LexUZ sharhi
Mazkur qaror O‘zbekistan Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2023-yil 14-dekabrdagi 660-sonli “Davlat mulkini ijaraga berish tartibini yanada takomillashtirish to‘g‘risida”gi qaroriga asosan o‘z kuchini yo‘qotgan.
Davlat mulkini ijaraga berishni yanada tartibga solish maqsadida Vazirlar Mahkamasi qaror qiladi:
1. O‘zbekiston Respublikasi Davlat mulki qo‘mitasining Qoraqalpog‘iston Respublikasi Davlat mulki qo‘mitasi, O‘zbekiston Respublikasi Davlat mulki qo‘mitasining viloyatlar va Toshkent shahridagi hududiy boshqarmalari huzurida davlat unitar korxonalari shaklida davlat mulkini ijaraga berish markazlari (keyingi o‘rinlarda — markazlar deb ataladi) tashkil etish haqidagi taklifiga rozilik berilsin.
ijaraga berilayotgan davlat mulkini va uni ijaraga berishdan tushadigan mablag‘larni hisobga olish va monitoringini olib borish;
ijara obyektlaridan maqsadli foydalanilishini va ularning saqlanishini, shuningdek ijara to‘lovi o‘z vaqtida va to‘liq to‘lanishini nazorat qilish;
Oldingi tahrirga qarang.
foydalanilmayotgan davlat mulki ijaraga berilishi to‘g‘risidagi e’lonlarni va ijaraga berilayotgan davlat mulki ro‘yxatini davriy nashrlarida hamda O‘zbekiston Respublikasi Davlat raqobat qo‘mitasi va Savdo-sanoat palatasining veb-saytlarida joylashtirish.
(2-bandning yettinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2013-yil 9-sentabrdagi 244-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2013-y., 37-son, 485-modda)
davlat mulki yuridik va jismoniy shaxslarga markazlar orqali ijaraga beriladi, qonun hujjatlarida nazarda tutilgan hollar bundan mustasno;
Oldingi tahrirga qarang.
davlat ko‘chmas mulkidan foydalanganlik uchun ijara to‘lovining eng kam stavkalari O‘zbekiston Respublikasi Davlat raqobat qo‘mitasi tomonidan taqdim etilgan hamda Moliya vazirligi va Iqtisodiyot vazirligi bilan kelishilgan ijaraning eng kam stavkalarini hisoblab chiqish asosida tegishli koeffitsiyentlar belgilangan holda har yili 31-dekabrgacha Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari tomonidan tasdiqlanadi;
(3-bandning uchinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2013-yil 9-sentabrdagi 244-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2013-y., 37-son, 485-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
markazlarning tranzit hisob raqamlariga tushadigan ijara to‘lovi mablag‘larining 50 foizi tegishli budjet daromadiga, 40 foizi — davlat mulkini balansida saqlovchiga va 10 foizi — tegishli markazga yo‘naltiriladi;
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
ijara to‘lovi muddatini o‘tkazib yuborganlik uchun undirilgan penya summasining va shartnoma majburiyatlarini buzganlik uchun jarima summasining 50 foizi markazlar ixtiyorida qoladi, qolgan qismi esa tegishli budjet daromadiga yo‘naltiriladi.
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Belgilab qo‘yilsinki, tegishli markazning Qoraqalpog‘iston Respublikasi Davlat raqobat qo‘mitasi, O‘zbekiston Respublikasi Davlat raqobat qo‘mitasining viloyatlar va Toshkent shahar hududiy boshqarmalari tomonidan qonun hujjatlarida belgilangan tartibda olinayotgan sof foydasining bir qismi yoki hammasi O‘zbekiston Respublikasi Davlat raqobat qo‘mitasining budjetdan tashqari jamg‘armasida jamlanadi.
(3-bandning oltinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2013-yil 9-sentabrdagi 244-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2013-y., 37-son, 485-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
O‘zbekiston Respublikasi Davlat raqobat qo‘mitasining budjetdan tashqari jamg‘armasida jamlanadigan mablag‘lar O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligida ro‘yxatdan o‘tkazilgan budjetdan tashqari jamg‘armaning daromadlar va xarajatlar smetasiga muvofiq belgilangan tartibda sarflanadi.
(3-bandning yettinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2013-yil 9-sentabrdagi 244-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2013-y., 37-son, 485-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
3-1. O‘zbekiston Respublikasining xalqaro shartnomalari doirasida faoliyat yuritayotgan, O‘zbekiston Respublikasi xalqaro shartnomalari shartlariga, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining, O‘zbekiston Respublikasi Hukumatining qarorlariga muvofiq davlat mulkida bo‘lgan binolar va inshootlarda joylashtiriladigan budjet tashkilotlari, shuningdek xalqaro tashkilotlar vakolatxonalari, qo‘shma loyihalarni amalga oshirish guruhlari uchun ijara haqining nol stavkasi belgilanadi, qonun hujjatlarida nazarda tutilgan holatlar bundan mustasno.
Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari har yili ko‘chmas davlat mulkidan foydalanganlik uchun ijara to‘lovining eng kam stavkalarini tasdiqlashda davlat mulki bo‘lgan binolar va xonalarda joylashgan budjet tashkilotlari uchun ijara to‘lovining nol stavkasini belgilashni nazarda tutsinlar.
(31-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2011-yil 30-noyabrdagi 315-sonli qaroriga asosan xatboshi bilan to‘ldirilgan — O‘R QHT, 2011-y., 48-son, 494-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
4-1. Belgilab qo‘yilsinki, ijaraga berilgan davlat mulkiga zarar yetkazganlik belgilari aniqlangan taqdirda yetkazilgan zarar summasi baholash tashkiloti tomonidan uni baholash yo‘li bilan aniqlanadi va aybdor shaxslardan belgilangan tartibda undiriladi.
Zarar summasi tegishli markazning tranzit hisob raqamida jamlanadi hamda markazning baholashni o‘tkazish bilan bog‘liq xarajatlari va sud xarajatlari chegirilgan holda davlat mulkini balansida saqlovchiga yo‘naltiriladi.
(4-1-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2011-yil 30-noyabrdagi 315-sonli qaroriga asosan kiritilgan — O‘R QHT, 2011-y., 48-son, 494-modda)
5. O‘zbekiston Respublikasi Davlat mulki qo‘mitasi 2009-yil 1-iyungacha davlat mulkini ijaraga berish yuzasidan ilgari tuzilgan, shu jumladan davlat mulkini balansida saqlovchi bilan tuzilgan shartnomalarni xatlovdan o‘tkazish, ularni hisobga qo‘yish va belgilangan tartibda shartnomalarni qayta rasmiylashtirish chora-tadbirlarini ko‘rsin.
6. Belgilansinki, davlat mulkini balansida saqlovchilarning mansabdor shaxslari ularning tasarrufida bo‘lgan foydalanilmayotgan davlat mulki to‘g‘risidagi ma’lumotlar markazlarga o‘z vaqtida, to‘liq va ishonchli berilishi uchun shaxsan javob beradilar.
Oldingi tahrirga qarang.
Davlat mulkini ijara shartnomasi tuzmasdan ijaraga berish, ijara shartnomasida ijaraga berilgan mulkning parametrlari va soni ataylab noto‘g‘ri qayd etilganligi, buning natijasi ijara to‘lovining yashirilishiga olib kelganligi holati aniqlangan taqdirda markaz buzilish aniqlangan sanadan boshlab uch ish kuni mobaynida, belgilangan tartibda davlat mulkidan foydalanganlik davri uchun ijara to‘lovini ikki baravar miqdorda hisoblab chiqadi va uni undirish uchun tegishli hujjatlarni balansida saqlovchiga taqdim etadi.
(6-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2011-yil 30-noyabrdagi 315-sonli qaroriga asosan ikkinchi xatboshi bilan to‘ldirilgan — O‘R QHT, 2011-y., 48-son, 494-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
Hisoblab yozilgan to‘lov summasi balansida saqlovchi tomonidan to‘lanmagan taqdirda davlat mulki joylashgan joydagi markaz hujjatlar balansida saqlovchiga taqdim etilgan sanadan boshlab o‘n ish kuni o‘tgach hisoblab yozilgan to‘lov summasini belgilangan tartibda undirish uchun materiallarni sudga topshiradi.
(6-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2011-yil 30-noyabrdagi 315-sonli qaroriga asosan uchinchi xatboshi bilan to‘ldirilgan — O‘R QHT, 2011-y., 48-son, 494-modda)
O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi bilan birgalikda davlat mulkining asosiy turlari bo‘yicha namunaviy ijara shartnomalarini ishlab chiqsin;
O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi bilan birgalikda markazlarning namunaviy ustavlarini, ularning namunaviy tuzilmasini va xodimlarining cheklangan sonini ishlab chiqsin va tasdiqlasin;
Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari bilan birgalikda markazlar davlat ro‘yxatidan o‘tkazilishini, joylashtirilishini va ular malakali mutaxassislar bilan butlanishini ta’minlasin.
8. O‘zbekiston Respublikasi Davlat mulki qo‘mitasi manfaatdor vazirliklar va idoralar bilan birgalikda qonun hujjatlariga ushbu qarordan kelib chiqadigan o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritish to‘g‘risida bir oy muddatda takliflar kiritsin.
Davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari hamda mahalliy davlat hokimiyati organlari bir oy muddatda o‘z normativ-huquqiy hujjatlarini ushbu qarorga muvofiqlashtirsinlar.
9. O‘zbekiston Respublikasi Madaniyat va sport ishlari vazirligi O‘zbekiston Respublikasi Davlat mulki qo‘mitasi, Iqtisodiyot vazirligi, Moliya vazirligi, Adliya vazirligi, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari bilan birgalikda xalqaro tajribani o‘rganish asosida bir oy muddatda madaniy meros obyektlarini muhofaza qilish va ulardan oqilona foydalanishni takomillashtirishga doir takliflarni ishlab chiqsin va O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga kiritsin.
10. Mazkur qarorning bajarilishini nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining birinchi o‘rinbosari R.S.Azimov va O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining o‘rinbosari R.S.Qosimov zimmasiga yuklansin.
1. Ushbu Nizom O‘zbekiston Respublikasi hududidagi davlat mulkini ijaraga berish tartibini belgilaydi.
Chet eldagi davlat mulkini ijaraga berish O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi tomonidan belgilanadigan shartlar va tartibda amalga oshiriladi.
Oldingi tahrirga qarang.
Ushbu Nizomning amal qilishi turar joylar, yer uchastkalari, yer osti boyliklari uchastkalari, teatr-tomosha korxonalarining mol-mulkini, shuningdek moddiy madaniy meros obyektlarini va ularga tutash hududlarni ularni obodonlashtirish va zarur holatda saqlash bo‘yicha investitsiya majburiyatlari olgan holda ijaraga berishga nisbatan tatbiq etilmaydi.
(1-bandning uchinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2014-yil 6-martdagi 53-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2014-y., 11-son, 123-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
davlat mulki — davlat korxonalari va budjet tashkilotlari balansidagi mol-mulk, shuningdek yuridik shaxslarning ommaviy mulkni boshqaruvchi yoxud vakolatli davlat organi tomonidan tasarruf etish huquqisiz ularga berilgan mol-mulki (davlat mulki obyektlarini investitsiya majburiyatlari va boshqa majburiyatlar bilan sotish hollari bundan mustasno);
(2-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2011-yil 30-noyabrdagi 315-sonli qaroriga asosan ikkinchi xatboshi bilan to‘ldirilgan — O‘R QHT, 2011-y., 48-son, 494-modda)
LexUZ sharhi
2-bandning ikkinchi xatboshisiga O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2014-yil 20-maydagi 126-sonli qaroriga asosan o‘zgartirish kiritilgan. Hujjatning rus tilidagi matniga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
ijaraga beruvchi — Qoraqalpog‘iston Respublikasi Davlat raqobat qo‘mitasi, O‘zbekiston Respublikasi Davlat raqobat qo‘mitasining viloyatlar va Toshkent shahridagi hududiy boshqarmalari huzuridagi Davlat mulkini ijaraga berish markazlari;
(2-bandning uchinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2013-yil 9-sentabrdagi 244-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2013-y., 37-son, 485-modda)
balansda saqlovchi — ijaraga berilayotgan davlat mulki uning balansida hisobga olingan yuridik shaxs;
ijaraga oluvchi — ushbu Nizomda belgilangan shartlarda va tartibda davlat mulki bo‘yicha ijara shartnomasini tuzgan yuridik yoki jismoniy shaxs.
Oldingi tahrirga qarang.
texnopark — kamida 10 000 kv.m tutash hududdan, davlat mulki (binolar va inshootlar)dan hamda mahalliy davlat hokimiyati organi qaroriga muvofiq tashkil etilgan (o‘z faoliyatini o‘zini o‘zi mablag‘ bilan ta’minlash tamoyili bo‘yicha va O‘zbekiston Respublikasi Davlat raqobat qo‘mitasi, Moliya vazirligi hamda Iqtisodiyot vazirligining tegishli hududiy organlari bilan kelishilgan biznes-reja asosida amalga oshiradigan) yuridik shaxsga ishlab chiqarish faoliyatini tashkil etish uchun tasarruf etish huquqisiz berilgan zarur infratuzilmadan iborat bo‘lgan mulkiy kompleks.
(2-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2014-yil 20-maydagi 126-sonli qaroriga asosan xatboshi bilan to‘ldirilgan — O‘R QHT, 2014-y., 21-son, 246-modda)
3. Ijaraga berilishi qonun hujjatlariga zid bo‘lmagan korxonalar, binolar, inshootlar yoki ularning qismlari, asbob-uskunalar, transport vositalari shaklidagi davlat mulki va boshqa mol-mulk ijaraga berilishi mumkin.
Keyingi tahrirga qarang.
ularning muomalaga layoqatsizligi yoki muomala layoqati cheklanganligi (jismoniy shaxslarga nisbatan) to‘g‘risida ishonchli ma’lumot mavjud bo‘lgan shaxslarga ijaraga berilmaydi.
5. Agar ijaraga berish natijasida balansda saqlovchining ishlab chiqarish va/yoki moliyaviy ko‘rsatkichlari yomonlashsa va/yoki budjetdan moliyalashtirishning nazarda tutilgan limitlaridan ortiq bo‘lsa, davlat mulki ijaraga berilishi mumkin emas. Ko‘rsatib o‘tilgan holatlar yuqori turuvchi tashkilot yoki muassis (mavjud bo‘lganda) bilan kelishgan holda balansda saqlovchi tomonidan hujjatlar bilan asoslanishi kerak.
6. Ijaraga berilgan davlat mulki (uning bir qismi), shuningdek davlat mulkini (uning bir qismini) ijaraga olish bo‘yicha ijaraga oluvchining huquqi o‘zgaga berilishi, garovga qo‘yilishi yoki boshqacha tarzda ijaraga oluvchi tomonidan uchinchi shaxslarga o‘tkazilishi mumkin emas. Ijaraga oluvchi ijaraga olingan davlat mulkini uchinchi shaxslarga, shu jumladan subijara shartlarida berishga haqli emas.
Ijaraga oluvchi mol-mulkni soz holatda saqlashi, o‘z hisobidan joriy ta’mirlashi va mulkni saqlash bo‘yicha xarajatlarni qoplashi shart.
7. Davlat mulki ijarasining eng ko‘p muddati besh yilni tashkil etadi, qonun hujjatlarida nazarda tutilgan holatlar bundan mustasno.
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Texnopark hududidagi davlat mulkini ijaraga berishning eng ko‘p muddati, davlat mulkini ijaraga berishning ilgari tuzilgan shartnomalari bo‘yicha majburiyatlar o‘z vaqtida va to‘liq bajarilgan taqdirda ushbu muddatni uzaytirish imkoni bilan o‘n yilni tashkil qiladi, qonun hujjatlarida nazarda tutilgan holatlar bundan mustasno.
(7-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2014-yil 20-maydagi 126-sonli qaroriga asosan xatboshi bilan to‘ldirilgan — O‘R QHT, 2014-y., 21-son, 246-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
71. Texnopark hududidagi davlat mulki tadbirkorlik subyektlariga ijara shartnomasi asosida, ular tomonidan investitsiya majburiyatlari qabul qilinishi sharti bilan ijaraga beriladi.
Investitsiya majburiyatlari va ularni tadbirkorlik subyektlari tomonidan bajarish shartlari ijara shartnomasida belgilanadi.
(71-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2014-yil 20-maydagi 126-sonli qaroriga asosan kiritilgan — O‘R QHT, 2014-y., 21-son, 246-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
8. Davlat mulkini ijaraga berish jarayoni har qanday jismoniy va yuridik shaxslarning (keyingi o‘rinlarda tashabbus ko‘rsatuvchi) tashabbusi asosida boshlanishi mumkin.
balansda saqlovchini (bunday ma’lumotlar mavjud bo‘lgan taqdirda) ko‘rsatgan holda tegishli taklifni taqdim etadi.
Taklif ko‘rib chiqilishi va taklif olingan paytdan boshlab bir hafta muddatda tashabbus ko‘rsatuvchiga asoslangan javob yuborilishi shart.
9. Binolar va inshootlar bo‘yicha ijara to‘lovini (ijara to‘lovining tayanch stavkasi) hisoblab chiqish quyidagi tarzda aniqlanadi:
Kq — qurilish turi bo‘yicha koeffitsiyent (alohida turgan bino, qo‘shimcha qurilgan bino, binoning yuqori qismi, cherdak, boloxona, yarim yerto‘la, yerto‘la);
Ko — tijorat maqsadlarida foydalanishda qulaylik koeffitsiyenti (asosiy avtotransport yo‘llari bo‘ylab joylashish, ikkinchi darajali avtotransport yo‘llariga chiqishda joylashish va boshqalar).
Oldingi tahrirga qarang.
10. Binolar va inshootlar bo‘yicha ijara to‘lovi stavkasi O‘zbekiston Respublikasi Davlat raqobat qo‘mitasi taqdim etgan hamda Moliya vazirligi va Iqtisodiyot vazirligi bilan kelishilgan ijaraning eng kam stavkalari hisob-kitobi asosida tegishlicha Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari tomonidan tasdiqlangan eng kam stavkalardan kam bo‘lishi mumkin emas.
(10-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2013-yil 9-sentabrdagi 244-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2013-y., 37-son, 485-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Binolar va inshootlar bo‘yicha ijara to‘lovining eng kam stavkalari hisob-kitoblari O‘zbekiston Respublikasi Davlat raqobat qo‘mitasi tomonidan har yili 1-noyabrgacha tayyorlanadi hamda kelishish uchun O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi va Iqtisodiyot vazirligiga taqdim etiladi, ular o‘n ish kuni mobaynida ularni kelishadilar yoki qayta ishlash va keyinchalik O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi va Iqtisodiyot vazirligining mulohazalari va takliflari olingan sanadan boshlab o‘n ish kunidan ortiq bo‘lmagan muddatda kelishishga kiritish uchun O‘zbekiston Respublikasi Davlat raqobat qo‘mitasiga qaytaradilar.
(10-bandning ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2013-yil 9-sentabrdagi 244-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2013-y., 37-son, 485-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
Joriy yilning 15-dekabridan kechikmay binolar va inshootlar bo‘yicha ijara to‘lovi eng kam stavkalarining kelishilgan hisob-kitoblari O‘zbekiston Respublikasi Davlat raqobat qo‘mitasi tomonidan tegishli ravishda Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklariga tasdiqlash uchun yuboriladi.
(10-bandning uchinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2013-yil 9-sentabrdagi 244-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2013-y., 37-son, 485-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
Texnopark hududidagi davlat mulki tadbirkorlik subyektlariga, tegishli koeffitsiyentlar belgilanmasdan, ijara to‘lovining eng kam stavkasi bo‘yicha beriladi.
(10-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2014-yil 20-maydagi 126-sonli qaroriga asosan to‘rtinchi xatboshi bilan to‘ldirilgan — O‘R QHT, 2014-y., 21-son, 246-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
agar ijaraga topshirilayotgan mulkdan amalda foydalanilgan muddat undan samarali foydalanish muddatidan ortiq bo‘lmasa yoki ushbu muddatga teng bo‘lsa, yoki amalda foydalanilgan muddatni aniqlash mumkin bo‘lmasa — mol-mulk tiklanish qiymatining 30 foizidan;
agar ijaraga topshirilayotgan mol-mulkdan amalda foydalanilgan muddat undan samarali foydalanish muddatidan ortiq bo‘lsa — mol-mulk tiklanish qiymatining 20 foizidan kam bo‘lishi mumkin emas.
Samarali foydalanish muddati O‘zbekiston Respublikasi Soliq kodeksining 144-moddasida ko‘rsatilgan tasniflashdan kelib chiqib belgilanadi.
Oldingi tahrirga qarang.
balansida saqlovchining rahbari va bosh buxgalteri ijaraga berilayotgan mol-mulkning tiklangan qiymati to‘g‘risida taqdim etilgan axborotning ishonchliligi uchun javob beradilar.
(10-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2011-yil 30-noyabrdagi 315-sonli qaroriga asosan sakkizinchi xatboshi bilan to‘ldirilgan — O‘R QHT, 2011-y., 48-son, 494-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
10-1. Ijara shartnomasini tuzishda isitish, sovutish, elektr energiyasi bilan ta’minlash, sovuq va issiq suv ta’minoti, yong‘in xavfsizligi va qo‘riqlash (hisoblagich, dizel generatori, sovutish mashinasi (chiller, fankoyl va boshqalar), tortish ventilyatorlari, nasoslar, transformator va taqsimlash kichik stansiyalari, yong‘in xavfsizligi va qo‘riqlash tizimlari, ko‘tarish mexanizmlari (shu jumladan liftlar va boshqalar) zinapoya panjaralari, zinapoyalar, lift shaxtalari va boshqa shaxtalar, shuningdek balansida saqlovchi va ijaraga oluvchilarning xodimlari va/yoki o‘quvchilari oshxonalar va bufetlarda ovqatlanishi uchun foydalanadigan maydonchalar bo‘yicha muhandislik tarmoqlari va kommunikatsiyalar, mexanik, elektr, sanitariya-texnik asbob-uskunalar va boshqa asbob-uskunalar va qurilmalar bo‘yicha ijara to‘lovi belgilanmaydi.
Davlat mulkining ko‘rsatib o‘tilgan turlari bo‘yicha shartnomada kommunal va foydalanish to‘lovlari, shu jumladan amortizatsiya ajratmalari (mavjud bo‘lganda) nazarda tutiladi.
(10-1-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2011-yil 30-noyabrdagi 315-sonli qaroriga asosan kiritilgan — O‘R QHT, 2011-y., 48-son, 494-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
10-2. Turli sport, madaniy, o‘quv, tibbiyot tadbirlari va boshqa ijtimoiy tadbirlar (to‘garaklar)ni tashkil etish, shuningdek darsdan tashqari (ishdan tashqari) vaqtda balansida saqlovchi va ijaraga oluvchilarning xodimlari ovqatlanishi va/yoki davolanishini tashkil etish maqsadida ijaraning ayrim obyektlari (oshxonalar va bufetlar, zallar (xonalar), sport inshootlari 270 ish kuni va 8 soatlik ish kuni hisobidan kelib chiqib ijara to‘lovining soatbay stavkasi to‘langan holda ijaraga berilishi mumkin.
(10-2-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2011-yil 30-noyabrdagi 315-sonli qaroriga asosan kiritilgan — O‘R QHT, 2011-y., 48-son, 494-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
ijaraga berilayotgan davlat mulkiga yuklatilgan majburiyatlarni aniqlaydi va ular haqida ma’lumot tayyorlaydi;
ijara shartnomasi loyihasini, davlat mulkini ijaraga berish shartlarini, ijara obyekti, shu jumladan undan foydalanish shartlari to‘g‘risidagi ma’lumotlarni va boshqa zarur axborotni tayyorlaydi;
davlat mulki ijarasiga buyurtmanomalarni qabul qiladi va ularning ro‘yxatdan o‘tkazilishini, maxfiyligini va saqlanishini ta’minlaydi;
potensial ijaraga oluvchilarning (keyingi o‘rinlarda talabgorlar deb ataladi) talabi bo‘yicha ularga ijaraga berilayotgan mol-mulk, uning tavsiflari bilan tanishish imkoniyatini beradi;
ijaraga berilayotgan mol-mulkni tegishli xizmatlar bilan ta’minlash bo‘yicha bitim loyihasini ishlab chiqadi hamda uni balansda saqlovchi hamda kommunal xizmatlar va foydalanish xizmatlari ko‘rsatuvchilar bilan kelishadi (zaruriyat bo‘lsa);
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
12. Davlat mulki davriy nashrlarda, shuningdek O‘zbekiston Respublikasi Davlat raqobat qo‘mitasi va Savdo-sanoat palatasining veb-saytlarida foydalanilmayotgan davlat mulki ijaraga berilishi to‘g‘risida majburiy tarzda e’lon qilish sharti bilan (chorakda kamida bir marta) ijaraga beriladi.
(12-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2013-yil 9-sentabrdagi 244-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2013-y., 37-son, 485-modda)
ijaraga beruvchining nomi va pochta manzili, uning aloqa telefoni va faksi, elektron pochta manzili;
ijaraga berilayotgan davlat mulkining nomi, miqdori, tavsifi va tarkibi, u joylashgan joy, balansda saqlovchining nomi;
Oldingi tahrirga qarang.
Ijaraga oluvchi ijara shartnomasi muddatini uzaytirish to‘g‘risida yozma ravishda murojaat qilgan taqdirda shartnoma muddati, ushbu ijara obyekti bo‘yicha majburiy tartibda e’lon berilmasdan, ushbu Nizomning 7-bandida nazarda tutilgan, tegishli ravishda davlat mulkini ijaraga berishning eng ko‘p muddatlaridan oshmaydigan muddatlarga belgilangan tartibda uzaytiriladi. Ushbu eng ko‘p muddatlar tugagach davlat mulki ijaraga umumiy asoslarda beriladi.
(12-bandning sakkizinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2014-yil 20-maydagi 126-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2014-y., 21-son, 246-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
13. Har bir ijara shartnomasi bo‘yicha buyurtmanomalar ijaraga beruvchi tomonidan foydalanilmayotgan davlat mulkini ijaraga berish to‘g‘risida e’lon berilgandan keyin birinchi buyurtmanoma ro‘yxatdan o‘tkazilgan sanadan boshlab, har bir buyurtmanomaga tartib raqami berilgan hamda buyurtmanoma berilgan sana va vaqt ko‘rsatilgan holda, besh ish kuni mobaynida maxsus daftarda ro‘yxatdan o‘tkaziladi.
Ko‘rsatib o‘tilgan muddat tamom bo‘lgandan keyin tushgan talabnomalarni (buyurtmanomalarni) ko‘rib chiqish ikki ish kunidan oshmaydigan muddat mobaynida amalga oshiriladi.
Talabgorlar (talabgor) talabnomalarni (buyurtmanomalarni) ko‘rib chiqishda qatnashishi mumkin. Buyurtmanomalarni ko‘rib chiqishda qatnashmagan talabgor ko‘rib chiqish natijalari to‘g‘risida yozma ravishda (faks, elektron pochta, pochta orqali) xabardor qilinadi.
(13-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2011-yil 30-noyabrdagi 315-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2011-y., 48-son, 494-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
14. Talabgorlarning buyurtmanomalarini ko‘rib chiqish balansda saqlovchi va tegishlicha Qoraqalpog‘iston Respublikasi Davlat raqobat qo‘mitasi, O‘zbekiston Respublikasi Davlat raqobat qo‘mitasining viloyatlar va Toshkent shahridagi hududiy boshqarmalari vakillari ishtirokida ijaraga beruvchi huzurida tashkil etiladigan Komissiya tomonidan ko‘rib chiqiladi, ko‘rib chiqish natijalari bayonnoma bilan rasmiylashtiriladi.
(14-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2013-yil 9-sentabrdagi 244-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2013-y., 37-son, 485-modda)
15. Ikki va undan ortiq talabgorlardan takliflar tushgan taqdirda ijara shartnomasi ijaraning belgilangan shartlariga rioya qilingan holda ijaraga berilayotgan davlat mulki uchun ijara to‘lovining eng ko‘p miqdorini taklif etgan talabgor bilan tuziladi.
Oldingi tahrirga qarang.
Talabgorlarning takliflari teng bo‘lgan taqdirda ijara shartnomasi, agar talabgorlardan biri buyurtmanomalarni ko‘rib chiqish jarayonida ijara to‘lovining dastlabki taklifidan ortiq bo‘lgan miqdorda ijara to‘lovini taklif etmasa, boshqalardan oldin buyurtmanoma bergan talabgor bilan tuziladi. Ushbu holatda shartnoma ijara to‘lovining eng yuqori miqdorini taklif etgan talabgor bilan tuziladi.
(15-bandning ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2011-yil 30-noyabrdagi 315-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2011-y., 48-son, 494-modda)
O‘z majburiyatlarini zarur tarzda bajargan ijaraga oluvchi boshqa shartlar teng bo‘lgan taqdirda yangi muddatga ijara shartnomasini tuzishda boshqa talabgorlar oldida ustunlik huquqiga ega bo‘ladi, transport vositalari ijarasi bundan mustasno.
Oldingi tahrirga qarang.
Faqat bir nafar talabgordan buyurtmanoma tushgan taqdirda ijara shartnomasi uning takliflari tegishli e’londa ko‘rsatilgan shartlarga muvofiq bo‘lgan taqdirda u bilan tuziladi yoxud unga ijara shartnomasi tuzishning sabablari asoslangan rad javobi yuboriladi.
(15-bandning to‘rtinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2011-yil 30-noyabrdagi 315-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2011-y., 48-son, 494-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
xalqaro tashkilotlar vakolatxonalari, O‘zbekiston Respublikasining xalqaro shartnomalari doirasida o‘z faoliyatini amalga oshiruvchi qo‘shma loyihalarni amalga oshirish bo‘yicha guruhlar davlat mulki ijara shartnomasini tuzishning ustunlik huquqiga ega bo‘ladilar, ular O‘zbekiston Respublikasining xalqaro shartnomalari shartlariga, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining, O‘zbekiston Respublikasi Hukumatining qarorlariga muvofiq davlat mulki bo‘lgan binolar va xonalarda joylashtiriladi, ular uchun ijara to‘lovining nul stavkasi belgilangan, qonun hujjatlarida nazarda tutilgan hollar bundan mustasno;
Keyingi tahrirga qarang.
balansida saqlovchining yuritishida bo‘lgan tashkilotlar, shuningdek balansida saqlovchining yuqori tashkiloti (muassasasi) hisoblangan vazirliklar (idoralar)ning tarkibiy bo‘linmalari;
nodavlat notijorat tashkilotlari davlat mulki ijara shartnomasini tuzishning ustunlik huquqiga ega bo‘ladilar.
(15-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2011-yil 30-noyabrdagi 315-sonli qaroriga asosan beshinchi — o‘ninchi xatboshilar bilan to‘ldirilgan — O‘R QHT, 2011-y., 48-son, 494-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
15-1. Amal qilish muddati navbatdagi yilga o‘tadigan ko‘chmas davlat mulki ijara shartnomasi bo‘yicha bo‘lajak yil davri uchun ijara to‘lovi belgilangan tartibda bo‘lajak yilga ijara to‘lovining eng kam stavkalariga muvofiq belgilanadi.
Ushbu Nizom 15-bandining birinchi va ikkinchi xatboshilarida ko‘rsatilgan shartlarga muvofiq tuzilgan, amal qilish muddati keyingi yilga o‘tadigan ko‘chmas davlat mulki ijara shartnomasi bo‘yicha kelgusi yil davri uchun ijara to‘lovi oldingi va kelgusi yil uchun eng kam stavkalardan kelib chiqqan holda hisoblangan ijara to‘lovi tafovutiga mutanosib ravishda ko‘payadi yoki kamayadi.
Ijaraga oluvchi kelishmagan taqdirda ijara shartnomasi bekor qilinadi va ijara obyekti belgilangan tartibda ijaraga beriladi.
(15-1-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2011-yil 30-noyabrdagi 315-sonli qaroriga asosan kiritilgan — O‘R QHT, 2011-y., 48-son, 494-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
16. Buyurtmanomalarni ko‘rib chiqish natijalari to‘g‘risidagi bayonnoma Komissiya tomonidan qaror qabul qilingan kunda Komissiya a’zolari tomonidan imzolanadi va uning raisi tomonidan tasdiqlanadi.
Buyurtmanomalarni ko‘rib chiqish natijalari to‘g‘risidagi imzolangan bayonnoma asosida tegishli davlat mulkining ijara shartnomasi tuziladi.
(16-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2011-yil 30-noyabrdagi 315-sonli qaroriga asosan xatboshi bilan to‘ldirilgan — O‘R QHT, 2011-y., 48-son, 494-modda)
17. Ijara shartnomasi ijaraga beruvchi, ijaraga oluvchi va balansda saqlovchi o‘rtasida tuziladi. Ijara shartnomasini buyurtmanomalarni ko‘rib chiqish bayonnomasida ko‘rsatilgan muddat mobaynida, lekin ko‘pi bilan besh kun muddatda barcha tomonlar imzolashi kerak.
ijaraga oluvchi tomonidan davlat mulkidan foydalanish, shu jumladan kommunal to‘lovlarni va boshqa foydalanish to‘lovlarini to‘lash shartlari;
ijara shartnomasini, shu jumladan ijara to‘lovlarini to‘lash muddatlarining buzilishi munosabati bilan bekor qilish shartlari;
Keyingi tahrirga qarang.
19. Transport vositasini ijaraga berishda ijaraga oluvchi qonun hujjatlarida nazarda tutilgan hollarda va tartibda fuqarolik javobgarligini sug‘urta qilishni, shuningdek transport vositasini sug‘urta qilishni amalga oshiradi.
Keyingi tahrirga qarang.
20. Ijara shartnomasini bekor qilish qonun hujjatlarida belgilangan tartibda amalga oshirilishi mumkin.
Keyingi tahrirga qarang.
ko‘chmas mulk bir yildan kam bo‘lmagan muddatga ijaraga berilganda, davlat ro‘yxatidan o‘tkazilishi;
davlat ro‘yxatidan o‘tkazilishi kerak bo‘lgan transport vositalari ijaraga berilganda, notarial tasdiqlanishi;
Oldingi tahrirga qarang.
(22-bandning uchinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2011-yil 30-noyabrdagi 315-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2011-y., 48-son, 494-modda)
23. Ijara to‘lovi ijaraga oluvchi tomonidan ijara to‘lovining oxirgi belgilangan miqdoridan va ijaraning qolgan muddatidan kelib chiqqan holda hisoblangan davrlar (har chorakda, har oyda va shu kabi) bo‘yicha teng miqdordagi to‘lovlar bilan to‘lanadi. To‘lov ijara shartnomasida ko‘rsatilgan muddatlarda har bir navbatdagi davr (chorak, oy va shu kabilar) uchun yuz foiz oldindan to‘lash shaklida amalga oshiriladi.
Oldingi tahrirga qarang.
Ijaraga oluvchi ijaraga berilgan davlat mulkini tiklash yoki mukammal ta’mirlashni amalga oshirgan taqdirda uning qilgan xarajatlari, ijaraga oluvchi tomonidan O‘zbekiston Respublikasi Davlat arxitektura va qurilish qo‘mitasining tegishli xizmatlari ekspertizasi natijalari taqdim etilgan taqdirda, balansda saqlovchiga ajratiladigan ijara to‘lovi summasini kamaytirish hisobiga qoplanadi.
(23-bandning ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2011-yil 30-noyabrdagi 315-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2011-y., 48-son, 494-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Ijara to‘lovi, shuningdek bir ish kuni mobaynida ijaraga beruvchilarning tranzit hisob raqamlariga tushgan ijara to‘lovini to‘lash kechiktirilganligi uchun undirilgan penya summasi va shartnoma majburiyatlari buzilganligi uchun jarima quyidagi tartibda taqsimlanishi kerak;
Keyingi tahrirga qarang.
ijara to‘lovi mablag‘larining 50 foizi — tegishli budjet daromadiga, 40 foizi — davlat mulkini balansida saqlovchiga, 10 foizi — ijaraga beruvchiga yo‘naltiriladi;
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
ijara to‘lovini to‘lash kechiktirilganligi uchun undirilgan penya summasi va shartnoma majburiyatlari buzilganligi uchun jarimaning 50 foizi tegishli budjet daromadiga yo‘naltiriladi va qolgan 50 foizi ijaraga beruvchining tasarrufida qoladi;
(23-bandning uchinchi va to‘rtinchi xatboshilari O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2011-yil 30-noyabrdagi 315-sonli qaroriga asosan uchinchi — beshinchi xatboshilar bilan almashtirilgan — O‘R QHT, 2011-y., 48-son, 494-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Ijaraga beruvchi mablag‘larni tegishli budjet, ijaraga beruvchi va balansda saqlovchi o‘rtasida har qaysi ijara shartnomasi bo‘yicha alohida, ijaraga beruvchi tomonidan xizmat ko‘rsatuvchi bankda ochiladigan tranzit hisob raqamidan taqsimlaydi.
Keyingi tahrirga qarang.
Ijara to‘lovining o‘z vaqtida va to‘liq tushishini nazorat qilish ijaraga beruvchi tomonidan amalga oshiriladi.
24. Kommunal va foydalanish xizmatlari bo‘yicha to‘lovlarni to‘lash miqdori, tartibi va muddatlari ijara shartnomasi bilan bir vaqtda tuziladigan balansda saqlovchi va ijaraga oluvchi o‘rtasidagi bitim bilan (bitim shartlari ijara shartnomasiga kiritilishi mumkin), kommunal va foydalanish xizmatlarini ko‘rsatuvchilar tomonidan belgilangan tariflarni hisobga olgan holda tartibga solinadi. Elektr energiyasi, suv va gazni hisobga olish uchun zarur hisoblash priborlarini o‘rnatish shartnoma shartlariga muvofiq balansda saqlovchi yoki ijaraga oluvchi tomonidan amalga oshiriladi.
Ijaraga beruvchi kommunal va foydalanish xizmatlari ko‘rsatish yuzasidan tuzilgan bitimlarga muvofiq ijaraga oluvchi tomonidan unga ko‘rsatilgan xizmatlar haqining o‘z vaqtida to‘lanishini nazorat qiladi.
Oldingi tahrirga qarang.
25. Tuzilgan ijara shartnomasi shartlariga muvofiq balansda saqlovchi ijaraga beruvchi ishtirokida davlat mulkini shartnoma shartlariga va davlat mulkining mo‘ljallangan maqsadiga muvofiq holatda ijaraga oluvchiga berishi, ijaraga oluvchi esa ijara muddati tugagach yoki ijara shartnomasi muddatidan oldin bekor qilinganda, haqiqiy emas deb hisoblanganda balansda saqlovchiga qaytarishi shart.
(25-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2011-yil 30-noyabrdagi 315-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2011-y., 48-son, 494-modda)
26. Davlat mulki unga tegishli bo‘lgan barcha buyumlar va unga taalluqli bo‘lgan texnik hujjatlar bilan birga ijaraga oluvchiga beriladi va uning tomonidan qaytariladi.
27. Davlat mulkini berish va qaytarish uch tomonlama topshirish-qabul qilish dalolatnomasini tuzgan holda, tomonlarning vakolatli vakillari ishtirokida amalga oshiriladi, dalolatnomada quyidagilar ko‘rsatiladi:
Berish dalolatnomasi tomonlarning vakolatli vakillari tomonidan imzolanadi va tomonlarning muhrlari (mavjud bo‘lsa) bilan tasdiqlanadi.
28. Ijaraga olingan davlat mulkida kamchiliklar aniqlangan taqdirda (qonunda nazarda tutilgan hollardan tashqari) mulkni qabul qilib oluvchi tomonlar boshqa tomon davlat mulkini shartnomada belgilangan muddatlarda ijara shartnomasi shartlariga muvofiq holatga keltirgungacha yoki yetkazilgan zararni qoplagungacha uni qabul qilib olishni va davlat mulkini topshirish - qabul qilish dalolatnomasini imzolashni rad etishga haqlidir.
29. Ijaraga berilayotgan davlat mulkini hisobga olish va axborot ma’lumotlari bazasini yuritish ijaraga beruvchi tomonidan amalga oshiriladi.
30. Ijaraga berilayotgan davlat mulki reyestri ijaraga beruvchi tomonidan shakllantiriladi va mulk to‘g‘risidagi mavjud axborotga muvofiq har chorakda yangilab boriladi (ijaraga berilgan, ijara muddati tugagan va shu kabilar).
Reyestrni shakllantirish uchun axborot balansda saqlovchi tomonidan har chorakda taqdim etib boriladi.
31. Ijaraga berilayotgan davlat mulkini hisobga olish maqsadida ijaraga beruvchi ijara shartnomasi tuzilgandan keyin bir ish kuni mobaynida reyestrga tegishli yozuvni kiritadi, ijara shartnomasi asl nusxasining har bittasiga hisobga olingani to‘g‘risida belgi qo‘yadi, hisobga olish yozuvi kiritilgan sanani va tartib raqamini ko‘rsatadi, uni muhr bilan tasdiqlaydi. Uch nusxada rasmiylashtirilgan ijara shartnomasining asl nusxalari bir nusxadan balans saqlovchiga, ijaraga oluvchiga beriladi va bir nusxasi ijaraga beruvchida qoladi.
32. Ijaraga beruvchi ijara shartnomasi amal qiladigan muddat mobaynida ijaraga oluvchi tomonidan zimmasiga olingan majburiyatlarning ijara shartnomasiga muvofiq zarur darajada bajarilishini muntazam nazorat qilib boradi. Ushbu maqsadlarda ijaraga beruvchi quyidagilarga haqlidir:
zarurat bo‘lganda, mulkning fizik holatini ijaraga oluvchining xo‘jalik faoliyatiga aralashmagan holda ko‘zdan kechirish;
ijaraga olingan mulkdan foydalanish shartlarini, ijaraga oluvchi tomonidan uchinchi shaxslar huquqlariga rioya qilinishini o‘rganish (servitut, garov va shu kabilar);
ijaraga oluvchining ijaraga olingan davlat mulkini yaxshilashni amalga oshirish to‘g‘risidagi murojaatini ko‘rib chiqish;
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
33. Ijaraga beruvchi ijaraga berilgan davlat mulki to‘g‘risida har chorakda hisobot choragidan keyingi oyning 10 kunigacha tegishli ravishda Qoraqalpog‘iston Respublikasi Moliya vazirligiga, viloyatlar hokimliklarining moliya boshqarmalariga va Toshkent shahar hokimligi moliya bosh boshqarmasiga hamda O‘zbekiston Respublikasi Davlat raqobat qo‘mitasiga ma’lumot taqdim etadi.
O‘zbekiston Respublikasi Davlat raqobat qo‘mitasi ijaraga berilgan davlat mulki bo‘yicha yig‘ma axborotni O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligiga har chorakda hisobot choragidan keyingi oyning 15-kunigacha taqdim etadi.
Hisobot shakli O‘zbekiston Respublikasi Davlat raqobat qo‘mitasi tomonidan Moliya vazirligi bilan birgalikda belgilanadi.
(33-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2013-yil 9-sentabrdagi 244-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2013-y., 37-son, 485-modda)
34. Davlat mulkini ijaraga berishning ushbu Nizomda ko‘rsatilmagan shartlari O‘zbekiston Respublikasining Fuqarolik kodeksiga muvofiq belgilanadi.
35. Davlat mulkini ijaraga berish shartnomasini rasmiylashtirish va tuzishda qonun hujjatlari talablariga rioya qilinishi yuzasidan ijaraga beruvchi shaxsan javob beradi.
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Balansida saqlovchi yil choragida kamida bir marta o‘zi uning yuritishida bo‘lgan davlat mulkini xatlovdan o‘tkazishga va foydalanilmayotgan davlat mulki aniqlangan taqdirda 10 kun mobaynida ijaraga beruvchiga davlat mulki joylashgan joyni, miqdori, tarkibi va boshqa umumiy tavsiflarini ko‘rsatgan holda uning haqidagi ma’lumotlarni taqdim etishga majbur.
(35-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2011-yil 30-noyabrdagi 315-sonli qaroriga asosan ikkinchi xatboshi bilan to‘ldirilgan — O‘R QHT, 2011-y., 48-son, 494-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
Ko‘rsatib o‘tilgan ma’lumotlar yashirilganligi, o‘z vaqtida taqdim etilmaganligi, shuningdek ularning buzilganligi uchun balansida saqlovchi va aybdor shaxslar qonun hujjatlariga muvofiq javob beradilar.
(35-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2011-yil 30-noyabrdagi 315-sonli qaroriga asosan uchinchi xatboshi bilan to‘ldirilgan — O‘R QHT, 2011-y., 48-son, 494-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
36. Ijara shartnomasiga muvofiq qabul qilingan majburiyatlarni tomonlar bajarmagan taqdirda ular qonun hujjatlariga muvofiq javob beradilar.
Keyingi tahrirga qarang.
37. Davlat mulkini ijaraga berish munosabati bilan paydo bo‘ladigan nizolar qonun hujjatlarida va shartnomada belgilangan tartibda hal etiladi.
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
38. Qamrab olishning to‘liqligi, o‘z vaqtida va zarur tarzda hisoblanishi, ijaraga berilgan davlat mulki bo‘yicha ijara to‘lovi to‘lanishini nazorat qilish ijaraga beruvchilar tomonidan, shuningdek belgilangan tartibda tekshirishlar amalga oshirilgan taqdirda — O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligining Nazorat-taftish bosh boshqarmasi tomonidan amalga oshiriladi.
(38-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2011-yil 30-noyabrdagi 315-sonli qaroriga asosan kiritilgan — O‘R QHT, 2011-y., 48-son, 494-modda)
Keyingi tahrirga qarang.