LexUZ sharhi
Mazkur qaror O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2003-yil 24-dekabrdagi 563-sonli “Kichik tadbirkorlik subyektlarini moliyaviy qo‘llab-quvvatlash mexanizmini takomillashtirishga doir tashkiliy chora-tadbirlar to‘g‘risida”gi qaroriga muvofiq o‘z kuchini yo‘qotgan.
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Xususiy tadbirkorlik va kichik biznesni qo‘llab-quvvatlash Fondi (Biznes-fondi)ni tashkil etish haqida”gi Farmoniga muvofiq hamda iqtisodiyotning nodavlat sektorida ishlab chiqarishni jadal kuchaytirish uchun shart-sharoitlarni ta’minlash maqsadida Vazirlar Mahkamasi qaror qiladi:
Biznes-fond markaziy apparatining xodimlarning chegaralangan soni 46 nafar bo‘lgan tashkiliy tuzilmasiga 2-ilovaga muvofiq;
Biznes-fond tomonidan xususiy tadbirkorlik va kichik biznesga kreditlar berilishining asosiy shartlariga 4-ilovaga muvofiq;
2. Belgilab qo‘yilsinki, Biznes-fond tomonidan jalb etiladigan mablag‘lardan qaytarib berish asosida quyidagi asosiy vazifalarni hal etish uchun jamlanadi va “O‘ztadbirkorbank” orqali kreditlar tariqasida ajratiladi;
loyihani imtiyozli kredit bilan ta’minlash orqali xususiy tadbirkorlikka va kichik biznesga moliyaviy ko‘mak berish;
respublika mintaqalarida xususiy tadbirkorlik va kichik biznesning keng infrastrukturasini rivojlantirishga ko‘maklashish;
xususiy tadbirkorlar va kichik biznesning turli kredit muassasalaridan qarzga mablag‘ jalb etishni taqozo etadigan investitsiya loyihalariga kafolatlar berish, majburiyatlar olish va kafil bo‘lish;
loyihalarning xalqaro andozalarga mos texnikaviy-iqtisodiy asoslarini ishlab chiqish va ularni amalga oshirish bilan bog‘liq sug‘urta polisini qoplash uchun grantlar (davlatning moliyaviy yordamini) ta’sis etish va berish;
xorijiy uskunalar lizingini tashkil etish asosida xususiy tadbirkorlik va kichik biznesni texnologik jihatdan qo‘llab-quvvatlash;
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
3. O‘zbekiston Respublikasi Davlat mulki qo‘mitasi, Mehnat vazirligi, Moliya vazirligi, Markaziy bank ikki hafta muddatda Biznes-fondning ustav faoliyatini amalga oshirish uchun unga ajratiladigan davlat mablag‘larini “O‘ztadbirkorbank” orqali o‘tkazish va qaytarish tartibini tasdiqlasinlar.
4. O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi ikki hafta muddatda Biznes-fondni qayta tashkil etilayotgan Kichik va o‘rta tadbirkorlikni rivojlantirishga ko‘maklashuvchi jamg‘armaning huquqiy vorisi sifatida belgilangan tartibda qayta ro‘yxatdan o‘tkazsin.
5. O‘zbekiston Respublikasi Qishloq xo‘jaligi vazirligi Biznes-fondni Toshkent shahar, Xalqlar Do‘stligi ko‘chasi, 8-uydagi binoga joylashtirsin.
6. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining “O‘zbekiston Respublikasida kichik va o‘rta tadbirkorlikni rivojlantirishga ko‘maklashuvchi jamg‘arma faoliyatini tashkil etish to‘g‘risida” 1993-yil 30-iyuldagi 380-son qarori o‘z kuchini yo‘qotgan deb hisoblansin.
7. Mazkur qarorning bajarilishini nazorat qilish Bosh vazir o‘rinbosarlari B.S. Hamidov va V.A. Chjen zimmasiga yuklansin. Ularga 10 kun muddatda Biznes-fondning ta’sis yig‘ilishini o‘tkazish va uni tashkil etishga oid aniq chora-tadbirlarni amalga oshirish vazifasi topshirilsin.
T/r | Lavozimi | Vazifalari |
1. | Bo‘lim boshlig‘i | Umumiy rahbarlik Markaziy apparat bilan aloqa qilish |
2. | Bosh mutaxassis | Buyurtmanomalar qabul qilish Loyiha hujjatlarining umumiy tahlili |
3. | Etakchi mutaxassis | TIA va boshqa hujjatlar to‘g‘riligini tekshirish Obyektlarni nazorat qilish, texnik ekspertiza va monitoring |
4. | 1-toifali mutaxassis | Shartnomalarni va ularga ilova qilingan hujjatlarni rasmiylashtirish |
5. | Buxgalter | Hisob-kitobni yuritish Banklar bilan munosabatlar |
6. | Kassir | Kassa hujjatlari bilan ishlash To‘lov hujjatlarini rasmiylashtirish |
Izoh: Biznes-fondning Bosh tashkiloti viloyat bo‘limlariga asosiy va oborot fondlari ajratib beradi.
1. Biznes-fond tomonidan davlat manbalaridan mablag‘ jalb etish qaytarib berish asosida Moliya vazirligi, Davlat mulki qo‘mitasi, Mehnat vazirligi va boshqa idoralar bilan tuzilgan shartnomalar bo‘yicha muddati belgilangan holda amalga oshiriladi.
Keyingi tahrirga qarang.
2. Ko‘rsatib o‘tilgan mablag‘lar Biznes-fondning “O‘ztadbirkorbank”dagi hisob-kitob schyotida jamlanadi. Shu hisob-kitob schyotiga ustav fondining mablag‘lari ham o‘tkaziladi.
3. Biznes-fond jalb etilgan davlat mablag‘laridan foydalanish va ajratilgan qarz mablag‘lari qaytarilishining ahvoli to‘g‘risidagi moliyaviy hisobotni har chorakda bir marta O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligiga, Davlat mulki qo‘mitasi va Mehnat vazirligiga taqdim etadi.
Keyingi tahrirga qarang.
4. Davlat mablag‘lari bilan bir qatorda O‘zbekiston Respublikasi yuridik shaxslarining, xorijiy yuridik shaxslar va xalqaro moliya tashkilotlarining mablag‘lari ham Biznes-fond resurslarining manbalari hisoblanadi.
1. Biznes-fond tomonidan kreditlar ajratish qarz oluvchida qoidaga ko‘ra “Madad” sug‘urta agentligi tomonidan berilgan sug‘urta polisi mavjud bo‘lganda kredit shartnomasi asosida Fond boshqaruvining qaroriga ko‘ra “O‘ztadbirkorbank” orqali amalga oshiriladi.
Keyingi tahrirga qarang.
2. Imtiyozli kredit berish Biznes-fond tomonidan davlat mablag‘laridan jalb etilgan mablag‘lar hisobidan amalga oshiradi va iqtisodiyotning quyidagi tarmoqlaridagi xususiy tadbirkorlik va kichik biznes korxonalarining investitsiya loyihalarini mablag‘ bilan ta’minlashga yo‘naltiriladi:
Keyingi tahrirga qarang.
3. Imtiyozli kreditlarni to‘lash muddati loyihaning o‘zini o‘zi qoplash muddatiga qarab, imtiyozli davri 2 yildan 5 yilgacha, 10 yilgacha belgilanadi. Imtiyozli kreditlar bo‘yicha foiz stavkasi qat’iy ravishda belgilab qo‘yilmaydi va Biznes-fond tomonidan Moliya vazirligi bilan kelishgan holda belgilanadi.
4. Mablag‘ bilan ta’minlanadigan investitsiya loyihalarini tanlab olishda qarz oluvchining moliyaviy ishtirok etish ulushi yuqori bo‘lgan loyihalarga afzallik beriladi.
1. Ajratilgan kreditlar Biznes-fond topshiriqnomasiga binoan “O‘ztadbirkorbank” tomonidan qarz oluvchining unga xizmat ko‘rsatuvchi tijorat bankdagi hisob-kitob schyotiga tuzilgan kredit shartnomasi talablariga qat’iy muvofiq ravishda foydalanish uchun o‘tkaziladi.
Keyingi tahrirga qarang.
Biznes-fond va “O‘ztadbirkorbank” kredit shartnomasi hamda qarzni uzish jadvali asosida kreditdan maqsadga muvofiq, foydalanish hamda kreditlar va ular yuzasidan foizlarning o‘z vaqtida qaytarilishi ustidan muntazam nazoratni amalga oshiradilar.
Biznes-fond “Madad” sug‘urta agentligi va “O‘ztadbirkorbank” bilan birgalikda har chorakda qarzdorlar tomonidan kreditlar va ular yuzasidan foizlarning qaytarilishi bo‘yicha hisob-kitoblarning ahvolini o‘zaro tekshirishdan o‘tkazadi.
Keyingi tahrirga qarang.
3. Qarzdorning hisob-kitob schyotida mablag‘ mavjud bo‘lgan hamda kreditni va u bo‘yicha foizlarni to‘lash muddati kelganda “O‘ztadbirkorbank” qarzdorning topshiriqnomasi asosida ushbu mablag‘larni Biznes-fondning hisob-kitob schyotiga o‘tkazadi.
Keyingi tahrirga qarang.
4. Tijorat banklari aybi bilan mablag‘lar qarzdorning schyotidan Biznes-fond hisob-kitob schyotiga o‘z vaqtida o‘tkazilmagan taqdirda Biznes-fond va “O‘ztadbirkorbank” taqdimnomasiga ko‘ra Markaziy bank tijorat banklariga nisbatan belgilangan tartibda jarima sanksiyalari ko‘llaydi.
Keyingi tahrirga qarang.
5. Qarzdor kreditni to‘lamagan taqdirda Biznes-fondning “Madad” sug‘urta agentligi bilan o‘zaro munosabati sxemasi ilova qilinmoqda.
1. Biznes-fond tomonidan berilgan kafolat va to‘lov majburiyatlari, shuningdek, to‘lov kafilliklarining eng ko‘p jami hajmi Biznes-fondning o‘z mablag‘lari miqdoridan sakkiz baravaridan oshib ketmasligi kerak.
2. O‘z mablag‘lari va jalb etilgan nodavlat mablag‘lari hajmida kredit berilgan hollarda Biznes-fond tavakkalchiliklarini qoplash bo‘yicha talablar Fond tomonidan mustaqil ravishda belgilanadi.
3. Biznes fondning o‘z operatsiyalari bo‘yicha ehtimol tutilgan ziyonni qoplashga mo‘ljallangan o‘z mablag‘lari eng oz tavakkalchilik qilinadigan aktivlar shaklida joylashtiriladi.
1. Qarz oluvchining kredit xizmati ko‘rsatish va kreditni qaytarish bo‘yicha majburiyatlarni bajarmaganligi.