Mamlakatda chiqindilar bilan bog‘liq ishlarni amalga oshirish tizimini isloh qilish doirasida hududlarni sanitar tozalash bo‘yicha ko‘rsatiladigan xizmatlar sifatini oshirish, maishiy chiqindilarni to‘plash va hududlardan olib chiqishning samarali mexanizmlarini joriy etish yuzasidan izchil ishlar olib borilmoqda.
Aholiga sanitar tozalash xizmatlarini ko‘rsatish ko‘lami ortmoqda, shu jumladan hududlarda 174 ta tuman (shahar) filiallaridan iborat 13 ta “Toza hudud” davlat unitar korxonalari tashkil etildi, ushbu sohaga elektron tanlovlar asosida hududlarni biriktirishning shaffof mexanizmlari orqali tadbirkorlik subyektlari faol jalb qilinmoqda.
Chiqindilar bilan bog‘liq infratuzilma takomillashtirilmoqda, tasdiqlangan dasturlar doirasida yangi chiqindi to‘plash shoxobchalari qurilmoqda va konteynerlar bilan jihozlanmoqda, chiqindilarni to‘plash va olib chiqish ishlari bilan shug‘ullanuvchi tashkilotlarning transport saroylari yangilanmoqda.
Shu bilan birga hududlarda maishiy chiqindilarni to‘plash va olib chiqish ishlarida ayrim muammolarning mavjudligi chiqindilar bilan bog‘liq samarali tizimni shakllantirishga hamda sohani yanada rivojlantirishga to‘sqinlik qilmoqda, jumladan:
birinchidan, to‘lov intizomi darajasining pastligi qattiq maishiy chiqindilarni to‘plash va olib chiqish xizmatlarini ko‘rsatuvchi tashkilotlarning (keyingi o‘rinlarda — xizmat ko‘rsatuvchi tashkilotlar) moliyaviy ko‘rsatkichlariga salbiy ta’sir ko‘rsatib, asosiy fondlarni yangilash va xizmatlar sifatini oshirishga investitsiya kiritish imkoniyatlarini cheklamoqda, shuningdek, ushbu sohaga tadbirkorlik subyektlarini jalb qilishga to‘siq bo‘lmoqda;
ikkinchidan, iste’molchilarning va ular tomonidan to‘langan to‘lovlarning yagona hisobi amalda yuritilmayapti, bu esa ushbu sohada naqd pul mablag‘lari bankdan tashqari aylanishiga va ularni o‘zlashtirish holatlariga zamin yaratmoqda;
uchinchidan, mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlari hududlarni sanitar tozalash va ulardagi ekologik holatni yaxshilash bo‘yicha o‘zlariga yuklatilgan vazifalarni bajarish uchun yetarli moliyaviy va tashkiliy imkoniyatlarga ega emas;
to‘rtinchidan, mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlari va xizmat ko‘rsatuvchi tashkilotlar o‘rtasida o‘zaro hamkorlikning, shu jumladan, davlat-xususiy sheriklik bitimlari doirasida hamkorlikning aniq ma’muriy va bozor mexanizmlari ishlab chiqilmagan.
Maishiy chiqindilar bilan bog‘liq tizimni yanada rivojlantirish, qattiq maishiy chiqindilarni to‘plash va olib chiqish sohasida to‘lov intizomini mustahkamlash, aholining sifatli sanitar tozalash xizmatlari bilan ta’minlanganlik darajasini oshirish maqsadida:
Oldingi tahrirga qarang.
(1-band O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2020-yil 24-noyabrdagi PF-6118-son Farmoniga asosan o‘z kuchini yo‘qotgan — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 25.11.2020-y., 06/20/6118/1562-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(2-bandning “a” kichik bandi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2022-yil 11-avgustdagi PF-189-sonli Farmoniga asosan chiqarilgan — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 11.08.2022-y., 06/22/189/0734-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(2-bandning “b” kichik bandi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2022-yil 11-avgustdagi PF-189-sonli Farmoniga asosan chiqarilgan — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 11.08.2022-y., 06/22/189/0734-son)
v) qattiq maishiy chiqindilarni to‘plash va olib chiqish xizmatlari uchun yuridik shaxslar va yakka tartibdagi tadbirkorlar tomonidan to‘lov iste’molchilar va xizmat ko‘rsatuvchi tashkilotlar o‘rtasida tuziladigan shartnomalarga muvofiq bevosita xizmat ko‘rsatuvchi tashkilotlarga 100 foiz oldindan to‘lash asosida amalga oshiriladi;
Oldingi tahrirga qarang.
(2-bandning “g” kichik bandi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2023-yil 31-maydagi PF-81-sonli Farmoniga asosan chiqarilgan — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 02.06.2023-y., 06/23/81/0320-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(2-bandning “d” kichik bandi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2022-yil 11-avgustdagi PF-189-sonli Farmoniga asosan chiqarilgan — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 11.08.2022-y., 06/22/189/0734-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(3-band O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2022-yil 11-avgustdagi PF-189-sonli Farmoniga asosan o‘z kuchini yo‘qotgan — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 11.08.2022-y., 06/22/189/0734-son)
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
a) xizmat ko‘rsatuvchi tashkilotlar tomonidan qattiq maishiy chiqindilarni to‘plash va olib chiqib ketish bo‘yicha jismoniy shaxslarga ko‘rsatilgan xizmatlar uchun to‘lovlar Ekologiya, atrof-muhitni muhofaza qilish va iqlim o‘zgarishi vazirligi huzuridagi Sanitar tozalash ishlarini tashkil etish respublika markazi (keyingi o‘rinlarda — Markaz) tomonidan markazlashtirilgan holda amalga oshiriladi;
(4-bandning “a” kichik bandi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2024-yil 17-yanvardagi PF-14-sonli Farmoni tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 20.01.2024-y., 06/24/14/0052-son)
b) qattiq maishiy chiqindilarni to‘plash va olib chiqib ketish xizmatlari uchun majburiy to‘lovlar aholi tomonidan to‘lov hisoblangan davrdan keyingi oyning o‘ninchi sanasidan kechikmay Markazning maxsus tranzit bank hisob raqamlariga to‘lanadi va uning maxsus bank hisob raqamida jamlanadi;
v) Markazning maxsus bank hisob raqamida jamlangan mablag‘lar qattiq maishiy chiqindilarni to‘plash va olib chiqib ketish bo‘yicha jismoniy shaxslarga ko‘rsatilgan xizmatlar haqini sanitar tozalash korxonalariga markazlashgan tartibda to‘lash uchun:
xususiy sanitar tozalash korxonalariga — ular tomonidan ko‘rsatilgan xizmatlar uchun kelib tushgan majburiy to‘lovlarning 100 foizi miqdorida;
sanitar tozalash davlat korxonalariga — ular tomonidan ko‘rsatilgan xizmatlar uchun kelib tushgan majburiy to‘lovlarning 90 foizi miqdorida yo‘naltiriladi. Bunda, qolgan mablag‘lar Markaz va uning hududiy filiallari faoliyatini moliyalashtirish uchun yo‘naltiriladi.
(4-band O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2022-yil 11-avgustdagi PF-189-sonli Farmoni tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 11.08.2022-y., 06/22/189/0734-son)
Byuroga tegishli vazifalar o‘tkazilishini inobatga olib, “Toza hudud” va “Maxsustrans” davlat unitar korxonalaridagi yakka tartibdagi va ko‘p kvartirali uy-joylar uchastkalari nazoratchilari shtatlar sonining qisqartirilishini ta’minlasin;
O‘zbekiston Respublikasi Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi bilan birgalikda qattiq maishiy chiqindilarni to‘plash va olib chiqish xizmatlari uchun aholi tomonidan majburiy to‘lovlarni to‘lash va hisobini yuritishning yagona elektron tizimi ishlashini, shuningdek, tizimga sanitar tozalash markazlari va Byuroning ulanishini ta’minlasin;
Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar, Toshkent shahar hokimliklari va xizmat ko‘rsatuvchi tashkilotlar bilan birgalikda qattiq maishiy chiqindilarni to‘plash va olib chiqish xizmatlari uchun majburiy to‘lovlarni to‘lovchi jismoniy shaxslarni xatlovdan o‘tkazsin, ularga shaxsiy hisobvaraqlar ochilishini, shuningdek, mavjud qarzdorlik to‘g‘risida axborot qattiq maishiy chiqindilarni to‘plash va olib chiqish xizmatlari uchun aholi tomonidan majburiy to‘lovlarni to‘lash va hisobini yuritishning yagona elektron tizimiga kiritilishini ta’minlasin.
6. Belgilansinki, qattiq maishiy chiqindilarni to‘plash va olib chiqish xizmatlarini ko‘rsatish sohasida:
Oldingi tahrirga qarang.
(6-bandning “a” kichik bandi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2020-yil 24-noyabrdagi PF-6118-son Farmoniga asosan chiqarilgan — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 25.11.2020-y., 06/20/6118/1562-son)
b) xizmat ko‘rsatuvchi tashkilotlar Qattiq va suyuq maishiy chiqindilarni to‘plash va olib chiqib ketish xizmatlari ko‘rsatish qoidalariga qat’iy muvofiq holda qattiq maishiy chiqindilarni to‘plash va olib chiqish xizmatlarini ko‘rsatish, shuningdek, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari bilan tuziladigan davlat-xususiy sheriklik to‘g‘risidagi bitimlar va shartnomalardagi majburiyatlarga rioya etish uchun javobgardir;
Oldingi tahrirga qarang.
(6-band “v” kichik bandining birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2024-yil 17-yanvardagi PF-14-sonli Farmoni tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 20.01.2024-y., 06/24/14/0052-son)
qattiq maishiy chiqindilarni to‘plash va olib chiqish xizmatlari uchun aholi tomonidan majburiy to‘lovlarni to‘lash va hisobini yuritishning yagona elektron tizimini shakllantirish, mazkur tizimning boshqarilishini va uzluksiz faoliyat yuritishini ta’minlash;
chiqindilar bilan bog‘liq sohadagi qonun hujjatlariga rioya etilishi ustidan davlat nazoratini belgilangan tartibda amalga oshirish uchun javobgardir;
Oldingi tahrirga qarang.
(6-bandning “g” kichik bandi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2022-yil 11-avgustdagi PF-189-sonli Farmoniga asosan chiqarilgan — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 11.08.2022-y., 06/22/189/0734-son)
O‘zbekiston Respublikasi Markaziy banki bilan birgalikda aholi qattiq maishiy chiqindilarni to‘plash va olib chiqish xizmatlari uchun majburiy to‘lovlarni to‘lashi uchun tushumlarning haqqoniy hisobini va monitoringini yuritish imkonini beradigan yagona tranzit bank hisobvaraqlari ochilishini ta’minlasin;
fuqarolarning o‘zini o‘zi boshqarish organlari va aholi yagona tranzit bank hisobvaraqlari hamda qattiq maishiy chiqindilarni to‘plash va olib chiqish xizmatlari uchun majburiy to‘lovlarni aholi tomonidan to‘lash tartibi haqida xabardor qilinishini ta’minlasin.
8. Davlat ekologiya qo‘mitasi va Bosh prokuratura boshqa vazirlik va idoralar bilan birgalikda 2018-yil 20-dekabrga qadar Qattiq va suyuq maishiy chiqindilarni to‘plash va olib chiqib ketish xizmatlari ko‘rsatish qoidalarining yangi tahrirdagi loyihasini belgilangan tartibda O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga kiritsin, unda:
chiqindilar bilan bog‘liq sohadagi oxirgi o‘zgarishlarni inobatga olgan holda iste’molchilar, xizmat ko‘rsatuvchi tashkilotlar, davlat organlari va fuqarolarning o‘zini o‘zi boshqarish organlari o‘rtasidagi yangi huquqiy munosabatlar tartibi;
qattiq maishiy chiqindilarni to‘plash va olib chiqish xizmatlari uchun majburiy to‘lovlarni to‘lovchi jismoniy shaxslar hisobini yuritish, shuningdek, belgilangan tarifdan kelib chiqib to‘lanishi lozim bo‘lgan oylik majburiy to‘lovlar miqdorini belgilash mexanizmlari;
Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar, Toshkent shahar hokimliklari va xizmat ko‘rsatuvchi tashkilotlar o‘rtasida davlat-xususiy sheriklik to‘g‘risidagi namunaviy bitimni hamda aholiga qattiq maishiy chiqindilarni to‘plash va olib chiqish xizmatlarini ko‘rsatish to‘g‘risidagi namunaviy shartnomani tasdiqlash nazarda tutilsin.
9. O‘zbekiston Milliy axborot agentligi, O‘zbekiston Milliy teleradiokompaniyasi, O‘zbekiston Respublikasi Bosh prokuraturasi, Davlat ekologiya qo‘mitasi boshqa manfaatdor vazirlik va idoralar bilan birgalikda mazkur Farmonning mazmuni va mohiyati, shu jumladan, maishiy chiqindilarni to‘plash va olib chiqish xizmatlari uchun to‘lovlarni o‘z vaqtida amalga oshirish zarurligi, ushbu sohadagi huquqbuzarliklar uchun qo‘llaniladigan javobgarlik choralari ommaviy axborot vositalarida keng yoritilishini tashkil etsin.
10. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining ayrim hujjatlariga 2-ilovaga muvofiq o‘zgartish va qo‘shimchalar kiritilsin.
11. Davlat ekologiya qo‘mitasi Adliya vazirligi, Byuro, boshqa manfaatdor idoralar bilan birgalikda bir oy muddatda:
qonun hujjatlariga ushbu Farmondan kelib chiqadigan o‘zgartish va qo‘shimchalar to‘g‘risida O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga takliflar kiritsin;
12. Mazkur Farmonning ijrosini nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri A.N. Aripov, O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi rahbari Z.Sh. Nizomiddinov, O‘zbekiston Respublikasi Bosh prokurori O.B. Murodov va O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti maslahatchisining birinchi o‘rinbosari B.M. Mavlonov zimmasiga yuklansin.
Oldingi tahrirga qarang.
(1-ilova O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2022-yil 11-avgustdagi PF-189-sonli Farmoniga asosan o‘z kuchini yo‘qotgan — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 11.08.2022-y., 06/22/189/0734-son)
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining ayrim hujjatlariga kiritiladigan o‘zgartish va qo‘shimchalar
1. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2017-yil 29-maydagi PF-5059-son “Elektr energiyasi va tabiiy gaz yetkazib berish hamda iste’mol qilish sohasida to‘lov intizomini yanada mustahkamlash, shuningdek, ijro ishi yuritish tizimini tubdan takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi Farmoni:
uchinchi xatboshidagi “tarmoqlariga” so‘zi “vodoprovod va kanalizatsiya tarmoqlariga, suv quvurlariga” so‘zlari bilan almashtirilsin;
to‘rtinchi xatboshidagi “uchun to‘lovlarning” so‘zlari “va suv uchun to‘lovlarning, qattiq maishiy chiqindilarni to‘plash va olib chiqish uchun aholidan kelib tushadigan majburiy to‘lovlarning” so‘zlari bilan almashtirilsin;
“energiya resurslari va suvni ehtiyot qilish va ulardan oqilona foydalanish, shuningdek, qattiq maishiy chiqindilar bilan bog‘liq ishlarni amalga oshirish bo‘yicha iste’molchilarning mas’uliyati va huquqiy madaniyatini oshirish choralarini ko‘rish”;
“kompleks tahlil o‘tkazish, tizimli muammolarni aniqlash, energiya resurslari hamda suv ta’minoti va suv chiqarish xizmati to‘lovlari hisob-kitob qilinishini, kattiq maishiy chiqindilarni to‘plash va olib chiqish uchun aholidan majburiy to‘lovlarning to‘lanishini ta’minlash, majburiy ijro tizimini takomillashtirish bo‘yicha takliflar ishlab chiqish”;
beshinchi — to‘qqizinchi xatboshilar quyidagi mazmundagi beshinchi — o‘n ikkinchi xatboshilar bilan almashtirilsin:
“respublika iste’molchilariga energiya resurslari sotishdan, shuningdek, suv ta’minoti va suv chiqarish xizmati ko‘rsatishdan tushgan mablaglarning 10 foizi;
vakolatli organlar tomonidan olib ko‘yilgan va davlat daromadiga o‘tkazilgan mol-mulklarni sotishdan, shuningdek, karzdorning mol-mulkini sotish hisobiga soliq qarzdorligini (davlat bojidan tashqari) undirishdan tushgan mablag‘larning 8 foizi;
Byuro organlari tomonidan olib qo‘yilgan va qonun hujjatlarida belgilangan tartibda davlat daromadiga o‘tkazilgan mol-mulklarni sotishdan tushgan mablag‘larning 8 foizi;
Byuro bo‘linmalari, shuningdek, prokuratura organlarining Jamg‘arma mablag‘lari hisobidan xarid qilingan asosiy vositalarini sotishdan olingan mablag‘larning 50 foizi;
o‘ninchi — o‘n uchinchi xatboshilar tegishlicha o‘n uchinchi — o‘n oltinchi xatboshilar deb hisoblansin.
2. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018-yil 15-fevraldagi PF-5343-son “Prokuratura organlarining qabul qilinayotgan normativ-huquqiy hujjatlar ijrosini ta’minlashdagi faoliyati samaradorligini oshirish bo‘yicha qo‘shimcha chora-tadbirlar to‘g‘risida”gi Farmoni 8-bandi birinchi xatboshidagi “suv chiqarish xizmati” so‘zlaridan keyin “ko‘rsatilgan qattiq maishiy chiqindilarni to‘plash va olib chiqib ketish xizmatlari uchun majburiy to‘lovlar” so‘zlari bilan to‘ldirilsin.
3. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2017-yil 30-maydagi PQ-3016-son “O‘zbekiston Respublikasi Bosh prokuraturasi huzuridagi Majburiy ijro byurosi faoliyatini tashkil etish to‘g‘risida”gi qarorida:
“O‘zbekiston Respublikasi Bosh prokuraturasi huzuridagi Majburiy ijro byurosi (keyingi o‘rinlarda Byuro deb ataladi) boshqaruv va ishlab chiqarish xodimlarining cheklangan soni 12 074 nafar, shu jumladan, markaziy apparatda 142 nafar etib belgilansin, shundan 1301 nafari O‘zbekiston Respublikasining Davlat budjetidan, 10 773 nafari Majburiy ijro byurosini rivojlantirish jamg‘armasi mablag‘lari hisobidan moliyalashtiriladi”;
2) 1 — 3-ilovalar (O‘zbekiston Respublikasi Bosh prokuraturasi huzuridagi Majburiy ijro byurosi markaziy apparatining tashkiliy-shtat tuzilmasi, Majburiy ijro byurosi Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahar boshqarmalarining namunaviy tashkiliy-shtat tuzilmasi, Majburiy ijro byurosi tuman (shahar) bo‘limlarining namunaviy tashkiliy-shtat tuzilmasi) quyidagi tahrirda bayon etilsin:
Majburiy ijro byurosi Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahar boshqarmalarining
3) 4-ilovada (O‘zbekiston Respublikasi Bosh prokuraturasi huzuridagi Majburiy ijro byurosi to‘g‘risidagi nizom):
sud hujjatlari va boshqa organlar hujjatlarining so‘zsiz ijrosini ta’minlash, ijro hujjatlari hamda undirilgan mablag‘larning haqqoniy hisobini yuritish, ijro ishi yuritishda sansalorlik va suiiste’molchilik holatlarini oldini olish;
elektr, gaz uzatish va gaz taqsimlash, vodoprovod va kanalizatsiya tarmoqlariga, suv quvurlariga noqonuniy ulanish, talon-toroj holatlarini aniqlash, bartaraf etish va oldini olish;
elektr energiyasi va tabiiy gaz (keyingi o‘rinlarda energiya resurslari deb ataladi), suv uchun to‘lovlarning, qattiq maishiy chiqindilarni to‘plash va olib chiqish uchun aholidan kelib tushadigan majburiy to‘lovlarning o‘z vaqtida va to‘liq undirilishini, iste’molchilarning qarzdorligi kamaytirilishini ta’minlash;
energiya resurslari va suv iste’molini nazorat qilish va hisobga olishning zamonaviy avtomatlashtirilgan tizimlari, shuningdek, muqobil energiya manbalarining joriy etilishi ustidan monitoring o‘tkazish;
energiya resurslari va suvni ehtiyot qilish va ulardan oqilona foydalanish, shuningdek, qattiq maishiy chiqindilar bilan bog‘liq ishlarni amalga oshirish bo‘yicha iste’molchilarning mas’uliyati va huquqiy madaniyatini oshirish choralarini ko‘rish;
kompleks tahlil o‘tkazish, tizimli muammolarni aniqlash, energiya resurslari hamda suv ta’minoti va suv chiqarish xizmati to‘lovlari hisob-kitob qilinishini, qattiq maishiy chiqindilarni to‘plash va olib chiqish uchun aholidan kelib tushadigan majburiy to‘lovlarning to‘lanishini ta’minlash, majburiy ijro tizimini takomillashtirish bo‘yicha takliflar ishlab chiqish;
qonun hujjatlarida belgilangan tartibda ma’muriy huquqbuzarliklar to‘g‘risidagi ishlarni yuritish, surishtiruv va tezkor-qidiruv faoliyatini amalga oshirish”;
“v) energiya resurslari, suv ta’minoti va suv chiqarish xizmati to‘lovlari, qattiq maishiy chiqindilarni to‘plash va olib chiqish uchun majburiy to‘lovlarning o‘z vaqtida va to‘liq undirilishini, iste’molchilarning qarzdorligini kamaytirishni ta’minlash sohasida:
iste’molchilar, iste’mol kilingan energiya resurslari, suv hajmlari, ular uchun amalga oshirilgan to‘lovlar, yuzaga kelgan qarzdorlik, shuningdek, qattik maishiy chiqindilarni to‘plash va olib chiqish uchun aholi tomonidan amalga oshirilgan majburiy to‘lovlar hisobini shakllantirish va yuritishda qatnashadi;
iste’molchilar, elektr, gaz, suv ta’minoti va kanalizatsiya tarmoqlariga ulanish nuqtalari to‘g‘risida, shuningdek, iste’mol qilingan energiya resurslari va suv hajmlarini aniqlashda elektr, gaz ta’minoti, vodoprovod-kanalizatsiya xo‘jaligi hamda boshqa tashkilotlar bilan ma’lumotlar almashinuvini amalga oshiradi;
energiya resurslari, suv ta’minoti va suv chiqarish xizmati uchun to‘lovlarni, shuningdek, qattiq maishiy chiqindilarni to‘plash va olib chiqish uchun aholidan majburiy to‘lovlarni to‘liq va o‘z vaqtida undirilishini tashkil qiladi;
iste’molchi — yuridik shaxslar va yakka tartibdagi tadbirkorlarning qarzdorligi so‘zsiz undirilishini amalga oshiradi, elektr energiyasi va tabiiy gaz ta’minoti, vodoprovod-kanalizatsiya xo‘jaligi korxonalari manfaatida qarzdorlikni undirish bo‘yicha talabnoma-da’vo ishlarini olib boradi;
ijro hujjatlari asosida energiya resurslari, suv ta’minoti va suv chiqarish xizmati uchun to‘lovlar, shuningdek, qattiq maishiy chiqindilarni to‘plash va olib chiqish uchun majburiy to‘lovlar bo‘yicha qarzdorlikni majburiy undirishni amalga oshiradi”;
“e) energiya resurslari va suvni ehtiyot qilish va ulardan oqilona foydalanish, shuningdek, qattiq maishiy chiqindilar bilan bog‘liq ishlarni amalga oshirish bo‘yicha iste’molchilarning mas’uliyati va huquqiy madaniyatini oshirish choralarini ko‘rish sohasida:
energiya resurslari, suv ta’minoti va suv chiqarish xizmati uchun to‘lovlarning, shuningdek, qattiq maishiy chiqindilarni to‘plash va olib chiqish uchun majburiy to‘lovlarning o‘z vaqtida va to‘liq amalga oshirilishi, sud hujjatlari va boshqa organlar hujjatlari so‘zsiz va ixtiyoriy ijro etilishi yuzasidan iste’molchilarning madaniyatini yuksaltirish bo‘yicha kompleks chora-tadbirlar ko‘radi”;
“j) kompleks tahlil o‘tkazish, tizimli muammolarni aniqlash, energiya resurslari hamda suv ta’minoti va suv chiqarish xizmati to‘lovlari hisob-kitob qilinishini, qattiq maishiy chiqindilarni to‘plash va olib chiqish uchun aholidan kelib tushadigan majburiy to‘lovlarning to‘lanishini ta’minlash, majburiy ijro tizimini takomillashtirish bo‘yicha takliflar ishlab chiqish sohasida:
sud hujjatlari va boshqa organlar hujjatlarini ijro etish, energiya resurslari, suv ta’minoti va suv chiqarish xizmati uchun to‘lovlar hisob-kitob qilinishini, qattiq maishiy chiqindilarni to‘plash va olib chiqish uchun aholidan majburiy to‘lovlarni undirishni ta’minlash sohasida huquqni qo‘llash amaliyotini taxdil qiladi va umumlashtiradi, shuningdek, uni takomillashtirish bo‘yicha takliflar kiritadi;
Byuro faoliyatining natijalari, ijro ishi yuritish va energiya resurslari, suv ta’minoti va suv chiqarish xizmati uchun to‘lovlarning, shuningdek, qattiq maishiy chiqindilarni to‘plash va olib chiqish uchun majburiy to‘lovlarning undirilishi haqida statistik ma’lumotlar bazasini shakllantiradi hamda ularning haqqoniyligini ta’minlaydi;
energiya resurslaridan foydalanish, suv ta’minoti va suv chiqarish xizmati, qattiq maishiy chiqindilar sohasida shartnoma-to‘lov intizomini mustahkamlash, shuningdek, ijro ishi yuritish tizimini takomillashtirishga qaratilgan normativ-huquqiy hujjatlar loyihalarini ishlab chiqadi va ularni tayyorlashda ishtirok etadi”;
birinchi xatboshidagi “energiya resurslari” so‘zlaridan keyin “suv ta’minoti va suv chiqarish xizmati to‘lovlari, shuningdek, qattiq maishiy chiqindilarni to‘plash va olib chiqish uchun majburiy to‘lovlar” so‘zlari bilan to‘ldirilsin;
“energiya resurslari, suv ta’minoti va suv chiqarish xizmati iste’moli, to‘lovlarning o‘z vaqtida va to‘liqligini nazorat qilish va monitoringini amalga oshirish, shuningdek, qattiq maishiy chiqindilarni to‘plash va olib chiqish uchun majburiy to‘lovlarni to‘lovchi jismoniy shaxslarning hamda ular tomonidan kiritilgan to‘lovlarning hisobi to‘g‘ri olib borishini nazorat qilish uchun zarur bo‘lgan ma’lumotlarni vazirliklar, idoralar, boshqa tashkilotlar va fuqarolardan talab qilib olish”;
to‘rtinchi xatboshidagi “energiya resurslari” so‘zlaridan keyin “suv ta’minoti va suv chiqarish xizmati to‘lovlari, shuningdek qattiq maishiy chiqindilarni to‘plash va olib chiqish uchun majburiy to‘lovlar bo‘yicha qarzdorliklar” so‘zlari bilan to‘ldirilsin;
“vazirliklar, idoralar, boshqa tashkilotlar, shu jumladan, fuqarolarning o‘zini o‘zi boshqarish organlariga energiya resurslarini va suvni yetkazib berish qamda iste’mol qilish, qattiq maishiy chikindilarni to‘plash va olib chiqish bo‘yicha xizmat ko‘rsatish sohasidagi hukuqbuzarliklar sodir etilishiga imkon berayotgan sabab va shart-sharoitlarni bartaraf etish, shuningdek, energiya resurslari, suv ta’minoti va suv chiqarish xizmati to‘lovlari hamda qattiq maishiy chiqindilarni to‘plash va olib chiqish uchun majburiy to‘lovlar bo‘yicha hisob-kitoblarni muntazam ravishda amalga oshirmayotgan iste’molchilarga nisbatan jamoat ta’sir choralarini ko‘rish haqida takdimnomalar kiritish”.
o‘n ikkinchi xatboshidagi “energiya resurslari” so‘zlari “energiya resurslari, suv ta’minoti va suv chiqarish xizmati to‘lovlari, shuningdek, qattiq maishiy chiqindilarni to‘plash va olib chiqish uchun majburiy to‘lovlar” so‘zlari bilan almashtirilsin;
“yetkazib berilgan energiya resurslari, suv ta’minoti va suv chiqarish xizmati to‘lovlari hamda qattiq maishiy chiqindilarni to‘plash va olib chiqib ketish uchun majburiy to‘lovlar uchun har oyda eng kam ish haqining ikki baravaridan ko‘p bo‘lmagan miqdordagi qarzdorlikni iste’molchilarning plastik kartalariga xizmat ko‘rsatiladigan bank hisobraqamlaridan nizosiz tartibda hisobdan chiqarish”;
o‘n uchinchi — o‘n oltinchi xatboshilar tegishli ravishda o‘n to‘rtinchi — o‘n yettinchi xatboshilar deb hisoblansin.
“energiya resurslari, suv ta’minoti va suv chiqarish xizmati to‘lovlari, shuningdek, qattiq maishiy chiqindilarni to‘plash va olib chiqish uchun majburiy to‘lovlarning o‘z vaqtida va to‘liq undirilishini, iste’molchilarning qarzdorligi kamaytirilishini ta’minlash”;
tuman (shahar) bo‘limlari boshliqlari, ularning o‘rinbosarlari, davlat ijrochilari, surishtiruvchilar, shuningdek, Byuro bo‘linmalarining tezkor shu’balari va qidiruv bo‘yicha guruhlari (shu’balari) xodimlari.
Ushbu xodimlarga darajali unvonlar beriladi va ular O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti tomonidan tasdiqlanadigan O‘zbekiston Respublikasi Bosh prokuraturasi huzuridagi Majburiy ijro byurosida xizmatni o‘tash to‘g‘risidagi nizomga muvofiq xizmatni o‘taydilar.
Byuroning boshqa xodimlari faoliyatni mehnat shartnomalariga asosan, prokuratura organlariga qabul qilishda ko‘yiladigan talablar hisobga olingan holda, amalga oshiradi. Byuroningtuman (shahar) bo‘limlari energiya resurslari, suv va maishiy chiqindilar bo‘yicha qarzdorlikni undirish va nazorat qilish guruhlari (shu’balari)ning davlat inspektorlari, qoida tariqasida, olti oy muddatga tuziladigan mehnat shartnomalariga asosan ishga qabul qilinadi. Ushbu xodimlar bilan mehnat munosabatlarini davom ettirishning asosiy sharti — biriktirilgan hududda energiya resurslari, suv ta’minoti va suv chiqarish xizmati uchun to‘lovlar, shuningdek, qattiq maishiy chiqindilar to‘plash va olib chiqish uchun majburiy to‘lovlardan qarzdorlikning kamida 80 foizdan kam bo‘lmagan miqdorda undirilishini ta’minlash hisoblanadi.
xodimlarga Bosh prokuror tomonidan o‘rnatilgan tartibda maxsus toifalar beriladi, shuningdek, ularga maxsus toifalar va uzoq yil xizmat qilganlik uchun ustama haqi to‘lanadi;
prokuratura organlaridan o‘tkazilgan xodimlarda prokuratura organlari xodimlari uchun qonun hujjatlarida nazarda tutilgan huquq, imtiyoz va boshqa afzalliklar saqlanib qolinadi”.
4. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2017-yil 15-iyundagi PQ-3060-son qarori bilan tasdiqlangan Majburiy ijro byurosini rivojlantirish jamg‘armasi to‘g‘risidagi nizomning 4-bandi:
“Byuro organlari tomonidan olib qo‘yilgan va qonun hujjatlarida belgilangan tartibda davlat daromadiga o‘tkazilgan mol-mulkni sotishdan tushgan mablag‘larning 8 foizi;”
to‘rtinchi — sakkizinchi xatboshilari tegishlicha beshinchi — to‘qqizinchi xatboshilar deb hisoblansin.
5. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2017-yil 27-iyuldagi PQ-3149-son qarori bilan tasdiqlangan Sud hujjatlari va boshqa organlar hujjatlarini ijro etishda mol-mulkni realizatsiya qilish bo‘yicha elektron onlayn-auksionlarni tashkil etish va o‘tkazish tartibi to‘g‘risidagi nizomda:
“yetkazib berilgan energiya resurslari, suv ta’minoti va suv chiqarish xizmati uchun to‘lovlar, qattiq maishiy chiqindilarni to‘plash va olib chiqish uchun majburiy to‘lovlar, shuningdek, ijro hujjatlari bo‘yicha qarzi bo‘lgan shaxslar”;
“37. Mol-mulk takroriy auksionga elektron onlayn-auksion yakunlangan kundan boshlab o‘n ikki ish kunidan kechiktirmasdan ko‘yiladi. Takroriy auksion xabarnomada ko‘rsatilgan kun va vaqtda boshlanadi”;
“bironta auksion ishtirokchisi elektron onlayn-auksionda ishtirok etish uchun qo‘yilmagan bo‘lsa, shu jumladan, unda ishtirok etish uchun bironta buyurtmanoma tushmagan bo‘lsa;
auksionda ishtirok etish uchun faqat bitta ishtirokchi qo‘yilgan va u ushbu Nizomning 481-bandida nazarda tutilgan tartibda auksion obyektini qo‘lga kiritishni rad etgan bo‘lsa;”
birinchi xatboshida “to‘rtinchi va beshinchi” so‘zlari “beshinchi va oltinchi” so‘zlari bilan almashtirilsin;
ikkinchi xatboshida “to‘rtinchi va beshinchi” so‘zlari “beshinchi va oltinchi” so‘zlari bilan almashtirilsin;
“481. Agar buyurtmanoma berish vaqti yakunlangan paytga kelib faqat bir ishtirokchi tomonidan buyurtmanoma berilgan bo‘lsa, operator takroriy auksion o‘tkazilishi kunida ushbu ishtirokchiga auksion obyektining boshlang‘ich narxdan bitta kadamga tushirilgan narxdagi qiymatini besh ish kuni ichida to‘lagan holda sotib olish haqidagi taklifni elektron xat bilan yuboradi.
Agar ishtirokchi mol-mulkning boshlang‘ich narxdan bitta qadamga tushirilgan narxdagi qiymatini besh ish kuni davomida to‘liq to‘lasa, u auksion g‘olibi deb topiladi va unga mazkur Nizomning 50-51-bandlarida belgilangan tartibda auksion natijalari haqidagi bayonnoma rasmiylashtiriladi.
Agar auksion ishtirokchisi taklif yuborilgan kundan boshlab besh ish kuni davomida mol-mulkni sotib olish istagi yo‘qligi haqida operatorni xabardor qilsa yoki ushbu muddat ichida mol-mulkning boshlang‘ich narxdan bitta qadamga tushirilgan narxdagi qiymatini to‘liqto‘lamasa, u auksion obyektini olishdan bosh tortgan deb hisoblanadi”;