LexUZ sharhi
Mazkur qaror O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 14-fevraldagi 109-sonli “O‘zbekiston Respublikasi Hukumatining ayrim qarorlariga o‘zgartirishlar kiritish, shuningdek, ba’zi qarorlarini o‘z kuchini yo‘qotgan deb hisoblash to‘g‘risida (O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Innovatsion rivojlanish vazirligini tashkil etish to‘g‘risida” 2017-yil 29-noyabrdagi PF-5264-son Farmoni va O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Innovatsion rivojlanish vazirligi faoliyatini tashkil etish to‘g‘risida” 2017-yil 30-noyabrdagi PQ-3416-son qarori)”gi qaroriga asosan o‘z kuchini yo‘qotgan.
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Fanlar akademiyasi faoliyati, ilmiy-tadqiqot ishlarini tashkil etish, boshqarish va moliyalashtirishni yanada takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida” 2017-yil 17-fevraldagi PQ-2789-son qarorini bajarish yuzasidan Vazirlar Mahkamasi qaror qiladi:
Fan va texnologiyalar bo‘yicha Davlat komissiyasi huzuridagi Ilmiy-texnik faoliyatni qo‘llab-quvvatlash va rivojlantirish jamg‘armasi to‘g‘risidagi nizom 3-ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
2. Fan va texnologiyalar bo‘yicha Davlat komissiyasi huzuridagi Ilmiy-texnik faoliyatni qo‘llab-quvvatlash va rivojlantirish jamg‘armasining (keyingi o‘rinlarda Jamg‘arma deb ataladi) Ijro etuvchi direksiyasi tashkil etilsin.
3. Fan va texnologiyalar bo‘yicha Davlat komissiyasi huzuridagi Ilmiy-texnik faoliyatni qo‘llab-quvvatlash va rivojlantirish jamg‘armasi Ijro etuvchi direksiyasining tuzilmasi 4-ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
O‘zbekiston Respublikasi Fan va texnologiyalar agentligi (keyingi o‘rinlarda Agentlik deb ataladi) O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Fan va texnologiyalarni rivojlantirishni muvofiqlashtirish qo‘mitasining majburiyatlari va shartnomalari, shu jumladan xalqaro shartnomalari bo‘yicha huquqiy vorisi hisoblanadi;
Jamg‘arma Ijro etuvchi direksiyasini saqlab turish Fan va texnologiyalar bo‘yicha Davlat komissiyasi tomonidan tasdiqlanadigan xarajatlar smetasi asosida Jamg‘arma mablag‘lari hisobiga amalga oshiriladi;
Jamg‘armaning Ijro etuvchi direktori O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi tomonidan lavozimga tayinlanadi va lavozimdan ozod etiladi.
5. Agentlik O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi, Iqtisodiyot vazirligi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi hamda Fanlar akademiyasi bilan birgalikda:
ilmiy-texnik loyihalarni rejalashtirish, moliyalashtirish va xarajatlarni hisobga olish tartibi to‘g‘risidagi nizomni bir oy muddatda ishlab chiqsin va tasdiqlasin;
ilg‘or xorijiy tajribani o‘rganish asosida fundamental, amaliy tadqiqotlar va innovatsion ishlar davlat ilmiy-texnik dasturlari doirasida grantlar bo‘yicha amalga oshiriladigan ilmiy-texnik loyihalarning natijadorligini baholash metodikasini va indikatorlarini uch oy muddatda ishlab chiqsin va tasdiqlasin.
har yili O‘zbekiston Respublikasi Davlat budjetini shakllantirishda Agentlikni saqlab turishga zarur mablag‘larni nazarda tutsin;
O‘zbekiston Respublikasi Fan va texnologiyalar agentligiga 3 ta avtotransport vositasiga, shu jumladan 2 ta biriktirilgan va 1 ta xizmat avtotransport vositasiga limit ajratsin.
7. O‘zbekiston Respublikasi Xususiylashtirilgan korxonalarga ko‘maklashish va raqobatni rivojlantirish davlat qo‘mitasi Agentlik bilan birgalikda Agentlikni va Jamg‘armaning Ijro etuvchi direksiyasini joylashtirish yuzasidan bir oy muddatda O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga takliflar kiritsin.
8. Agentlik manfaatdor vazirliklar va idoralar bilan birgalikda ular tomonidan qabul qilingan normativ-huquqiy hujjatlarni bir oy muddatda ushbu qarorga muvofiqlashtirsin.
9. O‘zbekiston Respublikasi Hukumatining 5-ilovaga muvofiq ayrim qarorlariga o‘zgartirishlar kiritilsin.
10. Mazkur qarorning bajarilishini nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasi Fan va texnologiyalar agentligining bosh direktori M.R. Boltaboyev zimmasiga hamda O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining Ta’lim va ilm-fan masalalari axborot-tahlil departamentiga yuklansin.
1. Ushbu Nizom Fan va texnologiyalar bo‘yicha Davlat komissiyasining (keyingi o‘rinlarda Davlat komissiyasi deb ataladi) faoliyatini tashkil etishni, vazifalari, funksiyalari va huquqlarini belgilaydi.
2. Davlat komissiyasi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi kollegial organ hisoblanadi.
3. Davlat komissiyasi o‘z faoliyatini O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasi va qonunlariga, O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarining qarorlariga, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlariga, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarorlari va farmoyishlariga, ushbu Nizomga va boshqa qonun hujjatlariga muvofiq amalga oshiradi.
4. Davlat komissiyasining o‘z vakolatlari doirasida qabul qilingan qarorlari davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlari va boshqa tashkilotlar tomonidan bajarilishi majburiy hisoblanadi.
davlat ilmiy-texnika siyosati va innovatsion siyosatining ustuvor yo‘nalishlarini va ushbu sohalarda davlat siyosatini amalga oshirishga yo‘naltirilgan chora-tadbirlarni belgilash;
fundamental, amaliy va innovatsion tadqiqotlarning grant asosidagi davlat ilmiy-texnika dasturlarini tasdiqlash;
bajarilayotgan loyihalar va ularni joriy etish tadbirlarining amalga oshirilishi yuzasidan davlat organlari rahbarlari va mansabdor shaxslarning hisobotlarini eshitish va shaxsiy javobgarligi masalalarini ko‘rib chiqish.
6. Davlat komissiyasi o‘ziga yuklangan vazifalarni bajarish uchun quyidagi funksiyalarni amalga oshiradi:
a) ilmiy-texnik faoliyat sohasida yagona davlat siyosatini ishlab chiqish va amalga oshirish borasida:
mamlakatni ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirish dasturlarini amalga oshirishga yo‘naltirilgan yagona davlat ilmiy-texnika siyosatini amalga oshiradi;
jamiyat va davlatning taraqqiyotini ta’minlaydigan ilmiy tadqiqotlar va ilg‘or texnologiyalarning ustuvor va istiqbolli yo‘nalishlarini rivojlantirish strategiyasini belgilaydi;
ilmiy-texnik salohiyatni oqilona joylashtirishga va undan samarali foydalanishga, davlatning iqtisodiyoti rivojlanishiga fan va texnologiyalar ulushini ko‘paytirishga yo‘naltirilgan fanni yanada rivojlantirish sohasidagi davlat dasturlari amalga oshirilishini ta’minlaydi;
fanning yutuqlaridan keng foydalanish uchun iqtisodiy va huquqiy shart-sharoitlarni shakllantiradi, mamlakat iqtisodiyoti uchun muhim ilmiy-texnik yangiliklarni ommalashtirish va joriy etishga ko‘maklashadi;
mamlakat rivojlanishining innovatsion yo‘lini ta’minlash, mahalliy ilmiy tadqiqotlar natijalarining raqobatbardoshligini oshirish, ulardan iqtisodiyotni rivojlantirish manfaatlari yo‘lida foydalanishni jadallashtirish tadbirlarini tasdiqlaydi;
b) davlat ilmiy-texnika va innovatsion siyosatning ustuvor yo‘nalishlarini va ushbu sohalarda davlat siyosatini amalga oshirishga yo‘naltirilgan chora-tadbirlarni belgilash borasida:
O‘zbekiston Respublikasi fani va texnologiyalarini rivojlantirishning ustuvor yo‘nalishlarini tasdiqlaydi;
ilmiy-tadqiqot va tajriba-konstruktorlik ishlarini amalga oshirishga davlat topshiriqlarini tasdiqlaydi;
fan va texnologiyalar rivojlanishining jahon tendensiyalarini hisobga olgan holda jadal rivojlanish sohalarida ilmiy tadqiqotlar va eksperimental ishlanmalarni qo‘llab-quvvatlash chora-tadbirlarini amalga oshiradi;
fan sohasidagi qo‘shma loyihalarni amalga oshirishda akademik va tarmoq fani hamda oliy ta’lim muassasalarining sa’y-harakatlarini muvofiqlashtirish maqsadida akademik va tarmoq fanining oliy ta’lim muassasalari bilan integratsiyasi va o‘zaro hamkorligini ta’minlash masalalari bo‘yicha tadbirlarni tasdiqlaydi;
v) fundamental, amaliy va innovatsion tadqiqotlarning grant asosidagi davlat ilmiy-texnika dasturlarini tasdiqlash borasida;
fundamental, amaliy va innovatsion tadqiqotlarning davlat ilmiy-texnika dasturlarini shakllantirish jarayoniga rahbarlik qiladi;
fundamental, amaliy va innovatsion tadqiqotlarning grant asosidagi davlat ilmiy-texnika dasturlarini, ularni O‘zbekiston Respublikasi Davlat budjeti mablag‘lari hisobiga moliyalashtirishning tegishli hajmlarini tasdiqlaydi;
buyurtmachilar — vazirliklar, idoralar, va boshqa tashkilotlar bilan birgalikda moliyalashtiriladigan amaliy va innovatsion tadqiqotlarning maqsadli davlat ilmiy-texnika dasturlarini tasdiqlaydi;
Jamg‘armaning daromadlari va xarajatlarining prognoz parametrlarini, Jamg‘armaga mablag‘lar tushishi va ulardan foydalanilishi to‘g‘risidagi hisobotlarni tasdiqlaydi, shuningdek, zarurat bo‘lganda, ularga tegishli o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritadi;
g) bajarilayotgan loyihalar va ularni joriy etish tadbirlarining amalga oshirilishi yuzasidan davlat organlari rahbarlari va mansabdor shaxslarning hisobotlarini eshitish va shaxsiy javobgarligi masalalarini ko‘rib chiqish borasida:
davlat organlari rahbarlari va mansabdor shaxslarining, maqsadli davlat ilmiy-texnika dasturlari rahbarlarining tasdiqlangan tadbirlar bajarilishi to‘g‘risidagi hisobotlarini eshitadi;
zarurat bo‘lganda, tegishli davlat ilmiy-texnika dasturlariga o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritadi;
davlat organlarining rahbarlari, mansabdor shaxslarining, shuningdek yetakchi olimlarning fan, ta’lim, ishlab chiqarish integratsiyasi jarayonlarini yanada rivojlantirish va o‘zaro foydali tarmoqlararo ilmiy hamkorlik qilish masalalari bo‘yicha tavsiyalari va takliflarini eshitadi.
O‘zbekiston Respublikasi Fan va texnologiyalar agentligi, Iqtisodiyot vazirligi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, Fanlar akademiyasi, idoraviy mansub ilmiy-tadqiqot va oliy ta’lim muassasalariga ega bo‘lgan boshqa vazirliklar va idoralar rahbarlarining hisobotlarini eshitish;
Davlat komissiyasi a’zolari, davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlari mansabdor shaxslarining Davlat komissiyasiga yuklangan vazifalar bajarilishi yuzasidan shaxsiy hisobotlarini eshitish;
o‘z vakolatiga kiradigan masalalar bo‘yicha zarur materiallar va hujjatlarni davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlaridan, mahalliy davlat hokimiyati organlaridan belgilangan tartibda so‘rash va olish;
davlat ilmiy texnika va innovatsion siyosatini shakllantirish va amalga oshirish masalalari bo‘yicha O‘zbekiston Respublikasi Prezidentiga takliflar kiritish;
ilmiy va ilmiy-texnik siyosat masalalarini o‘rganish va ular bo‘yicha takliflarni ishlab chiqish uchun ishchi guruhlar tashkil etish;
O‘zbekiston Respublikasi Intellektual mulk agentligi, ilmiy tashkilotlar va oliy ta’lim muassasalarining davlat ilmiy-texnika dasturlari doirasida yaratilgan intellektual mulkka bo‘lgan huquqlarni (patentlarni) chet elda ro‘yxatdan o‘tkazish masalalari bo‘yicha ishini nazorat qilish;
yetakchi elektron ilmiy ma’lumotlar bazasidan respublikaning ilmiy-tadqiqot va oliy ta’lim muassasalari erkin foydalanishini ta’minlash uchun ularning ro‘yxatini tasdiqlash;
yosh olimlarni yetakchi xorijiy ilmiy tashkilotlarga qisqa muddatli ilmiy tajriba orttirishga yuborish, shu jumladan ilmiy laboratoriyalarni jihozlash uchun xarid qilinadigan yuqori texnologik asbob-uskunalarda ishlash metodikasini o‘zlashtirish uchun yuborish uchun ularni tanlov orqali tanlash tartibini belgilash;
9. O‘zbekiston Respublikasi Fan va texnologiyalar agentligi Davlat komissiyasining ishchi organi (keyingi o‘rinlarda ishchi organ deb ataladi) hisoblanadi.
Davlat komissiyasi qarorlari bajarilishini nazorat qilishni va ular monitoringi olib borilishini tashkil etadi va ularning natijalarini ko‘rib chiqish uchun Davlat komissiyasiga taqdim etadi;
Davlat komissiyasi bayonnomalarini rasmiylashtiradi va Davlat komissiyasi a’zolariga tegishli qismi yuzasidan tasdiqlangan bayonnomalarni tegishli davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlariga, mahalliy davlat hokimiyati organlariga va boshqa tashkilotlarga yuboradi;
o‘ziga yuklangan vazifalarni bajarish uchun zarur bo‘lgan axborot va materiallarni davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlaridan, mahalliy davlat hokimiyati organlaridan belgilangan tartibda oladi;
11.Davlat komissiyasi o‘z faoliyatini doimiy asosda amalga oshiradi va o‘z majlislarini zaruriyatga ko‘ra, biroq yil choragida kamida bir marta o‘tkazadi.
Davlat komissiyasi majlisini rais, u bo‘lmaganda — Davlat komissiyasi raisining o‘rinbosari olib boradi.
12. Davlat komissiyasi yig‘ilishlarining kun tartibi ishchi organ tomonidan tuziladi va O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga yuboriladi.
13. Davlat komissiyasi navbatdagi yig‘ilishining kun tartibi va materiallari ishchi organ tomonidan yig‘ilish boshlanishidan kamida 3 kalendar kun oldin bo‘lajak yig‘ilish to‘g‘risidagi bildirishnoma bilan birgalikda Davlat komissiyasi a’zolariga yuboriladi.
14. Davlat komissiyasining qarorlari uning a’zolarining oddiy ko‘pchilik ovozi bilan qabul qilinadi. Ovozlar teng bo‘lganda raisning ovozi hal qiluvchi ovoz hisoblanadi.
15. Istisno hollarda qarorlarni tezkor qabul qilish maqsadida rais ayrim masalalar bo‘yicha Davlat komissiyasining qarorlarini so‘rov yo‘li bilan tasdiqlashga haqlidir.
16. Davlat komissiyasining qarorlari bayonnoma bilan rasmiylashtiriladi va rais tomonidan tasdiqlanadi. Davlat komissiyasi a’zolari bayonnomani imzolashda o‘zlarining alohida fikrini bildirishga haqlidir.
17. Davlat komissiyasi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining uning faoliyatini to‘xtatish to‘g‘risidagi tegishli qarori qabul qilinguniga qadar o‘z faoliyatini amalga oshiradi.
1. Ushbu Nizom O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Fanlar akademiyasi faoliyati, ilmiy-tadqiqot ishlarini tashkil etish, boshqarish va moliyalashtirishni yanada takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida” 2017-yil 17-fevraldagi PQ-2789-son qaroriga muvofiq O‘zbekiston Respublikasi Fan va texnologiyalar agentligining (keyingi o‘rinlarda Agentlik deb ataladi) vazifalari, funksiyalari, vakolatlari va faoliyatining tashkiliy asoslarini belgilaydi.
2. Agentlik ilmiy-texnik faoliyat sohasida yagona davlat siyosati amalga oshirilishini ta’minlaydigan davlat boshqaruvi organi hisoblanadi va o‘z faoliyatida Fan va texnologiyalar bo‘yicha Davlat komissiyasiga (keyingi o‘rinlarda Davlat komissiyasi deb ataladi) hisobot beradi.
3. Agentlik o‘z faoliyatini O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasi va qonunlariga, O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarining qarorlariga, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlariga, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarorlari va farmoyishlariga, ushbu Nizomga va boshqa qonun hujjatlariga muvofiq amalga oshiradi.
4. Agentlik o‘z faoliyatini boshqa davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlari, nodavlat notijorat tashkilotlar va boshqa tashkilotlar bilan o‘zaro hamkorlikda amalga oshiradi, shuningdek fan va texnologiyalar sohasida xalqaro va mintaqaviy tashkilotlarda O‘zbekiston Respublikasini ifodalaydi.
5. Agentlik yuridik shaxs hisoblanadi, mustaqil balansga, O‘zbekiston Respublikasi Davlat gerbi tasviri tushirilgan va o‘z nomi davlat tilida yozilgan dumaloq muhrga, boshqa zarur muhrlar va shtamplarga, O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligining G‘aznachiligida g‘azna shaxsiy hisob raqamlariga egadir.
respublikaning ilmiy-tadqiqot, ta’lim tashkilotlari va boshqa tashkilotlari tomonidan amalga oshiriladigan davlat ilmiy-texnik dasturlari va loyihalarining yagona buyurtmachisi;
mamlakatni sotsial-iqtisodiy, ijtimoiy-siyosiy rivojlantirish vazifalarini va zamonaviy ilm-fan yutuqlarini inobatga olgan holda fan va texnologiyalarni rivojlantirishning ustuvor yo‘nalishlarini belgilash va amalga oshirish tadbirlarini amalga oshirish;
davlat ilmiy-texnika dasturlarini shakllantirish, amalga oshirish va ular ijrosining hamda mamlakatni ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirishda ilmiy-tadqiqot ishlari natijalaridan foydalanishning tizimli monitoringini olib borish;
iqtisodiyot tarmoqlari va ijtimoiy soha uchun fundamental, amaliy va innovatsion tadqiqotlarni bajarishi bo‘yicha ilmiy-texnik xizmatlar ko‘rsatishda davlat topshiriqlarini shakllantirish;
har yilgi Respublika innovatsion g‘oyalar, texnologiyalar va loyihalar yarmarkasi o‘tkazilishini tashkil etish hamda uning doirasida imzolangan shartnomalarning bajarilishi bo‘yicha monitoring olib borish;
fan va texnologiyalar sohasida xalqaro hamkorlikni rivojlantirish, xorijiy investitsiyalar va grantlarni jalb etish, xorijiy hamkorlar bilan qo‘shma ilmiy loyihalar va innovatsion ishlanmalar bajarilishini tashkil etish;
oliy malakali ilmiy va ilmiy-pedagog kadrlar tayyorlash faoliyatini rejalashtirish va muvofiqlashtirish.
a) mamlakatni sotsial-iqtisodiy, ijtimoiy-siyosiy rivojlantirish vazifalarini va zamonaviy ilm-fan yutuqlarini inobatga olgan holda fan va texnologiyalarni rivojlantirishning ustuvor yo‘nalishlarini belgilash va amalga oshirish tadbirlarini amalga oshirish borasida:
mamlakatni ijtimoiy-iqtisodiy, ijtimoiy-siyosiy rivojlantirish vazifalarini va zamonaviy fan yutuqlarini hisobga olgan holda fan va texnologiyalarni rivojlantirishning ustuvor yo‘nalishlari bo‘yicha takliflar ishlab chiqadi;
jamiyat va davlatning taraqqiyotini ta’minlaydigan ilmiy tadqiqotlar va ilg‘or texnologiyalarning ustuvor va istiqbolli yo‘nalishlarini rivojlantirish strategiyasini aniqlash bo‘yicha Davlat komissiyasiga takliflar kiritadi;
ilmiy tadqiqotlar va ilmiy-innovatsion faoliyatni moliyalashtirish mexanizmlari samaradorligini oshirish bo‘yicha takliflar ishlab chiqadi;
ilmiy-texnik salohiyatni oqilona joylashtirishga va undan samarali foydalanishga, fan va texnologiyalarning davlat iqtisodiyotini rivojlantirishga ulushini ko‘paytirishga yo‘naltirilgan fanni yanada rivojlantirish sohasida Davlat komissiyasi tomonidan tasdiqlangan dasturlar amalga oshirilishini ta’minlaydi;
ilmiy-texnik, innovatsion faoliyat va intellektual mulk obyektlarini himoya qilish sohasida normativ-huquqiy hujjatlar ishlab chiqilishida qatnashadi;
b) davlat ilmiy-texnika dasturlarini shakllantirish, amalga oshirish va ular ijrosining hamda mamlakatni ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirishda ilmiy-tadqiqot ishlari natijalaridan foydalanishning tizimli monitoringini olib borish borasida:
ilmiy-tadqiqot va tajriba-konstruktorlik ishlarini amalga oshirishga Davlat komissiyasi tomonidan tasdiqlangan davlat topshiriqlari asosida fundamental amaliy va innovatsion tadqiqotlarning davlat ilmiy-texnik dasturlari loyihalarini shakllantiradi;
fundamental, amaliy tadqiqotlar va innovatsion ishlarning davlat ilmiy-texnik dasturlari doirasida ilmiy-texnik loyihalarni amalga oshirishga ilmiy-tadqiqot, ta’lim muassasalari va respublikaning boshqa muassasalari bilan shartnomalar tuzadi;
davlat ilmiy-texnik dasturlari monitoringi natijalarini tahlil qilish asosida Davlat komissiyasiga bo‘shab qolgan mablag‘larni eng natijali va dolzarb ilmiy-texnik loyihalarga qayta yo‘naltirilgan holda samarasiz, dolzarbligini yo‘qotgan ilmiy-texnik loyihalarning davlat ilmiy-texnika dasturlaridan chiqarish bo‘yicha takliflar kiritadi;
intellektual mulk obyektlari va ilmiy ishlanmalar natijalaridan foydalanish va ularni tijoratlashtirish mexanizmlari samaradorligini oshirish bo‘yicha takliflar ishlab chiqadi;
ilmiy-texnik faoliyat sohasida O‘zbekiston Respublikasi Fanlar akademiyasi, davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari va boshqa tashkilotlar faoliyatini muvofiqlashtiradi;
fan sohasidagi qo‘shma loyihalarni amalga oshirish maqsadida akademik va tarmoq fanining oliy ta’lim muassasalari bilan integratsiyasi va o‘zaro hamkorligini ta’minlash masalalari bo‘yicha tadbirlarni amalga oshiradi;
texnologiyalar transferi uchun fan, ta’lim va ishlab chiqarish sektorining integratsiyasiga ko‘maklashuvchi kompleks chora-tadbirlarni amalga oshiradi;
g) iqtisodiyot tarmoqlari va ijtimoiy soha uchun fundamental, amaliy va innovatsion tadqiqotlarni bajarishi bo‘yicha ilmiy-texnik xizmatlar ko‘rsatishda davlat topshiriqlarini shakllantirish borasida:
davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlari, boshqa tashkilotlarning takliflari asosida ilmiy-tadqiqot, konstruktorlik-texnologik va innovatsion ishlanmalarga Davlat buyurtmasi loyihasini shakllantiradi;
davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlari, boshqa tashkilotlarning takliflarini tahlil qilish va ekspertizadan o‘tkazishni tashkil etish uchun idoralararo ilmiy-texnik kengashlar tashkil etadi;
iqtisodiyot tarmoqlari va ijtimoiy soha uchun fundamental, amaliy va innovatsion tadqiqotlarni bajarish yuzasidan ilmiy-texnik xizmatlar ko‘rsatishga davlat topshiriqlarini tasdiqlash bo‘yicha Davlat komissiyasiga asoslangan takliflar kiritadi;
d) har yilgi Respublika innovatsion g‘oyalar, texnologiyalar va loyihalar yarmarkasi o‘tkazilishini tashkil etish hamda uning doirasida imzolangan shartnomalarning bajarilishi bo‘yicha monitoring olib borish borasida:
Fanlar akademiyasi, idoraviy mansub oliy ta’lim muassasalari va ilmiy-tadqiqot muassasalariga, ilmiy va innovatsion markazlarga ega bo‘lgan vazirliklar va idoralarning, alohida olimlar va ixtirochilarning Respublika innovatsion g‘oyalar, texnologiyalar va loyihalar yarmarkasida ishtirok etish uchun takliflarini tanlaydi;
Respublika innovatsion g‘oyalar, texnologiyalar va loyihalar yarmarkasida ishtirok etish uchun tavsiya etilgan innovatsion ishlanmalar va loyihalarning mintaqaviy va tarmoq taqdimotlarini tashkil etadi;
har yilgi Respublika innovatsion g‘oyalar, texnologiyalar va loyihalar yarmarkalarini tashkil etish va o‘tkazish tadbirlarini amalga oshiradi;
davlat ilmiy-texnik dasturlari natijalarini joriy etish, shuningdek ularning transferi va tijoratlashuvi tadbirlarini amalga oshiradi;
Respublika innovatsion g‘oyalar, texnologiyalar va loyihalar yarmarkalari doirasida tuzilgan shartnomalar bajarilishining tizimli monitoringini olib boradi;
Respublika innovatsion g‘oyalar, texnologiyalar va loyihalar yarmarkalari doirasida tuzilgan shartnomalar bajarilishi monitoringi yakunlari to‘g‘risidagi axborotni, shuningdek mahalliy ilmiy ishlanmalar natijalarining raqobatbardoshligini oshirish va ulardan iqtisodiyotni rivojlantirish manfaatlari yo‘lida foydalanishni jadallashtirish bo‘yicha takliflarni Davlat komissiyasiga kiritadi;
e) fan va texnologiyalar sohasida xalqaro hamkorlikni rivojlantirish, xorijiy investitsiyalar va grantlarni jalb etish, xorijiy hamkorlar bilan qo‘shma ilmiy loyihalar va innovatsion ishlanmalar bajarilishini tashkil etish borasida:
qo‘shma ilmiy tadqiqotlar olib borishga xorijiy investitsiyalar va grantlarni jalb etish maqsadida xorijiy mamlakatlar, xalqaro va xorijiy tashkilotlar, ilmiy jamg‘armalar vakillari bilan muzokaralar olib boradi;
xorijiy hamkorlar bilan qo‘shma ilmiy-texnik loyihalarni va innovatsion ishlarni bajarish uchun xalqaro ilmiy-texnik hamkorlik qilish masalalari bo‘yicha belgilangan tartibda shartnomalar tuzadi;
j) oliy malakali ilmiy va ilmiy-pedagog kadrlar tayyorlash faoliyatini rejalashtirish va muvofiqlashtirish borasida:
oliy malakali ilmiy va ilmiy-pedagog kadrlar tayyorlash bo‘yicha respublikaning oliy ta’lim va ilmiy-tadqiqot muassasalari faoliyatini muvofiqlashtiradi;
oliy ta’limdan keyingi ta’lim institutlariga o‘qishga qabul qilishning har yilgi rejasini tuzadi va tasdiqlaydi;
oliy malakali ilmiy va ilmiy-pedagog kadrlar tayyorlash sohasida oliy ta’lim va ilmiy-tadqiqot muassasalari faoliyati samaradorligini oshirish yuzasidan monitoring olib boradi va tadbirlarni amalga oshiradi.
ko‘rib chiqiladigan masalalarni tahlil qilish va qayta ishlash, Davlat komissiyasi qarorlari loyihalarini tayyorlash uchun zarur bo‘lgan materiallar va ma’lumotlarni davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlaridan, mahalliy davlat hokimiyati organlaridan, boshqa organlar va tashkilotlardan so‘rash va olish;
ilmiy-texnik loyihalarni tashkil etish va ularni ekspertizadan o‘tkazish uchun fan va texnologiyalarni rivojlantirishning muhim yo‘nalishlari bo‘yicha yetakchi olimlardan va Fanlar akademiyasi, davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari va boshqa tashkilotlarning yuqori malakali mutaxassislaridan iborat idoralararo ilmiy-texnik kengashlar, shuningdek ekspert guruhlari tashkil etish;
xorijiy davlatlar, xalqaro va xorijiy tashkilotlarning vakillari bilan muzokaralar olib borish, xalqaro ilmiy-texnik hamkorlik masalalari bo‘yicha belgilangan tartibda shartnomalar tuzish;
o‘z vakolatlari doirasida davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlari, ilmiy-tadqiqot va oliy ta’lim muassasalari hamda boshqa tashkilotlar uchun majburiy bo‘lgan qarorlar qabul qilish.
11. Agentlikka O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining taqdimnomasi bo‘yicha O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti tomonidan lavozimga tayinlanadigan va lavozimdan ozod etiladigan bosh direktor boshchilik qiladi.
Bosh direktor O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi tomonidan lavozimga tayinlanadigan va lavozimdan ozod etiladigan bir nafar birinchi o‘rinbosar va o‘rinbosarga ega bo‘ladi.
Bosh direktor moddiy, maishiy, transport va tibbiy xizmat ko‘rsatish shartlari bo‘yicha vazirning birinchi o‘rinbosariga, bosh direktorning o‘rinbosari esa — vazirning o‘rinbosariga tenglashtiriladi.
Agentlik faoliyatiga umumiy rahbarlik qiladi va Agentlikka yuklangan vazifalar va funksiyalar bajarilishi uchun shaxsan javob beradi;
Agentlikning shtat jadvalini va xarajatlar smetasini tasdiqlaydi, umumiy belgilangan xodimlar doirasida Agentlik tuzilmasiga o‘zgartirishlar kiritadi;
Agentlikning tarkibiy bo‘linmalari to‘g‘risidagi nizomni, shuningdek Agentlik xodimlarining lavozim majburiyatlarini tasdiqlaydi;
o‘z vakolatlari doirasida Agentlikning xodimlari ijro etishi majburiy bo‘lgan buyruqlar va farmoyishlar chiqaradi, ko‘rsatmalar beradi.
qonun hujjatlarida belgilangan tartibda shakllantiriladigan budjetdan tashqari mablag‘lar, shuningdek qonun hujjatlarida taqiqlanmagan boshqa manbalar.
14. Agentlikni qayta tashkil etish va tugatish qonun hujjatlarida belgilangan tartibda amalga oshiriladi.
1. Ushbu Nizom Fan va texnologiyalar bo‘yicha Davlat komissiyasi huzuridagi Ilmiy-texnik faoliyatni qo‘llab-quvvatlash va rivojlantirish jamg‘armasining (keyingi o‘rinlarda Jamg‘arma deb ataladi) mablag‘larini shakllantirish, boshqarish va foydalanish tartibini belgilaydi.
2. Jamg‘arma davlat ilmiy-tadqiqot va oliy ta’lim muassasalarining ilmiy-texnik faoliyatini qo‘llab-quvvatlashga hamda rivojlantirishga yo‘naltirilgan mablag‘larni jamlaydi.
3. Jamg‘arma yuridik shaxs hisoblanadi, mustaqil balansga, O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligining G‘aznachiligida g‘azna hisob raqamlariga, O‘zbekiston Respublikasi tijorat banklarida talab qilib olinadigan xorijiy valyutadagi depozit hisob raqamlariga (g‘aznachilik ijrosi bilan qamrab olingandan so‘ng — O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligining G‘aznachiligida xorijiy valyutadagi hisob raqamlariga), shuningdek O‘zbekiston Respublikasi Davlat gerbi tasviri tushirilgan va o‘z nomi Davlat tilida yozilgan muhrga ega.
O‘zbekiston Respublikasi Fanlar akademiyasi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, Sog‘liqni saqlash vazirligi, Qishloq va suv xo‘jaligi vazirligi hamda boshqa vazirliklar va idoralarning ilmiy-tadqiqot va oliy ta’lim muassasalarida mamlakatda ilm-fan va texnologiyalarning jadal rivojlanishini ta’minlashga, raqobatbardosh ilmiy-hajmdor mahalliy mahsulotlar ishlab chiqarishni o‘zlashtirishga yo‘naltirilgan ilg‘or ilmiy tadqiqotlar va izlanish ishlarini olib borish uchun tanlov asosidagi, mutlaqo yangi tipdagi va zamonaviy yuqori texnologik asbob-uskunalar bilan jihozlangan ilmiy laboratoriyalar tashkil etish bo‘yicha tadbirlarni moliyalashtirish;
davlat ilmiy-texnika dasturlari doirasida yaratilgan intellektual mulk obyektlarini chet elda ro‘yxatdan o‘tkazish (patentlash) xarajatlarini qoplash;
davlat ilmiy-texnika dasturlarini amalga oshirishda ishtirok etuvchi ilmiy-tadqiqot va oliy ta’lim muassasalarining ilmiy laboratoriyalari uchun qo‘shimcha zamonaviy ilmiy asbob-uskunalar, zarur sarflash materiallari va butlovchi qismlar bilan uzluksiz ta’minlash uchun mablag‘lar ajratish;
O‘zbekiston Respublikasi Fanlar akademiyasi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, Sog‘liqni saqlash vazirligi, Qishloq va suv xo‘jaligi vazirligi hamda boshqa vazirliklar va idoralar tasarrufidagi ilmiy-tadqiqot va oliy ta’lim muassasalarining yetakchi ilmiy elektron ma’lumotlar bazasidan erkin foydalanishlari uchun talab etiladigan xarajatlarni qoplash;
yosh olimlarning yetakchi xorijiy ilmiy markazlarda, shu jumladan ilmiy laboratoriyalarni jihozlash uchun sotib olinadigan zamonaviy ilmiy va texnologik asbob-uskunalarda ishlashni o‘rganishlari uchun tashkil etiladigan qisqa muddatli ilmiy tajriba stajirovkalarini moliyalashtirish.
5. Mazkur Nizomning 4-bandida ko‘rsatilmagan ilmiy-tadqiqot hamda oliy ta’lim muassasalarining ilmiy-texnik faoliyatini qo‘llab-quvvatlash va rivojlantirish bo‘yicha chora-tadbirlarning Jamg‘arma tomonidan moliyalashtirilishi Fan va texnologiyalar bo‘yicha Davlat komissiyasining qarori asosida amalga oshiriladi.
O‘zbekiston Respublikasi Intellektual mulk agentligiga patent bojlari, yig‘imlar va boshqa soliq toifasiga kirmaydigan to‘lovlardan kelib tushgan valyuta mablag‘larining 90 foizi;
7. Mazkur Nizomning 6-bandida ko‘rsatilgan O‘zbekiston Respublikasi Intellektual mulk agentligining valyuta mablag‘lari Jamg‘armaning hisob raqamiga har oyda hisobot oyidan keyingi oyning 10-kunigacha O‘zbekiston Respublikasi Intellektual mulk agentligi tomonidan o‘tkaziladi (valyutaning har bir turi bo‘yicha alohida).
Xalqaro moliya tashkilotlari va institutlarining grantlari hamda kreditlari, yuridik va jismoniy shaxslarning xayriya ehsonlari, shuningdek qonun hujjatlarida taqiqlanmagan boshqa tushumlar tegishli hisob raqamlarga, shu jumladan Jamg‘armaning g‘azna hisob raqamlariga tushadi.
8. Fan va texnologiyalar bo‘yicha Davlat komissiyasi Jamg‘armani boshqarishning yuqori organi hisoblanadi.
har yili Jamg‘armaning daromadlari va xarajatlari prognozi parametrlarini, shuningdek Jamg‘armaga tushgan va sarflangan mablag‘lar bo‘yicha hisobotni tasdiqlaydi;
Jamg‘arma mablag‘lari hisobidan moliyalashtiriladigan ilmiy tadqiqotlarning tasdiqlangan ustuvor yo‘nalishlariga muvofiq ilmiy laboratoriyalarni barpo qilish bo‘yicha loyihalar tanlovlarini o‘tkazish tartibini belgilaydi;
O‘zbekiston Respublikasi Fan va texnologiyalar agentligining (keyingi o‘rinlarda Agentlik deb ataladi) takliflari asosida davlat ilmiy-texnika dasturlari doirasida yaratilgan intellektual mulk obyektlarini chet elda ro‘yxatdan o‘tkazish (patentlash) ro‘yxatini tasdiqlaydi;
davlat ilmiy-texnika dasturlarini amalga oshirishda ishtirok etuvchi ilmiy muassasalar va oliy ta’lim muassasalarining ilmiy laboratoriyalarini qo‘shimcha jihozlash, zamonaviy ilmiy asbob-uskunalar bilan yangilash, zarur sarflanuvchi materiallar va butlovchi qismlar bilan uzluksiz ta’minlash tartibini belgilaydi;
yetakchi xorijiy ilmiy elektron ma’lumotlar bazasidan erkin foydalanish uchun talab etiladigan xarajatlarni Jamg‘arma mablag‘lari hisobidan qoplashni nazarda tutgan holda Agentlik takliflari asosida ushbu ma’lumotlar bazasi ro‘yxatini tasdiqlaydi;
qisqa muddatli ilmiy tajriba orttirishdan o‘tish, shu jumladan ilmiy laboratoriyalarni jihozlash uchun sotib olinadigan zamonaviy ilmiy va texnologik asbob-uskunalarda ishlashni o‘rganish maqsadida yosh olimlarni yetakchi xorijiy ilmiy tashkilotlarga yuborish uchun tanlovlar o‘tkazish tartibini belgilaydi;
Jamg‘armaning Ijro etuvchi direksiyasining shtat jadvalini va uni saqlab turish xarajatlari smetasini tasdiqlaydi;
Jamg‘armaga xorijiy investitsiyalar, grantlar hamda homiylik xayriyalarini jalb qilishda ko‘maklashadi;
Jamg‘arma oldiga qo‘yilgan vazifalar bilan bog‘liq masalalarni hal etishga manfaatdor vazirliklar, idoralar, nodavlat notijorat tashkilotlarni jalb qiladi;
Jamg‘arma daromadlarini to‘liq shakllantirish hamda mablag‘laridan maqsadli foydalanish yuzasidan Agentlik va Jamg‘arma faoliyati ustidan nazorat qiladi;
Jamg‘arma mablag‘larini shakllantirish hamda ulardan foydalanish bilan bog‘liq boshqa vakolatlarni amalga oshiradi.
10. Jamg‘armaning Ijro etuvchi direksiyasi Jamg‘armaning ijro etuvchi organi hisoblanadi va u joriy rahbarlikni amalga oshiradi va Jamg‘arma faoliyati uchun javob beradi.
Jamg‘armaning Ijro etuvchi direktori O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi tomonidan lavozimga tayinlanadi va lavozimdan ozod etiladi.
Jamg‘armaning joriy faoliyatini tashkil etadi hamda o‘ziga yuklangan vazifalarni bajarish uchun javob beradi;
davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlarida, boshqa tashkilotlarda, shu jumladan xorijiy davlatlarda hamda xalqaro tashkilotlarda Jamg‘arma nomidan vakillik qiladi va uning manfaatlarini ifodalaydi;
Jamg‘arma faoliyati bo‘yicha yuridik va jismoniy shaxslar bilan shartnoma tuzadi, Jamg‘arma nomidan ishonchnomasiz ish ko‘radi;
shtat jadvalini, Jamg‘arma mablag‘lari hisobidan Jamg‘arma apparati xodimlarini saqlab turish xarajatlari smetasini tuzadi va tasdiqlash uchun Davlat komissiyasiga taqdim qiladi;
Jamg‘arma xodimlari bajarishi majburiy bo‘lgan buyruq va farmoyishlar chiqaradi, ko‘rsatmalar beradi;
12. Jamg‘arma Ijro etuvchi direksiyasini saqlab turish qonun hujjatlarida belgilangan tartibda Davlat komissiyasi tomonidan tasdiqlanadigan xarajatlar smetasi asosida Jamg‘arma mablag‘lari hisobidan amalga oshiriladi.
Jamg‘arma Ijro etuvchi direksiyasi xodimlariga davlat boshqaruvi organlari xodimlari uchun belgilangan mehnatga haq to‘lash va rag‘batlantirish shartlari tatbiq etiladi.
Agentlik bilan birgalikda Jamg‘arma daromadlari va xarajatlarining har yillik prognoz parametrlarini, shuningdek ularning bajarilishi bo‘yicha hisobotni Davlat komissiyasiga taqdim etish uchun tayyorlash;
Jamg‘arma Ijro etuvchi direksiyasi shtat jadvalini va uni saqlab turish uchun xarajatlar smetasini tuzish;
davlat ilmiy-texnika dasturlarini amalga oshirishda ishtirok etadigan ilmiy-tadqiqot va oliy ta’lim muassasalarining ilmiy laboratoriyalarni tashkil etish, ilmiy laboratoriyalarni jihozlash, zamonaviy ilmiy uskunalar bilan qo‘shimcha yangilash va zarur sarflash materiallari va butlovchi buyumlar bilan uzluksiz ta’minlash tadbirlarini moliyalashtirishni tashkil etish;
davlat ilmiy-texnika dasturlari doirasida yaratilgan intellektual mulk huquqlari (patentlari)ni chet elda ro‘yxatga olish bo‘yicha xarajatlarni qoplashni ta’minlash;
ilmiy-tadqiqot va oliy ta’lim muassasalarining yetakchi elektron ma’lumotlar bazalaridan erkin foydalanishini ta’minlash bo‘yicha xarajatlarini to‘lashni ta’minlash;
yosh olimlarning yetakchi xorijiy ilmiy tashkilotlarda, shu jumladan ilmiy laboratoriyalarni jihozlash uchun sotib olinadigan yuqori texnologik uskunalarda ishlash usullarini o‘zlashtirishi uchun, qisqa muddatli ilmiy tajriba orttirishini moliyalashtirishni tashkil etish;
14. Jamg‘armaning Ijro etuvchi direksiyasi Agentlik bilan birgalikda har yili 1-dekabrgacha Jamg‘armaning kelgusi kalendar yilga daromadlari va xarajatlarining prognoz parametrlarini ishlab chiqadi va Davlat komissiyasining ko‘rib chiqishi uchun taqdim etadi.
15. Jamg‘arma daromadlari va xarajatlarining prognoz parametrlari Davlat komissiyasi tomonidan har yili 25-dekabrgacha tasdiqlanadi.
ilmiy laboratoriyalar tashkil etish, ilmiy-tadqiqot va oliy ta’lim muassasalarining ilmiy laboratoriyalarini zamonaviy ilmiy uskunalar bilan qo‘shimcha jihozlash va zarur sarflash materiallari va butlovchi buyumlar bilan uzluksiz ta’minlash bo‘yicha loyihalarni belgilangan tartibda o‘tkazilgan tanlov asosida saralash, shuningdek yosh olimlarni yetakchi xorijiy ilmiy tashkilotlariga, shu jumladan ilmiy laboratoriyalarni jihozlash uchun sotib olinadigan yuqori texnologik uskunalarda ishlash uslublarini o‘zlashtirish uchun, qisqa muddatli ilmiy tajriba orttirishdan o‘tishga tanlab olish yakunlari;
davlat ilmiy-texnika dasturlari doirasida yaratilgan intellektual mulk obyektlari (patentlari)ga huquqlarni chet elda ro‘yxatga olish uchun ularning ro‘yxatini, shuningdek erkin foydalanishni ta’minlash xarajatlari Jamg‘arma mablag‘lari hisobidan qoplanadigan yetakchi xorijiy elektron ilmiy ma’lumotlar bazalari ro‘yxatini tasdiqlash;
belgilangan tartibda Jamg‘arma xarajatlar smetasini tasdiqlash bo‘yicha qarorlari asosida foydalaniladi.
17. Prinsipial jihatdan yangi, zamonaviy yuqori texnologik uskunalar bilan jihozlangan ilmiy laboratoriyalarni sotib olish va davlat ilmiy-texnika dasturlarini amalga oshirishda ishtirok etadigan ilmiy-tadqiqot va oliy ta’lim muassasalarining ilmiy laboratoriyalarini zamonaviy ilmiy uskunalar bilan qo‘shimcha jihozlash va zarur sarflash materiallari va butlovchi buyumlar bilan ta’minlashni tashkil etish uchun:
Jamg‘armaning Ijro etuvchi direksiyasi, “O‘ztadbirkoreksport” aksiyadorlik jamiyati va buyurtmanoma bergan ilmiy-tadqiqot muassasasi (oliy ta’lim muassasasi) o‘rtasida uch tomonlama shartnoma tuziladi;
“O‘ztadbirkoreksport” aksiyadorlik jamiyati belgilangan tartibda o‘tkazilgan xorijiy yetkazib beruvchilar va ishlab chiqaruvchilarni tanlash asosida ular bilan tovar yetkazib berishga (shu jumladan zaruriyat bo‘lganida tovarni ilmiy-tadqiqot yoki oliy ta’lim muassasasiga yetkazib berish, ishga tushirish-sozlash va boshqa o‘ziga xos ishlarni amalga oshirishga) tegishli kontraktlarni tuzadi, shuningdek xorijiy valyutada moliyalashtirishni ochish uchun Jamg‘armaga buyurtmanoma beradi;
“O‘ztadbirkoreksport” aksiyadorlik jamiyatidan tovarni qabul qilib olish buyurtmanomani bergan tegishli ilmiy-tadqiqot yoki oliy ta’lim muassasasi tomonidan bepul asosda amalga oshiriladi.
Bunda tovar yetkazib berilganligini tasdiqlovchi hujjatlarning nusxalari Jamg‘armaning Ijro etuvchi direksiyasiga “O‘ztadbirkoreksport” aksiyadorlik jamiyati tomonidan taqdim etiladi.
18. Bepul asosda olingan ilmiy uskuna, sarflash materiallari va butlovchi buyumlardan maqsadli va samarali foydalanish uchun mas’uliyat tegishli ilmiy-tadqiqot va oliy ta’lim muassasalari rahbarlari zimmasiga yuklanadi.
ilmiy-tadqiqot va oliy ta’lim muassasalarining yetakchi elektron ma’lumotlar ilmiy bazalaridan erkin foydalanishini ta’minlash bo‘yicha xarajatlar Jamg‘armaning Ijro etuvchi direksiyasi va ma’lumotlar bazasining egasi bo‘lgan muassasa o‘rtasida tegishli ma’lumotlar bazasiga obuna bo‘lish to‘g‘risida tuziladigan shartnoma asosida amalga oshiriladi;
yosh olimlarning yetakchi xorijiy ilmiy tashkilotlarda qisqa muddatli ilmiy tajriba orttirishlari bo‘yicha xarajatlar Jamg‘armaning Ijro etuvchi direksiyasi, Agentlik, xodimi yosh olim hisoblanadigan ilmiy-tadqiqot muassasasi (oliy ta’lim muassasasi) hamda yetakchi xorijiy ilmiy tashkilot o‘rtasidagi shartnoma asosida ilmiy tajriba orttirish shartlari, talablari va muddatlariga muvofiq amalga oshiriladi;
davlat ilmiy-texnika dasturlari doirasida yaratilgan intellektual mulk huquqlari (patentlar)ni chet elda ro‘yxatga olish xarajatlari Jamg‘armaning Ijro etuvchi direksiyasi, tegishli buyurtmanomani bergan ilmiy-tadqiqot yoki oliy ta’lim muassasasi va xorijiy patent idorasi o‘rtasida tuziladigan uch tomonlama shartnoma asosida amalga oshiriladi.
20. Jamg‘armaning joriy yil yakunlari bo‘yicha qolgan mablag‘lari olib qo‘yilmaydi va keyingi yilga ko‘chiriladi.
21. Jamg‘arma mablag‘larining tushishi va undan foydalanishning buxgalteriya hisobini yuritish, shuningdek hisobotlarni tuzish qonun hujjatlarida belgilangan tartibda Jamg‘armaning Ijro etuvchi direksiyasi tomonidan amalga oshiriladi.
22.Jamg‘armaning Ijrochi direktori qonun hujjatlariga muvofiq har yili Jamg‘arma faoliyatining auditorlik tekshiruvini o‘tkazadi va ommaviy axborot vositalarida hisobot e’lon qiladi.
23. Jamg‘arma mablag‘laridan maqsadli foydalanilishi ustidan nazorat O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligining Nazorat-taftish bosh boshqarmasi tomonidan amalga oshiriladi.
24.Jamg‘arma mablag‘laridan Davlat komissiyasi tomonidan tasdiqlangan xarajatlar smetasiga muvofiq maqsadli foydalanish uchun mas’uliyat Jamg‘armaning Ijrochi direktori zimmasiga yuklanadi.
1. Vazirlar Mahkamasining “Patent bojlari va to‘lovlari to‘g‘risidagi Nizomni hamda Patent bojlari va to‘lovlari stavkalarini tasdiqlash haqida” 2006-yil 20-apreldagi 65-son qarori (O‘zbekiston Respublikasi QT, 2006-y., 4-son, 26-modda) 2-bandining ikkinchi xatboshi quyidagi tahrirda bayon qilinsin:
“xorijiy valyutadagi mablag‘larning 90 foizi — Fan va texnologiyalar bo‘yicha Davlat komissiyasi huzuridagi Ilmiy-texnik faoliyatni qo‘llab-quvvatlash va rivojlantirish jamg‘armasi hisob raqamiga, xorijiy valyutadagi mablag‘larning 2 foizi — Davlat budjetining tegishli hisob raqamiga hamda milliy valyutadagi mablag‘larning 20 foizi — Davlat budjeti daromadiga o‘tkaziladi”.
2. Vazirlar Mahkamasining “Madrid Bitimiga doir Bayonnomaga (Madrid, 1989-yil 27-iyun) muvofiq belgilarni xalqaro ro‘yxatdan o‘tkazishda undiriladigan yakka tartibdagi bojlarning stavkalarini belgilash to‘g‘risida” 2006-yil 21-dekabrdagi 263-son qarorining 2-bandi (O‘zbekiston Respublikasi QHT, 2006-y., 51-52-son, 515-modda) quyidagi tahrirda bayon qilinsin:
“2. Belgilansinki, O‘zbekiston Respublikasi Intellektual mulk agentligining valyuta hisob raqamiga tushadigan yakka tartibdagi boj mablag‘lari quyidagi tartibda taqsimlanadi:
90 foizi — Fan va texnologiyalar bo‘yicha Davlat komissiyasi huzuridagi Ilmiy-texnik faoliyatni qo‘llab-quvvatlash va rivojlantirish jamg‘armasi hisob raqamiga;
8 foizi — Agentlikning moddiy-texnika bazasini mustahkamlashda hamda sanoat obyektlarini va intellektual mulkning boshqa turlarini huquqiy muhofaza qilish sohasida xalqaro tashkilotlarda qatnashganlik uchun a’zolik badallarini to‘lashda ulardan foydalanish uchun (kamida 50 foizi), shuningdek xodimlarni moddiy rag‘batlantirish uchun O‘zbekiston Respublikasi Intellektual mulk agentligining budjetdan tashqari hisob raqamiga o‘tkaziladi”.
3. Vazirlar Mahkamasining 2013-yil 7-dekabrdagi 322-son qarori (O‘zbekiston Respublikasi QT, 2013-y., 12-son, 87-modda) bilan tasdiqlangan O‘zbekiston Respublikasi Intellektual mulk agentligining budjetdan tashqari mablag‘larini shakllantirish va ulardan foydalanish tartibi to‘g‘risidagi nizomning 5-bandi quyidagi tahrirda bayon qilinsin:
“5. Hisobot davrida yuridik ahamiyatga ega bo‘lgan harakatlarni amalga oshirganlik uchun tushgan valyuta mablag‘lari hisobot davridan keyingi oyning 3-kunigacha valyuta blok-hisob raqamlaridan (xorijiy valyutaning har bir turi bo‘yicha):
agar O‘zbekiston Respublikasi Hukumati qarorlarida boshqacha tartib belgilanmagan bo‘lsa, xorijiy valyutada tushgan mablag‘lar umumiy hajmining 90 foizi miqdorida — Fan va texnologiyalar bo‘yicha Davlat komissiyasi huzuridagi Ilmiy-texnik faoliyatni qo‘llab-quvvatlash va rivojlantirish jamg‘armasi hisob raqamiga;
xorijiy valyutada tushgan mablag‘lar umumiy hajmining 2 foizi miqdorida — belgilangan tartibda konvertatsiya qilingandan keyin O‘zbekiston Respublikasi Davlat budjetining tegishli hisob raqamiga;
xorijiy valyutada tushgan mablag‘lar umumiy hajmining 8 foizi miqdorida — Agentlikning xorijiy valyutaning har bir turi bo‘yicha ochilgan xorijiy valyutadagi hisob raqamlariga o‘tkaziladi”.