Tadbirlarning nomlanishi | Amalga oshirish shakli | Amalga oshirish muddatlari | Mas’ul ijrochilar | |
Yagona davlat huquqiy siyosati sifatini takomillashtirish, huquq ijodkorligi faoliyatini muvofiqlashtirish | ||||
1. | Qonunchilikni tizimlashtirish, “tartibga soluvchi gilotina” usulini qo‘llagan holda huquqiy tartibga solishni soddalashtirish, shu jumladan qonunosti hujjatlarini qisqartirish va to‘g‘ridan to‘g‘ri amal qiluvchi qonunlarni qabul qilish. | Kompleks chora-tadbirlar | 2020-yil noyabr | Adliya vazirligi (R. Davletov), manfaatdor vazirlik va idoralar |
2. | Tartibga solish ta’sirini baholashning kompleks tizimini joriy etish. | O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti qarori loyihasi | 2020-yil iyul | Adliya vazirligi (R. Davletov), manfaatdor vazirlik va idoralar |
3. | Normativ-huquqiy hujjatlar loyihalarini ilmiy lingvistik ekspertizadan o‘tkazish mexanizmlarini ishlab chiqish. | Vazirlar Mahkamasi qarori loyihasi | 2021-yil mart | Adliya vazirligi (R. Davletov), manfaatdor vazirlik va idoralar |
4. | Zamonaviy axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini qo‘llagan holda faoliyatning innovatsion usullarini norma ijodkorligi jarayoniga joriy etish orqali normativ-huquqiy hujjatlar loyihalarini ishlab chiqish va kelishishning yagona elektron tizimini yanada takomillashtirish. | Tashkiliy chora-tadbirlar | 2021-yil dekabr | Adliya vazirligi (R. Davletov), Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi (Sh. Sodiqov) |
6. | Fuqarolar va tadbirkorlik subyektlarining huquq va qonuniy manfaatlariga daxl qiluvchi, shuningdek, chet el investorlari uchun muhim ahamiyatga ega normativ-huquqiy hujjatlarning chet tillariga norasmiy tarjimasini ta’minlash. | Tashkiliy chora-tadbirlar | 2020-2021-yillar | Adliya vazirligi (R. Davletov) manfaatdor vazirlik va idoralar |
Huquqni qo‘llash amaliyoti va davlat boshqaruvi samaradorligining har tomonlama tahlilini amalga oshirish | ||||
7. | Davlat boshqaruvi organlari faoliyati�i muntazam ravishda har tomonlama funksional o‘rganish asosida davlat boshqaruvining huquqiy asoslarini takomillashtirish. | Kompleks chora-tadbirlar | 2020-yil noyabr | Adliya vazirligi (R. Davletov), manfaatdor vazirlik va idoralar |
8. | Davlat boshqaruvi organlari faoliyati to‘g‘risidagi yagona axborot makonini yaratish hamda adliya organlari faoliyatida davlat boshqaruvi tizimi samaradorligini har tomonlama tanqidiy tahlil qilishning samarali mexanizmlarini ishlab chiqish va joriy etish. | Kompleks chora-tadbirlar | 2021-yil yanvar | Adliya vazirligi (R. Davletov), manfaatdor vazirlik va idoralar |
9. | Tadbirkorlar o‘rtasida mavjud muammolar va ularni hal etish bo‘yicha takliflar to‘g‘risida so‘rovlar o‘tkazish, xorijiy investorlarni jalb etgan holda tadbirkorlik faoliyatining dolzarb masalalari bo‘yicha matbuot anjumanlari o‘tkazish. Ushbu anjumanlarni o‘tkazish natijasida tadbirkorlar, xorijiy investorlarning huquqlari va qonuniy manfaatlarini ishonchli himoya qilishni ta’minlash bo‘yicha chora-tadbirlarni amalga oshirish, shuningdek, qonunchilikni takomillashtirish bo‘yicha takliflar tayyorlash. | Kompleks chora-tadbirlar | 2020-2021-yillar | Adliya vazirligi (R. Davletov), Savdo-sanoat palatasi (A. Ikramov), Biznes-ombudsman (D. Qosimov) |
10. | Tadbirkorlik faoliyatini amalga oshirish — korxonani ro‘yxatdan o‘tkazishdan tortib uni tugatishgacha bo‘lgan barcha zarur ma’lumotlarni taqdim etuvchi maxsus interfaol “Advice for business” yuridik portalini yaratish. | Tashkiliy-texnik tadbirlar | 2020-yil avgust | Adliya vazirligi (R. Davletov), Savdo-sanoat palatasi (A. Ikramov), Biznes ombudsman (D. Qosimov),Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi (Sh. Sodiqov) |
11. | Loyihalarning texnik-iqtisodiy asoslanishini va texnik-iqtisodiy hisob-kitobini tasdiqlash, davlat komissiyalarini tashkil etish va davlat ahamiyatiga ega bo‘lgan tugallangan qurilish obyektlarini qabul qilish bo‘yicha hujjatlarni tasdiqlash hamda davlat mulki obyektlarini bir tashkilotdan boshqa tashkilotga o‘tkazish masalalari bo‘yicha Hukumat qarorlari qabul qilish amaliyoti bekor qilinishi yuzasidan asoslantirilgan takliflar ishlab chiqish. | Normativ-huquqiy hujjat loyihasi | 2020-yil avgust | Adliya vazirligi (R. Davletov), Qurilish vazirligi (B. Zokirov), manfaatdor vazirlik va idoralar |
Ma’muriy tartib-taomillar hamda davlat xizmatlarini ko‘rsatish sohasida yagona davlat siyosatini amalga oshirish | ||||
12. | Adliya organlari va muassasalari ma’lumotlar bazalarini hamda davlat xizmatlarini bosqichma-bosqich raqamlashtirish orqali “virtual adliya” tizimini joriy etish. | Idoraviy hujjat | 2021-yil fevral | Adliya vazirligi (R. Dav�etov), Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi (Sh. Sodiqov) |
13. | Axborot turidagi davlat xizmatlarini, jumladan, ma’lumotnomalarni avtomatik tarzda, navbatsiz hamda arizasiz (mobil aloqa orqali USSD so‘rovi bilan) olish tartibini joriy etish. | Tashkiliy chora-tadbirlar | 2021-yil oktyabr | Adliya vazirligi (R. Davletov), Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi (Sh. Sodiqov) |
16. | Davlat xizmatlari markazlari infratuzilmasini doimiy ravishda takomillashtirish hamda Davlat xizmatlari markazlari hududida dam olish xonalarini yaratish orqali navbatlarni qisqartirish. | Kompleks chora-tadbirlar Reja-grafik asosida | 2020-2021-yillar | Adliya vazirligi (R. Davletov), Moliya vazirligi (T. Ishmetov), manfaatdor vazirlik va idoralar |
17. | Davlat xizmatlari uchun yagona platformani ishlab chiqish, barcha mas’ul davlat idoralarini ushbu platformaga ulash. | Kompleks chora-tadbirlar Reja-grafik asosida | 2021-yil mart | Adliya vazirligi (R. Davletov), Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi (Sh. Sodiqov), manfaatdor vazirlik va idoralar |
18. | Eksterritorial tamoyili asosida ko‘rsatiladigan davlat xizmatlari ro‘yxatini bosqichma-bosqich kengaytirish, shuningdek, ulardan O‘zbekiston Respublikasidan tashqarida, masofadan foydalanish imkoniyatini berish. | Normativ-huquqiy hujjat loyihasi | 2020-yil dekabr | Adliya vazirligi (R. Davletov), Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi (Sh. Sodiqov), Tashqi ishlar vazirligi (A. Komilov), manfaatdor vazirlik va idoralar |
19. | Davlat xizmatlari sohasidagi faoliyat standartlarini ishlab chiqish va joriy etish (axborot tizimlarini integratsiyalash s�andarti hamda texnik standartlar) | Normativ-huquqiy hujjat loyihasi | 2021-yil yanvar | Adliya vazirligi (R. Davletov) Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi (Sh. Sodiqov), manfaatdor vazirlik va idoralar |
20. | Davlat xizmatlari markazlari tomonidan ko‘rsatilayotgan xizmatlar turlarini kengaytirish. | Kompleks chora-tadbirlar Reja-grafik asosida | 2021-yil mart | Adliya vazirligi (R. Davletov), manfaatdor vazirlik va idoralar |
21. | Ijtimoiy ahamiyatga ega davlat xizmatlarini avtomatlashtirish. | Kompleks chora-tadbirlar Reja-grafik asosida | 2021-yil aprel | Adliya vazirligi (R. Davletov), manfaatdor vazirlik va idoralar |
Intellektual mulk sohasida davlat siyosatini amalga oshirish | ||||
22. | O‘zbekiston Respublikasining intellektual mulk sohasidagi boshqa xalqaro shartnomalarga qo‘shilishi masalalarini o‘rganish va keyinchalik ularga qo‘shilish bo‘yicha takliflarni tayyorlash. | Normativ-huquqiy hujjat loyihasi | 2021-yil noyabr | Adliya vazirligi (R. Davletov), manfaatdor vazirlik va idoralar |
23. | Intellektual mulk sohasidagi milliy qonunchilikni takomillashtirish va intellektual mulk egalarining huquqlarini himoya qilishga yo‘naltirilgan intellektual mulk tizimini modernizatsiya qilish (Patent Trolling). | Normativ-huquqiy hujjat loyihasi | 2021-yil aprel | Adliya vazirligi (R. Davletov), manfaatdor vazirlik va idoralar |
24. | Zamonaviy IT-yechimlar va autsorsing usullaridan foydalanish orqali intellektual mulk obyektlari ekspertizasini takomillashtirish. | Kompleks chora-tadbirlar | 2021-yil noyabr | Adliya vazirligi (R. Davletov), manfaatdor vazirlik va idoralar |
26. | Fuqarolarning intellektual mulk sohasiga hurmatini va huquqiy madaniyatini oshirish bo‘yicha targ‘ibot siyosatini olib borish. | Kompleks chora-tadbirlar | 2020-2021-yillar | Adliya vazirligi (R. Davletov), manfaatdor vazirlik va idoralar |
27. | Intellektual mulk fanlarini kadrlar tayyorlash tizimiga, jumladan, respublika o‘quv muassasalari, malaka oshirish markazlarida joriy etish. | Kompleks chora-tadbirlar | 2021-yil dekabr | Adliya vazirligi (R. Davletov), manfaatdor vazirlik va idoralar |
28. | Butunjahon intellektual mulk tashkiloti (BIMT) bilan hamkorlikda texnologiyalar va innovatsiyalarni qo‘llab-quvvatlash markazlari (TIQM) tarmog‘ini kengaytirish. | Tashkiliy chora-tadbirlar | 2021-yil dekabr | Adliya vazirligi (R. Davletov) |
Jamiyatda huquqiy madaniyat darajasini oshirish, huquqiy targ‘ibot va huquqiy axborotni tarqatish | ||||
29. | Aholining turli qatlamlari kundalik hayotidagi keng tarqalgan muammolarni, shu jumladan, sud tahlillari orqali maqsadli targ‘ibot qilish amaliyotini joriy etish. | Manzilli targ‘bot dasturi | 2020-yil noyabr | Adliya vazirligi (R. Davletov) |
30. | Davlat xizmatchilarining huquqiy savodxonlik darajasiga nisbatan alohida minimal talablarni ishlab chiqish hamda ularning huquqiy savodxonligini oshirish bo‘yicha o‘quv kurslarini tashkil qilish. | Vazirlar Mahkamasining qarori | 2020-yil dekabr | Adliya vazirligi (R. Davletov), manfaatdor vazirlik va idoralar |
31. | Ijtimoiy tarmoqlar orqali ommaviy axborot vositalari va jamoatchilik bilan ishlash strategiyasini ishlab chiqish, unda, jurnalistlar va blogerlar bilan doimiy qayta aloqalar, mamlakatda olib borilayotgan islohotlar, soxta ma’lumot tarqalishining oldini olish va boshqa mavzularda seminarlar tashkil etish. | Kompleks chora-tadbirlar | 2021-yil oktyabr | Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi (D. Saidjonov), Adliya vazirligi (R. Davletov) |
32. | Ommaviy axborot vositalari va Internet tarmog‘ida multimedia materiallari va dasturlarini tayyorlash hamda tarqatish uchun axborot markazini tashkil etish. | Normativ-huquqiy hujjat loyihasi | 2021-yil yanvar | Adliya vazirligi (R. Davletov) |
33. | Huquqiy mavzular bo‘yicha ma’lumotlarni yoritishga ixtisoslashgan jurnalistlarni tayyorlash, qayta tayyorlash va malakasini oshirish tizimini yaratish. | Normativ-huquqiy hujjat loyihasi | 2021-yil aprel | Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi (D. Saidjonov), Adliya vazirligi (R. Davletov) |
34. | Vazirlik va idoralar, shuningdek, mahalliy davlat hokimiyati organlarining qabul qilinayotgan normativ-huquqiy hujjatlarni o‘z vaqtida va samarali ijro etishini baholash mezonlarini yaratgan holda normativ-huquqiy hujjatlarni ijrochilarga yetkazish mexanizmlarini takomillashtirish. | Normativ-huquqiy hujjat loyihasi | 2021-yil may | Adliya vazirligi (R. Davletov) |
35. | Lex.uz tizimidan foydalanuvchilar auditoriyasini kengaytirish va aholiga huquqiy axborotni taqdim etish samaradorligini oshirish uchun zarur zamonaviy moddiy-texnik baza va O‘zbekiston Respublikasi qonun hujjatlari ma’lumotlari bazasining dasturiy ta’minotini yaratish. | Texnik chora-tadbirlar | 2021-yil yanvar | Adliya vazirligi (R. Davletov), Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi (Sh. Sodiqov) |
Nodavlat notijorat tashkilotlarini rivojlantirish va qo‘llab-quvvatlash | ||||
36. | Nodavlat notijorat tashkilotlari sohasidagi qonun hujjatlarini qayta ko‘rib chiqish va keyinchalik ularni to‘g‘ridan to‘g‘ri amal qiladigan qonun hujjatiga unifikatsiya qilish. | Normativ-huquqiy hujjat loyihasi | 2021-yil noyabr | Adliya vazirligi (R. Davletov) |
37. | Nodavlat notijorat tashkilotlari tomonidan jamoatchilik nazoratini amalga oshirish mexanizmini, shuningdek, ularning davlat organlari bilan o‘zaro hamkorligini yanada rivojlantirish konsepsiyasini ishlab chiqish. | Normativ-huquqiy hujjat loyihasi | 2021-yil aprel | Adliya vazirligi (R. Davletov) |
38. | Nodavlat notijorat tashkilotlariga davlat organlari tomonidan ijtimoiy ahamiyatli vazifalarni bajarishi uchun davlat ijtimoiy buyurtmasini berish �oni va hajmini oshirish choralarini ko‘rish. | Kompleks chora-tadbirlar | 2021-yil dekabr | Adliya vazirligi (R. Davletov) |
39. | Nodavlat notijorat tashkilotining faoliyatiga noqonuniy aralashish va ularning huquqlari buzilishi elementlariga ega bo‘lgan holatlarni aniqlash maqsadida doimiy monitoring olib borish va ularni bartaraf etish choralarini ko‘rish, shuningdek, nodavlat notijorat tashkilotining faoliyatiga noqonuniy aralashganlik uchun javobgarlik joriy etish. | Normativ-huquqiy hujjat loyihasi | 2021-yil yanvar | Adliya vazirligi (R. Davletov) |
40. | Adliya vazirligining www.e-ngo.uz veb-saytini takomillashtirish, bunda elektron xizmat ko‘rsatishning quyidagi imkoniyatlarini yaratish: nodavlat notijorat tashkilotlari va ularning ramzlarini onlayn ro‘yxatdan o‘tkazish; nodavlat notijorat tashkilotlarining o‘tkazilishi rejalashtirilayotgan tadbirlari haqida xabardor qilish; nodavlat notijorat tashkilotlarining o‘z faoliyati to‘g‘risidagi yillik hisobotlarni elektron taqdim qilish; nodavlat notijorat tashkilotlari tomonidan xorijiy manbalardan pul mablag‘lari va mol-mulk olishni onlayn kelishish; nodavlat notijorat tashkilotlarining chet el fuqarolari bo‘lgan xodimlarini, shuningdek ularning qaramog‘idagi oila a’zolarini elektron akkreditatsiyadan o‘tkazish; fuqarolik jamiyati institutlari rivojining turli yo‘nalishlari bo‘yicha onlayn rejimda seminarlar (vebinarlar)ni tizimlashtirish va yuritish, shuningdek, O‘zbekistonda fuqarolik jamiyatining rivojlanishi holati va tendensiyalari bo‘yicha yangiliklar bloki mavjud bo‘lgan “Fuqarolik jamiyati” bo‘limini yaratish. | Kompleks chora-tadbirlar | 2021-yil dekabr | Adliya vazirligi (R. Davletov) |
Huquqiy xizmat ko‘rsatish tizimining samaradorligi va inson huquqlariga rioya etilishini ta’minlash | ||||
41. | Iqtisodiy, oilaviy, meros, uy-joy va boshqa nizolarning oldini olishda n?tariuslarning imkoniyatlaridan to‘liq foydalanish amaliyotini kengaytirish. | Kompleks chora-tadbirlar | 2021-yil iyul | Notarial palata (D. Ashurov), Adliya vazirligi (R. Davletov) |
42. | Aholiga ko‘rsatiladigan notarial xizmatlarning sifati va tezkorligini oshirish. | Kompleks chora-tadbirlar | 2021-yil avgust | Notarial palata (D. Ashurov), Adliya vazirligi (R. Davletov) |
43. | Mulk bilan bog‘liq bitimlarni notarial tasdiqlash paytida kommunal to‘lovlar hamda ijro hujjatlari bo‘yicha qarzdorlikni tekshirish talabini bekor qilish. | Normativ-huquqiy hujjat loyihasi | 2021-yil sentyabr | Adliya vazirligi (R. Davletov), Notarial palata (D. Ashurov), Majburiy ijro byurosi (B. Qudratxodjayev), Uy-joy kommunal xizmat ko‘rsatish vazirligi (M. Saliyev) |
44. | Fuqarolik huquqiy munosabatlardagi sudgacha bo‘lgan jarayonda dalillarni taqdim etishga va mediator vazifalarini bajarishga qaratilgan yangi notarial harakatlarni joriy etish. Nizolarni hal qilishda mediatsiya institutini kengaytirish, shuningdek, mediatorlar sonini ko‘paytirish. | Normativ-huquqiy hujjat loyihasi | 2022-yil oktyabr | Adliya vazirligi (R. Davletov) |
45. | Yagona elektron notarial arxiv fondini shakllantirish va idoraviy notarial arxivlarda saqlanadigan ko‘chmas mulkka bo‘lgan huquqning vujudga �elishini ta’minlovchi bitimlarni raqamlashtirish. | Kompleks chora-tadbirlar | 2021-yil dekabr | Adliya vazirligi (R. Davletov), Notarial palata (D. Ashurov) |
46. | Sohaga zamonaviy innovatsion, axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini joriy etish orqali elektron ko‘rinishda taqdim etiladigan notarial xizmatlar ro‘yxatini kengaytirish. Aeroportlarda va temir yo‘l vokzallarida, boshqa jamoat joylarida onlayn tarzda notarial harakatlarni amalga oshirishga imkon beradigan infokioskalarni joylashtirish. | Kompleks chora-tadbirlar Reja-grafik asosida | 2021-yil dekabr | Notarial palata (D. Ashurov), Adliya vazirligi (R. Davletov) |
47. | Elektron raqamli imzo yordamida, shuningdek, videokonferensiya orqali amalga oshiriladigan notarial harakatlar ro‘yxatini kengaytirish. | Normativ-huquqiy hujjat loyihasi | 2020-2021-yillar | Notarial palata (D. Ashurov), Adliya vazirligi (R. Davletov) |
48. | Davlat xizmatlari markazlari, FHDY va notarial idoralar faoliyatini baholash va monitoringini tashkil etishni autsorsing orqali konsalting firmalarining vakillari ishtirokida amalga oshirish. | Tashkiliy chora-tadbirlar | 2021-yil dekabr | Adliya vazirligi (R. Davletov) |
49. | Notariat sohasida qonun hujjatlarini optimallashtirish va to‘g‘ridan to‘g‘ri amal qiluvchi qonun qabul qilish. | Qonun loyihasi | 2022-yil noyabr | Notarial palata (D. Ashurov), Adliya vazirligi (R. Davletov) |
50. | Xalqaro institutlar bilan hamkorlikni yo‘lga qo‘yish va �ivojlantirish, xususan, Xalqaro notariuslar ittifoqiga qo‘shilish orqali lotin notarial modelining xalqaro standartlari va ilg‘or tajribalarini implementatsiya qilish. | Kompleks chora-tadbirlar Reja-grafik asosida | 2021-yil avgust | Notarial palata (D. Ashurov), Adliya vazirligi (R. Davletov) |
51. | Fuqarolik-huquqiy nizosiz talablarni ko‘rib chiqish bo‘yicha vakolatlarni notariuslarga berish orqali sudyalarning ish yuklamasini kamaytirish. | Normativ-huquqiy hujjat loyihasi | 2021-yil noyabr | Adliya vazirligi (R. Davletov), Notarial palata (D. Ashurov), Oliy sud (K. Kamilov) |
52. | Advokatura institutini rivojlantirish, jumladan sud protsessida taraflar tortishuvi va tengligining ta’minlanishi, odil sudlov tizimini takomillashtirish, mamlakatda xalqaro standartlar va zamonaviy tendensiyalarga javob beradigan advokatura tizimini yaratish, advokaturaning institutsional asoslari va faoliyat prinsiplarini mustahkamlash, advokatning protsessual maqomini kuchaytirish va uning jismoniy va yuridik shaxslar huquq va manfaatlarini himoya qilishdagi rolini oshirish. | Normativ-huquqiy hujjat loyihasi | 2021-yil dekabr | Advokatlar palatasi (A. Ernazarov), Adliya vazirligi (R. Davletov), Oliy sud (K. Kamilov), Bosh prokuratura (N. Yo‘ldoshev) |
53. | Davlat tomonidan kafolatlangan yuridik yordam ko‘rsatish tizimini takomillashtirish, shu jumladan, kam ta’minlangan (kam daromadli) va boshqa ijtimoiy himoyaga muhtoj bo‘lgan fuqarolar uchun jinoiy, ma’muriy, fuqarolik ishlari bo‘yicha davlat tomonidan bepul yuridik yordam olish imkoniyatlarini kengaytirish. | Normativ-huquqiy hujjat loyihasi | 2021-yil noyabr | Adliya vazirligi (R. Davletov), Advokatlar palatasi (A. Ernazarov) |
54. | Advokatura instituti faoliyatini tartibga soluvchi qonun va qonunosti hujjatlarini optimallashtirish orqali to‘g‘ridan to‘g‘ri amal qiluvchi qonunni ishlab chiqish. | Normativ-huquqiy hujjat loyihasi | 2021-yil mart | Adliya vazirligi (R. Davletov), Advokatlar palatasi (A. Ernazarov), Oliy sud (K. Kamilov), Bosh prokuratura (N. Yo‘ldoshev) |
55. | Inson huquqlari sohasidagi xalqaro standartlarni bosqichma-bosqich amalga oshirish choralarini ko‘rish. | Tashkiliy chora-tadbirlar Reja-grafik asosida | 2021-yil yanvar | Inson huquqlari bo‘yicha Milliy markaz (A. Saidov), Adliya vazirligi (R. Davletov), Inson huquqlari bo‘yicha vakil (U. Muhammadiyev) |
Xal�aro-huquqiy hamkorlikni rivojlantirish va yanada mustahkamlash, xalqaro va xorijiy tashkilotlarda O‘zbekiston Respublikasi manfaatlarini huquqiy himoya qilishni ta’minlash | ||||
56. | Qo‘shma loyihalarni amalga oshirish orqali xalqaro tashkilotlarning O‘zbekiston Respublikasidagi vakolatxonalari bilan hamkorlikni, shuningdek, xorijiy donorlar bilan aloqalarni faollashtirish. | Hamkorlik dasturlari | 2021-yil noyabr | Adliya vazirligi (R. Davletov), Tashqi ishlar vazirligi (A. Komilov) |
57. | Xalqaro ekspertlar ishtirokida adliya organlari va muassasalari xodimlari uchun xorijiy amaliyot, seminar va o‘quv kurslarini tashkil etish. | Tashkiliy chora-tadbirlar | 2021-yil oktyabr | Adliya vazirligi (R. Davletov), Tashqi ishlar vazirligi (A. Komilov) |
58. | Vakolatli organlarning kompetensiyalarini aniqlagan holda xalqaro huquqiy yordam ko‘rsatish to‘g‘risidagi murojaatlar va so‘rovlarni o‘z vaqtida, samarali va sifatli ko‘rib chiqish choralarini ko‘rish. | Normativ-huquqiy hujjat loyihasi | 2020-yil noyabr | Adliya vazirligi (R. Davletov), Tashqi ishlar vazirligi (A. Komilov) |
59. | Jamiyat va davlat hayotining barcha sohalarida amalga oshirilayotgan islohotlar, inson huquqlari va erkinliklarini himoya qilish sohasidagi ijobiy o‘zgarishlar to‘g‘risida xalqaro hamjamiyatning huquqiy xabardorlik darajasini oshirish. | Tashkiliy chora-tadbirlar | 2021-yil mart | Adliya vazirligi (R. Davletov), Tashqi ishlar vazirligi (A. Komilov) |
60. | Vazirlikka biriktirilgan Xalqaro reyting va indekslar tuzuvchi tashkilotlar, Jahon bankining tadqiqot guruhi (World bank Development Research Group), Jahon odil sudlov loyihasi (The World Justice Project), “The Economist Intelligence Unit” kompaniyasi (Buyuk Britaniya) bilan mustahkam hamkorlik aloqalarini o‘rnatish. | Tashkiliy chora-tadbirlar | 2021-yil aprel | Adliya vazirligi (R. Davletov), Tashqi ishlar vazirligi (A. Komilov) |
61. | Normativ-huquqiy hujjatlarni xalqaro reytinglar va indekslardagi O‘zbekiston Respublikasining mavqeyiga ta’siri nuqtai nazaridan baholash amaliyotini yo‘lga qo‘yish. | Normativ-huquqiy hujjat loyihasi | 2021-yil aprel | Adliya vazirligi (R. Davletov), Tashqi ishlar vazirligi (A. Komilov) |
62. | Xalqaro nufuz va ishonchni mustahkamlash maqsadida Adliya vazirligi faoliyatida xalqaro standartlarni (ISO 37001, poraxo‘rlikka qarshi kurash boshqaruv tizimi va boshqalar) joriy etish. | Idoraviy hujjat Reja-grafik asosida | 2021-yil dekabr | Adliya vazirligi (R. Davletov) |
63. | Investitsiyalarni jalb qilishga qaratilgan bitimlarni (shartnomalarni) ishlab chiqish jarayonida nizolarni sudgacha hal qilishning alternativ mexanizmlardan foydalanish, shu jumladan, Xalqaro savdo palatasining talabiga asosan kafolatlarning yagona qoidalar (URDG) asosida majburiyatlarning bajarilish choralarini ta’minlash, shuningdek, nizolarni tortishuvga qadar mediatsiya instituti orqali hal etilishiga erishish. | Tashkiliy choralar Reja-grafik asosida | 2021-yil mart | Adliya vazirligi (R. Davletov), Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi (L. Qudratov), Savdo sanoat palatasi (A. Ikramov) |
Yuridik kadrlarni tayyorlash, qayta tayyorlash va malakasini oshirishni tashkil etishni takomillashtirish | ||||
65. | Umumiy o‘rta va o‘rta maxsus ta’lim muassasalarining yuqori sinflari uchun belgilangan muddatlarda har kunlik huquqiy masalalarga oid amaliy qo‘llanmalar yaratish va nashr etishni tashkil etish. | Ijrochilarning qo‘shma qarori | 2021-yil mart | Adliya vazirligi (R. Davletov), Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi (I. Madjidov) |
66. | Respublikadagi barcha yuridik texnikumlarida kouchinglar, turli xil maxsus faoliyat turlarini o‘zlashtirish ishlarini malakali mutaxassislarni jalb qilgan holda haqiqiy huquq amaliyotiga kiritish. | Ijrochilarning qo‘shma qarori | 2021-yil aprel | Adliya vazirligi (R. Davletov), Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi (Sh. Sodiqov) |
Sud ekspertizasi sifatini izchil yaxshilash | ||||
67. | Zamonaviy talablar va ilg‘or xalqaro tajribani, shuningdek, xalqaro standartlarni (ISO 17025) hisobga olgan holda Adliya vazirligining sud-ekspertiza muassasalarida sud ekspertizalarin� o‘tkazish tartibini takomillashtirish. | Ijrochilarning qo‘shma qarori | 2021-yil noyabr | Adliya vazirligi (R. Davletov), Oliy sud (K. Kamilov), Bosh prokuratura (N. Yo‘ldoshev), manfaatdor vazirlik va idoralar |
68. | Sud ekspertiza amaliyotiga yangi innovatsion ishlanmalarni joriy etish, ekspert tadqiqotlarining turlari, xususan, sud-psixologik va sud-elektrotexnikaviy ekspertizalari, oziq-ovqat mahsulotlarining sud ekspertizasining sifati va ishonchliligini oshirish choralarini ko‘rish. | Ijrochilarning qo‘shma qarori | 2021-yil dekabr | Adliya vazirligi (R. Davletov), Oliy sud (K. Kamilo�), Bosh prokuratura (N. Yo‘ldoshev), manfaatdor vazirlik va idoralar |
69. | X. Sulaymonova nomidagi Respublika sud-ekspertiza markazining moddiy-texnik bazasini odam DNKsining sud-biologik ekspertizasi, hujjatlarning kriminalistik, sud-ballistik va trasologiya ekspertizasi, sud-fonografik ekspertizasi va boshqa laboratoriyalarni yangi zamonaviy uskunalar bilan jihozlash orqali mustahkamlash. | Tashkiliy chora-tadbirlar | 2021-yil avgust | Adliya vazirligi (R. Davletov), manfaatdor vazirlik va idoralar |
70. | Sud-ekspertlik faoliyati sohasida xalqaro hamkorlikni rivojlantirish, xususan, Butunjahon sud ekspertlari assotsiatsiyasig? (IAFS) a’zo bo‘lish. | Tashkiliy chora-tadbirlar | 2024-yil aprel | Adliya vazirligi (R. Davletov), manfaatdor vazirlik va idoralar |
Inson kapitalini rivojlantirish, adliya organlari va muassasalari faoliyatining moddiy-texnik ta’minotini yaxshilash | ||||
71. | Adliya organlari va muassasalari tizimida HR-menejment tizimini joriy etish, bu bilan Adliya vazirligining ijobiy imidjini yaratgan holda, kadrlarni saqlash, boshqarish va nazorat qilishning samarali tizimini ishlab chiqish. | Idoraviy hujjat | 2020-yil avgust | Adliya vazirligi (R. Davletov) |
72. | Adliya organlari va muassasalari tizimiga malakali kadrlarni jalb etishga yo‘naltirilgan rekrutmentni yangi usullarini (onlayn rekrutment, aktiv xedxanting, tavsiyalarga muvofiq rekrutment) joriy etish. | Idoraviy hujjat | 2020-yil sentyabr | Adliya vazirligi (R. Davletov) |
73. | Xodimlarni baholash tizimini takomillashtirish, jumladan Adliya vazirligi tizimida assesment-markazini yaratish hamda KPI tizimini joriy etish. | Idoraviy hujjat | 2021-yil iyul | Adliya vazirligi (R. Davletov) |
74. | Korrupsiyaga qarshi komplaens tizimini samarali joriy etish bo‘yicha chora-tadbirlarni, shu jumladan, Adliya vazirligining korrupsiyaga qarshi siyosatini amalga oshirish va muvofiqlashtirish uchun “halollik ofitseri” lavozimini joriy etish. | Idoraviy hujjat | 2021-yil yanvar | Adliya vazirligi (R. Davletov) |
75. | Axborot tizimidan maxfiy ma’lumotlar (DLP tizimi) tarqatilishining oldini olish uchun zamonaviy texnologiyalarni joriy etish, litsenziyalangan dasturiy ta’minotni o‘rnatish orqali axborot xavfsizligini ta’minlash. | Idoraviy hujjat | 2020-yil oktyabr | Adliya vazirligi (R. Davletov) |
Maqsadli ko‘rsatkichlar | O‘lchov birligi | Yillik ko‘rsatkichlar | ||||||
Joriy holat | 2020-yil | 2021-yil | 2022-yil | 2023-yil | 2024-yil | |||
Yagona davlat huquqiy siyosatini yuritish, huquq ijodkorligi faoliyatini muvofiqlashtirish va samaradorligini oshirish | ||||||||
1. | Adliya vazirligi tomonidan ishlab chiqilgan normativ-huquqiy hujjatlar loyihalaridan to‘g‘ridan to‘g‘ri amal qiluvchi qonun loyihalari hajmi | % | 20 | 20 | 30 | 30 | 40 | 40 |
2. | Adliya vazirligi tomonidan tartibga solish ta’sirini baholagan xolda ishlab chiqilgan qonun loyihalarining hajmi | % | 0 | 10 | 20 | 30 | 40 | 50 |
3. | Adliya organlariga huquqiy ekspertizadan o‘tkazish uchun taqdim etilgan mahalliy davlat hokimiyati organlarining normativ-huquqiy tusdagi qarorlari hajmi | % | 80 | 85 | 90 | 95 | 97 | 100 |
4. | Rasmiy nashrlarda e’lon qilingan mahalliy davlat hokimiyati organlarining normativ-huquqiy tusdagi qarorlari hajmi | % | 85 | 90 | 92 | 93 | 94 | 95 |
5. | O‘zbekiston Respublikasi Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi orqali normativ-huquqiy hujjatlar matni bilan tanishish ko‘lami | son/ 1 oyda | 600000 | 1000000 | 1500000 | 2000000 | 2500000 | 3000000 |
Davlat boshqaruvi tizimi samaradorligini va huquqni qo‘llash amaliyotini kompleks tahlil qilish | ||||||||
6. | Davlat organlari, shu jumladan, ularning hududiy bo‘linmalari faoliyatini o‘rganishlar va funksional tahlillar soni | son | 6 | 6 | 7 | 8 | 8 | 8 |
7. | Huquqni qo‘llash amaliyotini o‘rganish natijalari bo‘yicha tayyorlangan axborot-tahliliy ma’lumotnomalar soni | son | 7 | 7 | 8 | 7 | 6 | 5 |
8. | Davlat boshqaruvi tizimini funksional tahlil qilgan holda vazirlik va idoralarning funksiyalarini nodavlat sektorga o‘tkazish bo‘yicha takliflar soni | son | 4 | 10 | 12 | 14 | 13 | 13 |
9. | Normativ-huquqiy hujjatlarning huquqiy monitoringini o‘tkazish | son | 0 | 10 | 12 | 15 | 12 | 10 |
Nodavlat notijorat tashkilotlari faoliyatini rivojlantirish sohasida davlat siyosatini olib borish | ||||||||
10. | Nodavlat notijorat tashkilotlarini elektron shaklda ro‘yxatdan o‘tkazish va qayta ro‘yxatdan o‘tkazish bo‘yicha davlat xizmatlarini ko‘rsatish ulushi | % | 0,01 | 0,10 | 10 | 30 | 50 | 70 |
11. | Nodavlat notijorat tashkilotlariga davlat organlari tomonidan ijtimoiy ahamiyatli vazifalarni bajarishi uchun davlat ijtimoiy buyurtmasini berish | son | 2 | 5 | 10 | 15 | 20 | 30 |
Ma’muriy tartib-taomillar va davlat xizmatlarini ko‘rsatish sohasida yagona davlat siyosatini olib borish | ||||||||
12. | Ko‘rsatilgan davlat xizmatlari soni | son | 11 mln | 13 mln | 15 mln | 18 mln | 22 mln | 24 mln |
13. | Elektron shaklda ko‘rsatiladigan davlat xizmatlari soni | % | 8 | 12 | 15 | 20 | 30 | 40 |
14. | Jismoniy va yuridik shaxslarning davlat xizmatlaridan qoniqish darajasi | % | 70 | 75 | 80 | 85 | 90 | 95 |
15. | Real vaqtda olinadigan ma’lumotnomalar soni (avtomatlashtirilgan axborot xizmatlari) | son | 4 | 6 | 10 | 15 | 20 | 25 |
16. | Aholiga Davlat xizmatlari markazlari tomonidan ko‘rsatiladigan yangi xizmatlar soni | son | 6 | 15 | 20 | 25 | 30 | 40 |
17. | Mavjud davlat xizmatlarini takomillashtirish bo‘yicha amaliyotga tatbiq etilgan takliflar soni | son | 4 | 8 | 12 | 17 | 21 | 25 |
Intellektual mulk sohasida yagona davlat siyosatini amalga oshirish | ||||||||
18. | Ixtirolar, foydali modellar, sanoat namunalari, tovar belgilari, seleksiya yutuqlari, EHM uchun dasturlar, ma’lumotlar bazalarining rasmiy o‘tkazilgan ekspertizalari soni | son | 6100 | 6200 | 6400 | 6600 | 6800 | 7000 |
19. | Ixtirolar, foydali modellar, sanoat namunalari, seleksiya yutuqlari, tovar belgilarini, EHM uchun dasturlarni, ma’lumotlar bazalarini rasmiy ro‘yxatdan o‘tkazish soni | son | 3500 | 3700 | 3900 | 4100 | 4300 | 4500 |
Huquqiy targ‘ibot va huquqiy axborotni tarqatish | ||||||||
20. | Axborot-kommunikatsiya texnologiyalari orqali huquqiy axborot bilan aholini qamrab olish | odam soni | 300000 | 500000 | 700000 | 900000 | 1000000 | 1200000 |
21. | Bola huquqlariga bag‘ishlangan bolahuquqi.uz veb-saytiga tashriflar soni | son | 2000 | 3500 | 5000 | 6500 | 8000 | 9500 |
22. | “test.adliya.uz” axborot tizimidan foydalanuvchilar soni | son | 7000 | 10000 | 13000 | 15000 | 20000 | 25000 |
23. | “Huquqiy axborot” telegram kanali a’zolari soni | son | 260000 | 270000 | 300000 | 350000 | 400000 | 450000 |
24. | Vazirlik faoliyati to‘g‘risida ommaviy axborot vositalarida, shu jumladan, elektron ommaviy axborot vositalarida e’lon qilingan materiallar soni | son | 50 | 60 | 70 | 80 | 90 | 100 |
25. | O‘tkazilgan matbuot anjumanlari va brifinglar soni/ushb� tadbirlarda qatnashgan jurnalistlarning o‘rtacha soni | son/odam | 50/1500 | 50/1500 | 50/1500 | 50/1500 | 50/1500 | 50/1500 |
26. | Adliya vazirligining Facebook ijtimoiy tarmog‘idagi sahifasi obunachilari soni | yillik ko‘rsatkich | 10486 | 11000 | 13000 | 16000 | 18000 | 20000 |
27. | Adliya vazirligining rasmiy veb-saytiga tashrifla? soni | yillik ko‘rsatkich | 216000 | 220000 | 235000 | 270000 | 300000 | 350000 |
28. | Adliya organlari va muassasalarida ochiq eshiklar kunlarini o‘tkazish soni | son | 14 | 14 | 14 | 14 | 28 | 28 |
Huquqiy xizmatlarni davlat tomonidan tartibga solish va inson huquqlarini himoya qilish | ||||||||
29. | Adliya organlari va muassasalariga kelib tushgan barcha shikoyatlarning notar�al xizmatlar sohasiga tegishli qismi | % | 40 | 35 | 30 | 25 | 20 | 15 |
30. | Notarial idoralarning idoralararo elektron hujjat almashinuvi kengaytirish | % | 65 | 70 | 75 | 80 | 85 | 90 |
31. | Bitimlarni masofadan turib notarial tasdiqlash tizimidan foydalanuvchi notariuslar soni | son | 0 | 31 | 100 | 150 | 200 | 250 |
32. | Idoraviy notarial arxivlarda saqlanayotgan ko‘chmas mulkka bo‘lgan huquqning vujudga kelishini nazarda tutuvchi raqamlashtirilgan bitimlarning ulushi | % | 0 | 20 | 50 | 80 | 90 | 100 |
33. | Inson huquqlariga rioya etilishi (mehnat, siyosiy, iqtisodiy, mulk huquqlari va b.) bo‘yicha tayyorlangan alternativ ma’ruzalar soni | son | 0 | 1 | 3 | 4 | 4 | 4 |
34. | Davlat organlari va tashkilotlari yuridik xizmat xodimlarining malakasini oshirish hajmi | % | 92 | 95 | 98 | 100 | 100 | 100 |
Xalqaro huquqiy hamkorlik hamda xalqaro va xorijiy tashkilotlarda O‘zbekiston Respublikasi manfaatlarini huquqiy himoya qilishni ta’minlash | ||||||||
35. | Adliya vazirligining xorijiy mamlakatlarning tegishli organlari va xalqaro tashkilotlar bilan tuzgan xalqaro hujjatlar soni (ikki tomonlama shartnomalar, memorandumlar, hamkorlik chora-tadbirlari va boshqalar) | son | 47 | 50 | 55 | 62 | 69 | 75 |
36. | Ilg‘or tajriba bilan tanishish hamda malaka oshirish maqsadida xorijda amaliyot o‘taydigan adliya organlari va muassasalari xodimlari soni | odam | 205 | 210 | 215 | 220 | 220 | 225 |
37. | Xorijiy auditoriyani mamlakatda olib borilayotgan islohotlardan xabardor qilish maqsadida xalqaro bosma va elektron nashrlarda e’lon qilingan materiallar soni | son | 5 | 10 | 12 | 14 | 16 | 18 |
Yuridik kadrlarni tayyorlash, qayta tayyorlash va malakasini oshirishni tashkil etish | ||||||||
38. | Malaka oshirgan va stajirovka o‘tagan TDYU (yurisprudensiya) o‘qituvchilari soni | odam | 25 | 30 | 30 | 35 | 35 | 40 |
39. | Malaka oshirish va stajirovka o‘tash uchun xorijiy oliy ta’lim va ilmiy tadqiqot muassasalariga yuborilgan TDYU (yurisprudensiya) o‘qituvchilari soni | odam | 20 | 25 | 25 | 30 | 30 | 35 |
40. | Xalqaro standartlar asosida kasbiy o‘qitilgan yuridik kadrlar soni | odam | 30 | 35 | 40 | 40 | 50 | 50 |
41. | Oliy ma’lumotga ega bo‘lgan shaxslar uchun yuridik mutaxassislik bo‘yicha qayta tayyorlash kurslarining soni | odam | 100 | 100 | 120 | 120 | 150 | 150 |
42. | Professional mediatorlar kurslarida o‘qiganlar soni | odam | 28 | 35 | 40 | 45 | 50 | 55 |
43. | Davlat xizmatlari markazlari xodimlari uchun tashkil etilgan malaka oshirish kurslari soni | odam | 40 | 45 | 50 | 55 | 60 | 70 |
44. | TDYUda ilmiy salohiyatni oshirish hajmi | % | 37 | 40 | 45 | 50 | 55 | 60 |
Sud-ekspertiza faoliyatini rivojlantirish | ||||||||
45. | Tayyorlangan sud ekspertizalari va mutaxassis xulosalari soni | son | 31851 | 33000 | 34000 | 35000 | 36000 | 37000 |
46. | Sud ekspertizasining yangi turlarini joriy etish soni | son | 0 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Normativ-huquqiy hujjatlar | Amalga oshirish shakli* | Ijro muddati | Mas’ul ijrochilar | ||
Vazirlik va idoralar | Vazirlar Mahkamasidan | ||||
I. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmon va qarorlari | |||||
1. | O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 1994-yil 20-apreldagi PF-837-son Farmoni bilan tasdiqlangan Eksport-import operatsiyalari bo‘yicha valyuta nazorati to‘g‘risida nizom. | Ma’muriy javobgarlik to‘g‘risidagi kodeks | 2020-yil avgust | Markaziy bank (M. Nurmuratov), Moliya vazirligi (T. Ishmetov), DSQ (Sh. Kudbiyev), DBQ (M. Azimov) | E. Rustamov, Sh. Saliyev |
2. | O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 1996-yil 9-avgustdagi “Budjet bilan hisob-kitoblar uchun xo‘jalik yurituvchi subyektlarning mas’uliyatini oshirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi PF-1504-son Farmoni. | Fuqarolik kodeksi | 2020-yil avgust | Moliya vazirligi (T. Ishmetov), Monopoliyaga qarshi kurashish qo‘mitasi (N. Sharipov) | E. Rustamov |
3. | O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018-yil 15-fevraldagi “Prokuratura organlarining qabul qilinayotgan normativ-huquqiy hujjatlar ijrosini ta’minlashdagi faoliyati samaradorligini oshirish bo‘yicha qo‘shimcha chora-tadbirlar to‘g‘risida”gi PF-5343-son Farmoni. | “Sud hujjatlari va boshqa organlar hujjatlarini ijro etish to‘g‘risida”gi Qonun | 2020-yil avgust | Majburiy ijro byurosi (B. Qudratxodjayev ), Markaziy bank (M. Nurmuratov), Moliya vazirligi (T. Ishmetov), Energetika vazirligi (A. Sultonov), Uy-joy kommunal xizmat ko‘rsatish vazirligi (M. Saliyev) | D. Qalandarov |
4. | O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2007-yil 16-martdagi PQ-605-son qarori bilan tasdiqlangan Alkogolli mahsulotlar bilan chakana savdo qilish huquqini beradigan ruxsat guvohnomasini berish tartibi to‘g‘risidagi nizom. | Ma’muriy javobgarlik to‘g‘risidagi kodeks | 2020-yil avgust | Moliya vazirligi (T. Ishmetov), Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari | E. Rustamov |
5. | O‘zbekiston Respub�ikasi Prezidentining 2008-yil 21-maydagi “Sug‘urta xizmatlari bozorini yanada isloh qilish va rivojlantirishga oid qo‘shimcha chora-tadbirlar to‘g‘risida”gi PQ-872-son qarori. | “Sug‘urta faoliyati to‘g‘risida”gi Qonun | 2020-yil avgust | Moliya vazirligi (T. Ishmetov) DSQ (Sh. Kudbiyev), Monopoliyaga qarshi kurashish qo‘mitasi (N. Sharipov) | E. Rustamov |
6. | O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2010-yil 26-apreldagi “Dehqon bozorlari va savdo komplekslari faoliyatini tashkil qilishni yanada takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi PQ-1326-son qarori. | Ma’muriy javobgarlik to‘g‘risidagi kodeks | 2020-yil avgust | DSQ (Sh. Kudbiyev) DBQ (M. Azimov), Monopoliyaga qarshi kurashish qo‘mitasi (N. Sharipov) | E. Rustamov |
7. | O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2017-yil 15-fevraldagi “Pul muomalasini yanada takomillashtirish va bank plastik kartochkalaridan foydalangan holda hisob-kitoblarni rivojlantirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi PQ-2777-son qarori. | Ma’muriy javobgarlik to‘g‘risidagi kodeks | 2020-yil avgust | DSQ (Sh. Kudbiyev) Markaziy bank (M. Nurmuratov), Moliya vazirligi (T. Ishmetov) | E. Rustamov |
8. | O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2017-yil 3-noyabrdagi “Tashqi savdo faoliyatini yanada erkinlashtirish va tadbirkorlik subyektlarini qo‘llab-quvvatlash chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi PQ-3351-son qarori. | Soliq kodeksi | 2020-yil avgust | DSQ (Sh. Kudbiyev) DBQ (M. Azimov), Markaziy bank (M. Nurmuratov), Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi (L. Qudratov) | E. Rustamov |
II. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarorlari | |||||
9. | Vazirlar Mahkamasining 1994-yil 22-martdagi 153-son qarori bilan tasdiqlangan Yuridik shaxslar birlashmalarini davlat ro‘yxatidan o‘tkazish haqida nizom. | Ma’muriy javobgarlik to‘g‘risidagi kodeks | 2020-yil avgust | Adliya vazirligi (R. Davletov), Monopoliyaga qarshi kurashish qo‘mitasi (N. Sharipov) | D. Qalandarov |
10. | Vazirlar Mahkamasining 1996-yil 30-iyuldagi 271-son qarori bilan tasdiqlangan Aholiga ko‘rsatiladigan kommunal xizmatlar tariflaridan farqlarni budjetdan qoplash tartibi. | Ma’muriy javobgarlik to‘g‘risidagi kodeks | 2020-yil avgust | Moliya vazirligi (T. Ishmetov) Uy-joy kommunal xizmat ko‘rsatish vazirligi (M. Saliyev), DSQ (Sh. Kudbiyev), Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari | E. Rustamov |
11. | Vazirlar Mahkamasining 1996-yil 14-avgustdagi “O‘zbekiston Respublikasi hududida tamaki mahsulotlariga va spirtli ichimliklarga aksiz markalarini joriy etish tartibi to‘g‘risida”gi 285-son qarori. | Ma’muriy javobgarlik to‘g‘risidagi kodeks | 2020-yil avgust | Moliya vazirligi (T. Ishmetov), DSQ (Sh. Kudbiyev), DBQ (M. Azimov) | E. Rustamov |
12. | Vazirlar Mahkamasining 1999-yil 5-yanvardagi “Spirt va alkogolli mahsulotlar ishlab chiqarish va ularning aylanishi ustidan davlat nazoratini mustahkamlash yuzasidan qo‘shimcha chora-tadbirlar to‘g‘risida”gi 2-son qarori. | Ma’muriy javobgarlik to‘g‘risidagi kodeks | 2020-yil avgust | Moliya vazirligi (T. Ishmetov), DSQ (Sh. Kudbiyev) | E. Rustamov |
13. | Vazirlar Mahkamasining 2000-yil 29-iyundagi “Birjadan tashqari valyuta bozorini yanada rivojlantirish va mustahkamlash chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi 245-son qarori. | “Birjalar va birja faoliyati to‘g‘risida”gi Qonun | 2020-yil sentyabr | Markaziy bank (M. Nurmuratov), Moliya vazirligi (T. Ishmetov), DSQ (Sh. Kudbiyev), DBQ (M. Azimov) | E. Rustamov, Sh. Saliyev |
14. | Vazirlar Mahkamasining 2000-yil 22-sentabrdagi 365-son qarori bilan tasdiqlangan Majburiy auditorlik tekshiruvi o‘tkazilishidan bo‘yin tovlaganligi uchun xo‘jalik yurituvchi subyektlardan jarima undirish tartibi to‘g‘risidagi nizom. | “Auditorlik faoliyati to‘g‘risida”gi Qonun | 2020-yil sentyabr | Moliya vazirligi (T. Ishmetov) | E. Rustamov |
15. | Vazirlar Mahkamasining 2001-yil 22-iyundagi 264-son “Naqd pul muomalasini mustahkamlash va tijorat banklarining mas’uliyatini oshirishga doir qo‘shimcha chora-tadbirlar to‘g‘risida”gi qarori. | “O‘zbekiston Respublikasining Markaziy banki to‘g‘risida”gi Qonun | 2020-yil sentyabr | Markaziy bank (M. Nurmuratov), Moliya vazirligi (T. Ishmetov) | E. Rustamov, Sh. Saliyev |
16. | Vazirlar Mahkamasining 2003-yil 4-noyabrdagi 482-son qarori bilan tasdiqlangan Avtomobil transportida yo‘lovchilar va bagajni tashish qoidalari. | Ma’muriy javobgarlik to‘g‘risidagi kodeks | 2020-yil avgust | Transport vazirligi (E. G‘aniyev), IIV (P. Bobojonov) | Sh. Abidov, A. Abidov |
17. | Vazirlar Mahkamasining 2013-yil 13-maydagi “O‘zbekiston Respublikasiga iste’mol tovarlari olib kirishni takomillashtirishga doir qo‘shimcha chora-tadbirlar to‘g‘risida”gi 127-son qarori. | Ma’muriy javobgarlik to‘g‘risidagi kodeks | 2020-yil avgust | “O‘zstandart” agentligi (D. Sattarov) Investitsiyalar va tashqi savdo vazirligi (L. Qudratov), DBQ (M. Azimov) | Sh. Samatov, Sh. Ibragimov |
18. | Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 12-yanvardagi 22-son qarori bilan tasdiqlangan Elektr energiyasidan foydalanish qoidalari. | “Energiyadan oqilona foydalanish to‘g‘risida”gi Qonun | 2020-yil avgust | Majburiy ijro byurosi (B. Qudratxodjayev), Markaziy bank (M. Nurmuratov), Moliya vazirligi (T. Ishmetov), Energetika vazirligi (A. Sultonov), Uy-joy kommunal xizmat ko‘rsatish vazirligi (M. Saliyev) | Sh. Samatov |
19. | Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 12-yanvardagi 22-son qarori bilan tasdiqlangan Tabiiy gazdan foydalanish qoidalari. | “Energiyadan oqilona foydalanish to‘g‘risida”gi Qonun | 2020-yil avgust | Majburiy ijro byurosi (B. Qudratxodjayev), Markaziy bank (M. Nurmuratov), Moliya vazirligi (T. Ishmetov), Energetika vazirligi (A. Sultonov) | Sh. Samatov |
20. | Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 7-martdagi “Aloqa, axborotlashtirish va telekommunikatsiya xizmatlari sifatini yanada yaxshilashga doir chora-tadbirlar to‘g‘risida”gi 185-son qarori. | “Telekommunikatsiyalar to‘g‘risida”gi, “Iste’molchilarning huquqlarini himoya qilish to‘g‘risida”gi qonunlar | 2020-yil avgust | Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi (Sh. Sodiqov) Moliya vazirligi (T. Ishmetov) | S. Abdullayev |
21. | Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 26-iyuldagi “Avtomobil yo‘llari infratuzilmasini yanada rivojlantirish va yo‘l harakatini tashkil etish tizimini takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi 584-son qarori. | Ma’muriy javobgarlik to‘g‘risidagi kodeks | 2020-yil avgust | Transport vazirligi (E. G‘aniyev), Qurilish vazirligi (B. Zokirov), Iqtisodiy taraqqiyot va kambag‘allikni qisqartirish vazirligi (I. Norqulov) | Sh. Abidov, A. Abidov |
22. | Vazirlar Ma?kamasining 2019-yil 13-avgustdagi “Ishlab chiqarish maydonlaridan foydalanish samaradorligini yanada oshirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi 666-son qarori. | Soliq kodeksi | 2020-yil avgust | DSQ (Sh. Kudbiyev), Moliya vazirligi (T. Ishmetov) | E. Rustamov |
III. Vazirlik va idoralarning idoraviy normativ-huquqiy hujjatlari | |||||
23. | Markaziy bank tomonidan bank va boshqa kredit tashkilotlari faoliyatini tartibga soluvchi normativ-huquqiy hujjatlar talablarini buzganliklari uchun tijorat banklari, mikrokredit tashkilotlari va lombardlarga nisbatan qo‘llaniladigan chora va sanksiyalar to‘g‘risida nizom (ro‘yxat raqami 622, 1999-yil 5-fevral). | “O‘zbekiston Respublikasining Markaziy banki to‘g‘risida”gi Qonun | 2020-yil avgust | Markaziy bank (M. Nurmuratov), Moliya vazirligi (T. Ishmetov) | E. Rustamov, Sh. Saliyev |
24. | Qimmatli qog‘ozlar bozori to‘g‘risidagi O‘zbekiston Respublikasi qonunchiligining buzilishiga doir ishlarni ko‘rib chiqish va jazo qo‘llash tartibi to‘g‘risidagi nizom (ro‘yxat raqami 1131, 2002-yil 23-aprel). | “Qimmatli qog‘ozlar bozori to‘g‘risida”gi, “Aksiyadorlik jamiyatlari va himoya qilish to‘g‘risida”gi qonunlar | 2020-yil avgust | Kapital bozorini rivojlantirish agentligi (A. Nazirov), Moliya vazirligi (T. Ishmetov), Monopoliyaga qarshi kurashish qo‘mitasi (N. Sharipov) | E. Rustamov |
25. | Davlatga yetkazilgan zarar uchun harbiy xizmatchilarning moddiy javobgarligi to‘g‘risidagi vaqtinchalik nizom (ro‘yxat raqami 1593, 2006-yil 5-iyul). | “Umumiy harbiy majburiyat va harbiy xizmat to‘g‘risida”gi Qonun | 2020-yil avgust | Mudofaa vazirligi (B. Qurbonov), FVV (A. Qo‘ldoshev), DXX (A. Azizov) | X. Berdibayev |
26. | O‘zbekiston Respublikasining davlat qimmatli qog‘ozlari bilan REPO bitimlarini tuzish va ijro etish tartibi to‘g‘risidagi nizom (ro‘yxat raqami 1829, 2008-yil 18-iyun). | “Qimmatli qog‘ozlar bozori to‘g‘risida”gi Qonun | 2020-yil avgust | Markaziy bank (M. Nurmuratov), Moliya vazirligi (T. Ishmetov), Kapital bozorini rivojlantirish agentligi (A. Nazirov), Monopoliyaga qarshi kurashish qo‘mitasi (N. Sharipov) | E. Rustamov, Sh. Saliyev |
27. | Sug‘urta faoliyati to‘g‘risidagi qonun hujjatlarini buzganligi uchun sug‘urtalovchilarga jarima sanksiyalarini qo‘llash tartibi to‘g‘risidagi nizom (ro‘yxat raqami 1842, 2008-yil 15-avgust). | “Sug‘urta faoliyati to‘g‘risida”gi Qonun | 2020-yil avgust | Moliya vazirligi (T. Ishmetov), DSQ (Sh. Kudbiyev), Monopoliyaga qarshi kurashish qo‘mitasi (N. Sharip?v) | E. Rustamov |
28. | Jinoiy faoliyatdan olingan daromadlarni legallashtirishga, terrorizmni moliyalashtirishga va ommaviy qirg‘in qurolini tarqatishni moliyalashtirishga qarshi kurashishga oid qonun hujjatlari talablarini buzganliklari uchun �ijorat banklari, mikrokredit tashkilotlari va lombardlarga nisbatan O‘zbekiston Respublikasi Markaziy banki tomonidan qo‘llaniladigan choralar va sanksiyalar to‘g‘risidagi nizom (ro‘yxat raqami 2063, 2010-yil 13-yanvar). | “Jinoiy faoliyatdan olingan daromadlarni legallashtirishga va terrorizmni moliyalashtirishga qarshi kurashish to‘g‘risida”gi Qonun | 2020-yil avgust | Markaziy bank (M. Nurmuratov), Moliya vazirligi (T. Ishmetov), Bosh prokuratura (N. Yo‘ldoshev) | E. Rustamov, Sh. Saliyev |
29. | Bank xizmatlari iste’molchilari bilan o‘zaro munosabatlarni amalga oshirishda tijorat banklarining faoliyatiga qo‘yiladigan minimal talablar to‘g‘risida nizom (ro‘yxat raqami 3030, 2018-yil 2-iyul). | “O‘zbekiston Respublikasining Markaziy banki to‘g‘risida”gi Qonun | 2020-yil avgust | Markaziy bank (M. Nurmuratov), Moliya vazirligi (T. Ishmetov) | E. Rustamov, Sh. Saliyev |
T/r | Chora-tadbirlar | Amalga oshirish shakli | Amalga oshirish muddati | Mas’ul ijrochilar |
Ma’muriy tartib-taomillar to‘g‘risidagi qonun hujjatlarini takomillashtirish | ||||
1. | Vazirlik va idoralarning funksiyalarini to‘liq xatlovdan o‘tkazish va ma’muriy tartib-taomillarni amalga oshirish bilan bog‘liq bo‘lgan funksiyalari ro‘yxatini shakllantirish. Bunda, ma’muriy-huquqiy faoliyatni tartibga soluvchi normativ-huquqiy hujjatlarni �atlovdan o‘tkazish. | Tashkiliy chora-tadbirlar | 2020-yil sentyabr | Norma ijodkorligi faoliyatini takomillashtirish konsepsiyasini amalga oshirish bo‘yicha komissiya (N. Ismoilov) (keyingi o‘rinlarda — Komissiya), Adliya vazirligi (R. Davletov), vazirlik va idoralar |
2. | Ilg‘or xorijiy mamlakatlarning qonunchiligini o‘rgangan holdama’muriy tartib-taomillarni takomillashtirish bo‘yicha takliflar ishlab chiqish va Vazirlar Mahkamasiga kiritish. | Tashkiliy chora-tadbirlar | 2020-yil sentyabr | Komissiya (N. Ismoilov), Adliya vazirligi (R. Davletov), vazirlik va idoralar |
3. | Quyidagilarni nazarda tutuvchi yangi tahrirdagi “Ma’muriy tartib-taomillari to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonuni loyihasini ishlab chiqish: tartibga solish predmeti va qonunni qo‘llash doirasi o‘rtasidagi aniq farqni belgilash; ma’muriy tartib-taomillarni amalga oshirish jarayonining bosqichlari, unda ishtirok etuvchi subyektlar, qabul qilinadigan hujjatlar turlarini aniqlash; ma’muriy tartib-taomillarni amalga oshirish qoidalarini unifikatsiyalash; havolaki normalarni to‘g‘ridan to‘g‘ri amal qilinishini ta’minlashning samarali mexanizmlarini belgilash. | Normativ-huquqiy hujjat loyihasini ishlab chiqish
| 2020yil dekabr 2021yil yanvar | Komissiya (N. Ismoilov), Adliya vazirligi (R. Davletov) |
4. | Qonun hujjatlari bazasini to‘liq xatlovdan o‘tkazish va bunda quyidagilarga e’tibor berish: amaldagi qonun hujjatlarining “Ma’muriy tartib-taomillar to‘g‘risida”gi Qonunga muvofiqligi holati; “Ma’muriy tartib-taomillar to‘g‘risida”gi Qonunga muvofiq tegishli ma’muriy reglamentlar ishlab chiqilganligi holati; asossiz cheklovlar, ortiqcha ma’muriy tartib-taomillar va eskirgan tartibga solish mexanizmlarning mavjudligi holati. | Tashkiliy chora-tadbirlar | 2021-yil mart | Komissiya (N. Ismoilov), Adliya vazirligi (R. Davletov), vazirlik va idoralar |
“Ma’muriy tartib-taomillar to‘g‘risida”gi Qonun mazmun va mohiyatini yetkazish va tushuntirish | ||||
5. | Yangi tahrirdagi “Ma’muriy tartib-taomillar to‘g‘risida”gi Qonunga sharhlarni jamoatchilikka tushunarli shaklda, oddiy tilda tayyorlash. | Tashkiliy chora-tadbirlar | 2021-yil (reja-grafikka asosan) | Komissiya (N. Ismoilov), Adliya vazirligi (R. Davletov) |
6. | “Ma’muriy tartib-taomillar to‘g‘risida”gi Qonunning mazmun-mohiyatini yetkazishga qaratilgan informatsion materiallarni tarqatish, shuningdek, tematik videolar yaratish, bosma materiallar (plakatlar, risolalar, bukletlar) chop etishni tayyorlash va keng tarqatish. | Tashkiliy chora-tadbirlar | 2021-yil mart | Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi (D. Saidjonov), Adliya vazirligi (R. Davletov), vazirlik va idoralar |
7. | “Ma’muriy tartib-taomillar to‘g‘risida”gi Qonunning mazmun-mohiyati va amaliy ahamiyati to‘g‘risida bir qator tele va radio eshittirishlar o‘tkazish, bosma va elektron ommaviy axborot vositalarida maqolalar chop etish bo‘yicha qo‘shma media-rejani tasdiqlash. | Tasdiqlangan media-rejaga asosan | 2021 yil mart | Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligi (D. Saidjonov), MTRK (A. Xadjayev), Elektron ommaviy axborot vositalari milliy assotsiatsiyasi (F. Abduxalikov), Adliya vazirligi (R. Davletov) |
8. | “Ma’muriy tartib-taomillar to‘g‘risida”gi Qonun normalarini qo‘llash, shuningdek uning mazmun-mohiyatini tushuntirish bo‘yicha hududiy seminarlar, treninglar va davra suhbatlarini o‘tkazish. | Reja-grafik | 2021yil (reja-�rafikka asosan) | Adliya vazirligi (R. Davletov), vazirlik va idoralar |