15.12.1950 yildagi -son
b) yuqorida qayd etilgan “a” bandning IIbandiga muvofiq Kengash a’zosi bo‘lgan har qanday alohida bojxona hududining hukumati diplomatik aloqalarni amalga oshirish, a’zolikni rad etish to‘g‘risidagi bildirishnoma uchun mas’ul bo‘lgan Konvensiya a’zosi tomon tomonidan kengashga taqdim etish yo‘li bilan a’zolikni to‘xtatadi.
e) “d” bandida yuqorida qayd etilgan konvensiyalarni talqin qilish va qo‘llash bo‘yicha nizolarni hal qilish uchun yarashuv tavsiyalarini ishlab chiqish, ushbu konvensiyalarning qoidalariga muvofiq; nizo taraflari o‘zlari uchun Kengash tavsiyalarini majburiy deb hisoblashlari mumkin;
a) kengashning har bir a’zosi bir ovozga ega, Kengash a’zosi ushbu a’zoga ta’sir qilmaydigan 3-moddaning “d” bandida qayd etilgan amaldagi konvensiyalarni talqin qilish, qo‘llash yoki o‘zgartirish masalasida ovoz berish huquqiga ega bo‘lmagan hollar bundan mustasno.
b) Kengash qarorlari ishtirokchilarning uchdan ikki qismi va ovoz berish huquqiga ega bo‘lgan ko‘pchilik tomonidan qabul qilinadi, 6-moddaning “b” bandida keltirilgan hollar bundan mustasno. Kengash xar qanday masala bo‘yicha ovoz berish huquqiga ega bo‘lgan Kengash a’zolarining yarmidan kami mavjud bo‘lsa, ushbu masala bo‘yicha qaror qabul qilmaydi.
a) Kengash har bir a’zosining hududida o‘z vazifalarini ushbu Konvensiyaga ilovada ko‘rsatilgan darajada bajarish uchun zarur bo‘lgan huquq layoqatiga ega bo‘ladi.
12-modda “b” bandida ko‘zda tutilgan baholash ko‘lamini aniqlashda Kengash ushbu guruh a’zoligini hisobga oladi.
Ushbu Konvensiyaning amal qilish muddati cheklanmagan, lekin u 17-moddaning “a” bandiga muvofiq kuchga kirgan kundan boshlab besh yil o‘tganidan keyin istalgan vaqtda har bir Konvensiya a’zosi Tomon ushbu Konvensiyadan chiqib ketishi mumkin. Pulni olib qo‘yish Belgiya Tashqi ishlar vazirligiga pul olish to‘g‘risida bildirishnoma kelganidan bir yil o‘tib kuchga kiradi. Belgiya Tashqi ishlar vazirligi imzolangan va unga qo‘shilgan barcha hukumatlarni va bosh kotibni har bir chekinish to‘g‘risida xabardor qiladi.
i). III moddaning maqsadlari uchun “mulk va aktivlar” so‘zlari, shuningdek, qonun bilan belgilangan vazifalarini bajarishda Kengash boshqaradigan mulk va mablag‘larni ham o‘z ichiga oladi;
ii). V moddada “a’zolarning vakillari” deganda barcha vakillar, o‘rinbosarlar, maslahatchilar, texnik ekspertlar va delegatsiyalar kotiblari tushuniladi.
Kengash, yuqoridagi 6-bo‘limda ko‘rsatilgan huquqlarini amalga oshirishda, har qanday a’zoning har qanday taklifini hisobga oladi va agar Kengash uning manfaatlariga zarar yetkazmaydi deb hisoblasa, bu takliflar bo‘yicha chora ko‘radi.
12 va 13-bo‘limlarning qoidalari shtat vakili yoki vakili bo‘lgan shaxsning fuqaroligi davlatining hokimiyatiga taalluqli emas.
17-bo‘limida ko‘rsatilgan imtiyoz va immunitetlardan tashqari, Kengash Bosh kotibi o‘zi, turmush o‘rtog‘i va 21 yoshga to‘lmagan bolalari, xalqaro huquq bo‘yicha diplomatik vakolatxonalar rahbarlariga berilgan imtiyozlar va immunitetlar, imtiyozlar va huquqlardan bahramand bo‘ladi.
Kengashning ko‘rsatmalarini bajarayotgan mutaxassislarga (VI moddada ko‘rsatilgan mansabdor shaxslardan tashqari) topshiriqni bajarish vaqtida, shu jumladan xizmat safarlari paytida o‘z vazifalarini mustaqil bajarish uchun zarur bo‘lgan imtiyozlar, immunitetlar va huquqlar beriladi. Xususan, ular quyidagilar bilan ta’minlanadi:
Kengash a’zolari vakillariga kengash majlislarida, doimiy texnik qo‘mita va Kengashning boshqa qo‘mitalarida o‘z vazifalarini amalga oshirish jarayonida va yig‘ilish o‘tkaziladigan joyga va undan keyin 16 va 20-bo‘limlarida ko‘rsatilgan mansabdor shaxslarga mahalliy hokimiyat organlari tomonidan ularning rasmiy sifatlarida amalga oshirayotgan har qanday faoliyati munosabati bilan mamlakatni tark etishni talab qilish mumkin emas. Biroq, har qanday shaxs tomonidan o‘z vazifalarini bajarish bilan bog‘liq bo‘lmagan holda amalga oshirilgan mamlakatda imtiyozlarni suiiste’mol qilgan taqdirda, bunday talab unga ushbu mamlakat hukumati tomonidan taqdim etilishi mumkin, agar:
I) kengash a’zolarining yoki diplomatik immunitetdan foydalanadigan shaxslarning vakillari 18-bo‘limiga binoan mamlakatni ushbu mamlakatda diplomatik vakillarga nisbatan qo‘llaniladigan diplomatik tartib-qoidalardan farqli ravishda tark etishga da’vo qilinishi mumkin emas.
II) 18-bo‘limining amal qilmaydigan mansabdor shaxsiga nisbatan, mamlakatdan chiqib ketish to‘g‘risidagi qaror ma’lum bir mamlakatning tashqi ishlar vazirining roziligi bilan amalga oshirilmaydi va bunday tasdiqni faqat Kengash bosh kotibi bilan maslahatlashganidan keyin olish kerak va agar chiqarib yuborish tartibi rasmiy shaxsga nisbatan qo‘llanilsa, Kengash Bosh kotibi bunday jarayonni unga qarshi ochilgan shaxs nomidan kiritish huquqiga ega.
b) immunitet himoyasi 19 va 21-bo‘limlari qoidalariga muvofiq olib tashlanmagan taqdirda, kengashning har qanday mansabdor shaxsiga daxldor bo‘lgan nizolar.