Для получения доступа к этой функции Вам необходимо авторизоваться!
Хотите зарегистрироваться? Либо войти под своим логином?

Авторизоваться Зарегистрироваться

×
 ×
O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi Qonunchilik palatasining Reglamentiga o‘zgartish va qo‘shimchalar kiritish to‘g‘risida

ILOVA
O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi Qonunchilik palatasining REGLAMENTI

I BO‘LIM. UMUMIY QOIDALAR

II BO‘LIM. QONUNChILIK PALATASINING BIRINChI MAJLISI

III BO‘LIM. QONUNChILIK PALATASINING MANSABDOR ShAXSLARINI SAYLASh VA ORGANLARINI ShAKLLANTIRISh

1-bob. Qonunchilik palatasi Spikeri va uning o‘rinbosarlari

2-bob. Kengash

3-bob. Qo‘mitalar

4-bob. Komissiyalar

5-bob. Deputatlar birlashmalari

IV BO‘LIM. QONUNChILIK PALATASI IShINING UMUMIY TARTIBI

6-bob. Qonunchilik palatasi va uning organlari majlislarini o‘tkazish tartibi

7-bob. O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarining qo‘shma majlislarini o‘tkazish tartibi

8-bob. Ovoz berish va qarorlar qabul qilish tartibi

9-bob. Elektron tizimdan foydalanish ustidan nazorat

10-bob. Qonunchilik palatasidagi tadbirlar

V BO‘LIM. QONUNChILIK TARTIB-TAOMILLARI

11-bob. Qonun loyihalarini Qonunchilik palatasiga kiritish va dastlabki tarzda ko‘rib chiqish tartibi

12-bob. Qonun loyihalarini Qonunchilik palatasida ko‘rib chiqish tartibi

13-bob. Bir nechta qonun loyihasini bitta jamlanma qonun loyihasiga birlashtirish tartibi

14-bob. Senat tomonidan rad etilgan qonunlarni qayta ko‘rib chiqish

15-bob. O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti tomonidan qaytarilgan qonunlarni qayta ko‘rib chiqish

16-bob. Ayrim qonun loyihalarini ko‘rib chiqishning o‘ziga xos xususiyatlari

1-§. O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasini, konstitutsiyaviy qonunni hamda ularga o‘zgartish va qo‘shimchalar kiritish to‘g‘risidagi qonunni ko‘rib chiqish

2-§. Davlat budjetining loyihasini qabul qilish

3-§. O‘zbekiston Respublikasining xalqaro shartnomalarini ratifikatsiya qilish, denonsatsiya qilish, tugatish va ularning amal qilishini to‘xtatib turish

VI BO‘LIM. QONUNChILIK PALATASINING QARORLARINI KO‘RIB ChIQISh VA QABUL QILISh

17-bob. Qonunchilik palatasining qarorlarini ko‘rib chiqish va qabul qilishning umumiy tartibi

18-bob. Senat bilan birgalikdagi vakolatlarga kiritilgan masalalar yuzasidan ayrim qarorlar loyihalarini Qonunchilik palatasi tomonidan ko‘rib chiqishning o‘ziga xos xususiyatlari

1-§. O‘zbekiston Respublikasining referendumini o‘tkazish va referendum o‘tkazish sanasini tayinlash to‘g‘risidagi masalani ko‘rib chiqish

2-§. O‘zbekiston Respublikasi Bosh vaziri nomzodini ko‘rib chiqish va tasdiqlash. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining mamlakat ijtimoiy-iqtisodiy hayotining eng muhim masalalari yuzasidan har yilgi ma’ruzasini ko‘rib chiqish

3-§. O‘zbekiston Respublikasi Bosh vaziriga nisbatan ishonchsizlik votumini bildirish to‘g‘risidagi masalani ko‘rib chiqish

4-§. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining vazirliklar, davlat qo‘mitalari va davlat boshqaruvining boshqa organlarini tuzish hamda tugatish to‘g‘risidagi farmonlarini tasdiqlash

5-§. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining urush holati e’lon qilish to‘g‘risidagi farmonini tasdiqlash

6-§. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining umumiy yoki qisman safarbarlik e’lon qilish to‘g‘risidagi, favqulodda holat joriy etish, uning amal qilishini uzaytirish va tugatish to‘g‘risidagi farmonlarini tasdiqlash

7-§. O‘zbekiston Respublikasi Markaziy saylov komissiyasini tuzish

8-§. O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisining Inson huquqlari bo‘yicha vakilini va uning o‘rinbosarini saylash

9-§. Tumanlar, shaharlar, viloyatlarni tashkil etish, tugatish, ularga nom berish, ularning nomini va chegaralarini o‘zgartirish to‘g‘risidagi masalalarni ko‘rib chiqish

19-bob. Qonunchilik palatasining uning mutlaq vakolatlariga kiritilgan masalalar bo‘yicha ayrim qarorlar loyihalarini ko‘rib chiqishning o‘ziga xos xususiyatlari

1-§. Deputatni daxlsizlik huquqidan mahrum etish to‘g‘risidagi masalalarni Qonunchilik palatasi tomonidan ko‘rib chiqish

2-§. Reglamentni qabul qilish hamda unga o‘zgartish va qo‘shimchalar kiritish

VII BO‘LIM. QONUNChILIK PALATASI TOMONIDAN NAZORAT QILISh SOHASIDAGI VAKOLATLARNING AMALGA OShIRILIShI

20-bob. Davlat budjeti ijrosining borishi haqidagi masalalarni ko‘rib chiqish

21-bob. Parlament so‘rovi

22-bob. Deputat so‘rovi

23-bob. Qonunchilik palatasi tomonidan boshqa nazorat vakolatlarini amalga oshirish

24-bob. Deputatning saylovchilar, siyosiy partiya bilan ishlarini tashkil etish tartibi

VIII BO‘LIM. YAKUNLOVChI QOIDALAR

1. O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi Qonunchilik palatasining 2005-yil 28-iyuldagi 102-I-sonli Qarori bilan qabul qilingan O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi Qonunchilik palatasining Reglamentiga (O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarining Axborotnomasi, 2005-yil, № 7, 242-modda; 2006-yil, № 4, 174-modda; 2007-yil, № 7, 328-modda; 2009-yil, № 3, 68-modda) o‘zgartish va qo‘shimchalar kiritilib, uning yangi tahriri tasdiqlansin (ilova qilinadi).
1-modda. O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi Qonunchilik palatasining Reglamenti (bundan buyon matnda Reglament deb yuritiladi) O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasiga, “O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisining Qonunchilik palatasi to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyaviy Qonuniga va “O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi Qonunchilik palatasining Reglamenti to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonuniga muvofiq O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisining Qonunchilik palatasi (bundan buyon matnda Qonunchilik palatasi deb yuritiladi) majlislarini o‘tkazish, deputatlar birlashmalarini tuzish, Qonunchilik palatasi organlarini shakllantirish va ularning faoliyatini tashkil etish, qonunchilik tartib-taomillarini amalga oshirish tartibini belgilaydi hamda Qonunchilik palatasining faoliyatini tashkil etish bilan bog‘liq ichki tartib-qoidalariga doir boshqa masalalarni tartibga soladi.
14) O‘zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi, “O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisining Qonunchilik palatasi to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyaviy Qonuni, “O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi Qonunchilik palatasining Reglamenti to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonuni va ushbu Reglamentda nazarda tutilgan boshqa vakolatlarni amalga oshiradi.
Davlat budjeti loyihasi, shuningdek ushbu Reglament 156-moddasining ikkinchi qismida nazarda tutilgan holda Davlat budjetiga o‘zgartish va qo‘shimchalar kiritish;
88-modda. O‘zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasiga muvofiq Qonunchilik palatasi va Senatning qo‘shma majlislari O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti qasamyod qilganda, O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti mamlakat ijtimoiy-iqtisodiy hayotining, ichki va tashqi siyosatining eng muhim masalalari yuzasidan nutq so‘zlaganda, chet davlatlarning rahbarlari nutq so‘zlaganda o‘tkaziladi. Palatalarning kelishuviga binoan qo‘shma majlislar boshqa masalalar yuzasidan ham o‘tkazilishi mumkin.
Ovoz berishning shakli va usuli to‘g‘risidagi qaror Qonunchilik palatasi tomonidan ochiq ovoz berish orqali qabul qilinadi, O‘zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasida va konstitutsiyaviy qonunlarida u yoki bu masala bo‘yicha ovoz berishning shakli va usuli belgilab qo‘yilgan hollar bundan mustasno.
99-modda. Qonunchilik palatasining qarorlari, agar O‘zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasida va qonunida boshqacha tartib nazarda tutilmagan bo‘lsa, deputatlar umumiy sonining ko‘pchilik ovozi bilan qabul qilinadi.
O‘zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi, O‘zbekiston Respublikasining konstitutsiyaviy qonunlari va qonunlari loyihalarini;
O‘zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasiga, O‘zbekiston Respublikasining konstitutsiyaviy qonunlari hamda qonunlariga o‘zgartish va qo‘shimchalar kiritish to‘g‘risidagi qonun loyihalarini yoki O‘zbekiston Respublikasi qonunlarini o‘z kuchini yo‘qotgan deb topish to‘g‘risidagi qonun loyihalarini kiritish shaklida amalga oshiriladi.
Qonunlar bilan tartibga solinadigan ijtimoiy munosabatlardan tashqari O‘zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasida Qonunchilik palatasi va Senatning birgalikdagi vakolatiga kiritilgan quyidagi masalalar ham qonunlar bilan tartibga solinadi va Qonunchilik palatasiga qonun loyihalari shaklida kiritiladi:
Qonun loyihasi va ushbu moddaning birinchi hamda ikkinchi qismlarida nazarda tutilgan materiallar matnlarining nusxalari elektron shaklda taqdim etilishi kerak.
119-modda. Kengash mas’ul qo‘mitaning xulosasi asosida, fraksiyalarning (deputatlar guruhining) fikrlari va takliflarini hisobga olgan holda qonun loyihasini Qonunchilik palatasi ko‘rib chiqishi uchun qabul qilish to‘g‘risida yoki qonun loyihasi ushbu Reglamentning 116-moddasida belgilangan talablarga muvofiq bo‘lmagan taqdirda, uni qonunchilik tashabbusi huquqi subyektiga qaytarish haqida qaror qabul qiladi. Aniqlangan kamchiliklar bartaraf etilganidan keyin qonun loyihasi Qonunchilik palatasi ko‘rib chiqishi uchun yangitdan kiritilishi mumkin.
qonun loyihasi O‘zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasiga va O‘zbekiston Respublikasining qonunlariga, shuningdek qonunchilik texnikasi qoidalariga muvofiqmi yoki muvofiq emasmi? Agar xulosada qonun loyihasining O‘zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasiga yoki O‘zbekiston Respublikasi qonunlariga muvofiq emasligi aniqlangan bo‘lsa, qonun loyihasining qaysi qonunga muvofiq emasligi va bu nomuvofiqlik nimada aks etishi ko‘rsatilishi kerak;
128-modda. Qonun loyihasini Qonunchilik palatasi majlislarida birinchi o‘qishda ko‘rib chiqish chog‘ida mazkur qonun loyihasini qabul qilish zarurati, qonun loyihasining konsepsiyasi, uning O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasiga va O‘zbekiston Respublikasi qonunlariga muvofiqligi, shuningdek qonunni amalga oshirish bilan bog‘liq xarajatlar va moliyalashtirish manbalari to‘g‘risidagi masala muhokama qilinadi.
139-modda. Qonun Qonunchilik palatasi tomonidan deputatlar umumiy sonining ko‘pchilik ovozi bilan qabul qilinadi. O‘zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasiga yoki konstitutsiyaviy qonunga o‘zgartish va qo‘shimchalar kiritish to‘g‘risidagi qonun, agar unga deputatlar umumiy sonining uchdan ikki qismidan iborat ko‘pchiligi ovoz bergan bo‘lsa, Qonunchilik palatasi tomonidan qabul qilingan hisoblanadi.
140-modda. Ikkinchi o‘qishga tayyorlangan qonun loyihasi ushbu Reglamentning 134-moddasida nazarda tutilgan tartibda Kengashga kiritilganidan keyin Kengash uni bir nechta qonun loyihasi bilan birlashtirish to‘g‘risida qaror qabul qilishi mumkin. Kengash bir nechta qonun loyihasini birlashtirish va jamlanma qonun loyihasini shakllantirish uchun mas’ul bo‘lgan qo‘mitani (bundan buyon matnda jamlanma qonun loyihasi bo‘yicha qo‘mita deb yuritiladi) belgilaydi.
141-modda. Ikkinchi o‘qishga tayyorlangan qonun loyihasi Qonunchilik palatasida ushbu Reglamentning 135-moddasida nazarda tutilgan tartibda ko‘rib chiqiladi. Qonun loyihasi yuzasidan qaror qabul qilinmaydi.
158-modda. O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasini, konstitutsiyaviy qonunni hamda ularga o‘zgartish va qo‘shimchalar kiritish to‘g‘risidagi qonunni ko‘rib chiqish ushbu paragrafda nazarda tutilgan o‘ziga xos xususiyatlar hisobga olingan holda ushbu Reglamentning 11 — 15-boblari talablariga muvofiq Qonunchilik palatasi tomonidan amalga oshiriladi.
159-modda. O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasini, konstitutsiyaviy qonunni, ularga o‘zgartish va qo‘shimchalar kiritish to‘g‘risidagi qonunlarni qabul qilish uchun deputatlar umumiy sonining uchdan ikki qismidan iborat ko‘pchilik ovozi talab qilinadi.
Qonunchilik palatasi O‘zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasiga o‘zgartish va qo‘shimchalar kiritish to‘g‘risidagi qonun loyihasini tegishli taklif kiritilganidan keyin olti oy ichida uning keng muhokamasini inobatga olgan holda ko‘rib chiqishi mumkin.
160-modda. Agar Qonunchilik palatasi O‘zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasiga o‘zgartish va qo‘shimchalar kiritish to‘g‘risidagi qonun loyihasini qabul qilmasa, uni ko‘rib chiqish kamida bir yildan keyin qayta boshlanishi mumkin.
173-modda. Qonunchilik palatasi O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasida o‘zining Senat bilan birgalikdagi vakolatlariga kiritilgan quyidagi masalalar bo‘yicha qarorlar qabul qiladi:
Ushbu modda birinchi qismining 1, 4, 5, 6, 7 va 10-bandlarida nazarda tutilgan masalalar oldin Qonunchilik palatasida, keyin Senatda ko‘rib chiqiladi.
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining bir vaqtning o‘zida Qonunchilik palatasiga va Senatga kiritilgan farmonlarini tasdiqlash to‘g‘risidagi masalalar (ushbu modda birinchi qismining 3, 8 va 9-bandlari) mazkur bobda nazarda tutilgan tartibda Qonunchilik palatasi tomonidan ko‘rib chiqiladi. Qonunchilik palatasi tomonidan ushbu masalalar bo‘yicha qabul qilingan qarorlar O‘zbekiston Respublikasi Prezidentiga yuboriladi.
Ushbu modda birinchi qismining 2-bandida nazarda tutilgan masalalar, qoida tariqasida, Qonunchilik palatasi va Senatning qo‘shma majlislarida ushbu Reglamentda nazarda tutilgan tartibda ko‘rib chiqiladi.
174-modda. Qonunchilik palatasi O‘zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi bilan o‘zining mutlaq vakolatlariga kiritilgan quyidagi masalalar bo‘yicha qarorlar qabul qiladi:
Senat bilan birgalikdagi vakolatlariga kiritilgan masala yuzasidan Qonunchilik palatasining qarori, agar ushbu Reglamentning 18-bobida boshqacha qoida belgilangan bo‘lmasa, mazkur qaror qabul qilingan kundan e’tiboran besh kun ichida Senatga yuboriladi.
214-modda. O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisining Inson huquqlari bo‘yicha vakilini jinoiy javobgarlikka tortish, ushlab turish, qamoqqa olish yoki sud tartibida beriladigan ma’muriy jazo choralarini qo‘llashga rozilik berish to‘g‘risidagi masala ushbu Reglamentning 219 — 222-moddalarida nazarda tutilgan muddatlarda va tartibda Qonunchilik palatasi tomonidan ko‘rib chiqiladi. Mazkur masala yuzasidan qabul qilingan qaror darhol Senatga, shuningdek O‘zbekiston Respublikasi Bosh prokuroriga ma’lumot uchun yuboriladi.

Hujjatda xato topganingizda, uni belgilab Ctrl+Enter ni bosing.

© O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi qoshidagi “Adolat” milliy huquqiy axborot markazi davlat muassasasi