LexUZ sharhi
Mazkur qaror O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2021-yil 18-oktabrdagi PF-6325-sonli “O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining va O‘zbekiston Respublikasi Hukumatining ayrim hujjatlarini o‘z kuchini yo‘qotgan deb hisoblash to‘g‘risida”gi Farmoniga asosan o‘z kuchini yo‘qotgan.
Mehnatga haq to‘lash bo‘yicha qarzdorlik hosil bo‘lishiga yo‘l qo‘ymaslik va ish haqining o‘z vaqtida to‘lanishi hamda ushbu maqsadlar uchun ajratilgan mablag‘lardan maqsadli foydalanish yuzasidan vazirliklar, idoralar va xo‘jalik yurituvchi subyektlar rahbarlarining javobgarligini oshirish maqsadida Vazirlar Mahkamasi qaror qiladi:
1. Vazirliklar, idoralar va xo‘jalik yurituvchi subyektlarning ish haqi o‘z vaqtida berilishini ta’minlash va ushbu maqsadlar uchun ajratilgan mablag‘lardan maqsadli foydalanish bo‘yicha ishlari qoniqarsiz deb e’tirof etilsin.
Belgilansinki, vazirliklar va idoralarning, xo‘jalik yurituvchi subyektlar birinchi rahbarlari ish haqining o‘z vaqtida to‘lanishini ta’minlash va ushbu maqsadlar uchun nazarda tutilgan mablag‘lardan maqsadli foydalanilishi uchun shaxsan javob beradilar.
(1-bandining ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 8-yanvardagi 16-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 12.01.2018-y., 09/18/16/0549-son)
bir hafta muddatda o‘zlariga qarashli bo‘linmalarda mehnatga haq to‘lash bo‘yicha hisob-kitoblarning holatini xatlovdan o‘tkazsinlar va mavjud qarzlarni to‘lash yuzasidan aniq chora-tadbirlar ko‘rsinlar;
debitorlik qarzlarini undirish va o‘zlariga qarashli korxonalar va tashkilotlarda ish haqi bo‘yicha mavjud qarzlarning 1999-yil 1-dekabrgacha to‘liq to‘lanishini ta’minlash uchun o‘zlarining boshqa resurslarini safarbar etish yuzasidan qo‘shimcha chora-tadbirlar ko‘rsinlar.
3. Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari xo‘jalik yurituvchi subyektlar tomonidan mehnatga haq to‘lash bo‘yicha hisob-kitoblarning o‘z vaqtida amalga oshirilishi ustidan doimiy nazorat o‘rnatsinlar, to‘lovlar kechiktirilishining har bir holatini hisob-kitoblar mexanizmini takomillashtirish va budjetga to‘lovlar intizomini mustahkamlash bo‘yicha mintaqaviy komissiyalar majlislarida ko‘rib chiqsinlar.
4. O‘zbekiston Respublikasi Davlat aktivlarini boshqarish agentligi bankrot korxonalarni tugatish komissiyalari bilan birgalikda qarzdorlardan mablag‘larni undirishni hamda mol-mulkni sotishni jadallashtirish chora-tadbirlarini ko‘rsinlar, olingan mablag‘larni qonun hujjatlarida, belgilangan tartibda mehnatga haq to‘lash bo‘yicha qarzlarini to‘lashga yo‘naltirsin.
(4-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2020-yil 14-apreldagi 217-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 15.04.2020-y., 09/20/217/0426-son)
ish haqiga kreditlar berilganda yagona ijtimoiy to‘lov hamda fuqarolarning O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi huzuridagi budjetdan tashqari Pensiya jamg‘armasiga majburiy sug‘urta badallari to‘lanishi nazarda tutilsin;
(5-band O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2007-yil 12-dekabrdagi PQ-744-sonli qaroriga muvofiq 2-band bilan to‘ldirilgan — O‘R QHT, 2007-y., 52-son, 534-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
(5-bandining uchinchi va to‘rtinchi xatboshilari O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 8-yanvardagi 16-sonli qaroriga asosan chiqarilgan — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 12.01.2018-y., 09/18/16/0549-son)
6. O‘zbekiston Respublikasi Prokuraturasi ish haqi bo‘yicha qarzlarni to‘lashga yo‘naltirilgan mablag‘lardan maqsadli foydalanilmasligiga yo‘l qo‘yayotgan xo‘jalik yurituvchi subyektlarning mansabdor shaxslari qonun hujjatlarida nazarda tutilgan javobgarlikka tortilishi ustidan nazoratni kuchaytirsin.
7. Hisob-kitoblar mexanizmini takomillashtirish va budjetga to‘lovlar intizomini mustahkamlash bo‘yicha Hukumat komissiyasi;
shaharlar asosi bo‘lgan korxonalar va tashkilotlarning mehnatga haq to‘lash bo‘yicha qarzlarini belgilangan muddatlarda to‘liq hajmda qoplash bo‘yicha tezkorlik bilan aniq chora-tadbirlar ko‘rsin va qarorlar qabul qilsin, mablag‘lar harakati sxemasini belgilasin;
vazirliklar va idoralarda ish haqining to‘lanishini har o‘n kunda ko‘rib borsin, rahbarlarning mas’uliyatini belgilasin. Chora-tadbirlar ko‘rilmagan va mablag‘lardan maqsadli foydalanilmagan hollarda materiallarni aybdorlarni javobgarlikka tortish uchun prokuratura organlariga bersin.
8. O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi huzuridagi Davlat ehtiyojlari uchun xarid qilinadigan qishloq xo‘jalik mahsulotlarining hisob-kitob jamg‘armasi 1999-yil noyabr-dekabr oylarida joriy ish haqi to‘lash va xizmat ko‘rsatuvchi korxonalar bilan rejali hisob-kitoblarni ta’minlash uchun paxta yetishtiruvchi xo‘jaliklariga 2,0 mlrd so‘m, “O‘zkimyosanoat” uyushmasi korxonalari va tashkilotlariga — 500 mln so‘m miqdoridagi maqsadli mablag‘larni maxsus transhlar bilan ajratsin,
9. O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi manfaatdor vazirliklar va idoralar bilan birgalikda xodimlarga ish haqi to‘lashga ajratilayotgan mablag‘lardan maqsadli foydalanilmasligiga yo‘l qo‘yayotgan korxonalar va tashkilotlarning rahbarlarini javobgarlikka tortish bo‘yicha qonun hujjatlariga o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritish yuzasidan bir oy muddatda Vazirlar Mahkamasiga takliflar kiritsin.