LexUZ sharhi
Mazkur qaror O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2019-yil 12-sentabrdagi 765-sonli “Sud boshqaruvchilari faoliyatini tashkil etish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi qaroriga asosan o‘z kuchini yo‘qotgan.
Yangi tahrirdagi “Bankrotlik to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasining Qonuniga muvofiq hamda bankrotlik tartibotlarini amalga oshirishda sud boshqaruvchilari faoliyatining zarur normativ-huquqiy bazasini ta’minlash maqsadida Vazirlar Mahkamasi qaror qiladi:
Sud boshqaruvchilarini attestatsiyadan o‘tkazish to‘g‘risidagi nizom 2-ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
Oldingi tahrirga qarang.
2. O‘zbekiston Respublikasi Xususiylashtirilgan korxonalarga ko‘maklashish va raqobatni rivojlantirish davlat qo‘mitasi:
(2-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2017-yil 16-avgustdagi 638-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2017-y., 33-son, 863-modda)
bir oy muddatda respublikaning barcha mintaqalarida sud boshqaruvchilarini tayyorlash uchun o‘quv kurslari tashkil etsin va ularni mazkur qarorga muvofiq attestatsiyadan o‘tkazsin;
3. Mazkur qarorning bajarilishini nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining o‘rinbosari R.S. Azimov zimmasiga yuklansin.
1. Mazkur Nizom “Bankrotlik to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasining Qonuniga muvofiq ishlab chiqilgan hamda qarzdor korxonaning bankrotligi tartibotlarini amalga oshirishda sud boshqaruvchilari tomonidan vakolatlarni amalga oshirish tartibini belgilaydi.
Oldingi tahrirga qarang.
2. Iqtisodiy sud tomonidan bankrotlik to‘g‘risidagi aniq ish bo‘yicha quyidagi turdagi sud boshqaruvchilari tayinlanadi:
(2-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 19-yanvardagi 34-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 23.01.2018-y., 09/18/34/0605-son)
Oldingi tahrirga qarang.
kuzatish tartiboti joriy etilganda — kreditor (kreditorlar) tomonidan taklif etilgan nomzodlardan tayinlanadi. Kreditor (kreditorlar) tomonidan muvaqqat boshqaruvchi nomzodi tavsiya qilinmagan taqdirda, u O‘zbekiston Respublikasi Xususiylashtirilgan korxonalarga ko‘maklashish va raqobatni rivojlantirish davlat qo‘mitasi (keyingi o‘rinlarda Qo‘mita deb ataladi) yoki uning hududiy boshqarmasi tomonidan tavsiya qilingan nomzodlardan tayinlanadi;
(3-bandning ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2017-yil 16-avgustdagi 638-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2017-y., 33-son, 863-modda)
sud sanatsiyasi tartiboti o‘tkazilganda — kreditorlar yig‘ilishi yoki majburiyatlarning bajarilishi ta’minlanishini zimmasiga olgan shaxslar tomonidan taklif etilgan nomzodlardan tayinlanadi;
tashqi boshqaruv joriy etilganda va tugatishga doir ish boshlanganda — kreditorlar yig‘ilishi yoki Qo‘mita yoxud uning hududiy boshqarmasi tomonidan taklif etilgan nomzodlardan tayinlanadi.
Sud sanatsiyasi yoki tashqi boshqaruv tartiboti joriy etilganda yoxud tugatishga doir ish boshlanganda muvaqqat boshqaruvchi vakolatini amalga oshirib turgan shaxsning nomzodi sud boshqaruvchisi sifatida ko‘rib chiqilishi mumkin.
4. “Bankrotlik to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonunining 18-moddasiga muvofiq sud boshqaruvchisi sifatidagi faoliyatni amalga oshirishiga cheklashlar mavjud bo‘lgan shaxslar sud boshqaruvchilari etib tayinlanishi mumkin emas.
5. Sud boshqaruvchilarining faoliyati “Bankrotlik to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasining Qonunida nazarda tutilgan hollarda to‘xtatiladi.
Oldingi tahrirga qarang.
(6-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 19-yanvardagi 34-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 23.01.2018-y., 09/18/34/0605-son)
uch kun mobaynida rasmiy nashrlarga qarzdor korxonaga nisbatan kuzatish tartiboti joriy etilganligi to‘g‘risida xabar yo‘llanishini ta’minlaydi;
matbuotda e’lon qilingan kundan boshlab o‘n kundan ortiq bo‘lmagan muddatda aniqlangan barcha kreditorlarni kuzatish tartiboti joriy etilganligi to‘g‘risida xabardor qiladi, mehnatga haq to‘lash bo‘yicha kreditorlar bundan mustasno. Xabarni e’lon qilish va kreditorlarni xabardor qilishga doir barcha xarajatlar qarzdor korxona hisobiga amalga oshiriladi;
qarzdor korxonaning boshqaruv organlarini kuzatish tartiboti joriy etilganligi va muvaqqat boshqaruvchi tayinlanganligi to‘g‘risida yozma ravishda xabardor qiladi, shuningdek qarzdor korxona boshqaruv organlarining mansabdor shaxslarini kuzatish davrida ularning vazifalari ro‘yxati bilan imzo qo‘ydirib tanishtiradi;
qarzdor korxona rahbarining qarzdor korxona xodimlarini, muassisni (qatnashuvchini) yoki qarzdor korxona mol-mulki egasini qarzdor korxonaga nisbatan kuzatish tartiboti joriy etilganligi to‘g‘risida xabardor qilish bo‘yicha xatti-harakatlari ustidan nazoratni ta’minlaydi;
Oldingi tahrirga qarang.
qarzdor korxonaning mol-mulkini saqlash ta’minlanishini tashkil etadi. Zarur hollarda qarzdor korxonaning mol-mulki saqlanishini ta’minlash bo‘yicha qo‘shimcha chora-tadbirlar ko‘rish to‘g‘risida iqtisodiy sudga iltimosnoma bilan murojaat qiladi;
(6-bandning yettinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 19-yanvardagi 34-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 23.01.2018-y., 09/18/34/0605-son)
qarzdor korxona bitishuvlari qarorlariga rozilik beradi. Qarzdor korxona murojaat qilgandan keyin uch kun muddatda uning bitishuv tuzishiga yoki qarzdor korxona tomonidan “Bankrotlik to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonunining 64-moddasiga muvofiq qarorlar qabul qilishiga yozma ravishda rozilik (rad javobi) beradi.
Oldingi tahrirga qarang.
qarzdorning soxta bankrotligi va bankrotlikni yashirish alomatlarini aniqlash harakatlarini amalga oshiradi va ularning yakunlari bo‘yicha qonun hujjatlarida belgilangan tartibda tegishli xulosa tayyorlaydi.
(6-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2013-yil 8-oktabrdagi 277-sonli qaroriga asosan xatboshi bilan to‘ldirilgan — O‘R QHT, 2013-y., 41-son, 551-modda)
7. Muvaqqat boshqaruvchi qarzdor korxonaning buxgalteriya va moliyaviy hujjatlari (balans, shartnomalar, hisobotlar va boshqalar) asosida qarzdor korxonaning moliyaviy ahvoli tahlil qilinishini tashkil etadi. Bunda muvaqqat boshqaruvchi ushbu ishlarni tashkil etish uchun boshqa shaxslarni qarzdor korxonaning mablag‘lari hisobiga jalb qilishi mumkin.
8. Muvaqqat boshqaruvchi qarzdor korxonaga tegishli bo‘lgan mol-mulkni tahlil qiladi va pul mablag‘larini (qarzdor korxonaning likvidli aktivlarini) aniqlaydi, shuningdek qarzdor korxonaga tegishli bo‘lgan boshqa mol-mulkning, uning ham balans qiymatini, ham sotishdan taxminan tushishi mumkin bo‘lgan qiymatini ko‘rsatgan holda ro‘yxatini tuzadi, ushbu tushumdan sud xarajatlarini qoplashga, sud boshqaruvchisiga mukofot puli to‘lash hamda kreditorlar talablarini qondirish uchun foydalanilishi mumkin. Zarur hollarda muvaqqat boshqaruvchi qarzdor korxona mol-mulkini xatlovdan o‘tkazadi.
9. Muvaqqat boshqaruvchi qarzdor korxonaning moliyaviy ahvolini tahlil qilish uchun zarur va yetarli bo‘lgan axborot bazasini aniqlashi va shakllantirishi zarur.
Moliyaviy tahlil uchun zarur axborot mavjud bo‘lmagan yoxud qarzdor korxona tomonidan bunday axborot taqdim etilmagan taqdirda muvaqqat boshqaruvchi tegishli soliq xizmati hududiy organlariga, budjetdan tashqari fondlarga, ko‘chmas mulkka oid bitishuvlarni ro‘yxatdan o‘tkazuvchi organlarga hamda qarzdor korxona hamda unga tegishli mol-mulk to‘g‘risida zarur axborotga ega bo‘lishi mumkin bo‘lgan boshqa vakolatli organlarga so‘rov bilan murojaat qilishi lozim.
10. Olingan ma’lumotlar asosida muvaqqat boshqaruvchi, qarzdor korxonaga tegishli mol-mulkning sud xarajatlarini qoplash, sud boshqaruvchisiga mukofot puli to‘lash va kreditorlarning talablarini qondirish uchun yetarli ekanligini (yetarli emasligini) aniqlash uchun, qarzdor korxonaning moliyaviy ahvolini tahlil qiladi.
Qarzdor korxonaning moliyaviy ahvolini o‘rganish jarayonida muvaqqat boshqaruvchi qarzdor korxona tomonidan fuqarolarning hayoti va sog‘ligiga yetkazilgan zarar uchun majburiyat bo‘yicha ularga to‘lanadigan summa, shuningdek qarzdor korxonaning mehnatga haq to‘lash bo‘yicha qarzlari summasi aniqlanadi.
11. Muvaqqat boshqaruvchi tomonidan likvidli mol-mulkni sotishdan tushadigan taxminiy tushum miqdorini hamda kreditorning qondirilishi lozim bo‘lgan talablari miqdorini solishtirish asosida qarzdor korxonaga tegishli likvidli mol-mulkining kreditorlar talablarini qoplash uchun yetarli ekanligi (yoxud yetarli emasligi) to‘g‘risida xulosa chiqariladi. Qarzdor korxonaning likvidli mol-mulki kreditorlar talablarini qondirish uchun yetarli bo‘lmagan taqdirda muvaqqat boshqaruvchi qarzdor korxona moliyaviy ahvolining tahlili va uning xo‘jalik faoliyati natijalari asosida qarzdor korxonaga nisbatan keyinchalik bankrotlikning quyidagi — sud sanatsiyasi, tashqi boshqaruv, tomonlarning kelishuvi yoxud tugatishga doir ish qo‘zg‘ash tartibotini tanlab olishni iqtisodiy jihatdan asoslashi zarur.
12. Qarzdor korxonaning moliyaviy ahvoli va uning to‘lovga qodir emasligi sabablarining tahlilidan kelib chiqqan holda muvaqqat boshqaruvchi tomonidan qarzdor korxonada tashqi boshqaruv doirasida to‘lovga qodirlikni tiklash yoxud qarzdor korxonaning tomonlar kelishuvi shartlarini bajarishni ta’minlashi uchun ichki resurslarning mavjudligi yoki bunday manbalarning mavjud emasligi to‘g‘risida xulosa chiqariladi.
Tashqi boshqaruvni yoxud tomonlar kelishuvini amalga oshirish uchun ichki manbalar mavjud bo‘lmagan taqdirda muvaqqat boshqaruvchi ushbu tartibotlarni amalga oshirishning tashqi manbalarini (qarzdor korxona majburiyatlarini bajarish uchun uchinchi shaxslarni jalb etish imkoniyatini) ko‘rib chiqishi va tahlil qilishi kerak.
13. Muvaqqat boshqaruvchi qarzdor korxonaning to‘lovga qodir emasligi sabablarining tahliliga asoslangan holda qarzdor korxonaning to‘lovga qodirligini tiklashga yo‘naltirilgan, shu jumladan tomonlar kelishuvi doirasida qarzdor korxonaning majburiyatlarini tarkibiy o‘zgartirish bo‘yicha kompleks chora-tadbirlarni ishlab chiqishi va tavsiya etishi mumkin.
Qarzdor korxonaning majburiyatlarini tarkibiy o‘zgartirish qarzdor korxona majburiyatlarining bajarilishini kechiktirish yoki ularni bo‘lib-bo‘lib bajarish, qarzdor korxona talablari huquqini o‘zgalarga berish, uning majburiyatlari uchinchi shaxslar tomonidan bajarilishi, qarzidan chegirish, talablarni aksiyalarga almashtirish, kreditorlar talablarini O‘zbekiston Respublikasi qonun hujjatlariga zid bo‘lmagan boshqa usullar bilan qondirish sifatida bo‘lishi mumkin.
14. Moliyaviy tahlil tugallangandan keyin muvaqqat boshqaruvchi qarzdor korxonaning to‘lovga qodirligini tiklash mumkinligi yoki mumkin emasligi to‘g‘risida, bankrotlikning keyingi tartibotlarini joriy etish maqsadga muvofiqligini asoslab takliflar tayyorlaydi.
Oldingi tahrirga qarang.
15. Muvaqqat boshqaruvchi tomonidan o‘tkazilgan tahlillarning natijalari bilan kreditorlarning tanishish imkoniyatini ta’minlash, shuningdek ularni iqtisodiy sudga taqdim etish uchun tahlillar natijalari qarzdor korxonaning moliyaviy ahvoli to‘g‘risidagi xulosa shaklida rasmiylashtiriladi.
(15-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 19-yanvardagi 34-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 23.01.2018-y., 09/18/34/0605-son)
Oldingi tahrirga qarang.
16. Muvaqqat boshqaruvchi kreditorlardan tushgan talablar asosida ularning talablarini qondirish miqdori va navbatini belgilash ishlarini olib boradi, zaruriyat bo‘lganda iqtisodiy sudga kreditorlarning talablari yuzasidan e’tiroz yuboradi.
(16-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 19-yanvardagi 34-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 23.01.2018-y., 09/18/34/0605-son)
17. Muvaqqat boshqaruvchi kreditorlar talablari reyestrini yuritadi va kreditorlarga ushbu reyestr bilan tanishish uchun imkoniyat yaratadi.
18. Muvaqqat boshqaruvchi qarzdor korxona kreditorlarining birinchi yig‘ilishini “Bankrotlik to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonunining 71-moddasida belgilangan tartibda tashkil etadi va o‘tkazadi.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
soxta bankrotlik va bankrotlikni yashirish alomatlari mavjudligi to‘g‘risidagi xulosani — kreditorlar yig‘ilishiga, iqtisodiy sudga va prokuratura organlariga;
soxta bankrotlik va bankrotlikni yashirish alomatlari mavjud emasligi to‘g‘risidagi xulosani — kreditorlar yig‘ilishiga, iqtisodiy sudga taqdim etadi.
(181-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 19-yanvardagi 34-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 23.01.2018-y., 09/18/34/0605-son)
Oldingi tahrirga qarang.
19. Muvaqqat boshqaruvchi iqtisodiy sudga o‘z faoliyati to‘g‘risidagi hisobotni, qarzdor korxonaning moliyaviy ahvoli to‘g‘risidagi ma’lumotlarni hamda qarzdor korxonaning to‘lovga qodirligini tiklash mumkinligi yoki mumkin emasligi to‘g‘risida takliflarni, kreditorlar yig‘ilishining zarur hujjatlar ilova qilingan protokolini tayyorlaydi va “Bankrotlik to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonunida belgilangan muddatlarda taqdim etadi.
(19-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 19-yanvardagi 34-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 23.01.2018-y., 09/18/34/0605-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(20-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 19-yanvardagi 34-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 23.01.2018-y., 09/18/34/0605-son)
qarzdor korxonaning boshqaruv organlarini sud sanatsiyasi tartiboti joriy etilganligi va sanatsiya boshqaruvchisi tayinlanganligi to‘g‘risida yozma ravishda xabardor qiladi, shuningdek qarzdor korxona boshqaruv organlarining mansabdor shaxslarini sud sanatsiyasi davrida ularning vazifalari ro‘yxati bilan imzo qo‘ydirib tanishtiradi;
qonun hujjatlarida belgilangan tartibda kreditorlar yig‘ilishi (qo‘mitasi) majlisi o‘tkazilishini tashkil etadi.
21. Sanatsiya boshqaruvchisi kreditorlar talablari reyestrini yuritadi va kreditorlarga ushbu reyestr bilan tanishish uchun imkoniyat yaratadi.
22. Sanatsiya boshqaruvchisi har oyda kamida bir marta kreditorlar yig‘ilishiga (qo‘mitasiga) o‘z faoliyati to‘g‘risida hisobot va qarzdor korxonaning moliyaviy ahvoli to‘g‘risida axborot taqdim etadi. Buning uchun sanatsiya boshqaruvchisi sud sanatsiyasi rejasi hamda qarzni to‘lash jadvali bajarilishi ustidan doimiy nazoratni tashkil qiladi va ta’minlaydi, qarzdor korxona rahbari tomonidan sud sanatsiyasi rejasi hamda qarzni to‘lash jadvali bajarilishi yuzasidan hisobot va qarzdor korxonaning moliya-xo‘jalik faoliyatining tahlili o‘z vaqtida taqdim etilishini talab qiladi.
Sanatsiya qiluvchi boshqaruvchi olingan axborotlar asosida kreditorlar yig‘ilishiga tegishli xulosalarni taqdim etadi. Sanatsiya qiluvchi boshqaruvchi ko‘rsatib o‘tilgan chora-tadbirlarni amalga oshirish maqsadida pul oqimlari harakatini o‘rganadi, joriy (shu jumladan muddati o‘tgan) kreditorlik va debitorlik qarzlarning paydo bo‘lish sabablarini tahlil qiladi, qarzdor korxonaning hisob raqamida kreditorlar talablari bo‘yicha hisob-kitob qilish uchun pul mablag‘lari yig‘ilishini kuzatib boradi.
Oldingi tahrirga qarang.
23. Sanatsiya boshqaruvchisi qarzdor korxona rahbari tomonidan sud sanatsiyasi rejasi bajarilmasligi yoki zarur darajada bajarilmasligi yoxud uning tomonidan qarzdor korxonaning, kreditorlarning, majburiyatlar bajarilishini zimmasiga olgan shaxslarning huquq va qonuniy manfaatlarini buzuvchi harakat (harakatsizlik) qilish hollarini aniqlagan taqdirda sanatsiya boshqaruvchisi qarzdor korxona rahbarini o‘z vazifasidan chetlatish to‘g‘risida iqtisodiy sudga iltimosnoma yuboradi. Iqtisodiy sud tomonidan qarzdor korxona rahbari o‘z vazifasidan chetlatilgan taqdirda qarzdor korxona rahbari vazifasi sanatsiya boshqaruvchisi zimmasiga yuklanishi mumkin.
(23-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 19-yanvardagi 34-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 23.01.2018-y., 09/18/34/0605-son)
Oldingi tahrirga qarang.
24. Sud sanatsiyasini muddatidan oldin tugatish vaziyati mavjud bo‘lgan taqdirda sanatsiya boshqaruvchisi muddatidan oldin tugatish uchun asos paydo bo‘lgan vaqtdan boshlab ikki hafta mobaynida sud sanatsiyasini muddatidan oldin tugatish to‘g‘risida iqtisodiy sudga iltimosnoma bilan murojaat qilish haqidagi masalani ko‘rib chiqish uchun kreditorlar yig‘ilishini chaqirishi shart. Mazkur masalani ko‘rib chiqishda sanatsiya boshqaruvchisi kreditorlar yig‘ilishiga qarzdor korxona rahbarining hisoboti bo‘yicha o‘zining xulosasini taqdim etadi.
(24-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 19-yanvardagi 34-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 23.01.2018-y., 09/18/34/0605-son)
25. Sud sanatsiyasi tugaganda yoki u muddatidan ilgari tugatilganda sanatsiya boshqaruvchisi barcha kreditorlarni qarzdor korxona rahbarining sud sanatsiyasini o‘tkazish natijalari to‘g‘risidagi hisobotini ko‘rib chiqish yuzasidan sud majlisining sanasi, vaqti va o‘tadigan joyi to‘g‘risida xabardor qilishi shart.
Oldingi tahrirga qarang.
26. Sanatsiya boshqaruvchisi o‘z faoliyati to‘g‘risida hamda qarzdor korxona majburiyatlarining bajarilishini zimmasiga olgan shaxslar tomonidan o‘z majburiyatlarini bajarishi yakunlari to‘g‘risida hisobot tayyorlaydi va belgilangan muddatlarda iqtisodiy sudga taqdim etadi.
(26-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 19-yanvardagi 34-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 23.01.2018-y., 09/18/34/0605-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(27-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 19-yanvardagi 34-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 23.01.2018-y., 09/18/34/0605-son)
qarzdor korxonaning boshqaruv organlarini tashqi boshqaruv tartiboti joriy etilganligi hamda tashqi boshqaruvchi tayinlanganligi to‘g‘risida yozma ravishda xabardor qiladi.
Oldingi tahrirga qarang.
qarzdorning bankrotlikni yashirish alomatlarini aniqlash harakatlarini amalga oshiradi va ularning yakunlari bo‘yicha qonun hujjatlarida belgilangan tartibda tegishli xulosa tayyorlaydi.
(27-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2013-yil 8-oktabrdagi 277-sonli qaroriga asosan xatboshi bilan to‘ldirilgan — O‘R QHT, 2013-y., 41-son, 551-modda)
28. Tashqi boshqaruv tartiboti joriy etilgan paytdan boshlab qarzdor korxona boshqaruv organlarining vakolatlari to‘xtatiladi. Qarzdor korxona rahbari va qarzdor korxonaning boshqa boshqaruv organlari vakolatlari tashqi boshqaruvchiga o‘tadi, kreditorlar yig‘ilishiga (qo‘mitasiga) o‘tadigan vakolatlar bundan mustasno.
29. Tashqi boshqaruvchi uch kun muddatda qarzdor korxona rahbarining o‘z vazifalarini bajarishdan chetlatilishini ta’minlaydi, qarzdor korxona rahbari bilan mehnat shartnomasini bekor qilish to‘g‘risida buyruq chiqaradi. Bunda qarzdor korxona rahbari uning roziligiga ko‘ra rahbar o‘rinbosari, tashqi boshqaruvchi yordamchisi yoxud ushbu korxonada boshqa ishga o‘tkazilishi mumkin.
30. Qarzdor korxonaning boshqaruv organlari tashqi boshqaruvchi tayinlangan vaqtdan boshlab uch ish kuni mobaynida yuridik shaxsning buxgalteriya hujjatlari va boshqa hujjatlari, muhrlar va shtamplar, moddiy va boshqa boyliklarning tashqi boshqaruvchiga berilishini ta’minlashi shart.
31. Tashqi boshqaruvchi tashqi boshqaruvni joriy etish va kreditorlar bilan hisob-kitob qilish uchun maxsus hisob raqami ochadi.
32. Tashqi boshqaruvchi o‘zi tayinlangan vaqtdan boshlab bir oy muddatda tashqi boshqaruv rejasini ishlab chiqishi kerak, uni tasdiqlash uchun kreditorlar yig‘ilishiga taqdim etadi.
Tashqi boshqaruv rejasida qarzdor korxonaning to‘lov qobiliyatini tiklash chora-tadbirlari, ko‘rsatib o‘tilgan chora-tadbirlarni amalga oshirish shart-sharoitlari va tartibi, ularni amalga oshirish uchun xarajatlar va qarzdor korxonaning boshqa xarajatlarini, shuningdek qarzdor korxonaning to‘lov qobiliyatini tiklash muddati nazarda tutilishi lozim.
qarzdor korxona mol-mulkining qarzdor korxona faoliyatining amalga oshirilishiga to‘sqinlik qilmaydigan qismini sotish;
Oldingi tahrirga qarang.
Mazkur bandda nazarda tutilgan chora-tadbirlardan tashqari, Iqtisodiy nochor korxonalar ishlari qo‘mitasi taqdimnomasiga ko‘ra iqtisodiy sud tomonidan ustav fondida davlat ulushi bo‘lgan korxonaning ishlamayotgan obyektlarini konservatsiya qilish to‘g‘risida ajrim chiqarilishi mumkin.
(32-bandning o‘n beshinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 19-yanvardagi 34-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 23.01.2018-y., 09/18/34/0605-son)
Tashqi boshqaruv rejasi tashqi boshqaruvchi tomonidan tashqi boshqaruv joriy etilgan paytdan ikki oydan kech bo‘lmagan muddatda belgilangan tartibda chaqiriladigan kreditorlar yig‘ilishida ko‘rib chiqiladi.
kreditorlar talablari reyestrini yuritadi hamda kreditorlarga ushbu reyestr bilan tanishish uchun imkoniyat yaratadi;
barcha kreditorlarga tashqi boshqaruv joriy etilgan paytdan boshlab ularning talablariga moratoriy joriy etilganligi to‘g‘risida bildirishnoma yuboradi;
qarzdor korxona mol-mulki xatlovdan o‘tkazilishini, zaruriyat bo‘lganda esa uni baholashni tashkil etadi;
qarzdor korxonaning uchinchi shaxslardagi mol-mulkini aniqlash va uni qaytarish chora-tadbirlarini ko‘radi;
qarzdor korxonani moliyaviy sog‘lomlashtirish va qarzdor korxonaning kreditorlari talablarini mutanosib ravishda qondirish maqsadida tashqi boshqaruv rejasini bajarish ishlarini tashkil qiladi;
tashqi boshqaruv rejasining bajarilishi va yakunlari to‘g‘risida hisobot taqdim etgan holda kreditorlar yig‘ilishi (qo‘mitasi) majlislari o‘tkazilishini tashkil etadi.
34. Tashqi boshqaruvchi kreditorlarning taqdim etilgan talablarini ko‘rib chiqadi va ularni ko‘rib chiqish yakunlariga ko‘ra kreditorlar talablari reyestriga tegishli talab olingandan keyin ikki haftadan ortiq bo‘lmagan muddatda tegishli yozuvni yozib qo‘yadi. Tashqi boshqaruvchi ko‘rib chiqish natijalari to‘g‘risida kreditorning talabi olingandan keyin bir oydan ortiq bo‘lmagan muddatda tegishli kreditorni xabardor qiladi.
Oldingi tahrirga qarang.
Tashqi boshqaruvchi tomonidan kreditorlarning talablarini ko‘rib chiqish natijalari bo‘yicha e’tirozlar kreditor tomonidan bildirishnoma olingan paytdan boshlab bir oy muddatda bankrotlik to‘g‘risidagi ishni ko‘rib chiqayotgan iqtisodiy sudga berilishi mumkin.
(34-bandning ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 19-yanvardagi 34-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 23.01.2018-y., 09/18/34/0605-son)
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
bankrotlikni yashirish alomatlari mavjudligi to‘g‘risidagi xulosani — kreditorlar yig‘ilishiga, iqtisodiy sudga va prokuratura organlariga;
bankrotlikni yashirish alomatlari mavjud emasligi to‘g‘risidagi xulosani — kreditorlar yig‘ilishiga, iqtisodiy sudga taqdim etadi.
(341-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 19-yanvardagi 34-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 23.01.2018-y., 09/18/34/0605-son)
35. Tashqi boshqaruvchi tashqi boshqaruv tugashi munosabati bilan yoki uni muddatidan oldin to‘xtatish uchun asoslar mavjud bo‘lganda uning yakunlariga ko‘ra hisobot tayyorlaydi va uni ko‘rib chiqish uchun kreditorlar yig‘ilishiga taqdim etadi.
Tashqi boshqaruvchi hisobotni “Bankrotlik to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonunida belgilangan muddatlarda yig‘ilishga taqdim etishi shart.
Oldingi tahrirga qarang.
36. Tashqi boshqaruvchi kreditorlar yig‘ilishi tomonidan ko‘rib chiqilgan hisobotni va kreditorlar yig‘ilishi protokolini kreditorlar yig‘ilishi o‘tkazilgandan keyin besh kundan ortiq bo‘lmagan muddatda iqtisodiy sudga taqdim etadi. Tashqi boshqaruvchining hisoboti iqtisodiy sud tomonidan tasdiqlanishi kerak.
(36-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 19-yanvardagi 34-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 23.01.2018-y., 09/18/34/0605-son)
Oldingi tahrirga qarang.
37. Qarzdor korxonaning to‘lovga qodirligi tiklanganligi munosabati kreditorlar yig‘ilishi tomonidan tashqi boshqaruvni muddatidan oldin to‘xtatish to‘g‘risida qaror qabul qilingan taqdirda tashqi boshqaruvchi tashqi boshqaruvchining hisoboti iqtisodiy sud tomonidan tasdiqlangan kundan boshlab kreditorlar bilan hisob-kitoblarni amalga oshirishga haqlidir.
(37-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 19-yanvardagi 34-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 23.01.2018-y., 09/18/34/0605-son)
Tashqi boshqaruvchi tomonidan kreditorlar bilan hisob-kitoblar kreditorlar talablari reyestriga muvofiq amalga oshiriladi.
38. Tashqi boshqaruvning to‘xtatilishi, qarzdor korxona boshqa organlarining hamda qarzdor korxona mol-mulki egasining vakolatlari tiklangan holda, tashqi boshqaruvchi vakolatlarining to‘xtatilishiga olib keladi.
Agar tashqi boshqaruv tomonlar kelishuviga ko‘ra yoki kreditorlar talablari qoplanishi munosabati bilan tugallansa tashqi boshqaruvchi yangi rahbar tayinlangungacha (saylangungacha) qarzdor korxona rahbari vakolatlari doirasida o‘z vazifalarini bajarib turadi.
Oldingi tahrirga qarang.
39. Agar iqtisodiy sud tomonidan qarzdor korxonani bankrot deb e’lon qilish va uni tugatishga doir ish boshlash to‘g‘risida qaror qabul qilinsa, tugatish boshqaruvchisi etib esa boshqa shaxs tayinlansa, tashqi boshqaruvchi ishlarni tugatish boshqaruvchisiga topshirgungacha o‘z vazifalarini bajarib turadi. Tashqi boshqaruvchi tugatish boshqaruvchisi tayinlangan sanadan boshlab uch ish kunidan kechiktirmay ishlarni tugatish boshqaruvchisiga topshirishi shart.
(39-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 19-yanvardagi 34-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 23.01.2018-y., 09/18/34/0605-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(40-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 19-yanvardagi 34-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 23.01.2018-y., 09/18/34/0605-son)
yuridik shaxs — qarzdorning boshqaruv organlarini, shuningdek xodimlarini tugatishga doir ish boshlanganligi hamda tashqi boshqaruvchi tayinlanganligi to‘g‘risida yozma ravishda xabardor qiladi.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
mulk solig‘ini, yer solig‘ini, shuningdek ilgari hisoblab yozilgan hamda undirilmagan soliqlar va boshqa majburiy to‘lovlar bo‘yicha penya va jarimalarni hisoblab yozishni to‘xtatib turish maqsadida iqtisodiy sudning yuridik shaxsni bankrot deb e’tirof etish to‘g‘risidagi qarorini ilova qilgan holda davlat soliq xizmati organini yozma ravishda xabardor qiladi.
(40-bandning to‘rtinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 19-yanvardagi 34-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 23.01.2018-y., 09/18/34/0605-son)
Oldingi tahrirga qarang.
qarzdorning bankrotlikni yashirish va qasddan bankrotlikka olib kelish alomatlarini aniqlash harakatlarini amalga oshiradi va ularning yakunlari bo‘yicha qonun hujjatlarida belgilangan tartibda tegishli xulosa tayyorlaydi;
(40-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2013-yil 8-oktabrdagi 277-sonli qaroriga asosan beshinchi xatboshi bilan to‘ldirilgan — O‘R QHT, 2013-y., 41-son, 551-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
Yuridik shaxsning bankrotligi to‘g‘risidagi ishlar to‘xtatilganda va to‘lovga qodirligi tiklanganda, iqtisodiy sudning bankrotlik to‘g‘risidagi ishlar to‘xtatilganligi to‘g‘risidagi qarori qabul qilingan sanadan boshlab tugatish boshqaruvchisi bu to‘g‘rida davlat soliq xizmati organini O‘zbekiston Respublikasi Soliq kodeksiga muvofiq soliqlar va boshqa majburiy to‘lovlarni hisoblab yozish uchun yozma ravishda xabardor qiladi.
(40-bandning oltinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 19-yanvardagi 34-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 23.01.2018-y., 09/18/34/0605-son)
41. Tugatish boshqaruvchisi rasmiy nashrlarda qarzdor korxona bankrot deb e’lon qilinganligi va “Bankrotlik to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonunining 127-moddasiga muvofiq tugatishga doir ish boshlanganligi to‘g‘risidagi xabar e’lon qilinishini ta’minlaydi.
42. Tugatish boshqaruvchisi uch kun muddatda qarzdor korxona rahbarining o‘z vazifalarini bajarishdan chetlatilishini ta’minlaydi.
43. Tugatish boshqaruvchisi tasdiqlangan vaqtdan boshlab uch ish kuni mobaynida bankrot korxonaning buxgalteriyaga oid va boshqa hujjatlarini, muhrlarini va shtamplarini, moddiy va boshqa boyliklarini qabul qilib oladi. Yuridik shaxs — qarzdor korxona rahbari tugatish boshqaruvchisi talabiga ko‘ra unga qarzlar summasini ko‘rsatgan holda o‘z kreditorlari va debitorlarining to‘liq ro‘yxatini, aktivlar va passivlarning batafsil balansini, moliyaviy ahvol to‘g‘risidagi hisobotni, kitoblarda, hisob raqamlarida hamda boshqa hujjatlarda moliyaviy-xo‘jalik va iqtisodiy faoliyat to‘g‘risidagi mavjud barcha zarur axborotlarni taqdim etishi shart.
Oldingi tahrirga qarang.
44. Aksiyadorlik jamiyati shaklidagi bankrot korxona tugatilganda tugatish boshqaruvchisi o‘zi tasdiqlangan vaqtdan boshlab ikki kun mobaynida O‘zbekiston Respublikasi Davlat raqobat qo‘mitasi huzuridagi Qimmatli qog‘ozlar bozorini muvofiqlashtirish va rivojlantirish markaziga aksiyadorlik jamiyati boshqaruv organlari vakolati to‘xtatilganligi va emitentning ishlab chiqarish faoliyati to‘xtatib qo‘yilganligi to‘g‘risida axborot yuborishi shart. Agar emitentning aksiyalari fond bozorlarida muomalada bo‘lsa tugatish boshqaruvchisi ikki kun muddatda fond birjasiga ham axborot taqdim etishi shart.
(44-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2013-yil 8-oktabrdagi 277-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2013-y., 41-son, 551-modda)
45. Tugatishga doir ish boshlanganda bitta bankdagi so‘mlardagi va valyutadagi yagona hisob raqamlaridan foydalaniladi. Tugatish davrida pul-kassa operatsiyalarini yuritish uchun tugatish boshqaruvchisi bankning hisob kartochkasidagi imzoni o‘z nomiga va buxgalteriya hisobini yuritish uchun mas’ul bo‘lgan shaxs nomiga qayta rasmiylashtiradi.
46. Tugatish boshqaruvchisi qarzdor korxonaning tugatishga doir ish boshlangan vaqtda ma’lum bo‘lgan hamda tugatishga doir ish jarayonida aniqlangan banklardagi boshqa barcha hisob raqamlarini yopadi. Qarzdor korxonaning boshqa hisob raqamlari aniqlangan taqdirda qarzdor korxonaning pul mablag‘lari qoldig‘i ko‘rsatib o‘tilgan hisob raqamlaridan asosiy hisob raqamiga o‘tkaziladi.
47. Tugatish boshqaruvchisi o‘zi tayinlangan vaqtdan boshlab yuridik shaxs — qarzdor korxonaning xodimlarini ular bundan buyon ishdan bo‘shatilishi to‘g‘risida xabardor qilishi shart. Yuridik shaxs — qarzdor korxonaning xodimlarini ishdan bo‘shatish O‘zbekiston Respublikasi Mehnat kodeksiga muvofiq amalga oshiriladi. Tugatish boshqaruvchisi joylardagi mehnat organlariga yuridik shaxs — qarzdor korxonaning xodimlari ishdan bo‘shab qolayotganligi to‘g‘risidagi ma’lumotni yetkazadi.
Oldingi tahrirga qarang.
bankrotlikni yashirish va qasddan bankrotlikka olib kelish alomatlari mavjudligi to‘g‘risidagi xulosani — kreditorlar yig‘ilishiga, iqtisodiy sudga va prokuratura organlariga;
bankrotlikni yashirish va qasddan bankrotlikka olib kelish alomatlari mavjud emasligi to‘g‘risidagi xulosani — kreditorlar yig‘ilishiga, iqtisodiy sudga taqdim etadi.
(471-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 19-yanvardagi 34-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 23.01.2018-y., 09/18/34/0605-son)
48. Tugatish boshqaruvchisi bankrot korxonani tugatish rejasini ishlab chiqadi va kreditorlar yig‘ilishi bilan kelishib oladi.
Bankrot korxonani tugatish rejasiga muvofiq tugatish boshqaruvchisi tugatish massasini shakllantiradi, qarzdor korxonaning mol-mulki sotilishini, debitorlik qarzlari undirib olinishini, kreditorlar talablarini mutanosib ravishda qondirish uchun pul mablag‘larining bankdagi yagona hisob raqamiga jamlanishini ta’minlaydi, shuningdek qarzdor korxonaning uchinchi shaxslardagi mol-mulkini aniqlash va ularni qaytarib olish chora-tadbirlari ko‘rilishini tashkil etadi.
Kreditorlar talablari reyestrida har bir kreditor, uning pul majburiyatlari va (yoki) majburiy to‘lovlar bo‘yicha talablari miqdori, har bir talabni qondirish navbati to‘g‘risidagi ma’lumotlar ko‘rsatiladi.
Oldingi tahrirga qarang.
Talablarning tarkibi, miqdori va ularni qondirish navbati to‘g‘risida kreditorlar va tugatish boshqaruvchisi o‘rtasida yuzaga keladigan kelishmovchiliklar iqtisodiy sud tomonidan ko‘rib chiqiladi.
(49-bandning uchinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 19-yanvardagi 34-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 23.01.2018-y., 09/18/34/0605-son)
Oldingi tahrirga qarang.
50. Tugatishga doir ishlar davomida tugatish boshqaruvchisi qarzdor korxona mol-mulki qiymatini xatlovdan o‘tkazadi va uning qiymatini aniqlaydi. Ushbu maqsadlar uchun tugatish boshqaruvchisi auditorlarni, baholovchi tashkilotlarni, shuningdek mutaxassislarni, agar kreditorlar yig‘ilishi qarorida boshqacha tartib nazarda tutilmagan bo‘lsa, ular xizmatiga tugatish xarajatlari hisobidan haq to‘lagan holda jalb etishga haqlidir.
Tugatish boshqaruvchisi balansda boshqa maqsadlarda, shu jumladan tijorat maqsadlarida ham foydalanilishi mumkin bo‘lmagan ijtimoiy va kommunal infratuzilma obyektlari mavjud bo‘lgan taqdirda ushbu obyektlarni mahalliy davlat hokimiyati organlariga dalolatnoma bo‘yicha berishga majbur. Mahalliy davlat hokimiyati organlari ko‘rsatib o‘tilgan obyektlarni qoldiq qiymati bo‘yicha balansga qabul qilib oladi.
(50-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2010-yil 9-noyabrdagi 248-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2010-y., 44-45-son, 385-modda)
51. Yuridik shaxs — qarzdor korxona mol-mulkini xatlovdan o‘tkazish va baholash yakunlari bo‘yicha tugatish boshqaruvchisi ko‘rsatib o‘tilgan mol-mulkni, agar kreditorlar yig‘ilishida mol-mulkni sotishning boshqacha tartibi belgilanmagan bo‘lsa, ochiq savdolarda sotishga kirishadi.
Mol-mulk dastlabki savdolarda sotilmagan taqdirda tugatish boshqaruvchisi kreditorlar yig‘ilishining roziligi bilan qarzdor korxonaning mol-mulkini oldi-sotdi shartnomasi asosida, shu jumladan haqini bo‘lib-bo‘lib to‘lash asosida, sotib oluvchi tomonidan xizmat ko‘rsatuvchi bank kafolatini taqdim etish sharti bilan sotishga haqlidir.
Tugatish boshqaruvchisi mablag‘larni tugatish xarajatlarini to‘lash uchun topshirish maqsadida kreditorlar yig‘ilishining roziligi bilan kam qimmatli va tez eskiradigan mol-mulkni, shuningdek xomashyo va tayyor mahsulot qoldiqlarini kim oshdi savdolari o‘tkazmasdan, oldi-sotdi shartnomasi asosida sotishga haqlidir.
52. Tugatish boshqaruvchisi savdolar tashkilotchisi bo‘lishga yoxud shartnoma shartlariga ko‘ra savdolarni tashkil etish va o‘tkazish zimmasiga yuklangan ixtisoslashtirilgan tashkilotlar bilan shartnoma tuzishga haqlidir.
53. Tugatish boshqaruvchisi kreditorlar yig‘ilishi roziligi bilan qarzdor korxonaning talab qilish huquqini (debitorlik qarzlarni) savdoga qo‘yishga haqlidir. Talab qilish huquqlarini sotishni istisno hollarda, talab qilishning ushbu huquqlarini tegishli majburiyatlarda qarzdor korxona nomidan ish ko‘ruvchi shaxslarga taqdim etish yo‘li bilan sotishning real imkoniyati mavjud bo‘lmagan taqdirda qo‘llanish lozim.
54. Tugatish boshqaruvchisi qarzdor korxonaning mol-mulki sotilgandan keyin “Bankrotlik to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonuniga muvofiq qarzdor korxona talablari bo‘yicha hisob-kitob qilishga kirishadi.
55. Kreditorlar bilan hisob-kitoblar tugallangandan keyin tugatish boshqaruvchisi tugatishga doir ishlarni amalga oshirish natijalari to‘g‘risida yakuniy hisobot tuzadi va uni ko‘rib chiqish uchun kreditorlar yig‘ilishiga taqdim etadi.
Oldingi tahrirga qarang.
Tugatish boshqaruvchisi tugatish ishlarini amalga oshirish natijalari to‘g‘risidagi hisobotni iqtisodiy sudga taqdim etadi.
(55-bandning ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 19-yanvardagi 34-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 23.01.2018-y., 09/18/34/0605-son)
kreditorlar reyestri, unda har bir kreditor qarzining miqdori va talablarni qondirish navbati ko‘rsatiladi;
kreditorlar talablari qoplanganligini tasdiqlovchi hujjatlar (ular qoplanmagan taqdirda sabablari ko‘rsatilgan holda);
Oldingi tahrirga qarang.
qarzdorning mol-mulki to‘g‘risida “Bankrotlik to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonunining 143-moddasida nazarda tutilgan ma’lumotlar;
(55-bandning yettinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2015-yil 31-martdagi 76-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2015-y., 13-son, 157-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
(55-bandning sakkizinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 19-yanvardagi 34-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 23.01.2018-y., 09/18/34/0605-son)
56. Kreditorlar talablari qondirilgandan keyin sotilmagan mol-mulk qolgan taqdirda, tugatish boshqaruvchisi besh kun muddatda muassislarni (qatnashchilarni) yoki qarzdor korxona egasini ushbu mol-mulkni balansga qabul qilish zarurligi to‘g‘risida xabardor qiladi.
Oldingi tahrirga qarang.
Agar tugatish boshqaruvchisi tomonidan xabar yuborilgan sanadan boshlab ikki hafta mobaynida muassislar (qatnashchilar) yoki qarzdor korxona egasi qolgan mol-mulkka o‘z huquqlari to‘g‘risida ariza bermasa, tugatish boshqaruvchisi mahalliy davlat hokimiyati organlarini ushbu mol-mulkni balansga qabul qilish zarurligi to‘g‘risida xabardor qiladi. Mahalliy davlat hokimiyati organlari qolgan mol-mulk to‘g‘risida xabar olingandan keyin o‘n besh kun mobaynida ushbu mol-mulk balansdan balansga qabul qilinishini ta’minlaydilar va uning ta’minoti bo‘yicha barcha xarajatlarni zimmasiga oladilar.
(56-bandning ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2011-yil 13-dekabrdagi 328-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2011-y., 50-son, 518-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
57. Iqtisodiy sudning tugatishga doir ish tugallanganligi to‘g‘risidagi ajrimi davlat reyestriga qarzdor korxona tugatilganligi to‘g‘risidagi yozuvni yozib qo‘yish uchun asos hisoblanadi. Yuridik shaxslarning yagona davlat reyestriga aksiyadorlik jamiyati shaklidagi bankrot korxona tugatilganligi to‘g‘risidagi yozuv yozib qo‘yilganda tugatish boshqaruvchisi emitent faoliyati tugatilganligi haqida ikki kun mobaynida xabar e’lon qiladi.
(57-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 19-yanvardagi 34-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 23.01.2018-y., 09/18/34/0605-son)
58. Davlat reyestriga qarzdor korxona tugatilganligi to‘g‘risidagi yozuv yozib qo‘yilgan vaqtdan boshlab tugatish boshqaruvchisining vakolatlari to‘xtatiladi, tugatishga doir ish tugallangan, qarzdor korxona esa — tugatilgan va qarzlardan ozod hisoblanadi.
Oldingi tahrirga qarang.
59. Sud boshqaruvchisi pul mukofoti olish huquqiga ega. Sud boshqaruvchisining har oylik pul mukofoti miqdori o‘z funksiyalarini:
muvaqqat boshqaruvchi sifatida amalga oshirganda — iqtisodiy sud tomonidan belgilanadi va keyinchalik kreditorlar yig‘ilishi iltimosnomasiga ko‘ra o‘zgartirilishi mumkin;
sanatsiya boshqaruvchisi, tashqi boshqaruvchi, tugatish boshqaruvchisi sifatida amalga oshirganda — kreditorlar yig‘ilishida belgilanadi va iqtisodiy sud tomonidan tasdiqlanadi.
(59-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 19-yanvardagi 34-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 23.01.2018-y., 09/18/34/0605-son)
60. Kreditorlar yig‘ilishi qaroriga ko‘ra sud boshqaruvchisiga uning faoliyati natijalariga ko‘ra to‘lanadigan qo‘shimcha pul mukofoti belgilanishi mumkin.
61. Sud boshqaruvchisi tomonidan o‘z vazifalariga rioya etilishi ustidan nazorat Qo‘mita va uning hududiy boshqarmalari tomonidan amalga oshiriladi.
tekshirishlar o‘tkazishda paydo bo‘ladigan masalalar yuzasidan sud boshqaruvchisidan zarur tushuntirishlar va materiallarni so‘rash;
sud boshqaruvchisiga aniqlangan buzilishlarni bartaraf etish majburiyatini yuklovchi qarorlar chiqarish hamda ularni bartaraf etish muddatlarini belgilash;
sud boshqaruvchisi tomonidan unga yuklangan vazifalarning zarur darajada bajarilishini nazorat qilish bo‘yicha boshqa vakolatlarni amalga oshirish.
63. Sud boshqaruvchisi Qo‘mita va uning hududiy boshqarmalari tomonidan tekshirishlar o‘tkazish uchun shart-sharoitlarni ta’minlashi, shu jumladan zarur axborot va materiallarni taqdim etishi shart.
64. Qarzdor korxona, kreditorlar sud boshqaruvchisidan uning noqonuniy xatti-harakatlari (harakatsizligi) oqibatida yetkazilgan zararni qonun hujjatlarida belgilangan tartibda qoplashni talab qilishga haqlidirlar.
65. Bankrotlik to‘g‘risidagi qonun hujjatlarini buzishda aybdor bo‘lgan sud boshqaruvchisi belgilangan tartibda javob beradi.
1. Mazkur Nizom “Bankrotlik to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasining Qonuniga muvofiq ishlab chiqilgan hamda sud boshqaruvchilari sifatida faoliyatni amalga oshiruvchi shaxslarga malakaviy va professional talablarni, ularni attestatsiyadan o‘tkazish, attestat berish, uning amal qilishini to‘xtatib turish, tiklash va to‘xtatish tartibini, shuningdek Sud boshqaruvchilarining yagona reyestrini yuritish tartibini belgilaydi.
Oldingi tahrirga qarang.
2. O‘zbekiston Respublikasi Xususiylashtirilgan korxonalarga ko‘maklashish va raqobatni rivojlantirish davlat qo‘mitasi (keyingi o‘rinlarda Qo‘mita deb ataladi) sud boshqaruvchilarini attestatsiyadan o‘tkazadi va Sud boshqaruvchilarining yagona reyestrini yuritadi.
(2-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2017-yil 16-avgustdagi 638-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2017-y., 33-son, 863-modda)
Attestatsiya jismoniy shaxslarning sud boshqaruvchilariga qo‘yiladigan malakaviy va professional talablarga muvofiqligini aniqlash maqsadida o‘tkaziladi.
yuridik shaxslar bankrotligining soddalashtirilgan tartibotlarini amalga oshirish uchun — to‘rtinchi toifali attestat;
kuzatish, sud sanatsiyasi va tugatish tartibotlarini amalga oshirish uchun — ikkinchi toifali attestat;
kuzatish, sud sanatsiyasi, tashqi boshqaruv va tugatish tartibotlarini amalga oshirish uchun — birinchi toifali attestat beradi.
4. To‘rtinchi toifali attestat olishni xohlovchi shaxslarga nisbatan attestatsiyadan o‘tkazishning Qo‘mita tomonidan belgilanadigan soddalashtirilgan tartibi qo‘llanadi.
qarzdor korxonani moliyaviy sog‘lomlashtirish va kreditorlar talablarini mutanosib ravishda qondirish yuzasidan yechimlar topishi;
korxonani inqirozga yo‘l qo‘ymasdan boshqarish sohasida professional bilimlarga ega bo‘lishi, ularni doimiy ravishda takomillashtirishi;
yuksak axloqiy sifatlarga ega bo‘lishi — topshirilgan ishga vijdonan munosabatda bo‘lishi, o‘z faoliyatini amalga oshirishda ijrochi, tashabbuskor, intizomli, bosiq va ruhiy barqaror bo‘lishi;
sud boshqaruvchilariga mazkur Nizomga muvofiq belgilanadigan malaka talablariga javob berishi kerak.
O‘zbekiston Respublikasi Iqtisodiyot vazirligi huzuridagi Iqtisodiy nochor korxonalar ishlari qo‘mitasida attestatsiyadan o‘tgan shaxslar sud boshqaruvchilari etib tayinlanishlari mumkin.
8. Mazkur Nizomning 7-bandida ko‘rsatib o‘tilgan asosiy talablardan tashqari sud boshqaruvchilariga quyidagi qo‘shimcha malaka talablari qo‘yiladi:
a) kuzatish va tugatish tartibotlarini amalga oshiruvchilarga — o‘rta bo‘g‘in rahbari (sex boshlig‘i, uchastka boshlig‘i, bo‘lim boshlig‘i va boshqalar) sifatida kamida ikki yillik ish stajiga ega bo‘lish;
b) sud sanatsiyasi tartibotlarini amalga oshiruvchilarga — rahbarlik lavozimida (tashkilotning rahbari, rahbar o‘rinbosari, bosh buxgalteri va boshqalar) kamida ikki yillik ish stajiga yoxud uchinchi toifali sud boshqaruvchisi sifatida kamida o‘n ikki oylik ish stajiga ega bo‘lish;
v) tashqi boshqaruv tartibotlarini amalga oshiruvchilarga — o‘rta bo‘g‘in rahbari sifatida va rahbarlik lavozimida kamida besh yillik ish stajiga, shu jumladan rahbarlik lavozimida kamida uch yillik ish stajiga yoxud ikkinchi toifali attestatga ega bo‘lgan davrda kamida ikki marta sud sanatsiyasini va (yoki) tugatish jarayonini amalga oshirishda sud boshqaruvchisi sifatida ish stajiga ega bo‘lish;
Oldingi tahrirga qarang.
g) bankrotlikning soddalashtirilgan tartibotlarini amalga oshiruvchilarga — ushbu holda tegishli toifali attestatga ega bo‘lgan soliq inspeksiyasi xodimlari tayinlanadi.
(8-bandning “g” kichik bandi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2013-yil 9-sentabrdagi 244-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2013-y., 37-son, 485-modda)
9. Uchinchi toifali attestat olishga talabgor shaxs (keyingi o‘rinlarda attestat talabgori deb ataladi) Qo‘mitaga quyidagi hujjatlarni taqdim etadi:
Oldingi tahrirga qarang.
(9-bandning “a” kichik bandi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2013-yil 8-oktabrdagi 277-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2013-y., 41-son, 551-modda)
d) tegishli toifali sud boshqaruvchilari dasturi bo‘yicha o‘qiganligi to‘g‘risidagi guvohnoma nusxasi (attestatning amal qilish muddati tugashi munosabati bilan attestatsiyadan o‘tishda shart emas);
Oldingi tahrirga qarang.
j) tegishli davlat organining sudlanganlikning bekor bo‘lishi yoki sudlanganlikning olib tashlanishi to‘g‘risidagi ma’lumotnomasi;
(9-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2013-yil 8-oktabrdagi 277-sonli qaroriga asosan “j” kichik band bilan to‘ldirilgan — O‘R QHT, 2013-y., 41-son, 551-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
(9-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2013-yil 8-oktabrdagi 277-sonli qaroriga asosan “z” kichik band bilan to‘ldirilgan — O‘R QHT, 2013-y., 41-son, 551-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
10. Ikkinchi toifali attestat olish uchun rahbarlik lavozimida kamida ikki yillik ish staji bo‘lmagan taqdirda ushbu Nizomning 9-bandida ko‘rsatib o‘tilgan hujjatlardan tashqari Qo‘mitaga xo‘jalik sudining:
(10-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 19-yanvardagi 34-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 23.01.2018-y., 09/18/34/0605-son)
sud boshqaruvchisining bankrotlik tartibotlarini o‘tkazish bo‘yicha hisobotini tasdiqlash, uchinchi toifali sud boshqaruvchisi sifatida jami kamida o‘n ikki oy vazifalarni ijro etganligini tasdiqlovchi hisobotini tasdiqlash to‘g‘risidagi ajrimlari nusxalari taqdim etiladi.
Oldingi tahrirga qarang.
11. O‘rta bo‘g‘in rahbari sifatida va rahbarlik lavozimida kamida besh yillik ish staji, shundan rahbarlik lavozimida kamida uch yillik ish staji mavjud bo‘lmaganda birinchi toifali attestat olish uchun ushbu Nizomning 9-bandida ko‘rsatib o‘tilgan hujjatlardan tashqari, Qo‘mitaga iqtisodiy sudning:
(11-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 19-yanvardagi 34-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 23.01.2018-y., 09/18/34/0605-son)
sud boshqaruvchisining attestat talabgorining ikkinchi toifali attestatga ega bo‘lgan ish davrida kamida ikkita tugallangan sud sanatsiyasi va (yoki) tugatishga doir ish tartibotlari to‘g‘risidagi hisobotlarini tasdiqlash to‘g‘risidagi ajrimlari nusxalari taqdim etiladi.
Oldingi tahrirga qarang.
12. Attestat talabgorining arizasini ko‘rib chiqishda operatsiya xarajatlarini qoplash uchun eng kam oylik ish haqining ikki baravari miqdorida haq undiriladi to‘rtinchi toifali attestat talabgori bundan mustasno. Ariza ko‘rib chiqilganligi va attestat berilganligi uchun to‘lov Qo‘mitaning budjetdan tashqari jamg‘armasiga tushadi.
(12-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2013-yil 8-oktabrdagi 277-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2013-y., 41-son, 551-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
13. Attestat olish uchun taqdim etilgan barcha hujjatlar sud boshqaruvchilarini attestatsiyadan o‘tkazish komissiyasi (keyingi o‘rinlarda attestatsiya komissiyasi deb ataladi) tomonidan ro‘yxat bo‘yicha qabul qilinadi. Taqdim etilgan hujjatlar ro‘yxati nusxasi attestat talabgoriga beriladi. Taqdim etilgan hujjatlar qaytarib berilmaydi. iqtisodiy sudlar ajrimlaridan tashqari, hujjatlar nusxalari notarius tomonidan tasdiqlangan bo‘lishi yoki asl nusxa ko‘rsatilishi kerak.
(13-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 19-yanvardagi 34-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 23.01.2018-y., 09/18/34/0605-son)
14. Hujjatlar ular attestatsiya komissiyasiga topshirilgan vaqtdan boshlab uch ish kunidan oshmaydigan muddatda ko‘rib chiqiladi.
Attestatsiya komissiyasi attestat talabgorini attestatsiyadan o‘tishga qo‘yishni rad etishga haqlidir va unga ariza tushgan vaqtdan boshlab uch ish kunidan kechikmay yozma ravishda asoslangan rad javobini jo‘natadi.
taqdim etilgan hujjatlarning zarur darajada rasmiylashtirilmaganligi yoki hujjatlarning to‘liq hajmda taqdim etilmaganligi;
attestat talabgori tomonidan taqdim etilgan hujjatlarda ishonchsiz yoki noto‘g‘ri ma’lumotlarning mavjudligi;
15. Attestat talabgori taqdim etilgan hujjatlar bo‘yicha kamchiliklar mavjud bo‘lmagan taqdirda attestatsiyadan o‘tishga qo‘yiladi.
16. Attestat olish uchun barcha attestat talabgorlari attestatsiya komissiyasi tomonidan belgilangan dastur bo‘yicha va muddatlarda test imtihoni topshiradilar.
17. Attestatsiya (qayta attestatsiya) test imtihoni metodi bo‘yicha o‘tkaziladi. Test imtihoni qabul qilish hujjatlar berilgan kundan boshlab o‘ttiz kundan kechikmay amalga oshiriladi. Test imtihonlarini o‘tkazish tartibi Qo‘mita tomonidan belgilanadi.
Test imtihoni kompyuter dasturidan foydalangan holda test savollariga javoblar shaklida amalga oshiriladi.
Oldingi tahrirga qarang.
18. Test imtihoni topshirishda to‘rtinchi toifali attestat uchun kamida 50% ijobiy javoblar olish, uchinchi toifali attestat uchun — 60%, ikkinchi toifali attestat uchun 70 foiz, birinchi toifali attestat uchun 75 foiz ijobiy javoblar olish ijobiy natija hisoblanadi.
(18-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2013-yil 8-oktabrdagi 277-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2013-y., 41-son, 551-modda)
19. Test imtihoni yakunlariga ko‘ra attestat talabgori (natija ijobiy bo‘lganda) attestatsiyadan o‘tgan yoki (natija salbiy bo‘lganda) attestatsiyadan o‘tmagan deb e’tirof etiladi.
Attestat talabgorlari test imtihoni topshirishda ma’lumotnomalardan, maxsus yoxud boshqa adabiyotlardan foydalanish huquqiga ega emas. Ko‘rsatib o‘tilgan talablar buzilgan taqdirda attestat talabgorlari attestatsiyadan chiqarib yuboriladi.
20. Attestatsiya natijalari attestatsiya komissiyasi protokoli bilan rasmiylashtiriladi, protokol attestatsiya komissiyasi raisi tomonidan tasdiqlanadi. Attestatsiya natijalari attestatsiya komissiyasi protokolidan ko‘chirma tarzida, test imtihoni topshirish ma’lumotlari bilan birga attestat talabgorlariga attestatsiya o‘tkazilgan sanadan boshlab besh ish kunidan kechikmay yetkaziladi.
21. Attestatsiyadan o‘tmagan deb e’tirof etilgan shaxs test imtihonini oxirgi attestatsiya o‘tkazilgan kundan boshlab bir oydan erta bo‘lmagan muddatda takroriy topshirish huquqiga ega.
Attestatsiya komissiyasi attestatsiyadan o‘tmagan deb e’tirof etilgan shaxsni takroriy attestatsiyadan o‘tkazish kunini belgilaydi. Ilgari attestatsiyadan o‘tmagan deb e’tirof etilgan shaxs test imtihonini takroriy topshirish natijalariga ko‘ra attestatsiyadan o‘tgan deb hisoblangan taqdirda unga attestat umumiy asoslarda beriladi.
Oldingi tahrirga qarang.
Attestat talabgori test imtihonini takroriy topshirishda eng kam oylik ish haqining bir baravari miqdorida haq to‘laydi to‘rtinchi toifali attestat talabgori bundan mustasno.
(21-bandning uchinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2013-yil 8-oktabrdagi 277-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2013-y., 41-son, 551-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
22. Test imtihonini takroriy topshirish yakunlariga ko‘ra salbiy natija olinganda, shuningdek Qo‘mita qaroriga binoan sud boshqaruvchisi attestatining amal qilish muddati to‘xtatilganda attestat talabgori navbatdagi test imtihoniga faqat belgilangan tartibda tegishli toifadagi sud boshqaruvchilari dasturi bo‘yicha o‘quv kursini takroriy o‘tagandan keyingina qo‘yiladi.
(22-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2013-yil 9-sentabrdagi 244-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2013-y., 37-son, 485-modda)
23. Attestat talabgorlari attestatsiya komissiyasining attestatsiya natijalari yuzasidan oxirgi attestatsiya o‘tkazilgan kundan boshlab bir oy mobaynida shikoyat arizasi berishi mumkin.
24. Attestat talabgori asosiy e’tirozlar asosli ravishda bayon qilingan shikoyat arizasini attestatsiya komissiyasi raisi nomiga beradi. Shikoyat arizasini ko‘rib chiqish muddati shikoyat arizasi berilgan kundan boshlab uch kundan oshmasligi kerak. Ko‘rib chiqish natijasi protokol bilan rasmiylashtiriladi.
25. Attestatsiya komissiyasi qaroriga rozi bo‘lmagan taqdirda attestat talabgori attestatsiya komissiyasi qarori yuzasidan sud tartibida shikoyat arizasi taqdim etishi mumkin.
26. Attestatlar 2-ilovaga muvofiq shakl bo‘yicha rasmiylashtiriladi. Attestatni berish attestatsiya o‘tkazilgan sanadan boshlab o‘n kun muddatda amalga oshiriladi.
27. Attestatlar blankalari qat’iy hisobda turadigan hujjatlar hisoblanadi, himoyalanganlik darajasiga, hisobga olish seriyasi va tartib raqamiga ega bo‘ladi. Blankalarni sotib olish, hisobini yuritish va saqlash Qo‘mita tomonidan amalga oshiriladi.
28. Qo‘mita Sud boshqaruvchilarining yagona reyestrini (keyingi o‘rinlarda Reyestr deb ataladi) yuritadi.
qog‘ozli manbalarda (Qo‘mitaning tikilgan va muhrlangan jurnallari shaklida, tikilgan sahifalar miqdori ko‘rsatilgan holda);
Qog‘ozli va elektron manbalardagi ma’lumotlar nomuvofiq bo‘lgan taqdirda qog‘ozli manbadagi yozuvlarga ustunlik beriladi.
29. “Sud boshqaruvchilarining yagona reyestri” jurnali qat’iy hisobda turadigan hujjat hisoblanadi va Qo‘mitada saqlanadi.
Jurnalda va ma’lumotlar bazasida sud boshqaruvchilari to‘g‘risidagi quyidagi ma’lumotlar ko‘rsatiladi:
d) attestat olingan sana va uni olgan shaxsning imzosi (attestatsiyadan o‘tkazilgan shaxslarni ro‘yxatga olish jurnalida);
z) attestatning amal qilish muddatini to‘xtatib turish, tiklash, uzaytirish yoki to‘xtatish hamda dublikat berish to‘g‘risida;
m) izohlar, unda attestatsiyani amalga oshiruvchi organ kompyuter dasturiga kiritishni zarur deb hisoblaydigan har qanday qo‘shimcha ma’lumotlar mavjud bo‘lishi kerak.
31. Reyestrdagi ma’lumotlar ochiq hisoblanadi, sud boshqaruvchilarining pasportiga doir ma’lumotlar va uy manzili bundan mustasno. Yuridik va jismoniy shaxslar belgilangan tartibda haqini to‘lash asosida Reyestr ma’lumotlari bilan tanishish huquqiga ega. Ma’lumotlar berilganligi uchun Qo‘mita tomonidan O‘zbekiston Respublikasida belgilangan eng kam oylik ish haqining yarmi miqdorida to‘lov undiriladi.
Pasportga doir ma’lumotlar va uy manzili faqat davlat hokimiyati va boshqaruvi organlarining, ularning vakolatlariga muvofiq rasmiy so‘rovlariga binoan berilishi mumkin.
32. Reyestrdagi ma’lumotlarni berish muddati Qo‘mita tomonidan tegishli so‘rovnoma olingan kundan boshlab besh kundan oshishi mumkin emas.
33. Sud boshqaruvchisi Reyestrdan Qo‘mitaning faoliyat turi uchun attestatning amal qilishi to‘xtatilgani to‘g‘risidagi qarori asosida, ushbu Nizomda nazarda tutilgan asoslar bo‘yicha chiqariladi.
34. Qo‘mita tomonidan sud boshqaruvchisini Reyestrdan chiqarish to‘g‘risida qaror qabul qilingan sanadan keyin uch kun mobaynida Reyestrda tegishli yozuv qayd qilinadi.
Reyestrdan chiqarilgan sud boshqaruvchisining hujjatlarini saqlash muddati chiqarish kunidan boshlab besh yildan kam bo‘lishi mumkin emas.
35. Attestatsiya komissiyasi jismoniy shaxslarni sud boshqaruvchisi attestati olish uchun attestatsiyadan (qayta attestatsiyadan) o‘tkazishni amalga oshiruvchi kollegial organ hisoblanadi. Attestatsiya komissiyasi to‘g‘risidagi nizom va uning shaxsiy tarkibi Qo‘mita tomonidan tasdiqlanadi.
36. Attestatsiya komissiyasi majlislari zaruriyatga ko‘ra o‘tkaziladi. Attestatsiya komissiyasi kotibi attestatsiya komissiyasi majlisini tashkil etish va o‘tkazish uchun mas’ul hisoblanadi.
37. Attestatsiya komissiyasi majlisi uning a’zolarining kamida uchdan ikki qismi hozir bo‘lgan taqdirda o‘tkaziladi.
Attestatsiya komissiyasi qarorlari attestatsiya komissiyasi majlisida qatnashayotgan a’zolarining oddiy ko‘pchilik ovozi bilan qabul qilinadi. Ovozlar teng bo‘lgan taqdirda attestatsiya komissiyasining ovozi hal qiluvchi hisoblanadi. Attestatsiya komissiyasi qarori protokol bilan rasmiylashtiriladi.
38. Attestatsiya komissiyasining navbatdagi majlisini o‘tkazish (sanasi, joyi va vaqti) to‘g‘risida attestatsiya komissiyasi a’zolari attestatsiya komissiyasi kotibi tomonidan xabardor qilinadi.
39. Attestatni qayta rasmiylashtirish sud boshqaruvchisining familiyasi, ismi yoki otasining ismi o‘zgargan taqdirda uning arizasi asosida amalga oshiriladi.
Attestatni qayta rasmiylashtirganlik uchun O‘zbekiston Respublikasida belgilangan eng kam oylik ish haqining bir baravari miqdorida to‘lov undiriladi.
Attestatni qayta rasmiylashtirish davrida uning egasi faoliyatni Qo‘mita tomonidan ilgari berilgan attestat asosida amalga oshirishi mumkin.
40. Ilgari berilgan attestatda ko‘rsatilgan ma’lumotlarning o‘zgarganligi munosabati bilan attestatni qayta rasmiylashtirish uchun Qo‘mitaga quyidagi hujjatlar taqdim etiladi:
v) kiritilgan o‘zgartirishlar va tuzatishlar (FHDY organi tomonidan berilgan tug‘ilganlik to‘g‘risidagi guvohnomadagi familiyasi, ismi yoki otasining ismi o‘zgartirilganligi munosabati bilan qaydlar) to‘g‘risidagi hujjatning nusxasi;
41. Attestat qayta rasmiylashtirilganda tegishli toifa va amal qilish muddati ko‘rsatilgan holdagi attestatning yangi blankasi beriladi. Ilgari berilgan attestat blankasi yo‘q qilinadi.
42. Attestat yo‘qolgan taqdirda attestat egasi tomonidan Qo‘mitaga quyidagi hujjatlar taqdim etiladi:
a) attestat dublikati berish to‘g‘risida ariza, unda ilgari berilgan attestatning yo‘qolishi sabablari va holatlari ko‘rsatiladi;
b) yo‘qolgan attestatning bekor qilinganligi to‘g‘risida ommaviy axborot vositalaridagi (arizachining mablag‘lari hisobiga) e’lonning nusxasi;
43. Attestat blankasi yaroqsiz bo‘lib qolgan taqdirda attestat egasi tomonidan Qo‘mitaga quyidagi hujjatlar taqdim etiladi:
a) attestat dublikati berish to‘g‘risida ariza, unda ilgari berilgan attestatning yaroqsiz bo‘lib qolganligi sabablari va holatlari ko‘rsatiladi;
44. Attestat dublikati berishda Qo‘mita sud boshqaruvchisiga attestat amal qilishining ilgari belgilangan muddati yozilgan, “DUBLIKAT” yozuvi qayd qilingan attestatning yangi blankasini beradi. Dublikat berilganligi uchun eng kam oylik ish haqining bir baravari miqdorida to‘lov undiriladi. Attestat yo‘qolganda yoki ilgari berilgan attestat blankasi yaroqsiz bo‘lib qolganda uning egasi faoliyatini attestatsiya komissiyasi tomonidan beriladigan vaqtinchalik ruxsatnoma asosida amalga oshirishi mumkin.
45. Attestatni qayta rasmiylashtirish yoki attestat dublikatini berish Qo‘mita tomonidan ariza olingan vaqtdan boshlab besh kun mobaynida amalga oshiriladi.
46. Ilgari berilgan attestatning yaroqsiz bo‘lib qolgan blankasi dublikat berilgandan keyin yo‘q qilinadi.
47. Attestat dublikati olingandan keyin attestatning ilgarigi yo‘qolgan asl nusxasi topilgan taqdirda attestat dublikatini olgan sud boshqaruvchisi ko‘rsatib o‘tilgan holat ro‘y bergandan keyin besh kundan kechikmay Qo‘mitaga attestatning asl nusxasini yo‘q qilish uchun qaytarishi kerak.
48. Attestatni qayta rasmiylashtirish va attestat dublikatini olish uchun attestatsiyadan o‘tish talab qilinmaydi.
Attestat dublikati olish uchun zarur hujjatlar lozim darajada rasmiylashtirilmagan taqdirda ariza egasiga asoslangan holdagi rad etish ariza berilgan vaqtdan boshlab uch kun mobaynida yozma shaklda yetkaziladi.
a) attestat olingandan keyin attestatsiyaga ilgari taqdim etilgan hujjatlarda ma’lumotlarning noto‘g‘ri ko‘rsatilganligi aniqlanganda;
v) Qo‘mitaning aniqlangan buzilishlarni bartaraf etish to‘g‘risidagi yozma buyruqlari yoki farmoyishlari sud boshqaruvchisi tomonidan bajarilmaganda;
g) sud boshqaruvchilari faoliyatini tartibga soluvchi qonun hujjatlarining buzilishi hollari aniqlanganda;
51. Qo‘mita uch kun muddatda sud boshqaruvchisiga attestatning amal qilishi to‘xtatib turilishi to‘g‘risida yozma bildirishnoma jo‘natadi, unda to‘xtatib turish asoslari va Qo‘mita tomonidan belgilangan muddatlarda bajarilishi majburiy bo‘lgan chora-tadbirlar ko‘rsatiladi.
52. Attestat egasi Qo‘mita tomonidan belgilangan muddatlarda bildirishnomada ko‘rsatilgan chora-tadbirlarni bajarishi va ular to‘g‘risida tasdiqlovchi hujjatlarni taqdim etgan holda Qo‘mitaga yozma ravishda xabar qilishi shart.
53. Attestatning amal qilishi to‘xtatib turilishi to‘g‘risidagi bildirishnomada ko‘rsatilgan chora-tadbirlar belgilangan muddatlarda bajarilgan taqdirda Qo‘mita ushbu attestatning amal qilishini uch kun mobaynida tiklaydi.
b) Qo‘mitaning yozma buyruqlari yoki farmoyishlari bajarilmaganda yoki zarur darajada bajarilmaganda;
v) bankrotlik to‘g‘risidagi qonun hujjatlariga muvofiq sud boshqaruvchisiga yuklangan majburiyatlar bajarilmaganda yoki zarur darajada bajarilmaganda, shuningdek sud boshqaruvchisining xatti-harakatlari qarzdor korxona yoki kreditorlar uchun zarar yetkazganda;
Oldingi tahrirga qarang.
55. Qo‘mita attestatning amal qilishini to‘xtatish to‘g‘risida qaror qabul qilgan kundan boshlab uch kun muddatda ushbu qaror to‘g‘risida sud boshqaruvchisiga va iqtisodiy sudga tasdiqlovchi asoslar bilan yozma ravishda xabar qiladi.
(55-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 19-yanvardagi 34-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 23.01.2018-y., 09/18/34/0605-son)
Oldingi tahrirga qarang.
Qo‘mita tomonidan attestatning amal qilishini to‘xtatish to‘g‘risida qaror qabul qilingan kundan boshlab uch yil mobaynida attestat talabgori test imtihonlarini qayta topshirishga qo‘yilmaydi.
(55-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2013-yil 8-oktabrdagi 277-sonli qaroriga asosan xatboshi bilan to‘ldirilgan — O‘R QHT, 2013-y., 41-son, 551-modda)
56. Amal qilishi to‘xtatib turilgan va to‘xtatilgan attestatlar to‘g‘risidagi ma’lumotlar Qo‘mita tomonidan Reyestrga kiritiladi.
57. Qo‘mita qarori yuzasidan qonun hujjatlarida belgilangan tartibda shikoyat arizasi berilishi mumkin.
1.Familiyasi, ismi, otasining ismi _____________________________________________________ 2. Tug‘ilgan yili, kuni, oyi ___________________________________________________________ 3.Paportiga oid ma’lumotlar (seriyasi, tartib raqami, berilgan vaqti, kim tomonidan berilgan____ __________________________________________________________________________________________ | |||
4.Yashash joyi: _______________________________viloyati, _____________________________________________shahri, _______________________________ko‘chasi, ____________uy______________________________kvartira telefoni____________________________________________faksi________________________________ | |||
5. Ma’lumoti _________________________________________________________________________________________ | |||
(o‘quv yurtining nomi ko‘rsatilgan holda) | |||
mutaxassisligi___________________________tugatgan yili _____________________________________ | |||
6.Mehnat faoliyati | |||
Yil va oy |
|
| |
ishga kirgan vaqti | ishdan ketgan vaqti | ||
7. Sud boshqaruvchisi sifatidagi mehnat faoliyati: | |||
Yil va oy | Muassasa, tashkilot, korxona ko‘rsatilgan holda lavozimiga | Muassasa, tashkilot, | |
tayinlangan vaqti | bo‘shatilgan vaqti | ||
To‘ldirilgan sana _______________________________ Shaxsiy imzosi ________________________ |
Oldingi tahrirga qarang.
№ 000000 |
| |
| ||
| ||
SUD BOShQARUVChISI ATTESTATI | ||
O‘zbekiston Respublikasi Xususiylashtirilgan korxonalarga ko‘maklashish va raqobatni rivojlantirish davlat qo‘mitasining Sud boshqaruvchilari attestatsiyadan o‘tkazish komissiyasining 200____yil__________da o‘tkazilgan test imtihonlari asosidagi qaroriga binoan ____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________ | ||
(familiyasi, ismi, otasining ismi) | ||
| ||
Mazkur sud boshqaruvchisi attestati uning egasini: ______________________________________ ______________________________________ ______________________________________ ______________________________________ |
| |
to‘g‘risidagi masalani ko‘rib chiqish uchun asos hisoblanadi. | ||
Attestat 200_____yil_______________________________ gacha amal qiladi. | ||
| Attestat 200____yil _______________ da berilgan | |
Attestatsiya komissiyasining raisi __________________________________ |
(2-ilova O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2017-yil 16-avgustdagi 638-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2017-y., 33-son, 863-modda)