Тизимнинг ушбу имкониятидан фойдаланиш учун Сиз авторизация қилинишингиз керак!
Рўйхатдан ўтишни хоҳлайсизми? Ёки тизимга ўз логинингиз билан кирасизми?

Авторизация қилиш Рўйхатдан ўтиш

Oldingi tahrirga qarang.
2022-yil 1-yanvardan boshlab respublikaning 3-ilovaga muvofiq ayrim tumanlarida tibbiyot muassasalarini “har bir davolangan holat” uchun klinik-xarajat guruhlari bo‘yicha va kishi boshiga moliyalashtirish tizimini (keyingi o‘rinlarda — moliyalashtirishning yangi mexanizmlari) eksperiment tartibida joriy etish;
(3-bandning ikkinchi va uchinchi xatboshilari O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2020-yil 12-noyabrdagi PF-6110-sonli Farmoni tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 13.11.2020-y., 06/20/6110/1512-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(2-bandning ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2021-yil 7-oktabrdagi PF-6320-sonli Farmoni tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 08.10.2021-y., 06/21/6320/0940-son)
Natijalarga erishish darajasi va ularning samaradorligi Konsepsiyada nazarda tutilgan, indikatorlari ilovada keltirilgan chora-tadbirlar amalga oshirilishi ustidan muntazam monitoring olib borish asosida baholanadi.

T/r

Ko‘rsatkichlar

2018-yil

2025-yil

I. Kutilayotgan umr ko‘rish davomiyligini oshirish

1.

Tug‘ilishdan kutilayotgan umr ko‘rish davomiyligi (ikkala jinsda) (yillarda)

73,7
(2017-y.)

75,0

2.

Erkaklarda tug‘ilishdan kutilayotgan umr ko‘rish davomiyligi (yillarda)

71,3
(2017-y.)

72,1

3.

Ayollarda tug‘ilishdan kutilayotgan umr ko‘rish davomiyligi (yillarda)

76,1
(2017-y.)

77,8

II. Sog‘liqni saqlash tizimini tashkil qilish va boshqarishni takomillashtirish

1.

Jamoat sektorini boshqarish, ishbilarmonlik ma’muriyatchiligi, sog‘liqni saqlash iqtisodiyoti, davlat siyosati, sog‘liqni saqlash tizimini rivojlantirish sohasidagi O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligi va uning hududiy organlari oliy ma’lumotli xodimlarining ulushi (%)

0

20,0

2.

Xalqaro standartlarga muvofiq aniqlanadigan mavjud xalqaro salomatlik ko‘rsatkichlari foizi

<50

75,0

3.

Xalqaro standartlarga muvofiq o‘lim haqidagi guvohno�alarni o‘lim sababi bilan birga elektron shaklda qayd etish foizi

<50

75,0

4.

Statsionarlarda va kutilmagan holatlarda yuqumli kasallikka chalinish holatlarini minimumga tushirish maqsadida 10 tadan kam bo‘lmagan “bemorlar uchun xavfsizlik paketlari” tatbiq etilgan shifoxonalar foizi

0

50,0

5.

Tibbiyot xodimlarining o‘z faoliyatidan qoniqish foizi

Ma’lumot mavjud emas

50,0

6.

Natijalari bemorlarning kasallik guruhiga yoki holatiga qarab nazorat qilish va ularni sifatini yaxshilash imkonini beradigan klinik axborot tizimlariga ega bo‘lgan ambulatoriya muassasalari foizi

0

50,0

7.

Menejment bo‘yicha tayyorlashdan, qayta tayyorlashdan va malaka oshirishdan o‘tgan sog‘liqni saqlash tizimining barcha bo‘g‘inlaridagi ma’muriy-boshqaruv xodimlari (%)

70,0

100

8.

Bolalik yoshidan kasalliklarni integratsiyaviy olib borishni ta’minlaydigan yetkazib beruvchi/birlamchi tibbiy-sanitariya yordami poliklinikalari, tuman (shahar) tibbiyot birlashmalarining bolalar bo‘limlari ulushi (%)

Mavjud emas

100

9.

MLU-TB davolash muvaffaqiyati ko‘rsatkichi (%)

57,0

65,0

10.

Tez tibbiy yordamga javob berish vaqti, shaharlarda chaqiriqqa javob berish ≤ 10 minutdan kam bo‘lgan foizi

Ma’lumot mavjud emas

50,0

11.

Tez tibbiy yordamga javob berish vaqti, qishloq joylarda chaqiriqqa javob berish ≤ 30 minutdan kam bo‘lgan foizi

Ma’lumot mavjud emas

50,0

12.

Shoshilinch vaziyatlarda operatsiyadan keyingi o‘lim holati, foizda

0,2

0,1

13.

Barcha tibbiyot muassasalarida aholiga ixtisoslashtirilgan tibbiy yordam ko‘rsatishda diagnostika va davolashning yuqori texnologiyalarini joriy etish (%)

20,6

50,0

III. Sog‘liqni saqlashni moliyalashtirish tizimini takomillashtirish

1.

Umumiy davlat xarajatlariga nisbatan sog‘liqni saqlash bo‘yicha davlat xarajatlari foizda

15,4

15,4

2.

YIMga nisbatan sog‘liqni saqlashga davlat xarajatlari foizda

2,9

5,0

3.

Umumiy sog‘liqni saqlash xarajatlarida dori vositalari va tibbiyot buyumlari sotib olish uchun xarajatlar ulushi (%)

9,6

12,0

4.

Hududlardagi birlamchi tibbiy-sanitariya yordami muassasalarida (ambulator-poliklinika bo‘g‘ini) aholi jonboshiga moliyalashtirish (%)

0

100

5.

Davolanganlik holati bo‘yicha statsionar muassasalarni moliyalashtirish (%)

4,5

100

6.

Majburiy tibbiy sug‘urta dasturi bo‘yicha respublika fuqarolarini qamrab olish (%)

0

90,0

7.

Majburiy tibbiy sug‘urta dasturi bo‘yicha tibbiy yordam ko‘rsatishda xususiy tibbiyot tashkilotlarining ishtiroki (%)

0

30,0

8.

Aholining to‘g‘ridan to‘g‘ri to‘lovlari darajasini kamaytirish (%)

45,3

30,0

IV. Tibbiy yordam sifatini va imkoniyatini oshirish, sog‘lom turmush tarzini qo‘llab-quvvatlash, yuqumli va yuqumli bo‘lmagan kasalliklarni profilaktikasi va ular bilan kurashish

1.

Ichak infeksiyalari bilan kasallanish (100 ming aholiga)

137,7
(2017-y.)

80,0

2.

O‘tkir virusli gepatit A bilan kasallanish (100 ming aholiga)

98,1

(2017-y.)

60,0

3.

Anemiya bilan kasallanish (100 ming aholiga)

5439

4587,8

4.

Yod yetishmasligi bilan bog‘liq kasallanish (100 ming aholiga)

184,3

156,6

5.

Bo‘yi o‘sishi kechikishi mavjud besh yoshgacha bo‘lgan bolalar ulushi (%)

8,7
(2017-y.)

7

6.

Vazn og‘irligi yetishmasligi mavjud besh yoshgacha bo‘lgan bolalar ulushi (%)

2,6
(2017-y.)

2,0

7.

Ortiqcha vazn mavjud besh yoshgacha bo‘lgan bolalar ulushi (%)

4,6
(2017-y.)

< 4

8.

Narkologik kasalliklar bilan kasallanish (100 ming aholiga)

23,6

20,3

9.

Yo‘l-transportda jarohatlanish natijasida o‘lim holatlari (100 ming aholiga)

7,6

(2017-y.)

7,0

10.

NXD bo‘yicha 3 yoki undan ortiq xavf omillari mavjud (har kuni chekuvchilar, meva va sabzavotlarni 5 foizdan kam ist�’mol qilish, jismoniy faollikning yetarli emasligi, BMI ≥ 25, yuqori qon bosimi) 45 — 64 yoshdagi aholining ulushi (%)

44,6

(2016-y.)

40,0

11.

OIV infeksiyasining yangidan yuqishi 100 ming aholiga, jami, jinsi, yoshi bo‘yicha

12,4

(2017-y.)

10,0

12.

100 ming aholiga sil kasalligi bilan kasallanish

44,7

(2017-y.)

37,0

13.

100 ming kishiga V gepatiti bilan kasallanish

0,8

(2017-y.)

0,2

14.

Davlat tomonidan to‘lanadigan, immunizatsiya milliy dasturidagi vaksinalar ulushi (%)

95,0

(2017-y.)

100

15.

9 — 12 yoshdagi o‘smir qizlarni HPVga qarshi vaksina bilan qamrab olinishi (%)

0

100

16.

30 — 69 yoshdagi aholi orasida yurak-qon tomir kasalligi tufayli o‘lim ko‘rsatkichi (%)

40,9

34,5

17.

30 — 69 yoshdagi aholi orasida saraton kasalligi tufayli o‘lim ko‘rsatkichi (%)

72,5

67,6

18.

30 — 69 yoshdagi aholi orasida qandli diabet tufayli o‘lim ko‘rsatkichi (%)

73,2

58,5

19.

30 — 69 yoshdagi aholi orasida surunkali respirator kasalliklar tufayli o‘lim ko‘rsatkichi (%)

45,4

20,2

20.

Yurak-qon tomir kasalliklari mavjud 40 — 64 yoshdagi aholi ≥ 30% ulushi (%)

20,0

(2014-y.)

12,0

21.

bugungi kunda davolanmayotgan yuqori qon bosimiga ega (Map ≥ 140 va / yoki DBP ≥ 90) aholining ulushi (%)

22,0

(2014-y.)

15,0

V. Onalar va bolalarga tibbiy yordam ko‘rsatish tizimini takomillashtirish

1.

Reproduktiv yoshdagi (15 — 49 yosh) ayollarni zamonaviy kontratsepsiya vositalari bilan qamrab olish (%)

47,4

(2017-y.)

55,0

2.

O‘smir qizlar (15 — 19 yosh) orasida tug‘ish ko‘rsatkichi, ushbu yosh guruhidagi 1000 nafar ayolga

19,2

(2017-y.)

7,0

3.

100 ming nafar tirik tug‘ilganlarga nisbatan onalar o‘limi koeffitsenti

21,0

(2017-y.)

15

4.

1000 nafar tirik tug‘ilganlarga nisbatan neonatal o‘lim koeffitsenti

7,8

(2017-y.)

5,0

5.

1000 nafar tirik tug‘ilganlarga nisbatan chaqaloqlar o‘limi koeffitsenti

11,5

(2017-y.)

7,5

6.

1000 nafar tirik tug‘ilganlarga nisbatan 5 yoshgacha bolalar o‘limi koeffitsenti

15,4

(2017-y.)

9,8

7.

Milliy dasturlarga kiritilgan barcha vaksinalar immunizatsiyasi bilan qamrab olingan bolalar ulushi (%)

>99,0

(2017-y.)

100

VI. Davlat-xususiy sherikligi va tibbiy turizmni rivojlantirish

1.

Davlat-xususiy sheriklik asosida faoliyat yuritayotgan xususiy sektor vakillarining soni (%)

0

35,0

2.

Davlatning kafolatlangan aholiga bepul tibbiy yordam ko‘rsatish bo‘yicha dasturini amalga oshirishda xususiy tibbiyot tashkilotlarining ulushi (%)

0

20,0

3.

Tibbiy turizmdan olinadigan yillik daromad ($ XQ)

Ma’lumot mavjud emas

0,6 mln

4.

Respublika klinikalarida tibbiy xizmat olgan xorijiy bemorlar soni

>15000

100000

VII. Farmatsevtika tarmog‘ini yanada rivojlantirish

1.

Mahalliy ishlab chiqaruvchilar tomonidan ishlab chiqarilgan dori vositalari va tibbiyot buyumlarini iste’mol qilish ulushi (%)

24,0

35,0

2.

Jahon sog‘liqni saqlash tashkilotining “Yaxshi ishlab chiqarish amaliyoti” standartiga muvofiq sertifikatlangan mahalliy dori vositalari va tibbiyot buyumlarini ishlab chiqaruvchilar ulushi (%)

6,0

40,0

3.

Mahalliy dori vositalari va tibbiyot buyumlari eksporti ulushi (%)

-

10,0

VIII. Axborot-kommunikatsiya texnologiyalari va “elektron sog‘liqni saqlash”ni keng joriy etish

1.

Tibbiyot, tibbiy-ijtimoiy va farmatsevtika tashkilotlarini kompyuter va ofis uskunalari bilan ta’minlash

20,0

100

2.

Lokal tarmoq, Internet tarmog‘ining mavjudligi

15,0

100

3.

Tibbiyot va farmatsevtika xodimlarining kompyuter savodxonligi

38,0

100

4.

Elektron hujjat aylanishini amalga oshiruvchi tibbiyot va farmatsevtika tashkilotlari soni (%)

10,0

100

5.

Bemorlarni ro‘yxatga olishning elektron tizimi to‘liq joriy etilgan davlat tibbiyot muassasalarining foizi

10,0

100

IX. Tibbiyot va farmatsevtika kadrlarini tayyorlash, qayta tayyorlash va malakasini oshirish, shuningdek tibbiyot fanini rivojlantirish

1.

Xalqaro standartlarga muvofiq akkreditlangan ta’lim dasturlarining foizi

0

50,0

2.

Xalqaro standartlar inobatga olingan holda isloh qilingan Oliy tibbiy ta’limning diplomoldi dasturlari foizi

50,0

90,0

3.

Xalqaro standartlar inobatga olingan holda isloh qilingan ixtisoslashtirilgan tibbiy ta’limning diplomdan keyingi dasturlari foizi

50,0

90,0

4.

Tibbiyot hamshiralari uchun xalqaro standartlarga muvofiq yangilangan (isloh qilingan) o‘quv tibbiyot ta’lim muassasalari foizi

50,0

90,0

5.

Farmatsevtlar uchun xalqaro standartlarga muvofiq yangilangan (isloh qilingan) tibbiyot dasturlari foizi

40,0

80,0

6.

Meditsina va farmatsevtika fani yutuqlarini amaliy sog‘liqni saqlashga joriy etish foizi

45,0

70,0

7.

Ilmiy-tadqiqotlar sohasida xalqaro hamkorlikni rivojlantirish (qo‘shma grantlar soni)

4,0

15,0

8.

Tibbiyot tashkilotlari xodimlarining ilmiy salohiyati foizi

35,0

50

9.

Meditsina va farmatsevtika sohasida ilmiy tadqiqotlar olib borishda ishtirok etuvchi klinika va laboratoriyalarga ega Oliy tibbiyot ta’lim muassasalari

72,0

100

T/r

Tadbir nomi

Amalga oshirish

mexanizmi

Ijro

muddati

Mas’ul ijrochilar

I. Cog‘liqni saqlash sohasidagi qonunchilikni takomillashtirish

1.

“Fuqarolarning reproduktiv salomatligini muhofaza qilish to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi qonuni loyihasini ishlab chiqish va O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi Qonunchilik palatasiga kiritish, bunda quyidagilarni nazarda tutish:

fuqarolarning reproduktiv salomatligini muhofaza qilish so�asida davlat kafolati, ularning asosiy tushuncha va tamoyillari;

fuqarolarning reproduktiv salomatligini muhofaza qilish sohasi mutaxassislari va tibbiyot tashkilotlarining faoliyatida, davlat organlari vakolatlari;

yordamchi reproduktiv texnologiyalarni qo‘llash tartibi;

fuqarolarning reproduktiv salomatligini muhofaza qilish bo‘yicha profilaktik chora-tadbirlar.

O‘zbekiston Respublikasi qonuni loyihasi

2019-yil
1-mart

Sog‘liqni saqlash vazirligi

(A. Shadmanov),

Adliya vazirligi

(R. Davletov),

Moliya vazirligi

(A. Xaydarov),

Iqtisodiyot vazirligi

(B. Xodjayev),

Milliy palata

(R. Izamov),

manfaatdor vazirlik
va idoralar

2.

“Erta yoshdagi bolalar va go‘daklarni ovqatlantirish to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi qonuni loyihasini ishlab chiqish va O‘zbekisto� Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga kiritish, bunda quyidagilarni nazarda tutish:

ona suti bilan oziqlantirishni targ‘ib qilish yo‘li bilan erta yoshdagi bolalarni va go‘daklarni himoya qilish, xavfsiz va sifatli ovqatlantirishni ta’minlashning huquqiy asoslari;

ko‘krak suti o‘rnini bosuvchilar marketingi Kodeksi talablariga muvofiq ko‘krak suti o‘rnini bosuvchilar marketingini boshqarish;

ko‘krak suti bilan oziqlantirishning afzalligi to‘g‘risidagi ma’lumotlarni, mahsulotni qadoqlash etiketkasida bo‘lishi shartligi;

erta yoshidagi bolalar uchun oziq-ovqat mahsulotlarini yoshiga muvofiqligi va bexatarligi asoslari.

O‘zbekiston Respublikasi qonuni loyihasi

2019-yil
1-mart

Sog‘liqni saqlash vazirligi

(A. Shadmanov),

Adliya vazirligi

(R. Davletov),
Milliy palata

(R. Izamov),

YUNISEFning O‘zbekistondagi vakolatxonasi

(kelishuv asosida),

Loyiha boshqaruvi milliy agentligi (D. Li)

3.

“O‘zbekiston Respublikasi Davlat budjeti mablag‘lari hisobidan qoplanadigan, kafolatlangan bepul tibbiy xizmat hajmi to‘g‘risida”gi hukumat qaror loyihasini ishlab chiqish va O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga kiritish, shu jumladan quyidagilarni O‘zbekiston Respublikasi Davlat budjeti mablag‘lari hisobidan qoplanadigan tibbiy xizmat hajmlarini aniqlash usullari va mexanizmi, budjet mablag‘lari amaliyotini boshqarish va rejalashtirish strukturasini belgilashni nazarda tutish.

O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi qarori loyihasi

2019-yil
1-iyun

Sog‘liqni saqlash vazirligi

(A. Shadmanov),

Moliya vazirligi

(A. Xaydarov),

Iqtisodiyot vazirligi

(B. Xodjayev),

Milliy palata

(R. Izamov)

Adliya vazirligi

(R. Davletov),

manfaatdor vazirlik
va idoralar

4.

“Majburiy tibbiy sug‘urta to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi qonuni loyihasini ishlab chiqish va O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga kiritish, shu jumladan quyidagi majburiy tibbiy sug‘urtani tatbiq etishning mexanizmlari va bosqichlarini huquqiy asoslarni nazarda tutish:

majburiy tibbiy sug‘urta bubyektlarini, ularning huquq va majburiyatlarini va sohada huquqiy munosabatlarni tartibga soluvchi vakolatli organni belgilash;

majburiy tibbiy sug‘urta dasturlarini moliyalashtirish manbalari shakllantirish.

O‘zbekiston Respublikasi qonuni loyihasi

2019-yil
1-iyul

Sog‘liqni saqlash vazirligi

(A. Shadmanov),

Moliya vazirligi

(A. Xaydarov),

Iqtisodiyot vazirligi

(B. Xodjayev),

LBMA (D. Li),

Milliy palata

(R. Izamov),

Adliya vazirligi

(R. Davletov),

manfaatdor vazirlik
va idoralar

5.

Tibbiy xodim va bemor, tibbiy xodim va bemorning qarindoshlari o‘rtasidagi muno�abatlarni chegaralovchi Tibbiy xodimlarning odob-axloq kodeksi loyihasini ishlab chiqish.

Idoraviy hujjat

2019-yil
1-avgust

Sog‘liqni saqlash vazirligi

(A. Shadmanov),

Milliy palata

(R. Izamov),

Xususiy amaliyot shifokorlari uyushmasi (A. Voisov)

6

“Tibbiy faoliyat va tibbiyot xodimlarining kasbiy javobgarligini majburiy sug‘urtalash to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi qonuni loyihasini ishlab chiqish va O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga kiritish, bunda quyidagilarni nazarda tutish:

Tibbiy xodimlarning kasbiy faoliyatni amalga oshirishda javobgarligi va majburiyati, shuningdek ular tomonidan fuqarolarga xizmat ko‘rsatilganligi;

Tibbiy xodimlarning fuqarolar sog‘lig‘iga zarar yetkazgani uchun kasbiy javobgarligini majburiy sug‘urta qilish hamda xizmat vazifalarini bajarish vaqtida ularning hayoti va sog‘lig‘iga yetkazilgan zararni qoplash.

O‘zbekiston Respublikasi qonuni loyihasi

2019-yil
1-sentabr

Sog‘liqni saqlash vazirligi

(A. Shadmanov),

Milliy palata

(R. Izamov),

Adliya vazirligi

(R. Davletov),

Moliya vazirligi

(R. Xaydarov),

LBMA (D. Li)

7.

Quyidagilarni nazarda tutuvchi O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash kodeksi loyihasini ishlab chiqish:

Sog‘liqni saqlash sohasida amaldagi qonun normalarini birlashtirish;

sog‘liqni saqlash sohasini aniqlovchi asosiy atamalar;

sog‘liqni saqlash tizimi va tibbiy yordamni tashkil etish;

tibbiy va farmatsevtik faoliyatni belgilash, ko‘rsatiladigan xizmat hajmi va turlarini aniqlash;

sog‘liqni saqlash sohasini davlat tomonidan tartibga solish, boshqarish va nazorati, shuningdek, idoralararo hamkorlik qilish;

sog‘liqni saqlash tizimini moliyalashtirish;

sanitariya-epidemiologik nazoratni tashkil qilish;

sog‘liqni saqlash sohasida ta’lim va ilmiy faoliyatni normasini belgilash;

sog‘liqni saqlash sohasidagi huquqiy munosabatlarda tomonlarning huquq va majburiyatlari;

tibbiy va farmatsevtik faoliyatlarning ayrim turlarini huquqiy tartibga solish va boshqalar.

O‘zbekiston Respublikasi qonuni loyihasi

2020-yil
1-iyul

Vazirlar Mahkamasi

(A. Abduxakimov),

Oliy Majlis huzuridagi Qonunchilik muammolari va parlament tadqiqotlari instituti (R. Hakimov

kelishuv asosida)

Sog‘liqni saqlash vazirligi

(A. Shadmanov),

Milliy palata

(R. Izamov),

Adliya vazirligi

(R. Davletov),

Moliya vazirligi

(A. Xaydarov),

Iqtisodiyot vazirligi

(B. Xodjayev)

8.

O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “O‘zbekiston Respublikasi sanitariya-epidemiologiya xizmatini takomillashtirish to‘g‘risi�a”gi qarori loyihasini ishlab chiqish va kiritish.

O‘zbekiston Respublikasi
Prezidenti qarori loyihasi

2019-yil
15-fevral

Sog‘liqni saqlash vazirligi

(A. Shadmanov),
LBMA (D. Li),

Iqtisodiyot vazirligi

(B. Xodjayev),

manfaatdor vazirlik va idoralar

II. Sog‘liqni saqlashni tashkil qilish va boshqarishni takomillashtirish

9.

O‘zbekiston Respublikasi sog‘liqni saqlash vazirligi xodimlarining strategik rejalashtirish va boshqarish imkoniyatlarini quyidagi yo‘llar bilan oshirish:

sog‘liqni saqlash tizimi boshqaruv kadrlari uchun zamonaviy menejment va korporativ boshqaruv, strategik rejalashtirish, moliyaviy boshqaruv, servisga yo‘naltirilgan yondashuv, davlat buyurtmalarini bajarish va tibbiy xizmatlar sifatini boshqarishga asoslangan o‘quv dasturlarini ishlab chiqish;

boshqaruv kadrlari zaxirasini shakllantirish va ularning ma’lumotlar bazasini hududla� va bo‘linmalar bo‘yicha joriy qilish.

Qo‘shma buyruq

2019-yil
1-fevral

Sog‘liqni saqlash vazirligi

(A. Shadmanov),

LBMA (D. Li)

10.

Tibbiy tashkilotlar darajasi va tibbiy yordam ko‘rsatish turlariga ko‘ra nomenklaturasi hamda ularni jihozlash tabeli va kadrlar ta’minoti, tibbiy obyektlar infratuzilmasi normativini, uning zichligi va transport infratuzilmasi hamda aholi jon boshini inobatga olgan holda ishlab chiqish.

Shahar oilaviy poliklinikalarida ko‘rsatilayotgan tibbiy xizmatlar hajmini, mavjud talablardan kelib chiqqan holda tor mutaxassislar faoliyatini tashkillashtirish orqali oshirish.

Normativ hujjatlar loyihalari

2019-yil davomida

Sog‘liqni saqlash �azirligi

(A. Shadmanov),

Milliy palata

(R. Izamov)

11.

Quyidagilarni nazarda tutib, kompleks chora-tadbirlarni tasdiqlovchi Vazirlar Mahkamasining qarori loyihasini ishlab chiqish:

tibbiyot muassasalarining asbob-uskunalar, sarflov vositalari va ehtiyot qismlarga bo‘lgan ehtiyojni aniqlovchi yagona mexanizm va standartlarni tatbiq etish;

tibbiy asbob-uskuna va jihozlar hisobini yurituvchi axborot tizimini joriy qilish;

davlat-xususiy sheriklik shartlarida tibbiy asbob-uskuna va texnikalarni metrologik tekshirish va ularga texnik xizmat ko‘rsatuvchi hududiy xizmatlarni tashkil etish;

tibbiy asbob-uskunalarning texnik holatini yaxshilash.

O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi qarori loyihasi

2019-yil
1-avgust

Sog‘liqni saqlash vazirligi

(A. Shadmanov),

“O‘zstandart” Agentligi

(D. Sattarov),

Moliya vazirligi

(A. Xaydarov),

LBMA (D. Li)

12.

Sog‘liqni saqlashning birlamchi tizim muassasalari faoliyatini kasalliklar profilaktikasi va ularni erta aniqlashga qayta yo‘naltirish orqali optimallashtirish, mobil patronaj brigadalari bilan maxsus jihozlangan “uy statsionarlari” tizimini tatbiq etish.

Hududlarning sog‘liqni saqlash tizimini o‘zaro bir-birini to‘ldiruvchi va bir-birini kuchaytiruvchi har xil darajadagi tibbiy tashkilotlarni bir guruhga birlashtirishni nazarda tutuvchi “klaster” yondashuvi asosida tashkil etish.

Tashkiliy-amaliy
choralar, zarur hollarda normativ-huquqiy hujjat loyihasi

2019 — 2021-yillar davomida

Sog‘liqni saqlash vazirligi

(A. Shadmanov),

Milliy palata

(R. Izamov),

Moliya vazirligi

(A. Xaydarov),

Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar
va Toshkent shahar hokimliklari

13.

Sog‘liqni saqlash tizimida obyektlar qurishda yagona talablar hamda qurilish, qayta qurish, bino va inshootlardan foydalanish nizomini tasdiqlovchi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarori loyihasini ishlab chiqish.

O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi qarori loyih�si

2019-yil
1-iyun

Qurilish vazirligi

(A. Tuxtayev),

Sog‘liqni saqlash vazirligi

(A. Shadmanov)

Moliya vazirligi

(A. Xaydarov),

Iqtisodiyot vazirligi

(B. Xodjayev),

vazirlik va idoralar

14.

Faoliyati giyohvand vositalar, psixotrop moddalar va prekursorlar oboroti bilan bog‘liq hamda shifokor va provizorlar faoliyatini yakka tartibda litsenziyalash bilan bog‘liq tibbiyot va farmatsevtika tashkilotlarini akkreditatsiya qilish mexanizmlarini chet elning ilg‘or tajribalarini inobatga olgan holda tatbiq etish.

Normativ-huquqiy hujjatlar loyihalari

2019-yil
1-noyabr

Sog‘liqni saqlash vazirligi

(A. Shadmanov),

Milliy palata

(R. Izamov),

LBMA (D. Li),

Adliya vazirligi

(R. Davletov)

III. Sog‘liqni saqlashni moliyalashtirish tizimini takomillashtirish

15.

O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining O‘zbekiston Respublikasida majburiy tibbiy sug‘urtalash mexanizmlarini joriy qilish to‘g‘risidagi qarori loyihasini ishlab chiqish, unda quyidagilar nazarda tutiladi:

majburiy tibbiy sug‘urtalashni bosqichma-bosqich amalga oshirish uchun normativ-huquqiy bazani shakllantirish;

mablag‘ to‘plash va bepul tibbiy yordam dasturlarini moliyalashtirish uchun davlat organini jamg‘armasini (fondini) tashkil etish;

moliyalashtirishning yagona aholi jon boshiga mos standartlarini kiritish va “davolangan holat” uchun klinik xarajatlar guruhlari bo‘yicha to‘lovlarni amalga oshirish orqali mintaqaviy budjet taqsimlanishini baravarlashtirish chora-tadbirlar;

2021-yildan boshlab maqsadli bemor va maqsadli tibbiy yordam uchun cheklangan majburiy tibbiy sug‘urta dasturlarini joriy etish;

majburiy tibbiy sug‘urta dasturi bo‘yicha tibbiy yordam ko‘rsatishda xususiy tibbiyot tashkilotlarining ishtiroki;

aholini majburiy tibbiy sug‘urtalashga bosqichma-bosqich o‘tish.

O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti qarori loyihasi

2019-yil
1-iyul

Sog‘liqni saqlash vazirligi

(A. Shadmanov),

Milliy palata

(R. Izamov),

Moliya vazirligi

(A. Xaydarov),

Iqtisodiyot vazirligi

(B. Xodjayev),

Davlat raqobat qo‘mitasi

(N. Sharipov)

16.

Birlamchi tibbiy-sanitariya muassasalari va ixtisoslashtirilgan tibbiy yordam muassasalari bilan shartnomalar (kontraktlar) tuzish mexanizmlari va tartibini joriy etish, shu jumladan:

mintaqaviy jihatlar, aholi zichligi, tashkilot turini hisobga olgan xolda, jon boshiga o‘rtacha moliyalashtirishga asoslangan tizimning metodologiyasi;

klinik va xarajatli guruhlar bo‘yicha “davolangan holat” uchun tibbiy xizmatlarga haq to‘lash mexanizmlari;

har xil turdagi ixtisoslashtirilgan tibbiy yordamning klinik-xarajatli guruhlarni aniqlash metodologiyasi;

namunaviy shartnomalar (bitimlar)ni ishlab chiqish;

zamonaviy boshqaruv tamoyillari asosida sifatni oshirish va nazorat qilish mexanizmlari.

Normativ-xuquqiy
hujjat loyihasi

2020-yil
1-yanvar

Sog‘liqni saqlash vazirligi

(A. Shadmanov),

Moliya vazirligi

(A. Xaydarov),

Iqtisodiyot vazirligi

(B. Xodjayev),

LBMA (D. Li)

17.

Birlamchi tibbiy-sanitariya yordami va ixtisoslashtirilgan tibbiy yordam muassasalari uchun tibbiy xizmatlarni sotib olish tartibini joriy etish, quyidagilarni nazarda �utish:

respublikaning bir viloyatdagi muassasalarida tibbiy xizmatlarni sotib olish;

butun mamlakat bo‘ylab tibbiy xizmatlarni sotib olish mexanizmlarini joriy etish.

Tashkiliy-amaliy
chora-tadbirlar

2020-yil
1-yanvar 2021-yil
1-yanvar

LBMA (D. Li),

Sog‘liqni saqlash vazirligi

(A. Shadmanov),

Moliya vazirligi

(A. Xaydarov),

Iqtisodiyot vazirligi

(B. Xodjayev)

IV. Tibbiy yordam sifatini va undan foydalanish imkoniyatini oshirish, sog‘lom turmush tarzini qo‘llab-quvvatlash, yuqumli hamda yuqumli bo‘lmagan kasalliklar profilaktikasi va ularga qarshi kurash

18.

O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Yuqumli kasalliklar profilaktikasi, sog‘lom turmush tarzini qo‘llab quvvatlash va aholi jismoniy faolligining darajasini oshirish bo‘yicha chora-tadbirlar to‘g‘risida”gi qarori loyihasini ishlab chiqish:

2019 — 2022-yillarda yuqumli bo‘lmagan kasalliklar profilaktikasi, sog‘lom turmush tarzi va aholining jismoniy faolligini oshirish konsepsiyasini tasdiqlash, uni amalga oshirish chora-tadbirlari dasturini tasdiqlash;

O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash huzurida sog‘lom turmush tarzini qo‘llab–quvvatlash chora-tadbirlarini amalga oshirish uchun javobgar bo‘lgan davlat muassasasini tashkil etish.

O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti qarori loyihasi

2019-yil

1-fevral

Sog‘liqni saqlash vazirligi

(A. Shadmanov),

Jismoniy tarbiya va sport vazirligi

(D. Nabiyev),

Maktabgacha ta’lim vazirligi

(A. Shin),

Xalq ta’limi vazirligi

(Sh. Shermatov),

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi

(I. Majidov),

Milliy palata

(R. Izamov),

manfaatdor vazirlik
va idoralar

19.

Sog‘liqni saqlash sohasida tibbiy xizmatlarning yagona reyestrini yaratish, unda xizmat ko‘rsatish texnologiyasi zarur kadrlar resurslari, dori-darmon va sarf materiallarini tavsiflashni nazarda tutiladi.

O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vaziri buyrug‘ining loyihasi

2019-yil
1-may

Sog‘liqni saqlash vazirligi

(A. Shadmanov),

Milliy palata

(R. Izamov)

20.

O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Yuqumli va parazitar kasalliklarning diagnostikasi, ularni davolash va profilaktikasini takomillashtirish davlat dasturini tasdiqlash to‘g‘risida”gi Qarori loyihasini ishlab chiqish, unda quyidagilar nazarda tutiladi;

Yuqumli kasalliklar xizmatning tibbiy muassasalarini samarali muvofiqlashtirish va hamkorligini ta’minlash, ular bilan aloqa tizimini yaratish;

istiqbolli sohalarni aniqlash, yuqumli kasalliklar, epidemiologiya, virusologiya, mikrobiologiyaning muhim masalalari bo‘yicha fundamental va amaliy tadqiqotlarni muvofiqlashtirish, yuqumli kasalliklar muassasalarining faoliyatiga innov�tsion texnologiyalarni joriy etish;

yuqumli kasalliklar muammolari bilan shug‘ullanuvchi yuqumli kasalliklar bo‘limlari va statsionarlari, yuqumli kasalliklar xonasi, ilmiy-tadqiqot institutlarining moddiy-texnik ta’minoti.

O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti qarori loyihasi

2019-yil
1-aprel

Sog‘liqni saqlash vazirligi

(A. Shadmanov),

Moliya vazirligi

(A. Xaydarov),

Iqtisodiyot vazirligi

(B. Xodjayev),

Innovatsion rivojlanish vazirligi

(I. Abduraxmonov),

manfaatdor vazirlik
va idoralar

21.

Qariyalar va keksa yoshdagi fuqarolar uchun uzoq muddatli tibbiy yordamning zamonaviy modelini yaratish, gerontologik parvarishning sifati va undan foydalanishni yaxshilash, geriatriyani rivojlantirish;

O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirining buyrug‘i loyihasi

2019-yil
1-oktabr

Sog‘liqni saqlash vazirligi

(A. Shadmanov),

Milliy palata

(R. Izamov)

22.

Dalillarga asoslangan tibbiyot va xalqaro standartlar asosida, asosiy va keng tarqalgan kasalliklarning sharoitga mos milliy klinik standartlarini (bayonnomalar, qo‘llanmalar, tavsiyalar) ishlab chiqish va amaliyotga tatbiq etish.

Normativ hujjatlar loyihasi

2019 — 2021-yillar davomida

Sog‘liqni saqlash vazirligi

(A. Shadmanov),

Milliy palata

(R. Izamov)

23.

Katta ko‘p tarmoqli tibbiyot muassasalarini tashkil etish va tibbiyot oliy o‘quv yurtlarining klinik bazasini kengaytirish, shu bilan birga samarasiz faoliyat yuritayotgan davlat tibbiyot tashkilotlarini optimallashtirish yo‘li bilan yuqori sifatli malakali tibbiy xizmatlardan foydalanishni ta’minlash.

Tashkiliy-amaliy
choralar

2019 — 2021-yillar davomida

Sog‘liqni saqlash vazirligi

(A. Shadmanov),

Davlat investitsiya qo‘mitasi

(S. Bekenov),

Moliya vazirligi

(A. Xaydarov)

24.

Xalqaro standartlarga muvofiq kam invaziv yuqori texnologiyali jarrohlik usullarini amaliyotga tatbiq qilish (radiojarrohlik, robot-jarrohlik, shuntlash, fotodinamik terapiya va boshqalar).

Tashkiliy-amaliy
choralar

2019 — 2021-yillar davomida

Sog‘liqni saqlash vazirligi

(A. Shadmanov),

Milliy palata

(R. Izamov)

Davlat investitsiya qo‘mitasi

(S. Bekenov),

manfaatdor vazirlik
va idoralar

V. Onalar va bolalarga tibbiy yordam ko‘rsatish tizimini takomillashtirish

25.

Reproduktiv yoshdagi ayollar va bolalarga tibbiy yordam sifatini oshirish va yaxshilash, shu bilan birga tashkillashtirish yo‘li bilan:

respublika ixtisoslashtirilgan bolalar jarrohlik ilmiy-amaliy tibbiyot markazini Toshkent shahar 2-son bolalar shifoxonasi negizida Sog‘liqni saqlash vazirligining tashkiliy-shtat tuzilmasida tegishli funksiyalar va bo‘limlarni optimallashtirish yo‘li bilan;

markaziy tuman(shahar) ko‘p tarmoqli poliklinikalarida perinatal diagnostikasi (onalar skriningi) bilan ayollar konsultatsiyasi bo‘limi;

tegishli tibbiyot muassasalarida bolalar uchun tunu-kun kechiktirib bo‘lmaydigan shoshilinch tibbiy yordam;

tuman (shahar) tibbiyot birlashmalarida bolalar anesteziologiyasi, jonlantirish va intensiv terapiya bo‘limlari;

ustuvor yo‘nalishl�r bo‘yicha yoki olis tumanlarda, tuman va tumanlararo bolalar bo‘limlari.

Normativ-huquqiy
hujjat loyihasi

2019-yil
1-mart

Sog‘liqni saqlash vazirligi

(A. Shadmanov),

Moliya vazirligi

(A. Xaydarov)

26.

Irsiy, genetik va birlamchi immunitet tanqisligi (kam uchrovchi) kasalliklari bo‘lgan bolalarni tashxislash, davolash va reabilitatsiya qilish dasturlarini amalga oshirish, shuningdek, jismoniy va ruhiy-ijtimoiy rivojlanishdan orqadan qolish xavfi bo‘lgan, orqada qolgan bolalarga erta yordam berish.

O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti qarori loyihasi

2019-yil
1-iyul

Sog‘liqni saqlash vazirligi

(A. Shadmanov),

Moliya vazirligi

(A. Xaydarov)

27.

Onalar, yangi tug‘ilgan chaqaloqlar va bolalarni hududlarda samarali perinatal, neonatal va pediatrik xizmatlarni olish imkoniyatlarini yaratish:

mintaqaviy perinatal markazlarni takomillashtirish va 2-3 darajali akusherlik muassasalarini jihozlash tabellariga muvofiq qilib to‘liq jihozlash;

perinatal yordamni hududiylashtirish maqsadida respublika, viloyat va tumanlararo jonlantirish-maslahat, akusher-ginekologik, neonatal va pediatrik shoshilinch tibbiy yordam guruhlarini tashkil qilish.

Tashkiliy-amaliy
choralar

2019-2020-yillar davomida

Sog‘liqni saqlash vazirligi

(A. Shadmanov),

Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar
va Toshkent shahar hokimliklari,

LBMA (D. Li)

28.

O‘zbekiston Respublikasining “Maktab yoshidagi bolalarning sog‘lig‘iga nisbatan munosabatini o‘rganish” (HBSC) Yevropa tarmog‘iga va bolalardagi semizlikning epidemiologik nazorati (COSI) Yevropa tarmog‘iga qo‘shilishi.

Jahon Sog‘liqni saqlash tashkilotining “Sog‘liqni saqlashga ko‘maklashuvi maktablar” dasturini amalga oshirish.

Tashkiliy-amaliy
choralar

2019-yil
1-may

Sog‘liqni saqlash vazirligi

(A. Shadmanov),

Xalq ta’limi vazirligi

(Sh. Shermatov)

Adliya vazirligi

(R. Davletov),
JSSTning O‘zbekistondagi vakolatxonasi
(kelishuv bo‘yicha)

29.

Onalar va bolalar o‘rtasida mikronutriyent yetishmasligi profilaktikasi dasturlarini amalga oshirishni davom ettirish, erta yoshdagi bolalar uchun oziq-ovqat mahsulotlarini uy sharoitida fortifikatsiyalash dasturini ishga tushirish.

Tashkiliy-amaliy
choralar

2019 — 2021-yillar davomida

Sog‘liqni saqlash vazirligi

(A. Shadmanov),

Moliya vazirligi

(A. Xaydarov),

YUNISEFning O‘zbekistondagi vakolatxonasi

(kelishuv bo‘yicha)

30.

Respublika hududlarida bolalar uchun ixtisoslashtirilgan yuqori texnologiyali tibbiy yordam tizimini kengaytirish:

barcha viloyat bolalar ko‘p tarmoqli tibbiyot markazlarida bolalar neyroxirurgik bo‘limlari (o‘rinlar) ochilishi;

yirik shahar bolalar shifoxonalarini va ko‘p tarmoqli shahar bolalar shifoxonalarini qayta tashkil etish.

Tashkiliy-amaliy
choralar

2019 — 2021-yillar davomida

Sog‘liqni saqlash vazirligi

(A. Shadmanov),

Moliya vazirligi

(A. Xaydarov),

Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar
va Toshkent shahar hokimliklari

31.

Barcha hududlardagi perinatal markazlarida ixtisoslashgan kam invazivli endovizual (laporoskopik) ginekologiya bo‘limlarini tashkil qilish, shu jumladan quyidagilar orqali:

mazkur bo‘limlarni jihozlash uchun tegishli tibbiyot asbob-uskunalarni xarid qilish;

tibbiy va texnik xodimlarining malakasini oshirish;

endoskopik asbob-uskunalardan foydalanishda majburiy klinik protokollarni ishlab chiqish va tatbiq etish.

O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirining buyrug‘i loyihasi

2019-yil

1-avgust

Sog‘liqni saqlash vazirligi

(A. Shadmanov),

Moliya vazirligi

(A. Xaydarov)

32.

Respublika Ixtisoslashtirilgan pediatriya ilmiy-amaliy tibbiyot markazida raqamli, tarmoq va informatsion texnologiyalardan foydalanilgan holda, Milliy referens-laboratoriyani tashkil etish orqali bolalar uchun ixtisoslashgan tibbiy yordam tizimidagi laboratoriya xizmatlari sifatini oshirish.

Tashkiliy-amaliy

choralar

2019-yil

1-sentabr

LBMA (D. Li),

Sog‘liqni saqlash vazirligi

(A. Shadmanov),

Moliya vazirligi

(A. Xaydarov),

Axborot texnologiyalari

va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi

(Sh. Sadikov),

Davlat investitsiya qo‘mitasi

(S. Bekenov)

33.

Surunkali kasalliklar va nogironligi mavjud bolalar uchun hududiy bolalar reabilitatsiya markazlarini tashkil etish orqali bolalarni sog‘lomlashtirish va reabilitatsiya qilishni kengaytirish.

Tashkiliy-amaliy

choralar

2019 — 2021-yillar davomida

Sog‘liqni saqlash

vazirligi

(A. Shadmanov),

Moliya vazirligi

(A. Xaydarov),

Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar
va Toshkent shahar hokimliklari

34.

Zamonaviy, xalqaro miqyosda e’tirof etilgan parvarishlash usullari, standartlari, tashxis qo‘yish va davolashning klinik protokollarini joriy etish orqali kam vaznli tug‘ilgan chaqaloqlarga tibbiy yordam sifatini yaxshilash.

Tashkiliy-amaliy

choralar

2019 — 2021-yillar davomida

Sog‘liqni saqlash vazirligi

(A. Shadmanov),

Milliy palata

(R. Izamov)

35.

O‘zbekiston Respublikasining barcha tug‘ruq muassasalarida Jahon Sog‘liqni saqlash tashkilotining “Onalar o‘limini maxfiy tahlil qilish” va “Kritik holatlarini tahlil qilish” tavsiyalarini tatbiq etish hamda perinatal auditni o‘tkazish, tashkilotchilar, akusher-ginekolog hamda anesteziologlarni o‘qitish.

Har bir ona o‘limi bo‘yicha audit o‘tkazish, uning natijalariga asoslanib onalar o‘limini kamaytirish hamda tibbiy yordam sifatini oshirishni nazarda tutgan yillik tadbirlar rejasini ishlab chiqish.

Tashkiliy-amaliy

choralar

Muntazam

Sog‘liqni saqlash vazirligi

(A. Shadmanov),

Milliy palata

(R. Izamov)

VI. Davlat-xususiy sheriklikni va tibbiy turizmni rivojlantirish

36.

Yirik davlat tibbiyot muassasalarida tibbiy turizm xizmatlarini ko‘rsatish bo‘yicha, shu jumladan xorij davlatlaridan kelayotgan fuqarolarni va ularning kuzatuvchilarini qabul qilish va davolash bo‘yicha maxsus tuzilmalarni tashkil qilish.

O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirining buyrug‘i loyihasi

2019-yil

15-fevral

Sog‘liqni saqlash

vazirligi

(A. Shadmanov)

37.

Quyidagilarni nazarda tutgan O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti qarori loyihasini ishlab chiqish:

sog‘liqni saqlash sohasida davlat-xususiy sherikchilikning shakllari;

davlat-xususiy sherikchilik to‘g‘risidagi bitimlar (shartnomalar)ning turlari;

davlat-xususiy sherikchilik hamda davlat-xususiy sheriklik asosida davlat tibbiy muassasalarining xizmat turlarini tadbirkorlik subyektlariga o‘tkazish tartibi to‘g‘risida nizomni tasdiqlash.

O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti qarori loyihasi

2019-yil

1-mart

Sog‘liqni saqlash

vazirligi

(A. Shadmanov),

Moliya vazirligi

(A. Xaydarov),

Iqtisodiyot vazirligi

(B. Xodjayev),

Davlat raqobat qo‘mitasi

(N. Sharipov),

manfaatdor vazirlik
va idoralar

38.

Profilaktika, davolash-diagnostika, laboratoriya va servis xizmat ko‘rsatishning ayrim turlarini taqdim etishda davlat-xususiy sherikchilik va autsorsingni tatbiq etish yuzasidan amaliy chora-tadbirlarni joriy etish.

Davlat tibbiy muassasalarining qo‘shimcha va yordamchi funksiyalarini (taom tayyorlash, kir yuvish, tozalash, texnik xizmat ko‘rsatish, axborot-komunikatsiya ta’minoti va h.k.z.) xususiy sektorga o‘tkazish.

Tashkiliy-amaliy

choralar

2019 — 2021-yillar davomida

Sog‘liqni saqlash

vazirligi

(A. Shadmanov),

Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar
va Toshkent shahar hokimliklari

39.

JCI (Joint Comission International) va boshqa nufuzli xalqaro tashkilotlarda (TAS, ACHSI, CCHSA va boshqalar) akkreditatsiya uchun davlat tibbiyot tashkilotlari ro‘yxatini belgilash, shuningdek uni amalga oshirish uchun tashkiliy-amaliy chora-tadbirlar majmuini tasdiqlash.

O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirining buyrug‘i loyihasi

2019-yil

1-fevral

Sog‘liqni saqlash

vazirligi

(A. Shadmanov),

Tashqi ishlar vazirligi

(A. Komilov)

40.

“O‘zbekiston Respublikasida tibbiy turizmni rivojlantirish bo‘yicha chora-tadbirlar dasturini tasdiqlash to‘g‘risida”gi Hukumat qarori loyihasini ishlab chiqish va O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga kiritish.

O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi
qarori loyihasi

2019-yil

1-aprel

Sog‘liqni saqlash

vazirligi

(A. Shadmanov),

Turizmni rivojlantirish davlat qo‘mitasi

(A. Akkulov),

Davlat investitsiya qo‘mitasi

(S. Bekenov)

41.

Tibbiy turizmni rivojlantirish sohasida yirik xalqaro tadbirlarda O‘zbekiston tibbiyot muassasalarining ishtirokini ta’minlash.

Tashkiliy-amaliy

choralar

2019 — 2021-yillar davomida

Sog‘liqni saqlash

vazirligi

(A. Shadmanov),

Turizmni rivojlantirish davlat qo‘mitasi

(A. Akkulov).

42.

Mahalliy tibbiyot muassasalari salohiyatini namoyish etish hamda ular tomonidan sayyohlik xizmatlari bilan uyg‘unlashgan holda tibbiy xizmatlar ko‘rsatilishini ochib berish maqsadida keng doirada PR-kompaniyalar o‘tkazish.

Tashkiliy-amaliy
choralar

Muntazam

Sog‘liqni saqlash

vazirligi

(A. Shadmanov),

Milliy palata

(R. Izamov)

Turizmni rivojlantirish davlat qo‘mitasi

(A. Akkulov),

Tashqi ishlar vazirligi

(A. Komilov)

43.

Maxsus tibbiy tur paketlar ishlab chiqarish, shu jumladan sayyohlar kelishi, davolanishi va qaytib ketishi vaqtlarida ularni kuzatish, shu jumladan:

viza va ro‘yxatga olish hujjatlarini olishda ko‘maklashish;

kutib olish va mehmonxonalarda joylashtirish;

tibbiyot va sog‘lomlashtirish-sanator muassasalarida diagnostika va davolash ishlarini tashkil etish;

madaniy-ma’rifiy tadbirlarda ishtirok etish;

o‘zi yashaydigan mamlakatga kirib kelishga ko‘maklashish.

Qo‘shma “yo‘l xaritasi”ni tasdiqlash va namunaviy turistik paketlarni ishlab chiqish

2019-yil

1-may

Sog‘liqni saqlash vazirligi

(A. Shadmanov),

Turizmni rivojlantirish davlat qo‘mitasi

(A. Akkulov),

Respublika Ixtisoslashtirilgan ilmiy-amaliy tibbiyot markazlari,

Ichki ishlar vazirligi

(P. Bobojonov),

Tashqi ishlar vazirligi

(A. Komilov),

Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar
va Toshkent shahar hokimliklari

VII. Farmatsevtika tarmog‘ini yanada rivojlantirish.

44.

Qimmat dori vositalari bilan davolashni talab etadigan bemorlarning registrlarini shakllantirish.

Tashkiliy-amaliy

choralar

2019-yil

1-mart

Sog‘liqni saqlash vazirligi

(A. Shadmanov),

Farmatsevtika sohasini rivojlantirish agentligi

(A. Abdullayev)

45.

Dori va farmakologik vositalarning klinik tadqiqotlar o‘tkazishning baholash yagona hisoblash usulini ishlab chiqish va tasdiqlash.

Qo‘shma buyruq

loyihasi

2019-yil

1-may

Sog‘liqni saqlash vazirligi

(A. Shadmanov),

Moliya vazirligi

(A. Xaydarov).

46.

Shifokor retsepti asosida beriladigan dori vositalarini noqonuniy sotilishini oldini olish bo‘yicha chora-tadbirlarni takomillashtirish, shu jumladan:

ushbu dori-vositalarini dorixonaning peshtaxtasi va boshqa ko‘rinadigan joylarida saqlanishini taqiqlash;

dori vositalari va tibbiy buyumlar chakana savdosini litsenziyalash ishchi organiga dori vositalari va tibbiy buyumlar chakana savdosi tartibiga rioya etilishini nazorat qilish funksiyasini yuklatish.

Normativ-huquqiy
hujjat loyihasi

2019-yil

1-aprel

Farmatsevtika sohasini rivojlantirish agentligi

(A. Abdullayev),

Bosh prokuratura huzuridagi Departament

(D. Raximov),

Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar
va Toshkent shahar hokimliklari

47.

Xitoy Xalq Respublikasi tajribasini o‘rganish hamda O‘zbekistonda XXRning quyidagi tajribasini joriy etish muvofiqligi yuzasidan O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga taklif kiritish:

dori-vositalari, tibbiy uskunalar va tibbiy buyumlarni to‘g‘ridan to‘g‘ri ishlab chiqaruvchilardan sotib olish tartibini belgilash;

davlat tibbiyot-profilaktika muassasalarida davlat dorixonalarini ochish;

shifokor retseptisiz dori-vositalarini sotish uchun javobgarlikni belgilash.

Tahliliy

ma’lumot

2019-yil

1-mart

Sog‘liqni saqlash vazirligi

(A. Shadmanov),

Milliy palata

(R. Izamov),

Farmatsevtika sohasini rivojlantirish agentligi

(A. Abdullayev),

Bosh prokuratura huzuridagi Departament

(D. Raximov)

VIII. Tibbiyot va farmatsevtika mutaxassislarini o‘qitish, qayta tayyorlash va malakasini oshirish, tibbiyot fanlarini rivojlantirishning samarali tizimini shakllantirish

48.

Tibbiy ta’lim tizimi va tibbiyot fanini rivojlantirish to‘g‘risida O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining qarori loyihasini ishlab chiqish va kiritish, shu jumladan ta’lim muassasalari tarkibi va yo‘nalishlarini optimallashtirish, “ta’lim-ilm-amaliyot” integratsiyasi va uzluksizligini joriy etish, oliy va o‘rta tibbiyot ta’limning yangi yo‘nalishlarini belgilash, anatomik morg va o‘quv-biologik laboratoriyalarini tashkil etish, yetakchi xorijiy oliy o‘quv yurtlari xalqaro fakultetlari va filiallari ochilishini nazarda tutish.

O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti qarori

loyihasi

2019-yil

1-fevral

Sog‘liqni saqlash vazirligi

(A. Shadmanov),

Milliy palata

(R. Izamov),

Moliya vazirligi

(A. Xaydarov),

Iqtisodiyot vazirligi

(B. Xodjayev),

Adliya vazirligi

(R. Davletov)

49.

Ta’lim standartlari hamda oliy ta’lim va oliy ta’limdan keyingi ta’limning o‘quv dasturlarini, shu jumladan kredit-modulli ta’lim tizimini joriy etish va ularda amaliy komponentni oshirish orqali takomillashtirish.

Normativ-huquqiy
hujjat loyihasi

2019-yil

1-mart

Sog‘liqni saqlash vazirligi

(A. Shadmanov),

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi

(I. Madjidov),

LBMA (D. Li),

Innovatsion rivojlanish vazirligi

(I. Abduraxmonov),

Milliy palata

(R. Izamov)

50.

Xorijiy tibbiyot ta’lim muassasalari bilan keng hamkorlik, ularning fakultetlari va filiallarining ochilishi hamda ikki tomonlama diplom berilishi tizimini joriy etish.

Xususan:

xorijiy tibbiyot oliy o‘quv yurtlari filiallarini ochish bo‘yicha muzokaralar olib borish, shu jumladan joylarga tashriflar uyushtirish;

O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasiga tahliliy ma’lumotnoma kiritish, unda amalga oshirilgan kelishuvlar bo‘yicha aniq takliflarni taqdim qilish.

Tashkiliy-amaliy choralar

Tahliliy ma’lumotnoma

2019-yil yanvar — mart

2019-yil

1-aprel

Sog‘liqni saqlash vazirligi

(A. Shadmanov),

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi

(I. Madjidov),

Tashqi ishlar vazirligi

(A. Komilov),

LBMA (D. Li),

Innovatsion rivojlanish vazirligi

(I. Abduraxmonov),

Milliy palata

(R. Izamov)

51.

Tibbiyot va farmatsevtika xodimlarini qayta tayyorlash va malakasini oshirish tizimini takomillashtirish, unda quyidagilar orqali ta’limning uzluksizligini ta’minlash:

balli (jamg‘arib boriladigan) ta’lim tizimi;

muammoga yo‘naltirilgan modulli o‘quv dasturlari;

masofaviy ta’lim dasturlari;

tibbiy va farmatsevtika ta’limini tashkil etish bo‘yicha uzluksiz interaktiv portal.

Normativ-huquqiy
hujjat loyihasi

2019-yil

1-mart

Sog‘liqni saqlash vazirligi

(A. Shadmanov),

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi

(I. Madjidov),

Innovatsion rivojlanish vazirligi

(I. Abduraxmonov),

Milliy palata

(R. Izamov),

Fanlar akademiyasi

(B. Yuldashev)

52.

Tibbiy kadrlarni tayyorlash, qayta tayyorlash va malakasini oshirish tizimi samaradorligini oshirish, tibbiyot sohasini, ilmiy, ta’lim hamda tibbiyot muassasalarini xalqaro standartlar asosida, shu jumladan GCP (Good clinikal practice) standarti asosida, sertifikatsiya (akkreditatsiya) qilish asosida rivojlantirish.

Tashkiliy-amaliy choralar

2019 — 2021-yillar davomida

Sog‘liqni saqlash vazirligi

(A. Shadmanov),

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi

(I. Madjidov),

Innovatsion rivojlanish vazirligi

(I. Abduraxmonov),

Fanlar akademiyasi

(B. Yuldashev)

53.

Xalqaro talablar asosida ta’lim, fan va amaliyotning integratsiyalashuviga qaratilgan klinikalar, o‘quv va o‘quv-ishlab chiqarish bazalari, o‘quv-ishlab chiqarish va markaziy ilmiy-tadqiqot laboratoriyalarini rivojlantirish orqali tibbiy mutaxassislar tayyorlovining sifatini oshirish;

tibbiyot va farmatsevtika yo‘nalishi ta’lim muassasalarining klinikalari, o‘quv va o‘quv-ishlab chiqarish bazalari to‘g‘risida nizom ishlab chiqish va tasdiqlash.

Tashkiliy-amaliy
choralar

2019 — 2021-yillar davomida

Sog‘liqni saqlash vazirligi

(A. Shadmanov),

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi

(I. Madjidov),

Innovatsion rivojlanish vazirligi

(I. Abduraxmonov),

Milliy palata

(R. Izamov),

Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar
va Toshkent shahar hokimliklari

54.

Toshkent Davlat stomatologiya instituti faoliyatini takomillashtirish, shu jumladan “Davolash ishi” bakalavriat yo‘nalishini ochish orqali.

O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti qarori loyihasi

2019-yil

1-aprel

Sog‘liqni saqlash vazirligi

(A. Shadmanov),

Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi

(I. Madjidov),

Iqtisodiyot vazirligi

(B. Xodjayev)

55.

Tibbiy xodimlarni tayyorlash, qayta tayyorlash va malakasini oshirishda amaliy ko‘nikmalarini rivojlantirish maqsadida ko‘p funksional o‘quv-metodik markazi va simulatsiya markazlar tarmog‘ini yaratish, shu jumladan davlat-xususiy sherikligi shartlarida xususiy investorlarni jalb qilish orqali shifokorlarga tibbiy trenajyerlar va manekenlarda qo‘shimchalar va virtual olam muhitida ta’lim olishlari uchun imkoniyat yaratib berish.

Tashkiliy-amaliy
choralar

2019-yil

1-avgust

Sog‘liqni saqlash vazirligi

(A. Shadmanov),

Milliy palata

(R. Izamov),

Davlat investitsiya qo‘mitasi

(S. Bekenov)

IX. Axborot-kommunikatsiya texnologiyalari va “Elektron sog‘liqni saqlash”ni keng tatbiq etish

56.

O‘zbekiston Respublikasida yagona tibbiy ma’lumotlar bazasi, “elektron sog‘liqni saqlash” hamda integratsiyalashgan axborot tizimlari kompleksini yaratish bo‘yicha O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti qarori loyihasini tayyorlash va uni O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga taqdim etish, bunda quyidagilarni nazarda tutish:

a) aholi uchun:

tibbiy xizmat ko‘rsatish va tibbiy muassasalar to‘g‘risida ma’lumotlar olish;

shifokorlarning malakasi va ish tajribasi, qabul vaqti, “elektron navbat” to‘g‘risida ma’lumot olish, shu jumladan uzoq masofadan turib navbat olish;

ko‘rsatilayotgan xizmatlar sifatini, shu jumladan tibbiy personal faoliyatini baholash;

mobil ilova orqali tizimga kirish;

b) sog‘liqni saqlash boshqarmalari va tibbiyot muassasalari uchun:

muassasaning innovatsion ijtimoiy-yo‘naltirilgan turiga o‘tkazish;

sog‘liqni saqlash tizimida standartlashtirishni joriy qilish;

elektron hujjat aylanuvini joriy qilish orqali ish jarayonini maqbullashtirish (tibbiy karta va kasallik tarixini to‘ldirish, “elektron retseptlar” berish);

tibbiy xodimlar, dori vositalari, tibbiy asbob-uskunalar va tibbiy buyumlar, sarflov materiallarni hisobga olish va monitoring qilish;

davlatning kafolatlangan bepul tibbiy yordami dasturlari asosida moliyaviy harakatlarni amalga oshirish va monitoring qilish, shuningdek, tibbiyot muassasalarining kelajakdagi xarajatlarini baholash hamda kelajakda bo‘lishi mumkin bo‘lgan tavakkalchilikni tahlil qilish;

tibbiy statistika, buxgalteriya hisobi va hisobotlarni yuritish, shuningdek, milliy sog‘liqni saqlash hisob-kitoblarini qo‘llab-quvvatlash;

boshqa tibbiyot muassasalarining axborot tizimlari bilan integratsiyalashuvi va axborot almashinuvi.

O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti qarori loyihasi

2019-yil

1-may

Sog‘liqni saqlash vazirligi

(A. Shadmanov),

Axborot texnologiyalari

va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi

(Sh. Sadikov),

Innovatsion rivojlanish vazirligi

(I. Abduraxmonov),

Moliya vazirligi

(A. Xaydarov),

Iqtisodiyot vazirligi

(B. Xodjayev)

57.

Davlat tibbiyot muassasalari va tashkilotlarini keng qamrovli (tomonlar kelishuviga muvofiq tezligi yillik o‘sishi kamida 10-Mb/d inobatga olingan holda) internet tarmoqlariga ulanishini ta’minlash;

viloyat va respublika miqyosida — 2019-yil 1-martga qadar;

tuman darajasida — 2019-yil yakuniga qadar;

barcha davlat tibbiyot muassasalari — 2021-yilning oxirigacha.

Tashkiliy choralar kompleksi

2019 — 2021-yillar davomida

Axborot texnologiyalari

va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi

(Sh. Sadikov),

Davlat investitsiya qo‘mitasi

(S. Bekenov),

Moliya vazirligi

(A. Xaydarov),

Sog‘liqni saqlash vazirligi

(A. Shadmanov)

58.

Tibbiyot muassasalari o‘rtasida axborot almashinuvi hamda masofaviy tibbiy va ta’lim xizmatlarini ko‘rsatish (konsultatsiya, konsilium, amaliyotlar, mahorat darslari va boshqalar) maqsadida telemeditsinani rivojlantirish.

O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligi markaziy apparati hamda hududiy tibbiyot boshqaruvi organlari bilan tezkor bog‘lanish maqsadida yagona videokonferensaloqa tizimini yaratish.

Tashkiliy-amaliy

choralar

2019-yil davomida

Sog‘liqni saqlash vazirligi

(A. Shadmanov),

Axborot texnologiyalari

va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi

(Sh. Sadikov),

Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar
va Toshkent shahar hokimliklari

1.

A.A. Abduxakimov

O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining o‘rinbosari, Ishchi komissiyasi raisi

2.

A.Q. Shadmanov

O‘zbekiston Respublikasi sog‘liqni saqlash vaziri, Ishchi komissiyasi raisining o‘rinbosari

3.

S.I. Ismoilov

O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi mas’ul xodimi

4.

B.R. Saidbekov

O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi mas’ul xodimi

5.

B.Q. Yusupaliyev

O‘zbekiston Respublikasi sog‘liqni saqlash vazirining birinchi o‘rinbosari

6.

A.Y. Xaydarov

O‘zbekiston Respublikasi moliya vazirining birinchi o‘rinbosari

7.

M.M. Mirzayev

O‘zbekiston Respublikasi iqtisodiyot vazirining birinchi o‘rinbosari

8.

O.M. Umarov

O‘zbekiston Respublikasi axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirining birinchi o‘rinbosari

9.

I.S. Xajiyev

O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi Qonunchilik palatasining qo‘mita raisi

10.

R.R. Xakimov

O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi Qonunchilik palatasining qo‘mita raisi

11.

A.E. Burxanov

O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi Qonunchilik palatasi deputati

12.

N.I. Muxtorov

O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi Qonunchilik palatasi deputati

13.

S.X. Bekenov

O‘zbekiston Respublikasi Davlat investitsiya qo‘mitasi raisining birinchi o‘rinbosari

14.

Y.N. Mansurov

O‘zbekiston Respublikasi innovatsion rivojlanish vaziri o‘rinbosari

15.

A.U. Akkulov

O‘zbekiston Respublikasi turizmni rivojlantirish Davlat qo‘mitasi raisi vazifasini vaqtincha bajaruvchi

16.

R.Sh. Izamov

O‘zbekiston Respublikasi Innovatsion sog‘liqni saqlash milliy palatasi raisi

17.

K.S. Rizayev

O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining Ta’lim, sog‘liqni saqlash, jismoniy tarbiya, sport va turizm masalalari axborot-tahlil departamenti mudiri

18.

U.M. Madrahimov

O‘zbekiston Respublikasi Bosh prokuraturasining boshqarma boshlig‘i

19.

T.A. Daminov

O‘zbekiston Respublikasi Fanlar akademiyasining akademigi, Toshkent tibbiyot akademiyasi professori

20.

B.D. Durmanov

Toshkent vrachlar malakasini oshirish institutining bo‘lim boshlig‘i

21.

K.K. Mirzaliyeva

“AKFA MEDLINE” MChJ direktori (kelishilgan holda)

22.

F.A. Rahimqulov

O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligining Nodavlat tashkilotlarning tibbiy faoliyatini litsenziyalash boshqarmasi boshlig‘i, Ishchi komissiya kotibi


Hujjatda xato topganingizda, uni belgilab Ctrl+Enter ni bosing.

© O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi qoshidagi “Adolat” milliy huquqiy axborot markazi davlat muassasasi