19.05.2020 yildagi PF-5997-son
Oldingi tahrirga qarang.
(2-bandning beshinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2021-yil 20-dekabrdagi PF-36-sonli Farmoni tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 21.12.2021-y., 06/21/36/1175-son)
5. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018-yil 8-avgustdagi PF-5505-son Farmoni bilan tashkil qilingan Norma ijodkorligi faoliyatini takomillashtirish konsepsiyasini amalga oshirish bo‘yicha komissiya, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi va Vazirlikning 2020-yil 1-iyuldan boshlab:
Oldingi tahrirga qarang.
(6-bandning uchinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2022-yil 17-martdagi PF-89-sonli Farmoniga asosan chiqarilgan — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 18.03.2022-y., 06/22/89/0227-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(9-bandning “a” kichik bandi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2022-yil 20-apreldagi PF-113-sonli Farmoniga asosan o‘z kuchini yo‘qotgan — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 21.04.2022-y., 06/22/113/0330-son)
Oldingi tahrirga qarang.

T/r

Tadbirlarning nomlanishi

Amalga oshirish shakli

Amalga oshirish muddatlari

Mas’ul ijrochilar

Yagona davlat huquqiy siyosati sifatini takomillashtirish, huquq ijodkorligi faoliyatini muvofiqlashtirish

1.

Qonunchilikni tizimlashtirish, “tartibga soluvchi gilotina” usulini qo‘llagan holda huquqiy tartibga solishni soddalashtirish, shu jumladan qonunosti hujjatlarini qisqartirish va to‘g‘ridan to‘g‘ri amal qiluvchi qonunlarni qabul qilish.

Kompleks chora-tadbirlar

2020-yil noyabr

Adliya vazirligi (R. Davletov),

manfaatdor vazirlik va idoralar

2.

Tartibga solish ta’sirini baholashning kompleks tizimini joriy etish.

O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti qarori loyihasi

2020-yil iyul

Adliya vazirligi (R. Davletov),

manfaatdor vazirlik va idoralar

3.

Normativ-huquqiy hujjatlar loyihalarini ilmiy lingvistik ekspertizadan o‘tkazish mexanizmlarini ishlab chiqish.

Vazirlar Mahkamasi qarori loyihasi

2021-yil mart

Adliya vazirligi (R. Davletov),

manfaatdor vazirlik va idoralar

4.

Zamonaviy axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini qo‘llagan holda faoliyatning innovatsion usullarini norma ijodkorligi jarayoniga joriy etish orqali normativ-huquqiy hujjatlar loyihalarini ishlab chiqish va kelishishning yagona elektron tizimini yanada takomillashtirish.

Tashkiliy chora-tadbirlar

2021-yil dekabr

Adliya vazirligi (R. Davletov),

Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi (Sh. Sodiqov)

6.

Fuqarolar va tadbirkorlik subyektlarining huquq va qonuniy manfaatlariga daxl qiluvchi, shuningdek, chet el investorlari uchun muhim ahamiyatga ega normativ-huquqiy hujjatlarning chet tillariga norasmiy tarjimasini ta’minlash.

Tashkiliy chora-tadbirlar

2020-2021-yillar

Adliya vazirligi (R. Davletov) manfaatdor vazirlik va idoralar

Huquqni qo‘llash amaliyoti va davlat boshqaruvi samaradorligining har tomonlama tahlilini amalga oshirish

7.

Davlat boshqaruvi organlari faoliyati�i muntazam ravishda har tomonlama funksional o‘rganish asosida davlat boshqaruvining huquqiy asoslarini takomillashtirish.

Kompleks

chora-tadbirlar

2020-yil noyabr

Adliya vazirligi (R. Davletov),

manfaatdor vazirlik va idoralar

8.

Davlat boshqaruvi organlari faoliyati to‘g‘risidagi yagona axborot makonini yaratish hamda adliya organlari faoliyatida davlat boshqaruvi tizimi samaradorligini har tomonlama tanqidiy tahlil qilishning samarali mexanizmlarini ishlab chiqish va joriy etish.

Kompleks

chora-tadbirlar

2021-yil yanvar

Adliya vazirligi (R. Davletov),

manfaatdor vazirlik va idoralar

9.

Tadbirkorlar o‘rtasida mavjud muammolar va ularni hal etish bo‘yicha takliflar to‘g‘risida so‘rovlar o‘tkazish, xorijiy investorlarni jalb etgan holda tadbirkorlik faoliyatining dolzarb masalalari bo‘yicha matbuot anjumanlari o‘tkazish.

Ushbu anjumanlarni o‘tkazish natijasida tadbirkorlar, xorijiy investorlarning huquqlari va qonuniy manfaatlarini ishonchli himoya qilishni ta’minlash bo‘yicha chora-tadbirlarni amalga oshirish, shuningdek, qonunchilikni takomillashtirish bo‘yicha takliflar tayyorlash.

Kompleks chora-tadbirlar

2020-2021-yillar

Adliya vazirligi (R. Davletov),

Savdo-sanoat palatasi (A. Ikramov),

Biznes-ombudsman (D. Qosimov)

10.

Tadbirkorlik faoliyatini amalga oshirish — korxonani ro‘yxatdan o‘tkazishdan tortib uni tugatishgacha bo‘lgan barcha zarur ma’lumotlarni taqdim etuvchi maxsus interfaol Advice for business yuridik portalini yaratish.

Tashkiliy-texnik tadbirlar

2020-yil avgust

Adliya vazirligi (R. Davletov),

Savdo-sanoat palatasi (A. Ikramov),

Biznes ombudsman (D. Qosimov),Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi (Sh. Sodiqov)

11.

Loyihalarning texnik-iqtisodiy asoslanishini va texnik-iqtisodiy hisob-kitobini tasdiqlash, davlat komissiyalarini tashkil etish va davlat ahamiyatiga ega bo‘lgan tugallangan qurilish obyektlarini qabul qilish bo‘yicha hujjatlarni tasdiqlash hamda davlat mulki obyektlarini bir tashkilotdan boshqa tashkilotga o‘tkazish masalalari bo‘yicha Hukumat qarorlari qabul qilish amaliyoti bekor qilinishi yuzasidan asoslantirilgan takliflar ishlab chiqish.

Normativ-huquqiy hujjat loyihasi

2020-yil avgust

Adliya vazirligi (R. Davletov),

Qurilish vazirligi (B. Zokirov), manfaatdor vazirlik va idoralar

Ma’muriy tartib-taomillar hamda davlat xizmatlarini ko‘rsatish sohasida yagona davlat siyosatini amalga oshirish

12.

Adliya organlari va muassasalari ma’lumotlar bazalarini hamda davlat xizmatlarini bosqichma-bosqich raqamlashtirish orqali “virtual adliya” tizimini joriy etish.

Idoraviy hujjat

2021-yil fevral

Adliya vazirligi (R. Dav�etov),

Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi (Sh. Sodiqov)

13.

Axborot turidagi davlat xizmatlarini, jumladan, ma’lumotnomalarni avtomatik tarzda, navbatsiz hamda arizasiz (mobil aloqa orqali USSD so‘rovi bilan) olish tartibini joriy etish.

Tashkiliy chora-tadbirlar

2021-yil oktyabr

Adliya vazirligi (R. Davletov),

Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi (Sh. Sodiqov)

16.

Davlat xizmatlari markazlari infratuzilmasini doimiy ravishda takomillashtirish hamda Davlat xizmatlari markazlari hududida dam olish xonalarini yaratish orqali navbatlarni qisqartirish.

Kompleks chora-tadbirlar

Reja-grafik asosida

2020-2021-yillar

Adliya vazirligi (R. Davletov),

Moliya vazirligi (T. Ishmetov), manfaatdor vazirlik va idoralar

17.

Davlat xizmatlari uchun yagona platformani ishlab chiqish, barcha mas’ul davlat idoralarini ushbu platformaga ulash.

Kompleks chora-tadbirlar

Reja-grafik asosida

2021-yil mart

Adliya vazirligi (R. Davletov),

Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi (Sh. Sodiqov),

manfaatdor vazirlik va idoralar

18.

Eksterritorial tamoyili asosida ko‘rsatiladigan davlat xizmatlari ro‘yxatini bosqichma-bosqich kengaytirish, shuningdek, ulardan O‘zbekiston Respublikasidan tashqarida, masofadan foydalanish imkoniyatini berish.

Normativ-huquqiy hujjat loyihasi

2020-yil dekabr

Adliya vazirligi (R. Davletov),

Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi (Sh. Sodiqov),

Tashqi ishlar vazirligi

(A. Komilov),

manfaatdor vazirlik va idoralar

19.

Davlat xizmatlari sohasidagi faoliyat standartlarini ishlab chiqish va joriy etish (axborot tizimlarini integratsiyalash s�andarti hamda texnik standartlar)

Normativ-huquqiy hujjat loyihasi

2021-yil yanvar

Adliya vazirligi (R. Davletov)

Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi (Sh. Sodiqov),

manfaatdor vazirlik va idoralar

20.

Davlat xizmatlari markazlari tomonidan ko‘rsatilayotgan xizmatlar turlarini kengaytirish.

Kompleks chora-tadbirlar

Reja-grafik asosida

2021-yil mart

Adliya vazirligi (R. Davletov),

manfaatdor vazirlik va idoralar

21.

Ijtimoiy ahamiyatga ega davlat xizmatlarini avtomatlashtirish.

Kompleks chora-tadbirlar

Reja-grafik asosida

2021-yil aprel

Adliya vazirligi (R. Davletov),

manfaatdor vazirlik va idoralar

Intellektual mulk sohasida davlat siyosatini amalga oshirish

22.

O‘zbekiston Respublikasining intellektual mulk sohasidagi boshqa xalqaro shartnomalarga qo‘shilishi masalalarini o‘rganish va keyinchalik ularga qo‘shilish bo‘yicha takliflarni tayyorlash.

Normativ-huquqiy hujjat loyihasi

2021-yil noyabr

Adliya vazirligi (R. Davletov),

manfaatdor vazirlik va idoralar

23.

Intellektual mulk sohasidagi milliy qonunchilikni takomillashtirish va intellektual mulk egalarining huquqlarini himoya qilishga yo‘naltirilgan intellektual mulk tizimini modernizatsiya qilish (Patent Trolling).

Normativ-huquqiy hujjat loyihasi

2021-yil aprel

Adliya vazirligi (R. Davletov),

manfaatdor vazirlik va idoralar

24.

Zamonaviy IT-yechimlar va autsorsing usullaridan foydalanish orqali intellektual mulk obyektlari ekspertizasini takomillashtirish.

Kompleks chora-tadbirlar

2021-yil noyabr

Adliya vazirligi (R. Davletov),

manfaatdor vazirlik va idoralar

26.

Fuqarolarning intellektual mulk sohasiga hurmatini va huquqiy madaniyatini oshirish bo‘yicha targ‘ibot siyosatini olib borish.

Kompleks chora-tadbirlar

2020-2021-yillar

Adliya vazirligi (R. Davletov),

manfaatdor vazirlik va idoralar

27.

Intellektual mulk fanlarini kadrlar tayyorlash tizimiga, jumladan, respublika o‘quv muassasalari, malaka oshirish markazlarida joriy etish.

Kompleks chora-tadbirlar

2021-yil dekabr

Adliya vazirligi (R. Davletov),

manfaatdor vazirlik va idoralar

28.

Butunjahon intellektual mulk tashkiloti (BIMT) bilan hamkorlikda texnologiyalar va innovatsiyalarni qo‘llab-quvvatlash markazlari (TIQM) tarmog‘ini kengaytirish.

Tashkiliy chora-tadbirlar

2021-yil dekabr

Adliya vazirligi (R. Davletov)

Jamiyatda huquqiy madaniyat darajasini oshirish, huquqiy targ‘ibot va huquqiy axborotni tarqatish

29.

Aholining turli qatlamlari kundalik hayotidagi keng tarqalgan muammolarni, shu jumladan, sud tahlillari orqali maqsadli targ‘ibot qilish amaliyotini joriy etish.

Manzilli targ‘bot dasturi

2020-yil noyabr

Adliya vazirligi (R. Davletov)

30.

Davlat xizmatchilarining huquqiy savodxonlik darajasiga nisbatan alohida minimal talablarni ishlab chiqish hamda ularning huquqiy savodxonligini oshirish bo‘yicha o‘quv kurslarini tashkil qilish.

Vazirlar Mahkamasining qarori

2020-yil dekabr

Adliya vazirligi (R. Davletov), manfaatdor vazirlik va idoralar

31.

Ijtimoiy tarmoqlar orqali ommaviy axborot vositalari va jamoatchilik bilan ishlash strategiyasini ishlab chiqish, unda, jurnalistlar va blogerlar bilan doimiy qayta aloqalar, mamlakatda olib borilayotgan islohotlar, soxta ma’lumot tarqalishining oldini olish va boshqa mavzularda seminarlar tashkil etish.

Kompleks chora-tadbirlar

2021-yil oktyabr

Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi (D. Saidjonov), Adliya vazirligi (R. Davletov)

32.

Ommaviy axborot vositalari va Internet tarmog‘ida multimedia materiallari va dasturlarini tayyorlash hamda tarqatish uchun axborot markazini tashkil etish.

Normativ-huquqiy hujjat loyihasi

2021-yil yanvar

Adliya vazirligi (R. Davletov)

33.

Huquqiy mavzular bo‘yicha ma’lumotlarni yoritishga ixtisoslashgan jurnalistlarni tayyorlash, qayta tayyorlash va malakasini oshirish tizimini yaratish.

Normativ-huquqiy hujjat loyihasi

2021-yil aprel

Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi (D. Saidjonov), Adliya vazirligi (R. Davletov)

34.

Vazirlik va idoralar, shuningdek, mahalliy davlat hokimiyati organlarining qabul qilinayotgan normativ-huquqiy hujjatlarni o‘z vaqtida va samarali ijro etishini baholash mezonlarini yaratgan holda normativ-huquqiy hujjatlarni ijrochilarga yetkazish mexanizmlarini takomillashtirish.

Normativ-huquqiy hujjat loyihasi

2021-yil may

Adliya vazirligi (R. Davletov)

35.

Lex.uz tizimidan foydalanuvchilar auditoriyasini kengaytirish va aholiga huquqiy axborotni taqdim etish samaradorligini oshirish uchun zarur zamonaviy moddiy-texnik baza va O‘zbekiston Respublikasi qonun hujjatlari ma’lumotlari bazasining dasturiy ta’minotini yaratish.

Texnik chora-tadbirlar

2021-yil yanvar

Adliya vazirligi (R. Davletov), Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi (Sh. Sodiqov)

Nodavlat notijorat tashkilotlarini rivojlantirish va qo‘llab-quvvatlash

36.

Nodavlat notijorat tashkilotlari sohasidagi qonun hujjatlarini qayta ko‘rib chiqish va keyinchalik ularni to‘g‘ridan to‘g‘ri amal qiladigan qonun hujjatiga unifikatsiya qilish.

Normativ-huquqiy hujjat loyihasi

2021-yil noyabr

Adliya vazirligi (R. Davletov)

37.

Nodavlat notijorat tashkilotlari tomonidan jamoatchilik nazoratini amalga oshirish mexanizmini, shuningdek, ularning davlat organlari bilan o‘zaro hamkorligini yanada rivojlantirish konsepsiyasini ishlab chiqish.

Normativ-huquqiy hujjat loyihasi

2021-yil aprel

Adliya vazirligi (R. Davletov)

38.

Nodavlat notijorat tashkilotlariga davlat organlari tomonidan ijtimoiy ahamiyatli vazifalarni bajarishi uchun davlat ijtimoiy buyurtmasini berish �oni va hajmini oshirish choralarini ko‘rish.

Kompleks chora-tadbirlar

2021-yil dekabr

Adliya vazirligi (R. Davletov)

39.

Nodavlat notijorat tashkilotining faoliyatiga noqonuniy aralashish va ularning huquqlari buzilishi elementlariga ega bo‘lgan holatlarni aniqlash maqsadida doimiy monitoring olib borish va ularni bartaraf etish choralarini ko‘rish, shuningdek, nodavlat notijorat tashkilotining faoliyatiga noqonuniy aralashganlik uchun javobgarlik joriy etish.

Normativ-huquqiy hujjat loyihasi

2021-yil yanvar

Adliya vazirligi (R. Davletov)

40.

Adliya vazirligining www.e-ngo.uz veb-saytini takomillashtirish, bunda elektron xizmat ko‘rsatishning quyidagi imkoniyatlarini yaratish:

nodavlat notijorat tashkilotlari va ularning ramzlarini onlayn ro‘yxatdan o‘tkazish;

nodavlat notijorat tashkilotlarining o‘tkazilishi rejalashtirilayotgan tadbirlari haqida xabardor qilish;

nodavlat notijorat tashkilotlarining o‘z faoliyati to‘g‘risidagi yillik hisobotlarni elektron taqdim qilish;

nodavlat notijorat tashkilotlari tomonidan xorijiy manbalardan pul mablag‘lari va mol-mulk olishni onlayn kelishish;

nodavlat notijorat tashkilotlarining chet el fuqarolari bo‘lgan xodimlarini, shuningdek ularning qaramog‘idagi oila a’zolarini elektron akkreditatsiyadan o‘tkazish;

fuqarolik jamiyati institutlari rivojining turli yo‘nalishlari bo‘yicha onlayn rejimda seminarlar (vebinarlar)ni tizimlashtirish va yuritish, shuningdek, O‘zbekistonda fuqarolik jamiyatining rivojlanishi holati va tendensiyalari bo‘yicha yangiliklar bloki mavjud bo‘lgan “Fuqarolik jamiyati” bo‘limini yaratish.

Kompleks chora-tadbirlar

2021-yil dekabr

Adliya vazirligi (R. Davletov)

Huquqiy xizmat ko‘rsatish tizimining samaradorligi va inson huquqlariga rioya etilishini ta’minlash

41.

Iqtisodiy, oilaviy, meros, uy-joy va boshqa nizolarning oldini olishda n?tariuslarning imkoniyatlaridan to‘liq foydalanish amaliyotini kengaytirish.

Kompleks chora-tadbirlar

2021-yil iyul

Notarial palata (D. Ashurov),

Adliya vazirligi (R. Davletov)

42.

Aholiga ko‘rsatiladigan notarial xizmatlarning sifati va tezkorligini oshirish.

Kompleks chora-tadbirlar

2021-yil avgust

Notarial palata (D. Ashurov),

Adliya vazirligi (R. Davletov)

43.

Mulk bilan bog‘liq bitimlarni notarial tasdiqlash paytida kommunal to‘lovlar hamda ijro hujjatlari bo‘yicha qarzdorlikni tekshirish talabini bekor qilish.

Normativ-huquqiy hujjat loyihasi

2021-yil sentyabr

Adliya vazirligi (R. Davletov),

Notarial palata (D. Ashurov),

Majburiy ijro byurosi

(B. Qudratxodjayev),

Uy-joy kommunal xizmat ko‘rsatish vazirligi (M. Saliyev)

44.

Fuqarolik huquqiy munosabatlardagi sudgacha bo‘lgan jarayonda dalillarni taqdim etishga va mediator vazifalarini bajarishga qaratilgan yangi notarial harakatlarni joriy etish.

Nizolarni hal qilishda mediatsiya institutini kengaytirish, shuningdek, mediatorlar sonini ko‘paytirish.

Normativ-huquqiy hujjat loyihasi

2022-yil

oktyabr

Adliya vazirligi (R. Davletov)

45.

Yagona elektron notarial arxiv fondini shakllantirish va idoraviy notarial arxivlarda saqlanadigan ko‘chmas mulkka bo‘lgan huquqning vujudga �elishini ta’minlovchi bitimlarni raqamlashtirish.

Kompleks chora-tadbirlar

2021-yil dekabr

Adliya vazirligi (R. Davletov),

Notarial palata (D. Ashurov)

46.

Sohaga zamonaviy innovatsion, axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini joriy etish orqali elektron ko‘rinishda taqdim etiladigan notarial xizmatlar ro‘yxatini kengaytirish. Aeroportlarda va temir yo‘l vokzallarida, boshqa jamoat joylarida onlayn tarzda notarial harakatlarni amalga oshirishga imkon beradigan infokioskalarni joylashtirish.

Kompleks chora-tadbirlar

Reja-grafik asosida

2021-yil dekabr

Notarial palata (D. Ashurov),

Adliya vazirligi (R. Davletov)

47.

Elektron raqamli imzo yordamida, shuningdek, videokonferensiya orqali amalga oshiriladigan notarial harakatlar ro‘yxatini kengaytirish.

Normativ-huquqiy hujjat loyihasi

2020-2021-yillar

Notarial palata (D. Ashurov),

Adliya vazirligi (R. Davletov)

48.

Davlat xizmatlari markazlari, FHDY va notarial idoralar faoliyatini baholash va monitoringini tashkil etishni autsorsing orqali konsalting firmalarining vakillari ishtirokida amalga oshirish.

Tashkiliy chora-tadbirlar

2021-yil dekabr

Adliya vazirligi (R. Davletov)

49.

Notariat sohasida qonun hujjatlarini optimallashtirish va to‘g‘ridan to‘g‘ri amal qiluvchi qonun qabul qilish.

Qonun loyihasi

2022-yil noyabr

Notarial palata (D. Ashurov),

Adliya vazirligi (R. Davletov)

50.

Xalqaro institutlar bilan hamkorlikni yo‘lga qo‘yish va �ivojlantirish, xususan, Xalqaro notariuslar ittifoqiga qo‘shilish orqali lotin notarial modelining xalqaro standartlari va ilg‘or tajribalarini implementatsiya qilish.

Kompleks chora-tadbirlar

Reja-grafik asosida

2021-yil avgust

Notarial palata (D. Ashurov),

Adliya vazirligi (R. Davletov)

51.

Fuqarolik-huquqiy nizosiz talablarni ko‘rib chiqish bo‘yicha vakolatlarni notariuslarga berish orqali sudyalarning ish yuklamasini kamaytirish.

Normativ-huquqiy hujjat loyihasi

2021-yil noyabr

Adliya vazirligi (R. Davletov),

Notarial palata (D. Ashurov),

Oliy sud (K. Kamilov)

52.

Advokatura institutini rivojlantirish, jumladan sud protsessida taraflar tortishuvi va tengligining ta’minlanishi, odil sudlov tizimini takomillashtirish, mamlakatda xalqaro standartlar va zamonaviy tendensiyalarga javob beradigan advokatura tizimini yaratish, advokaturaning institutsional asoslari va faoliyat prinsiplarini mustahkamlash, advokatning protsessual maqomini kuchaytirish va uning jismoniy va yuridik shaxslar huquq va manfaatlarini himoya qilishdagi rolini oshirish.

Normativ-huquqiy hujjat loyihasi

2021-yil dekabr

Advokatlar palatasi (A. Ernazarov),

Adliya vazirligi (R. Davletov),

Oliy sud (K. Kamilov),

Bosh prokuratura (N. Yo‘ldoshev)

53.

Davlat tomonidan kafolatlangan yuridik yordam ko‘rsatish tizimini takomillashtirish, shu jumladan, kam ta’minlangan (kam daromadli) va boshqa ijtimoiy himoyaga muhtoj bo‘lgan fuqarolar uchun jinoiy, ma’muriy, fuqarolik ishlari bo‘yicha davlat tomonidan bepul yuridik yordam olish imkoniyatlarini kengaytirish.

Normativ-huquqiy hujjat loyihasi

2021-yil noyabr

Adliya vazirligi (R. Davletov),

Advokatlar palatasi (A. Ernazarov)

54.

Advokatura instituti faoliyatini tartibga soluvchi qonun va qonunosti hujjatlarini optimallashtirish orqali to‘g‘ridan to‘g‘ri amal qiluvchi qonunni ishlab chiqish.

Normativ-huquqiy hujjat loyihasi

2021-yil mart

Adliya vazirligi (R. Davletov),

Advokatlar palatasi (A. Ernazarov),

Oliy sud (K. Kamilov),

Bosh prokuratura (N. Yo‘ldoshev)

55.

Inson huquqlari sohasidagi xalqaro standartlarni bosqichma-bosqich amalga oshirish choralarini ko‘rish.

Tashkiliy chora-tadbirlar

Reja-grafik asosida

2021-yil yanvar

Inson huquqlari bo‘yicha Milliy markaz

(A. Saidov),

Adliya vazirligi (R. Davletov),

Inson huquqlari bo‘yicha vakil

(U. Muhammadiyev)

Xal�aro-huquqiy hamkorlikni rivojlantirish va yanada mustahkamlash, xalqaro va xorijiy tashkilotlarda O‘zbekiston Respublikasi manfaatlarini huquqiy himoya qilishni ta’minlash

56.

Qo‘shma loyihalarni amalga oshirish orqali xalqaro tashkilotlarning O‘zbekiston Respublikasidagi vakolatxonalari bilan hamkorlikni, shuningdek, xorijiy donorlar bilan aloqalarni faollashtirish.

Hamkorlik dasturlari

2021-yil noyabr

Adliya vazirligi (R. Davletov),

Tashqi ishlar vazirligi (A. Komilov)

57.

Xalqaro ekspertlar ishtirokida adliya organlari va muassasalari xodimlari uchun xorijiy amaliyot, seminar va o‘quv kurslarini tashkil etish.

Tashkiliy chora-tadbirlar

2021-yil oktyabr

Adliya vazirligi (R. Davletov),

Tashqi ishlar vazirligi (A. Komilov)

58.

Vakolatli organlarning kompetensiyalarini aniqlagan holda xalqaro huquqiy yordam ko‘rsatish to‘g‘risidagi murojaatlar va so‘rovlarni o‘z vaqtida, samarali va sifatli ko‘rib chiqish choralarini ko‘rish.

Normativ-huquqiy hujjat loyihasi

2020-yil noyabr

Adliya vazirligi (R. Davletov),

Tashqi ishlar vazirligi (A. Komilov)

59.

Jamiyat va davlat hayotining barcha sohalarida amalga oshirilayotgan islohotlar, inson huquqlari va erkinliklarini himoya qilish sohasidagi ijobiy o‘zgarishlar to‘g‘risida xalqaro hamjamiyatning huquqiy xabardorlik darajasini oshirish.

Tashkiliy chora-tadbirlar

2021-yil mart

Adliya vazirligi (R. Davletov),

Tashqi ishlar vazirligi (A. Komilov)

60.

Vazirlikka biriktirilgan Xalqaro reyting va indekslar tuzuvchi tashkilotlar, Jahon bankining tadqiqot guruhi (World bank Development Research Group), Jahon odil sudlov loyihasi (The World Justice Project), “The Economist Intelligence Unit” kompaniyasi (Buyuk Britaniya) bilan mustahkam hamkorlik aloqalarini o‘rnatish.

Tashkiliy chora-tadbirlar

2021-yil aprel

Adliya vazirligi (R. Davletov),

Tashqi ishlar vazirligi (A. Komilov)

61.

Normativ-huquqiy hujjatlarni xalqaro reytinglar va indekslardagi O‘zbekiston Respublikasining mavqeyiga ta’siri nuqtai nazaridan baholash amaliyotini yo‘lga qo‘yish.

Normativ-huquqiy hujjat loyihasi

2021-yil aprel

Adliya vazirligi (R. Davletov),

Tashqi ishlar vazirligi (A. Komilov)

62.

Xalqaro nufuz va ishonchni mustahkamlash maqsadida Adliya vazirligi faoliyatida xalqaro standartlarni (ISO 37001, poraxo‘rlikka qarshi kurash boshqaruv tizimi va boshqalar) joriy etish.

Idoraviy hujjat

Reja-grafik asosida

2021-yil dekabr

Adliya vazirligi (R. Davletov)

63.

Investitsiyalarni jalb qilishga qaratilgan bitimlarni (shartnomalarni) ishlab chiqish jarayonida nizolarni sudgacha hal qilishning alternativ mexanizmlardan foydalanish, shu jumladan, Xalqaro savdo palatasining talabiga asosan kafolatlarning yagona qoidalar (URDG) asosida majburiyatlarning bajarilish choralarini ta’minlash, shuningdek, nizolarni tortishuvga qadar mediatsiya instituti orqali hal etilishiga erishish.

Tashkiliy choralar

Reja-grafik asosida

2021-yil mart

Adliya vazirligi (R. Davletov), Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi (L. Qudratov),

Savdo sanoat palatasi (A. Ikramov)

Yuridik kadrlarni tayyorlash, qayta tayyorlash va malakasini oshirishni tashkil etishni takomillashtirish

65.

Umumiy o‘rta va o‘rta maxsus ta’lim muassasalarining yuqori sinflari uchun belgilangan muddatlarda har kunlik huquqiy masalalarga oid amaliy qo‘llanmalar yaratish va nashr etishni tashkil etish.

Ijrochilarning qo‘shma qarori

2021-yil mart

Adliya vazirligi (R. Davletov),

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi

(I. Madjidov)

66.

Respublikadagi barcha yuridik texnikumlarida kouchinglar, turli xil maxsus faoliyat turlarini o‘zlashtirish ishlarini malakali mutaxassislarni jalb qilgan holda haqiqiy huquq amaliyotiga kiritish.

Ijrochilarning qo‘shma qarori

2021-yil aprel

Adliya vazirligi (R. Davletov),

Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi (Sh. Sodiqov)

Sud ekspertizasi sifatini izchil yaxshilash

67.

Zamonaviy talablar va ilg‘or xalqaro tajribani, shuningdek, xalqaro standartlarni (ISO 17025) hisobga olgan holda Adliya vazirligining sud-ekspertiza muassasalarida sud ekspertizalarin� o‘tkazish tartibini takomillashtirish.

Ijrochilarning qo‘shma qarori

2021-yil noyabr

Adliya vazirligi (R. Davletov), Oliy sud (K. Kamilov), Bosh prokuratura

(N. Yo‘ldoshev), manfaatdor vazirlik va idoralar

68.

Sud ekspertiza amaliyotiga yangi innovatsion ishlanmalarni joriy etish, ekspert tadqiqotlarining turlari, xususan, sud-psixologik va sud-elektrotexnikaviy ekspertizalari, oziq-ovqat mahsulotlarining sud ekspertizasining sifati va ishonchliligini oshirish choralarini ko‘rish.

Ijrochilarning qo‘shma qarori

2021-yil dekabr

Adliya vazirligi (R. Davletov), Oliy sud (K. Kamilo�), Bosh prokuratura

(N. Yo‘ldoshev), manfaatdor vazirlik va idoralar

69.

X. Sulaymonova nomidagi Respublika sud-ekspertiza markazining moddiy-texnik bazasini odam DNKsining sud-biologik ekspertizasi, hujjatlarning kriminalistik, sud-ballistik va trasologiya ekspertizasi, sud-fonografik ekspertizasi va boshqa laboratoriyalarni yangi zamonaviy uskunalar bilan jihozlash orqali mustahkamlash.

Tashkiliy chora-tadbirlar

2021-yil avgust

Adliya vazirligi (R. Davletov), manfaatdor vazirlik va idoralar

70.

Sud-ekspertlik faoliyati sohasida xalqaro hamkorlikni rivojlantirish, xususan, Butunjahon sud ekspertlari assotsiatsiyasig? (IAFS) a’zo bo‘lish.

Tashkiliy chora-tadbirlar

2024-yil aprel

Adliya vazirligi (R. Davletov), manfaatdor vazirlik va idoralar

Inson kapitalini rivojlantirish, adliya organlari va muassasalari faoliyatining moddiy-texnik ta’minotini yaxshilash

71.

Adliya organlari va muassasalari tizimida HR-menejment tizimini joriy etish, bu bilan Adliya vazirligining ijobiy imidjini yaratgan holda, kadrlarni saqlash, boshqarish va nazorat qilishning samarali tizimini ishlab chiqish.

Idoraviy hujjat

2020-yil avgust

Adliya vazirligi (R. Davletov)

72.

Adliya organlari va muassasalari tizimiga malakali kadrlarni jalb etishga yo‘naltirilgan rekrutmentni yangi usullarini (onlayn rekrutment, aktiv xedxanting, tavsiyalarga muvofiq rekrutment) joriy etish.

Idoraviy hujjat

2020-yil sentyabr

Adliya vazirligi (R. Davletov)

73.

Xodimlarni baholash tizimini takomillashtirish, jumladan Adliya vazirligi tizimida assesment-markazini yaratish hamda KPI tizimini joriy etish.

Idoraviy hujjat

2021-yil iyul

Adliya vazirligi (R. Davletov)

74.

Korrupsiyaga qarshi komplaens tizimini samarali joriy etish bo‘yicha chora-tadbirlarni, shu jumladan, Adliya vazirligining korrupsiyaga qarshi siyosatini amalga oshirish va muvofiqlashtirish uchun “halollik ofitseri” lavozimini joriy etish.

Idoraviy hujjat

2021-yil yanvar

Adliya vazirligi (R. Davletov)

75.

Axborot tizimidan maxfiy ma’lumotlar (DLP tizimi) tarqatilishining oldini olish uchun zamonaviy texnologiyalarni joriy etish, litsenziyalangan dasturiy ta’minotni o‘rnatish orqali axborot xavfsizligini ta’minlash.

Idoraviy hujjat

2020-yil oktyabr

Adliya vazirligi (R. Davletov)

(2-ilova O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2022-yil 17-martdagi PF-89-sonli Farmoni tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 18.03.2022-y., 06/22/89/0227-son)
Oldingi tahrirga qarang.

T/r

Maqsadli ko‘rsatkichlar

O‘lchov birligi

Yillik ko‘rsatkichlar

Joriy holat

2020-yil

2021-yil

2022-yil

2023-yil

2024-yil

Yagona davlat huquqiy siyosatini yuritish, huquq ijodkorligi faoliyatini muvofiqlashtirish va samaradorligini oshirish

1.

Adliya vazirligi tomonidan ishlab chiqilgan normativ-huquqiy hujjatlar loyihalaridan to‘g‘ridan to‘g‘ri amal qiluvchi qonun loyihalari hajmi

%

20

20

30

30

40

40

2.

Adliya vazirligi tomonidan tartibga solish ta’sirini baholagan xolda ishlab chiqilgan qonun loyihalarining hajmi

%

0

10

20

30

40

50

3.

Adliya organlariga huquqiy ekspertizadan o‘tkazish uchun taqdim etilgan mahalliy davlat hokimiyati organlarining normativ-huquqiy tusdagi qarorlari hajmi

%

80

85

90

95

97

100

4.

Rasmiy nashrlarda e’lon qilingan mahalliy davlat hokimiyati organlarining normativ-huquqiy tusdagi qarorlari hajmi

%

85

90

92

93

94

95

5.

O‘zbekiston Respublikasi Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi orqali normativ-huquqiy hujjatlar matni bilan tanishish ko‘lami

son/ 1 oyda

600000

1000000

1500000

2000000

2500000

3000000

Davlat boshqaruvi tizimi samaradorligini va huquqni qo‘llash amaliyotini kompleks tahlil qilish

6.

Davlat organlari, shu jumladan, ularning hududiy bo‘linmalari faoliyatini o‘rganishlar va funksional tahlillar soni

son

6

6

7

8

8

8

7.

Huquqni qo‘llash amaliyotini o‘rganish natijalari bo‘yicha tayyorlangan axborot-tahliliy ma’lumotnomalar soni

son

7

7

8

7

6

5

8.

Davlat boshqaruvi tizimini funksional tahlil qilgan holda vazirlik va idoralarning funksiyalarini nodavlat sektorga o‘tkazish bo‘yicha takliflar soni

son

4

10

12

14

13

13

9.

Normativ-huquqiy hujjatlarning huquqiy monitoringini o‘tkazish

son

0

10

12

15

12

10

Nodavlat notijorat tashkilotlari faoliyatini rivojlantirish sohasida davlat siyosatini olib borish

10.

Nodavlat notijorat tashkilotlarini elektron shaklda ro‘yxatdan o‘tkazish va qayta ro‘yxatdan o‘tkazish bo‘yicha davlat xizmatlarini ko‘rsatish ulushi

%

0,01

0,10

10

30

50

70

11.

Nodavlat notijorat tashkilotlariga davlat organlari tomonidan ijtimoiy ahamiyatli vazifalarni bajarishi uchun davlat ijtimoiy buyurtmasini berish

son

2

5

10

15

20

30

Ma’muriy tartib-taomillar va davlat xizmatlarini ko‘rsatish sohasida yagona davlat siyosatini olib borish

12.

Ko‘rsatilgan davlat xizmatlari soni

son

11 mln

13 mln

15 mln

18 mln

22 mln

24 mln

13.

Elektron shaklda ko‘rsatiladigan davlat xizmatlari soni

%

8

12

15

20

30

40

14.

Jismoniy va yuridik shaxslarning davlat xizmatlaridan qoniqish darajasi

%

70

75

80

85

90

95

15.

Real vaqtda olinadigan ma’lumotnomalar soni (avtomatlashtirilgan axborot xizmatlari)

son

4

6

10

15

20

25

16.

Aholiga Davlat xizmatlari markazlari tomonidan ko‘rsatiladigan yangi xizmatlar soni

son

6

15

20

25

30

40

17.

Mavjud davlat xizmatlarini takomillashtirish bo‘yicha amaliyotga tatbiq etilgan takliflar soni

son

4

8

12

17

21

25

Intellektual mulk sohasida yagona davlat siyosatini amalga oshirish

18.

Ixtirolar, foydali modellar, sanoat namunalari, tovar belgilari, seleksiya yutuqlari, EHM uchun dasturlar, ma’lumotlar bazalarining rasmiy o‘tkazilgan ekspertizalari soni

son

6100

6200

6400

6600

6800

7000

19.

Ixtirolar, foydali modellar, sanoat namunalari, seleksiya yutuqlari, tovar belgilarini, EHM uchun dasturlarni, ma’lumotlar bazalarini rasmiy ro‘yxatdan o‘tkazish soni

son

3500

3700

3900

4100

4300

4500

Huquqiy targ‘ibot va huquqiy axborotni tarqatish

20.

Axborot-kommunikatsiya texnologiyalari orqali huquqiy axborot bilan aholini qamrab olish

odam

soni

300000

500000

700000

900000

1000000

1200000

21.

Bola huquqlariga bag‘ishlangan bolahuquqi.uz veb-saytiga tashriflar soni

son

2000

3500

5000

6500

8000

9500

22.

“test.adliya.uz” axborot tizimidan foydalanuvchilar soni

son

7000

10000

13000

15000

20000

25000

23.

“Huquqiy axborot” telegram kanali a’zolari soni

son

260000

270000

300000

350000

400000

450000

24.

Vazirlik faoliyati to‘g‘risida ommaviy axborot vositalarida, shu jumladan, elektron ommaviy axborot vositalarida e’lon qilingan materiallar soni

son

50

60

70

80

90

100

25.

O‘tkazilgan matbuot anjumanlari va brifinglar soni/ushb� tadbirlarda qatnashgan jurnalistlarning o‘rtacha soni

son/odam

50/1500

50/1500

50/1500

50/1500

50/1500

50/1500

26.

Adliya vazirligining Facebook ijtimoiy tarmog‘idagi sahifasi obunachilari soni

yillik ko‘rsatkich

10486

11000

13000

16000

18000

20000

27.

Adliya vazirligining rasmiy veb-saytiga tashrifla? soni

yillik ko‘rsatkich

216000

220000

235000

270000

300000

350000

28.

Adliya organlari va muassasalarida ochiq eshiklar kunlarini o‘tkazish soni

son

14

14

14

14

28

28

Huquqiy xizmatlarni davlat tomonidan tartibga solish va inson huquqlarini himoya qilish

29.

Adliya organlari va muassasalariga kelib tushgan barcha shikoyatlarning notar�al xizmatlar sohasiga tegishli qismi

%

40

35

30

25

20

15

30.

Notarial idoralarning idoralararo elektron hujjat almashinuvi kengaytirish

%

65

70

75

80

85

90

31.

Bitimlarni masofadan turib notarial tasdiqlash tizimidan foydalanuvchi notariuslar soni

son

0

31

100

150

200

250

32.

Idoraviy notarial arxivlarda saqlanayotgan ko‘chmas mulkka bo‘lgan huquqning vujudga kelishini nazarda tutuvchi raqamlashtirilgan bitimlarning ulushi

%

0

20

50

80

90

100

33.

Inson huquqlariga rioya etilishi (mehnat, siyosiy, iqtisodiy, mulk huquqlari va b.) bo‘yicha tayyorlangan alternativ ma’ruzalar soni

son

0

1

3

4

4

4

34.

Davlat organlari va tashkilotlari yuridik xizmat xodimlarining malakasini oshirish hajmi

%

92

95

98

100

100

100

Xalqaro huquqiy hamkorlik hamda xalqaro va xorijiy tashkilotlarda O‘zbekiston Respublikasi manfaatlarini huquqiy himoya qilishni ta’minlash

35.

Adliya vazirligining xorijiy mamlakatlarning tegishli organlari va xalqaro tashkilotlar bilan tuzgan xalqaro hujjatlar soni (ikki tomonlama shartnomalar, memorandumlar, hamkorlik chora-tadbirlari va boshqalar)

son

47

50

55

62

69

75

36.

Ilg‘or tajriba bilan tanishish hamda malaka oshirish maqsadida xorijda amaliyot o‘taydigan adliya organlari va muassasalari xodimlari soni

odam

205

210

215

220

220

225

37.

Xorijiy auditoriyani mamlakatda olib borilayotgan islohotlardan xabardor qilish maqsadida xalqaro bosma va elektron nashrlarda e’lon qilingan materiallar soni

son

5

10

12

14

16

18

Yuridik kadrlarni tayyorlash, qayta tayyorlash va malakasini oshirishni tashkil etish

38.

Malaka oshirgan va stajirovka o‘tagan TDYU (yurisprudensiya) o‘qituvchilari soni

odam

25

30

30

35

35

40

39.

Malaka oshirish va stajirovka o‘tash uchun xorijiy oliy ta’lim va ilmiy tadqiqot muassasalariga yuborilgan TDYU (yurisprudensiya) o‘qituvchilari soni

odam

20

25

25

30

30

35

40.

Xalqaro standartlar asosida kasbiy o‘qitilgan yuridik kadrlar soni

odam

30

35

40

40

50

50

41.

Oliy ma’lumotga ega bo‘lgan shaxslar uchun yuridik mutaxassislik bo‘yicha qayta tayyorlash kurslarining soni

odam

100

100

120

120

150

150

42.

Professional mediatorlar kurslarida o‘qiganlar soni

odam

28

35

40

45

50

55

43.

Davlat xizmatlari markazlari xodimlari uchun tashkil etilgan malaka oshirish kurslari soni

odam

40

45

50

55

60

70

44.

TDYUda ilmiy salohiyatni oshirish hajmi

%

37

40

45

50

55

60

Sud-ekspertiza faoliyatini rivojlantirish

45.

Tayyorlangan sud ekspertizalari va mutaxassis xulosalari soni

son

31851

33000

34000

35000

36000

37000

46.

Sud ekspertizasining yangi turlarini joriy etish soni

son

0

1

2

2

2

2

(3-ilova O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2022-yil 20-apreldagi PF-113-sonli Farmoni tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 21.04.2022-y., 06/22/113/0330-son)

T/r

Normativ-huquqiy hujjatlar

Amalga oshirish shakli*

Ijro muddati

Mas’ul ijrochilar

Vazirlik va idoralar

Vazirlar Mahkamasidan

I. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmon va qarorlari

1.

O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 1994-yil 20-apreldagi PF-837-son Farmoni bilan tasdiqlangan Eksport-import operatsiyalari bo‘yicha valyuta nazorati to‘g‘risida nizom.

Ma’muriy javobgarlik to‘g‘risidagi kodeks

2020-yil avgust

Markaziy bank

(M. Nurmuratov),

Moliya vazirligi

(T. Ishmetov),

DSQ (Sh. Kudbiyev),

DBQ (M. Azimov)

E. Rustamov,

Sh. Saliyev

2.

O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 1996-yil 9-avgustdagi “Budjet bilan hisob-kitoblar uchun xo‘jalik yurituvchi subyektlarning mas’uliyatini oshirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi PF-1504-son Farmoni.

Fuqarolik kodeksi

2020-yil avgust

Moliya vazirligi

(T. Ishmetov),

Monopoliyaga qarshi kurashish qo‘mitasi (N. Sharipov)

E. Rustamov

3.

O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018-yil 15-fevraldagi “Prokuratura organlarining qabul qilinayotgan normativ-huquqiy hujjatlar ijrosini ta’minlashdagi faoliyati samaradorligini oshirish bo‘yicha qo‘shimcha chora-tadbirlar to‘g‘risida”gi PF-5343-son Farmoni.

“Sud hujjatlari va boshqa organlar hujjatlarini ijro etish to‘g‘risida”gi Qonun

2020-yil avgust

Majburiy ijro byurosi

(B. Qudratxodjayev ),

Markaziy bank

(M. Nurmuratov),

Moliya vazirligi

(T. Ishmetov),

Energetika vazirligi

(A. Sultonov),

Uy-joy kommunal xizmat ko‘rsatish vazirligi

(M. Saliyev)

D. Qalandarov

4.

O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2007-yil 16-martdagi PQ-605-son qarori bilan tasdiqlangan Alkogolli mahsulotlar bilan chakana savdo qilish huquqini beradigan ruxsat guvohnomasini berish tartibi to‘g‘risidagi nizom.

Ma’muriy javobgarlik to‘g‘risidagi kodeks

2020-yil avgust

Moliya vazirligi

(T. Ishmetov),

Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari

E. Rustamov

5.

O‘zbekiston Respub�ikasi Prezidentining 2008-yil 21-maydagi “Sug‘urta xizmatlari bozorini yanada isloh qilish va rivojlantirishga oid qo‘shimcha chora-tadbirlar to‘g‘risida”gi PQ-872-son qarori.

“Sug‘urta faoliyati to‘g‘risida”gi Qonun

2020-yil avgust

Moliya vazirligi

(T. Ishmetov)

DSQ (Sh. Kudbiyev),

Monopoliyaga qarshi kurashish qo‘mitasi (N. Sharipov)

E. Rustamov

6.

O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2010-yil 26-apreldagi “Dehqon bozorlari va savdo komplekslari faoliyatini tashkil qilishni yanada takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi PQ-1326-son qarori.

Ma’muriy javobgarlik to‘g‘risidagi kodeks

2020-yil avgust

DSQ (Sh. Kudbiyev)

DBQ (M. Azimov),

Monopoliyaga qarshi kurashish qo‘mitasi (N. Sharipov)

E. Rustamov

7.

O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2017-yil 15-fevraldagi “Pul muomalasini yanada takomillashtirish va bank plastik kartochkalaridan foydalangan holda hisob-kitoblarni rivojlantirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi PQ-2777-son qarori.

Ma’muriy javobgarlik to‘g‘risidagi kodeks

2020-yil avgust

DSQ (Sh. Kudbiyev)

Markaziy bank

(M. Nurmuratov),

Moliya vazirligi

(T. Ishmetov)

E. Rustamov

8.

O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2017-yil 3-noyabrdagi “Tashqi savdo faoliyatini yanada erkinlashtirish va tadbirkorlik subyektlarini qo‘llab-quvvatlash chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi PQ-3351-son qarori.

Soliq kodeksi

2020-yil avgust

DSQ (Sh. Kudbiyev)

DBQ (M. Azimov),

Markaziy bank

(M. Nurmuratov),

Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi

(L. Qudratov)

E. Rustamov

II. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarorlari

9.

Vazirlar Mahkamasining 1994-yil 22-martdagi 153-son qarori bilan tasdiqlangan Yuridik shaxslar birlashmalarini davlat ro‘yxatidan o‘tkazish haqida nizom.

Ma’muriy javobgarlik to‘g‘risidagi kodeks

2020-yil avgust

Adliya vazirligi (R. Davletov),

Monopoliyaga qarshi kurashish qo‘mitasi (N. Sharipov)

D. Qalandarov

10.

Vazirlar Mahkamasining 1996-yil 30-iyuldagi 271-son qarori bilan tasdiqlangan Aholiga ko‘rsatiladigan kommunal xizmatlar tariflaridan farqlarni budjetdan qoplash tartibi.

Ma’muriy javobgarlik to‘g‘risidagi kodeks

2020-yil avgust

Moliya vazirligi

(T. Ishmetov)

Uy-joy kommunal xizmat ko‘rsatish vazirligi (M. Saliyev),

DSQ (Sh. Kudbiyev),

Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari

E. Rustamov

11.

Vazirlar Mahkamasining 1996-yil 14-avgustdagi “O‘zbekiston Respublikasi hududida tamaki mahsulotlariga va spirtli ichimliklarga aksiz markalarini joriy etish tartibi to‘g‘risida”gi 285-son qarori.

Ma’muriy javobgarlik to‘g‘risidagi kodeks

2020-yil avgust

Moliya vazirligi

(T. Ishmetov),

DSQ (Sh. Kudbiyev),

DBQ (M. Azimov)

E. Rustamov

12.

Vazirlar Mahkamasining 1999-yil 5-yanvardagi “Spirt va alkogolli mahsulotlar ishlab chiqarish va ularning aylanishi ustidan davlat nazoratini mustahkamlash yuzasidan qo‘shimcha chora-tadbirlar to‘g‘risida”gi 2-son qarori.

Ma’muriy javobgarlik to‘g‘risidagi kodeks

2020-yil avgust

Moliya vazirligi (T. Ishmetov),

DSQ (Sh. Kudbiyev)

E. Rustamov

13.

Vazirlar Mahkamasining 2000-yil 29-iyundagi “Birjadan tashqari valyuta bozorini yanada rivojlantirish va mustahkamlash chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi 245-son qarori.

“Birjalar va birja faoliyati to‘g‘risida”gi Qonun

2020-yil sentyabr

Markaziy bank

(M. Nurmuratov),

Moliya vazirligi

(T. Ishmetov),

DSQ (Sh. Kudbiyev),

DBQ (M. Azimov)

E. Rustamov,

Sh. Saliyev

14.

Vazirlar Mahkamasining 2000-yil 22-sentabrdagi 365-son qarori bilan tasdiqlangan Majburiy auditorlik tekshiruvi o‘tkazilishidan bo‘yin tovlaganligi uchun xo‘jalik yurituvchi subyektlardan jarima undirish tartibi to‘g‘risidagi nizom.

“Auditorlik faoliyati to‘g‘risida”gi Qonun

2020-yil sentyabr

Moliya vazirligi

(T. Ishmetov)

E. Rustamov

15.

Vazirlar Mahkamasining 2001-yil 22-iyundagi 264-son “Naqd pul muomalasini mustahkamlash va tijorat banklarining mas’uliyatini oshirishga doir qo‘shimcha chora-tadbirlar to‘g‘risida”gi qarori.

“O‘zbekiston Respublikasining Markaziy banki to‘g‘risida”gi Qonun

2020-yil sentyabr

Markaziy bank

(M. Nurmuratov),

Moliya vazirligi

(T. Ishmetov)

E. Rustamov,

Sh. Saliyev

16.

Vazirlar Mahkamasining 2003-yil 4-noyabrdagi 482-son qarori bilan tasdiqlangan Avtomobil transportida yo‘lovchilar va bagajni tashish qoidalari.

Ma’muriy javobgarlik to‘g‘risidagi kodeks

2020-yil avgust

Transport vazirligi

(E. G‘aniyev),

IIV (P. Bobojonov)

Sh. Abidov,

A. Abidov

17.

Vazirlar Mahkamasining 2013-yil 13-maydagi “O‘zbekiston Respublikasiga iste’mol tovarlari olib kirishni takomillashtirishga doir qo‘shimcha chora-tadbirlar to‘g‘risida”gi 127-son qarori.

Ma’muriy javobgarlik to‘g‘risidagi kodeks

2020-yil avgust

“O‘zstandart” agentligi (D. Sattarov)

Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi (L. Qudratov),

DBQ (M. Azimov)

Sh. Samatov,

Sh. Ibragimov

18.

Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 12-yanvardagi 22-son qarori bilan tasdiqlangan Elektr energiyasidan foydalanish qoidalari.

“Energiyadan oqilona foydalanish to‘g‘risida”gi Qonun

2020-yil avgust

Majburiy ijro byurosi

(B. Qudratxodjayev),

Markaziy bank (M. Nurmuratov),

Moliya vazirligi

(T. Ishmetov),

Energetika vazirligi

(A. Sultonov),

Uy-joy kommunal xizmat ko‘rsatish vazirligi

(M. Saliyev)

Sh. Samatov

19.

Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 12-yanvardagi 22-son qarori bilan tasdiqlangan Tabiiy gazdan foydalanish qoidalari.

“Energiyadan oqilona foydalanish to‘g‘risida”gi Qonun

2020-yil avgust

Majburiy ijro byurosi

(B. Qudratxodjayev),

Markaziy bank (M. Nurmuratov),

Moliya vazirligi

(T. Ishmetov),

Energetika vazirligi

(A. Sultonov)

Sh. Samatov

20.

Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 7-martdagi “Aloqa, axborotlashtirish va telekommunikatsiya xizmatlari sifatini yanada yaxshilashga doir chora-tadbirlar to‘g‘risida”gi 185-son qarori.

Telekommunikatsiyalar to‘g‘risida”gi, “Iste’molchilarning huquqlarini himoya qilish to‘g‘risida”gi qonunlar

2020-yil avgust

Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi

(Sh. Sodiqov)

Moliya vazirligi

(T. Ishmetov)

S. Abdullayev

21.

Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 26-iyuldagi “Avtomobil yo‘llari infratuzilmasini yanada rivojlantirish va yo‘l harakatini tashkil etish tizimini takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi 584-son qarori.

Ma’muriy javobgarlik to‘g‘risidagi kodeks

2020-yil avgust

Transport vazirligi

(E. G‘aniyev),

Qurilish vazirligi

(B. Zokirov), Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi

(I. Norqulov)

Sh. Abidov,

A. Abidov

22.

Vazirlar Ma?kamasining 2019-yil 13-avgustdagi “Ishlab chiqarish maydonlaridan foydalanish samaradorligini yanada oshirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi 666-son qarori.

Soliq kodeksi

2020-yil avgust

DSQ (Sh. Kudbiyev),

Moliya vazirligi (T. Ishmetov)

E. Rustamov

III. Vazirlik va idoralarning idoraviy normativ-huquqiy hujjatlari

23.

Markaziy bank tomonidan bank va boshqa kredit tashkilotlari faoliyatini tartibga soluvchi normativ-huquqiy hujjatlar talablarini buzganliklari uchun tijorat banklari, mikrokredit tashkilotlari va lombardlarga nisbatan qo‘llaniladigan chora va sanksiyalar to‘g‘risida nizom (ro‘yxat raqami 622, 1999-yil 5-fevral).

“O‘zbekiston Respublikasining

Markaziy banki to‘g‘risida”gi Qonun

2020-yil avgust

Markaziy bank

(M. Nurmuratov),

Moliya vazirligi

(T. Ishmetov)

E. Rustamov,

Sh. Saliyev

24.

Qimmatli qog‘ozlar bozori to‘g‘risidagi O‘zbekiston Respublikasi qonunchiligining buzilishiga doir ishlarni ko‘rib chiqish va jazo qo‘llash tartibi to‘g‘risidagi nizom (ro‘yxat raqami 1131, 2002-yil 23-aprel).

Qimmatli qog‘ozlar bozori to‘g‘risida”gi, “Aksiyadorlik jamiyatlari va

aksiyadorlarning huquqlarini

himoya qilish to‘g‘risida”gi qonunlar

2020-yil avgust

Kapital bozorini rivojlantirish agentligi

(A. Nazirov),

Moliya vazirligi

(T. Ishmetov),

Monopoliyaga qarshi kurashish qo‘mitasi (N. Sharipov)

E. Rustamov

25.

Davlatga yetkazilgan zarar uchun harbiy xizmatchilarning moddiy javobgarligi to‘g‘risidagi vaqtinchalik nizom (ro‘yxat raqami 1593, 2006-yil 5-iyul).

“Umumiy harbiy majburiyat

va harbiy xizmat to‘g‘risida”gi Qonun

2020-yil avgust

Mudofaa vazirligi

(B. Qurbonov),

FVV (A. Qo‘ldoshev),

DXX (A. Azizov)

X. Berdibayev

26.

O‘zbekiston Respublikasining davlat qimmatli qog‘ozlari bilan REPO bitimlarini tuzish va ijro etish tartibi to‘g‘risidagi nizom (ro‘yxat raqami 1829, 2008-yil 18-iyun).

“Qimmatli qog‘ozlar bozori to‘g‘risida”gi Qonun

2020-yil avgust

Markaziy bank

(M. Nurmuratov),

Moliya vazirligi

(T. Ishmetov),

Kapital bozorini rivojlantirish agentligi

(A. Nazirov),

Monopoliyaga qarshi kurashish qo‘mitasi (N. Sharipov)

E. Rustamov,

Sh. Saliyev

27.

Sug‘urta faoliyati to‘g‘risidagi qonun hujjatlarini buzganligi uchun sug‘urtalovchilarga jarima sanksiyalarini qo‘llash tartibi to‘g‘risidagi nizom (ro‘yxat raqami 1842, 2008-yil 15-avgust).

“Sug‘urta faoliyati to‘g‘risida”gi Qonun

2020-yil avgust

Moliya vazirligi

(T. Ishmetov),

DSQ (Sh. Kudbiyev),

Monopoliyaga qarshi kurashish qo‘mitasi

(N. Sharip?v)

E. Rustamov

28.

Jinoiy faoliyatdan olingan daromadlarni legallashtirishga, terrorizmni moliyalashtirishga va ommaviy qirg‘in qurolini tarqatishni moliyalashtirishga qarshi kurashishga oid qonun hujjatlari talablarini buzganliklari uchun �ijorat banklari, mikrokredit tashkilotlari va lombardlarga nisbatan O‘zbekiston Respublikasi Markaziy banki tomonidan qo‘llaniladigan choralar va sanksiyalar to‘g‘risidagi nizom (ro‘yxat raqami 2063, 2010-yil 13-yanvar).

“Jinoiy faoliyatdan olingan daromadlarni legallashtirishga

va terrorizmni moliyalashtirishga qarshi kurashish to‘g‘risida”gi Qonun

2020-yil avgust

Markaziy bank

(M. Nurmuratov),

Moliya vazirligi

(T. Ishmetov),

Bosh prokuratura

(N. Yo‘ldoshev)

E. Rustamov,

Sh. Saliyev

29.

Bank xizmatlari iste’molchilari bilan o‘zaro munosabatlarni amalga oshirishda tijorat banklarining faoliyatiga qo‘yiladigan minimal talablar to‘g‘risida nizom (ro‘yxat raqami 3030, 2018-yil 2-iyul).

“O‘zbekiston Respublikasining Markaziy banki to‘g‘risida”gi Qonun

2020-yil avgust

Markaziy bank

(M. Nurmuratov),

Moliya vazirligi

(T. Ishmetov)

E. Rustamov,

Sh. Saliyev

Oldingi tahrirga qarang.
(5-ilova O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2022-yil 17-martdagi PF-89-sonli Farmoniga asosan o‘z kuchini yo‘qotgan — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 18.03.2022-y., 06/22/89/0227-son)

T/r

Chora-tadbirlar

Amalga oshirish shakli

Amalga oshirish muddati

Mas’ul ijrochilar

Ma’muriy tartib-taomillar to‘g‘risidagi qonun hujjatlarini takomillashtirish

1.

Vazirlik va idoralarning funksiyalarini to‘liq xatlovdan o‘tkazish va ma’muriy tartib-taomillarni amalga oshirish bilan bog‘liq bo‘lgan funksiyalari ro‘yxatini shakllantirish. Bunda, ma’muriy-huquqiy faoliyatni tartibga soluvchi normativ-huquqiy hujjatlarni �atlovdan o‘tkazish.

Tashkiliy chora-tadbirlar

2020-yil

sentyabr

Norma ijodkorligi faoliyatini takomillashtirish konsepsiyasini amalga oshirish bo‘yicha komissiya

(N. Ismoilov) (keyingi o‘rinlarda — Komissiya),

Adliya vazirligi (R. Davletov),

vazirlik va idoralar

2.

Ilg‘or xorijiy mamlakatlarning qonunchiligini o‘rgangan holdama’muriy tartib-taomillarni takomillashtirish bo‘yicha takliflar ishlab chiqish va Vazirlar Mahkamasiga kiritish.

Tashkiliy chora-tadbirlar

2020-yil

sentyabr

Komissiya (N. Ismoilov), Adliya vazirligi

(R. Davletov),

vazirlik va idoralar

3.

Quyidagilarni nazarda tutuvchi yangi tahrirdagi “Ma’muriy tartib-taomillari to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonuni loyihasini ishlab chiqish:

tartibga solish predmeti va qonunni qo‘llash doirasi o‘rtasidagi aniq farqni belgilash;

ma’muriy tartib-taomillarni amalga oshirish jarayonining bosqichlari, unda ishtirok etuvchi subyektlar, qabul qilinadigan hujjatlar turlarini aniqlash;

ma’muriy tartib-taomillarni amalga oshirish qoidalarini unifikatsiyalash;

havolaki normalarni to‘g‘ridan to‘g‘ri amal qilinishini ta’minlashning samarali mexanizmlarini belgilash.

Normativ-huquqiy hujjat loyihasini ishlab chiqish




Loyihani Vazirlar Mahkamasiga kiritish

2020yil dekabr

2021yil

yanvar

Komissiya (N. Ismoilov),

Adliya vazirligi (R. Davletov)

4.

Qonun hujjatlari bazasini to‘liq xatlovdan o‘tkazish va bunda quyidagilarga e’tibor berish:

amaldagi qonun hujjatlarining “Ma’muriy tartib-taomillar to‘g‘risida”gi Qonunga muvofiqligi holati;

“Ma’muriy tartib-taomillar to‘g‘risida”gi Qonunga muvofiq tegishli ma’muriy reglamentlar ishlab chiqilganligi holati;

asossiz cheklovlar, ortiqcha ma’muriy tartib-taomillar va eskirgan tartibga solish mexanizmlarning mavjudligi holati.

Tashkiliy chora-tadbirlar

2021-yil

mart

Komissiya (N. Ismoilov),

Adliya vazirligi (R. Davletov), vazirlik va idoralar

“Ma’muriy tartib-taomillar to‘g‘risida”gi Qonun mazmun va mohiyatini yetkazish va tushuntirish

5.

Yangi tahrirdagi “Ma’muriy tartib-taomillar to‘g‘risida”gi Qonunga sharhlarni jamoatchilikka tushunarli shaklda, oddiy tilda tayyorlash.

Tashkiliy chora-tadbirlar

2021-yil

(reja-grafikka asosan)

Komissiya (N. Ismoilov),

Adliya vazirligi (R. Davletov)

6.

“Ma’muriy tartib-taomillar to‘g‘risida”gi Qonunning mazmun-mohiyatini yetkazishga qaratilgan informatsion materiallarni tarqatish, shuningdek, tematik videolar yaratish, bosma materiallar (plakatlar, risolalar, bukletlar) chop etishni tayyorlash va keng tarqatish.

Tashkiliy chora-tadbirlar

2021-yil

mart

Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi

(D. Saidjonov),

Adliya vazirligi (R. Davletov),

vazirlik va idoralar

7.

“Ma’muriy tartib-taomillar to‘g‘risida”gi Qonunning mazmun-mohiyati va amaliy ahamiyati to‘g‘risida bir qator tele va radio eshittirishlar o‘tkazish, bosma va elektron ommaviy axborot vositalarida maqolalar chop etish bo‘yicha qo‘shma media-rejani tasdiqlash.

Tasdiqlangan

media-rejaga

asosan

2021 yil

mart

Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi

(D. Saidjonov), MTRK (A. Xadjayev), Elektron ommaviy axborot vositalari milliy assotsiatsiyasi

(F. Abduxalikov),

Adliya vazirligi (R. Davletov)

8.

“Ma’muriy tartib-taomillar to‘g‘risida”gi Qonun normalarini qo‘llash, shuningdek uning mazmun-mohiyatini tushuntirish bo‘yicha hududiy seminarlar, treninglar va davra suhbatlarini o‘tkazish.

Reja-grafik

2021yil

(reja-�rafikka asosan)

Adliya vazirligi (R. Davletov), vazirlik va idoralar

beshinchi xatboshidagi “qarorlarini” so‘zi “normativ-huquqiy tusdagi qarorlarini” so‘zlari bilan almashtirilsin;
yettinchi-sakkizinchi xatboshilar sakkizinchi-to‘qqizinchi xatboshilar deb hisoblansin.
sakkizinchi xatboshidagi “va O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligida majburiy tartibda ro‘yxatdan o‘tkazilishi shart” so‘zlari chiqarib tashlansin;
to‘qqizinchi xatboshidagi “ro‘yxatdan o‘tkazilgan” so‘zlari “tasdiqlangan” so‘zi bilan almashtirilsin.
a) 1-ilovaning 2-bandi quyidagi tahrirda bayon etilsin:
b) 2-ilovaning 2-bandida:
6-band o‘z kuchini yo‘qotgan deb hisoblansin;
8-bandning ikkinchi xatboshisidagi “Adolat” huquqiy axborot markazi DUKga” so‘zlari “Adolat” milliy huquqiy axborot markazi davlat muassasasiga” so‘zlari bilan almashtirilsin.
uchinchi xatboshi quyidagi tahrirda bayon qilinsin:
yettinchi xatboshi quyidagi tahrirda bayon qilinsin:
b) 3-bandning to‘rtinchi xatboshisidagi “163” raqami “178” raqami bilan almashtirilsin;
sakkizinchi xatboshi quyidagi tahrirda bayon qilinsin:
to‘qqizinchi xatboshidagi “DUK” qisqartmasi “davlat muassasasi” so‘zlari bilan almashtirilsin;
o‘n beshinchi xatboshi chiqarib tashlansin;
o‘n oltinchi xatboshi o‘n beshinchi xatboshi deb hisoblansin;
uchinchi xatboshi quyidagi tahrirda bayon qilinsin:
yettinchi xatboshi quyidagi tahrirda bayon qilinsin:
uchinchi — yigirma yettinchi xatboshilar tegishlicha to‘rtinchi — yigirma sakkizinchi xatboshilar deb hisoblansin;
to‘qqizinchi xatboshidagi “normativ-huquqiy hujjatlar loyihalarini” so‘zlari “normativ-huquqiy hujjatlar loyihalarini, shuningdek, texnik jihatdan tartibga solish sohasidagi normativ hujjatlarni” so‘zlari bilan almashtirilsin;
o‘n sakkizinchi xatboshi quyidagi tahrirda bayon etilsin:
2-kichik band quyidagi tahrirda bayon etilsin:
6-kichik band quyidagi tahrirda bayon qilinsin:
8-kichik band quyidagi mazmundagi xatboshi bilan to‘ldirilsin:
ikkinchi — to‘qqizinchi xatboshilar tegishlicha uchinchi — o‘ninchi xatboshilar deb hisoblansin;
5-kichik band quyidagi tahrirda bayon etilsin:
d) 3-ilovaning matni quyidagi tahrirda bayon etilsin:
Oldingi tahrirga qarang.
(8-band O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2022-yil 17-martdagi PF-89-sonli Farmoniga asosan o‘z kuchini yo‘qotgan — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 18.03.2022-y., 06/22/89/0227-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(9-band O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2022-yil 20-apreldagi PF-113-sonli Farmoniga asosan o‘z kuchini yo‘qotgan — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 21.04.2022-y., 06/22/113/0330-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(11-band O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2022-yil 20-apreldagi PF-113-sonli Farmoniga asosan o‘z kuchini yo‘qotgan — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 21.04.2022-y., 06/22/113/0330-son)
ikkinchi xatboshi chiqarib tashlansin;
uchinchi xatboshi ikkinchi xatboshi deb hisoblansin;
9-bandning “a” kichik bandi o‘z kuchini yo‘qotgan deb hisoblansin;
10-bandning “b” kichik bandi “Adolat” so‘zidan keyin “milliy” so‘zi bilan to‘ldirilsin;
1-ilova o‘z kuchini yo‘qotgan deb hisoblansin.