2017 — 2021-yillarda O‘zbekiston Respublikasini rivojlantirishning beshta ustuvor yo‘nalishi bo‘yicha Harakatlar strategiyasida belgilangan vazifalarni bajarish, shuningdek O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Soliq ma’muriyatchiligini tubdan takomillashtirish, soliqlar va boshqa majburiy to‘lovlarning yig‘iluvchanligini oshirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi 2017-yil 18-iyuldagi PF-5116-son Farmoniga muvofiq hamda mamlakatni isloh qilish va rivojlantirishning hozirgi bosqichida O‘zbekiston Respublikasi Hisob palatasining eng muhim vazifalarini belgilash, O‘zbekiston Respublikasi Davlat budjetiga tushumlarning to‘liqligini nazorat qilishni ta’minlash maqsadida:
1. Belgilansinki, O‘zbekiston Respublikasi Hisob palatasi (keyingi o‘rinlarda Hisob palatasi deb yuritiladi):
o‘z vakolatlarini mustaqil hamda barcha davlat organlari va tashkilotlari, ularning mansabdor shaxslaridan mustaqil ravishda amalga oshiradi, o‘z faoliyatida bevosita O‘zbekiston Respublikasi Prezidentiga bo‘ysunadi hamda unga va O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalariga hisobdordir;
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentiga o‘z faoliyati, shu jumladan O‘zbekiston Respublikasi Davlat budjetiga tushumlarning to‘liqligini ta’minlash bo‘yicha tizimli ravishda axborot berib boradi.
Keyingi tahrirga qarang.
birinchi, O‘zbekiston Respublikasi Davlat budjeti loyihasi parametrlari shakllantirilishi va ularning ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirishning ustuvor yo‘nalishlariga muvofiqligini tizimli tahlil qilish, qabul qilinayotgan davlat va hududiy dasturlarning moliyalashtirish manbalari bilan ta’minlanganligining auditini amalga oshirish;
ikkinchi, budjet tizimi budjetlariga mablag‘lar va boshqa budjetdan tashqari mablag‘lar tushumining to‘liqligini o‘rganish va nazorat qilish, zamonaviy axborot texnologiyalarini keng qo‘llash orqali budjet daromadlarini ko‘paytirish zaxiralarini aniqlash va safarbar qilish;
uchinchi, budjet tizimi budjeti va boshqa budjetdan tashqari mablag‘lar hisobidan amalga oshirilayotgan xarajatlarning samaradorligi va qonuniyligini auditdan o‘tkazish va barcha darajada ularni qisqartirish bo‘yicha zaxiralarni aniqlash, budjet tizimi budjetlari va davlat tomonidan jalb qilingan mablag‘lar hisobidan amalga oshirilayotgan investitsiya loyihalarining maqsadga muvofiqligi va asosliligini baholash;
to‘rtinchi, soliq va budjet qonunchiligini yanada takomillashtirish bo‘yicha takliflarni ishlab chiqish, tizimli qonunbuzarliklarning sabablari hamda o‘zini oqlagan jahon tajribasini o‘rganish va umumlashtirish orqali budjetni rejalashtirishning zamonaviy usullarini joriy qilish;
beshinchi, respublika budjeti va mahalliy budjetlar o‘rtasidagi nisbatning maqbulligini, mahalliy davlat hokimiyati organlarining daromad bo‘yicha vakolatlari va xarajatlar bo‘yicha majburiyatlari belgilanishining to‘g‘riligini baholash, ularning o‘zini-o‘zi moliyaviy ta’minlash bo‘yicha takliflar ishlab chiqish;
Oldingi tahrirga qarang.
oltinchi, O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti hujjatlari va topshiriqlari, shuningdek, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining xorijiy mamlakatlarga va chet davlatlarning O‘zbekiston Respublikasiga tashriflari (keyingi o‘rinlarda — oliy darajadagi tashriflar) vaqtida imzolangan hujjatlar hamda strategik ahamiyatga ega xo‘jalik jamiyatlari va korxonalar (keyingi o‘rinlarda — strategik korxonalar) ishtirokidagi investitsiya loyihalari to‘liq va o‘z vaqtida ijro etilishini tashkil etish va nazorat qilish;
(2-bandning yettinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018-yil 30-oktabrdagi PF-5565-sonli Farmoni tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 31.10.2018-y., 06/18/5565/2138-son)
yettinchi, O‘zbekiston Respublikasining pul-kredit va valyuta siyosati, davlat aktivlari va majburiyatlarining holati, oltin-valyuta zaxiralarini boshqarish, shuningdek qimmatbaho metall va qimmatbaho toshlar bilan bajarilayotgan operatsiyalarni tashqi auditdan o‘tkazish.
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
(3-bandning ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018-yil 30-oktabrdagi PF-5565-sonli Farmoni tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 31.10.2018-y., 06/18/5565/2138-son)
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
4. O‘zbekiston Respublikasi Hisob palatasi xodimlarining cheklangan soni 81 nafar, shu jumladan O‘zbekiston Respublikasi Davlat budjetiga tushumlarning to‘liqligini nazorat qilish inspeksiyasi (keyingi o‘rinlarda Inspeksiya deb yuritiladi) xodimlarining soni 33 nafar miqdorda belgilansin.
(4-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2019-yil 6-martdagi PF-5684-sonli Farmoni tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 06.03.2019-y., 06/19/5684/2708-son)
Hisob palatasi raisiga zarur hollarda Hisob palatasining tasdiqlangan tuzilmasiga xodimlarning belgilangan umumiy soni doirasida o‘zgartirishlar kiritish huquqi berilsin.
4-bandga O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018-yil 18-yanvardagi PF-5306-sonli Farmoniga asosan o‘zgartirish kiritilgan. Rus tili matniga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Inspeksiyaga O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti tomonidan lavozimga tayinlanadigan va lavozimdan ozod etiladigan boshliq rahbarlik qiladi;
Oldingi tahrirga qarang.
Inspeksiya boshlig‘i O‘zbekiston Respublikasi Hisob palatasi raisining birinchi o‘rinbosari hisoblanadi hamda maqomi, mehnatga haq to‘lash, tibbiy va transport ta’minoti shart-sharoitlari bo‘yicha O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti maslahatchisining birinchi o‘rinbosariga tenglashtiriladi.
(5-bandning uchinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018-yil 30-oktabrdagi PF-5565-sonli Farmoni tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 31.10.2018-y., 06/18/5565/2138-son)
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
o‘ziga yuklatilgan vazifalarni amalga oshirish uchun davlat organlari va tashkilotlarning ma’lumotlar bazasiga kirish;
o‘z vakolatlari doirasida davlat organlari va tashkilotlarga ularning ma’lumotlar bazasidagi nomuvofiqliklarni bartaraf etish to‘g‘risida bajarilishi majburiy bo‘lgan taqdimnomalar kiritish;
Davlat budjeti daromadlari prognozining to‘g‘riligini baholash, soliq solinadigan bazani kengaytirish, soliqlarning to‘liq yig‘iluvchanligini va soliqqa tortish obyektlarining to‘liq hisobga olinishini ta’minlash bo‘yicha o‘tkaziladigan nazorat tadbirlariga moliya, soliq va boshqa organlarning xodimlarini jalb etish;
nazorat tadbirlari natijalari bo‘yicha qonun hujjatlari va huquqni qo‘llash amaliyotini yanada takomillashtirish, davlat organlari va tashkilotlarning faoliyati samaradorligini oshirish, samarasiz soliq hamda bojxona imtiyozlarini bekor qilish, soliq ma’muriyatchiligi va soliq solinadigan bazaning to‘liq qamrab olinganligini yaxshilashga qaratilgan soliq stavkalarini o‘zgartirish yuzasidan takliflar kiritish;
O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi va Davlat soliq qo‘mitasiga, shuningdek mahalliy davlat hokimiyati organlariga hududiy davlat soliq va moliya organlari rahbarlariga nisbatan intizomiy jazo choralarini qo‘llash to‘g‘risida taqdimnomalar kiritish.
Oldingi tahrirga qarang.
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti hujjatlari va topshiriqlari, shuningdek, oliy darajadagi tashriflar davomida imzolangan hujjatlar va strategik korxonalar ishtirokidagi investitsiya loyihalari to‘liq va o‘z vaqtida ijro etilmaganligi, shu jumladan, ular ijrosining borishi to‘g‘risidagi axborotni “Ijro.gov.uz” tizimi orqali to‘liq, ishonchli va o‘z vaqtida taqdim qilmaganligi, byurokratizmga va masalalarni hal qilish muddatlarining cho‘zilishiga yo‘l qo‘yganligi uchun vazirliklar, idoralar, mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlari va boshqa tashkilotlar rahbarlarini javobgarlikka tortish to‘g‘risidagi takliflarni O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasiga va Vazirlar Mahkamasiga kiritish;
vazirliklar, idoralar, mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlari va boshqa tashkilotlarga O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti hujjatlari va topshiriqlari, oliy darajadagi tashriflar davomida imzolangan hujjatlar va strategik korxonalar ishtirokidagi investitsiya loyihalari ijrosining borishi to‘g‘risidagi axborotni “Ijro.gov.uz” tizimi orqali to‘liq, ishonchli va o‘z vaqtida taqdim etmagan xodimlariga nisbatan intizomiy jazo choralarini qo‘llash to‘g‘risida taqdimnoma kiritish.
(6-band O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018-yil 30-oktabrdagi PF-5565-sonli Farmoniga asosan xatboshilar bilan to‘ldirilgan — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 31.10.2018-y., 06/18/5565/2138-son)
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
(7-band O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2017-yil 13-dekabrdagi PF-5283-sonli Farmoniga asosan 2018-yil 1-yanvardan o‘z kuchini yo‘qotadi — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 13.12.2017-y., 06/17/5283/0407-son)
8. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi bir oy muddatda ma’lumotlar bazasiga Hisob palatasiga kirish huquqi beriladigan davlat organlari va tashkilotlarning ro‘yxatini tasdiqlasin.
9. Hisob palatasi O‘zbekiston Respublikasi Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi, Moliya vazirligi, Markaziy banki, Davlat soliq qo‘mitasi bilan birgalikda uch oy muddatda real vaqt rejimida soliq solinadigan bazani, soliqqa tortish obyektlari to‘liq hisobga olinganligini soliq organlari va boshqa organlar, shuningdek banklarning ma’lumotlar bazasini solishtirish orqali baholash imkonini beruvchi dasturiy kompleksni ishlab chiqsin va ishga tushirilishini ta’minlasin.
ikki hafta muddatda O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi bilan birgalikda O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti devonining xarajatlar smetasi va shtatlar jadvaliga o‘zgartirishlar kiritsin;
Hisob palatasini zarur mebel, kompyuter texnikasi, inventar hamda boshqa moddiy-texnika vositalari bilan ta’minlasin.
11. Hisob palatasi xodimlariga nisbatan 2018-yil 1-yanvardan boshlab O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2012-yil 31-oktabrdagi 312-son qarorining amal qilishi tatbiq etilsin.
12. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining ayrim farmonlari 5-ilovaga muvofiq o‘z kuchini yo‘qotgan deb hisoblansin.
13. Hisob palatasi O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi, Adliya vazirligi, Davlat soliq qo‘mitasi hamda boshqa manfaatdor vazirlik va idoralar bilan birgalikda ikki oy muddatda:
qonun hujjatlariga ushbu Farmondan kelib chiqadigan, shu jumladan Hisob palatasiga ma’lumot taqdim etmaganlik yoxud bila turib noto‘g‘ri ma’lumot taqdim etganlik, uning taqdimnomalarini bajarmaganlik, shuningdek faoliyatiga aralashganlik hamda yuklatilgan vazifalar va funksiyalarning qonuniy ijro etilishiga to‘sqinlik qilish maqsadida uning xodimlariga har qanday shaklda ta’sir ko‘rsatganlik uchun ma’muriy javobgarlikni nazarda tutuvchi o‘zgartirish va qo‘shimchalar to‘g‘risida Vazirlar Mahkamasiga takliflar kiritsin;
14. Mazkur Farmonning ijrosini nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining davlat maslahatchilari V.A. Golishev, U.S. Ismailov va O‘zbekiston Respublikasi Hisob palatasi raisi o‘rinbosari K.V. Akmalov zimmasiga yuklansin.
Oldingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
(1-ilova O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018-yil 30-oktabrdagi PF-5565-sonli Farmoni tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 31.10.2018-y., 06/18/5565/2138-son)
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
(2-ilova O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018-yil 30-oktabrdagi PF-5565-sonli Farmoniga asosan o‘z kuchini yo‘qotgan — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 31.10.2018-y., 06/18/5565/2138-son)
1. Ushbu Nizom O‘zbekiston Respublikasi Hisob palatasining (keyingi o‘rinlarda — Hisob palatasi) asosiy vazifalari, funksiyalari, huquq va majburiyatlarini hamda faoliyatini tashkil etish asoslarini belgilaydi.
2. Hisob palatasi o‘z faoliyatida O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasi, O‘zbekiston Respublikasi qonunlari, O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarining qarorlari, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlari, boshqa qonun hujjatlariga hamda ushbu Nizomga amal qiladi.
3. Hisob palatasi o‘z vakolatlarini mustaqil hamda barcha davlat organlari va tashkilotlari, ularning mansabdor shaxslaridan mustaqil ravishda amalga oshiradi, o‘z faoliyatida bevosita O‘zbekiston Respublikasi Prezidentiga bo‘ysunadi hamda unga va O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalariga hisobdordir.
4. Hisob palatasi oliy tashqi audit va moliyaviy nazorat organi hisoblanadi, o‘zining baholashida mustaqil va xolis, O‘zbekiston Respublikasi Davlat budjeti (keyingi o‘rinlarda — Davlat budjeti), davlat maqsadli jamg‘armalari hamda O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi, Prezidenti va Vazirlar Mahkamasining (keyingi o‘rinlarda — Vazirlar Mahkamasi) qarorlariga asosan tashkil etilgan boshqa jamg‘armalarga tushumlarni to‘liqligi, maqsadli va samarali shakllanishi va ijro etilishini, davlat aktivlari va passivlari holati va harakatini, oltin-valyuta zaxiralari hamda tashqaridan jalb qilingan mablag‘larni qayta to‘ldirilishi, boshqarilishi va tasarruf etilishi ustidan monitoring va davlat nazoratini amalga oshiradi.
5. Hisob palatasining o‘z vakolatlari doirasida qabul qilgan qarorlarini davlat organlari va mulkchilik shakli va bo‘ysunuvidan qat’iy nazar tashkilotlar hamda ularning mansabdor shaxslari tomonidan ijro etilishi majburiy hisoblanadi.
6. Hisob palatasi o‘ziga yuklatilgan funksiyalarni qonuniylik, xolislik, mustaqillik va oshkoralik prinsiplari asosida amalga oshiradi.
Davlat budjeti loyihasi parametrlari shakllantirilishi va ularning ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirishning ustuvor yo‘nalishlariga muvofiqligini tizimli tahlil qilish, qabul qilinayotgan davlat va hududiy dasturlarning moliyalashtirish manbalari bilan ta’minlanganligining auditini amalga oshirish;
budjet tizimi budjetlariga mablag‘lar va boshqa budjetdan tashqari mablag‘lar tushumining to‘liqligini o‘rganish va nazorat qilish, zamonaviy axborot texnologiyalarini keng qo‘llash orqali budjet daromadlarini ko‘paytirish zaxiralarini aniqlash va safarbar qilish;
budjet tizimi budjetlari va boshqa budjetdan tashqari mablag‘lar hisobidan amalga oshirilayotgan xarajatlarning samaradorligi va qonuniyligini auditdan o‘tkazish va barcha darajada ularni qisqartirish bo‘yicha zaxiralarni aniqlash, budjet tizimi budjetlari va davlat tomonidan jalb qilingan mablag‘lar hisobidan amalga oshirilayotgan investitsiya loyihalarining maqsadga muvofiqligi va asosliligini baholash;
soliq va budjet qonunchiligini yanada takomillashtirish bo‘yicha takliflarni ishlab chiqish, tizimli qonunbuzarliklarning sabablari hamda o‘zini oqlagan jahon tajribasini o‘rganish va umumlashtirish orqali budjetni rejalashtirishning zamonaviy usullarini joriy qilish;
respublika budjeti va mahalliy budjetlar o‘rtasidagi nisbatning maqbulligini, mahalliy davlat hokimiyati organlarining daromad bo‘yicha vakolatlari va xarajatlar bo‘yicha majburiyatlari belgilanishining to‘g‘riligini baholash, ularning o‘zini-o‘zi moliyaviy ta’minlanishi bo‘yicha takliflar ishlab chiqish;
Oldingi tahrirga qarang.
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti hujjatlari va topshiriqlari, shuningdek, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining xorijiy mamlakatlarga va chet davlatlarning O‘zbekiston Respublikasiga tashriflari (keyingi o‘rinlarda — tashriflar) vaqtida imzolangan hujjatlar hamda strategik ahamiyatga ega xo‘jalik jamiyatlari va korxonalar (keyingi o‘rinlarda — strategik korxonalar) ishtirokidagi investitsiya loyihalari to‘liq va o‘z vaqtida ijro etilishini tashkil etish va nazorat qilish;
(7-bandning yettinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018-yil 30-oktabrdagi PF-5565-sonli Farmoni tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 31.10.2018-y., 06/18/5565/2138-son)
O‘zbekiston Respublikasining pul-kredit va valyuta siyosati, davlat aktivlari va majburiyatlarining holati, oltin-valyuta zaxiralarini boshqarish, shuningdek qimmatbaho metall va qimmatbaho toshlar bilan bajarilayotgan operatsiyalarni tashqi auditdan o‘tkazish.
8. Hisob palatasi o‘ziga yuklatilgan vazifalarni amalga oshirish maqsadida quyidagi funksiyalarni amalga oshiradi:
a) Davlat budjeti loyihasi parametrlari shakllantirilishi va ularning ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirishning ustuvor yo‘nalishlariga muvofiqligini tizimli tahlil qilish, qabul qilinayotgan davlat va hududiy dasturlarning moliyalashtirish manbalari bilan ta’minlanganligining auditini amalga oshirish sohasida:
makroiqtisodiy ko‘rsatkichlar va Davlat budjeti parametrlari loyihasini olib borilayotgan siyosat hamda qabul qilingan respublikani ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirish kompleks dasturlarining ustuvor yo‘nalishlariga muvofiqligini tanqidiy baholash;
Davlat budjeti, davlat maqsadli jamg‘armalari va O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi, Prezidenti va Vazirlar Mahkamasining qarorlariga asosan tashkil etilgan boshqa jamg‘armalarning shakllantirilishi va ijro etilishini tarmoq va hududlar kesimida moddalar, omillar bo‘yicha tahlil qilish;
Davlat budjeti va davlat maqsadli jamg‘armalari budjeti loyihasi hamda kelgusi yil soliq va budjet siyosatining asosiy yo‘nalishlari bo‘yicha xulosa berish;
Davlat budjeti va davlat maqsadli jamg‘armalari hamda O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi, Prezidenti va Vazirlar Mahkamasining qarorlariga muvofiq tashkil etilgan boshqa jamg‘armalarning budjetlari shakllantirilishi va ijro etilishi bo‘yicha nazorat va monitoringni amalga oshirish;
davlat va hududiy ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirish dasturlarning to‘liq va samarali bajarilishini hamda ularni moliyalashtirish manbalari bilan ta’minlanganligini tekshirish;
Davlat budjeti va davlat maqsadli jamg‘armalari ijrosi to‘g‘risidagi yillik hisobotni tashqi auditdan o‘tkazish va baholash, ular bo‘yicha Vazirlar Mahkamasiga xulosalar taqdim etish;
b) budjet tizimi budjetlariga mablag‘lar va boshqa budjetdan tashqari mablag‘lar tushumining to‘liqligini o‘rganish va nazorat qilish, zamonaviy axborot texnologiyalarini keng qo‘llash orqali budjet daromadlarini ko‘paytirish zaxiralarini aniqlash va safarbar qilish sohasida:
soliqlar turlari va hududlar kesimida soliq va bojxona to‘lovlarining yig‘iluvchanlik darajasini tizimli tahlil qilish, uning tarmoq va hududlar kesimida pasayishiga ta’sir etuvchi omillar va ularning oqibatlarini aniqlash;
yoqilg‘i-energetika va qishloq xo‘jaligi ishlab chiqarish majmualari, iste’mol bozori, savdo, qurilish sohalari va boshqa daromad keltiruvchi tarmoqlarning korxonalari faoliyatining budjet tizimi budjetlariga qo‘shimcha tushumlar zaxiralarini aniqlashga yo‘naltirilgan tahlilini amalga oshirish;
soliq solish tizimi, soliq va bojxona ma’muriyatchiligini tahlil qilish va baholash asosida budjet daromadlarini ko‘paytirish zaxiralarini aniqlash va ularning safarbar etilishini ta’minlash;
davlat organlari va tashkilotlarining soliqlar va boshqa majburiy to‘lovlarni hisoblash uchun foydalaniladigan ma’lumotlar bazalarining ishonchliligini baholash;
hududlarning o‘ziga xos xususiyatlari va soliq to‘lash salohiyatini hisobga olgan holda Davlat budjeti daromadlari prognoz ko‘rsatkichlarining xolisligi va asosliligini baholash;
soliq solish obyektlari va soliq solinadigan bazani to‘liq qamrab olish ustidan qat’iy nazorat o‘rnatish, manzilli yo‘nalishlar va nazorat dasturlarini, shu jumladan soliq va boshqa moliya organlarining axborot tizimlari ma’lumotlarini tahlil va monitoring qilish asosida shakllantirish;
daromadlar prognozini sifatli shakllantirish va bajarish, soliq solinadigan bazani kengaytirish, soliqlarning yig‘iluvchanligi va soliq to‘lovchilar hisobining to‘liqligini ta’minlashda moliya va soliq organlarining mas’uliyatini oshirish hamda ularga har tomonlama ko‘maklashish choralarini ko‘rish;
v) budjet tizimi budjetlari va boshqa budjetdan tashqari mablag‘lar hisobidan amalga oshirilayotgan xarajatlarning samaradorligi va qonuniyligini auditdan o‘tkazish va barcha darajada ularni qisqartirish bo‘yicha zaxiralarni aniqlash, budjet tizimi budjetlari va davlat tomonidan jalb qilingan mablag‘lar hisobidan amalga oshirilayotgan investitsiya loyihalarining maqsadga muvofiqligi va asosliligini baholash sohasida:
Davlat budjeti va davlat maqsadli jamg‘armalari hamda O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi, Prezidenti va Vazirlar Mahkamasining qarorlariga muvofiq tashkil etilgan boshqa jamg‘armalarning xarajat qismini shakllantirish va ijro etilishi bo‘yicha monitoringni amalga oshirish;
Davlat budjeti va davlat maqsadli jamg‘armalari mablag‘lari, O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi, Prezidenti va Vazirlar Mahkamasining qarorlariga muvofiq tashkil etilgan boshqa jamg‘armalarning mablag‘laridan maqsadli, oqilona va samarali foydalanilishini nazorat qilish;
budjet tizimi budjetlari va davlat tomonidan jalb qilingan mablag‘lar hisobidan amalga oshiriladigan investitsiya loyihalarini maqsadga muvofiqligi va asosliligini baholash;
Davlat budjetini ijro etilishi, davlat mablag‘larini budjet tizimi budjetlarining barcha darajalarida sarflanishi ustidan nazoratni tashkil etish va ta’minlash hamda davlat xarajatlarini qisqartirish zaxiralarini aniqlash;
moliya organlari, shu jumladan g‘aznachilik bo‘linmalari tomonidan budjet tizimi budjetlari mablag‘laridan maqsadli va samarali foydalanishni nazorat qilish funksiyalarini bajarilishining samaradorligini tahlil qilish;
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi va Moliya vazirligining bank hisob raqamlaridagi mablag‘larni shakllantirish, maqsadli va samarali foydalanishning qonuniyligini tekshirish va nazorat qilish;
g) soliq va budjet qonunchiligini yanada takomillashtirish bo‘yicha takliflarni ishlab chiqish, tizimli qonunbuzarliklarning sabablari hamda o‘zini oqlagan jahon tajribasini o‘rganish va umumlashtirish orqali budjetni rejalashtirishning zamonaviy usullarini joriy qilish sohasida:
o‘ziga yuklatilgan vazifalarni bajarish jarayonida aniqlangan budjet qonunchiligi buzilish holatlarini hisobga olish va klassifikatsiyalash;
nazorat tadbirlari natijalarini, shu jumladan budjet qonunchiligi buzilish holatlarini, bunday holatlarga olib kelayotgan sabab va shart-sharoitlarni tahlil qilish;
soliq va bojxona to‘g‘risidagi qonun hujjatlari buzilish holatlarini va bunday holatlarga olib kelayotgan sabab va shart-sharoitlarni tahlil qilish, ularni takomillashtirish, soliq va bojxona imtiyozlarini bekor qilish hamda ularning stavkalarini o‘zgartirish bo‘yicha taklif tayyorlash,
budjet qonunchiligi me’yorlarini amalga oshirilishini monitoring qilish va budjet jarayonidagi farqlarni aniqlash;
d) respublika budjeti va mahalliy budjetlar o‘rtasidagi nisbatning maqbulligini, mahalliy davlat hokimiyati organlarining daromad bo‘yicha vakolatlari va xarajatlar bo‘yicha majburiyatlari belgilanishining to‘g‘riligini baholash, ularning o‘zini-o‘zi moliyaviy ta’minlanishi bo‘yicha takliflar ishlab chiqish sohasida:
Qoraqalpog‘iston Respublikasi budjeti, viloyatlar va Toshkent shahar mahalliy budjetlari shakllanishi va ijro etilishini, ularning balansliligini muntazam tahlil qilish va tekshirish;
yuqori va quyi budjetlar o‘rtasida o‘rnatilgan umumdavlat soliqlari tushumlaridan ajratmalar normativlari, budjetlararo transfertlar ajratilishining asosliligini o‘rganish;
yuqori va quyi budjetlar o‘rtasida xarajatlar bo‘yicha majburiyatlar belgilanishining to‘g‘riligini baholash;
mahalliy davlat hokimiyati organlari zimmasiga yuklatilgan vazifalar hamda funksiyalarni bajarish uchun ularni real moliyaviy mablag‘lar bilan ta’minlash vazifasini hal etish zarurligidan kelib chiqqan holda, barcha darajalardagi budjetlar o‘rtasidagi nisbatni maqbullashtirish bo‘yicha takliflar ishlab chiqish;
Oldingi tahrirga qarang.
e) O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti hujjatlari va topshiriqlari, shuningdek, oliy darajadagi tashriflar davomida imzolangan hujjatlar va strategik korxonalar ishtirokidagi investitsiya loyihalari to‘liq va o‘z vaqtida ijro etilishini tashkil etish va nazorat qilish sohasida:
oliy darajadagi tashriflar davomida imzolash uchun hujjatlarni, ularning asosliligini va ijro etish imkoniyatlarini tahlil qilgan holda tayyorlashda vazirlik va idoralarga ko‘maklashish;
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti hujjatlari va topshiriqlari, shuningdek, oliy darajadagi tashriflar davomida imzolangan hujjatlar va strategik korxonalar ishtirokidagi investitsiya loyihalarining ma’lumotlar bazasini shakllantirish;
oliy darajadagi tashriflar davomida imzolangan hujjatlarni va strategik korxonalar ishtirokidagi investitsiya loyihalarini amalga oshirishda ko‘maklashish, tegishli tadbirlarning o‘z vaqtida va samarali ijro etilishiga to‘sqinlik qilayotgan omillarni aniqlab, tizimli tahlil qilgan holda, yakuniy natijalarga erishish uchun ularni hal etishda, shu jumladan, joyiga chiqqan holda zarur yordam ko‘rsatish;
oliy darajadagi tashriflar davomida imzolangan hujjatlar, strategik korxonalar ishtirokidagi investitsiya loyihalari to‘liq va o‘z vaqtida ijro etilishi ustidan monitoring va doimiy nazoratni amalga oshirish hamda ularning natijalari bo‘yicha O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasiga va Vazirlar Mahkamasiga axborot kiritish;
vazirlik va idoralarning oliy darajadagi tashriflar davomida imzolangan hujjatlarni va strategik korxonalar ishtirokidagi investitsiya loyihalarini amalga oshirish to‘g‘risidagi axborotlarining asoslanganligini birlamchi ma’lumotlar asosida o‘rganish;
chet ellik hamkorlar va O‘zbekiston Respublikasining xorijdagi diplomatik vakolatxonalari bilan “teleko‘prik” tashkil etish orqali oliy darajadagi tashriflar davomida imzolangan hujjatlar ijrosini muntazam muhokama qilish, ularning asoslantirilgan hisob-kitoblarga ega, aniq, tashabbuskor investitsiya loyihalarini taqdim etish borasidagi faoliyati samaradorligini baholash.
(8-bandning “e” kichik bandi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018-yil 30-oktabrdagi PF-5565-sonli Farmoni tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 31.10.2018-y., 06/18/5565/2138-son)
j) O‘zbekiston Respublikasining pul-kredit va valyuta siyosati, davlat aktivlari va majburiyatlarining holati, oltin-valyuta zaxiralarini boshqarish, shuningdek qimmatbaho metall va qimmatbaho toshlar bilan bajarilayotgan operatsiyalarni tashqi auditdan o‘tkazish sohasida:
milliy valyutani mustahkamlash, uni xarid qobiliyatini oshirish, pul massasi va pul agregatlarini maqbullashtirish, bankdan tashqari pul aylanishini qisqartirish bo‘yicha ko‘rilayotgan chora-tadbirlarni tahlil qilish va baholash;
respublikani tashqi savdo aylanmasi ahvolini tahlil qilish, respublika to‘lov balansini shakllantirish va undan foydalanishini baholash;
tovarlar (ishlar, xizmatlar) eksporti prognozini bajarilishi, mahsulotlar importini maqbullashtirilishi ustidan nazoratni amalga oshirish;
ichki valyuta bozorida valyutaga bo‘lgan talab va taklifni o‘rganish, milliy valyutaning erkin almashtirilishi ustidan nazoratni amalga oshirish;
tashqaridan olinadigan qarzlarning hajmlari va maqsadga muvofiqligini baholash, olinadigan xorijiy kredit va grant mablag‘laridan samarali va oqilona foydalanilishini, shuningdek Hukumat tomonidan yoki O‘zbekiston Respublikasining Davlat kafolati ostida olingan tashqi kreditlarga o‘z vaqtida xizmat ko‘rsatilishini qattiq nazorat qilish;
oltin-valyuta zaxiralarining tiklanishi va harakati ustidan nazoratni amalga oshirish, tashqi aktivlarni boshqarish bo‘yicha amalga oshirilayotgan chora-tadbirlarni tahlil qilish va ularni xorijiy banklarda samarali joylashtirish va qayta joylashtirish bo‘yicha takliflar ishlab chiqish, oltin-valyuta zaxiralari, shu jumladan qimmatbaho metallar va qimmatbaho toshlar bilan o‘tkaziladigan operatsiyalar ustidan nazoratni ta’minlash;
valyuta, eksport va import operatsiyalari o‘tkazilishining qonuniyligi ustidan nazoratni amalga oshirish;
davlat qarzini samarali boshqarish bo‘yicha monitoring o‘tkazish, ularga o‘z vaqtida xizmat ko‘rsatilishini nazorat qilish.
davlat va xo‘jalik boshqaruv organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlari va boshqa organlar hamda tashkilotlardan o‘zining vakolatiga kiruvchi masalalar bo‘yicha materiallar va ma’lumotlarni so‘rab olish;
o‘ziga yuklatilgan vazifalarni amalga oshirish uchun davlat organlari va tashkilotlarning ma’lumotlar bazasiga kirish;
O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi va Markaziy bankdan davlat mablag‘larini bank hisob raqamlaridagi va yagona g‘azna hisobvarag‘idagi harakati to‘g‘risidagi ma’lumotlarni so‘rab olish;
tekshirishlar o‘tkazish uchun o‘z vakolati doirasida davlat organlari va ularning vakillari, nodavlat auditor xizmatlari va alohida mutaxassislarni jalb qilish;
Davlat budjeti daromadlari prognozining to‘g‘riligini baholash, soliq solinadigan bazani kengaytirish, soliqlarning yig‘iluvchanligi to‘liqligini va soliqqa tortish obyektlarining to‘liq hisobga olinishini ta’minlash bo‘yicha o‘tkaziladigan nazorat tadbirlariga moliya, soliq va boshqa organlarning xodimlarini jalb etish;
Hisob palatasi vakolatlari doirasiga kiruvchi masalalar bo‘yicha tekshirilayotgan tashkilotning mansabdor shaxslaridan yozma tushuntirishlar olish;
nazorat tadbirlari natijalari bo‘yicha qonun hujjatlari va huquqni qo‘llash amaliyotini yanada takomillashtirish, davlat organlari va tashkilotlarning faoliyati samaradorligini oshirish, samarasiz soliq hamda bojxona imtiyozlarini bekor qilish, soliq ma’muriyatchiligi va soliq solinadigan bazaning to‘liq qamrab olinganligini yaxshilashga qaratilgan soliq stavkalarini o‘zgartirish yuzasidan takliflar kiritish;
Oldingi tahrirga qarang.
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti hujjatlari va topshiriqlari, shuningdek, oliy darajadagi tashriflar davomida imzolangan hujjatlar va strategik korxonalar ishtirokidagi investitsiya loyihalari to‘liq va o‘z vaqtida ijro etilmaganligi, shu jumladan, ular ijrosining borishi to‘g‘risidagi axborotni “Ijro.gov.uz” tizimi orqali to‘liq, ishonchli va o‘z vaqtida taqdim qilmaganligi, byurokratizmga va masalalarni hal qilish muddatlarining cho‘zilishiga yo‘l qo‘yganligi uchun vazirliklar, idoralar, mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlari va boshqa tashkilotlar rahbarlarini javobgarlikka tortish to‘g‘risidagi takliflarni O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasiga va Vazirlar Mahkamasiga kiritish;
vazirliklar, idoralar, mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlari va boshqa tashkilotlarga O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti hujjatlari va topshiriqlari, oliy darajadagi tashriflar davomida imzolangan hujjatlar va strategik korxonalar ishtirokidagi investitsiya loyihalari ijrosining borishi to‘g‘risidagi axborotni “Ijro.gov.uz” tizimi orqali to‘liq, ishonchli va o‘z vaqtida taqdim etmagan xodimlariga nisbatan intizomiy jazo choralarini qo‘llash to‘g‘risida taqdimnoma kiritish.
(9-band O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018-yil 30-oktabrdagi PF-5565-sonli Farmoniga asosan o‘ninchi va o‘n birinchi xatboshilar bilan to‘ldirilgan — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 31.10.2018-y., 06/18/5565/2138-son)
o‘z vakolatlari doirasida davlat organlari va tashkilotlarga ularning ma’lumotlar bazasidagi nomuvofiqliklarni bartaraf etish to‘g‘risida bajarilishi majburiy bo‘lgan taqdimnomalar kiritish;
O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi va Davlat soliq qo‘mitasiga, shuningdek mahalliy davlat hokimiyati organlariga hududiy davlat soliq va moliya organlari rahbarlariga nisbatan intizomiy jazo choralarini qo‘llash to‘g‘risida taqdimnomalar kiritish;
Hisob palatasi bilan oldindan kelishilib olinishi belgilangan barcha masalalar bo‘yicha tegishli xulosalar berish.
yuklatilgan vazifa va funksiyalarni sifatli bajarilishini tashkil etish, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentiga taklif va masalalarni kiritilishida milliy va davlat manfaatlarini ko‘zlab ish tutish;
Oldingi tahrirga qarang.
11. Hisob palatasining tuzilmasi va Nizomi O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti tomonidan tasdiqlanadi.
(11-band O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018-yil 30-oktabrdagi PF-5565-sonli Farmoni tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 31.10.2018-y., 06/18/5565/2138-son)
12. Hisob palatasiga O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti tomonidan lavozimga tayinlanadigan va ozod etiladigan hamda keyinchalik O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi Senati tomonidan tasdiqlanadigan rais boshchilik qiladi.
Oldingi tahrirga qarang.
Hisob palatasining raisi Hisob palatasi raisi yo‘qligida uning faoliyatiga rahbarlik qiladigan uchta o‘rinbosarga, shu jumladan bir nafar birinchi o‘rinbosarga ega bo‘ladi.
(12-bandning ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018-yil 30-oktabrdagi PF-5565-sonli Farmoni tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 31.10.2018-y., 06/18/5565/2138-son)
Hisob palatasining mas’ul xodimlari O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti tomonidan tayinlanadi va lavozimidan ozod etiladi.
Hisob palatasi vakolatiga kiruvchi masalalar bo‘yicha tekshirishlar tashkil etish to‘g‘risida qarorlar qabul qiladi;
Oldingi tahrirga qarang.
Hisob palatasi shtat jadvalini boshqaruv xodimlarining cheklangan umumiy soni va mehnatga haq to‘lash fondi doirasida tasdiqlaydi.
(13-band O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018-yil 30-oktabrdagi PF-5565-sonli Farmoniga asosan to‘rtinchi xatboshi bilan to‘ldirilgan — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 31.10.2018-y., 06/18/5565/2138-son)
Hisob palatasi faoliyatiga tegishli masalalarni ko‘rib chiqilishida O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalari va uning qo‘mitalari hamda O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi majlislarida qatnashadi;
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti va Oliy majlisi palatalariga Hisob palatasining faoliyati bo‘yicha yillik hisobotlarni taqdim etadi;
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentiga Hisob palatasining, shu jumladan Davlat budjetiga tushumlarni to‘liqligini ta’minlash bo‘yicha faoliyati to‘g‘risida tizimli ravishda ma’lumot berib boradi;
mazkur Nizom bilan belgilangan vazifa va funksiyalariga muvofiq Hisob palatasi faoliyatining aniq yo‘nalishlarini amalga oshirilishi bo‘yicha mas’ul bo‘lgan mansabdor shaxs hisoblanadi;
o‘z vakolati doirasida o‘zlari boshchilik qiladigan yo‘nalishlar faoliyatini tashkil etish masalalarini mustaqil hal qiladi va uning natijasi uchun shaxsan javobgar bo‘ladi;
Hisob palatasi faoliyatiga tegishli masalalarning ko‘rib chiqilishida O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalari qo‘mitalarining yig‘ilishlarida, Vazirlar Mahkamasi, ijro hokimiyati organlari hay’atlari va boshqa davlat organlar majlislarida qatnashish huquqiga ega;
Oldingi tahrirga qarang.
(14-bandning beshinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018-yil 30-oktabrdagi PF-5565-sonli Farmoni tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 31.10.2018-y., 06/18/5565/2138-son)
Oldingi tahrirga qarang.
15. Maqomi, mehnatga haq to‘lash shart-sharoitlari, tibbiy va transport ta’minoti bo‘yicha Hisob palatasining raisi O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Maslahatchisiga, raisning birinchi o‘rinbosari — O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Maslahatchisining birinchi o‘rinbosariga, rais o‘rinbosari — O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Maslahatchisining o‘rinbosariga, Hisob palatasining mas’ul xodimlari — O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasining tegishli xodimlariga tenglashtiriladi.
(15-band O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018-yil 30-oktabrdagi PF-5565-sonli Farmoni tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 31.10.2018-y., 06/18/5565/2138-son)
16. Hisob palatasi xodimlariga lavozim maoshlariga nisbatan quyidagi koeffitsiyentlar qo‘llanilgan holda har oylik ustamalar to‘lanadi:
qonun hujjatlarida belgilangan rag‘batlantiruvchi qo‘shimcha haq va ustamalarni hisoblashda lavozim maoshi tarkibiga kiritiladigan alohida mehnat sharoitlari uchun 0,2 miqdorida;
Oldingi tahrirga qarang.
uzoq muddatli uzluksiz ish staji uchun O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi xodimlari uchun belgilangan miqdorlarda.
(16-bandning uchinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018-yil 30-oktabrdagi PF-5565-sonli Farmoni tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 31.10.2018-y., 06/18/5565/2138-son)
17. Hisob palatasi xodimlari uchun avvalgi ish joyida berilgan uzoq muddatli xizmatlari, harbiy va maxsus unvonlar (martaba darajalari, malaka darajalari, diplomatik darajalar va boshqalar) uchun qo‘shimcha to‘lov va ustamalar saqlab qolinadi.
18. Hisob palatasi xodimlari uchun avvalgi ish joyi bo‘yicha belgilangan barcha imtiyozlar, moddiy va ijtimoiy himoya choralaridan, Hisob palatasida amalda bo‘lgan mehnat sharoitlarini hisobga olgan va lavozim maoshi hamda boshqa to‘lovlar miqdori saqlangan holda foydalanadi.
19. Hisob palatasida ishlangan davri harbiy va maxsus unvonlarni olish uchun zarur bo‘lgan ish stajiga qo‘shiladi.
20. Hisob palatasida ish faoliyati davrida harbiy va maxsus unvonlar berish oldingi ish joyi bo‘yicha ko‘zda tutilgan tartibda tegishli harbiy va maxsus unvonlar berish uchun zarur bo‘lgan muddatlar o‘tgandan so‘ng amalga oshiriladi.
21. Hisob palatasi xodimlariga ularning mehnat faoliyati tugatilgandan so‘ng muqaddam egallagan yoki unga teng lavozim berilishi kafolatlari ta’minlanadi, bundan xodimning malakasi yetishmasligi yoki sog‘ligi holati bo‘yicha egallab turgan lavozimiga noloyiqligi yoxud mehnat majburiyatlarini bajarmaganligi uchun mehnat faoliyati tugatilgan hollar mustasno.
22. Hisob palatasi faoliyatining ichki masalalari, mas’ul xodimlari o‘rtasidagi vazifalar taqsimoti, ish yuritish tartibi, nazorat tadbirlarini tayyorlash va o‘tkazish Hisob palatasi raisi tomonidan tasdiqlanadigan Hisob palatasi Reglamenti bilan tartibga solinadi.
23. Hisob palatasi o‘z faoliyatini, Hisob palatasi vakolatiga kiruvchi masalalar yuzasidan amaliy tizimli nazoratni ta’minlash zaruriyatidan kelib chiqqan holda shakllantiriladigan yillik nazorat ishlari dasturi asosida tashkil etadi. Nazorat ishlari dasturi Hisob palatasi raisi tomonidan O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti devonining Ijtimoiy-iqtisodiy siyosatni muvofiqlashtirish xizmati va Tashkiliy-kadrlar xizmati bilan kelishilgan holda tasdiqlanadi.
23-bandga O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018-yil 18-yanvardagi PF-5306-sonli Farmoniga asosan o‘zgartirish kiritilgan. Rus tili matniga qarang.
24. Hisob palatasining faoliyati to‘g‘risidagi yillik hisobot O‘zbekiston Respublikasi Prezidentiga, O‘zbekiston Respublikasi Oliy majlisi palatalariga taqdim etiladi.
25. Hisob palatasi taqdim etilgan vakolatlari doirasida xorijiy davlat oliy moliyaviy nazorat organlari va ularning xalqaro birlashmalari bilan aloqalarni o‘rnatadi, ular bilan hamkorlik to‘g‘risida kelishuvlar tuzish huquqiga ega.
Oldingi tahrirga qarang.
26. Hisob palatasining moddiy-texnik ta’minoti O‘zbekiston Respublikasi Davlat budjeti hisobidan O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Administratsiyasi Moliya-xo‘jalik departamenti tomonidan amalga oshiriladi.
(26-band O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018-yil 30-oktabrdagi PF-5565-sonli Farmoni tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 31.10.2018-y., 06/18/5565/2138-son)
27. Hisob palatasining ko‘rsatma va taqdimnomalarini bajarmaslik, ma’lumot taqdim etmaslik yoxud bila turib noto‘g‘ri ma’lumotlarni taqdim etish, shuningdek Hisob palatasi faoliyatiga aralashish hamda yuklatilgan vazifa va funksiyalarni qonuniy ijro etilishiga to‘sqinlik qilish maqsadida uning xodimlariga har qanday shaklda ta’sir ko‘rsatish taqiqlanadi va qonunda belgilangan javobgarlikka sabab bo‘ladi.
28.Hisob palatasini qayta tashkil yoki tugatish O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti qarori asosida amalga oshiriladi.
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
(4-ilova O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2017-yil 13-dekabrdagi PF-5283-sonli Farmoniga asosan 2018-yil 1-yanvardan o‘z kuchini yo‘qotadi — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 13.12.2017-y., 06/17/5283/0407-son)
1. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 1998-yil 4-fevraldagi “Hisob-kitob mexanizmini takomillashtirish hamda O‘zbekiston Respublikasining respublika budjetiga, Qoraqalpog‘iston Respublikasi budjeti, viloyatlar va Toshkent shahar mahalliy budjetlariga to‘lovlar tushishini rag‘batlantirish choralari to‘g‘risida” PF-1923-son Farmonining 4 va 5-bandlari, shuningdek uning ilovasi;
2. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2002-yil 21-iyundagi “O‘zbekiston Respublikasi Hisob palatasini tashkil etish to‘g‘risida” PF-3093-son Farmonining 1-bandi ikkinchi — to‘rtinchi xatboshilari va 4-bandi;
3. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2005-yil 4-apreldagi “O‘zbekiston Respublikasi Hisob palatasining faoliyatini tashkil qilishni takomillashtirish to‘g‘risida” PF-3592-son Farmoni.