LexUZ sharhi
Mazkur Qonun O‘zbekiston Respublikasining 2021-yil 14-iyuldagi O‘RQ-701-sonli “Litsenziyalash, ruxsat berish va xabardor qilish tartib-taomillari to‘g‘risida”gi Qonuniga asosan o‘z kuchini yo‘qotgan.
Ushbu Qonunning maqsadi tadbirkorlik faoliyati sohasidagi ruxsat berish tartib-taomillariga doir munosabatlarni tartibga solishdan iborat.
2-modda. Tadbirkorlik faoliyati sohasidagi ruxsat berish tartib-taomillari to‘g‘risidagi qonunchilik
(2-moddaning nomi O‘zbekiston Respublikasining 2021-yil 21-apreldagi O‘RQ-683-sonli Qonuni tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 21.04.2021-y., 03/21/683/0375-son)
Tadbirkorlik faoliyati sohasidagi ruxsat berish tartib-taomillari to‘g‘risidagi qonunchilik ushbu Qonun va boshqa qonunchilik hujjatlaridan iboratdir.
(2-moddaning birinchi qismi O‘zbekiston Respublikasining 2021-yil 21-apreldagi O‘RQ-683-sonli Qonuni tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 21.04.2021-y., 03/21/683/0375-son)
Ushbu Qonunning amal qilishi tadbirkorlik faoliyati sohasidagi ruxsat berish tartib-taomillarining quyidagi turlariga nisbatan tatbiq etilmaydi:
tadbirkorlik subyektlarini, bitimlarni, huquqlarni va mol-mulkni davlat ro‘yxatidan o‘tkazish hamda hisobga qo‘yish;
akkreditatsiya qilish, sertifikatlashtirish, standartlashtirish, metrologiya va texnik jihatdan tartibga solish;
Agar O‘zbekiston Respublikasining xalqaro shartnomasida O‘zbekiston Respublikasining tadbirkorlik faoliyati sohasidagi ruxsat berish tartib-taomillari to‘g‘risidagi qonunchiligida nazarda tutilganidan boshqacha qoidalar belgilangan bo‘lsa, xalqaro shartnoma qoidalari qo‘llaniladi.
(2-moddaning uchinchi qismi O‘zbekiston Respublikasining 2021-yil 21-apreldagi O‘RQ-683-sonli Qonuni tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 21.04.2021-y., 03/21/683/0375-son)
vakolatli organlar — qonunchilik hujjatlari bilan zimmasiga tadbirkorlik subyektlariga ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatlarni berish vazifasi yuklatilgan davlat organlari va boshqa tashkilotlar;
(3-moddaning ikkinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasining 2021-yil 21-apreldagi O‘RQ-683-sonli Qonuni tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 21.04.2021-y., 03/21/683/0375-son)
ruxsat berishga doir talablar va shartlar — ruxsat etish xususiyatiga ega hujjat asosida harakatni bajarish va (yoki) muayyan faoliyatni amalga oshirishda tadbirkorlik subyekti tomonidan bajarilishi shart bo‘lgan, qonunchilikda belgilangan talablar va shartlar yig‘indisi;
ruxsat etish xususiyatiga ega hujjat — vakolatli organ tomonidan qabul qilinadigan va tadbirkorlik subyektiga beriladigan, tadbirkorlik faoliyati sohasida harakatlarni bajarish va (yoki) muayyan faoliyatni amalga oshirish huquqini beradigan hamda ruxsatnoma, kelishuv, xulosa shaklida, shuningdek qonunchilikda nazarda tutilgan boshqa shakllarda ifodalanadigan qaror;
(3-moddaning uchinchi va to‘rtinchi xatboshilari O‘zbekiston Respublikasining 2021-yil 21-apreldagi O‘RQ-683-sonli Qonuni tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 21.04.2021-y., 03/21/683/0375-son)
tadbirkorlik faoliyati sohasidagi ruxsat berish tartib-taomili (ruxsat berish tartib-taomili) — harakatlarni bajarish va (yoki) muayyan faoliyatni amalga oshirish uchun ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatni berish to‘g‘risidagi arizaning topshirilishi va ko‘rib chiqilishi, ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatning berilishi, amal qilish muddatining uzaytirilishi, to‘xtatib turilishi, qayta tiklanishi, tugatilishi, qayta rasmiylashtirilishi va bekor qilinishi jarayoni bilan bog‘liq tadbirlar majmui.
Bajarilishi va (yoki) amalga oshirilishi uchun ruxsat berish tartib-taomillaridan o‘tish zarur bo‘lgan harakatlar va (yoki) faoliyat jumlasiga tadbirkorlik subyektlarining bajarilishi va (yoki) amalga oshirilishi tadbirkorlik subyektlarining huquqlariga va qonuniy manfaatlariga, fuqarolarning hayoti va sog‘lig‘iga, jamoat xavfsizligiga ziyon hamda atrof-muhitga zarar yetkazilishiga sabab bo‘lishi mumkin bo‘lgan, tartibga solinishi ruxsat berish tartib-taomillaridan tashqari boshqa usullar bilan amalga oshirilishi mumkin bo‘lmaydigan harakatlari va (yoki) faoliyati kiritilishi mumkin.
Tadbirkorlik faoliyati sohasidagi ruxsat berish tartib-taomillari qonunchiligida belgilanadi. Ruxsat berish tartib-taomillarining qonunda nazarda tutilmagan yangi turlarini joriy etish taqiqlanadi.
(4-moddaning ikkinchi qismi O‘zbekiston Respublikasining 2021-yil 21-apreldagi O‘RQ-683-sonli Qonuni tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 21.04.2021-y., 03/21/683/0375-son)
LexUZ sharhi
Qarang: O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2013-yil 15-avgustdagi 225-son qarori bilan tasdiqlangan “Tadbirkorlik faoliyati sohasidagi ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatlar ro‘yxati”.
tadbirkorlik subyektlarining huquqlari va qonuniy manfaatlari, fuqarolarning hayoti va sog‘lig‘i himoya qilinishining, jamoat xavfsizligining hamda atrof-muhit muhofaza qilinishining ta’minlanishi;
Ruxsat berish tartib-taomillari tadbirkorlik subyektlarining huquqlari va qonuniy manfaatlari, fuqarolarning hayoti va sog‘lig‘i himoya qilinishini, jamoat xavfsizligini hamda atrof-muhit muhofaza qilinishini ta’minlashi kerak.
Ruxsat berish tartib-taomillari tadbirkorlik subyektlari harakatlarni bajarganda va (yoki) muayyan faoliyatni amalga oshirganda ular uchun tovarlar (ishlar, xizmatlar) bozoridagi raqobatni cheklaydigan imtiyozlar va afzalliklar belgilamasligi kerak.
LexUZ sharhi
Ruxsat berish tartib-taomillari tadbirkorlik subyektlari uchun oshkora, ochiq va tushunarli bo‘lishi kerak.
Vakolatli organ tadbirkorlik subyektiga ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatni berishi uchun boshqa vakolatli organlar tomonidan beriladigan ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatlarni olishi talab qilingan hollarda, ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatlarni berish soddalashtirilgan tartibda “bir darcha” orqali amalga oshiriladi, bunda vakolatli organ mazkur hujjatlarni tadbirkorlik subyektining ishtirokisiz mustaqil ravishda oladi.
Ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatlarni berish tartibiga doir talablar O‘zbekiston Respublikasining butun hududida barcha vakolatli organlar va tadbirkorlik subyektlariga nisbatan yagonadir.
Tadbirkorlik subyektlarining vakolatli organlar bilan o‘zaro munosabatlarida tadbirkorlik subyektlari huquqlarining ustuvorligi prinsipi amal qiladi, unga muvofiq ruxsat berish tartib-taomillari to‘g‘risidagi qonunchiligidagi barcha bartaraf etib bo‘lmaydigan ziddiyatlar va noaniqliklar tadbirkorlik subyektlarining foydasiga talqin qilinadi.
(11-moddaning matni O‘zbekiston Respublikasining 2021-yil 21-apreldagi O‘RQ-683-sonli Qonuni tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 21.04.2021-y., 03/21/683/0375-son)
LexUZ sharhi
Shuningdek, qarang: O‘zbekiston Respublikasi “Tadbirkorlik faoliyati erkinligining kafolatlari to‘g‘risida”gi Qonunining 11-moddasi.
vakolatli organlar tomonidan berilgan ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatlarning reyestrlarini yuritish tartibini belgilaydi;
ruxsat berish tartib-taomillari to‘g‘risidagi qonunchilikning ijro etilishi ustidan nazoratni amalga oshiradi.
(12-moddaning birinchi qismi beshinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasining 2021-yil 21-apreldagi O‘RQ-683-sonli Qonuni tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 21.04.2021-y., 03/21/683/0375-son)
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi qonunchilikka muvofiq boshqa vakolatlarni ham amalga oshirishi mumkin.
(12-moddaning ikkinchi qismi O‘zbekiston Respublikasining 2021-yil 21-apreldagi O‘RQ-683-sonli Qonuni tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 21.04.2021-y., 03/21/683/0375-son)
LexUZ sharhi
Qo‘shimcha ma’lumot uchun qarang: O‘zbekiston Respublikasining “O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi to‘g‘risida”gi (yangi tahriri) Qonuni.
tadbirkorlik subyektlarining ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatni berish, amal qilish muddatini uzaytirish, to‘xtatib turish, qayta tiklash, tugatish, qayta rasmiylashtirish va bekor qilish to‘g‘risidagi arizalarini qabul qiladi hamda ko‘rib chiqadi;
ushbu Qonun talablariga va ruxsat berish tartib-taomillaridan o‘tish tartibi to‘g‘risidagi nizomlarga muvofiq belgilangan muddatlarda ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatni beradi yoki uni berishni asosli ravishda rad etadi;
berilgan ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatlarning reyestrini yuritadi va uni o‘z rasmiy veb-saytlarida joylashtiradi;
ruxsat berish tartib-taomillari masalalari yuzasidan tadbirkorlik subyektlarining og‘zaki yoki yozma, shu jumladan elektron hujjat tarzida yuborilgan so‘roviga ko‘ra bepul to‘liq axborot va malakali maslahatlar (tushuntirishlar) beradi;
(13-modda birinchi qismining beshinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasining 2015-yil 29-dekabrdagi O‘RQ-396-sonli Qonuni tahririda — O‘R QHT, 2015-y., 52-son, 645-modda)
tadbirkorlik subyektlari ruxsat berish tartib-taomillaridan o‘tish tartibi to‘g‘risidagi nizomlar bilan moneliksiz tanishib chiqishi va ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatlarni olish uchun zarur bo‘lgan hujjatlar moneliksiz taqdim etilishi uchun shart-sharoitlar yaratadi;
ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatni olish uchun zarur bo‘lgan hujjatlarni tayyorlash va to‘ldirishda tadbirkorlik subyektlariga yordam beradi;
tadbirkorlik subyektlarini va ularning arizalarini butun ish kuni davomida qabul qilish imkoniyatini beradigan ish vaqti rejimini ta’minlaydi;
LexUZ sharhi
Qo‘shimcha ma’lumot uchun qarang: O‘zbekiston Respublikasi Mehnat kodeksining VII bobi (“Ish vaqti”).
ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatlarni olish uchun zarur bo‘lgan ma’lumotlarni o‘z rasmiy veb-saytlarida joylashtiradi;
ushbu Qonunning 22, 23 va 25-moddalarida nazarda tutilgan hollarda, ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatlarning amal qilishini to‘xtatib turish, tugatish hamda ularni bekor qilish to‘g‘risida qarorlar qabul qiladi va (yoki) mazkur masalalarni sud tartibida ko‘rib chiqish tashabbusi bilan chiqadi.
(13-moddaning ikkinchi qismi O‘zbekiston Respublikasining 2021-yil 21-apreldagi O‘RQ-683-sonli Qonuni tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 21.04.2021-y., 03/21/683/0375-son)
Ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatni olish uchun tadbirkorlik subyekti tegishli vakolatli organga quyidagilarni taqdim etadi:
yuridik shaxs bo‘lgan tadbirkorlik subyektining nomi, joylashgan yeri (pochta manzili) va tashkiliy-huquqiy shakli; jismoniy shaxs bo‘lgan tadbirkorlik subyekti uchun — familiyasi, ismi, otasining ismi, fuqaroning shaxsini tasdiqlovchi hujjat ma’lumotlari, tadbirkorlik subyekti bajarmoqchi yoki amalga oshirmoqchi bo‘lgan harakat va (yoki) muayyan faoliyat ko‘rsatilgan holda ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatni berish to‘g‘risidagi ariza;
Oldingi tahrirga qarang.
(14-modda birinchi qismining uchinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasining 2015-yil 20-avgustdagi O‘RQ-391-sonli Qonuniga asosan chiqarilgan — O‘R QHT, 2015-y., 33-son, 439-modda)
ruxsat berish tartib-taomillaridan o‘tish tartibi to‘g‘risidagi nizomlarda belgilangan boshqa hujjatlar. Ruxsat berish tartib-taomillaridan o‘tish tartibi to‘g‘risidagi nizomlarda ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatni olish uchun zarur bo‘lgan hujjatlar sifatida faqat tadbirkorlik subyektining harakatni bajarish va (yoki) muayyan faoliyatni amalga oshirish imkoniyatini tasdiqlash bilan bevosita bog‘liq bo‘lgan, shuningdek mavjud bo‘lmasligi harakatni bajarish va (yoki) muayyan faoliyatni amalga oshirish chog‘ida tadbirkorlik subyektlarining huquqlari va qonuniy manfaatlariga, fuqarolarning hayoti va sog‘lig‘iga, jamoat xavfsizligiga ziyon hamda atrof-muhitga zarar yetkazilishiga sabab bo‘lishi mumkin bo‘lgan hujjatlar belgilanishi mumkin.
Ruxsat etish xususiyatiga ega hujjat berish to‘g‘risidagi arizada tadbirkorlik subyektining elektron manzili ko‘rsatilishi mumkin. Ruxsat etish xususiyatiga ega hujjat berish to‘g‘risidagi arizada tadbirkorlik subyektining elektron manzili ko‘rsatilganligi uning o‘z arizasi bo‘yicha qabul qilingan qaror to‘g‘risidagi xabarni axborot tizimi orqali elektron shaklda olishga bo‘lgan roziligidir.
(14-modda O‘zbekiston Respublikasining 2015-yil 29-dekabrdagi O‘RQ-396-sonli Qonuniga asosan ikkinchi qism bilan to‘ldirilgan — O‘R QHT, 2015-y., 52-son, 645-modda)
Tadbirkorlik subyektlari tomonidan taqdim etilgan ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatni olish uchun zarur bo‘lgan hujjatlar, vakolatli organ aksini isbotlaguniga qadar, barcha hollarda to‘g‘ri hisoblanadi.
Tadbirkorlik subyektidan ushbu moddada va ruxsat berish tartib-taomillaridan o‘tish tartibi to‘g‘risidagi nizomlarda nazarda tutilmagan hujjatlarni taqdim etishni talab qilishga yo‘l qo‘yilmaydi.
Ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatni olish uchun zarur bo‘lgan hujjatlar tadbirkorlik subyekti tomonidan vakolatli organga bevosita, pochta aloqasi vositalari orqali yoki elektron shaklda, ular olinganligi haqida xabardor qilingan holda taqdim etiladi. Elektron shaklda taqdim etilgan hujjatlar tadbirkorlik subyektining elektron raqamli imzosi bilan tasdiqlanadi.
LexUZ sharhi
Qo‘shimcha ma’lumot uchun qarang: O‘zbekiston Respublikasining “Elektron hujjat aylanishi to‘g‘risida”, “Elektron raqamli imzo to‘g‘risida”gi qonunlari.
Ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatni olish uchun tegishli vakolatli organga taqdim etilgan hujjatlar ro‘yxat bo‘yicha qabul qilinib, ro‘yxat mazkur organ tomonidan hujjatlar qabul qilingan sana to‘g‘risida belgi qo‘yilgan holda, darhol tadbirkorlik subyektiga beriladi (yuboriladi).
Ruxsat etish xususiyatiga ega tegishli hujjat harakatni bajarish va (yoki) muayyan faoliyatni amalga oshirish xususiyati va shartlarini hisobga olgan holda cheklanmagan muddatga berilishi mumkin bo‘lmagan hollarda, ruxsat berish tartib-taomillaridan o‘tish tartibi to‘g‘risidagi nizomlarda ruxsat etish xususiyatiga ega ayrim hujjatlarga nisbatan amal qilish muddatlari belgilab qo‘yilishi mumkin.
Ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatning amal qilish muddati tugagach, u tadbirkorlik subyektining arizasiga ko‘ra uzaytirilishi mumkin. Ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatning amal qilish muddatini uzaytirish haqidagi ariza vakolatli organga mazkur hujjatning amal qilish muddati tugaguniga qadar topshirilishi kerak. Ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatning amal qilish muddatini uzaytirish ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatni berish uchun nazarda tutilgan tartibda amalga oshiriladi.
LexUZ sharhi
Agar ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatni berish tanlov (tender) asosida amalga oshirilayotgan bo‘lsa, ruxsat berishga doir talablar va shartlarga tegishli ravishda rioya etgan tadbirkorlik subyekti mazkur hujjatning amal qilish muddatini uzaytirishda ustuvor huquqqa ega bo‘ladi.
Ruxsat berish tartib-taomillaridan o‘tish tartibi to‘g‘risidagi nizomlar O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi tomonidan tasdiqlanadi.
Ruxsat berish tartib-taomillaridan o‘tish tartibi to‘g‘risidagi nizomlarda quyidagilar ko‘rsatilishi kerak:
ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatning va uni berish zimmasiga yuklatilgan vakolatli organning nomi;
tadbirkorlik subyektining ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatni berish to‘g‘risidagi arizasini ko‘rib chiqish, hujjatni berish yoki uni berishni rad etish tartibi va muddatlari, shu jumladan, agar ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatni berish tanlov (tender) asosida amalga oshirilayotgan bo‘lsa, mazkur hujjatni berish uchun tanlov (tender) o‘tkazish tartibi;
ruxsat etish xususiyatiga ega zarur hujjatlarni “bir darcha” orqali berishda vakolatli organlarning boshqa vakolatli organlar bilan o‘zaro hamkorligi tartibi;
ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatning amal qilish muddatini uzaytirish, to‘xtatib turish, qayta tiklash, tugatish, mazkur hujjatni qayta rasmiylashtirish va bekor qilish tartibi;
agar tadbirkorlik subyekti tomonidan harakatlarni bajarish va (yoki) muayyan faoliyatni amalga oshirish imkoniyatini aniqlash uchun zarur bo‘lsa, ruxsat berish tartib-taomili doirasida vakolatli organ yoki jalb qilingan uchinchi shaxs tomonidan o‘tkaziladigan o‘rganishlar, tadqiqotlar, tekshirishlarning yoki boshqa ilmiy va texnik baholashlarning tugal ro‘yxati;
ruxsat etish xususiyatiga ega tegishli hujjat cheklanmagan muddatga berilishi mumkin bo‘lmagan hollarda, ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatning amal qilish muddati.
Ruxsat berish tartib-taomillaridan o‘tish tartibi to‘g‘risidagi nizomlarda ushbu Qonunga muvofiq boshqa normalar ham ko‘rsatilishi mumkin.
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi ruxsat berish tartib-taomillaridan o‘tishning soddalashtirilgan tartibini belgilashi mumkin.
Tadbirkorlik subyektining ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatni berish to‘g‘risidagi arizasi vakolatli organ tomonidan ko‘rib chiqilganligi uchun yig‘im ruxsat berish tartib-taomillaridan o‘tish tartibi to‘g‘risidagi nizomlarda belgilangan hollarda va miqdorlarda undiriladi. Yig‘im miqdori vakolatli organning ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatni berish to‘g‘risidagi arizani ko‘rib chiqish uchun qilgan xarajatlari doirasida belgilanadi.
Ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatni berganlik va uning amal qilish muddatini uzaytirganlik uchun yig‘im ruxsat berish tartib-taomillaridan o‘tish tartibi to‘g‘risidagi nizomlarda belgilangan hollarda va miqdorlarda undiriladi.
Tadbirkorlik subyektining ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatni berish to‘g‘risidagi arizasini ko‘rib chiqqanlik, hujjatni berganlik yoki uning amal qilish muddatini uzaytirganlik uchun yig‘im summalari vakolatli organlarning hisobvarag‘iga o‘tkaziladi.
Tadbirkorlik subyekti ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatni berish to‘g‘risida taqdim etgan arizasidan voz kechgan taqdirda, to‘langan yig‘im summasi qaytarilmaydi.
Tadbirkorlik subyektining ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatni berish to‘g‘risidagi arizasini vakolatli organ tomonidan ko‘rib chiqish, uni berish yoki berishni rad etish muddatlari ruxsat berish tartib-taomillaridan o‘tish tartibi to‘g‘risidagi nizomlarda belgilab qo‘yiladi va tadbirkorlik subyektining arizasi barcha zarur hujjatlar bilan qabul qilib olingan sanadan e’tiboran, shu jumladan ruxsat etish xususiyatiga ega zarur hujjatlar “bir darcha” orqali beriladigan hollarda o‘ttiz ish kunidan oshmasligi kerak.
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi ayrim harakatlar va (yoki) muayyan faoliyat uchun ularning o‘ziga xos xususiyatlarini hisobga olgan holda tadbirkorlik subyektining ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatni berish to‘g‘risidagi arizasini vakolatli organ tomonidan ko‘rib chiqish, uni berish yoki berishni rad etish muddatlarini o‘ttiz ish kunidan ortiq qilib belgilashi mumkin.
Vakolatli organ tegishli qaror qabul qilingan sanadan e’tiboran bir ish kunidan kechiktirmay tadbirkorlik subyektiga ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatni berishi (yuborishi) yoki bunday hujjatni berish rad etilganligi to‘g‘risida uni yozma shaklda, shu jumladan axborot tizimi orqali elektron shaklda xabardor qilishi shart.
(18-moddaning uchinchi qismi O‘zbekiston Respublikasining 2015-yil 29-dekabrdagi O‘RQ-396-sonli Qonuni tahririda — O‘R QHT, 2015-y., 52-son, 645-modda)
Agar vakolatli organ tadbirkorlik subyektining ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatni berish to‘g‘risidagi arizasini ko‘rib chiqish, uni berish yoki berishni rad etish muddati mobaynida tadbirkorlik subyektiga ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatni bermasa yoki uni berishni rad etmasa, tadbirkorlik subyekti ushbu moddaning birinchi qismida nazarda tutilgan muddat o‘tganidan keyin, bajarilishi va (yoki) amalga oshirilishi uchun ruxsat etish xususiyatiga ega hujjat olmoqchi bo‘lgan harakatni bajarish va (yoki) muayyan faoliyatni amalga oshirish huquqiga, bu haqda vakolatli organni yozma ravishda xabardor qilgan holda, ega bo‘ladi, ushbu moddaning ikkinchi qismida nazarda tutilgan hollar va ruxsat berish tartib-taomillaridan o‘tish tartibi to‘g‘risidagi nizomlarda belgilangan boshqa hollar bundan mustasno.
Ushbu moddaning to‘rtinchi qismida nazarda tutilgan holda vakolatli organ tadbirkorlik subyektining xabarnomasi olingandan keyin besh ish kuni ichida unga ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatni berishi shart. Ruxsat etish xususiyatiga ega hujjat olinguniga qadar, taqdim etilgan hujjatlarning ular qabul qilib olingan sana haqida belgi qo‘yilgan ro‘yxati va tadbirkorlik subyekti tomonidan vakolatli organga yo‘llangan xabarnoma ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatga tenglashtiriladi hamda shunday harakatni bajarish va (yoki) shunday faoliyatni amalga oshirish uchun asos bo‘ladi. Bunda shaxs faoliyat bilan ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatsiz shug‘ullanganlik uchun javobgarlikka tortilishi mumkin emas.
(18-moddaning beshinchi qismi O‘zbekiston Respublikasining 2015-yil 20-avgustdagi O‘RQ-391-sonli Qonuni tahririda — O‘R QHT, 2015-y., 33-son, 439-modda)
Ruxsat berish tartib-taomillaridan o‘tish tartibi to‘g‘risidagi nizomlarda tadbirkorlik subyektlari ushbu Qonun 14-moddasining birinchi qismida nazarda tutilgan hujjatlarni vakolatli organga taqdim etgan paytdan e’tiboran ular tomonidan harakatlar bajarilganligining va (yoki) muayyan faoliyat amalga oshirilganligining xabardor qilish tartibi nazarda tutilishi mumkin. Bunday holda taqdim etilgan hujjatlarning ular qabul qilib olingan sana haqida belgi qo‘yilgan ro‘yxati ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatga tenglashtiriladi.
ruxsat etish xususiyatiga ega hujjat berilishi uchun zarur bo‘lgan hujjatlarning tadbirkorlik subyekti tomonidan to‘liq bo‘lmagan hajmda taqdim etilganligi;
tadbirkorlik subyekti tomonidan taqdim etilgan hujjatlarda noto‘g‘ri yoki buzib ko‘rsatilgan ma’lumotlarning mavjudligi;
ruxsat berish tartib-taomillaridan o‘tish tartibi to‘g‘risidagi nizomlarga muvofiq o‘tkazilishi shart bo‘lgan o‘rganishlar, tadqiqotlar, tekshirishlar yoki boshqa ilmiy va texnik baholashlarning yakunlari bo‘yicha asoslantirilgan salbiy xulosa olinganligi.
Ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatni berishni boshqa asoslarga ko‘ra, shu jumladan maqsadga muvofiq emas degan vajlar bilan rad etishga yo‘l qo‘yilmaydi.
Ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatni berish rad etilganligi haqidagi xabarnoma tadbirkorlik subyektiga rad etish sabablari, qonunchilikning aniq normalari va tadbirkorlik subyekti mazkur sabablarni bartaraf etib, hujjatlarni takroran ko‘rib chiqish uchun taqdim etishi mumkin bo‘lgan muddat ko‘rsatilgan holda yozma shaklda, shu jumladan axborot tizimi orqali elektron shaklda yuboriladi (topshiriladi). Tadbirkorlik subyekti rad etish sabablarini bartaraf etishga va hujjatlarni takroran ko‘rib chiqish uchun taqdim etishga haqli bo‘lgan muddat ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatni berish rad etilganligi haqidagi yozma yoki elektron xabar olingan kundan e’tiboran o‘n ish kunidan kam bo‘lmasligi kerak.
(20-moddaning uchinchi qismi O‘zbekiston Respublikasining 2021-yil 21-apreldagi O‘RQ-683-sonli Qonuni tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 21.04.2021-y., 03/21/683/0375-son)
Tadbirkorlik subyekti ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatni berish rad etilishi uchun asos bo‘lgan sabablarni belgilangan muddatda bartaraf etgan taqdirda, hujjatlarni takroran ko‘rib chiqish, ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatni berish yoki uni berishni rad etish tadbirkorlik subyektining rad etish sabablari bartaraf etilganligi to‘g‘risidagi arizasi va rad etish sabablari bartaraf etilganligini tasdiqlovchi tegishli hujjatlar olingan kundan e’tiboran o‘n ish kunidan ko‘p bo‘lmagan muddatda vakolatli organ tomonidan amalga oshiriladi. Tadbirkorlik subyektining arizasi takroran ko‘rib chiqilganligi uchun yig‘im undirilmaydi.
Hujjatlarni takroran ko‘rib chiqishda vakolatli organ tomonidan ariza beruvchiga ilgari yozma shaklda, shu jumladan axborot tizimi orqali elektron shaklda bayon qilinmagan rad etish sabablarini vakolatli organ tomonidan keltirishga yo‘l qo‘yilmaydi, ilgari ko‘rsatilgan sabablar bartaraf etilganligini tasdiqlovchi hujjatlar bilan bog‘liq rad etish sabablari keltirilishi bundan mustasno.
(20-moddaning beshinchi qismi O‘zbekiston Respublikasining 2015-yil 29-dekabrdagi O‘RQ-396-sonli Qonuni tahririda — O‘R QHT, 2015-y., 52-son, 645-modda)
Ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatni berish rad etilganligi haqidagi xabarnomada ko‘rsatilgan muddat o‘tganidan keyin tadbirkorlik subyekti tomonidan topshirilgan ariza yangidan topshirilgan hisoblanadi va vakolatli organ tomonidan umumiy asoslarda ko‘rib chiqiladi.
Tadbirkorlik subyekti ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatni berish rad etilganligi, shuningdek vakolatli organ mansabdor shaxsining harakati (harakatsizligi) ustidan belgilangan tartibda shikoyat qilish huquqiga ega.
LexUZ sharhi
Qo‘shimcha ma’lumot uchun qarang: O‘zbekiston Respublikasining “Tadbirkorlik faoliyati erkinligining kafolatlari to‘g‘risida” Qonunining 50-moddasi.
Ruxsat etish xususiyatiga ega hujjat yo‘qolgan yoki yaroqsiz holga kelgan taqdirda tadbirkorlik subyektining arizasiga ko‘ra uning dublikati beriladi.
Vakolatli organ ariza, shuningdek hujjat yaroqsiz holga kelgan taqdirda, ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatning asl nusxasi hamda ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatning dublikati berilganligi uchun tadbirkorlik subyekti tomonidan ushbu moddaning uchinchi qismida nazarda tutilgan holda yig‘im to‘langanligini tasdiqlovchi hujjat olingan kundan e’tiboran besh ish kunidan ko‘p bo‘lmagan muddatda ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatning dublikatini berishi (yuborishi) shart.
Ruxsat berish tartib-taomillaridan o‘tish tartibi to‘g‘risidagi nizomlarda belgilangan hollarda, ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatning dublikatini berganlik uchun tadbirkorlik subyektining ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatni berish to‘g‘risidagi arizasi vakolatli organ tomonidan ko‘rib chiqilganligi uchun, dublikatni berish haqidagi ariza topshirilgan sanadagi holatga ko‘ra, to‘lanadigan summaning yarmi miqdorida yig‘im undirilishi mumkin. Yig‘im summasi vakolatli organlar hisobvarag‘iga o‘tkaziladi.
ruxsat berishga doir talablar va shartlar tadbirkorlik subyekti tomonidan buzilganligi aniqlanganda;
tadbirkorlik subyekti tomonidan vakolatli organning tadbirkorlik subyekti zimmasiga aniqlangan qoidabuzarliklarni bartaraf etish majburiyatini yuklovchi qarori bajarilmaganda.
Ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatning amal qilishini to‘xtatib turish sud tartibida amalga oshiriladi, favqulodda vaziyatlar, epidemiyalar hamda aholining hayoti va sog‘lig‘i uchun boshqa haqiqiy xavf yuzaga kelishining oldini olish bilan bog‘liq holda o‘n ish kunidan ko‘p bo‘lmagan muddatga to‘xtatib turish hollari bundan mustasno.
Vakolatli organning ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatning amal qilishini to‘xtatib turish to‘g‘risidagi qarori tadbirkorlik subyektiga qaror qabul qilingan kundan e’tiboran bir ish kunidan kechiktirmay, ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatning amal qilishini to‘xtatib turish sabablari va qonunchilikning normalari aniq ko‘rsatilgan holda, yozma shaklda yetkaziladi.
(22-moddaning uchinchi qismi O‘zbekiston Respublikasining 2021-yil 21-apreldagi O‘RQ-683-sonli Qonuni tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 21.04.2021-y., 03/21/683/0375-son)
Sudning ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatning amal qilishini to‘xtatib turish to‘g‘risidagi qarori tadbirkorlik subyektiga qonunchilik belgilangan muddatlarda yetkaziladi.
(22-moddaning to‘rtinchi qismi O‘zbekiston Respublikasining 2021-yil 21-apreldagi O‘RQ-683-sonli Qonuni tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 21.04.2021-y., 03/21/683/0375-son)
Vakolatli organ yoki sud ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatning amal qilishi to‘xtatib turilishiga sabab bo‘lgan holatlarning tadbirkorlik subyekti tomonidan bartaraf qilinishi muddatini belgilashi shart. Ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatning amal qilishini to‘xtatib turishga sabab bo‘lgan holatlarning tadbirkorlik subyekti tomonidan bartaraf qilinishi muddati tadbirkorlik subyekti ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatning amal qilishini to‘xtatib turish to‘g‘risidagi qarorni olgan kundan e’tiboran besh ish kunidan kam bo‘lmasligi kerak.
Ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatning amal qilishini to‘xtatib turishga sabab bo‘lgan holatlar tadbirkorlik subyekti tomonidan bartaraf etilgan taqdirda, ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatning amal qilishini to‘xtatib turish to‘g‘risida qaror qabul qilgan vakolatli organ yoki sud ko‘rsatilgan holatlar bartaraf etilganligi to‘g‘risida tasdiqnoma olingan kundan e’tiboran besh ish kuni ichida ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatning amal qilishini qayta tiklash to‘g‘risida qaror qabul qilishi shart.
Vakolatli organning ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatning amal qilishini to‘xtatib turish to‘g‘risidagi qarori ustidan belgilangan tartibda shikoyat qilinishi mumkin.
LexUZ sharhi
Qo‘shimcha ma’lumot uchun qarang: O‘zbekiston Respublikasi “Tadbirkorlik faoliyati erkinligining kafolatlari to‘g‘risida”gi Qonunining 50-moddasi.
Ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatning amal qilishini to‘xtatib turish sud tomonidan asossiz deb topilgan taqdirda, vakolatli organ tadbirkorlik subyekti oldida u ko‘rgan zarar miqdorida javobgar bo‘ladi, ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatning amal qilishi esa, uning to‘xtatib turilishi sud tomonidan asossiz deb topilgan paytdan e’tiboran qayta tiklangan hisoblanadi.
LexUZ sharhi
Batafsil ma’lumot uchun qarang: O‘zbekiston Respublikasi “Tadbirkorlik faoliyati erkinligining kafolatlari to‘g‘risida”gi Qonunining 42-moddasi va O‘zbekiston Respublikasi Iqtisodiy protsessual kodeksining 27-bobi (“Huquqiy ta’sir choralarini qo‘llash to‘g‘risidagi ishlarni yuritish”).
tadbirkorlik subyekti ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatning amal qilishini tugatish to‘g‘risida ariza bilan murojaat etganda;
yuridik shaxs bo‘lgan tadbirkorlik subyekti tugatilganda — tugatilgan paytdan e’tiboran yoki uning faoliyati qayta tashkil etish natijasida tugatilganda — qayta tashkil etilgan paytdan e’tiboran, bundan uning o‘zgartirilishi, shuningdek yangidan vujudga kelgan yuridik shaxsni davlat ro‘yxatidan o‘tkazish sanasida qayta tashkil etilayotgan yuridik shaxslarda ayni bir harakatni va (yoki) faoliyatni bajarish va (yoki) amalga oshirish uchun ruxsat etish xususiyatiga ega hujjat mavjud bo‘lgan taqdirda qo‘shib yuborilishi mustasno;
(23-moddaning birinchi qismi uchinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasining 2017-yil 18-apreldagi O‘RQ-429-sonli Qonuni tahririda — O‘R QHT, 2017-y., 16-son, 265-modda)
jismoniy shaxs bo‘lgan tadbirkorlik subyekti davlat ro‘yxatidan o‘tkazilganligi to‘g‘risidagi guvohnomaning amal qilishi tugatilganda;
jismoniy shaxs bo‘lgan tadbirkorlik subyekti vafot etganda, uning muomalaga layoqatliligi belgilangan tartibda cheklanganda, u muomalaga layoqatsiz deb topilganda;
LexUZ sharhi
Qo‘shimcha ma’lumot uchun qarang: O‘zbekiston Respublikasi Fuqarolik protsessual kodeksining 30-bobi (“Fuqaroni bedarak yo‘qolgan deb topish va fuqaroni o‘lgan deb e’lon qilish”) va 31-bobi (“Fuqaroni muomala layoqati cheklangan yoki muomalaga layoqatsiz deb topish”).
tadbirkorlik subyekti ruxsat berishga doir talablar va shartlarni bir yil davomida muntazam ravishda (ikki va undan ortiq marotaba) yoki bir marotaba qo‘pol ravishda buzganda, agar mazkur qoidabuzarliklar tadbirkorlik subyektining huquqlari va qonuniy manfaatlariga, fuqarolarning hayoti va sog‘lig‘iga, jamoat xavfsizligiga ziyon hamda atrof-muhitga zarar yetkazilishiga olib kelgan bo‘lsa. Ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatning amal qilishi tugatilishiga asos bo‘ladigan qo‘pol qoidabuzarliklarning ro‘yxati ruxsat berish tartib-taomillaridan o‘tish tartibi to‘g‘risidagi nizomda nazarda tutiladi;
tadbirkorlik subyekti ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatning amal qilishi to‘xtatib turilishiga sabab bo‘lgan holatlarni vakolatli organ yoki sud tomonidan belgilangan muddatda bartaraf etmaganda;
vakolatli organning ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatni berish to‘g‘risidagi qarori qonunga xilof ekanligi aniqlanganda;
Ushbu modda birinchi qismining uchinchi, to‘rtinchi, beshinchi, to‘qqizinchi va o‘ninchi xatboshilarida ko‘rsatilgan hollar yuzaga kelishi bilan ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatning amal qilishi tugatilgan hisoblanadi.
Ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatning amal qilishi ushbu modda birinchi qismining ikkinchi xatboshisida ko‘rsatilgan holda vakolatli organ tomonidan, ushbu modda birinchi qismining oltinchi, yettinchi va sakkizinchi xatboshilarida ko‘rsatilgan hollarda esa, sud tomonidan tugatiladi.
Sudning ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatning amal qilishini tugatish to‘g‘risidagi qarori tadbirkorlik subyektiga va vakolatli organga qonunchilikda belgilangan muddatlarda yetkaziladi.
(23-moddaning to‘rtinchi qismi O‘zbekiston Respublikasining 2021-yil 21-apreldagi O‘RQ-683-sonli Qonuni tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 21.04.2021-y., 03/21/683/0375-son)
Vakolatli organning ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatning amal qilishini tugatish to‘g‘risidagi qarori tadbirkorlik subyektiga ushbu qaror qabul qilingan kundan e’tiboran bir ish kunidan kechiktirmay yozma shaklda, ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatning amal qilishini tugatish sabablari va qonunchilikning aniq normalari ko‘rsatilgan holda yetkaziladi. Ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatning amal qilishini tugatish to‘g‘risidagi qaror tadbirkorlik subyekti tomonidan olingan kundan e’tiboran o‘n kun ichida ruxsat etish xususiyatiga ega hujjat vakolatli organga qaytarilishi va yo‘q qilinishi kerak.
(23-moddaning beshinchi qismi O‘zbekiston Respublikasining 2021-yil 21-apreldagi O‘RQ-683-sonli Qonuni tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 21.04.2021-y., 03/21/683/0375-son)
Yuridik shaxs bo‘lgan tadbirkorlik subyekti o‘zgartirilganda, uning nomi yoki joylashgan yeri (pochta manzili) o‘zgargan taqdirda, tadbirkorlik subyekti yoxud uning huquqiy vorisi qayta ro‘yxatdan o‘tgandan keyin yetti ish kuni ichida vakolatli organga ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatni qayta rasmiylashtirish to‘g‘risidagi arizani ko‘rsatilgan ma’lumotlarni tasdiqlovchi hujjatlarni ilova qilgan holda topshirishi shart.
Jismoniy shaxs bo‘lgan tadbirkorlik subyektining unga davlat ro‘yxatidan o‘tkazilganligi haqida berilgan guvohnomada ko‘rsatilgan familiyasi, ismi, otasining ismi yoki faoliyat ko‘rsatadigan joyi o‘zgargan taqdirda, tadbirkorlik subyekti qayta ro‘yxatdan o‘tgandan keyin yetti ish kuni ichida vakolatli organga ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatni qayta rasmiylashtirish to‘g‘risidagi arizani ko‘rsatilgan ma’lumotlarni tasdiqlovchi hujjatlarni ilova qilgan holda topshirishi shart.
Yangidan vujudga kelgan yuridik shaxsni davlat ro‘yxatidan o‘tkazish sanasida ayni bir harakatni va (yoki) faoliyatni bajarish va (yoki) amalga oshirish uchun ruxsat etish xususiyatiga ega hujjati mavjud yuridik shaxslar bo‘lgan tadbirkorlik subyektlari qo‘shib yuborilgan taqdirda, ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatning ushbu moddaning birinchi qismida belgilangan tartibda qayta rasmiylashtirilishiga yo‘l qo‘yiladi.
Ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatdagi mavjud ma’lumotlar ushbu moddaning birinchi — uchinchi qismlarida nazarda tutilmagan hollarda o‘zgargan taqdirda, ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatni qayta rasmiylashtirish tadbirkorlik subyektining tegishli hujjatlar ilova qilingan arizasi bo‘yicha amalga oshiriladi.
(24-modda O‘zbekiston Respublikasining 2017-yil 18-apreldagi O‘RQ-429-sonli Qonuniga asosan uchinchi va to‘rtinchi qismlar bilan to‘ldirilgan — O‘R QHT, 2017-y., 16-son, 265-modda)
Hujjatlar tadbirkorlik subyekti tomonidan vakolatli organga bevosita, pochta aloqa vositalari orqali yoki elektron shaklda, ular olinganligi haqida xabardor qilingan holda taqdim etiladi. Elektron shaklda taqdim etilgan hujjatlar tadbirkorlik subyektining elektron raqamli imzosi bilan tasdiqlanadi.
LexUZ sharhi
Qarang: O‘zbekiston Respublikasining “Elektron hujjat aylanishi to‘g‘risida”, “Elektron raqamli imzo to‘g‘risida”gi qonunlari.
Ruxsat etish xususiyatiga ega hujjat qayta rasmiylashtirilguniga qadar, ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatni qayta rasmiylashtirish to‘g‘risida ariza bergan tadbirkorlik subyekti yoki uning huquqiy vorisi (merosxo‘r) ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatni qayta rasmiylashtirish to‘g‘risida berilgan, qabul qilib olingan sanasi haqida vakolatli organning belgisi qo‘yilgan ariza asosida unda ko‘rsatilgan harakatni va (yoki) faoliyatni bajaradi yoki amalga oshiradi.
Ruxsat etish xususiyatiga ega hujjat qayta rasmiylashtirilganda vakolatli organ berilgan ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatlar reyestriga tegishli o‘zgartishlar kiritadi.
Ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatni qayta rasmiylashtirish va berish ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatni qayta rasmiylashtirish to‘g‘risidagi ariza tegishli hujjatlar ilova qilingan holda vakolatli organ tomonidan qabul qilib olingan kundan e’tiboran besh ish kunidan ko‘p bo‘lmagan muddatda amalga oshiriladi.
Ruxsat berish tartib-taomillaridan o‘tish tartibi to‘g‘risidagi nizomlarda belgilangan hollarda, ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatni qayta rasmiylashtirganlik uchun tadbirkorlik subyektining ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatni berish to‘g‘risidagi arizasi vakolatli organ tomonidan ko‘rib chiqilganligi uchun qayta rasmiylashtirish to‘g‘risida ariza topshirilgan sanadagi holatga ko‘ra, to‘lanadigan summaning yarmi miqdorida yig‘im undiriladi. Yig‘im summasi vakolatli organlar hisobvarag‘iga o‘tkaziladi.
Tadbirkorlik subyektidan ushbu moddada nazarda tutilmagan hujjatlarni taqdim etishni talab qilishga yo‘l qo‘yilmaydi.
Bajarilishi va amalga oshirilishi uchun ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatlar olish lozim bo‘lgan harakatni va (yoki) muayyan faoliyatni ushbu moddaning birinchi va ikkinchi qismlari talablarini buzgan holda bajarish va amalga oshirish belgilangan tartibda javobgarlikka sabab bo‘ladi.
tadbirkorlik subyektining ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatni bekor qilish to‘g‘risidagi arizasiga ko‘ra;
ruxsat etish xususiyatiga ega hujjat qalbaki hujjatlardan foydalangan holda olinganligi fakti aniqlanganda.
Ruxsat etish xususiyatiga ega hujjat ushbu modda birinchi qismining ikkinchi xatboshisida ko‘rsatilgan holda vakolatli organ tomonidan, ushbu modda birinchi qismining uchinchi xatboshisida ko‘rsatilgan holda esa, sud tomonidan bekor qilinadi.
Sudning ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatni bekor qilish to‘g‘risidagi qarori tadbirkorlik subyekti tomonidan olingan kundan e’tiboran o‘n kun ichida ruxsat etish xususiyatiga ega hujjat vakolatli organga qaytarilishi va yo‘q qilinishi kerak.
Ruxsat etish xususiyatiga ega hujjat bekor qilinganligi to‘g‘risidagi axborot ommaviy axborot vositalarida, shuningdek vakolatli organning rasmiy veb-saytida e’lon qilinishi kerak.
(25-moddaning to‘rtinchi qismi O‘zbekiston Respublikasining 2015-yil 29-dekabrdagi O‘RQ-396-sonli Qonuni tahririda — O‘R QHT, 2015-y., 52-son, 645-modda)
Sudning ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatni bekor qilish to‘g‘risidagi qarori ruxsat etish xususiyatiga ega hujjat berilgan sanadan e’tiboran amal qiladi.
Sudning ruxsat etish xususiyatiga ega hujjatni bekor qilish to‘g‘risidagi qarori ustidan belgilangan tartibda shikoyat qilinishi mumkin.
LexUZ sharhi
Qarang: O‘zbekiston Respublikasi Iqtisodiy protsessual kodeksining IV-bo‘limi (“Iqtisodiy sudlarning sud hujjatlarini qayta ko‘rish bo‘yicha ish yuritish”).
(26-moddaning matni O‘zbekiston Respublikasining 2021-yil 21-apreldagi O‘RQ-683-sonli Qonuni tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 21.04.2021-y., 03/21/683/0375-son)
Ruxsat berish tartib-taomillari to‘g‘risidagi qonunchilikni buzganlikda aybdor shaxslar belgilangan tartibda javobgar bo‘ladi.
(27-modda O‘zbekiston Respublikasining 2021-yil 21-apreldagi O‘RQ-683-sonli Qonuni tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 21.04.2021-y., 03/21/683/0375-son)
LexUZ sharhi
Qarang: O‘zbekiston Respublikasi Ma’muriy javobgarlik to‘g‘risidagi kodeksining 2415-moddasi va O‘zbekiston Respublikasi Jinoyat kodeksining 1925-moddasi.
(28-moddaning nomi O‘zbekiston Respublikasining 2021-yil 21-apreldagi O‘RQ-683-sonli Qonuni tahririda — Qonunchilik ma’lumotlari milliy bazasi, 21.04.2021-y., 03/21/683/0375-son)
davlat boshqaruvi organlari ushbu Qonunga zid bo‘lgan o‘z normativ-huquqiy hujjatlarini qayta ko‘rib chiqishlari va bekor qilishlarini ta’minlasin.
LexUZ sharhi