O‘zbekiston Respublikasining “Xavfli ishlab chiqarish obyektlarining sanoat xavfsizligi to‘g‘risida”gi Qonuni (O‘zbekiston Respublikasi qonun hujjatlari to‘plami, 2006-yil, 39-son, 386-modda) va O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2004-yil 10-iyuldagi 323-son “Sanoatda, konchilikda va kommunal-maishiy sektorda ishlarning bexatar olib borilishini nazorat qilish davlat inspeksiyasi faoliyatini tashkil etish to‘g‘risida”gi (O‘zbekiston Respublikasi Hukumati qarorlari)ning to‘plami, 2004-yil, 7-son, 64-modda) qaroriga muvofiq buyuraman:
1. Ko‘mir shaxtalarining o‘t o‘chirish suv ta’minotini markazlashgan tarzda nazorat qilish va boshqarish bo‘yicha yo‘riqnoma ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
2. Mazkur Yo‘riqnoma O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi bilan kelishilib, normativ texnik hujjat sifatida e’tirof etilgan kundan boshlab kuchga kiritilsin va ko‘paytirilsin.
O‘zbekiston Respublikasi
“Sanoatgeokontexnazorat”
davlat inspeksiyasi boshlig‘ining
2010-yil 30-dekabrdagi
378-sonli buyrug‘iga
ILOVA
“Sanoatgeokontexnazorat”
davlat inspeksiyasi boshlig‘ining
2010-yil 30-dekabrdagi
378-sonli buyrug‘iga
ILOVA
“Ko‘mir shaxtalarining o‘t o‘chirish suv ta’minotini markazlashgan tarzda nazorat qilish va boshqarish bo‘yicha yo‘riqnoma” O‘zbekiston Respublikasining “Xavfli ishlab chiqarish obyektlarining sanoat xavfsizligi to‘g‘risida”gi Qonuni (O‘zbekiston Respublikasining qonun hujjatlari to‘plami, 2006-y., 39-son, 386-modda) talablarini hisobga olgan holda ishlab chiqildi.
1. Har bir shaxtadagi suvni olish, suvni saqlash hamda uni avariya sodir bo‘lgan joyga yetkazib berish uchun mo‘ljallangan va yoyilgan tarzda alohida joylashtirilgan muhandislik-texnik inshootlarning kompleksidan iborat bo‘lgan o‘t o‘chirish suv ta’minotini boshqarish o‘t o‘chirish suv ta’minoti va nazoratining markazlashgan tizimi (keyinchalik matnda— SMN tizimi) yordamida amalga oshirilishi lozim.
2. SMN tizimi shaxtadagi operativ-dispetcherlik boshqaruv tizimining (ODBT) tashkiliy qismi hisoblanib, shaxtada mehnat muhofazasining avtomatlashtirilgan boshqaruvi tizimi rivojlanishi davomida esa, keyinchalik ODBT tarkibiga kirishi lozim.
3. SMN tizimining asosiy vazifasi— yer usti va yer osti obyektlarining o‘t o‘chirish suv ta’minoti tizimi ishlashi uchun optimal sharoitlarni yaratish va o‘t o‘chirish-sug‘orish quvuri (O‘SQ) tarmog‘idagi nuqsonlarni tezkor aniqlash va yong‘in sodir bo‘lguniga qadar nuqsonlarni tuzatish yo‘li bilan shaxtada yuz bergan avariyani bartaraf qilish maqsadida tizimni tayyor holda ushlab turishdan iborat.
4. SMN tizimi quyidagi elementlardan iborat bo‘lishi lozim: O‘SQ tarmog‘i parametrlarini o‘lchovchi va signal beruvchi qurilmaning o‘rnatma qiymatlari bo‘yicha uzoqdan yetkaziladigan signallarni kommutatsiyalovchi (yo‘nalishlarini o‘zgartiruvchi) priborlar; tizimdagi elementlarning bir-biriga signal uzatishi uchun aloqa liniyasi; axborotni dastlabki qayta ishlash va uzatishning texnik vositalari; axborotni shakllantirish va taqdim etishning texnik vositalari.
5. SMN tizimi avtomatik boshqaruvning mustaqil konturiga, ya’ni— mashina va mexanizmlar, shu jumladan tasmali konveyerlar bir vaqtda ishga tushirilishi va ishlashini ta’minlovchi tizimga (blokirovkasiga) ega bo‘lishi mumkin.
6. SMN tizimining boshqaruv tuzilmasi markazlashtirilgan bo‘lishi mumkin, ya’ni: bir bosqichli— o‘t o‘chirish suv ta’minotini boshqarish va nazorat qilish boshqaruvning markaziy pultidan amalga oshiriladi; ikki bosqichli— nazorat va boshqarish, asosiy bo‘lmagan bir qator funksiyalarni shaxtaning uzoqdagi sanoat maydonchalarida joylashgan boshqaruv punktlariga o‘tkazgan holda, markaziy pult orqali amalga oshiriladi.
nomarkazlashtirilgan— o‘t o‘chirish suv ta’minotini nazorat qilish va boshqarish shaxta boshqarmasining tarkibiga kiruvchi shaxtalarda joylashtirilgan bir nechta mustaqil dispetcherlik boshqaruv punktlaridan amalga oshiriladi.
7. SMN tizimidagi axborotni tanlab olish, uzatish va taqdim etishning texnik vositalari obyektning elektr, portlash va yong‘in xavfsizligini ta’minlashi lozim.
8. Shaxtaning SMN tizimi bilan jihozlanishi loyihalovchi guruhlar yoki tashkilotlar tomonidan ishlab chiqilgan yong‘inga qarshi (YoQ), avtomatizatsiya va signalizatsiya, ODBT loyihalari asosida amalga oshirilishi kerak.
9. SMN tizimining ekspluatatsiyasi davomida gorizont, qanot, uchastka, qazish joyini kiritish (so‘ndirish) yoki O‘SQ tarmog‘ida boshqa o‘zgarishlar sodir bo‘lgan hollarda shaxta xodimlari uch sutka ichida ushbu loyihalarga tuzatishlar kiritishi va markazlashgan nazoratni tashkil qilishlari kerak.
10. SMN tizimidagi dispetcherlik nazoratining hajmi shaxtaning yer usti va yer osti obyektlaridagi o‘t o‘chirish suv ta’minoti to‘g‘risida to‘liq ma’lumotga ega bo‘lish uchun yetarli bo‘lishi lozim.
11. Dispetcherlik qurilmalarining boshqaruv punktidagi axborot jadvalda (1-ilova) keltirilgan hajmda berilishi kerak.
12. SMN tizimidagi axborot hajmi va boshqaruv tuzilmasi shaxtaning amaldagi (loyihalashtirilayotgan) yer usti va o‘t o‘chirish suv ta’minoti bilan belgilanadi.
13. SMN tizimida bilvosita axborotni (masalan, o‘t o‘chirish suv ta’minoti amalga oshiriluvchi qiyalikdagi (bremsbergdagi) suvning hisoblangan bosimi bo‘yicha, tozalash qazish joyi va tayyorlov qazish joyining o‘t o‘chirish-sug‘orish quvuri tarmog‘idagi hisoblangan bosim borligi yoki o‘t o‘chirish nasosining holati bo‘yicha kollektorda hisoblangan bosim borligi haqida xulosa chiqarish) tashkil qilinishiga yo‘l qo‘yilmaydi.
14. Yong‘indan himoya qilish loyihasida (bo‘limida) quyidagilar belgilanadi: SMN tizimidagi axborot hajmi, o‘t o‘chirish-sug‘orish quvuri tarmog‘idagi o‘lchov asboblarining joylashuvi, ularning turlari, o‘lchov chegaralari va signal beruvchi moslamasining o‘rnatma qiymatining hisoblangan kattaligi.
15. SMN tizimidagi yong‘indan himoya qilish loyihasi (bo‘limi) amalga oshirilishi davomida kon lahimlarining sxemasi (rejasi)da va avariyani bartaraf qilish rejasiga (ABR) asoslangan yer yuzasi rejasida 3-Ilovada keltirilgan shartli belgilarga muvofiq o‘lchov asboblari o‘rnatilgan joylar ko‘rsatilishi lozim.
16. SMN tizimidagi o‘lchov asboblarini o‘rnatish joylari statsionar (o‘t o‘chirish-sug‘orish quvurining magistral tarmoqlarida) va ko‘chma (o‘t o‘chirish-sug‘orish quvurining uchastka tarmoqlarida) bo‘lishi mumkin.
17. Ko‘chma o‘lchov asboblari joylashuvini o‘zgartirish uchastka qayta ishlanganidan keyin, statsionar o‘lchov asboblarining joylashuvi esa— O‘SQ tarmog‘i o‘zgarishi davomida amalga oshiriladi.
18. O‘rnatilish joylaridagi o‘lchov asboblari o‘t o‘chirish suv ta’minoti quvuriga bevosita yoki avtomatik o‘t o‘chirish qurilmasining harakatga keltiruvchi liniyasi (tarmog‘i) orqali ulanishi mumkin.
19. SMN tizimidagi o‘lchov asboblarini joylashtirish uchun avtomatik o‘t o‘chirish qurilmasining harakatga keltiruvchi liniyasi (tarmog‘i)dan foydalanish cheklangan bo‘lishi lozim, sababi undan olinadigan axborot (O‘SQ tarmog‘idagi suv bosimi nazorati, avtomatik o‘t o‘chirish qurilmasining ish rejimi, yong‘in va hk.) ko‘p funksiyali bo‘ladi.
20. Yong‘indan himoya qilish loyihalarida (bo‘limlarida) O‘SQ tarmog‘ida o‘lchov asboblarining o‘rnatilish joylari 3 va 4-ilovalarga muvofiq O‘SQ tarmog‘ining gidravlik hisob-kitobi sxemalarida ko‘rsatiladi, matnda esa-ularning parametrlari (jadval ko‘rinishida) beriladi.
22. SMN tizimidagi dispetcherlik qurilmalarida axborot foydalanuvchi uchun qulay bo‘lgan “och rang” yoki “to‘q rang” shchit bo‘yicha yorug‘lik va tovush signallar ko‘rinishida shakllantiriladi.
23. Kelayotgan axborot shaxtaning o‘t o‘chirish suv ta’minoti obyektining “norma” va “avariya” kabi ikki holatlarini tavsiflab berishi lozim.
24. Obyektning “norma” holatida— dispetcherlik qurilmalarining “och rang” shchitidagi signallar qizil rangdan boshqa istalgan, ko‘proq, yashil rangda bir tekisda yonib turadi; “avariya” holatida, shu jumladan axborot kanalida buzilish ro‘y berganida— “och rang” va “to‘q rang” shchitlar bo‘yicha qizil rangli signallar lipillab yona boshlaydi.
25. “Avariya” yorug‘lik signali dispetcherlik qurilmalarida kvitirlanishi* 1 mumkin bo‘lgan tovushli signal bilan birga berilishi lozim.
26. Avariya signalining, nuqson bartaraf qilinguniga qadar bir maromda yonib turishi shartida, lipillab yonishini kvitirlashga yo‘l qo‘yiladi.
27. Dispetcherlik qurilmalaridagi simvollarning aniqlanib olinishi obyektning mnemosxemasi yoki shildiklardagi* yozuvlar yordamida amalga oshirilishi kerak.
28. Agar dispetcherlik qurilmalari bitta xona (dispetcherlik punkti)da joylashtirilgan bo‘lsa, u holda ma’lumot ikki yoki undan ko‘proq dispetcherlik qurilmalarida ko‘rsatilishi mumkin.
29. Dispetcherlik qurilmalarida ma’lumotning taqdim etilish usuli ODBT loyihasi (bo‘limi) yoki shaxtaning avtomatlashtirilgan boshqaruv tizimi (ABT) bilan belgilanadi.
30. Boshqaruv punkti (BP) apparatini SMN tizimining dispetcherlik qurilmasi sifatida ishlatishga yo‘l qo‘yiladi.
31. Joriy axborot ABTning chiqarish qurilmalariga foydalanuvchi tomonidan berilgan so‘rov bo‘yicha beriladi. Ogohlantirish signalizatsiyasi avtomatik ravishda shakllanib, avariya signali EHM ga tushganida ko‘rsatilishi lozim.
33. Shaxtaning SMN va o‘t o‘chirish suv ta’minoti tizimlarida yuzaga kelgan barcha buzilishlar shakli 5-Ilovada keltirilgan Kitobda ro‘yxatga olinishi lozim.
34. SMN tizimidagi axborotni tanlab olish, uzatish va taqdim etish bo‘yicha texnik vositalarning turlari ODBT, ABT, avtomatizatsiya va signalizatsiya loyihasi (bo‘limi)da, shaxtaning YoQ loyihasi (bo‘limi)da qabul qilingan yechimlar asosida belgilanadi.
35. Axborotni qayta ishlash, shakllantirish va taqdim etish vositalari sifatida “Sanoatgeokontexnazorat” DI tomonidan belgilangan tartibda ko‘mir shaxtalarida ishlatishga ruxsat berilgan dispetcherlik qurilmalari qabul qilinishlari lozim.
36. SMN tizimi elementlari o‘rtasida signallarning uzatilishi telemexanika qurilmalari orqali va ruxsat berilgan joylarda to‘g‘ri fizik chiziqlar bo‘yicha amalga oshirilishi zarur.
37. Elektr zanjirlarni birlashtirish va ulash normativ hujjatlarning talablariga va uskunaning tegishli ekspluatatsion hujjatlariga muvofiq bajarilishi kerak.
38. SMN tizimida portlashdan saqlash darajasi va turi “portlashdan o‘ta himoya qilingan elektr uskuna”, “uchqun chiqarishdan xavfsiz elektr zanjiri”, portlashdan himoya qilinish markirovkasi ROI bo‘lgan va bir-biri bilan bog‘lanmagan ikkita elektr zanjirli “signal beruvchi manometr”dan (keyinchalik— manometr) o‘lchov asbobi sifatida foydalanish tavsiya etiladi.
39. O‘lchov diapazonining tanlanishi va signal beruvchi qurilmaning o‘rnatma qiymatini hisoblash 6-ilovaga muvofiq amalga oshiriladi.
40. Obyektda manometrning O‘SQ tarmog‘i bilan loyiha va ekspluatatsiya hujjatlari talablariga muvofiq ulanadi.
41. Mashina va mexanizmlarni boshqarish tizimini jihozlash bo‘yicha talablarni bajarish uchun O‘SQ tarmog‘idagi suv bosimini nazorat qiluvchi datchik sifatida 39-bandda keltirilgan talablarga mos bo‘lgan manometrni qo‘llash tavsiya etiladi.
42. Manometrdagi signal beruvchi qurilmaning konstruksiyasi uni nazorat va boshqaruv tizimlari diskretli kirishga ega bo‘lgan ikkita mustaqil zanjirda ishlatilishini ta’minlashi lozim.
43. O‘SQ tarmog‘ida suv bo‘lmaganida yoki bosim tushib ketganida manometrning signal beruvchi qurilmasining kontaktlari tasmali konveyerni boshqarish blokidagi favqulodda tormozlash hamda lahim qazish va chiqarib olish uskunalarini boshqarish stansiyalarini to‘xtatishning elektr zanjirlariga ta’sir ko‘rsatishi kerak.
44. Obyektdagi o‘t o‘chirish suv ta’minotining normal holati tiklanganida mashina va mexanizmlar boshqaruvi zanjirlarining bir-biridan ajratilishi aynan shu manometr yordamida bajarilishi kerak.
45. Yong‘inga qarshi himoya loyihasi (bo‘limi)da O‘SQ tarmog‘ida suv bosimi hisoblangan qiymatdan pasaygan holatlarda mashina va mexanizmlarni ishga tushirish va ishlashini blokirovkalashni amalga oshiruvchi manometrlar belgilab berilishi lozim.
46. “Avtomatizatsiya” loyihasi (bo‘limi)da manometrning signal beruvchi qurilmasini mashina va mexanizmlarning boshqaruv bloklariga ulanish sxemalari ishlab chiqiladi.
47. Manometrni boshqaruv bloklariga ulash uchun ko‘mir shaxtalarida qo‘llanishga ruxsat berilgan sim ishlatiladi.
48. “Ko‘mir shaxtalarining o‘t o‘chirish suv ta’minotini markazlashgan tarzda nazorat qilish va boshqarish bo‘yicha Yo‘riqnoma” O‘zbekko‘mir OAJ bilan kelishilgan.
Ma’lumot | |
1 | 2 |
Yer yuzasidagi obyektlar | |
1. Shaxta suv ta’minoti manbalari: | |
1.1. Shahar suv ta’minoti tarmog‘i | 1.1. Suv borligi haqida |
1.2. Nasos, o‘t o‘chirish stansiyalari | 1.2. Nasosning holati (yoqilgani, o‘chirilgani) to‘g‘risida |
1.3. Nasoslar ishini boshqarish | |
2. O‘t o‘chirish rezervuarlari | 2. O‘t o‘chirish zarur suvning hisoblangan sathi to‘g‘risida |
2.1. O‘t o‘chirish uchun zarur suvning hisoblangan zaxira hajmini 5% ga kamaygani to‘g‘risida (bunda o‘t o‘chirish bilan bog‘lanmagan boshqa ehtiyojlarga suv olinishi blokirovka qilinishi kerak) | |
3. O‘t o‘chirish nasoslari | 3.1. Suv bosimi borligi to‘g‘risida |
3.2. Nasosning holati (yoqilgani, o‘chirilgani) to‘g‘risida | |
3.3. Nasoslar ishini boshqarish | |
4. Texkompleks (saralash) | 4.1. O‘SQ tarmog‘ida suvning hisoblangan bosimi borligi to‘g‘risida |
Yer osti obyektlari | |
5. Shaxtaga suv berayotgan lahimlar | 5.1. O‘SQ tarmog‘ida suvning hisoblangan bosimi borligi to‘g‘risida |
6. Stvol atrofi qo‘rasi (ruda qo‘rasi) | 6.1. O‘SQ tarmog‘ida suvning hisoblangan bosimi borligi to‘g‘risida |
7. Amaldagi qazish maydoni | 7.1. Shu kabi |
8. Tayyorlov qazish joyi | 8.1. Shu kabi |
9. Qazish joyi | 9.1. Shu kabi |
10. Shaxta qanotlari | 10.1. Shu kabi |
11. Yer yuzasiga chiquvchi qiya lahimlar�� | 11.1. Shu kabi |
12. Tasmali konveyerlar bilan jihozlangan asosiy transport qazish joylari | 12.1. Shu kabi |
13. YoQ himoya loyihasida maxsus tadbirlar bo‘yicha suv berilishi ko‘zda tutilgan boshqa qazish joylari | 13.1. Shu kabi |
14. O‘SQ tarmog‘ida reduksiyalash (o‘zgartirish, kamaytirish) uzellari | 14.1. Suvning hisoblangan bosimi (quyi chegara) borligi to‘g‘risida |
15. O‘t o‘chirishda foydalaniladigan nasoslar | 15.1. Suv bosimi borligi to‘g‘risida |
15.2. Nasosning holati (yoqilgani, o‘chirilgani) to‘g‘risida | |
15.3. Nasoslar ishini boshqarish |
O‘lchov asbobi o‘rnatiladigan joy | |
1 | 2 |
1. Shahar suv ta’minoti tarmog‘i | 1.1. Shaxta suv ta’minoti tarmog‘iga kirish joyida |
2. O‘t o‘chirish nasoslari (er yuzasi va yer osti) | 2.1. Bosimli suv quvurlarida |
3. Texkompleks (saralash) | 3.1. O‘SQ tarmog‘ining yakuniy nuqtalarida |
3.2. O‘SQ tarmog‘idagi balandlik bo‘yicha eng yuqori belgilarga ega nuqtalarida | |
4. Shaxtaga suv beriladigan lahimlar | 4.1. Etakda, tutashish joyidan 20 m masofada |
5. Stvol atrofi qo‘rasi (ruda qo‘rasi) | 5.1. O‘SQ tarmog‘i gorizontga shahoblanishidan oldin |
6. Amaldagi qazish maydoni | 6.1. Qazish maydonining pastki va yuqori qismlaridagi shahoblanish joylarida |
7. Tayyorlov qazish joyi | 7.1. O‘SQ tarmog‘i oxirida |
8. Qazish joyi | 8.1. O‘SQtarmog‘i oxirida: ventilatsiya shtrekida— qazish joyidan 100 m dan uzoq bo‘lmagan masofada; konveyer shtrekida —qazish joyidan 50 m dan uzoq bo‘lmagan masofada |
9. Shaxta qanotlari | 9.1. Uzoq nuqtalarda |
10. Yer yuzasiga chiquvchi qiya lahimlar | 10.1. Etakdan 20 metrlik masofa chegarasida |
11. Tasmali konveyerlar bilan jihozlangan asosiy transport qazish joylari | 11.1. Qazish joyining boshlanishi va oxirida. Bir qazish joyining boshlanishi ikkinchisining oxiri bilan bir nuqtada birlashtirilishi mumkin |
12. Boshqa qazish joylari | 12.1. EQ himoya loyihasida ko‘zda tutilgan joylarda |
1 3. Reduksiyalash (o‘zgartirish, kamaytirish) uzellari | 13.1. Chiqish joyida (quyi chegara) |
Suratida — manometrning tartib raqami. Maxrajida — bevosita o‘t o‘chirish quvuriga o‘rnatilgan manometr.
Suratida — manometrning tartib raqami. Maxrajida — avtomatik o‘t o‘chirish qurilmasining harakatga keltiruvchi liniyasida o‘rnatilgan manometr.
YoQH KITOBI | |||||
Shaxta _______________ | |||||
BOShLANGAN ___________ | |||||
TUGATILGAN ___________ | |||||
(kun, oy, yil) | Obyektning nomlanishi | Avariyaning, reja bo‘yicha ishning ta’riflanishi | Qo‘llanilgan choralar | Ishni bajarish uchun mas’ul shaxs (lavozimi, F.I.Sh.) | Ish bajarilgani haqida |
Kitobda shaxtaning o‘t o‘chirish suv ta’minoti va SMN tizimlarida ro‘y bergan avariyalar va reja bo‘yicha bajariladigan ishlar qayd etiladi.
Kitobni to‘g‘ri yuritish va o‘z vaqtida to‘ldirish mas’uliyati shaxtaning texnik direktori (bosh muhandisi)ga yuklanadi.
1. Manometrning o‘lchov diapazoni berilgan uchastkaning O‘SQ tarmog‘idagi mumkin bo‘lgan maksimal bosimdan kattaroq bo‘lgan o‘lchov chegarasi bo‘yicha belgilanadi.
1-Jadval | |
Diapazoni, MPa (kgs/sm2) | O‘lchov chegarasi, MPa (kgs/sm2) |
0-1,0(10,0) | 0,75 (7,5) |
0-1,6(16,0) | 1,2(12) |
0-2,5 (25,0) | 1,87(18,7) |
0-4,0 (40,0) | 3,0 (30,0) |
0-6,0 (60,0) | 4,5 (45,0) |
0-10,0(100,0) | 7,5 (75,0) |
2. O‘SQ tarmog‘ining berilgan nuqtasidagi signal beruvchi qurilma manometrining o‘rnatma qiymatini hisoblash ushbu uchastkadagi o‘t o‘chirish suv ta’minotining gidravlik parametrlariga asoslangan holda bajariladi. O‘rnatma qiymat kattaligi quyidagi ifoda orqali aniqlanadi:
Rst — suv ta’minotining barcha variantlari uchun O‘SQ tarmog‘ining ushbu uchastkasidagi suvning maksimal bosimi, MPa (kg/sm2);
Rmaxm..n — texnologik ehtiyojlar uchun suvning maksimal sarflanishida manometr o‘rnatilishidan keyingi O‘SQ tarmog‘ining ushbu uchastkasidagi bosimning kamayishi, MPa (kg/sm2);
Texnologik ehtiyojlar uchun suvning maksimal sarflanishidagi bosimning kamayishi (Rmaxm.n.) hisoblash orqali aniqlanadi: ushbu uchastkadagi texnologik ehtiyojlar uchun suvning maksimal sarflanishi (m3/s), O‘SQ tarmog‘ining ushbu uchastkasidagi to‘liq gidravlik qarshilik (sm2/m5) va mahalliy qarshiliklar tufayli yo‘qotiladigan bosim (10%) bo‘yicha.
Tarmoqning gidravlik hisoblash sxemasi bo‘yicha diapazonni va manometrning o‘rnatma qiymati hisoblanishini tanlash (4-Ilova).
1-Jadvalga muvofiq manometrning o‘lchov chegarasi 1,87 MPa (18,7 kgs/sm2) qilib tanlab olinadi va ushbu qiymat bo‘yicha manometrning o‘lchov diapazoni— 2,5 MPa (25 kgs/sm2) belgilanadi.