Madaniy meros obyektlarini muhofaza qilish va ulardan foydalanishni yanada takomillashtirish hamda tartibga solish, tarix va madaniyat yodgorliklarini har tomonlama o‘rganish, ommalashtirish va targ‘ib qilish uchun shart-sharoitlar yaratish maqsadida Vazirlar Mahkamasi qaror qiladi:
Oldingi tahrirga qarang.
(1-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2014-yil 21-iyuldagi 200-sonli qaroriga asosan o‘z kuchini yo‘qotgan — O‘R QHT, 2014-y., 30-son, 372-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
(2-bandning ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2014-yil 21-iyuldagi 200-sonli qaroriga asosan chiqarilgan — O‘R QHT, 2014-y., 30-son, 372-modda)
O‘zbekiston Respublikasi madaniy meros obyektlari davlat kadastrini yuritish tartibi to‘g‘risidagi Nizom 3-ilovaga muvofiq;
Madaniy meros obyektlarining tarixiy-madaniy ekspertizasi to‘g‘risidagi Nizom 4-ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
3. O‘zbekiston Respublikasi Madaniyat ishlari vazirligining O‘zbekiston Respublikasi Madaniyat ishlari vazirligi Madaniy yodgorliklar ilmiy-ishlab chiqarish bosh boshqarmasini O‘zbekiston Respublikasi Madaniyat ishlari vazirligining Madaniy meros obyektlarini muhofaza qilish va ulardan foydalanish ilmiy-ishlab chiqarish bosh boshqarmasiga aylantirish to‘g‘risidagi taklifiga rozilik berilsin.
bir hafta muddatda O‘zbekiston Respublikasi Madaniyat ishlari vazirligining Madaniy meros obyektlarini muhofaza qilish va ulardan foydalanish ilmiy-ishlab chiqarish bosh boshqarmasi tuzilmasini va bosh boshqarma to‘g‘risidagi Nizomni tasdiqlasin;
manfaatdor vazirliklar, idoralar va tashkilotlar bilan birgalikda hozirgi vaqtda davlat muhofazasida bo‘lgan madaniy meros obyektlarini 2003-yil 1-aprelgacha xatlovdan o‘tkazsin hamda ularni belgilangan tartibda Madaniy meros obyektlari davlat kadastriga kiritsin;
Madaniyat ishlari vazirligining Madaniy meros obyektlarini muhofaza qilish va ulardan foydalanish ilmiy-ishlab chiqarish bosh boshqarmasi ixtiyoriga beriladigan tashkilotlar va obyektlar ro‘yxati yuzasidan 2003-yil 1-maygacha takliflar kiritsin;
O‘zbekiston Respublikasi Fanlar akademiyasi va Badiiy akademiya bilan birgalikda O‘zbekiston Respublikasi hududida arxeologik qazish va qidirish ishlarini amalga oshirish to‘g‘risidagi yo‘riqnomani bir oy muddatda ishlab chiqsin va belgilangan tartibda tasdiqlasin.
5. O‘zbekiston Respublikasi Hukumatining 5-ilovaga muvofiq qarorlari o‘z kuchini yo‘qotgan deb hisoblansin hamda ularga o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritilsin.
6. Mazkur qarorning bajarilishini nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining o‘rinbosari H.S.Karomatov zimmasiga yuklansin.
Oldingi tahrirga qarang.
(2-ilova O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2014-yil 21-iyuldagi 200-sonli qaroriga asosan o‘z kuchini yo‘qotgan — O‘R QHT, 2014-y., 30-son, 372-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
(nizom nomi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2011-yil 23-fevraldagi 47-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2011-y., 7-8-son, 66-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
1. Moddiy madaniy meros obyektlari davlat kadastri “Madaniy meros obyektlarini muhofaza qilish va ulardan foydalanish to‘g‘risida”, “Davlat kadastrlari to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi qonunlariga va boshqa normativ-huquqiy hujjatlarga, shuningdek mazkur Nizomga muvofiq moddiy madaniy meros (keyingi o‘rinlarda “madaniy meros” deb yuritiladi) obyektlarining davlat muhofazasini hamda ulardan oqilona foydalanishni ta’minlash maqsadida yuritiladi.
(1-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2011-yil 23-fevraldagi 47-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2011-y., 7-8-son, 66-modda)
2. Madaniy meros obyektlari davlat kadastri (keyingi o‘rinlarda “Davlat kadastri” deb ataladi) o‘zida madaniy meros obyektlarining jug‘rofiy joylashishi, huquqiy maqomi, miqdoriy, sifat tavsiflari va bahosi to‘g‘risidagi yangilab turiladigan ma’lumotlar va hujjatlar tizimini ifodalaydi.
respublikaning butun hududida madaniy merosning barcha obyektlarini Davlat kadastri bilan qamrab olish;
4. Davlat kadastrini yuritish madaniy meros obyektlariga mulkchilik huquqini va boshqa huquqlarni davlat ro‘yxatidan o‘tkazishni, madaniy meros obyektlarini miqdoriy va sifat tavsiflarini hisobga olishni, madaniy meros obyektlarini sifat va qiymat jihatidan baholashni, kadastr axborotini turkumlashtirish, saqlash va yangilashni, madaniy meros obyektlarining holati to‘g‘risidagi hisobotlarni tuzishni, Davlat kadastrlari yagona tizimiga kiritish uchun tegishli axborotni taqdim etishni, foydalanuvchilarni kadastr axboroti bilan ta’minlashni o‘z ichiga oladi.
5. O‘zida tarixiy, ilmiy, badiiy yoki o‘zga madaniy qimmatga ega bo‘lgan yodgorliklar, ansambllar va diqqatga sazovor joylar Davlat kadastri obyektlari hisoblanadi.
Oldingi tahrirga qarang.
6. Davlat kadastri O‘zbekiston Respublikasi Turizm va madaniy meros vazirligi huzuridagi Madaniy meros agentligi (keyingi o‘rinlarda — Agentlik) va uning hududiy boshqarmalari (keyingi o‘rinlarda hududiy boshqarmalar deb ataladi) tomonidan yuritiladi.
(6-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 22-apreldagi 209-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 23.04.2022-y., 09/22/209/0341-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(7-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 22-apreldagi 209-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 23.04.2022-y., 09/22/209/0341-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(7-bandning beshinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2019-yil 30-martdagi 265-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 01.04.2019-y., 09/19/265/2858-son)
manfaatdor yuridik va jismoniy shaxslar tomonidan kadastr materiallaridan foydalanish tartibi va shartlarini belgilaydi;
Oldingi tahrirga qarang.
(8-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2019-yil 30-martdagi 265-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 01.04.2019-y., 09/19/265/2858-son)
madaniy meros obyektlari, mulkchilik obyektlari va subyektlari, madaniy meros obyektlariga egalik qilish, ulardan foydalanish va ular ijarasi, ulardan maqsadli foydalanish to‘g‘risidagi ma’lumotlar hisobini hamda ulardan foydalanish rejimini yuritadi;
Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri bo‘yicha madaniy meros obyektlari ro‘yxatini tuzadi;
Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri madaniy meros obyektlari bo‘yicha kadastr daftarini yuritadi;
Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri madaniy meros obyektlarining joylashishi sxemasini tuzadi.
10. Davlat kadastrida respublika hududidagi barcha madaniy meros obyektlari to‘g‘risidagi ma’lumotlar mavjud bo‘ladi.
Hisobga olish va baholash axboroti birgalikda madaniy meros obyektlari bo‘yicha kadastr axborotini tashkil etadi, ushbu axborot alifboli-raqamli (matnli, jadvallar, vedomostlar) va chiziqli (rejalar, sxemalar, kesimlar va o‘lchamlar) shakllarda qog‘ozda, magnit va boshqa manbalarda taqdim etiladi.
mulkdor, egasi, foydalanuvchi yoki ijaraga oluvchi –yuridik yoki jismoniy shaxsning nomini va uning manzilini;
binoga, inshootga, yer uchastkasiga bo‘lgan huquqlar davlat ro‘yxatidan o‘tkazilganligi to‘g‘risidagi ma’lumotlarni;
muhofaza zonalari va qurilishni tartibga solish zonalari chegaralarini (tasdiqlovchi hujjatga asoslangan holdagi reja, qisqacha tavsif) o‘z ichiga oladi.
arxeologiya yodgorliklari uchun: sana qo‘yish, qidirish va qazish ishlari kim tomonidan va qachon bajarilganligi, topilgan materiallarning saqlanish joyi;
tarix yodgorliklari uchun: paydo bo‘lish tarixi, obyekt yodgorlik ahamiyatiga ega ekanligi bilan bog‘liq voqealar va shaxslarning qisqacha tavsifi;
arxitektura va monumental san’at yodgorliklari uchun: muallif, quruvchi, buyurtmachi, qurilgan sanasi tarixiy ma’lumotlar hisoblanadi.
arxitektura yodgorliklari uchun: sanasi, rejalashtirilishi, kompozitsion-makon tuzilmasi va konstruksiyalarning o‘ziga xosligi, fasad va interyerlar bezagi xususiyati, rang-tasvir, haykaltaroshlik, amaliy san’at mavjudligi, qurilish materiali, asosiy o‘lchamlari;
monumental san’at yodgorliklari uchun: muallifi va sanasi, kompozitsion yechimi xususiyatlari, matnlar, material, texnika, hajmi;
madaniy meros obyektining ijtimoiy, ilmiy-tarixiy va badiiy ahamiyatiga umumiy baho berishdan iborat bo‘ladi.
14. Madaniy merosning ko‘chmas obyektlariga huquqlar yer uchastkalari (shu jumladan muhofaza zonalari)ning naturada belgilangan va mustahkamlangan chegaralari mavjud bo‘lgan taqdirda binolar va inshootlarning davlat yer kadastri va davlat kadastrini olib boruvchi organlarda kadastr ro‘yxatidan o‘tkaziladi. Yer uchastkasi chegaralarining burilish nuqtalari qoziqli belgilari yo‘qolgan taqdirda ular o‘sha joyda yer uchastkasi chegaralarining burilish nuqtalari o‘rnatilgan holda dala geodeziya o‘lchamlari o‘tkazilgan yoki tegishli ko‘lamdagi fotografiya ma’lumotidan foydalanilgan holda yer uchastkalari ajratish materiallari bo‘yicha tiklanadi.
15. Madaniy meros obyektlari soni ularning amaldagi holati va foydalanilishiga ko‘ra hisobga olinadi.
18. Muhofaza tizimi muhofaza toifasini (respublika ahamiyatiga, mahalliy ahamiyatga egaligi), muhofaza uchun qabul qilinishi to‘g‘risidagi hujjatning sanasi va tartib raqamini o‘z ichiga oladi.
19. Madaniy meros obyektlarini baholash, shu jumladan qiymatini baholash ulardan samarali foydalanishni belgilash, yetkazilgan zarar miqdorini aniqlash, sug‘urta, ijara to‘lovi stavkalari, ularni ta’mirlash, konservatsiya qilish xarajatlarini qoplash, joriy tuzatishni olib borish uchun o‘tkaziladi.
Oldingi tahrirga qarang.
20. Madaniy meros obyektlari qiymatini baholash O‘zbekiston Respublikasi Turizm va madaniy meros vazirligi tomonidan tasdiqlangan metodika bo‘yicha amalga oshiriladi.
(20-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 22-apreldagi 209-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 23.04.2022-y., 09/22/209/0341-son)
21. Davlat kadastri kadastr axborotining uzluksiz yangilanishini ta’minlovchi asosiy va joriy turlarni o‘z ichiga oladi.
Davlat kadastrining asosiy turini yuritishda madaniy meros obyektlari barcha turlarining birlamchi hisobi amalga oshiriladi, ularning soni ko‘rsatiladi va naturada yer uchastkalari chegaralari belgilanadi (yer uchastkalarini ro‘yxatdan o‘tkazish ma’lumotlari asosida).
Joriy turda kadastrga kadastrning asosiy turi o‘tkazilgandan keyin madaniy meros obyekti bo‘yicha ro‘y bergan barcha o‘zgartirishlar kiritiladi.
Madaniy meros obyekti kadastr ishi kadastr obyektiga huquqlarni shakllantirish, hisobga olish va keyinchalik davlat ro‘yxatidan o‘tkazish uchun zarur bo‘lgan pasport, hujjatlar, materiallar va kadastr suratga olish hujjatlari, texnik xatlash va pasportlashtirish, maxsus tekshirish va qidiruvlar, kadastr obyektining sifat va qiymat bahosidan iborat bo‘ladi.
Madaniy meros obyektining kadastr xaritasi (rejasi) kadastr obyektlarining joylashgan joyini, ularning chegaralarini, muhofaza zonalarini, baholash, miqdoriy va sifat tavsiflarini aks ettiruvchi chiziqli hujjat hisoblanadi hamda qog‘ozda, magnit va boshqa manbalarda tuziladi.
Kadastr daftari madaniy merosning kadastr obyektlarini ro‘yxatdan o‘tkazish va hisobga olishning asosiy hujjati hisoblanadi hamda unda ularning jug‘rofiy joylashishi, huquqiy maqomi, miqdoriy va sifat tavsiflari va baholash haqidagi ma’lumotlar mavjud bo‘ladi.
davlat mulki bo‘lgan madaniy meros obyektlariga nisbatan — joylardagi davlat hokimiyati organlarining;
yuridik va jismoniy shaxslarning mulki bo‘lgan madaniy meros obyektlariga nisbatan – yuridik va jismoniy shaxslarning takliflari asosida amalga oshiriladi.
Oldingi tahrirga qarang.
Tarixiy-madaniy qimmatga ega bo‘lgan obyektlarni Davlat kadastriga kiritish to‘g‘risidagi takliflarni tegishli ravishda obyektlarning egalari yoxud joylardagi davlat hokimiyati organlari bilan kelishgan holda hududiy boshqarmalar ham kiritishga haqlidir.
(24-bandning to‘rtinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2019-yil 30-martdagi 265-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 01.04.2019-y., 09/19/265/2858-son)
Oldingi tahrirga qarang.
25. Joylardagi davlat hokimiyati organlari, yuridik va jismoniy shaxslarning obyektlarni Davlat kadastriga kiritish to‘g‘risidagi takliflari hududiy boshqarmalarga taqdim etiladi. Hududiy boshqarmalar obyektni oldindan o‘rganadi, zarur kadastr hujjatlari tuzadi.
(25-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2019-yil 30-martdagi 265-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 01.04.2019-y., 09/19/265/2858-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(26-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 22-apreldagi 209-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 23.04.2022-y., 09/22/209/0341-son)
Oldingi tahrirga qarang.
27. Departament obyektlarni Davlat kadastriga kiritish bo‘yicha taqdim etilgan materiallarni tarixiy-madaniy ekspertizadan o‘tkazish (xulosani tasdiqlash) uchun Agentlik Ilmiy-ekspert kengashining ko‘rib chiqishi uchun kiritadi.
(27-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 22-apreldagi 209-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 23.04.2022-y., 09/22/209/0341-son)
Oldingi tahrirga qarang.
28. Agentlik tarixiy-madaniy ekspertiza xulosasi asosida O‘zbekiston Respublikasi Turizm va madaniy meros vazirligiga madaniy merosning aniqlangan obyektini Davlat kadastriga kiritish to‘g‘risida taklif kiritadi.
(28-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 22-apreldagi 209-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 23.04.2022-y., 09/22/209/0341-son)
Oldingi tahrirga qarang.
29. Madaniy meros obyektini Davlat kadastriga kiritish Agentlik tomonidan O‘zbekiston Respublikasi Turizm va madaniy meros vazirining tegishli buyrug‘i asosida amalga oshiriladi.
(29-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 22-apreldagi 209-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 23.04.2022-y., 09/22/209/0341-son)
30. Davlat kadastriga kiritilgan madaniy merosning har bir obyektiga buyruq qabul qilingan paytdan boshlab o‘n kun mobaynida madaniy meros obyekti pasporti rasmiylashtiriladi. Pasportda maqsadi madaniy meros mazkur obyektini muhofaza qilish hisoblanadigan ma’lumotlar va uning asosiy ma’lumotlari bo‘ladi.
Oldingi tahrirga qarang.
Madaniy meros obyekti pasportining shakli O‘zbekiston Respublikasi Davlat soliq qo‘mitasi huzuridagi Kadastr agentligi bilan kelishgan holda O‘zbekiston Respublikasi Turizm va madaniy meros vazirligi tomonidan belgilanadi.
(30-bandning ikkini xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 22-apreldagi 209-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 23.04.2022-y., 09/22/209/0341-son)
Oldingi tahrirga qarang.
31. Madaniy meros obyektining pasporti rasmiylashtirilgan kunidan boshlab besh kundan kechikmay tegishli hududiy boshqarmaga yuboriladi.
(31-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2019-yil 30-martdagi 265-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 01.04.2019-y., 09/19/265/2858-son)
Oldingi tahrirga qarang.
32. Hududiy boshqarmalar besh kun mobaynida tegishli ravishda madaniy meros obyekti egasini (yuridik yoki jismoniy shaxsni) yoxud joylardagi davlat hokimiyati organini madaniy meros obyektining Davlat kadastriga kiritilganligi to‘g‘risida xabardor qiladi va ularga madaniy meros obyekti pasportini beradi.
(32-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2019-yil 30-martdagi 265-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 01.04.2019-y., 09/19/265/2858-son)
Oldingi tahrirga qarang.
33. Madaniy meros obyektlarini Davlat kadastridan chiqarish hududiy boshqarmalar, obyektlarning egalari (yuridik va jismoniy shaxslar), joylardagi davlat hokimiyati organlarining takliflari bo‘yicha amalga oshiriladi.
(33-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2019-yil 30-martdagi 265-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 01.04.2019-y., 09/19/265/2858-son)
Oldingi tahrirga qarang.
Joylardagi davlat hokimiyati organlari, yuridik va jismoniy shaxslarning madaniy meros obyektini Davlat kadastridan chiqarish to‘g‘risidagi takliflari tegishli hududiy boshqarmaga yuboriladi.
(33-bandning ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2019-yil 30-martdagi 265-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 01.04.2019-y., 09/19/265/2858-son)
Oldingi tahrirga qarang.
34. Hududiy boshqarmalar tushgan takliflarni o‘rganadilar va ularni o‘z takliflari bilan birgalikda Agentlikka taqdim etadilar.
(34-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 22-apreldagi 209-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 23.04.2022-y., 09/22/209/0341-son)
35. Madaniy meros obyektini Davlat kadastridan chiqarish to‘g‘risidagi qaror mazkur Nizomning 27-30-bandlarida nazarda tutilgan tartibda qabul qilinadi.
Oldingi tahrirga qarang.
36. Turizm va madaniy meros vazirining madaniy meros obyektini Davlat kadastridan chiqarish to‘g‘risidagi buyrug‘i asosida Agentlik Davlat kadastrida yozuvni qayd etadi. Buyruqning nusxasi tegishli hududiy boshqarmaga yuboriladi.
(36-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 22-apreldagi 209-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 23.04.2022-y., 09/22/209/0341-son)
Oldingi tahrirga qarang.
37. Hududiy boshqarmalar madaniy meros obyektini Davlat kadastridan chiqarish to‘g‘risidagi buyruqning nusxasini olgach obyekt egasini yoki joylardagi davlat hokimiyati organini yozma ravishda xabardor qiladi. Madaniy meros obyekti pasporti uning Davlat kadastridan chiqarilganligi to‘g‘risidagi bildirishnoma olingandan keyin o‘n kun muddatda mintaqaviy inspeksiyaga qaytarilishi kerak.
(37-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2019-yil 30-martdagi 265-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 01.04.2019-y., 09/19/265/2858-son)
Oldingi tahrirga qarang.
38. Hududiy boshqarmalar, joylardagi davlat hokimiyati organlari Davlat kadastriga kiritilgan madaniy meros obyektlarining holati ustidan nazoratni ta’minlaydilar.
(38-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2019-yil 30-martdagi 265-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 01.04.2019-y., 09/19/265/2858-son)
Oldingi tahrirga qarang.
39. Davlat kadastriga kiritilgan madaniy meros obyektiga nisbatan kadastr axboroti o‘zgargan taqdirda madaniy meros obyektlarining egalari, joylardagi davlat hokimiyati organlari bir oy muddatda bu haqda tegishli hududiy boshqarmaga ma’lum qilishlari shart.
(39-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2019-yil 30-martdagi 265-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 01.04.2019-y., 09/19/265/2858-son)
Oldingi tahrirga qarang.
40. Hududiy boshqarmalar joylardagi davlat hokimiyati organlari bilan birgalikda besh yilda bir marta madaniy meros obyektlarining holatini tekshiradilar va qayd etadilar. Tekshirish natijalari bo‘yicha, zarurat bo‘lsa, Agentlikka madaniy merosning mazkur obyektlarini saqlash bo‘yicha joriy va istiqbol dasturlarini ishlab chiqishga doir takliflar kiritadilar.
(40-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 22-apreldagi 209-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 23.04.2022-y., 09/22/209/0341-son)
Oldingi tahrirga qarang.
41. O‘zbekiston Respublikasi Turizm va madaniy meros vazirligi har yili Davlat kadastri axborotini hisobot yilidan keyingi yilning 1-martigacha Davlat kadastrlarining yagona tizimiga taqdim etadi. Kadastr ma’lumotlarini Davlat kadastrlarining yagona tizimiga taqdim etish shakli Turizm va madaniy meros vazirligi tomonidan tasdiqlanadi va “O‘zgeodezkadastr” bosh boshqarmasi bilan kelishiladi.
(41-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 22-apreldagi 209-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 23.04.2022-y., 09/22/209/0341-son)
42. Davlat kadastri axboroti davlat hokimiyati va boshqaruv organlariga bepul, boshqa yuridik va jismoniy shaxslarga esa belgilangan tartibda haq to‘lash evaziga beriladi.
Oldingi tahrirga qarang.
43. Davlat kadastrini yuritishni tashkil etish bo‘yicha yo‘riqnoma “O‘zgeodezkadastr” bosh boshqarmasi bilan kelishgan holda, belgilangan tartibda Turizm va madaniy meros vazirligi tomonidan tasdiqlanadi.
(43-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 22-apreldagi 209-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 23.04.2022-y., 09/22/209/0341-son)
O‘zbekiston Respublikasi madaniy meros obyektlari
davlat kadastrini yuritish tartibi to‘g‘risidagi Nizomga
ILOVA
davlat kadastrini yuritish tartibi to‘g‘risidagi Nizomga
ILOVA
Oldingi tahrirga qarang.
(ilova O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 22-apreldagi 209-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 23.04.2022-y., 09/22/209/0341-son)
Oldingi tahrirga qarang.
1. Hududiy boshqarmalar joylardagi davlat hokimiyati organlari, yuridik va jismoniy shaxslar takliflari asosida yoxud ular bilan kelishgan holda madaniy meros obyektlarini Davlat kadastriga kiritish to‘g‘risida takliflar tayyorlaydilar, madaniy meros obyektlari to‘g‘risidagi zarur ma’lumotlarni to‘playdilar.
(1-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2019-yil 30-martdagi 265-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 01.04.2019-y., 09/19/265/2858-son)
Oldingi tahrirga qarang.
2. Madaniy meros obyektlarini Davlat kadastriga kiritish to‘g‘risidagi takliflar zarur materiallar bilan birgalikda Turizm va madaniy meros vazirligi huzuridagi Madaniy meros agentligiga (keyingi o‘rinlarda — Agentlik) yuboriladi.
(2-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 22-apreldagi 209-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 23.04.2022-y., 09/22/209/0341-son)
Oldingi tahrirga qarang.
3. Hududiy boshqarmalar tomonidan taqdim etilgan materiallar tarixiy-madaniy ekspertizadan o‘tkazish (xulosani tasdiqlash) uchun Agentlikning Ilmiy-ekspert kengashiga ko‘rib chiqish uchun kiritiladi.
(3-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 22-apreldagi 209-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 23.04.2022-y., 09/22/209/0341-son)
Oldingi tahrirga qarang.
4. Tarixiy-madaniy ekspertiza natijalariga ko‘ra Ilmiy-ekspert kengash Agentlikka obyektni Davlat kadastriga kiritish to‘g‘risida tegishli xulosa taqdim etadi.
(4-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 22-apreldagi 209-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 23.04.2022-y., 09/22/209/0341-son)
Oldingi tahrirga qarang.
5. Tarixiy-madaniy ekspertiza xulosasi asosida Agentlik Turizm va madaniy meros vazirligiga obyektni Davlat kadastriga kiritish to‘g‘risida taklif kiritadi.
(5-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 22-apreldagi 209-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 23.04.2022-y., 09/22/209/0341-son)
Oldingi tahrirga qarang.
6. Turizm va madaniy meros vazirligi obyektni Davlat kadastriga kiritish to‘g‘risida tegishli buyruq chiqaradi.
(6-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 22-apreldagi 209-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 23.04.2022-y., 09/22/209/0341-son)
Oldingi tahrirga qarang.
7. Turizm va madaniy meros vazirligining buyrug‘i asosida Agentlik obyektni Davlat kadastriga kiritadi.
(7-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 22-apreldagi 209-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 23.04.2022-y., 09/22/209/0341-son)
Oldingi tahrirga qarang.
8. Agentlik obyektni Davlat kadastriga kiritgandan so‘ng O‘zbekiston Respublikasi Davlat soliq qo‘mitasi huzuridagi Kadastr agentligiga O‘zbekiston Respublikasi davlat kadastrlari yagona tizimiga kiritish uchun tegishli axborot beradi.
(8-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 22-apreldagi 209-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 23.04.2022-y., 09/22/209/0341-son)
Oldingi tahrirga qarang.
9. Buyruq chiqarilgan vaqtdan boshlab o‘n kun mobaynida Davlat kadastriga kiritilgan madaniy meros obyektiga Agentlik tomonidan madaniy meros pasporti rasmiylashtiriladi. Madaniy meros pasporti pasport rasmiylashtirilgandan keyin besh kundan kechiktirmay tegishli hududiy boshqarmaga yuboriladi.
(9-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 22-apreldagi 209-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 23.04.2022-y., 09/22/209/0341-son)
Oldingi tahrirga qarang.
10. Hududiy boshqarmalar besh kun mobaynida tegishli ravishda madaniy meros obyekti egasini (yuridik yoki jismoniy shaxsni) yoxud joylardagi davlat hokimiyati organini madaniy meros obyekti Davlat kadastriga kiritilganligi to‘g‘risida xabardor qiladi va ularga madaniy meros obyekti pasportini beradi.
(10-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2019-yil 30-martdagi 265-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 01.04.2019-y., 09/19/265/2858-son)
Oldingi tahrirga qarang.
11. Hududiy boshqarmalar va joylardagi davlat hokimiyati organlari Davlat kadastriga kiritilgan madaniy meros obyektining holati nazorat qilinishini ta’minlaydilar.
(11-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2019-yil 30-martdagi 265-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 01.04.2019-y., 09/19/265/2858-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(ilova O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 22-apreldagi 209-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 23.04.2022-y., 09/22/209/0341-son)
Oldingi tahrirga qarang.
1. Jismoniy jihatdan yo‘qolib ketgan yoki madaniy meros obyekti sifatida qadrini yo‘qotgan madaniy meros obyektlariga nisbatan hududiy boshqarmalar joylardagi davlat hokimiyati organlari, yuridik va jismoniy shaxslar takliflari asosida yoxud tegishli obyektlarning holatini o‘rganish natijalariga ko‘ra ularni Davlat kadastridan chiqarish to‘g‘risida takliflar tayyorlaydilar.
(1-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2019-yil 30-martdagi 265-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 01.04.2019-y., 09/19/265/2858-son)
Oldingi tahrirga qarang.
2. Madaniy meros obyektlarini Davlat kadastriga chiqarish to‘g‘risidagi takliflar zarur materiallar bilan birgalikda Turizm va madaniy meros vazirligi huzuridagi Madaniy meros agentligiga (keyingi o‘rinlarda — Agentlik) yuboriladi.
(2-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 22-apreldagi 209-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 23.04.2022-y., 09/22/209/0341-son)
Oldingi tahrirga qarang.
3. Hududiy boshqarmalar tomonidan taqdim etilgan materiallar tarixiy-madaniy ekspertizadan o‘tkazish uchun (xulosani tasdiqlash) Agentlikning Ilmiy-ekspert kengashiga ko‘rib chiqish uchun kiritiladi.
(3-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 22-apreldagi 209-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 23.04.2022-y., 09/22/209/0341-son)
Oldingi tahrirga qarang.
4. Tarixiy-madaniy ekspertiza natijalariga ko‘ra Ilmiy-ekspert kengash Agentlikka obyektni Davlat kadastridan chiqarishning maqsadga muvofiqligi to‘g‘risida tegishli xulosa taqdim etadi.
(4-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 22-apreldagi 209-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 23.04.2022-y., 09/22/209/0341-son)
Oldingi tahrirga qarang.
5. Tarixiy-madaniy ekspertiza xulosasi asosida Agentlik Turizm va madaniy meros vazirligiga obyektni Davlat kadastridan chiqarish to‘g‘risida taklif kiritadi.
(5-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 22-apreldagi 209-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 23.04.2022-y., 09/22/209/0341-son)
Oldingi tahrirga qarang.
6. Turizm va madaniy meros vazirligi obyektni Davlat kadastridan chiqarish to‘g‘risida tegishli buyruq chiqaradi.
(6-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 22-apreldagi 209-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 23.04.2022-y., 09/22/209/0341-son)
Oldingi tahrirga qarang.
7. Turizm va madaniy meros vazirligining buyrug‘i asosida Agentlik Davlat kadastriga tegishli yozuvni kiritadi.
(7-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 22-apreldagi 209-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 23.04.2022-y., 09/22/209/0341-son)
Oldingi tahrirga qarang.
8. Agentlik Davlat kadastriga tegishli yozuvni kiritgandan so‘ng O‘zbekiston Respublikasi Davlat soliq qo‘mitasi huzuridagi Kadastr agentligiga O‘zbekiston Respublikasi davlat kadastrlari yagona tizimiga o‘zgartirish kiritish uchun tegishli axborot beradi.
(8-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 22-apreldagi 209-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 23.04.2022-y., 09/22/209/0341-son)
Oldingi tahrirga qarang.
9. Agentlik madaniy meros pasportini bekor qiladi va tegishli hududiy boshqarmaga madaniy meros obyekti Davlat kadastridan chiqarilganligi to‘g‘risida axborot yuboradi.
(9-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 22-apreldagi 209-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 23.04.2022-y., 09/22/209/0341-son)
Oldingi tahrirga qarang.
10. Hududiy boshqarmalar madaniy meros obyekti egasini (yuridik yoki jismoniy shaxsni) yoxud joylardagi davlat hokimiyati organini madaniy meros obyekti Davlat kadastridan chiqarilganligi to‘g‘risida xabardor qiladi. Madaniy meros obyekti pasporti Agentlikka yuborish uchun hududiy boshqarmaga qaytarib beriladi.
(10-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 22-apreldagi 209-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 23.04.2022-y., 09/22/209/0341-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(nizom nomi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2011-yil 23-fevraldagi 47-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2011-y., 7-8-son, 66-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
1. Mazkur Nizom moddiy madaniy meros (keyingi o‘rinlarda “madaniy meros” deb yuritiladi) obyektlarining tarixiy-madaniy ekspertizasini tashkil etish tartibini belgilaydi
(1-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2011-yil 23-fevraldagi 47-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2011-y., 7-8-son, 66-modda)
madaniy meros obyektlari muhofaza zonasi loyihalarining shaharsozlik va loyiha hujjatlariga, shuningdek amalga oshirish mo‘ljallanayotgan yer tuzish, qurilish, melioratsiya, xo‘jalik ishlarining va boshqa ishlarning madaniy meros obyektlarini saqlash talablariga muvofiqligini aniqlash maqsadida o‘tkaziladi.
xo‘jalik maqsadlarida o‘zlashtiriladigan yer uchastkalari, agar ularda madaniy meros obyektlari mavjud bo‘lsa;
madaniy meros obyektlarining Madaniy meros obyektlarining davlat kadastriga kiritilishini asoslovchi materiallar;
madaniy meros obyektlarining Madaniy meros obyektlarining davlat kadastridan chiqarilishini asoslovchi materiallar;
shaharsozlik va loyiha hujjatlari, “Madaniy meros obyektlarini muhofaza qilish va ulardan foydalanish to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonunida belgilangan hollarda;
madaniy meros obyektlariga bevosita yoki bilvosita ta’sir ko‘rsatishi mumkin bo‘lgan yer qazish, qurilish, melioratsiya, xo‘jalik ishlarining va boshqa ishlarning amalga oshirilishini asoslovchi hujjatlar.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
4. Tarixiy-madaniy ekspertiza O‘zbekiston Respublikasi Turizm va madaniy meros vazirligi huzuridagi Madaniy meros agentligining (keyingi o‘rinlarda Agentlik deb ataladi) Ilmiy-ekspert kengashi tomonidan mazkur Nizomga ilova qilinayotgan sxemaga muvofiq amalga oshiriladi.
(4-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 22-apreldagi 209-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 23.04.2022-y., 09/22/209/0341-son)
Oldingi tahrirga qarang.
Ilmiy-ekspert kengash tarkibiga (keyingi o‘rinlarda “Kengash” deb ataladi) davlat organlari, ilmiy institutlar va muassasalar, nodavlat notijorat tashkilotlar, madaniy meros obyektlarini o‘rganish, saqlash va ulardan zamonaviy foydalanish sohasidagi ayrim olimlar va mutaxassislar kiritiladi.
(4-bandning ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2019-yil 30-martdagi 265-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 01.04.2019-y., 09/19/265/2858-son)
Oldingi tahrirga qarang.
Kengash rais, rais o‘rinbosarlari, Kengash a’zolari va kotibidan iborat bo‘ladi. Kengashning shaxsiy tarkibi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi tomonidan tasdiqlanadi.
(4-bandning uchinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2019-yil 30-martdagi 265-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 01.04.2019-y., 09/19/265/2858-son)
(4-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2005-yil 6-iyuldagi 156-son qarori tahririda — O‘zbekiston Respublikasi Qonun hujjatlari to‘plami, 2005-y., 27-son, 191-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
(5-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2019-yil 30-martdagi 265-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 01.04.2019-y., 09/19/265/2858-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(7-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 22-apreldagi 209-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 23.04.2022-y., 09/22/209/0341-son)
Oldingi tahrirga qarang.
8. Tarixiy-madaniy ekspertiza xulosasini olish uchun Agentlik tegishli madaniy meros obyekti bo‘yicha materiallarni Kengashga ko‘rib chiqish uchun kiritadi. Materiallar Kengash kotibi tomonidan qabul qilinadi.
Tarixiy-madaniy ekspertizadan o‘tkazish uchun taqdim etiladigan materiallar tarkibi va mazmuni Turizm va madaniy meros vazirligi tomonidan belgilanadi.
(8-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 22-apreldagi 209-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 23.04.2022-y., 09/22/209/0341-son)
9. Kengash kotibi olingan materiallarni Kengash raisiga taqdim etadi, rais ularni Kengashning tegishli yo‘nalishlar bo‘yicha seksiyalariga yuboradi.
10. Kengash seksiyalarida tarixiy-madaniy ekspertiza maqsadlarini hisobga olgan holda, madaniy meros obyekti bo‘yicha taqdim etilgan materiallar har tomonlama o‘rganib chiqiladi.
Zaruriyat bo‘lganda madaniy meros obyektining tarixiy-madaniy ekspertizasi obyekt joylashgan joyda o‘tkaziladi.
Oldingi tahrirga qarang.
11. Tarixiy-madaniy ekspertizani o‘tkazish metodikasi O‘zbekiston Respublikasi Fanlar akademiyasi bilan kelishgan holda Turizm va madaniy meros vazirligi tomonidan belgilanadi.
(11-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 22-apreldagi 209-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 23.04.2022-y., 09/22/209/0341-son)
Oldingi tahrirga qarang.
12. Tarixiy-madaniy ekspertizani o‘tkazishda Kengash mustaqil ekspertlarni jalb qilishga haqlidir. Buning uchun Kengash seksiyalari tegishli asoslashlar bilan Kengash raisiga murojaat qiladi, rais ushbu masalani ko‘rib chiqish uchun Agentlikka kiritadi.
Kengash raisining taqdimnomasi asosida Agentlik belgilangan tartibda ekspertlar bilan shartnomalar tuzadi.
(12-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 22-apreldagi 209-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 23.04.2022-y., 09/22/209/0341-son)
13. Tarixiy-madaniy ekspertiza natijalariga ko‘ra Kengash seksiyalari ekspert xulosasi, shuningdek tarixiy-madaniy ekspertiza xulosasi loyihasini tayyorlaydi. Ekspert xulosasi va tarixiy-madaniy ekspertiza xulosasi loyihasi barcha materiallar ilova qilingan holda ko‘rib chiqish uchun Kengash raisiga taqdim etiladi, rais tarixiy-madaniy ekspertiza natijalarini tasdiqlash uchun Kengash majlisini chaqiradi.
14. Kengash majlisi unda Kengash barcha a’zolarining uchdan ikki qismi qatnashganda vakolatli hisoblanadi. Kengash qarori oddiy ko‘pchilik ovoz bilan qabul qilinadi. Ovozlar teng bo‘lib qolganda raisning ovozi hal qiluvchi ovoz hisoblanadi.
Kengash qaroriga rozi bo‘lmagan Kengash a’zolari o‘zining alohida fikrini bayon qilishga haqlidirlar.
Oldingi tahrirga qarang.
16. Kengash majlisi o‘tkazilishini tashkil etish, majlis bayonini rasmiylashtirish Kengash kotibi tomonidan amalga oshiriladi.
(16-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 22-apreldagi 209-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 23.04.2022-y., 09/22/209/0341-son)
Oldingi tahrirga qarang.
17. Kengash qarori majlis bayoni bilan rasmiylashtiriladi. Kengash bayoni raislik qiluvchi va mas’ul kotib tomonidan imzolanadi.
Majlis bayoni, tarixiy-madaniy ekspertiza xulosasi, shuningdek Kengash a’zolarining alohida fikri Kengash kotibi tomonidan Agentlikka yuboriladi.
(17-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 22-apreldagi 209-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 23.04.2022-y., 09/22/209/0341-son)
18. Tarixiy-madaniy ekspertizani o‘tkazish muddati materiallarning yo‘nalishiga, murakkabligiga va hajmiga qarab o‘ttiz kundan oshmasligi kerak.
Oldingi tahrirga qarang.
19. Madaniy meros obyektlari tarixiy-madaniy ekspertizasi o‘tkazilganligi uchun maxsus yig‘im to‘lanadi. Maxsus yig‘imdan tushgan mablag‘lar Agentlikning Madaniy meros jamg‘armasi hisob raqamida jamlanadi va ulardan qonun hujjatlarida belgilangan tartibda foydalaniladi.
Madaniy meros obyektlari tarixiy-madaniy ekspertizasi o‘tkazilganligi uchun maxsus yig‘im miqdori va uni to‘lash tartibi O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi bilan kelishgan holda Turizm va madaniy meros vazirligi tomonidan belgilanadi
(19-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 22-apreldagi 209-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 23.04.2022-y., 09/22/209/0341-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(ilova O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 22-apreldagi 209-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 23.04.2022-y., 09/22/209/0341-son)
Oldingi tahrirga qarang.
1. Agentlik Kengash kotibiga tarixiy-madaniy ekspertiza xulosasini olish uchun taqdim etilgan materiallarni kiritadi.
(1-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 22-apreldagi 209-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 23.04.2022-y., 09/22/209/0341-son)
2. Materiallar ko‘rib chiqish ishlarini tashkil etish uchun kotib tomonidan Kengash raisiga taqdim etiladi.
Oldingi tahrirga qarang.
3. Rais materiallarni ekspert xulosasi olish uchun Kengashning yo‘nalishlar bo‘yicha seksiyalariga ko‘rib chiqish uchun beradi. Seksiyalarda taqdim etilgan materiallarni har tomonlama ko‘rib chiqish ishlari tashkil etiladi. Ekspert ishlanmalari asosida seksiyalar ekspert xulosasi, shuningdek tarixiy-madaniy ekspertiza xulosasi loyihasini tayyorlaydi. Ekspert xulosasi va tarixiy-madaniy ekspertiza xulosasi loyihasi barcha materiallar ilova qilingan holda Kengash raisiga ko‘rib chiqish uchun taqdim etiladi, rais materiallarning tayyorligini hisobga olgan holda ularni kengashga kiritish to‘g‘risida qaror qabul qiladi.
(3-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2019-yil 30-martdagi 265-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 01.04.2019-y., 09/19/265/2858-son)
Oldingi tahrirga qarang.
3a. Chet ekspertlarni jalb etish zaruriyati paydo bo‘lgan taqdirda seksiyalar rahbarlari tegishli asoslar bilan Kengash kotibiga murojaat qiladilar, kotib ushbu masalani Agentlik bilan kelishadi.
(3a-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 22-apreldagi 209-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 23.04.2022-y., 09/22/209/0341-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(3b-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 22-apreldagi 209-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 23.04.2022-y., 09/22/209/0341-son)
Oldingi tahrirga qarang.
4. Kengash raisi tarixiy-madaniy ekspertiza xulosasi loyihasini tasdiqlash uchun kengash majlisini chaqiradi.
(4-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2019-yil 30-martdagi 265-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 01.04.2019-y., 09/19/265/2858-son)
Oldingi tahrirga qarang.
5. Kengash kotibi majlis o‘tkazilishini tashkil etadi, majlis bayonini, shuningdek Kengash qarorini rasmiylashtiradi.
(5-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 22-apreldagi 209-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 23.04.2022-y., 09/22/209/0341-son)
Oldingi tahrirga qarang.
6. Kengash qarori va tarixiy-madaniy ekspertiza xulosasi Kengash kotibi tomonidan Agentlikka yuboriladi.
(6-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 22-apreldagi 209-sonli qarori tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 23.04.2022-y., 09/22/209/0341-son)
1. O‘zbekiston SSR Ministrlar Sovetining “Respublikada moddiy madaniyat yodgorliklarini saqlash va qayta tiklashni yanada yaxshilash chora-tadbirlari hamda yodgorliklar va monumentlarning loyihalarini tuzish va ularni qurish tartibi to‘g‘risida” 1968-yil 30-avgustdagi 415-son qarori (O‘zSSR QT, 1968-y., 6-son, 52-modda)ning 1, 6-bandlari, 7-bandning “a” va “v” kichik bandlari.
2. O‘zbekiston SSR Ministrlar Sovetining “Arxitektura va arxeologiya yodgorliklarini saqlash va qayta tiklash, hisobga olish va konservatsiya qilishni yanada yaxshilash chora-tadbirlari to‘g‘risida” 1973-yil 9-avgustdagi 339-son qarorining 1,7,9 va 11-bandlari.
3. O‘zbekiston KP Markaziy Komiteti va O‘zbekiston SSR Ministrlar Sovetining “Respublika moddiy madaniyat yodgorliklarini saqlash va qayta tiklashni boshqarishni yanada takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida” 1979-yil 24-fevraldagi 149-son qarori 1-bandining uchinchi xat boshi, 4-bandi, 11-bandining “g” kichik bandi, 12-15 va 17-bandlari, shuningdek mazkur qarorga 1-ilova.
4. O‘zbekiston SSR Ministrlar Sovetining “O‘zbekiston SSR Madaniyat vazirligining Madaniyat va tasviriy san’at yodgorliklarini saqlash va qayta tiklash, ulardan foydalanish, yangi yodgorliklar va monumentlarni qurish, ta’mirlash ilmiy-ishlab chiqarish bosh boshqarmasi to‘g‘risidagi Nizomni tasdiqlash haqida” 1979-yil 30-avgustdagi 612-son qarori (O‘zSSR QT, 1979-y., 8-son, 33-modda).
5. O‘zbekiston SSR Ministrlar Sovetining “SSSR Ministrlar Sovetining “Tarix va madaniyat yodgorliklarini saqlash va ulardan foydalanish to‘g‘risidagi Nizomni tasdiqlash haqida” 1982-yil 16-sentabrdagi 865-son qarori” yuzasidan 1982-yil 1-oktabrdagi 663-son qarori (O‘zSSR QT, 1982-y., 10-son, 36-modda).
6. O‘zbekiston SSR Ministrlar Sovetining “O‘zbekiston tarix va madaniyat yodgorliklarini saqlash jamiyatining Ustavi to‘g‘risida” 1986-yil 19-dekabrdagi 598-son qarori (O‘zSSR QT, 1986-y., 12-son, 50-modda).
Oldingi tahrirga qarang.
(II bo‘lim O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2004-yil 9-iyundagi 272-son qarori bilan o‘z kuchini yo‘qotgan — O‘zbekiston Respublikasi Qonun hujjatlari to‘plami, 2004-y., 22-23-son, 267-modda)