O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Favqulodda vaziyatlarning oldini olish va ularni bartaraf etish tizimi samaradorligini tubdan oshirish chora-tadbirlari to‘g‘risida” 2017-yil 1-iyundagi PF–5066-son Farmonini bajarish yuzasidan, shuningdek favqulodda vaziyatlarning oldini olish va ularni bartaraf etish ishlariga samarali rahbarlikni ta’minlash maqsadida Vazirlar Mahkamasi qaror qiladi:
Favqulodda vaziyatlarning oldini olish va ularni bartaraf etish bo‘yicha Hukumat komissiyasi to‘g‘risidagi nizom 1-ilovaga muvofiq;
Favqulodda vaziyatlarning oldini olish va ularni bartaraf etish bo‘yicha hududiy komissiyalar to‘g‘risidagi nizom 2-ilovaga muvofiq tasdiqlansin
ikki oy muddatda komissiyalar yig‘ilishlarini o‘tkazsinlar va ularning 2017-yil oxirigacha bo‘lgan ish rejalarini tasdiqlasinlar;
har oyda keyingi oyning 10-kunigacha Hukumat komissiyasining ishchi organiga uning qarorlari bajarilishi holati to‘g‘risida axborot taqdim etsinlar.
3. Mazkur qarorning bajarilishini nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining birinchi o‘rinbosari — “O‘zbekiston temir yo‘llari” AJ boshqaruvi raisi A.J. Ramatov zimmasiga yuklansin.
1. Ushbu Nizom Favqulodda vaziyatlarning oldini olish va ularni bartaraf etish bo‘yicha Hukumat komissiyasining (keyingi o‘rinlarda Komissiya deb ataladi) vazifalari, funksiyalari, huquqlari va majburiyatlarini belgilaydi.
2. Komissiya shaxsiy tarkibi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining Farmoni bilan tasdiqlanadigan kollegial organ hisoblanadi.
3. Komissiya o‘z faoliyatini O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasi va qonunlariga, O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarining qarorlariga, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlariga, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarorlari va farmoyishlariga, ushbu Nizomga va boshqa qonun hujjatlariga muvofiq amalga oshiradi.
4. Komissiyaning o‘z vakolatlari doirasida qabul qilingan qarorlari davlat va xo‘jalik boshqaruv organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlari va boshqa tashkilotlar, shuningdek fuqarolar tomonidan bajarilishi majburiy hisoblanadi.
5. Komissiya o‘z faoliyatida favqulodda vaziyatlarning oldini olish va ularni bartaraf etish bo‘yicha Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar, Toshkent shahri va ularning tarkibiga kiruvchi tumanlar va shaharlarning favqulodda vaziyatlarning oldini olish va ularni bartaraf etish bo‘yicha hududiy komissiyalarining faoliyatini nazorat qiladi va muvofiqlashtiradi.
Favqulodda vaziyatlarning oldini olish va harakat qilish davlat tizimini (keyingi o‘rinlarda FVDT deb ataladi) takomillashtirish va yanada rivojlantirishning asosiy yo‘nalishlarini belgilash;
aholi va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza qilish bo‘yicha eng muhim masalalarni ko‘rib chiqish, ularni hal etish bo‘yicha takliflar tayyorlash, vazirliklar, idoralar, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar, Toshkent shahri, shuningdek shaharlar va tumanlar hokimliklarining vazifalarini belgilash;
favqulodda vaziyatlarning oldini olish samaradorligini oshirishga qaratilgan fuqaro muhofazasi (bahor mavsumida) hamda aholi va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza qilish (kuz mavsumida) oyligini tashkil etish va har yili o‘tkazish;
avariyalar, halokatlar, tabiiy va boshqa ofatlar oqibatida jabrlangan fuqarolarni, shuningdek favqulodda vaziyatlarni bartaraf etishda ishtirok etgan shaxslarni ijtimoiy-iqtisodiy va huquqiy muhofaza qilish, tibbiy reabilitatsiya qilish masalalari bo‘yicha davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlari, fuqarolarning o‘zini o‘zi boshqarish organlari faoliyatini muvofiqlashtirish;
moliyaviy va moddiy resurslar davlat zaxiralari tashkil etilishini ta’minlash, shuningdek ulardan favqulodda vaziyatlarning oldini olish va ularni bartaraf etish maqsadida foydalanish bo‘yicha takliflar ishlab chiqish;
favqulodda vaziyatlarning oldini olish va ularni bartaraf etish borasida xalqaro hamkorlikning asosiy yo‘nalishlarini belgilash.
Komissiya va uning a’zolari ularga yuklangan vazifalar bajarilishi uchun belgilangan tartibda javob beradilar.
FVDT faoliyatini yanada takomillashtirish borasida takliflarni hamda favqulodda vaziyatlarning oldini olish va ularni bartaraf etish sohasidagi normativ-huquqiy hujjatlarni ishlab chiqadi;
favqulodda vaziyatlar sodir bo‘lishi prognozlarini ko‘rib chiqadi, favqulodda vaziyatlarning oldini olish va ularni bartaraf etish choralari ishlab chiqilishi va amalga oshirilishini tashkil etadi;
favqulodda vaziyatlarning oldini olish va ularni bartaraf etish sohasidagi maqsadli va ilmiy-texnik dasturlar loyihalarini ko‘rib chiqadi va ularni amalga oshirish bo‘yicha takliflar tayyorlaydi;
fuqaro muhofazasi, shuningdek aholi va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza etish bo‘yicha har yili o‘tkaziladigan oylik tadbirlar doirasida aholi va hududlarni tabiiy va texnogen tusdagi favqulodda vaziyatlardan muhofaza qilishga qaratilgan kompleks tadbirlarni ishlab chiqadi va amalga oshiradi;
davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlarining va FVDTga kiritilgan boshqa tashkilotlarning favqulodda vaziyatlarning oldini olish va ularni bartaraf etish sohasidagi asosiy tadbirlar bajarilishi to‘g‘risida hisobotlarini eshitadi;
Respublika fuqaro muhofazasi boshlig‘iga belgilangan tartibda kiritish maqsadida aholi va hududlarni tabiiy va texnogen tusdagi favqulodda vaziyatlardan muhofaza etish borasida FVDTning asosiy tadbirlari rejasi loyihalarini, tahliliy materiallarni ko‘rib chiqadi;
favqulodda vaziyatlarning oldini olish va ularni bartaraf etish borasida tadbirlarni tashkil etish va o‘tkazish bo‘yicha FVDTning kuch va vositalarini belgilangan tartibda jalb etish masalalarini ko‘rib chiqadi;
takliflarni ko‘rib chiqadi va O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga kiritadi, avariyalar, halokatlar, tabiiy va boshqa ofatlar oqibatida jabrlangan fuqarolarni, shuningdek favqulodda vaziyatlarni bartaraf etishda ishtirok etgan shaxslarni ijtimoiy-iqtisodiy va huquqiy muhofaza qilish, tibbiy reabilitatsiya qilish choralari vazirliklar, idoralar, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar, Toshkent shahri, shaharlar va tumanlar hokimliklari va tashkilotlar tomonidan bajarilishini muvofiqlashtiradi;
favqulodda vaziyatlarning oldini olish va ularni bartaraf etish maqsadida moliyaviy va moddiy resurslarning davlat zaxiralarini tashkil etish bo‘yicha takliflarni ishlab chiqadi va ulardan maqsadli foydalanilishini ta’minlaydi;
muruvvat yordamini shakllantirish va yetkazib berish bo‘yicha takliflarni ishlab chiqadi va ularni tasdiqlash uchun O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga kiritadi;
favqulodda vaziyatlarning oldini olish va ularni bartaraf etish sohasida xalqaro hamkorlikni tashkil etish bo‘yicha takliflarni ishlab chiqadi.
belgilangan tartibda davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlariga, mahalliy davlat hokimiyati organlariga va boshqa tashkilotlarga favqulodda vaziyatlarning oldini olish va ularni bartaraf etish masalalari bo‘yicha topshiriqlar berish, o‘z vakolatiga kiradigan masalalar bo‘yicha zarur axborotni so‘rash;
Komissiya yig‘ilishlarida favqulodda vaziyatlarning oldini olish va ularni bartaraf etish sohasida Komissiya tomonidan qabul qilingan qarorlarning bajarilishi to‘g‘risida bajaruvchilarning hisobotlarini eshitish;
Komissiya tomonidan qabul qilinadigan qarorlar o‘z vaqtida va sifatli bajarilishi ustidan nazorat qilish huquqiga ega.
o‘z vakolatiga kiradigan masalalar bo‘yicha huquqni qo‘llash amaliyotining tizimli monitoringi olib borilishini ta’minlashga;
aholi va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza qilishning eng muhim masalalarini hal etish chora-tadbirlarini rejalashtirishga va ularning amalga oshirilishini ta’minlashga;
avariyalar, halokatlar, tabiiy va boshqa ofatlar oqibatida jabrlangan fuqarolarni, shuningdek favqulodda vaziyatlarni bartaraf etishda ishtirok etgan shaxslarni ijtimoiy-iqtisodiy va huquqiy muhofaza qilish, tibbiy reabilitatsiya qilish masalalari bo‘yicha davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlariga, mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlariga, fuqarolarning o‘zini o‘zi boshqarish organlariga metodik va amaliy yordam berishga;
Komissiyaning samarali ishlashi samaradorligini ta’minlash bo‘yicha boshqa harakatlarni amalga oshirish.
11. Komissiya o‘z faoliyatini doimiy asosda Komissiya yig‘ilishida ko‘rib chiqilgan va Rais tomonidan tasdiqlangan yillik rejaga muvofiq amalga oshiradi.
12. Komissiya yig‘ilishlari zaruratga ko‘ra, biroq bir yilda kamida bir marta o‘tkaziladi va yig‘ilish qarorlari bayonnoma bilan rasmiylashtiriladi.
14. Komissiya har yili bo‘lajak yilda Aholi va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza etish bo‘yicha asosiy tadbirlar rejasi ishlab chiqilishini tashkil etadi, o‘z yig‘ilishida ko‘rib chiqadi va tasdiqlash uchun O‘zbekiston Respublikasi fuqaro muhofazasi boshlig‘iga kiritadi.
15. Favqulodda vaziyatlar sodir bo‘lishining real xavfi tug‘ilganda Komissiya Raisi tomonidan navbatdan tashqari yig‘ilishlar chaqirilishi mumkin.
16. Aholi va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza etish sohasidagi tadbirlar bajarilishi holatini nazorat qilish uchun zarurat bo‘lganda Komissiya tomonidan ishchi guruhlar tashkil etilishi mumkin.
17. Komissiya yig‘ilishini Rais olib boradi, u yo‘qligida yig‘ilishni uning o‘rinbosari olib boradi. Komissiya yig‘ilishi, agar unda a’zolarning kamida uchdan ikki qismi qatnashsa vakolatli hisoblanadi.
18. Komissiya Raisi bilan kelishilgan holda yig‘ilishda xolisona sabablarga ko‘ra qatnasha olmaydigan a’zolar o‘rniga ularning vakolatli vakillari qatnashishi mumkin.
19. O‘zbekiston Respublikasi Favqulodda vaziyatlar vazirligi Komissiyaning ishchi organi hisoblanadi.
Komissiyaning qarorlariga muvofiq zarur axborot, tahliliy va boshqa materiallarni Komissiyaning ko‘rib chiqishi uchun taqdim etadi;
Komissiyaning qarorlarini ijro etish holati to‘g‘risida axborot yig‘adi va muntazam ravishda (bir oyda kamida bir marta) Komissiya Raisiga axborot beradi.
Oldingi tahrirga qarang.
21. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining Harbiylashtirilgan tuzilmalar faoliyatini moliyaviy va moddiy-texnik ta’minlash bo‘limining bosh mutaxassisi Komissiya kotibi hisoblanadi.
(21-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2020-yil 26-iyundagi 411-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 27.06.2020-y., 09/20/411/1000-son)
barcha zarur hujjatlar navbatdagi yig‘ilishga to‘planishi, umumlashtirilishi va Komissiya Raisiga taqdim etilishini ta’minlaydi;
Komissiya Raisi bilan yig‘ilishning muddati va joyini hamda taklif etiladigan shaxslar ro‘yxatini kelishadi;
Komissiya a’zolari va taklif etilgan shaxslarga yig‘ilish o‘tkaziladigan sana, vaqti, joyi to‘g‘risida xabar beradi;
Komissiya qarorlari bajarilishi monitoringini olib boradi va uning natijalarini Komissiya yig‘ilishida ko‘rib chiqish uchun taqdim etadi;
Komissiya bayonnomalarini rasmiylashtiradi va tasdiqlangan bayonnomalarni Komissiya a’zolariga, manfaatdor vazirliklar, idoralar, mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlariga yuboradi.
23. Kun tartibi masalalari bo‘yicha Komissiya yig‘ilishi materiallari yig‘ilish o‘tkazilishidan kamida 20 kun oldin tayyorlanadi hamda ko‘rib chiqiladigan masalalarning mohiyatini, mavjud muammolarni ochib beruvchi axborot-tahliliy materiallarni va bajarishning aniq muddatlari, bajaruvchilar, moliyalashtirish manbalari va moddiy-texnik ta’minlash, vaziyatning salbiy rivojlanishi prognozi ko‘rsatilgan holda ularni hal etish bo‘yicha takliflarni; muammoning holatini va zarur moddiy-texnik va moliyaviy resurslarni yorqin namoyish qiluvchi taqdimotni; kun tartibi masalalari bo‘yicha Komissiya qarorlari loyihasini o‘z ichiga oladi.
24. Komissiya qarorlarini bajarish bo‘yicha taqdim etilgan materiallar ishchi organ tomonidan ko‘rib chiqiladi, u ularni navbatdagi yig‘ilishda ko‘rib chiqish uchun rasmiylashtiradi, Komissiya yig‘ilishi kun tartibini tayyorlaydi va hujjatlar to‘plamini Komissiya kotibiga taqdim etadi.
25. Komissiya yig‘ilishi kun tartibining har bir masalasi bo‘yicha hujjatlar to‘plamida barcha zarur hujjatlar va Komissiya qarorining loyihasi bo‘lishi lozim.
26. Komissiya kotibi taqdim etilgan materiallar haqida Komissiya Raisiga axborot beradi, Komissiya raisi kun tartibi va taqdim etilgan materiallar ma’qullangan taqdirda 7 kun oldin Komissiya yig‘ilishi o‘tkaziladigan sanani, vaqtini hamda yig‘ilishga taklif etiladigan shaxslarni belgilaydi.
27. Komissiya kotibi ishchi organ bilan yig‘ilish hujjatlari bayonnoma loyihasi bilan birga Komissiya a’zolariga hamda, zarurat bo‘lganda, yig‘ilishga taklif etilgan boshqa shaxslarga yuborilishini ta’minlaydi.
28. Komissiyaning navbatdan tashqari yig‘ilishlari Komissiya yoki hududiy komissiyalar ishchi organining maxsus xabarnomasi asosida Komissiya Raisi tomonidan chaqiriladi.
Navbatdan tashqari yig‘ilishlarni o‘tkazish muddatlari Komissiya Raisi tomonidan belgilanadi va uning a’zolariga Komissiya kotibi tomonidan shoshilinch tartibda yetkaziladi.
Navbatdan tashqari yig‘ilishlarda yig‘ilishlar o‘tkazilayotgan paytda favqulodda vaziyat xavfi yoki yuzaga kelishi to‘g‘risidagi mavjud tezkor ma’lumotlar, shuningdek oldin rasmiylashtirilgan tegishli axborot-tahliliy materiallar ko‘rib chiqiladi.
29. Komissiya qarori uning a’zolarining fikrlari va qarorlari umumlashtirilishi yo‘li bilan kollegial qabul qilinadi.
Komissiyaning har bir a’zosi qabul qilinadigan qarorlar bo‘yicha o‘zining alohida fikri va taklifini yozma ravishda ifodalashga haqlidir.
Komissiya a’zolarining fikrlari va takliflari teng bo‘lganda Raisning fikri hal qiluvchi hisoblanadi.
30. Komissiya Raisi qarorlarni tezkor qabul qilish maqsadida ayrim masalalar bo‘yicha Komissiya a’zolari bilan so‘rov yo‘li bilan kelishilgan Komissiyaning qarorlarini tasdiqlashi mumkin.
31. Komissiyaning qarorlari Komissiya yig‘ilishining bayonnomasi bilan rasmiylashtiriladi. Komissiya yig‘ilishi bayonnomasiga uning barcha a’zolari tomonidan viza qo‘yiladi, kotib tomonidan imzolanadi, Komissiya Raisi tomonidan tasdiqlanadi va bir hafta muddatda Komissiya a’zolariga va manfaatdor tashkilotlarga yuboriladi.
Oldingi tahrirga qarang.
32. Komissiya yig‘ilishlari bayonnomalarining asl nusxalari va unga materiallar O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining Harbiylashtirilgan tuzilmalar faoliyatini moliyaviy va moddiy-texnik ta’minlash bo‘limida saqlanadi.
(32-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2020-yil 26-iyundagi 411-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 27.06.2020-y., 09/20/411/1000-son)
1. Ushbu Nizom Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri, shuningdek ularning tarkibiga kiradigan shaharlar va tumanlarning favqulodda vaziyatlarning oldini olish va ularni bartaraf etish bo‘yicha hududiy komissiyalarining (keyingi o‘rinlarda hududiy komissiyalar deb ataladi) vazifalari, funksiyalari, huquqlari va majburiyatlarini belgilaydi.
2. Hududiy komissiyalar shaxsiy tarkibi Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi Raisining, viloyatlar, Toshkent shahri, shuningdek ularning tarkibiga kiradigan shaharlar va tumanlar hokimlarining qarorlari bilan tasdiqlanadigan kollegial organlar hisoblanadi.
3. Hududiy komissiyalar o‘z faoliyatini O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasi va qonunlariga, O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarining qarorlariga, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlariga, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarorlari va farmoyishlariga, Favqulodda vaziyatlarni oldini olish va ularni bartaraf etish bo‘yicha Hukumat komissiyasining qarorlariga, ushbu Nizomga va boshqa qonun hujjatlariga muvofiq amalga oshiradi.
4. Hududiy komissiyalarning o‘z vakolatlari doirasida qabul qilingan qarorlari tegishli ma’muriy hududda joylashgan davlat va xo‘jalik boshqaruv organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlari va boshqa tashkilotlar, shuningdek fuqarolar tomonidan bajarilishi majburiy hisoblanadi.
5. Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar, Toshkent shahri hududiy komissiyalari ularning tarkibiga kiruvchi shaharlar va tumanlarning hududiy komissiyalari faoliyatini nazorat qiladi va muvofiqlashtiradi.
6. Quyidagilar Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri hududiy komissiyalarining asosiy vazifalari hisoblanadi:
favqulodda vaziyatlarning oldini olish bo‘yicha tashkiliy va muhandislik-texnik tadbirlar ishlab chiqilishi va amalga oshirilishiga, potensial xavfli obyektlarning ishonchliligini oshirishga, favqulodda vaziyatlarda iqtisodiyot tarmoqlarining barqaror faoliyat ko‘rsatishini ta’minlashga rahbarlik qilish;
idoraviy boshqaruv organlari, kuchlar va vositalar favqulodda vaziyatlarda harakat qilishga tayyorligini ta’minlashda qatnashish, obyektlarda favqulodda vaziyatlarni bartaraf etishda, shu jumladan obyekt xodimlarini evakuatsiya qilishda harakatlarni muvofiqlashtirish;
favqulodda vaziyatlarni bartaraf etish uchun idoraviy moliyaviy va moddiy resurslar zaxiralari barpo etilishiga, ulardan foydalanishga rahbarlik qilish;
favqulodda vaziyatlarda jabrlangan aholini, shu jumladan favqulodda vaziyatlarni bartaraf etishda bevosita ishtirok etgan shaxslarni ijtimoiy muhofaza qilish tadbirlarini amalga oshirish;
favqulodda vaziyatlarning oldini olish va ularni bartaraf etish bo‘yicha joylarda amalga oshirilayotgan ishlarning samaradorligini nazorat qilish va tekshirish.
Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri hududiy komissiyalari va ularning a’zolari ularga yuklangan vazifalar bajarilishi uchun belgilangan tartibda javob beradilar.
favqulodda vaziyatlarning oldini olish, avariyalar, halokatlar va tabiiy ofatlarning zarari va oqibatlarini kamaytirish tadbirlarini amalga oshirish;
boshqaruv organlari, kuchlar va vositalarning favqulodda vaziyatlarda harakat qilishga tayyorligini ta’minlashda ishtirok etish;
oldini olish tadbirlariga, qutqaruv tuzilmalarini saqlab turish va ta’minlashga, favqulodda vaziyatlarni bartaraf etishga va jabrlanganlarga yordam berishga xarajatlarni qoplash uchun foydalaniladigan moliyaviy va moddiy-texnik resurslarning zaxira fondlarini tashkil etish.
Shaharlar va tumanlar hududiy komissiyalari va ularning a’zolari ularga yuklangan vazifalar bajarilishi uchun belgilangan tartibda javob beradilar.
8. Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri hududiy komissiyalari ularga yuklangan vazifalar bajarilishi maqsadida quyidagi funksiyalarni amalga oshiradilar:
Favqulodda vaziyatlarning oldini olish va ularni bartaraf etish bo‘yicha Hukumat komissiyasining qarorlari bajarilishini tashkil etadilar;
favqulodda vaziyatlar yuzaga kelishi tahdidi va xavfi omillari oldindan aniqlanishini, ularning rivojlanishi kuzatilishini, shuningdek aholi xavfsizligi ta’minlanishi choralarini tashkil etadilar;
favqulodda vaziyatlarning oldini olish, ular yuzaga kelishining mavjud xavflarini to‘liq bartaraf etish bo‘yicha tashkiliy va muhandislik-texnik tadbirlar komplekslarini ishlab chiqadilar va amalga oshiradilar;
iqtisodiyotning potensial xavfli va boshqa obyektlari barqarorligini ta’minlash masalalarini ko‘rib chiqadilar va ularning ishonchliligini oshirish yuzasidan vazifalarni belgilaydilar;
aholi va hududlarni favqulodda vaziyatlardan himoya qilish bo‘yicha tadbirlar bajarilishining holati, boshqaruv organlari, kuch va vositalarning favqulodda vaziyatlar yuzaga kelganda harakat qilishga tayyorligi to‘g‘risidagi hisobotlarni eshitadilar;
Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri fuqaro muhofazasi boshliqlarining qarorlari loyihalarini ishlab chiqadilar va obyektlarda favqulodda vaziyatlarni bartaraf etishda harakatlar muvofiqlashtirilishini ta’minlaydilar;
favqulodda vaziyatlarni bartaraf etish uchun moliyaviy va moddiy resurslarning idoraviy zaxiralari ro‘yxati va hajmlarini aniqlaydilar;
Keyingi tahrirga qarang.
favqulodda vaziyatlarda jabrlangan aholini, shu jumladan favqulodda vaziyatlarni bartaraf etishda bevosita ishtirok etgan shaxslarni ijtimoiy muhofaza qilish tadbirlari rejalarini ishlab chiqadilar va amalga oshiradilar;
favqulodda vaziyatlarning oldini olish va ularni bartaraf etish bo‘yicha joylarda ishlarni tashkil etadilar hamda amalga oshiriladigan ishlarning samaradorligini nazorat qiladilar va tekshiradilar;
Favqulodda vaziyatlarning oldini olish va ularni bartaraf etish bo‘yicha Hukumat komissiyasi qarorlari bajarilishi to‘g‘risidagi axborotni, shuningdek uning yig‘ilishini tayyorlash uchun axborot-tahliliy materiallarni Favqulodda vaziyatlarning oldini olish va ularni bartaraf etish bo‘yicha Hukumat komissiyasining ishchi organiga belgilangan muddatlarda taqdim etadilar;
hududiy xususiyatlarni hisobga olgan holda yuklangan vazifalarni bajarish bo‘yicha boshqa funksiyalarni amalga oshiradilar.
9. Shaharlar va tumanlarning hududiy komissiyalari ularga yuklangan vazifalarni bajarish maqsadida quyidagi funksiyalarni amalga oshiradilar:
Favqulodda vaziyatlarning oldini olish va ularni bartaraf etish bo‘yicha Hukumat komissiyasining, shuningdek Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri tegishli hududiy komissiyalarining qarorlari bajarilishini tashkil etadilar;
favqulodda vaziyatlar yuzaga kelishi tahdidi va xavfi omillarini oldindan aniqlaydilar, ularning rivojlanishini kuzatadilar, shuningdek favqulodda vaziyatlarning oldini olish, avariyalar, halokatlar va tabiiy ofatlarning zarari va oqibatlarini kamaytirish chora-tadbirlarini amalga oshiradilar;
shaharlar va tumanlar fuqaro muhofazasi boshliqlarining qarorlari loyihalarini ishlab chiqadilar hamda obyektlarda favqulodda vaziyatlarni bartaraf etish, shu jumladan aholini va obyekt xodimlarini evakuatsiya qilishda harakatlar muvofiqlashtirilishini ta’minlaydilar;
boshqaruv organlari, kuchlar va vositalarning favqulodda vaziyatlarda harakat qilishga tayyorligini ta’minlashga amaliy ko‘maklashadilar;
favqulodda vaziyatlarning oldini olish va ularni bartaraf etish maqsadlarida moliyaviy va moddiy-texnik resurslarning zaxira fondlari barpo etilishi choralarini ko‘radilar;
Keyingi tahrirga qarang.
Hukumat komissiyasi, shuningdek tegishli hududiy komissiyalar qarorlari bajarilishi to‘g‘risidagi axborotni hamda ularning yig‘ilishlari uchun axborot-tahliliy materiallarni bo‘ysunuv bo‘yicha Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri komissiyalarining ishchi organiga belgilangan muddatlarda taqdim etadilar;
hududiy xususiyatlarni hisobga olgan holda yuklangan vazifalarni bajarish bo‘yicha boshqa funksiyalarni amalga oshiradilar.
belgilangan tartibda topshiriqlar berish, o‘z vakolatiga kiradigan masalalar bo‘yicha zarur axborotni so‘rash;
yig‘ilishlarda favqulodda vaziyatlarning oldini olish va ularni bartaraf etish sohasida qabul qilingan qarorlarning bajarilishi to‘g‘risidagi hisobotlarni eshitish;
oldinga qo‘yilgan vazifalar o‘z vaqtida va sifatli bajarilishi ustidan nazorat qilish, shuningdek topshirilgan tadbirlar o‘z vaqtida bajarilmaganligi va sifatsiz bajarilganligi uchun intizomiy choralarni qo‘llash huquqiga ega.
11. Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri hududiy komissiyalari ularga yuklangan vazifalarni bajarish maqsadida:
aholi va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza qilishning eng muhim va muammoli masalalarini aniqlashga, shuningdek ularni hal etish bo‘yicha tadbirlarni ta’minlashga;
favqulodda vaziyatlarning oldini olish bo‘yicha tashkiliy va muhandislik-texnik tadbirlar ishlab chiqarilishi va amalga oshirilishiga, potensial xavfli obyektlarning ishonchliligini oshirishga, iqtisodiyot tarmoqlarining favqulodda vaziyatlarda faoliyat ko‘rsatishi barqarorligini ta’minlashga rahbarlik qilishga;
favqulodda vaziyatlarda jabrlangan aholini, shu jumladan favqulodda vaziyatlarni bartaraf etishda bevosita ishtirok etgan shaxslarni ijtimoiy muhofaza qilish tadbirlarini amalga oshirishga;
idoraviy boshqaruv organlari, kuch va vositalarning favqulodda vaziyatlarda harakat qilishga tayyorligini ta’minlash, obyektlarda favqulodda vaziyatlarni bartaraf qilishda harakatlarni muvofiqlashtirish choralarini ko‘rishga;
12. Shaharlar va tumanlarning hududiy komissiyalari ularga yuklangan vazifalarni bajarish maqsadida:
favqulodda vaziyatlarning oldini olish tadbirlari amalga oshirilishini, avariyalar, halokatlar va tabiiy ofatlarning zarari va oqibatlari kamaytirilishini ta’minlashga;
boshqaruv organlari, kuchlar va vositalar favqulodda vaziyatlarda harakat qilishga tayyorligini oshirishga amaliy yordam berishga;
favqulodda vaziyatlarning oldini olish va ularni bartaraf etish tadbirlarini amalga oshirish va jabrlanganlarga yordam berish uchun foydalaniladigan moliyaviy va moddiy-texnik resurslar zaxiralarini barpo etishga va belgilangan normalarda (turda va miqdorda) saqlashga majburdir.
hududiy komissiyalar a’zolarining ularga yuklangan vazifalar bajarilishi bo‘yicha ishini muvofiqlashtirish;
hududiy komissiyalarning samarali ishlashi samaradorligini ta’minlash bo‘yicha boshqa harakatlarni amalga oshirish.
14. Hududiy komissiyalar o‘z faoliyatini doimiy asosda hududiy komissiyalar yig‘ilishida ko‘rib chiqiladigan va ularning raislari tomonidan tasdiqlanadigan yillik rejalarga muvofiq amalga oshiradilar.
15. Hududiy komissiyalar yig‘ilishlari zaruratga ko‘ra, biroq bir yilda kamida bir marta o‘tkaziladi va yig‘ilishlar qarorlari bayonnomalar bilan rasmiylashtiriladi.
17. Hududiy komissiyalar har yili bo‘lajak yilda aholi va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza etish bo‘yicha asosiy tadbirlar rejalari ishlab chiqilishini tashkil etadilar, o‘z yig‘ilishida ko‘rib chiqadilar va tasdiqlash uchun tegishli ma’muriy hududlar fuqaro muhofazasi boshliqlariga kiritadilar.
18. Favqulodda vaziyatlar sodir bo‘lishining real xavfi tug‘ilganda hududiy komissiyalar raislari tomonidan navbatdan tashqari yig‘ilishlar chaqirilishi mumkin.
19. Aholi va hududlarni favqulodda vaziyatlardan muhofaza etish sohasidagi tadbirlar bajarilishi holatini nazorat qilish uchun zarurat bo‘lganda hududiy komissiyalar tomonidan ishchi guruhlar tashkil etilishi, shuningdek ushbu sohada hududiy xizmatlar faoliyati samaradorligini oshirish yuzasidan takliflar kiritilishi mumkin.
20. Hududiy komissiyalar yig‘ilishini raislar olib boradilar, ular yo‘qligida yig‘ilishni ularning o‘rinbosarlari olib boradilar. Hududiy komissiyalar yig‘ilishi, agar ularda ular a’zolarining kamida uchdan ikki qismi qatnashsa vakolatli hisoblanadi.
21. Hududiy komissiyalar raislari bilan kelishilgan holda yig‘ilishda xolisona sabablarga ko‘ra qatnasha olmaydigan komissiyalar a’zolari o‘rniga ularning vakolatli vakillari qatnashishi mumkin.
22. Favqulodda vaziyatlar bo‘yicha boshqarmalar (shahar va tuman bo‘limlari) hududiy komissiyalarning ishchi organlari hisoblanadi.
hududiy komissiyalarning navbatdagi yig‘ilishiga barcha hujjatlar o‘z vaqtida tayyorlanishini ta’minlaydilar;
hududiy komissiyalarning qarorlariga muvofiq zarur axborot, tahliliy va boshqa materiallarni hududiy komissiyalarning ko‘rib chiqishi uchun taqdim etadilar;
joylarga chiqib hududiy komissiyalar tomonidan qabul qilingan qarorlar bajarilishi monitoringini olib boradilar;
hududiy komissiyalarning qarorlarini ijro etish holati to‘g‘risida axborot yig‘adilar va muntazam ravishda (bir oyda kamida bir marta) hududiy komissiyalar raislariga axborot beradilar.
Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahri hokimliklarining favqulodda vaziyatlar masalalari bo‘yicha bosh mutaxassislari;
shaharlar va tumanlar hokimlarining sanoatni rivojlantirish, kapital qurilish, kommunikatsiyalar va kommunal xo‘jaligi masalalari bo‘yicha o‘rinbosarlari kotibiyatlarining bosh mutaxassislari.
barcha zarur hujjatlar navbatdagi yig‘ilishga to‘planishi, umumlashtirilishi va hududiy komissiyalar raislariga taqdim etilishini ta’minlaydilar;
hududiy komissiyalar yig‘ilishiga materiallarni tayyorlash yuzasidan ishchi organga ko‘maklashadilar;
hududiy komissiyalar raislari bilan yig‘ilishning muddati va joyini hamda taklif etiladigan shaxslar ro‘yxatini kelishadilar;
hududiy komissiyalar a’zolari va taklif etilgan shaxslarga yig‘ilish o‘tkaziladigan sana, vaqti, joyi to‘g‘risida xabar beradilar;
hududiy komissiyalar qarorlari bajarilishi monitoringini olib boradilar va uning natijalarini hududiy komissiyalar yig‘ilishida ko‘rib chiqish uchun taqdim etadilar;
hududiy komissiyalar bayonnomalarini rasmiylashtiradilar va tasdiqlangan bayonnomalarni hududiy komissiyalar a’zolariga, manfaatdor vazirliklar, idoralar, mahalliy ijro etuvchi hokimiyat organlariga yuboradilar.
26. Kun tartibi masalalari bo‘yicha hududiy komissiyalar yig‘ilishlari materiallari yig‘ilishlar o‘tkazilishidan kamida 20 kun oldin tayyorlanadi hamda ko‘rib chiqiladigan masalalarning mohiyatini, mavjud muammolarni ochib beruvchi axborot-tahliliy materiallarni va bajarishning aniq muddatlari, bajaruvchilar, moliyalashtirish manbalari va moddiy-texnik ta’minlash, vaziyatning salbiy rivojlanishi prognozi ko‘rsatilgan holda ularni hal etish bo‘yicha takliflarni; muammoning holatini va zarur moddiy-texnik va moliyaviy resurslarni yorqin namoyish qiluvchi taqdimotni; kun tartibi masalalari bo‘yicha hududiy komissiyalar qarorlari loyihasini o‘z ichiga oladi.
27. Hududiy komissiyalar qarorlarini bajarish bo‘yicha taqdim etilgan materiallar ishchi organlar tomonidan ko‘rib chiqiladi, ishchi organlar ularni navbatdagi yig‘ilishda ko‘rib chiqish uchun rasmiylashtiradilar, hududiy komissiyalar yig‘ilishi kun tartibini tayyorlaydilar va hujjatlar to‘plamini hududiy komissiyalar kotiblariga taqdim etadilar.
28. Hududiy komissiyalar yig‘ilishlari kun tartibining har bir masalasi bo‘yicha hujjatlar to‘plamida barcha zarur hujjatlar va hududiy komissiyalar qarorlarining loyihalari bo‘lishi lozim.
29. Hududiy komissiyalar kotiblari taqdim etilgan materiallar haqida raislarga axborot beradilar, raislar kun tartibi va taqdim etilgan materiallar ma’qullangan taqdirda 7 kun oldin hududiy komissiyalar yig‘ilishi o‘tkaziladigan sanani, vaqtini hamda yig‘ilishga taklif etiladigan shaxslarni belgilaydi.
30. Hududiy komissiyalar kotiblari ishchi organlar bilan yig‘ilish hujjatlari bayonnoma loyihasi bilan birga hududiy komissiyalar a’zolariga hamda, zarurat bo‘lganda, yig‘ilishga taklif etilgan boshqa shaxslarga yuborilishini ta’minlaydilar.
31. Hududiy komissiyalarning navbatdan tashqari yig‘ilishlari Favqulodda vaziyatlarning oldini olish va ularni bartaraf etish bo‘yicha Hukumat komissiyasi yoki hududiy komissiyalar ishchi organlarining maxsus xabarlari asosida raislar tomonidan chaqiriladi.
Ularni o‘tkazish muddatlari hududiy komissiyalar raislari tomonidan belgilanadi va ularning a’zolariga hududiy komissiyalar kotiblari tomonidan shoshilinch tartibda yetkaziladi.
Navbatdan tashqari yig‘ilishlarda ular o‘tkazilayotgan paytda favqulodda vaziyat xavfi yoki yuzaga kelishi to‘g‘risidagi tezkor ma’lumotlar, shuningdek oldin rasmiylashtirilgan tegishli axborot-tahliliy materiallar ko‘rib chiqiladi.
32. Hududiy komissiyalar qarorlari ularning a’zolarining fikrlari va qarorlari umumlashtirilishi yo‘li bilan kollegial qabul qilinadi.
Hududiy komissiyaning har bir a’zosi qabul qilinadigan qarorlar bo‘yicha o‘zining alohida fikri va taklifini yozma ravishda ifodalashga haqlidir.
Hududiy komissiyalar a’zolarining fikrlari va takliflari teng bo‘lganda raislarning fikri hal qiluvchi hisoblanadi.
33. Hududiy komissiyalar raislari qarorlarni tezkor qabul qilish maqsadida ayrim masalalar bo‘yicha hududiy komissiyalar a’zolari bilan so‘rov yo‘li bilan kelishilgan hududiy komissiyalarning qarorlarini tasdiqlashi mumkin.
34. Hududiy komissiyalarning qarorlari hududiy komissiyalar yig‘ilishining bayonnomalari bilan rasmiylashtiriladi. Hududiy komissiyalar yig‘ilishi bayonnomalariga ularning barcha a’zolari tomonidan viza qo‘yiladi, kotiblar tomonidan imzolanadi, hududiy komissiyalar raislari tomonidan tasdiqlanadi va bir hafta muddatda hududiy komissiyalar a’zolariga va manfaatdor tashkilotlarga yuboriladi.
35. Hududiy komissiyalar yig‘ilishlari bayonnomalarining asl nusxalari va ularga materiallar tegishli ravishda:
Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahri hokimliklarining favqulodda vaziyatlar masalalari bo‘yicha bosh mutaxassislarida;
shaharlar va tumanlar hokimlarining sanoatni rivojlantirish, kapital qurilish, kommunikatsiyalar va kommunal xo‘jaligi masalalari bo‘yicha o‘rinbosarlarining kotibiyatlarida saqlanadi.
36. Hududiy komissiyalar qarorlari bajarilishi ustidan nazorat qilish ishchi organlar tomonidan amalga oshiriladi.