11.02.1998 yildagi -son
 LexUZ sharhi
Oldingi tahrirga qarang.
2. Agar 1-band qoidalariga muvofiq jismoniy shaxs Ahdlashuvchi Davlatlarning har ikkisining rezidenti bo‘lsa, uning maqomi quyidagi tarzda belgilanadi:
3. Agar 1-band qoidalariga muvofiq, jismoniy shaxsdan tashqari, har qanday shaxs, Ahdlashuvchi Davlatlardan har ikkisining rezidenti bo‘lsa, o‘zining amaldagi boshqaruv organi joylashgan o‘sha Davlatning rezidenti hisoblanishi kerak. Agar shubha tug‘iladigan bo‘lsa, Ahdlashuvchi Davlatlarning vakolatli organlari ushbu masalani o‘zaro kelishuv asosida hal qiladilar.
f) doimiy faoliyat joyining, (a)dan (e)gacha bo‘lgan kichik bandlarida eslatib o‘tilgan faoliyat turlarining har qanday uyg‘unlashuvi uchungina bunday faoliyat joyining faoliyati ana shu uyg‘unlashuv natijasi va tayyorgarlik hamda yordamchi tusda bo‘lgan taqdirda saqlab turilishi.
5. 1- va 2-bandlardagi qoidalarga qaramay, agar 6-bandda ko‘rsatilgan mustaqil maqomli agentdan o‘zga bo‘lgan shaxs Ahdlashuvchi Davlatda korxona nomidan ish yuritsa va korxona nomidan shartnomalar tuzish vakolatiga ega bo‘lsa va odatda shu vakolatni amalga oshirsa, bu korxona ushbu Davlatda ana shu korxona uchun mazkur shaxs amalga oshirayotgan har qanday faoliyatga nisbatan doimiy muassasaga ega bo‘ladi. Agar mazkur shaxsning faoliyati faqat 4-bandda eslatilgan faoliyat turlari bilan cheklanib qolmasa, agar bu faoliyat doimiy faoliyat joyi orqali amalga oshirilsa, bu doimiy faoliyat joyini ushbu bandning qoidalariga asosan doimiy muassasaga aylantirmaydi.
6. Ushbu moddaning avvalgi qoidalariga qaramay, Ahdlashuvchi Davlatlardan birining sug‘urta korxonasi, qayta sug‘urta qilish bundan mustasno, agar u boshqa Davlat hududida mukofot olsa, yoki 7-bandga taalluqli bo‘lgan mustaqil maqomli agentdan boshqa shaxs orqali tavakkalchiliklarni sug‘urta qilsa, yuqoridagi sug‘urta korxonasi boshqa Ahdlashuvchi Davlatda doimiy muassasaga ega bo‘lmog‘i kerak.
3. 1-band qoidalari ko‘chmas mulkdan to‘g‘ridan to‘g‘ri foydalanish, ijaraga berish yoki o‘zga har qanday shaklda foydalanishdan olinadigan daromadga nisbatan qo‘llaniladi.
4. 1- va 3-band qoidalari korxonaning ko‘chmas mulkdan olgan daromadiga va mustaqil shaxsiy xizmatlarni amalga oshirishda ishlatiladigan ko‘chmas mulkdan olgan daromadlariga ham qo‘llaniladi.
2. 3-band qoidalariga muvofiq, agar Ahdlashuvchi Davlatlardan birining korxonasi tadbirkorlik faoliyatini boshqa Ahdlashuvchi Davlatda u yerda joylashgan doimiy muassasa orqali amalga oshirayotgan bo‘lsa, agar u alohida va mustaqil korxona sifatida xuddi shunday yoki shunga o‘xshash faoliyatni amalga oshirayotgan bo‘lgan bo‘lsa, xuddi shunday yoki shunga o‘xshash shartlar asosida va u doimiy muassasasi bo‘lgan va mutlaqo mustaqil ravishda ish ko‘rayotgan korxona sifatida olishi mumkin bo‘lgan foyda har bir Ahdlashuvchi Davlatda ushbu doimiy muassasasiniki hisoblanadi.
3. Doimiy muassasa foydasini aniqlashda ushbu doimiy muassasa faoliyati maqsadlari uchun sarflangan xarajatlarni chiqarib tashlashga yo‘l qo‘yiladi, doimiy muassasa joylashgan Davlatda hamda har qanday o‘zga yerda faoliyati maqsadlari uchun sarflangan boshqaruv va umumiy ma’muriy xarajatlar ham shunga kiradi. Biroq, doimiy muassasa tomonidan korxonaning bosh ofisiga yoki uning boshqa ofislaridan istalgan biriga royalti, gonorarlar yoki boshqa shunday to‘lovlar sifatida patentlardan yoki boshqa huquqlardan foydalanganlik uchun to‘langan to‘lovlar yoki ko‘rsatilgan aniq xizmatlar yoki menejment uchun komission to‘lovlar to‘lash tarzida, yoki, ushbu doimiy muassasaga berilgan qarz puliga foizlarni to‘lash tarzida, bank korxonasiga tegishli bo‘lgan hollardan tashqari, to‘langan pul miqdorini, agar ular umuman bor bo‘lsa, (haqiqiy xarajatlarni qoplashdan tashqari) hech qanday chegirib tashlashga yo‘l qo‘yilmaydi. Shuningdek, doimiy muassasa tomonidan korxonaning bosh ofisiga yoki ofislaridan biriga royalti, gonorarlar yoki patentlardan yoki boshqa huquqlardan foydalanganlik uchun to‘langan, shunga o‘xshash boshqa to‘lovlar ko‘rsatilgan aniq xizmatlar yoki menejment uchun komission to‘lovlar tarzida, korxonaning bosh ofisiga yoki boshqa ofislardan istalgan biriga, bank korxonasidan tashqari, berilgan qarz puliga foizlar tarzida to‘langan pul miqdori (haqiqiy xarajatlarni qoplashdan tashqari) doimiy muassasaning foydalarini aniqlashda hisobga olinmaydi.
2. 1-band qoidalari transport vositalaridan foydalanish bo‘yicha pulda (umumiy jamg‘armada), qo‘shma korxonada yoki xalqaro tashkilotda ishtirok etishdan olgan foydalariga nisbatan ham qo‘llaniladi.
1. Ahdlashuvchi Davlatlardan birining rezidenti 6-moddaga taalluqli bo‘lgan va boshqa Ahdlashuvchi Davlatda joylashgan ko‘chmas mulkni begonalashtirishdan oladigan daromadlarga ana shu boshqa Davlatda soliq solinishi mumkin.
4. Har qanday mulkni begonalashtirishdan olinadigan daromadga, 1-, 2- va 3-kichik bandlarda eslatilganlardan tashqari, faqat begonalashtiruvchi shaxs rezidenti hisoblangan Ahdlashuvchi Davlatda soliq solinadi.
1. Ushbu Konvensiyaning 16-, 18- va 19-moddalari qoidalarini hisobga olib, Ahdlashuvchi Davlatlardan birining rezidenti yollanma ish bo‘yicha oladigan maoshi, ish haqi va shunga o‘xshash boshqa taqdirlash pullariga, agar yollanma ish boshqa Ahdlashuvchi Davlatda amalga oshirilmayotgan bo‘lsa, faqat mana shu Davlatda soliq solinadi. Agar yollanma ish shu tariqa bajariladigan bo‘lsa, unda shu munosabat bilan olingan taqdirlash puliga ana shu boshqa Davlatda soliq solinishi mumkin.
2. 1-band qoidalariga qaramay, Ahdlashuvchi Davlatlardan birining rezidenti boshqa Ahdlashuvchi Davlatda amalga oshiradigan yollanma ish uchun oladigan taqdirlash pullariga faqat birinchi eslatilgan Davlatda soliq solinadi, agar:
1. 14- va 15-moddalarning qoidalariga qaramay, Ahdlashuvchi Davlatlardan birining rezidenti teatr, kino, radio yoki televideniye artisti yoki musiqachi kabi san’at xodimi sifatida yoki sportchi sifatida boshqa Ahdlashuvchi Davlatda amalga oshirayotgan shaxsiy faoliyati tufayli oladigan daromadiga shu boshqa Davlatda soliq solinishi mumkin.
2. San’at xodimi yoki sportchi amalga oshirgan shaxsiy faoliyatidan olinadigan daromad san’at xodimi yoki sportchining o‘ziga emas, balki boshqa shaxsga yozilsa, 7-, 14- va 15-moddalar qoidalariga qaramay, bu daromadga san’at xodimi yoki sportchi faoliyat ko‘rsatayotgan o‘sha Ahdlashuvchi Davlatda soliq solinishi mumkin.
3. Ushbu moddaning 1- va 2-bandlari qoidalariga qaramay, Ahdlashuvchi Davlatlardan birining rezidenti bo‘lgan san’at xodimlari yoki sportchilar boshqa Ahdlashuvchi Davlatda har ikkala Ahdlashuvchi Davlat Hukumatlari o‘rtasida kelishib olingan madaniy almashishning alohida dasturi ostida amalga oshiradigan faoliyatdan oladigan daromad Ahdlashuvchi Davlatlardan birining yoki har ikkalasining jamoat fondlari tomonidan yoki mahalliy hokimiyatlari tomonidan mablag‘ bilan to‘liq ta’minlab turilsa, ana shu boshqa Davlatda soliqdan ozod qilinadi.
Oldingi tahrirga qarang.
1. 19-moddaning 2-bandi qoidalarini hisobga olib, Ahdlashuvchi Davlatlarning rezidentiga to‘lanadigan pensiyalar yoki ilgari yollanib ishlagani uchun to‘lanadigan shunga o‘xshash taqdirlash haqlariga faqat ana shu Davlatda soliq solinishi mumkin.
Oldingi tahrirga qarang.
2. 1-band qoidalaridan qat’i nazar, to‘lanadigan pensiyalar va Axdlashuvchi Davlatning yoki uning hokimiyatining ijtimoiy himoya tizimi qismi bo‘lgan davlat sxemalari orqali to‘lanadigan boshqa to‘lovlar, faqat ana shu Ahdlashuvchi Davlatda soliqqa tortiladi.
3. 15-, 16- va 18-moddalarning qoidalari Ahdlashuvchi Davlat yoki uning mahalliy hokimiyatlari amalga oshiradigan tadbirkorlik faoliyati munosabati bilan ko‘rsatiladigan xizmatlarga nisbatan to‘lanadigan maosh, ish haqi va shunga o‘xshash taqdirlash haqlariga va pensiyalarga nisbatan qo‘llaniladi.
2. Agarda daromad egasi, 6-moddaning 2-bandida ko‘rsatilgan ko‘chmas mulkdan olingan daromaddan tashqari, Ahdlashuvchi Davlatlardan birining rezidenti bo‘la turib, boshqa Ahdlashuvchi Davlatda u yerda joylashgan doimiy muassasa orqali tijorat faoliyatini amalga oshirsa yoki shu Davlatda joylashgan doimiy baza orqali mustaqil shaxsiy xizmatlarni ko‘rsatsa va daromad to‘lanadigan huquq yoki mulk haqiqatan ham bunday doimiy muassasa yoki baza bilan bog‘langan bo‘lsa, bunday daromadga nisbatan 1-bandning qoidalari qo‘llanilmaydi. Bu holatda 14-moddaning qoidalari vaziyatga qarab qo‘llaniladi.
4. Ushbu moddaning 1- va 2-bandlarida eslatib o‘tilgan Ahdlashuvchi Davlatda to‘lanadigan soliq Ahdlashuvchi Davlatning iqtisodiy taraqqiyotga ko‘maklashish maqsadida soliqlarni kamaytirishga, soliq to‘lashdan ozod qilishga yoki soliq imtiyoziga taalluqli boshqa yuridik qoidalari bo‘lmaganida to‘lanishi mumkin bo‘lgan soliqni o‘z ichiga oladi, deb hisoblanadi. Ushbu band maqsadlari uchun soliq miqdori quyidagicha bo‘lishi kerak, deb hisoblanadi:
a) 10-moddaning 2 (a)-bandiga tatbiqan dividendlar yalpi miqdorining 5 foizi;
b) 10-modaning 2 (b)-bandiga tatbiqan dividendlar yalpi miqdorining 15 foizini;
c) 11-moddaning 2-bandiga tatbiqan foizlar yalpi miqdorining 5 foizini;
d) 12-moddaning 2 (a)-bandiga tatbiqan royaltilar yalpi miqdorining 2 foizini;
e) 12-moddaning 2 (b)-bandiga tatbiqan royaltilar yalpi miqdorining 5 foizi;
3. 9-moddaning 1-bandi, 11-moddaning 6-bandi yoki 12-moddaning 4-bandi qoidalari qo‘llanganidan tashqari hollarda, Ahdlashuvchi Davlatlardan birining korxonasi boshqa Ahdlashuvchi Davlat rezidentiga to‘laydigan foizlar, royaltilar va boshqa qarz to‘lovlari, bunday korxonaning soliqqa tortiladigan foydasini aniqlash maqsadida bunday to‘lovlar birinchi eslatilgan Davlat rezidentiga to‘langanida qo‘llaniladigan shunday shartlar asosida chegirib tashlanadi.
5. Ushbu modda qoidalari 2-modda qoidalariga qaramay, turli xil va ta’rifdagi soliqlarga nisbatan qo‘llaniladi.
Oldingi tahrirga qarang.
1. Ahdlashuvchi Davlatlarning vakolatli organlari ushbu Konvensiya qoidalarini yoki Ahdlashuvchi Davlatlarning soliqlarga tegishli ichki qonunchiligini qo‘llanish uchun ushbu qonunchilikdan ushbu Konvensiyaga zid kelmaydigan darajada foydalanish maqsadida zarur axborotlar bilan almashib turadilar. Axborot almashish 1-modda bilan cheklanmaydi. Ahdlashuvchi Davlat olayotgan har qanday axborot, mazkur Davlatning ichki qonunlariga muvofiq olingan ma’lumot kabi maxfiy hisoblanadi, hamda faqat aniqlash, yoki undirish, majburiy undirish yoki sud orqali ta’qib etish bilan bog‘liq yoki soliqlarga nisbatan apellatsiyalarni ko‘rib chiqish bilan bog‘liq shaxslar yoki organlargagina (jumladan, sudlar va ma’muriy organlarga ham) ochiladi. Bu shaxslar yoki organlar axborotdan faqat shunday maqsadlar uchun foydalanadilar. Ular ushbu axborotni ochiq sud majlisida yoki yuridik qarorlar qabul qilish chog‘ida ochishlari mumkin.
2. Hech qanday holatda ham ushbu moddaning 1-band qoidalari Ahdlashuvchi Davlatlar vakolatli organlari zimmasiga quyidagi majburiyatlarni yuklovchi qoidalar sifatida talqin qilinmaydi:
Oldingi tahrirga qarang.
1. Ahdlashuvchi Davlatlar soliq da’volarini undirishda bir-birlariga yordam ko‘rsatadilar. Ushbu yordam 1 va 2-modda qoidalari bilan cheklanmaydi. Axdlashuvchi Davlatlarning vakolatli organlari mazkur moddani qo‘llash usulini o‘zaro kelishuv yo‘li bilan belgilaydilar.
5. 3 va 4-bandlarning qoidalaridan qat’i nazar, Axdlashuvchi Davlat qonunchiligiga muvofiq, soliq da’volariga nisbatan shunday da’voning xususiyatiga ko‘ra mazkur Davlatda qo‘llanishi mumkin bo‘lgan vaqt cheklovlari yoki taqtsim etilgan ustuvorlik ushbu Davlat tomonidan 3 va 4-bandlarda nazarda tutilgan maqsadlar uchun qabul qilinayotgan soliq da’vosiga nisbatan qo‘llanilmaydi. Bundan tashqari, Ahdlashuvchi Davlatlarning biri tomonidan 3 va 4-bandlarda nazarda tutilgan maqsadlar uchun qabul qilinayotgan soliq da’vosiga nisbatan ushbu Davlatda boshqa Ahdlashuvchi Davlatning qonunchiligiga muvofiq ustuvorlikka ega emas.
7. Agar Ahdlashuvchi Davlatlardan biri 3 va 4-bandlarga muvofiq so‘rovnoma yuborganidan so‘ng va boshqa Axdlashuvchi Davlat tegishli soliq da’vosini undirib, birinchi qayd etilgan Ahdlashuvchi Davlatga o‘tkazgunga qadar bo‘lgan har qanday vaqtda, tegishli soliq da’vosi:
a) so‘rovnoma 3-bandga muvofiq yuborilganda — birinchi qayd etilgan Davlatga taalluqli, ushbu Davlatning qonunchiligiga muvofiq undirilishi hamda shu paytda ushbu Davlatning qonunchiligiga ko‘ra uni undirilishiga to‘sqinlik qila olmaydigan shaxs tomonidan to‘lab berilishi lozim bo‘lgan soliq da’vosi bo‘lmay qolsa; yoki
b) so‘rovnoma 4-bandga muvofiq yuborilganda — birinchi qayd etilgan Davlatga taalluqli, uni undirish uchun ushbu Davlat o‘z qonunchiligiga muvofiq ta’minlash choralarini ko‘rishi mumkin bo‘lgan soliq da’vosi bo‘lmay qolsa;
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
2. 7-moddaning 1-bandi asosida Ahdlashuvchi Davlat ikki mustaqil korxona o‘rtasida tuzilgan kelishuvlar doimiy muassasa solig‘ini kamaytirish maqsadida tuzilmaganligiga ishonch hosil qilish uchun aniq sababga ega bo‘ladi, bunday bitimlardan olinadigan daromad, go‘yo u doimiy muassasaning daromadi kabi tartibga solinishi mumkin.