LexUZ sharhi
Mazkur qaror O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 5-iyuldagi 508-sonli “O‘zbekiston Respublikasi Hukumatining ayrim qarorlariga o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritish, shuningdek, ba’zilarini o‘z kuchini yo‘qotgan deb hisoblash to‘g‘risida (O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Jismoniy tarbiya va sport sohasida davlat boshqaruvi tizimini tubdan takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida” 2018-yil 5-martdagi PF-5368-son Farmoni va O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “O‘zbekiston Respublikasi Jismoniy tarbiya va sport vazirligini tashkil etish to‘g‘risida” 2018-yil 5-martdagi PQ-3583-son qarori)” qaroriga asosan o‘z kuchini yo‘qotgan.
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “O‘zbekiston Bolalar sportini rivojlantirish jamg‘armasini tuzish to‘g‘risida” 2002-yil 24-oktabrdagi PF-3154-son Farmonini bajarish yuzasidan hamda Jamg‘armaga yuklangan asosiy vazifalarni amalga oshirish uchun zarur shart-sharoitlar yaratish maqsadida Vazirlar Mahkamasi qaror qiladi:
1.1-ilovaga muvofiq vazirliklar, idoralar, korporatsiyalar, kompaniyalar, uyushmalar, boshqa xo‘jalik birlashmalari, banklar, xalqaro, jamoat va nohukumat tashkilotlari, xorijiy kompaniyalarning Bolalar sportini rivojlantirish jamg‘armasi muassislari sifatida qatnashish to‘g‘risidagi taklifiga rozilik berilsin.
Yoshlarning “Kamolot” ijtimoiy harakati, O‘zbekiston Respublikasi Milliy olimpiya qo‘mitasi, Davlat jismoniy tarbiya va sport qo‘mitasi, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari O‘zbekiston Respublikasi Xalq ta’limi vazirligi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, Sog‘liqni saqlash vazirligi, O‘zbekiston Kasaba uyushmalari Federatsiyasi Kengashi bilan birgalikda Jamg‘arma va uning joylardagi tarkibiy bo‘linmalari faoliyatini tashkil etishda faol qatnashsinlar.
2. Bolalar sportini rivojlantirish jamg‘armasining 2-ilovaga* muvofiq tarkibda Homiylik kengashi tuzilsin.
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti respublika darajasida Jamg‘arma Homiylik kengashining raisi ekanligi ma’lumot uchun qabul qilinsin.
Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahrida Jamg‘arma mintaqaviy filiallarining homiylik kengashlari tuzilsin.
Belgilab qo‘yilsinki, Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahrida Jo‘qorg‘i Kenges Raisi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimlari tegishli ravishda mintaqaviy filiallar homiylik kengashlarining raislari hisoblanadilar.
Bolalar sport inshootlarining moddiy bazasini qurish bo‘yicha qabul qilingan qarorlarning amalga oshirilishi yuzasidan mas’uliyat shahar va tumanlar hokimlarining tegishli o‘rinbosarlari zimmasiga yuklansin.
Oldingi tahrirga qarang.
(2-bandning oltinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2003-yil 1-avgustdagi 335-son qarori bilan chiqarib tashlangan — O‘zbekiston Respublikasi Qonun hujjatlari to‘plami , 2003-y., 15-16-son, 123-modda)
O‘zbekiston Bolalar sportini rivojlantirish jamg‘armasi tuzilmasi, uning cheklangan xodimlari soni 18 kishidan iborat bo‘lgan markaziy apparati tuzilmasi va mintaqaviy filiallarning namunaviy tuzilmasi 3, 4, 5 va 5a-ilovalarga muvofiq;
O‘zbekiston Bolalar sportini rivojlantirish jamg‘armasi to‘g‘risidagi Nizom 6-ilovaga muvofiq ma’qullansin.
Belgilansinki, Jamg‘arma apparati va uning mintaqaviy filiallari ta’minoti Jamg‘armaning o‘z mablag‘lari hisobiga amalga oshiriladi.
Jamg‘arma oldiga qo‘yilgan vazifalarni hal etishga manfaatdor davlat, nodavlat va jamoat tuzilmalarini, shuningdek xorijiy sheriklar mablag‘larini jalb etishni ta’minlash;
bolalar jismoniy tarbiyasi va sportini rivojlantirishga izchil yondashuvlarni, shuningdek bolalar sport inshootlari loyihalarining namunaviy, ilmiy asoslangan negizda ishlab chiqilishini va joriy etilishini ta’minlovchi aniq chora-tadbirlarni amalga oshirish;
Jamg‘armaga uning zimmasiga yuklangan vazifalarni bajarishda, uning moddiy-texnika va moliyaviy bazasini mustahkamlashda har tomonlama ko‘maklashish;
Jamg‘arma tomonidan to‘plangan mablag‘lardan maqsadli (yo‘nalishlar bo‘yicha) va qonuniy ravishda foydalanilishi ustidan qat’iy nazoratni ta’minlash, Jamg‘arma ijro etuvchi direktorining va uning tuzilmalarining Jamg‘arma mablag‘laridan foydalanilishi to‘g‘risidagi hisobotini muntazam ravishda eshitish;
Jamg‘armaning ta’sis konferensiyasini o‘tkazishda, uni nohukumat xalqaro tashkilot sifatida belgilangan tartibda ro‘yxatdan o‘tkazishda va uning tuzilmalari rahbarlarini tasdiqlashda ko‘maklashish tavsiya qilinsin.
5. O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi manfaatdor vazirliklar, idoralar va jamoat tashkilotlari bilan birgalikda Jamg‘arma direksiyasi bilan birgalikda Jamg‘arma mablag‘larini shakllantirish va ulardan maqsadli foydalanish tartibini bir oy muddatda ishlab chiqsin va tasdiqlasin.
6. O‘zbekiston Respublikasi Davlat jismoniy tarbiya va sport qo‘mitasi Jamg‘arma, Xalq ta’limi vazirligi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, Sog‘liqni saqlash vazirligi, “Davarxitektqurilish” qo‘mitasi, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari bilan birgalikda 2005-yilgacha mamlakat aholi punktlarida bolalar sport komplekslarini joylashtirish va rivojlantirish sxemasini 2003-yil 1-yanvargacha ishlab chiqsin hamda tasdiqlash uchun taqdim etsin, bunda ularning hududlar bo‘yicha oqilona joylashtirilishini, shuningdek zamonaviy talablarga muvofiq texnika bilan jihozlanishini nazarda tutsin.
7. O‘zbekiston Respublikasi “Davarxitektqurilish” qo‘mitasi ko‘rsatib o‘tilgan talablarga muvofiq bolalarning ijtimoiy va yoshi xususiyatlarini hamda bolalar va yoshlarning jismoniy tarbiya-sport tayyorgarligiga ehtiyojini, shuningdek bolalar sport komplekslarining sanitariya-gigiyena va maishiy sharoitlariga qo‘yiladigan yuksak talablarni hisobga oluvchi bolalar sport komplekslarining bazaviy namunaviy loyihalari tender asosida ishlab chiqilishini tashkil etsin.
Jamg‘arma bolalar sport komplekslari bazaviy namunaviy loyihalarining buyurtmachisi etib belgilansin, bosh loyihalashtirish tashkiloti funksiyalari “Davarxitektqurilish” qo‘mitasining “O‘zLITTI” aksiyadorlik jamiyatiga yuklansin.
Keyingi tahrirga qarang.
Belgilansinki, ekspertizadan o‘tmagan va “Davarxitektqurilish” qo‘mitasi bilan kelishilmagan bolalar sport komplekslarini qurish qat’iy taqiqlanadi.
8. Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari bir oy muddatda Jamg‘armaning mintaqaviy filiallarini joylashtirish, ularni o‘z funksiyalarini bajarishlari uchun mebel va zarur texnika, aloqa vositalari bilan ta’minlash chora-tadbirlarini ko‘rsinlar.
Toshkent shahar hokimligi O‘zbekiston bolalar sportini rivojlantirish jamg‘armasi ijro etuvchi direksiyasini joylashtirish uchun bir oy muddatda bino ajratsin.
9. “Toshshaharyo‘lovchitrans” uyushmasi shartnoma asosida Jamg‘arma direksiyasini xizmat avtotransporti bilan ta’minlasin, O‘zbekiston aloqa va axborotlashtirish agentligi esa Jamg‘arma buyurtmanomasiga ko‘ra Jamg‘arma markaziy apparatini va uning mintaqaviy filiallarini zarur aloqa, shu jumladan Hukumat aloqasi vositalari bilan jihozlasin.
10. Mazkur qarorning bajarilishini nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining birinchi o‘rinbosari K.N. To‘laganov zimmasiga yuklansin.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Boshqaruv raisi | 1 |
Ijro etuvchi direktor | 1 |
Kadrlar bo‘yicha inspektor | 1 |
Moliyaviy va moddiy mablag‘larni shakllantirish, xorijiy investitsiyalar bo‘limi | |
Bo‘lim boshlig‘i | 1 |
Bosh mutaxassis | 2 |
Etakchi mutaxassis | 1 |
Bolalar sport komplekslarini loyihalashtirish, joylashtirish va qurishni tashkil etish, | |
Bo‘lim boshlig‘i | 1 |
Bosh mutaxassis | 1 |
Etakchi mutaxassis | 1 |
Bolalarni sport bilan ommaviy shug‘ullanishga jalb etishni ilmiy-metodik va | |
Bo‘lim boshlig‘i | 1 |
Bosh mutaxassis | 1 |
Etakchi mutaxassis | 1 |
Jamg‘arma mablag‘laridan maqsadli foydalanilishini moliyaviy | |
Bo‘lim boshlig‘i | 1 |
Bosh mutaxassis | 1 |
Etakchi mutaxassis | 1 |
Buxgalteriya | |
Bosh buxgalter | 1 |
Buxgalter-kassir | 1 |
Jami: | 18 |
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
(tuzilma O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2003-yil 1-avgustdagi 335-son qarori tahririda — O‘zbekiston Respublikasi Qonun hujjatlari to‘plami, 2003-y., 15-16-son, 123-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Direktor | — 1 |
Bosh mutaxassis | — 1 |
Etakchi mutaxassis (moliyachi) | — 1 |
Bosh mutaxassis — vakil | — har bir tuman, viloyatga bo‘ysunuvchi shahar, Toshkent shahridagi tuman uchun 1 nafardan |
(jadval O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2003-yil 1-avgustdagi 335-son qarori tahririda — O‘zbekiston Respublikasi Qonun hujjatlari to‘plami, 2003-y., 15-16-son, 123-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
1. O‘zbekiston Bolalar sportini rivojlantirish jamg‘armasi (keyingi o‘rinlarda Jamg‘arma deb ataladi) O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “O‘zbekiston Bolalar sportini rivojlantirish jamg‘armasini tuzish to‘g‘risida” 2002-yil 24-oktabrdagi PF-3154-son Farmoni bilan tashkil etilgan.
2. Jamg‘arma o‘z faoliyatini O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasiga, O‘zbekiston Respublikasi qonunlariga, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari va farmoyishlariga, Vazirlar Mahkamasining qarorlari va farmoyishlariga, ushbu Nizomga va Ustavga muvofiq amalga oshiradi.
3. Jamg‘arma u xalqaro nohukumat jamoat tashkiloti sifatida davlat ro‘yxatidan o‘tkazilgan vaqtdan boshlab yuridik shaxs huquqini oladi. Jamg‘arma xo‘jalik mustaqilligi asosida faoliyat ko‘rsatadi, o‘z mol-mulkiga, mustaqil balansga, banklarda hisob raqamlariga, shu jumladan xorijiy valyutadagi hisob raqamlariga ega bo‘ladi. O‘z nomidan mulkiy va nomulkiy huquqlarga ega bo‘ladi, tegishli majburiyatlar oladi.
4. Jamg‘arma faoliyatida jamoat tashkilotlari hamda mulkchilik shakllaridan qat’i nazar korxonalar va xo‘jaliklarning mehnat jamoalari, muassasalar va ijodiy uyushmalar, vazirliklar, idoralar, uyushmalar, kompaniyalar va boshqa xo‘jalik birlashmalari, tijorat tuzilmalari, xorijiy va boshqa tashkilotlar, sog‘lom avlodni shakllantirishga o‘z hissasini qo‘shishni xohlovchi yuridik va jismoniy shaxslar ixtiyoriy asosda qatnashishlari mumkin.
5. Jamg‘arma faoliyati xayriya tusiga egadir. Uning mablag‘lari, ularning tushish manbalaridan qat’i nazar, Jamg‘armaning maqsadi va unga yuklangan vazifalarga erishish uchun sarflanadi.
7. O‘sib kelayotgan yosh avlodning jismoniy va ma’naviy salomatligini shakllantirishning, ularga sog‘lom turmush tarziga intilish va sportga mehr-muhabbatni singdirishning g‘oyat muhim sharti sifatida bolalar ommaviy sportini rivojlantirishni ta’minlash Jamg‘arma faoliyatining maqsadi hisoblanadi.
bolalar jismoniy tarbiya va sportini rivojlantirish borasida davlat siyosatini ishlab chiqish va amalga oshirishga, bolalar sportini aniq maqsad yo‘lida va barqaror avj oldirishga ko‘maklashish;
bolalarda sportga mehr uyg‘otish, o‘sib kelayotgan yosh avlod ongida sport bilan shug‘ullanish, sog‘lom turmush tarziga amal qilish, ma’naviy va jismoniy kamolga intilish, ularni salbiy ta’sirdan himoya qilish hamda zararli odatlardan xalos etish, bolalarni barqaror fe’l-atvorli, Vatanga mehr-muhabbat va o‘z mamlakati uchun g‘urur-iftixor ruhida tarbiyalash borasidagi chora-tadbirlar kompleksini amalga oshirish;
birinchi navbatda qishloq joylarda bolalar jismoniy tarbiya va sportining moddiy bazasini shakllantirish, aholi manzilgohlarida zamonaviy bolalar sport komplekslari tarmog‘ini barpo etish, ularni zamonaviy sport uskunalari hamda anjomlari bilan jihozlash, ulardan samarali foydalanishni ta’minlashga ko‘maklashish bo‘yicha zarur moliyaviy va moddiy mablag‘larni jamlash;
bolalarni jismoniy va ma’naviy tarbiyalashning zamonaviy shakl va uslublarini, jinsi va yoshiga qarab bolalarga sport ko‘nikmalarini singdirishning, sport sohasida iqtidorli bolalarni ixtisoslashtirilgan sport maktablari va markazlaridagi mashg‘ulotlarga tanlab olishning ilmiy asoslangan tizimlarini ishlab chiqishni tashkil etish hamda ularni tadbiq qilishga ko‘maklashish;
shaharlarda va qishloq joylarda sport inshootlarini yanada rivojlantirish ularni mamlakatning aholi punktlarida oqilona joylashtirish hamda zamonaviy talablarga muvofiq texnika bilan jihozlash;
bolalarning jismoniy va ruhiy jihatdan uyg‘un kamol topishini ta’minlashni nazarda tutgan holda tibbiyot muassasalari va tashkilotlari bilan o‘zaro yaqin hamkorlikni ta’minlash;
bolalar va yoshlarning ijtimoiy va yoshi xususiyatlarini hamda ularning jismoniy-sport tayyorgarligi turlariga ehtiyojlarini hisobga olish, joylarda Jamg‘armaning sport fidoyilari ishlarini tashkil etish bo‘yicha o‘quv-amaliy dasturlarini yaratish;
hudud aholisining zichligini, sport mashg‘ulotiga jalb etiladigan bolalar soni, jinsi va yoshini e’tiborga oladigan bolalar sport maydonchalari va komplekslarining ilmiy asoslangan namunaviy loyihalarini ishlab chiqishga ko‘maklashish;
bolalarni jismoniy tarbiyalashning ilmiy asoslangan zamonaviy tizimlari, shakl va uslublarini joriy etish, bolalar sporti bo‘yicha ustozlar va pedagog kadrlarni mamlakatning yetakchi ilmiy hamda ta’lim markazlarida va chet ellarda tayyorlash, qayta tayyorlash hamda ularning malakasini oshirish borasida respublika Milliy olimpiya qo‘mitasi, sport federatsiyalari, klub va tashkilotlari bilan o‘zaro faol hamkorlik qilish;
bolalar ommaviy sportini rivojlantirish, istiqomat joylarida texnikaviy jihozlangan, zamonaviy bolalar sport komplekslarini barpo etish ahamiyatini keng targ‘ib qilishni tashkil etish va amalga oshirish, ushbu vazifalarni ro‘yobga chiqarishga jamoatchilikni, fuqarolarning o‘zini o‘zi boshqarish organlarini, kichik va o‘rta biznes, xususiy tadbirkorlik vakillarini, korxona va tashkilotlarni, shu jumladan xalqaro tashkilotlarni faol jalb etish;
Keyingi tahrirga qarang.
mamlakatimiz hamda chet el investitsiyalarini, homiylik mablag‘lari va grantlarini bolalar-o‘smirlar jismoniy tarbiya va sporti sohasiga keng ko‘lamda jalb etish borasidagi ishlarni tashkil qilish;
davlatlararo, xalqaro, shuningdek mintaqaviy tuzilmalar va tashkilotlar bilan xalqaro sport hamkorligida, jismoniy tarbiya-sog‘lomlashtirish, sport-ommaviy ishlar va xayriya faoliyati bo‘yicha tajriba almashishda qatnashish;
Vatanimiz jismoniy tarbiya va sportini axborotlar bilan ta’minlash tizimini shakllantirish va rivojlantirish, ularni jahon axborot tarmog‘iga kiritish;
mintaqaviy jamg‘armalarni tashkil etish va ularni zarur o‘quv-metodik hamda ko‘rgazmali-rasmli materiallar bilan ta’minlash, ushbu ishga olimlarni, yuqori malakali mutaxassislarni jalb etish, noshirlik bazasini va ilmiy sohani rivojlantirish, davlat tilida lug‘atlar va ma’lumotnoma adabiyotlarni chop etish;
xo‘jalik faoliyatini tashkil etish, ustav vazifalarini bajarishga yordam beruvchi sug‘urta, tijorat, shuningdek kommunal-maishiy xizmatlar ko‘rsatish.
9. Jamg‘arma yuklangan vazifalar va faoliyat yo‘nalishlarini ta’minlash uchun O‘zbekiston Respublikasi qonun hujjatlariga muvofiq quyidagi huquqlarga ega:
ustavdagi maqsad va vazifalarni bajarishni ta’minlash uchun o‘z vakolatlari doirasida yuridik va jismoniy shaxslar bilan huquqiy hujjatlarni mustaqil ravishda tuzish;
bolalar sportini rivojlantirishning turli masalalari bo‘yicha belgilangan tartibda tashabbus bilan chiqish, davlat hokimiyati va boshqaruvi organlariga takliflar kiritish;
ommaviy jismoniy tarbiya-sog‘lomlashtirish va sport tadbirlarini o‘tkazish, turli xil sport musobaqalarida, notijorat maqsadlaridagi tendyerlar va tanlovlarda qatnashish;
davlat, nodavlat va jamoat tashkilotlari, korxonalar, muassasalar hamda firmalar bilan birgalikda bolalar sportini va uning moddiy bazasini rivojlantirish bo‘yicha o‘z loyihalari va dasturlarini amalga oshirish;
respublikaning va xorijiy mamlakatlarning korxonalari, tashkilotlari, hududiy organlari, shuningdek xalqaro tashkilotlar bilan o‘zaro foydali hamkorlikni rivojlantirish;
kontrakt asosida sport-pedagog kadrlarni, shu jumladan xorijiy mutaxassislarni, olimlarni jalb etgan holda, o‘qitish;
Jamg‘armaning ustavdagi faoliyati sohasiga taalluqli masalalar bo‘yicha seminarlar va konferensiyalar o‘tkazish;
O‘zbekiston Respublikasi hududida qonun hujjatlariga muvofiq sho‘ba korxonalar, qo‘shma korxonalar, ishlab chiqarish muassasalari va boshqa tashkilotlarni ta’sis etish;
zarur hollarda, ustavdagi vazifalarni hal etish uchun muassislarning va boshqa tashkilotlarning yordamidan: mol-mulkidan, boshqa mulkchilik obyektlaridan, shu jumladan intellektual mulkidan shartnomaviy asosda foydalanish;
qonun hujjatlarida nazarda tutilgan tartibda davlat hokimiyati va boshqaruvi organlari qarorlarini ishlab chiqishda qatnashish;
belgilangan tartibda banklarda hisob-kitob raqamlarini, shu jumladan valyuta hisob-kitob raqamlarini ochish, milliy va erkin almashtiriladigan valyutada bank kreditlari va ssudalar olish, o‘z nomidan shartnomalar va kontraktlar tuzish, mulkiy huquqlarga ega bo‘lish, sudda da’vogar va javobgar bo‘lish;
yuridik va jismoniy shaxslarga tegishli konsultatsiya, axborot xizmatlari va boshqa xil xizmatlar ko‘rsatish;
o‘sib kelayotgan avlod o‘rtasida jismoniy tarbiya va sportni rivojlantirish davlat siyosati va dasturlarini amalga oshirishda faol qatnashish;
vakolatxonalarga, filiallarga hamda Jamg‘arma tomonidan tashkil etilgan boshqa tashkilotlarga o‘z faoliyati dasturlarini ishlab chiqishda har tomonlama ko‘maklashish va ularning ishlarini o‘z vaqtida nazorat qilish va muvofiqlashtirish;
Jamg‘arma tomonidan yo‘naltiriladigan moliyaviy va moddiy mablag‘lardan ustavdagi vazifalarga muvofiq qat’iy maqsadli foydalanilishini ta’minlash.
Oldingi tahrirga qarang.
11. Jamg‘arma va uning Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahridagi mintaqaviy filiallari o‘z faoliyatida, eng avvalo, bolalar sport inshootlari qurilishi masalalarida shaharlar va tumanlar hokimlarining tegishli o‘rinbosarlari bilan o‘zaro hamkorlik qiladi va ularga tayanadi.
(11-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2003-yil 1-avgustdagi 335-son qarori tahririda — O‘zbekiston Respublikasi Qonun hujjatlari to‘plami , 2003-y., 15-16-son, 123-modda)
12. Davlat, jamoat va nohukumat tashkilotlari, fuqarolarning o‘zini o‘zi boshqarish organlari, korporatsiyalar, kompaniyalar, uyushmalar va boshqa xo‘jalik birlashmalari, korxonalar, banklar, boshqa jamg‘armalar, shu jumladan xorijiy jamg‘armalar, shuningdek Jamg‘armaning asosiy vazifalarini amalga oshirishda ixtiyoriy asosda qatnashuvchi yuridik va jismoniy shaxslar (rezidentlar va norezidentlar) Jamg‘armaning qatnashchilari hisoblanadilar.
13. Jamg‘arma qatnashchilarining Konferensiyasi Jamg‘armani boshqarishning yuqori organi hisoblanadi, Konferensiya Jamg‘armaning ustavdagi faoliyati asosiy yo‘nalishlarini belgilaydi.
Konferensiyada Jamg‘arma boshqaruvi, boshqaruv raisi, taftish komissiyasi saylanadi, Jamg‘arma ijro etuvchi direktori tasdiqlanadi.
14. Jamg‘arma oldiga qo‘yilgan vazifalarni hal etishga manfaatdor davlat, nodavlat va jamoat tuzilmalarini va xorijiy sheriklarni jalb etishni ta’minlash, bolalar jismoniy tarbiyasi va sportini rivojlantirishga izchil yondashuvlarni ta’minlovchi aniq chora-tadbirlarni amalga oshirish, Jamg‘arma tomonidan ustavdagi faoliyati amalga oshirilishiga har tomonlama ko‘maklashish, uning moddiy-texnika va moliyaviy bazasini mustahkamlash, shuningdek Jamg‘arma tomonidan jalb qilinayotgan mablag‘lardan qat’iy maqsadli foydalanilishini ta’minlash uchun Homiylik kengashi tuziladi.
Homiylik kengashi Jamg‘armaning ustavdagi vazifalariga muvofiq Jamg‘arma boshqaruvi raisining hisobotini muntazam ravishda eshitib borishga va tasdiqlashga majbur.
15. Nazorat-taftish komissiyasi Jamg‘arma mablag‘laridan maqsadli (yo‘nalishlar bo‘yicha) va qonuniy foydalanilishini, Jamg‘armaning, unga qarashli mintaqaviy filiallar va tarkibiy bo‘linmalarning moliya-xo‘jalik faoliyatini nazorat qiladi.
Jamg‘arma boshqaruvi raisi maqomi va moddiy-maishiy sharoitlariga ko‘ra vazir o‘rinbosariga tenglashtiriladi.
17. Jamg‘arma boshqaruvi raisi Jamg‘arma va uning mintaqaviy filiallari faoliyatiga rahbarlik qiladi va uning uchun javob beradi, Jamg‘arma nomidan ishonchnomasiz ish ko‘radi, boshqa yuridik, shu jumladan xorijiy yuridik shaxslar bilan munosabatlarda uning nomidan vakillik qiladi, boshqaruv qarorlarini imzolaydi.
Jamg‘arma markaziy apparati, uning mintaqaviy filiallari va vakolatxonalari faoliyatiga umumiy rahbarlikni amalga oshiradi;
18. Jamg‘arma markaziy apparati joriy faoliyatiga rahbarlikni ijro etuvchi direktor amalga oshiradi, u Jamg‘arma nomidan ishonchnomasiz ish ko‘radi, o‘z vakolatlari doirasida buyruqlar chiqaradi, mehnat to‘g‘risidagi qonun hujjatlariga muvofiq xodimlarni ishga qabul qiladi va ishdan bo‘shatadi (Jamg‘arma boshqaruvi bilan kelishgan holda) shtatlar ro‘yxatini, markaziy apparat va mintaqaviy filiallarning joriy ta’minotiga xarajatlar smetasini tasdiqlaydi, Jamg‘arma mablag‘larini belgilangan tartibda tasarruf etadi, yuridik va jismoniy shaxslar bilan shartnomalar tuzadi.
19. Jamg‘arma mintaqaviy filiallari rahbarlari Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi Raisi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimlarining tavsiyanomasiga ko‘ra, Homiylik kengashi bilan kelishgan holda, Jamg‘arma boshqaruvi tomonidan tayinlanadilar.
Oldingi tahrirga qarang.
20. Jamg‘arma markaziy apparati shtatdagi xodimlari soni 18 kishidan (xizmat ko‘rsatuvchi xodimlardan tashqari), mintaqaviy filiallarda esa — 3 kishidan iborat etib belgilanadi, shuningdek har bir tuman, viloyatga bo‘ysunuvchi shahar, Toshkent shahridagi tuman uchun 1 nafardan bosh mutaxassis — vakildan.
(20-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2003-yil 1-avgustdagi 335-son qarori tahririda — O‘zbekiston Respublikasi Qonun hujjatlari to‘plami , 2003-y., 15-16-son, 123-modda)
21.Jamg‘arma apparati va uning mintaqaviy filiallari ta’minoti Jamg‘armaning o‘z mablag‘lari hisobiga amalga oshiriladi.
22. Jamg‘armaning mol-mulki asosiy vositalar va Jamg‘arma tomonidan Jamg‘arma qatnashchilari ulushlari hisobiga olingan boshqa aktivlardan tashkil topishi mumkin.
xorijiy mamlakatlar, xalqaro tashkilotlar va moliyaviy institutlarning grantlari va beg‘araz yordami;
budjetdan tashqari jamg‘armalarning ajratmalari, xo‘jalik yurituvchi subyektlar, kichik va o‘rta biznes, xususiy tadbirkorlar, O‘zbekiston Respublikasining ham rezidentlari va ham norezidentlari bo‘lgan yuridik va jismoniy shaxslarning homiylik mablag‘lari;
Keyingi tahrirga qarang.
Jamg‘arma faoliyatidan, shuningdek Jamg‘arma oldiga qo‘yilgan vazifalarni hal etish maqsadida Jamg‘arma tomonidan ta’sis etilgan korxonalar va tashkilotlar daromadlari;
24. Jamg‘armaning har yilgi daromadlar va xarajatlar smetasi Jamg‘arma boshqaruvi taqdimnomasiga ko‘ra Homiylik kengashi tomonidan tasdiqlanadi.
Jamg‘armaning pul mablag‘lari ustavdagi vazifalarni bajarishga, bolalar sportini rivojlantirishga doir tegishli davlat dasturlarida nazarda tutilgan tadbirlarga, shuningdek Jamg‘arma tomonidan amalga oshirilayotgan bolalarni sog‘lomlashtirish dasturlarini ro‘yobga chiqarishda faol qatnashayotgan shaxslarni rag‘batlantirishga sarflanadi.
25. Soliqlar, yig‘imlar va to‘lovlar Jamg‘arma tomonidan amaldagi qonun hujjatlariga muvofiq to‘lanadi.
26. Jamg‘arma va uning mintaqaviy filiallari o‘z majburiyatlari bo‘yicha o‘zlariga tegishli barcha mol-mulk bilan javob beradilar.
Davlat Jamg‘arma majburiyatlari bo‘yicha, Jamg‘arma esa davlat majburiyatlari bo‘yicha javob bermaydi.
27. Jamg‘armaning mulkiy huquqlari O‘zbekiston Respublikasining jamoat nohukumat tashkilotlar uchun belgilangan qonun hujjatlariga muvofiq muhofaza qilinadi.
28. Jamg‘armaning faoliyati Jamg‘arma konferensiyasi qaroriga ko‘ra yoki O‘zbekiston Respublikasining amaldagi qonun hujjatlarida nazarda tutilgan hollarda to‘xtatiladi.
29. Jamg‘arma ixtiyoriga berilgan binolar, asbob-uskunalar va boshqa mol-mulk ularning egalariga qaytariladi.
30. Jamg‘armani tugatish yakunlangan, Jamg‘arma esa faoliyatini to‘xtatgan deb, bu to‘g‘rida davlat ro‘yxatidan o‘tkazish reyestriga yozib qo‘yilgan paytdan boshlab, hisoblanadi.
Keyingi tahrirga qarang.