LexUZ sharhi
Mazkur buyruq O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2021-yil 15 noyabrdagi 19-mh-sonli “Mahalliy davlat hokimiyati organlari tomonidan normativ-huquqiy hujjatlar loyihalarini ishlab chiqish, yuridik-texnik jihatdan rasmiylashtirish va huquqiy ekspertizadan o‘tkazish qoidalarini tasdiqlash to‘g‘risida”gi buyrug‘iga (ro‘yxat raqami 3333, 18.11.2021-y.) asosan o‘z kuchini yo‘qotgan.
O‘zbekiston Respublikasining “Normativ-huquqiy hujjatlar to‘g‘risida”gi Qonuni (O‘zbekiston Respublikasi qonun hujjatlari to‘plami, 2012-y., 52-son, 583-modda) hamda O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2011-yil 23-avgustdagi “O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi faoliyatini yanada takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi PQ–1602-son qaroriga (O‘zbekiston Respublikasi qonun hujjatlari to‘plami, 2012-y., 29-son, 329-modda) muvofiq, mahalliy davlat hokimiyati organlarining norma ijodkorligi faoliyatini yanada takomillashtirish maqsadida buyuraman:
1. Mahalliy davlat hokimiyati organlari tomonidan qabul qilinadigan normativ-huquqiy hujjatlar loyihalarini tayyorlash, yuridik-texnik rasmiylashtirish va huquqiy ekspertizadan o‘tkazish tartibi to‘g‘risidagi yo‘riqnoma ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
2. Mazkur buyruq davlat ro‘yxatidan o‘tkazilsin va Idoraviy me’yoriy hujjatlarni davlat ro‘yxatidan o‘tkazish boshqarmasi (B. Boliyev) O‘zbekiston Respublikasi vazirliklari, davlat qo‘mitalari va idoralari normativ-huquqiy hujjatlarining davlat reyestriga tegishli yozuv kiritsin.
Qoraqalpog‘iston Respublikasi Adliya vazirligi, viloyatlar va Toshkent shahar adliya boshqarmalari tomonidan mahalliy davlat hokimiyati organlarining qarorlarini huquqiy ekspertizadan o‘tkazish ishlariga uslubiy rahbarlikni yanada kuchaytirsin;
ushbu buyruqni uch kun muddat ichida barcha manfaatdor shaxslarga yetkazilishi va “O‘zbekiston Respublikasi qonun hujjatlari to‘plami” — “Sobraniye zakonodatelstva Respubliki Uzbekistan”da nashr etilishini ta’minlasin.
5. Mazkur buyruq ijrosini nazorat qilish vazirning birinchi o‘rinbosari E. Kanyazov zimmasiga yuklansin.
Mazkur Yo‘riqnoma O‘zbekiston Respublikasining “Normativ-huquqiy hujjatlar to‘g‘risida”gi Qonuni, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018-yil 13-apreldagi PF-5415-son “Davlat huquqiy siyosatini amalga oshirishda adliya organlari va muassasalari faoliyatini tubdan takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi Farmoni hamda O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018-yil 13-apreldagi PQ-3666-son “O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi faoliyatini yanada takomillashtirishga doir tashkiliy chora-tadbirlar to‘g‘risida”gi qaroriga muvofiq mahalliy davlat hokimiyati organlari tomonidan qabul qilinadigan normativ-huquqiy hujjatlar loyihalarini (bundan buyon matnda loyiha deb yuritiladi) tayyorlash, yuridik-texnik rasmiylashtirish va huquqiy ekspertizadan o‘tkazish tartibini belgilaydi.
Mazkur Yo‘riqnoma Qoraqalpog‘iston Respublikasi Jo‘qorg‘i Kengesi va Vazirlar Kengashi tomonidan qabul qilinadigan normativ-huquqiy hujjatlar loyihalariga nisbatan tavsiyaviy tusga ega.
(muqaddima O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2018-yil 25-iyundagi 331-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2420-5, 25.06.2018-y.) tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 25.06.2018-y., 10/18/2420-5/1390-son)
mahalliy davlat hokimiyati organining normativ-huquqiy tusdagi qarori (bundan buyon matnda qaror deb yuritiladi) — xalq deputatlari viloyat, tuman, shahar Kengashlari va viloyat, tuman, shahar hokimlari (bundan buyon matnda mahalliy davlat hokimiyati organlari deb yuritiladi) tomonidan qabul qilingan, umummajburiy davlat ko‘rsatmalari sifatida huquqiy normalarni belgilashga, o‘zgartirishga yoki bekor qilishga qaratilgan rasmiy hujjat;
huquqiy ekspertiza — loyihaning O‘zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi va qonunlariga, unga nisbatan yuqori yuridik kuchga ega bo‘lgan boshqa normativ-huquqiy hujjatlarga, mamlakatda olib borilayotgan islohotlarning maqsad va vazifalariga, qonunchilik texnikasi qoidalariga muvofiqligi, shuningdek havola qiluvchi normalar qo‘llanilishining asosliligi hamda maqsadga muvofiqligini tekshirish;
qonunchilik texnikasi — qonunchilik hujjatlari loyihalarini tayyorlash va rasmiylashtirish jarayonida qo‘llaniladigan qoidalar, uslublar, vositalar va usullar majmui.
(1-bandning to‘rtinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2021-yil 28-iyuldagi 16-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 3313, 28.07.2021-y.) tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 28.07.2021-y., 10/21/3313/0724-son)
2. O‘zbekiston Respublikasi “Normativ-huquqiy hujjatlar to‘g‘risida”gi Qonunining 14-moddasiga muvofiq mahalliy davlat hokimiyati organlari o‘z vakolati doirasida qarorlar tarzida normativ-huquqiy hujjatlar qabul qiladi.
Mahalliy davlat hokimiyati organlarining qarorlari O‘zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi va qonunlari, O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarining qarorlari, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlari, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarorlari va farmoyishlari, shuningdek mahalliy davlat hokimiyati yuqori turuvchi organlarining qarorlari asosida va ularni ijro etish uchun qabul qilinadi.
3. Mahalliy davlat hokimiyati organlari normativ-huquqiy tusdagi qarorlarni qabul qilishdan oldin loyihani tegishliligi bo‘yicha Qoraqalpog‘iston Respublikasi Adliya vazirligi, viloyatlar va Toshkent shahar adliya boshqarmalari hamda tuman (shahar) adliya bo‘limlariga (bundan buyon matnda hududiy adliya organlari deb yuritiladi) huquqiy ekspertizadan o‘tkazish uchun taqdim qilishi shart.
Mahalliy davlat hokimiyati organining yuridik xizmati xodimi loyihalarni tegishli hududiy adliya organiga huquqiy ekspertizadan o‘tkazish uchun kiritilishini ta’minlaydi.
(3-band O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2018-yil 25-iyundagi 331-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2420-5, 25.06.2018-y.) tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 25.06.2018-y., 10/18/2420-5/1390-son)
31. Normativ-huquqiy hujjatlar loyihalari mahalliy davlat hokimiyati organlari tomonidan O‘zbekiston Respublikasi Yagona interaktiv davlat xizmatlari portaliga jamoatchilik muhokamasi o‘tkazilishi uchun joylashtirilishi lozim.
32. Huquqiy ekspertiza yakuni bo‘yicha hududiy adliya organining ijobiy xulosasi mavjudligi mahalliy davlat hokimiyati organlari tomonidan normativ-huquqiy hujjatlarni qabul qilishning majburiy sharti hisoblanadi.
(31 va 32-bandlar O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2018-yil 25-iyundagi 331-mh-sonli buyrug‘iga (ro‘yxat raqami 2420-5, 25.06.2018-y.) asosan kiritilgan — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 25.06.2018-y., 10/18/2420-5/1390-son)
shaxsiy tusdagi (lavozimga tayinlash, boshqa lavozimga o‘tkazish yoki lavozimidan ozod qilish, komissiya va boshqa kollegial organlar tarkibini tasdiqlash, biror shaxsga yer ajratish va boshqa shu kabilar);
b) muqaddam belgilangan tartibni ijro etishni tashkil etishga yo‘naltirilgan hamda yangi huquqiy normalarni o‘z ichiga olmagan, shu jumladan, butun mazmuni boshqa organlar va mansabdor shaxslarning hujjatlari to‘g‘risida xabardor qilishdan iborat bo‘lgan hujjatlar;
5. Huquqiy ekspertizadan o‘tkazilmaydigan hujjatlarda qonunchilik hujjatlariga zid bo‘lgan normalar bo‘lmasligi lozim.
(5-band O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2021-yil 28-iyuldagi 16-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 3313, 28.07.2021-y.) tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 28.07.2021-y., 10/21/3313/0724-son)
6. Loyihada hatto bitta umummajburiy xususiyatga ega huquqiy norma o‘rnatilgan bo‘lsa, bunday loyiha albatta hududiy adliya organlarida huquqiy ekspertizadan o‘tkazilishi shart.
(6-band O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2018-yil 25-iyundagi 331-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2420-5, 25.06.2018-y.) tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 25.06.2018-y., 10/18/2420-5/1390-son)
7. Loyihani tayyorlash mahalliy davlat hokimiyati organining tegishli tarmoqlar holati va rivojlanishi uchun mas’ul bo‘lgan tarkibiy bo‘linmasi yoki mahalliy davlat hokimiyati organi tomonidan tuziladigan ishchi guruh (komissiya) (bundan buyon matnda ishlab chiquvchi deb yuritiladi) tomonidan amalga oshirilishi mumkin.
8. Ishchi guruh (komissiya) tarkibiga tegishli tarmoqlar holati va rivojlanishi uchun mas’ul bo‘lgan tarkibiy bo‘linmalarning, boshqa manfaatdor davlat organlarining, ilmiy va boshqa tashkilotlarning vakillari, shuningdek fuqarolar kiritilishi mumkin. Bunda nodavlat tashkilotlar vakillari, shuningdek fuqarolar o‘z roziligi bilan ishchi guruh (komissiya) tarkibiga kiritiladi.
Ishchi guruh (komissiya) a’zolari loyihani tayyorlash uchun zarur bo‘lgan tegishli bilim va tajribaga ega bo‘lishi kerak.
qonunchilik hujjatlarining holatini, loyihani tartibga solish predmeti bo‘yicha qo‘llanilish amaliyotini o‘rganadi;
(9-bandning ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2021-yil 28-iyuldagi 16-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 3313, 28.07.2021-y.) tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 28.07.2021-y., 10/21/3313/0724-son)
ijtimoiy munosabatlarning muayyan sohasini huquqiy jihatdan tartibga solishga salbiy ta’sir ko‘rsatayotgan nuqsonlar va ziddiyatlarni, shuningdek huquqiy jihatdan tartibga solishga bo‘lgan ijtimoiy ehtiyojni, qonunchilik hujjatlarining samaradorligiga ta’sir etuvchi sabablar hamda sharoitlarni aniqlaydi;
(9-bandning uchinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2021-yil 28-iyuldagi 16-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 3313, 28.07.2021-y.) tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 28.07.2021-y., 10/21/3313/0724-son)
davlat organlari va boshqa tashkilotlarning, shuningdek ayrim fuqarolarning takliflarini, ommaviy axborot vositalarining materiallarini, ilmiy va boshqa tashkilotlarning, olimlar va mutaxassislarning maslahatlari va tavsiyalarini, jamoatchilik fikrini aniqlashning boshqa vositalari ma’lumotlarini umumlashtiradi hamda ulardan foydalanadi;
xalqaro huquqning umume’tirof etilgan prinsiplari va normalarini hisobga oladi, shuningdek huquqiy jihatdan tartibga solish borasida boshqa davlatlar tajribasini o‘rganadi.
10. Loyihaning matni lo‘nda, oddiy va ravon tilda bayon etiladi. Loyihada foydalaniladigan tushunchalar va atamalar turlicha izohlash imkoniyatini istisno etadigan, ularning qonunchilik hujjatlarida qabul qilingan ma’nosiga muvofiq yagona shaklda qo‘llaniladi.
(10-band O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2021-yil 28-iyuldagi 16-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 3313, 28.07.2021-y.) tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 28.07.2021-y., 10/21/3313/0724-son)
eskirgan hamda ko‘p ma’noni anglatadigan so‘zlar va iboralar, majoziy taqqoslashlar, sifatlashlar, kinoyalar;
12. Zarur hollarda, loyihada yuridik, texnik va boshqa maxsus atamalar hamda tushunchalarning qisqacha ta’rifi beriladi, umum qabul qilingan qisqartmalar qo‘llaniladi va boshqa qisqartmalarga tushunchalar beriladi.
13. Tushuncha yoki atamaning ta’rifi uning mazmunini to‘liq ochib berishi kerak. Tushuncha yoki atamani aynan shu tushuncha yoki atama bilan, shuningdek o‘zlari ta’riflanishga muhtoj bo‘lgan boshqa tushuncha va atamalar orqali ta’riflashga yo‘l qo‘yilmaydi.
14. Loyihada ko‘p marotaba qo‘llanilgan tushunchalarga ta’rif berish zarurati bo‘lganda, ular alohida bandda va loyiha matnining boshida keltiriladi.
15. So‘z birikmalari bir necha marotaba qo‘llanilgan taqdirda, ular birinchi bor qaysi bandda (kichik bandda, xatboshida) qo‘llanilgan bo‘lsa, o‘sha bandda (kichik bandda, xatboshida) to‘liq tahrirda bayon qilinadi va mazkur tushunchaning loyihaning keyingi o‘rinlarida qo‘llaniladigan qisqartirilgan ta’rifi qavs ichida bosh kelishikda ko‘rsatiladi.
16. Loyihada, qoida tariqasida, xuddi shunday yuridik kuchga ega bo‘lgan normativ-huquqiy hujjatlarning huquqiy normalari qayta aynan takrorlanmaydi.
Loyihaning bandlarida uning boshqa bandlariga, shuningdek amaldagi boshqa normativ-huquqiy hujjatlarga, ularning ayrim qoidalariga havolalar huquqiy normalarning o‘zaro bog‘liqligini ko‘rsatish yoki takrorlashlarga yo‘l qo‘ymaslik zarurati bo‘lgan hollarda qo‘llaniladi. Havolalar aniq bo‘lishi va normativ-huquqiy hujjatni yoxud uning alohida qoidalarini ko‘rsatishi kerak.
Zarur holda loyihada yuqori yuridik kuchga ega bo‘lgan normativ-huquqiy hujjatning ayrim qoidalari mazkur hujjatga havola qilingan holda aynan takrorlanadi.
17. Loyihaning tuzilishi, loyihani huquqiy tartibga solish predmetini mantiqan rivojlanib borishi va yoritilishini ta’minlashi lozim.
18. Loyiha nomga ega bo‘lishi lozim. Uning nomi qisqa, aniq bayon etilishi va mazmunini o‘zida aks ettirishi lozim.
19. Loyiha uning qabul qilinishi sabablari va maqsadlariga oid tushuntirishni qamrab olgan muqaddimaga ega bo‘lishi mumkin.
Loyihaning muqaddimasi uning mazmunini mantiqiy rivojlantiruvchi bir nechta xatboshilarda bayon etilishi mumkin va mustaqil huquqiy normalarni o‘z ichiga olmasligi, bandlarga bo‘linmasligi va raqamlanmasligi kerak.
20. Loyiha qonunchilik hujjati asosida yoki ijrosi yuzasidan tayyorlanayotgan hollarda uning muqaddimasida tegishli qonunchilik hujjatlari (zarur bo‘lganda uning tuzilmaviy birligi) ko‘rsatiladi.
(20-band O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2021-yil 28-iyuldagi 16-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 3313, 28.07.2021-y.) tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 28.07.2021-y., 10/21/3313/0724-son)
201. Loyihada uning (yoki uning qismlarining) rasman e’lon qilingandan so‘ng yoxud boshqa kechroq muddatda kuchga kirishi to‘g‘risida band kiritilishi lozim.
Bunda, tadbirkorlik faoliyatini amalga oshirish jarayonini murakkablashtirishni va tadbirkorlik subyektlariga yangi yuridik majburiyatlar yuklatishni nazarda tutadigan, shuningdek tadbirkorlik subyektlariga yuridik javobgarlikning yangi choralarini belgilaydigan normalar mavjud bo‘lgan loyihalarga (yoki uning qismlariga), rasman e’lon qilingandan uch oy o‘tgach kuchga kiritilishi to‘g‘risida band kiritiladi.
(201-band O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2014-yil 31-dekabrdagi 315-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2420-2, 31.12.2014-y.) tahririda — O‘R QHT, 2014-y., 52(I)-son, 625-modda)
21. Loyihada huquqiy normalar arab raqamlarida belgilanib, nuqta qo‘yilgan bandlar ko‘rinishida bayon qilinadi va sarlavhaga ega bo‘lmaydi.
Loyihaning huquqiy normalarini ikkitali raqamlashga yo‘l qo‘yilmaydi (masalan, “1.1”, “5.1.1”, “1.a” va h. k.).
22. Loyihaning har bir bandi, qoida tariqasida, bitta huquqiy normaga ega bo‘lishi lozim. Loyihaning har bir mustaqil bandi to‘liq va tugallangan mazmunga ega bo‘lishi kerak.
24. Kichik bandlar doirasimon qavs bilan berkitiladigan arab raqamlari yoki kichik harflar bilan belgilanadi (masalan, 1), 2), 3) yoki a), b), v) va h. k.). Loyiha qanday tilda tayyorlanayotgan bo‘lsa, harflar ushbu til alifbosi bo‘yicha ketma-ketlikda bayon qilinishi lozim.
26. Loyihaning bandida bir vaqtning o‘zida kichik bandlarni va mustaqil (kichik bandlar bilan bog‘lanmagan) xatboshilarning bayon etilishiga yo‘l qo‘yilmaydi.
27. Loyihaga nizomlar, qoidalar, reglamentlar, talablar, turli xil ro‘yxatlar, jadvallar, grafiklar, tariflar, xaritalar, sxemalar, tuzilmalar, hujjatlarning, blankalarning namunalari, shuningdek tavsiyaviy xususiyatdagi hujjatlar (namunaviy nizomlar, ustavlar, shartnomalar, uslubiy tavsiyalar va boshqalar) ilova qilinishi mumkin.
28. Tushunchalarning ta’rifi, belgilanayotgan normalarni amalga oshirish mexanizmlari loyihaning tarkibiy qismi hisoblanuvchi ilovalarda, qoida tariqasida, nizom va qoidalar shaklida bayon etiladi.
Nizomlarning asosiy mazmuni umumiy belgilar asosida birlashtirilgan munosabatlar majmuini tartibga solishga qaratilgan o‘zaro tizimli bog‘langan qoidalarni o‘rnatishdan iborat.
Qoidalarning asosiy mazmuni aniq munosabatlarni tartibga solishga qaratilgan alohida normalarni o‘rnatishdan iborat.
29. Bo‘limlar, kichik bo‘limlar, boblar, paragraflardan iborat bo‘lgan ilovalar izchil ketma-ketlikda raqamlangan bandlarga ega bo‘ladi. Bo‘limlar va boblar rim raqamlari bilan raqamlanadi va sarlavhalarga ega bo‘ladi. Paragraflar “§” belgisi bilan belgilanadi, arab raqamlari bilan raqamlanadi va sarlavhalarga ega bo‘ladi.
30. Loyiha matni grammatika, punktuatsiya, orfografiya va stilistika qoidalariga muvofiqligi yuzasidan tekshiriladi.
31. Loyihaning matni A4 formatdagi qog‘oz varag‘ining bir tomonida masshtab kichraytirilmagan holda joylashishi lozim.
32. Agar loyiha ikki yoki undan ortiq varaqda bayon etilgan bo‘lsa, loyihaning har bir varag‘i raqamlanishi lozim.
Betning tartib raqami varaqning pastki o‘ng burchagida 2 raqamidan boshlab yoziladi. Birinchi betida 1 raqami qo‘yilmaydi. Xuddi shunday tartibda loyihaning ilovalari ham raqamlanadi. Bunda loyiha va uning ilovalari alohida raqamlanishi lozim.
33. Loyihalar tayyorlanishida, qoida tariqasida, Misrosoft Word redaktoridan va quyidagi parametrlardan foydalaniladi:
34. Loyihaning birinchi beti yuqori o‘ng tomonida “LOYIHA” so‘zi qo‘yiladi, uning hajmi matn shrifti bilan aynan bir xil bo‘lishi lozim.
35. Loyiha turining matni katta harflar bilan, matnni markazga to‘g‘rilagan holda, “to‘q” shriftda, qatorlararo birlik intervalda va xatboshisiz rasmiylashtiriladi.
36. Loyihaning nomi kichik harflarda, “to‘q” shriftda, matn markazga to‘g‘rilangan holda, qavslarsiz, qatorlararo birlik intervalda va xatboshisiz yoziladi.
37. Loyiha matnining har bir qatorida so‘zlar ko‘chirilmasdan tugallangan bo‘lishi lozim. Loyihaning har bir qatori oxirida, ko‘makchilar, bog‘lovchilar, “№” belgisi, sonlar qismi, abbreviaturalar va boshqalarning qoldirilishi tavsiya etilmaydi.
38. Ilova belgisi 12 o‘lchamli shriftda sahifaning yuqori o‘ng burchagida joylashtiriladi hamda unda, ilovaning raqami (agar bir nechta ilovalar mavjud bo‘lsa), ilova qilinayotgan loyiha turi ko‘rsatilgan holda hujjat raqami va sanasi ko‘rsatiladigan bo‘sh joy qoldiriladi.
39. Loyiha ilovasining nomi kichik harflarda, “to‘q” shriftda, matn markazga to‘g‘rilangan holda, qavslarsiz, qatorlararo birlik intervalda va xatboshisiz yoziladi.
40. Qarorlarga o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritish, shuningdek ularni o‘z kuchini yo‘qotgan deb topish to‘g‘risidagi loyiha, qoida tariqasida, quyidagi hollarda tayyorlanadi:
agar loyiha boshqa qarorlarga o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritishni, shuningdek ularni o‘z kuchini yo‘qotgan deb topishni talab etsa;
loyihani tayyorlash jarayonida, xuddi shunday munosabatlarni tartibga soluvchi qaror aniqlanganda va yangi hujjat qabul qilmasdan ushbu qarorga o‘zgartirishlar va qo‘shimchalar kiritish yo‘li bilan huquqiy tartibga solish imkoniyati bo‘lganda;
aynan bir xil masalalar bo‘yicha qarorlarning ko‘pligini va aniqlangan huquqiy normalarning o‘zaro zidligini bartaraf etish uchun.
41. Agar qarorlarga o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritish, shuningdek ularni o‘z kuchini yo‘qotgan deb topish to‘g‘risidagi huquqiy normalarni o‘z ichiga olgan loyihada, ushbu normalar ikki yoki undan ortiq bandni tashkil etsa va hajmi katta bo‘lsa, ular loyihaga ilova (ilovalar) ko‘rinishida tayyorlanadi.
bo‘limlar, kichik bo‘limlar, boblar, paragraflar, bandlar, kichik bandlar, ilovalarni o‘z kuchini yo‘qotgan deb topish yoki xatboshilar, so‘zlar, raqamlar, pozitsiyalarni, bloklar va grafalarni chiqarib tashlash;
bo‘limlarni, kichik bo‘limlarni, boblarni, paragraflarni, bandlarni, kichik bandlarni, xatboshilar va ilovalarni, shuningdek normativ-huquqiy hujjatning nomlanishini yangi tahrirda bayon etish.
qarorning tuzilmaviy birligining yangi so‘zlar, raqamlar, jumlalar, pozitsiyalar, bloklar va grafalar bilan to‘ldirilishi;
qarorning tuzilmaviy birliklar (bo‘lim, kichik bo‘lim, bob, paragraf, ilova, band, kichik band va xatboshi) bilan to‘ldirilishi.
44. Qarorlarga o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritishni nazarda tutuvchi loyihalar matni quyidagi tuzilmaviy birliklarga bo‘linadi:
(44-bandning ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2017-yil 5-iyuldagi 171-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2420-3, 05.07.2017-y.) tahririda — O‘R QHT, 2017-y., 27-son, 630-modda)
45. Agar loyihaning bandi bilan tegishli qarorga faqatgina bitta o‘zgartirish yoki qo‘shimcha kiritish nazarda tutilgan bo‘lsa, unda kichik bandlar ishlatilmaydi.
46. Qarorga o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritishda uning bo‘limlari, bandlari va kichik bandlarining raqamlanishi, shu jumladan harflar orqali raqamlanishi o‘zgarmaydi.
Agar qaror yangi tuzilmaviy birliklar bilan to‘ldirilayotgan bo‘lsa, unda ularni asosiy raqam yoki harf belgilari tepasiga qo‘yiladigan qo‘shimcha raqamlar bilan belgilash lozim (masalan, VIII1 bob, 101-band, “a1” kichik bandi va h. k.).
47. Agar tegishli qo‘shimchalar loyihaning tuzilmaviy birligi (bo‘lim, kichik bo‘lim, bob yoki band) oxiriga kiritilayotgan bo‘lsa, unda mavjud raqamlanish davom etadi (masalan, agar bo‘limning oxirgi bandi 5-band bo‘lib hisoblansa, bo‘lim 6-band bilan to‘ldiriladi, agar bandning oxirgi bandi “v” kichik band hisoblansa, unda “g” kichik band bilan to‘ldiriladi).
48. Band yoki kichik bandga yangi xatboshi qo‘shilayotganda, mazkur band yoki kichik bandning keyingi xatboshilari raqamlanishi tegishli tartibda o‘zgaradi.
49. Agar loyiha bir vaqtning o‘zida bir nechta qarorlar yoki ularning tegishli tuzilmaviy birliklariga o‘zgartirishlar va qo‘shimchalar kiritishni, shuningdek o‘z kuchini yo‘qotgan deb topishni nazarda tutayotgan bo‘lsa, unda mazkur qarorlar xronologik tartibda joylashtiriladi (ularni qabul qilish sanasi bo‘yicha). Aynan bitta sanada qabul qilingan qarorlar ular raqamlarining ortib borishi tartibida joylashtiriladi.
50. Qarorga o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritilganda mazkur hujjatning turi, qabul qilish sanasi, raqami, nomi va e’lon qilingan tegishli rasmiy manbasi ko‘rsatiladi.
51. Loyiha boshqa tashkilotlar bilan kelishishdan oldin mahalliy davlat hokimiyati organi yuridik xizmati xodimi tomonidan huquqiy ekspertizadan o‘tkaziladi.
52. Agar loyiha qonunchilikka va qonunchilik texnikasi qoidalariga, shuningdek grammatika, punktuatsiya, orfografiya va stilistika qoidalariga muvofiq bo‘lsa, yuridik xizmat xodimi tomonidan imzolanadi. Imzolash loyihaning har bir beti orqa tarafiga imzo qo‘yish bilan amalga oshiriladi.
53. Loyiha qonunchilikka va qonunchilik texnikasi qoidalariga nomuvofiq bo‘lsa yoki unda ichki qarama-qarshiliklar mavjud bo‘lgan taqdirda, yuridik xizmat xodimi loyihani tegishli e’tirozlar bilan qayta ishlash uchun ishlab chiquvchiga qaytaradi.
54. Yuridik xizmat xodimi loyihani imzolash bilan bir vaqtda ushbu loyiha bo‘yicha ma’lumotnoma tayyorlaydi.
loyiha asoslangan yoki uning ijrosini ta’minlashga qaratilgan qonunchilik hujjatlari haqidagi ma’lumotlar (qonunchilik hujjatining nomi, qabul qilingan sanasi, raqami, rasmiy e’lon qilingan manbasi);
(54-bandning uchinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2021-yil 28-iyuldagi 16-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 3313, 28.07.2021-y.) tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 28.07.2021-y., 10/21/3313/0724-son)
tartibga solishning huquqiy asoslari (mahalliy davlat hokimiyati organining qabul qilinayotgan normativ-huquqiy hujjat bilan tartibga solinadigan masalani yechish vakolati);
loyihaning O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasiga, qonunchilikka va qonunchilik texnikasi qoidalariga muvofiqligi;
(54-bandning oltinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2018-yil 25-iyundagi 331-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2420-5, 25.06.2018-y.) tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 25.06.2018-y., 10/18/2420-5/1390-son)
loyiha qabul qilingan taqdirda ushbu mahalliy davlat hokimiyati organining tegishli qarorlariga o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritish yoki o‘z kuchini yo‘qotgan deb topish zarurati haqidagi ma’lumotlar.
55. Yuridik xizmat xodimi mehnat ta’tilida, xizmat safarida bo‘lgan, vaqtinchalik mehnatga layoqatsizligi tufayli, shuningdek boshqa sabablarga ko‘ra ishda bo‘lmagan hollarda, ma’lumotnoma loyihaning huquqiy tartibga solish predmetiga taalluqli masalani tartibga solish uchun mas’ul bo‘lgan tarkibiy bo‘linma (mansabdor shaxs) tomonidan tayyorlanadi va mazkur tarkibiy bo‘linma rahbari (mansabdor shaxs) yoki hokim o‘rinbosarlaridan biri tomonidan imzolanadi.
56. Loyiha yuridik xizmat xodimi tomonidan ko‘rib chiqilganidan keyin, ishlab chiquvchining rahbari loyihani imzolaydi va kuzatuv xati bilan manfaatdor organlar va tashkilotlarga (bundan buyon matnda manfaatdor organlar deb yuritiladi) uni uzil-kesil kelishish (imzolash) uchun yuboradi.
Zarur hollarda ishlab chiquvchi loyihani manfaatdor organlarga imzolash uchun yuborishdan oldin, loyihani ushbu organlarga oldindan kelishish va fikrlarini o‘rganish uchun yuborish huquqiga ega.
57. Ijtimoiy-iqtisodiy rivojlanish, budjet masalalari va soliq bo‘yicha imtiyozlar berish bilan bog‘liq loyihalar tegishlicha hududiy iqtisodiyot, moliya va davlat soliq xizmati organlari bilan kelishilishi lozim.
Xalq deputatlari tuman va shahar Kengashining soliqlar bo‘yicha imtiyozlar berish to‘g‘risidagi qarorlari loyihalari tegishli ravishda Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashining Raisi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimlari bilan ham kelishilishi lozim.
58. Atrof-tabiiy muhitga, shu jumladan tabiiy resurslardan foydalanish va atrof-tabiiy muhitni muhofaza qilishga ta’sir ko‘rsatishi mumkin bo‘lgan xo‘jalik va boshqa faoliyatni tartibga soluvchi loyihalar hududiy ekologiya va atrof-muhitni muhofaza qilish organlari tomonidan majburiy davlat ekologik ekspertizasidan o‘tkaziladi.
(58-band O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2017-yil 5-iyuldagi 171-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2420-3, 05.07.2017-y.) tahririda — O‘R QHT, 2017-y., 27-son, 630-modda)
59. Raqobatni bevosita yoki bilvosita cheklashi va raqobat to‘g‘risidagi qonunchilik hujjatlari prinsiplarini buzishi mumkin bo‘lgan loyihalar O‘zbekiston Respublikasi Xususiylashtirilgan korxonalarga ko‘maklashish va raqobatni rivojlantirish davlat qo‘mitasining hududiy organlarida majburiy tartibda dastlabki ekspertizadan o‘tkaziladi.
(59-band O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2021-yil 28-iyuldagi 16-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 3313, 28.07.2021-y.) tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 28.07.2021-y., 10/21/3313/0724-son)
60. Xodimlarning ijtimoiy-mehnat huquqlariga taalluqli loyihalar O‘zbekiston Respublikasi Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligining hududiy organlari bilan kelishiladi.
(60-band O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2017-yil 5-iyuldagi 171-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2420-3, 5.07.2017-y.) tahririda — O‘R QHT, 2017-y., 27-son, 630-modda)
61. Tadbirkorlik subyektlarining faoliyatiga taalluqli loyihalar Savdo-sanoat palatasining hududiy boshqarmalari bilan kelishiladi.
62. Fermer xo‘jaliklarini rivojlantirish va ularning faoliyati masalalariga taalluqli loyihalar tegishlicha viloyatlar va tumanlar fermer, dehqon xo‘jaliklari va tomorqa yer egalari kengashlari bilan kelishiladi.
(62-band O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2017-yil 30-oktabrdagi 354-mh-son buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2420-4, 30.10.2017-y.) tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 31.10.2017-y., 10/17/2420-4/0188-son)
63. Manfaatdor organlar 3 kunlik muddatda loyihani ko‘rib chiqishi va uzil-kesil kelishishi (imzolashi) shart.
64. Agar loyiha bo‘yicha manfaatdor organlarning taklif va mulohazalari mavjud bo‘lsa, ular o‘zlarining taklif va mulohazalarini xatda asoslar bilan ko‘rsatadilar va loyihani taklif va mulohazalar bilan imzolaydilar. Bunda imzoning oldida taklif va mulohazalar ifodalangan xatning sanasi va raqami ko‘rsatiladi.
Loyiha bo‘yicha taklif va mulohazalar ifodalangan xat ishlab chiquvchiga loyiha bilan birga topshiriladi.
65. Xatda asoslantirilmagan taklif va mulohazalar ishlab chiquvchi tomonidan inobatga olinmasligi mumkin. Asoslantirilmagan taklif va mulohazalar qabul qilinmasligi oqibati bo‘yicha javobgarlik, o‘z taklif va mulohazalarini asoslantirmagan manfaatdor organlarning rahbari zimmasiga yuklatiladi.
66. Loyihaga, uning mazmuni va tuzilmasini jiddiy o‘zgartirayotgan taklif va mulohaza mavjud bo‘lganda, manfaatdor organlar ishlab chiquvchiga o‘zlarining loyiha variantini taklif qilishlari mumkin. Bunda taklif etilgan loyihaning varianti manfaatdor organlarning birinchi rahbari istisno hollarda uning birinchi o‘rinbosari tomonidan asoslash-xati bilan birga imzolanadi.
67. Ishlab chiquvchi manfaatdor organlarning taklif va mulohazalarini ko‘rib chiqadi, zarurat bo‘lgan hollarda loyihaga tegishli tuzatishlarni kiritadi.
(VIII bobning nomi O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2018-yil 25-iyundagi 331-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2420-5, 25.06.2018-y.) tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 25.06.2018-y., 10/18/2420-5/1390-son)
68. Loyiha tayyorlangan ma’lumotnoma, loyihaning kelishilganligi to‘g‘risidagi hujjatlar hamda hokim yoki uning o‘rinbosari tomonidan imzolangan kuzatuv xati bilan birga huquqiy ekspertizadan o‘tkazish uchun hududiy adliya organiga taqdim etiladi.
(68-band O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2018-yil 25-iyundagi 331-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2420-5, 25.06.2018-y.) tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 25.06.2018-y., 10/18/2420-5/1390-son)
69. Xalq deputatlari viloyat, tuman, shahar Kengashlarining normativ-huquqiy hujjatlari loyihalari mazkur Kengashlar sessiyalari o‘tkazilishidan kamida besh kun oldin hududiy adliya organiga taqdim etiladi.
Hududiy adliya organlari tomonidan huquqiy ekspertizadan o‘tkazilmagan xalq deputatlari viloyat, tuman, shahar Kengashlari qarorlarining loyihalari Kengash muhokamalariga kiritilmaydi.
(69-band O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2018-yil 25-iyundagi 331-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2420-5, 25.06.2018-y.) tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 25.06.2018-y., 10/18/2420-5/1390-son)
70. Huquqiy ekspertizadan o‘tkazish uchun loyiha taqdim etilgan sana hududiy adliya organining devonxonasi tomonidan qabul qilib olingan sana hisoblanadi. Agar loyiha pochta xizmati orqali topshirilgan bo‘lsa, tegishli aloqa bo‘limi korrespondenti tomonidan hududiy adliya organiga topshirilgan sana — hujjat qabul qilingan kun hisoblanadi.
(70-band O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2018-yil 25-iyundagi 331-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2420-5, 25.06.2018-y.) tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 25.06.2018-y., 10/18/2420-5/1390-son)
71. Taqdim etilgan loyiha quyidagi hollarda hududiy adliya organi tomonidan 2 ish kuni ichida xulosasiz mazkur Yo‘riqnomaning 1 yoki 11-ilovalariga muvofiq shakldagi kuzatuv xati orqali huquqiy ekspertiza o‘tkazilmasdan ishlab chiquvchiga qaytariladi:
(71-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2018-yil 25-iyundagi 331-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2420-5, 25.06.2018-y.) tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 25.06.2018-y., 10/18/2420-5/1390-son)
loyiha barcha manfaatdor organlar tomonidan ularning birinchi rahbarlari (istisno hollarda — ularning birinchi o‘rinbosarlari) darajasida kelishilmagan bo‘lsa;
ma’lumotnomada loyihaning jamoatchilik muhokamasidan o‘tkazilganligi va uning natijalari to‘g‘risidagi ma’lumotlar aks ettirilmagan bo‘lsa.
(71-bandning beshinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2018-yil 25-iyundagi 331-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2420-5, 25.06.2018-y.) tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 25.06.2018-y., 10/18/2420-5/1390-son)
72. Hududiy adliya organlari taqdim etilgan loyihani 5 ish kuni ichida huquqiy ekspertizadan o‘tkazadi.
(72-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2018-yil 25-iyundagi 331-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2420-5, 25.06.2018-y.) tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 25.06.2018-y., 10/18/2420-5/1390-son)
Xalq deputatlari viloyat, tuman, shahar Kengashlarining loyihalari 2 ish kuni ichida huquqiy ekspertizadan o‘tkaziladi.
(72-band O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2014-yil 12-iyundagi 158-mh-sonli buyrug‘iga (ro‘yxat raqami 2420-1, 12.06.2014-y.) asosan xatboshi bilan to‘ldirilgan — O‘R QHT, 2014-y., 24-son, 297-modda)
73. Loyihalar hududiy adliya organlari tomonidan huquqiy ekspertizadan o‘tkazilayotganda ularning O‘zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi va qonunlariga, unga nisbatan yuqori yuridik kuchga ega bo‘lgan boshqa normativ-huquqiy hujjatlarga, mamlakatda olib borilayotgan islohotlarning maqsad va vazifalariga, qonunchilik texnikasi qoidalariga muvofiqligi aniqlanadi.
(73-band O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2018-yil 25-iyundagi 331-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2420-5, 25.06.2018-y.) tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 25.06.2018-y., 10/18/2420-5/1390-son)
74. Huquqiy ekspertizadan o‘tkazish davomida hududiy adliya organlari loyihalarni ularda davlat hokimiyati va boshqaruvi organlari tizimida korrupsiya, boshqa huquqbuzarliklar sodir etilishi uchun sharoit yaratadigan, shuningdek tadbirkorlik subyektlari uchun asossiz xarajatlar qilishga olib keluvchi ortiqcha ma’muriy hamda boshqa cheklovlarni joriy etadigan qoidalar va normalar bor-yo‘qligini aniqlash nuqtai nazaridan ham tahlilni amalga oshiradi.
(74-band O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2018-yil 25-iyundagi 331-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2420-5, 25.06.2018-y.) tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 25.06.2018-y., 10/18/2420-5/1390-son)
741. Tadbirkorlik subyektlari faoliyatiga tegishli loyiha unda tadbirkorlik faoliyatini amalga oshirish jarayonini murakkablashtirishni va tadbirkorlik subyektlariga yangi yuridik majburiyatlar yuklatishni nazarda tutadigan, shuningdek tadbirkorlik subyektlariga yuridik javobgarlikning yangi choralarini belgilaydigan normalar mavjudligi bo‘yicha o‘rganiladi.
(741-band O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2014-yil 12-iyundagi 158-mh-sonli buyrug‘iga (ro‘yxat raqami 2420-1, 12.06.2014-y.) asosan kiritilgan — O‘R QHT, 2014-y., 24-son, 297-modda)
75. Huquqiy ekspertizadan o‘tkazish davomida loyihaning kelgusida huquqiy tartibga solish predmeti (muayyan sohadagi munosabat) va huquqiy tartibga solish mexanizmining ishlab chiqilish darajasi aniqlanadi. Bunda tegishli munosabatlarning huquqiy tartibga solinganlik holati va darajasiga baho berish maqsadida sohaga oid normativ-huquqiy hujjatlar inventarizatsiyadan o‘tkaziladi.
Muayyan sohaning huquqiy tartibga solinganlik darajasi o‘rganilganda, loyihaning ushbu munosabatlarni tartibga soluvchi normativ-huquqiy hujjatlar orasidagi o‘rni va o‘zaro aloqadorligi aniqlanadi.
76. Loyiha normalaridagi muayyan ijtimoiy munosabatlarni huquqiy tartibga solishga salbiy ta’sir ko‘rsatadigan bo‘shliqlar va nomuvofiqliklar hamda ichki ziddiyatlar mavjud emasligiga e’tibor beriladi va normativ-huquqiy hujjatning qabul qilinish zaruriyati o‘rganiladi.
Loyihada havola qiluvchi normalar qo‘llanilishining asosliligi hamda maqsadga muvofiqligi tekshiriladi.
78. Loyihaning qonunchilik texnikasi qoidalariga muvofiqligi tekshiriladi. Bunda jumladan quyidagilarga ahamiyat beriladi:
loyihaning ushbu Yo‘riqnomaning III va IV boblarida ko‘rsatilgan talablarga mos ravishda tayyorlanganligi va rasmiylashtirilganiga;
loyiha bilan boshqa qarorlarga o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritilishi nazarda tutilgan bo‘lsa, loyiha ushbu Yo‘riqnomaning V bobida ko‘rsatilgan talablarga mos ravishda ishlab chiqilganligiga.
79. Loyihada ishlatilgan yuridik, texnik va boshqa atamalarga baho berishda quyidagilar o‘rganiladi:
atamalarning qonunchilik hujjatlarida qabul qilingan mazmuniga muvofiq, har xil talqin qilish imkoniyatini istisno etgan holda bayon qilinganligi;
(79-bandning ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2021-yil 28-iyuldagi 16-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 3313, 28.07.2021-y.) tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 28.07.2021-y., 10/21/3313/0724-son)
80. Agar taqdim etilgan loyiha huquqiy ekspertiza natijalariga ko‘ra qonunchilik hujjatlari va qonunchilik texnikasi qoidalari talablariga javob bersa, loyihaning qonunchilik hujjatlariga muvofiqligi to‘g‘risida mazkur Yo‘riqnomaning 2-ilovasidagi namunaga muvofiq xulosa tuziladi.
Agar taqdim etilgan loyiha huquqiy ekspertiza natijalariga ko‘ra qonunchilik hujjatlariga muvofiq bo‘lsa, biroq qonunchilik texnikasi qoidalari talablariga javob bermasa va ushbu kamchiliklar hujjatni qabul qilish jarayonida bartaraf etilishi mumkin bo‘lganda, bartaraf etilishi lozim bo‘lgan kamchiliklar ko‘rsatilgan holda mazkur Yo‘riqnomaning 21-ilovasidagi namunaga muvofiq xulosa tuziladi.
(80-band O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2021-yil 28-iyuldagi 16-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 3313, 28.07.2021-y.) tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 28.07.2021-y., 10/21/3313/0724-son)
81. Loyihaning qonunchilik hujjatlariga muvofiqligi to‘g‘risidagi xulosada quyidagilar ko‘rsatiladi:
(81-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2021-yil 28-iyuldagi 16-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 3313, 28.07.2021-y.) tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 28.07.2021-y., 10/21/3313/0724-son)
loyihaning qonunchilik hujjatlari va qonunchilik texnikasi qoidalariga muvofiqligi haqidagi ma’lumotlar;
(81-bandning to‘rtinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2021-yil 28-iyuldagi 16-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 3313, 28.07.2021-y.) tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 28.07.2021-y., 10/21/3313/0724-son)
hujjatni qabul qilish jarayonida bartaraf etilishi mumkin bo‘lgan loyihada yo‘l qo‘yilgan qonunchilik texnikasi qoidalari talablariga javob bermaydigan kamchiliklar (agar mavjud bo‘lsa);
(81-band O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2017-yil 5-iyuldagi 171-mh-sonli buyrug‘iga (ro‘yxat raqami 2420-3, 05.07.2017-y.) asosan beshinchi xatboshi bilan to‘ldirilgan — O‘R QHT, 2017-y., 27-son, 630-modda)
huquqiy ekspertizadan o‘tkazgan mutaxassis hamda xulosani tasdiqlagan hududiy adliya organi rahbarining familiyasi, ismi, otasining ismi.
(81-bandning oltinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2018-yil 25-iyundagi 331-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2420-5, 25.06.2018-y.) tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 25.06.2018-y., 10/18/2420-5/1390-son)
82. Agar taqdim etilgan loyiha huquqiy ekspertiza natijalariga ko‘ra qonunchilik hujjatlari va qonunchilik texnikasi qoidalari talablariga javob bermasa, loyihaning qonunchilik hujjatlariga nomuvofiqligi to‘g‘risida mazkur Yo‘riqnomaning 3-ilovasidagi namunaga muvofiq xulosa tuziladi.
(82-band O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2021-yil 28-iyuldagi 16-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 3313, 28.07.2021-y.) tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 28.07.2021-y., 10/21/3313/0724-son)
83. Loyihaning qonunchilik hujjatlariga nomuvofiqligi to‘g‘risidagi xulosada quyidagilar ko‘rsatiladi:
(83-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2021-yil 28-iyuldagi 16-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 3313, 28.07.2021-y.) tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 28.07.2021-y., 10/21/3313/0724-son)
loyihaning qonunchilik hujjatlari va qonunchilik texnikasi qoidalariga nomuvofiqligi haqidagi ma’lumotlar;
(83-bandning to‘rtinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2021-yil 28-iyuldagi 16-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 3313, 28.07.2021-y.) tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 28.07.2021-y., 10/21/3313/0724-son)
huquqiy ekspertizadan o‘tkazgan mutaxassis hamda xulosani tasdiqlagan hududiy adliya organi rahbarining familiyasi, ismi, otasining ismi.
(83-bandning beshinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2018-yil 25-iyundagi 331-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2420-5, 25.06.2018-y.) tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 25.06.2018-y., 10/18/2420-5/1390-son)
84. Ushbu Yo‘riqnomaning 81 va 83-bandlarida ko‘rsatilgan xulosalar ikki nusxada tuzilib, hududiy adliya organining mas’ul xodimi tomonidan imzolanadi va hududiy adliya organi rahbari yoki uning birinchi o‘rinbosari tomonidan tasdiqlanadi.
Xulosalarning bir nusxasi mazkur Yo‘riqnomaning 4, 42 va 5-ilovalarida keltirilgan shaklga muvofiq kuzatuv xati bilan tegishli mahalliy davlat hokimiyati organiga yuboriladi.
(84-band O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2018-yil 25-iyundagi 331-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2420-5, 25.06.2018-y.) tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 25.06.2018-y., 10/18/2420-5/1390-son)
85. Qonunchilik hujjatlariga nomuvofiqligi to‘g‘risidagi xulosada ko‘rsatilgan kamchiliklar bartaraf etilgach, loyiha mahalliy davlat hokimiyati organi tomonidan hududiy adliya organiga qayta taqdim etilishi mumkin.
(85-band O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2021-yil 28-iyuldagi 16-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 3313, 28.07.2021-y.) tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 28.07.2021-y., 10/21/3313/0724-son)
86. Huquqiy ekspertizadan o‘tkazilganligi to‘g‘risidagi xulosalar taqdim etilgan sana tegishli mahalliy davlat hokimiyati organining mas’ul xodimi imzo qo‘yib olingan sana hisoblanadi. Agar xulosalar pochta xizmati orqali topshirilgan bo‘lsa, tegishli aloqa bo‘limi korrespondentiga topshirilgan sana — xulosa topshirilgan kun hisoblanadi.
87. Hududiy adliya organida Huquqiy ekspertizadan o‘tkazish uchun taqdim etilgan hujjatlarni qayd etish kitobi yuritilib, unda huquqiy ekspertizadan o‘tkazilgan har bir loyiha haqidagi ma’lumotlar mazkur Yo‘riqnomaning 6-ilovasida keltirilgan shaklga muvofiq kiritilib boriladi.
Huquqiy ekspertizadan o‘tkazish uchun taqdim etilgan hujjatlarni qayd etish kitobi tikilgan, raqamlangan va tegishli hududiy adliya organining muhri bilan tasdiqlangan holda yuritiladi.
(87-band O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2018-yil 25-iyundagi 331-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2420-5, 25.06.2018-y.) tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 25.06.2018-y., 10/18/2420-5/1390-son)
88. Toshkent shahar, viloyatlar, tuman (shahar) hokimlari mazkur Yo‘riqnomaning talablariga rioya qilinishi uchun shaxsan mas’uldirlar.
Mahalliy davlat hokimiyati organlari tomonidan qabul qilinadigan normativ-huquqiy hujjatlar loyihalarini tayyorlash, yuridik-texnik rasmiylashtirish va huquqiy ekspertizadan o‘tkazish tartibi to‘g‘risidagi yo‘riqnomaga
1-ILOVA
1-ILOVA
(1-ilova O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2021-yil 28-iyuldagi 16-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 3313, 28.07.2021-y.) tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 28.07.2021-y., 10/21/3313/0724-son)
Mahalliy davlat hokimiyati organlari tomonidan qabul qilinadigan normativ-huquqiy hujjatlar loyihalarini tayyorlash, yuridik-texnik rasmiylashtirish va huquqiy ekspertizadan o‘tkazish tartibi to‘g‘risidagi yo‘riqnomaga
11-ILOVA
11-ILOVA
(11-ilova O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2018-yil 25-iyundagi 331-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2420-5, 25.06.2018-y.) tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 25.06.2018-y., 10/18/2420-5/1390-son)
Mahalliy davlat hokimiyati organlari tomonidan qabul qilinadigan normativ-huquqiy hujjatlar loyihalarini tayyorlash, yuridik-texnik rasmiylashtirish va huquqiy ekspertizadan o‘tkazish tartibi to‘g‘risidagi yo‘riqnomaga
2-ILOVA
2-ILOVA
(2-ilova O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2021-yil 28-iyuldagi 16-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 3313, 28.07.2021-y.) tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 28.07.2021-y., 10/21/3313/0724-son)
Mahalliy davlat hokimiyati organlari tomonidan qabul qilinadigan normativ-huquqiy hujjatlar loyihalarini tayyorlash, yuridik-texnik rasmiylashtirish va huquqiy ekspertizadan o‘tkazish tartibi to‘g‘risidagi yo‘riqnomaga
21-ILOVA
21-ILOVA
(21-ilova O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2018-yil 25-iyundagi 331-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2420-5, 25.06.2018-y.) tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 25.06.2018-y., 10/18/2420-5/1390-son)
Mahalliy davlat hokimiyati organlari tomonidan qabul qilinadigan normativ-huquqiy hujjatlar loyihalarini tayyorlash, yuridik-texnik rasmiylashtirish va huquqiy ekspertizadan o‘tkazish tartibi to‘g‘risidagi yo‘riqnomaga
3-ILOVA
3-ILOVA
(3-ilova O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2021-yil 28-iyuldagi 16-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 3313, 28.07.2021-y.) tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 28.07.2021-y., 10/21/3313/0724-son)
Mahalliy davlat hokimiyati organlari tomonidan qabul qilinadigan normativ-huquqiy hujjatlar loyihalarini tayyorlash, yuridik-texnik rasmiylashtirish va huquqiy ekspertizadan o‘tkazish tartibi to‘g‘risidagi yo‘riqnomaga
4-ILOVA
4-ILOVA
(4-ilova O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2018-yil 25-iyundagi 331-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2420-5, 25.06.2018-y.) tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 25.06.2018-y., 10/18/2420-5/1390-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(41-ilova O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2018-yil 25-iyundagi 331-mh-sonli buyrug‘iga (ro‘yxat raqami 2420-5, 25.06.2018-y.) asosan o‘z kuchini yo‘qotgan — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 25.06.2018-y., 10/18/2420-5/1390-son)
Mahalliy davlat hokimiyati organlari tomonidan qabul qilinadigan normativ-huquqiy hujjatlar loyihalarini tayyorlash, yuridik-texnik rasmiylashtirish va huquqiy ekspertizadan o‘tkazish tartibi to‘g‘risidagi yo‘riqnomaga
42-ILOVA
42-ILOVA
(42-ilova O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2021-yil 28-iyuldagi 16-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 3313, 28.07.2021-y.) tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 28.07.2021-y., 10/21/3313/0724-son)
Mahalliy davlat hokimiyati organlari tomonidan qabul qilinadigan normativ-huquqiy hujjatlar loyihalarini tayyorlash, yuridik-texnik rasmiylashtirish va huquqiy ekspertizadan o‘tkazish tartibi to‘g‘risidagi yo‘riqnomaga
5-ILOVA
5-ILOVA
(5-ilova O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2021-yil 28-iyuldagi 16-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 3313, 28.07.2021-y.) tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 28.07.2021-y., 10/21/3313/0724-son)
Mahalliy davlat hokimiyati organlari tomonidan qabul qilinadigan normativ-huquqiy hujjatlar loyihalarini tayyorlash, yuridik-texnik rasmiylashtirish va huquqiy ekspertizadan o‘tkazish tartibi to‘g‘risidagi yo‘riqnomaga
6-ILOVA
6-ILOVA
Huquqiy ekspertizadan o‘tkazish uchun taqdim etilgan | ||||||
T/r | Loyihaning kelib tushgan kuni | Loyihani yuborgan mahalliy davlat hokimiyati organi | Loyihaning nomi | Huquqiy ekspertiza bo‘yicha xulosaning qisqacha mazmuni | Xulosa taqdim etilgan kun | Izoh* |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |