от 18.05.2017 г. № УП-5044
См. предыдущую редакцию.
(пункт 2 утратил силу Указом Президента Республики Узбекистан от 30 апреля 2021 года № УП-6218 — Национальная база данных законодательства, 30.04.2021 г., № 06/21/6218/0398)
См. предыдущую редакцию.
(пункт 5 в редакции Указа Президента Республики Узбекистан от 9 сентября 2022 года № УП-220 — Национальная база данных законодательства, 10.09.2022 г., № 06/22/220/0812)
См. предыдущую редакцию.
(абзац первый пункта 6 в редакции Указа Президента Республики Узбекистан от 9 сентября 2022 года № УП-220 — Национальная база данных законодательства, 10.09.2022 г., № 06/22/220/0812)
См. предыдущую редакцию.
(пункт 7 утратил силу Указом Президента Республики Узбекистан от 9 сентября 2022 года № УП-220 — Национальная база данных законодательства, 10.09.2022 г., № 06/22/220/0812)
 Комментарий LexUz
См. предыдущую редакцию.
(приложение утратило силу Указом Президента Республики Узбекистан от 9 сентября 2022 года № УП-220 — Национальная база данных законодательства, 10.09.2022 г., № 06/22/220/0812)

Наша страна обладает богатыми гидроэнергетическими ресурсами. Достаточно сказать, что объем гидроэнергетических ресурсов Республики Узбекистан, технически пригодных к освоению, составляет 27,4 миллиарда киловатт-часов ежегодной выработки электроэнергии. При этом в настоящее время освоено лишь 6,5 миллиард киловатт-часов, или 23,7 процента имеющегося гидроэнергетического потенциала страны.

Учитывая, что гидроэнергетические ресурсы являются природным, возобновляемым и экологически чистым энергоисточником, всемерное увеличение их использования отвечает современной стратегии развития республики. Это обеспечивает гарантированное покрытие растущих потребностей в электроэнергии промышленных и коммунальных предприятий, сельского хозяйства и населения регионов, способствует экономии и рациональному использованию в стране запасов органического топлива и сокращению выбросов вредных веществ в окружающую среду.

Гидроэнергетическая отрасль Узбекистана в настоящее время включает 36 гидроэлектростанций, из которых 25 ГЭС были введены в эксплуатацию от 40 до 80 лет назад и в значительной степени выработали свой технический ресурс, требуют модернизации оборудования и реконструкции сооружений.

В целях эффективного использования гидроэнергетического потенциала республики, увеличения доли возобновляемых гидроэнергетических ресурсов в структуре производства электрической энергии, создания новых экологически чистых генерирующих мощностей, осуществления технического и технологического перевооружения существующих гидроэлектростанций 2 мая 2017 года было принято постановление Президента Республики Узбекистан № ПП-2947 о Программе мер по дальнейшему развитию гидроэнергетики на 2017 — 2021 годы.

Следует отметить, что из общего количества гидроэлектростанций 28 входят в структуру АО «Узбекэнерго» с выработкой в среднем за год 5,2 миллиарда киловатт-часов электроэнергии и 8 гидроэлектростанций находятся на балансе Объединения «Узсувэнерго» Министерства сельского и водного хозяйства республики с выработкой ежегодно 1,3 миллиарда киловатт-часов электроэнергии. В результате такого разделения не обеспечивается необходимое техническое единство управления гидроэнергетической отраслью.

Для формирования единой системы управления водно-энергетическими ресурсами, последовательного широкого привлечения в развитие гидроэнергетики иностранных инвестиций и обеспечения на этой основе наиболее полного удовлетворения потребности предприятий и населения в электрической энергии указом Президента Республики Узбекистан предусмотрено образование акционерного общества «Узбекгидроэнерго», объединяющего все гидроэлектростанции республики, ранее входившие в состав АО «Узбекэнерго», а также подчиненные Объединению «Узсувэнерго» Министерства сельского и водного хозяйства Республики Узбекистан.

На АО «Узбекгидроэнерго» возложены такие важные задачи, как:

осуществление единой технической политики в сфере производства электрической энергии на гидроэлектростанциях, обеспечение безопасной и эффективной эксплуатации гидротехнических сооружений, а также централизованного технологического управления объектами гидроэнергетики;

разработка и реализация программ развития гидроэнергетики на основе комплексного освоения гидроэнергетического потенциала и обеспечение увеличения доли гидроэнергетики в структуре энергетического баланса республики;

реализация инвестиционных проектов по строительству новых и модернизации действующих гидроэлектростанций на основе современных и всесторонне обоснованных научно-технических решений в области проектирования и строительства крупных, средних, малых и микро-гидроэлектростанций;

развитие сотрудничества с международными компаниями и финансовыми институтами по привлечению иностранных инвестиций и передовых технологий в реализацию проектов по строительству новых и модернизации действующих гидроэлектростанций;

обеспечение бережного отношения к водному потенциалу республики, сохранение имеющейся флоры и фауны при строительстве и эксплуатации гидротехнических сооружений, а также эффективное управление водными ресурсами с учетом климатических, природных и других особенностей республики;

осуществление на системной основе подготовки, переподготовки и повышения квалификации кадров с высшим и средним специальным, профессиональным образованием в сфере гидроэнергетики.

При этом важно отметить, что на АО «Узбекгидроэнерго» возложены функции исполнительного и ответственного органа по своевременной и качественной реализации Программы мер по дальнейшему развитию гидроэнергетики на 2017 — 2021 годы, утвержденной постановлением Президента Республики Узбекистан от 2 мая 2017 года № ПП-2947.

В целях обеспечения стабильной и надежной работы энергетической системы республики за АО «Узбекэнерго» остается право:

проведения единой координации вопросов оперативно-диспетчерского управления предприятиями АО «Узбекгидроэнерго» через действующий Национальный диспетчерский центр;

100-процентной закупки электроэнергии, производимой предприятиями АО «Узбекгидроэнерго».

Во исполнение указа принято постановление Президента Республики Узбекистан «О мерах по организации деятельности акционерного общества «Узбекгидроэнерго», которым одобрена структура создаваемого АО «Узбекгидроэнерго» и даны поручения, связанные с обеспечением формирования его уставного капитала и утверждением учредительных документов.

АО «Узбекгидроэнерго» дано разрешение на создание консорциумов и профильных дочерних предприятий в республике и за рубежом, в том числе совместно с ведущими зарубежными инжиниринговыми, консалтинговыми и строительными компаниями для реализации совместных инвестиционных проектов.

Принятым постановлением функции генеральной проектной организации по разработке предпроектной и проектной документации по инвестиционным проектам АО «Узбекгидроэнерго» возложены на АО «Гидропроект», а генеральной подрядной организации по строительству и модернизации объектов АО «Узбекгидроэнерго» — на ООО «ТуполангсувГЭСкурилиш», за исключением инвестиционных проектов, осуществляемых в соответствии с процедурами международных финансовых институтов и стран-доноров.

Предоставлено право АО «Гидропроект» по согласованию с АО «Узбекгидроэнерго» привлекать в рамках инвестиционных проектов для разработки предпроектной и проектной документации по строительству и модернизации объектов гидроэнергетики на договорной основе в качестве субподрядчиков лучшие отечественные и зарубежные специализированные проектные и инжиниринговые организации, а также ведущих специалистов и экспертов с осуществлением координации их работы.

Следует отметить, что на АО «Узбекгидроэнерго» возложены функции ответственного органа за определение потребности в квалифицированных кадрах с высшим и средним специальным, профессиональным образованием для сферы гидроэнергетики и организацию их подготовки в высших образовательных учреждениях и профессиональных колледжах республики, независимо от их ведомственной подчиненности.

Министерству высшего и среднего специального образования Республики Узбекистан, Центру среднего специального, профессионального образования, Министерству труда Республики Узбекистан, АО «Узбекгидроэнерго» совместно с другими заинтересованными министерствами, ведомствами, хозяйственными объединениями поручено:

определить перечень направлений и специальностей высшего образования, направлений, профессий и специальностей среднего специального, профессионального образования по подготовке квалифицированных кадров для сферы гидроэнергетики, конкретные высшие образовательные учреждения и профессиональные колледжи, осуществляющие их подготовку, критически пересмотреть по ним образовательные стандарты, учебные планы и программы с учетом современных требований и международного опыта, с обязательным включением прохождения обучения, практики и стажи�овки на гидроэлектростанциях, гидротехни?еских и других связанных с гидроэнергетикой предприятиях и организациях;

ежегодно, при формировании квот приема в профильные высшие и средние специальные, профессиональные образовательные учреждения, учитывать реальную потребность сферы гидроэнергетики в квалифицированных кадрах с учетом реализации принятой Программы мер по дальнейшему развитию гидроэнергетики на 2017 — 2021 годы;

обеспечить действенный механизм контроля и усиления ответственности, прежде всего руководителей средних специальных, профессиональных образовательных учреждений, за трудоустройство на предприятиях и в организациях сферы гидроэнергетики выпускников высших образовательных учреждений и профессиональных колледжей по избранной профессии и специальности.

Реализация принятых указа и постановления Президента Республики Узбекистан позволит:

во-первых, объединить материально-техническую базу всех действующих гидроэлектростанций республики и обслуживающих их строительных, монтажных, ремонтных, наладочных и проектно-изыскательских предприятий в единую гидроэнергетическую отрасль;

во-вторых, осуществить организационное, финансовое и технологическое управление гидроэнергетикой с координацией режимов производства электрической энергии, реализацией стратегии безопасной многолетней эксплуатации сооружений и оборудования гидроэлектростанций, динамичного развития отрасли, совершенствования ее правовой и нормативно-методологической базы, формирования высококвалифицированного персонала;

в-третьих, обеспечить высокие энергетические показатели, оптимальные режимы работы и эффективность гидроэлектростанций с внедрением современных технологий и оборудования, его возможной типизацией и стандартизацией, использованием мировых научно-технических достижений в области проектирования, строительства и контроля за состоянием ГЭС;

в-четвертых, осуществить поэтапную реализацию программы развития гидроэнергетики, обеспечивающей комплексное освоение гидроэнергетических ресурсов страны, сохранение работоспособности и обновление действующих гидроэлектростанций, строительство новых ГЭС самой разной мощности с постоянным увеличением доли гидроэнергетики в структуре энергетического баланса Узбекистана;

в-пятых, обеспечить комплексное освоение в республике водных и энергетических ресурсов с бережным отношением к имеющемуся природному потенциалу и окружающей среде, согласованному их использованию в интересах энергетики, водного хозяйства, ирригации, питьевого водоснабжения, рекреации и социально-экономического развития регионов;

в-шестых, осуществить практическую подготовку и воспитание квалифицированных инженерно-технических и профессиональных кадров в гидроэнергетической отрасли с мотивацией престижа высокотехнологического труда, стремления к совершенствованию знаний, умений и опыта, повышения уровня и качества жизни.

Принятые Указ Президента Республики Узбекистан «Об образовании акционерного общества «Узбекгидроэнерго» и постановление Президента «О мерах по организации деятельности акционерного общества «Узбекгидроэнерго» являются беспрецедентным шагом в создании единой гидроэнергетической отрасли в Узбекистане для укрепления энергетической безопасности страны, безопасной и эффективной эксплуатации существующих гидроэлектростанций и создания новых высокоманевренных и эффективных генерирующих предприятий.


Олдинги таҳрирга қаранг.
(2-банд Ўзбекистон Республикаси Президентининг йил 30 апрелдаги ПФ-6218-сонли Фармонига асосан ўз кучини йўқотган — Қонунчилик маълумотлари миллий базаси, 30.04.2021 й., 06/21/6218/0398-сон)
Олдинги таҳрирга қаранг.
5. «Ўзбекгидроэнерго» АЖга Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2021 йил 10 декабрдаги ПҚ-44-сон қарори билан тасдиқланган 2021 — 2030 йилларда гидроэнергетикани янада ривожлантириш бўйича қўшимча чора-тадбирлар дастури ўз вақтида ва сифатли амалга оширилишини таъминлаш бўйича ижро этувчи ва масъул орган вазифаси юклансин.
(5-банд Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2022 йил 9 сентябрдаги ПФ-220-сонли Фармони таҳририда — Қонунчилик маълумотлари миллий базаси, 10.09.2022 й., 06/22/220/0812-сон)
Олдинги таҳрирга қаранг.
(6-банднинг биринчи хатбошиси Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2022 йил 9 сентябрдаги ПФ-220-сонли Фармони таҳририда — Қонунчилик маълумотлари миллий базаси, 10.09.2022 й., 06/22/220/0812-сон)
Олдинги таҳрирга қаранг.
(6-банднинг учинчи хатбошиси Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2022 йил 9 сентябрдаги ПФ-220-сонли Фармони таҳририда — Қонунчилик маълумотлари миллий базаси, 10.09.2022 й., 06/22/220/0812-сон)
Олдинги таҳрирга қаранг.
(7-банд Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2022 йил 9 сентябрдаги ПФ-220-сонли Фармонига асосан ўз кучини йўқотган — Қонунчилик маълумотлари миллий базаси, 10.09.2022 й., 06/22/220/0812-сон)
 LexUZ шарҳи
Олдинги таҳрирга қаранг.
(илова Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2022 йил 9 сентябрдаги ПФ-220-сонли Фармонига асосан ўз кучини йўқотган — Қонунчилик маълумотлари миллий базаси, 10.09.2022 й., 06/22/220/0812-сон)

Ўзбекистон гидроэнергетика ресурсларига бой мамлакат ҳисобланади. Бу борада республикамизда ўзлаштирилиши мумкин бўлган гидроэнергетика ресурслари йилига 27,4 миллиард киловатт/соат электр энергия ишлаб чиқариш ҳажмига тенглигини айтишнинг ўзи кифоя. Шу билан бирга, ҳозирги кунда мамлакатимиз гидроэнергетика салоҳиятининг атиги 6,5 миллиард киловатт/соати ёки 23,7 фоизи ўзлаштирилган, холос.

Гидроэнергетика ресурслари табиий, экологик тоза ва қайта тикланувчи энергия манбаи бўлгани сабабли улардан фойдаланишни ҳар томонлама кенгайтириш республикамизнинг замонавий тараққиёт стратегиясига мосдир. Бу саноат ва коммунал корхоналари, қишлоқ хўжалиги ва ҳудудларда аҳолининг электр энергиясига ошиб бораётган эҳтиёжини кафолатли қоплашни, мамлакатимиздаги органик ёқилғи захираларидан оқилона фойдаланиш ва уларни тежашни, шунингдек, атроф-муҳитга зарарли чиқиндилар чиқарилиши камайтирилишини таъминлайди.

Бугунги кунда Ўзбекистон гидроэнергетика соҳаси 36 та гидроэлектростанцияларни ўз ичига олади, улардан 25 таси 40 — 80 йил муқаддам ишга туширилган ва ўзининг техник ресурсларини деярли ўтаб бўлган, асбоб-ускуналар ва иншоотлар модернизация ва реконструкцияга муҳтождир.

Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2017 йил 2 майдаги 2017 — 2021 йилларда гидроэнергетикани янада ривожлантириш чора-тадбирлари дастури тўғрисидаги ПҚ-2947-сонли қарори республикамизнинг гидроэнергетика салоҳиятидан самарали фойдаланиш, электр энергия ишлаб чиқариш таркибида қайта тикланувчи гидроэнергетик ресурслар улушини ошириш, янги экологик тоза ишлаб чиқариш қувватларини яратиш ҳамда мавжуд гидроэлектростанцияларни техник ва технологик қайта жиҳозлаш мақсадида қабул қилинди.

Айтиш жоизки, гидроэлектростанцияларнинг умумий сонидан йилига ўртача 5,2 миллиард киловатт/соат электр энергияси ишлаб чиқариш қувватига эга 28 таси «Ўзбекэнерго» акциядорлик жамияти тизимига киради, йилига ўртача 1,3 миллиард киловатт/соат электр энергияси ишлаб чиқариш қувватига эга 8 та гидроэлектростанция эса Қишлоқ ва сув хўжалиги вазирлиги тасарруфидаги «Ўзсувэнерго» бирлашмаси тасарруфидадир. Бу каби бўлиниш пировардида гидроэнергетика соҳасини техник бошқаришнинг зарурий яхлитлигини таъминламайди.

Ўзбекистон Республикаси Президентининг Фармони билан мамлакатимизнинг сув-энергетика ресурсларини бошқаришнинг ягона тизимини шакллантириш, гидроэнергетикани ривожлантиришга изчил равишда хорижий инвестицияларни кенг жалб этиш ва шу асосда корхоналар ва аҳолининг электр энергияга бўлган эҳтиёжи тўлиқ қондирилишини таъминлаш мақсадида илгари «Ўзбекэнерго» акциядорлик жамияти таркибига кирган, шунингдек, Ўзбекистон Республикаси Қишлоқ ва сув хўжалиги вазирлигининг «Ўзсувэнерго» бирлашмасига қарашли бўлган барча гидроэлектростанцияларни бирлаштирувчи «Ўзбекгидроэнерго» акциядорлик жамиятини ташкил этиш кўзда тутилган.

«Ўзбекгидроэнерго» акциядорлик жамияти зиммасига қуйидаги муҳим вазифалар юкланмоқда:

гидроэлектростанцияларда электр энергия ишлаб чиқариш соҳасида ягона техник сиёсатни амалга ошириш, гидротехник иншоотлардан хавфсиз ва самарали фойдаланишни таъминлаш, шунингдек, гидроэнергетика объектларини марказлаштирилган технологик бошқариш;

гидроэнергетика салоҳиятини комплекс ўзлаштириш асосида гидроэнергетика соҳасини ривожлантириш дастурларини ишлаб чиқиш ва амалга ошириш ҳамда республикамизнинг энергетика баланси таркибида гидроэнергетиканинг улушини кўпайтиришни таъминлаш;

йирик, ўрта, кичик ва микро гидроэлектростанцияларни лойиҳалаштириш ва қуриш соҳасида замонавий ва ҳар томонлама чуқур асосланган илмий-техник ечимлар асосида янги гидроэлектростанциялар қуриш ва ишлаб турганларини модернизациялаш бўйича инвестиция лойиҳаларини амалга ошириш;

янги гидроэлектростанциялар қуриш ва ишлаб турганларини модернизация қилиш бўйича лойиҳаларни амалга оширишга хорижий инвестициялар ва илғор технологияларни жалб этиш бўйича халқаро компаниялар ва молия институтлари билан ҳамкорликни ривожлантириш;

республикамизнинг сув салоҳиятига тежамкорлик билан муносабатда бўлишни таъминлаш, гидротехника иншоотларини қуриш ва улардан фойдаланишда мавжуд флора ва фаунани сақлаш, шунингдек, мамлакатимизнинг иқлим, табиий ва бошқа хусусиятларини ҳисобга олган ҳолда сув ресурсларини самарали бошқариш;

гидроэнергетика соҳасида олий ва ўрта махсус маълумотга эга бўлган кадрларни тизимли асосда тайёрлаш, қайта тайёрлаш ва малакасини ошириш.

Ўз навбатида, «Ўзбекгидроэнерго» акциядорлик жамиятига Ўзбекистон Республикаси Президентининг 2017 йил 2 майдаги ПҚ-2947-сонли қарори билан тасдиқланган 2017 — 2021 йилларда гидроэнергетикани янада ривожлантириш чора-тадбирлари дастурини ўз вақтида ва сифатли амалга ошириш бўйича ижро этувчи ва масъул орган функциялари юклатилганлигини таъкидлаш лозим.

Мамлакатимиз энергетика тизимининг барқарор ва ишончли фаолиятини таъминлаш мақсадида «Ўзбекэнерго» акциядорлик жамиятининг қуйидаги ҳуқуқлари сақлаб қолинди:

мавжуд Миллий диспетчерлик маркази орқали «Ўзбекгидроэнерго» акциядорлик жамияти корхоналарини тезкор-диспетчерлик бошқариш масалаларини яхлит мувофиқлаштириш;

«Ўзбекгидроэнерго» акциядорлик жамияти корхоналари томонидан ишлаб чиқариладиган электр энергиясини юз фоиз харид қилиш.

Ўзбекистон Республикаси Президентининг Фармон ижроси доирасида қабул қилинган «Ўзбекгидроэнерго» акциядорлик жамияти фаолиятини ташкил этиш тўғрисида»ги қарори билан ташкил этилаётган «Ўзбекгидроэнерго» акциядорлик жамиятининг тузилмаси тасдиқланди ва унинг устав жамғармасини шакллантириш ва таъсис ҳужжатларини тасдиқлаш билан боғлиқ тегишли топшириқлар берилди.

«Ўзбекгидроэнерго» акциядорлик жамиятига республикамизда ва хорижда, жумладан, етакчи хорижий инжиниринг, консалтинг ва қурилиш компаниялари билан ҳамкорликда инвестиция лойиҳаларини ҳамкорликда амалга ошириш учун консорциумлар ва ихтисослашган шуъба корхоналар ташкил этишга рухсат берилди.

Қабул қилинган қарор билан «Гидролойиҳа» акциядорлик жамияти «Ўзбекгидроэнерго» акциядорлик жамиятининг инвестиция лойиҳалари бўйича лойиҳаолди ва лойиҳалаш ҳужжатларини ишлаб чиқиш борасида бош лойиҳаловчи этиб белгиланди, «ТўполангсувГЭСқурилиш» масъулияти чекланган жамиятига эса халқаро молиявий институтлар ва донор мамлакатларнинг шартлари асосида амалга ошириладиган инвестиция лойиҳаларидан ташқари «Ўзбекгидроэнерго» акциядорлик жамияти объектларини қуриш ва модернизация қилиш бўйича бош пудратчи функциялари юкланди.

Ўз навбатида, «Гидролойиҳа» акциядорлик жамиятига «Ўзбекгидроэнерго» акциядорлик жамияти билан келишилган ҳолда, гидроэнергетика объектларини қуриш ва модернизация қилиш бўйича инвестиция лойиҳалари доирасида лойиҳаолди ва лойиҳа ҳужжатларини ишлаб чиқиш учун энг яхши маҳаллий ва хорижий ихтисослаштирилган лойиҳа ва инжиниринг ташкилотларини, шунингдек, етакчи мутахассислар ва экспертларни, субпудратчилар сифатида уларнинг ишини мувофиқлаштирган ҳолда, шартнома асосида жалб этиш ҳуқуқи берилди.

Гидроэнергетика соҳасининг олий ва ўрта махсус маълумотли, касб-ҳунарга эга малакали кадрларга бўлган талабини аниқлаш ва уларни республикамизнинг олий таълим муассасалари ва касб-ҳунар коллежларида, идоравий мансублигидан қатъи назар, тайёрлаш бўйича масъул орган функциялари «Ўзбекгидроэнерго» акциядорлик жамиятига юкланди.

Ўзбекистон Республикаси Олий ва ўрта махсус таълим вазирлиги, Ўрта махсус, касб-ҳунар таълими маркази, Ўзбекистон Республикаси Меҳнат вазирлиги хамда «Ўзбекгидроэнерго» акциядорлик жамиятига бошқа манфаатдор вазирлик, идоралар ва хўжалик бирлашмалари билан биргаликда бажариш учун қуйидаги топшириқлар берилди:

гидроэнергетика соҳаси учун малакали кадрлар тайёрлаш борасида олий маълумот йўналишлари ва мутахассисликлари, ўрта махсус, касб-ҳунар йўналишлари, касблари ва мутахассисликлари рўйхатини ҳамда уларни тайёрловчи олий таълим муассасалари ва касб-ҳунар коллежларини аниқ белгилаш;

гидроэлектростанцияларда, гидротехника ва гидроэнергетика билан боғлиқ корхона ва ташкилотларда мажбурий ўқиш, амалиёт ва тажриба ўташни киритган ҳолда, таълим стандартлари, ўқув режалари ва дастурларини замонавий талаблар ва халқаро тажриба асосида танқидий қайта кўриб чиқиш;

ҳар йили ихтисослаштирилган олий ва ўрта махсус, касб-ҳунар таълими муассасаларига қабул квоталарини шакллантириш давомида 2017 — 2021 йилларда гидроэнергетикани янада ривожлантириш бўйича қабул қилинган Дастур амалга оширилишини инобатга олган ҳолда, гидроэнергетика соҳасининг малакали мутахассисларга бўлган ҳақиқий талабини назарда тутиш;

олий таълим муассасалари ва касб-ҳунар коллежлари битирувчиларининг танлаган касблари ва мутахассисликлари бўйича гидроэнергетика соҳасидаги корхона ва ташкилотларда иш билан таъминланишлари устидан назорат, шунингдек, биринчи навбатда, ўрта махсус ва касб-ҳунар таълими муассасалари раҳбарлари жавобгарлигини оширишнинг амалий механизмларини таъминлаш.

Ўзбекистон Республикаси Президентининг қабул қилинган Фармони ва қарори амалга оширилиши қуйидагиларга имкон яратади:

биринчидан, республикамизда мавжуд барча гидроэлектростанцияларнинг моддий-техник базасини ва уларга хизмат кўрсатувчи қурилиш, монтаж, таъмирлаш, созлаш, илмий-лойиҳалаштириш ташкилотларини ягона гидроэнергетика соҳасига бирлаштириш;

иккинчидан, электр энергиясини ишлаб чиқариш тартибини мувофиқлаштириш, гидроэлектростанцияларнинг асбоб-ускуналари ва иншоотларидан кўп йиллик хавфсиз фойдаланиш стратегиясини амалга ошириш, соҳани динамик ривожлантириш, ҳуқуқий ва норматив-методик базасини такомиллаштириш, юқори малакали мутахассисларни шакллантириш орқали гидроэнергетиканинг ташкилий, молиявий ва технологик бошқарувини амалга ошириш;

учинчидан, замонавий технологиялар ва жиҳозларни қўллаб, уларни эҳтимолий мужассамлаштириш ва стандартлаштириш, гидроэлектростанцияларни лойиҳалаштириш, қуриш ва назорат қилишда халқаро илмий-техник ютуқларни қўллаш орқали юқори энергетика кўрсаткичларини ва гидроэлектростанцияларнинг мақбул иш тартиби ва самарадорлигини таъминлаш;

тўртинчидан, мамлакатдаги гидроэнергетика ресурсларидан тўлақонли фойдаланиш, мавжуд бўлган гидроэлектростанцияларни янгилаш ва тўлиқ ишлашини таъминлаш, Ўзбекистон энергетика баланси таркибида гидроэнергетика улушини ошириш учун турли қувватлардаги гидроэлектростанцияларни қуришни таъминловчи гидроэнергетикани босқичма-босқич ривожлантириш дастурини татбиқ этиш;

бешинчидан, мавжуд табиий салоҳият ва атроф-муҳитга эҳтиёткорона муносабат орқали республикамизда сув ва энергетика манбалари комплекс ўзлаштирилишини таъминлаш, энергетика, сув хўжалиги, ирригация, ичимлик суви ҳамда ҳудудларни ижтимоий-иқтисодий ривожлантириш манфаатлари йўлида улардан оқилона фойдаланиш;

олтинчидан, юқори технологик меҳнат фаолиятининг нуфузини рағбатлантирган ҳолда, гидроэнергетика соҳасида билим олишга, кўникма ва малакаларини оширишга, турмуш тарзи ва сифатини кўтаришга интиладиган малакали муҳандис-техник ва касб-ҳунарли кадрларни амалий тайёрлаш, ўстириш ва тарбиялаш.

Ўзбекистон Республикаси Президентининг «Ўзбекгидроэнерго» акциядорлик жамиятини ташкил этиш тўғрисида»ги Фармони ва «Ўзбекгидроэнерго» акциядорлик жамияти фаолиятини ташкил этиш тўғрисида»ги қарори мамлакатимизнинг энергетика мустақиллигини кучайтириш, мавжуд гидроэлектростанциялардан самарали ва хавфсиз фойдаланиш, юқори маневрли ва самарали янги электр энергияси ишлаб чиқариш ташкилотларини яратиш орқали Ўзбекистонда ягона гидроэнергетика соҳасини яратиш йўлида улкан қадам ҳисобланади.