LexUZ sharhi
Mazkur qaror O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2017-yil 30-dekabrdagi 1038-sonli “O‘zbekiston matbuot va axborot agentligi to‘g‘risidagi nizomni tasdiqlash, shuningdek, uning faoliyatini takomillashtirish to‘g‘risida”gi qaroriga asosan o‘z kuchini yo‘qotgan.
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Respublika davlat boshqaruvi organlari tizimini takomillashtirish to‘g‘risida” 2003-yil 9-dekabrdagi PF–3358-son Farmonini bajarish maqsadida Vazirlar Mahkamasi qaror qiladi:
O‘zbekiston matbuot va axborot agentligining tashkiliy tuzilmasi, Agentlik markaziy apparatining xodimlarining cheklangan umumiy soni 64 nafar, shu jumladan boshqaruv xodimlari soni 51 nafardan iborat bo‘lgan tuzilmasi 1 va 2-ilovalarga muvofiq;
Keyingi tahrirga qarang.
Ommaviy axborot vositalari monitoringi va ularni litsenziyalash markazining, Qoraqalpog‘iston Respublikasi matbuot va axborot agentligining tuzilmalari, viloyatlar va Toshkent shahar matbuot va axborot boshqarmalarining namunaviy tuzilmasi 4—6a-ilovalarga muvofiq tasdiqlansin.
Keyingi tahrirga qarang.
2. O‘zbekiston matbuot va axborot agentligi Bosh direktoriga markaziy apparat tuzilmasiga, zarurat bo‘lganda, xodimlarning cheklangan umumiy soni hamda ularni ta’minlash mablag‘lari doirasida o‘zgartirishlar kiritish huquqi berilsin.
O‘zbekiston matbuot va axborot agentligi, O‘zbekiston Respublikasi Davlat mulki qo‘mitasi, Iqtisodiyot vazirligi, Mehnat va aholini ijtimoiy muhofaza qilish vazirligi hamda Moliya vazirligining Agentlik tizimiga kiruvchi nashriyotlar va matbaa korxonalari negizida nashriyot-matbaa ijodiy uylari tashkil etish;
O‘zbekiston ko‘zi ojizlar jamiyati va O‘zbekiston Respublikasi Davlat mulki qo‘mitasining Jamiyatga qarashli bosmaxonani davlat korxonasi sifatida O‘zbekiston matbuot va axborot agentligi ixtiyoriga berish;
A. Qodiriy nomidagi hamda Abu Ali ibn Sino nomidagi nashriyotlar ijodiy jamoalarining ularni “O‘zbekiston milliy ensiklopediyasi” davlat ilmiy nashriyotiga qo‘shish to‘g‘risidagi takliflariga rozilik berilsin.
O‘zbekiston matbuot va axborot agentligi “O‘zbekiston milliy ensiklopediyasi” davlat ilmiy nashriyoti to‘g‘risidagi nizomni hamda unga A. Qodiriy nomidagi hamda Abu Ali ibn Sino nomidagi nashriyotlarning qo‘shilishini hisobga olgan holda uning tuzilmasini bir oy muddatda ishlab chiqsin va tasdiqlasin.
4. O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi har yili respublika budjetini shakllantirishda Ommaviy axborot vositalari monitoringi va ularni litsenziyalash markazi hamda uning hududiy bo‘limlari ta’minotiga va moddiy-texnika bazasini mustahkamlashga zarur mablag‘lar, shuningdek bitta yengil avtomobil xarajatlariga limit ajratishni nazarda tutsin.
5. O‘zbekiston Respublikasi Iqtisodiyot vazirligi va Moliya vazirligi O‘zbekiston matbuot va axborot agentligining Ommaviy axborot vositalari monitoringi va ularni litsenziyalash markazi hamda uning hududiy bo‘limlarini teleradioeshittirishlarni yozib olish va arxivlashtirish uchun texnik vositalar bilan ta’minlashni 2004-yil va 2005-yil investitsiya dasturlariga kiritsinlar.
Keyingi tahrirga qarang.
Vazirlar Mahkamasining “O‘zbekiston milliy ensiklopediyasi” davlat ilmiy nashriyotini tashkil etish to‘g‘risida” 1997-yil 20-martdagi 154-son qarorining 6-bandi hamda qarorga 2, 2a-ilovalar;
Vazirlar Mahkamasining “O‘zbekiston matbuot va axborot agentligi faoliyatini tashkil etish to‘g‘risida” 2002-yil 3-iyuldagi 241-son qarori (O‘zbekiston Respublikasi QT, 2002-y., 7-son, 37-modda) o‘z kuchini yo‘qotgan deb hisoblansin.
7. Mazkur qarorning bajarilishini nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining o‘rinbosari A.A. Azizxo‘jayev zimmasiga yuklansin.
Keyingi tahrirga qarang.
1. O‘zbekiston matbuot va axborot agentligi (keyingi o‘rinlarda Agentlik deb ataladi) ommaviy axborot vositalari, axborotlar almashish, matbuot, noshirlik, matbaachilik faoliyati hamda davriy nashrlarni tarqatish sohasida davlat siyosatini ishlab chiqish va amalga oshirish borasidagi vazifalarni hal etish uchun vakolat berilgan davlat boshqaruvi organi hisoblanadi.
2. Agentlik tizimiga Qoraqalpog‘iston Respublikasi matbuot va axborot agentligi, viloyatlar va Toshkent shahar matbuot va axborot boshqarmalari (keyingi o‘rinlarda hududiy boshqarmalar deb ataladi) hamda Agentlikka qarashli boshqa tashkilotlar kiradi.
Hududiy boshqarmalar ikki tomonlama bo‘ysunadilar hamda tegishli ravishda Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashiga, mahalliy davlat hokimiyati organlariga hisob beradilar.
3. Agentlik o‘z faoliyatida O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasiga va qonunlariga, O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisining qarorlariga va boshqa hujjatlariga, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlariga, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarorlari va farmoyishlariga, shuningdek mazkur Nizomga amal qiladi.
4. Agentlik o‘z faoliyatini davlat boshqaruvining boshqa organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlari, jamoat birlashmalari va boshqa tashkilotlar bilan o‘zaro hamkorlikda amalga oshiradi.
5. Agentlikni, uning hududiy boshqarmalarini moddiy-texnik ta’minlash va Agentlik tizimi xodimlari mehnatiga haq to‘lash Agentlikka qarashli tashkilotlarning shartnoma asosidagi ajratmalari, shuningdek qonun hujjatlarida taqiqlanmagan boshqa manbalar hisobiga amalga oshiriladi.
Ommaviy axborot vositalari monitoringi va ularni litsenziyalash markazi faoliyati davlat budjeti mablag‘lari hisobiga moliyalashtiriladi.
Keyingi tahrirga qarang.
6. Agentlik va uning hududiy boshqarmalari yuridik shaxs hisoblanadi, O‘zbekiston Respublikasi Davlat gerbi tasviri tushirilgan va o‘z nomi yozilgan muhrga ega bo‘ladi.
ommaviy axborot vositalarining mustaqil faoliyatni amalga oshirishga bo‘lgan konstitutsiyaviy huquqlariga va tegishli qonun hujjatlariga, so‘z va matbuot erkinligi kafolatlariga so‘zsiz rioya qilinishi monitoringini olib borish;
respublika fuqarolarining axborotlar olishga bo‘lgan ehtiyojini yanada to‘liq qondirish, aholining, eng avvalo, o‘sib kelayotgan avlodning ta’lim, ma’naviy va madaniy darajasini oshirish, ularni milliy mustaqillik g‘oyalari ruhida tarbiyalash maqsadida ommaviy axborot vositalarini, noshirlik ishlarini va matbaachilikni keng rivojlantirishga ko‘maklashish;
noshirlik va matbaachilik faoliyati, ommaviy axborot vositalari, davriy nashrlarni tarqatish, shu jumladan ko‘rsatib o‘tilgan faoliyat turlarini ro‘yxatdan o‘tkazish sohasidagi davlat siyosatini amalga oshirish;
nashriyotlar, ommaviy axborot vositalari, televideniye, radioeshittirish va respublika axborot bozorining boshqa qatnashchilari tomonidan axborot sohasida amaldagi qonun hujjatlariga rioya etilishi yuzasidan monitoringni amalga oshirish;
respublika fuqarolari va yuridik shaxslarining axborotlarni tayyorlash, tarqatish, ulardan foydalanish sohasidagi huquqlari va manfaatlarining himoya qilinishini ta’minlash;
mulkchilik shakllaridan qat’i nazar, ommaviy axborot vositalari uchun axborot bozorida teng shart-sharoitlarni ta’minlash tadbirlarini ishlab chiqish;
noshirlik va matbaachilik faoliyati, davriy nashrlarni tarqatish sohasida yagona texnika siyosatini o‘tkazish;
reklamalar tayyorlash, shuningdek ularni ommaviy axborot vositalari orqali tarqatish sohasida davlat siyosatini ishlab chiqish va amalga oshirishda qatnashish;
noshirlik-matbaachilik faoliyatining ishlab chiqarish-texnikaviy bazasini rivojlantirish va zamonaviylashtirish, standartlash va sertifikatlash sohasidagi chora-tadbirlarni ishlab chiqish va amalga oshirish.
matbaachilik faoliyati bilan shug‘ullanuvchi shaxslarni, ommaviy axborot vositalarini ro‘yxatdan o‘tkazadi;
Keyingi tahrirga qarang.
nashriyotlar, ommaviy axborot vositalari, televideniye, radio va respublika axborot bozorining boshqa qatnashchilari tomonidan axborot sohasida amaldagi qonun hujjatlariga rioya etilishi monitoringini tashkil qiladi;
qonun hujjatlariga, ro‘yxatdan o‘tkazish va litsenziyalash shartlariga rioya etilishini nazorat qiladi, ommaviy axborot vositalari va nashriyotlar tomonidan amaldagi qonun hujjatlari muntazam ravishda bajarilmagan taqdirda esa — ro‘yxatdan o‘tkazish to‘g‘risidagi guvohnomalar va litsenziyalarning amal qilishini belgilangan tartibda to‘xtatib turadi va to‘xtatadi;
texnik, shuningdek boshqa normativlar va standartlarni ishlab chiqish hamda texnikaviy bazani rivojlantirish, rekonstruksiya qilish, undan foydalanish, standartlash va sertifikatlash sohasidagi tadbirlarni ishlab chiqadi va amalga oshiradi;
Agentlik vakolatiga kiritilgan sohalarda faoliyatni amalga oshiruvchi boshqa organlarga ko‘maklashadi;
Agentlik faoliyatiga taalluqli iqtisodiy, ijtimoiy, texnikaviy, huquqiy muammolarni tahlil qiladi hamda ularni hal etish, shu jumladan takliflar, tegishli qonun hujjatlari va normativ hujjatlar loyihalarini tayyorlash bo‘yicha takliflar ishlab chiqadi;
Agentlik tasarrufidagi tashkilotlar faoliyatiga rahbarlik qiladi va ular faoliyatini muvofiqlashtiradi, ularning moddiy-texnikaviy ta’minotiga ko‘maklashadi;
matbuot va axborot sohasida xalqaro hamkorlikni rivojlantiradi, xalqaro tashkilotlarning Agentlik vakolatiga taalluqli masalalar bo‘yicha ishlarida qatnashadi.
davlat organlaridan va boshqa organlar, muassasalar, tashkilotlar, mansabdor shaxslardan zarur axborotlar, hujjatlar va materiallarni qonun hujjatlarida belgilangan tartibda so‘rab olish;
qonun loyihalarini tayyorlash, ekspertizadan o‘tkazish, tadqiqot ishlarini amalga oshirish va konsultatsiyalar uchun ilmiy tashkilotlarni, davlat organlari xodimlarini, mutaxassislar va ekspertlarni, shu jumladan xorijiy mutaxassislar va ekspertlarni belgilangan tartibda jalb etish, vaqtinchalik ijodiy jamoalar tashkil qilish;
o‘z vakolati doirasida, qonun hujjatlarida belgilangan tartibda, matbuot va axborot sohasidagi qonunchilikni buzayotgan davlat boshqaruvi organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlari, xo‘jalik yurituvchi subyektlar va ularning mansabdor shaxslari tomonidan bajarilishi majburiy bo‘lgan ko‘rsatmalar (taqdimnomalar) berish.
Agentlik O‘zbekiston Respublikasi qonun hujjatlariga muvofiq boshqa huquqlarga ham ega bo‘lishi mumkin.
10. Agentlik o‘z vakolatlari doirasida vazirliklar, davlat qo‘mitalari, idoralar, mahalliy davlat hokimiyati organlari, korxonalar, muassasalar, tashkilotlar, mansabdor shaxslar va fuqarolar uchun majburiy bo‘lgan normativ-huquqiy hujjatlar chiqarishga haqlidir.
Agentlik, zarur hollarda, boshqa vazirliklar, davlat qo‘mitalari va idoralar bilan birga qo‘shma qarorlar va boshqa hujjatlar qabul qilishga haqlidir.
12. O‘zbekiston matbuot va axborot agentligining ommaviy axborot vositalarini senzura qilishi, materiallarni tahrir qilishi va ommaviy axborot vositalari faoliyatiga boshqa har qanday shaklda noqonuniy aralashishi qat’iyan taqiqlanadi.
13. Agentlikka qonun hujjatlarida belgilangan tartibda lavozimga tayinlanadigan va lavozimdan ozod qilinadigan bosh direktor boshchilik qiladi.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Bosh direktor maqomiga ko‘ra vazirga, bosh direktorning birinchi o‘rinbosari — vazirning birinchi o‘rinbosariga, Bosh direktor o‘rinbosarlari — vazir o‘rinbosarlariga tenglashtiriladi.
Keyingi tahrirga qarang.
Agentlik faoliyatiga yakkaboshchilik asosida rahbarlik qiladi va Agentlikka yuklangan vazifalarning bajarilishi uchun shaxsan javob beradi.
Agentlikning markaziy apparati xodimlarini va hududiy boshqarmalar rahbarlarini belgilangan tartibda lavozimga tayinlaydi va lavozimdan ozod qiladi;
Agentlikning mansabdor shaxslari, hududiy boshqarmalar, Agentlik tasarrufidagi tashkilotlar tomonidan bajarilishi majburiy bo‘lgan buyruqlar chiqaradi va ko‘rsatmalar beradi, shuningdek ularning bajarilishini belgilangan tartibda nazorat qiladi;
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi tomonidan tasdiqlangan xodimlarning soni va mehnatga haq to‘lash fondi doirasida Agentlik markaziy apparatining tuzilmasi va shtat jadvalini, matbuot va axborot hududiy boshqarmalari xodimlari sonini, shuningdek mablag‘ ajratishning tegishli davri uchun davlat budjetida tasdiqlangan doirada ularning ta’minoti xarajatlari smetasini tasdiqlaydi;
Keyingi tahrirga qarang.
Agentlikning tarkibiy va hududiy boshqarmalari to‘g‘risidagi nizomlarni, Agentlikka qarashli tashkilotlarning nizomlarini belgilangan tartibda tasdiqlaydi.
15. Agentlikda tarkibiga Bosh direktor (hay’at raisi) va Bosh direktorning o‘rinbosarlari (lavozimiga ko‘ra), ommaviy axborot vositalari va ommaviy kommunikatsiyalar, matbuot, nashriyotlar va matbaa sohasidagi boshqa rahbar xodimlar, shuningdek Bosh direktorning tavsiyasi bo‘yicha boshqa shaxslar kiradigan 7 kishidan iborat hay’at tashkil etiladi.
Hay’atning shaxsiy tarkibi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi tomonidan tasdiqlanadi. Hay’at Agentlik faoliyatini prognozlash bilan bog‘liq asosiy masalalarni ko‘rib chiqadi.
Hay’at qarorlari, qoidaga ko‘ra, Bosh direktor buyruqlari bilan amalga oshiriladi. Bosh direktor bilan hay’at a’zolari o‘rtasida kelishmovchilik kelib chiqqan taqdirda bosh direktor uzil-kesil qaror qabul qiladi hamda paydo bo‘lgan kelishmovchiliklar to‘g‘risida O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga axborot beradi. Hay’at a’zolari ham o‘z fikrini O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga ma’lum qilishlari mumkin.
Keyingi tahrirga qarang.
16. Hududiy boshqarmalar o‘z faoliyatini Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari bilan kelishgan holda Agentlik tomonidan tasdiqlanadigan nizomlarga muvofiq amalga oshiradi.
Agentlikning hududiy boshqarmalari rahbarlari tegishli ravishda Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi Raisining, viloyatlar va Toshkent shahar hokimlarining taqdimnomasiga binoan Bosh direktor tomonidan tayinlanadi.
17. O‘zbekiston matbuot va axborot agentligini tugatish va qayta tashkil etish qonun hujjatlarida belgilangan tartibda amalga oshiriladi.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Xodimlarning cheklangan umumiy soni | Boshqaruv xodimlari soni | Shu jumladan: | ||||
xo‘jalik hisobidan ta’minlanadi | budjetdan ta’minlanadi | Xizmat ko‘rsatuvchi va texnik xodimlar | ||||
1. | Andijon viloyati | 10 | 8 | 5 | 3 | 2 |
2. | Buxoro viloyati | 11 | 8,5 | 5,5 | 3 | 2,5 |
3. | Jizzax viloyati | 10 | 8 | 5 | 3 | 2 |
4. | Qashqadaryo viloyati | 11 | 8,5 | 5,5 | 3 | 2,5 |
5. | Navoiy viloyati | 11 | 8,5 | 5,5 | 3 | 2,5 |
6. | Namangan viloyati | 11,5 | 9 | 6 | 3 | 2,5 |
7. | Samarqand viloyati | 12 | 9,5 | 5,5 | 4 | 2,5 |
8. | Sirdaryo viloyati | 10 | 8 | 6 | 2 | 2 |
9. | Surxondaryo viloyati | 11 | 8,5 | 5,5 | 3 | 2,5 |
10. | Toshkent viloyati | 10 | 8 | 6 | 2 | 2 |
11. | Farg‘ona viloyati | 12 | 9,5 | 5,5 | 4 | 2,5 |
12. | Xorazm viloyati | 11 | 8,5 | 5,5 | 3 | 2,5 |
13. | Toshkent shahri | 13,5 | 10,5 | 6,5 | 4 | 3 |
Jami: | 144 | 113 | 73 | 40 | 31 |
Keyingi tahrirga qarang.