LexUZ sharhi
Mazkur qaror O‘zbekistan Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2022-yil 5-avgustdagi 431-sonli “O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi huzuridagi Davlat moliyaviy nazorati inspeksiyasi faoliyatini tashkil etish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi qaroriga asosan o‘z kuchini yo‘qotgan.
Respublika Davlat budjetiga aksiz solig‘ining to‘liq va o‘z vaqtida tushishi ustidan davlat nazoratini kuchaytirish maqsadida Vazirlar Mahkamasi qaror qiladi:
1. 1997-yil 1-yanvardan boshlab 1-ilovaga muvofiq ro‘yxat bo‘yicha aksiz solig‘i solinadigan mahsulot ishlab chiqaruvchi korxonalarda O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligining moliya inspektorlari lavozimi joriy etilsin.
Keyingi tahrirga qarang.
2. O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligining budjetga aksiz solig‘i to‘liq va o‘z vaqtida tushishi ustidan nazoratni o‘rnatuvchi moliya inspektorlari to‘g‘risidagi Nizom 2-ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
Keyingi tahrirga qarang.
3. Moliya inspektorlari lavozimlari joriy etilishi munosabati bilan 1997-yil 1-yanvardan boshlab O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligining shtatdagi xodimlari soni 47 kishiga, shu jumladan moliya inspektorlari faoliyatini muvofiqlashtiruvchi bo‘lim tashkil etish uchun Markaziy apparat xodimlari soni 3 kishiga ko‘paytirilsin.
Keyingi tahrirga qarang.
4. 1-ilovada ko‘rsatib o‘tilgan korxonalarning rahbarlari O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligining moliya inspektorlari ishini tashkil etish uchun ish joylari bilan ta’minlasinlar.
Keyingi tahrirga qarang.
5. O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligining moliya inspektorlariga hozirgi vaqtda Davlat soliq qo‘mitasi markaziy apparati davlat bosh soliq inspektorlari uchun amalda bo‘lgan mehnatga haq to‘lash shartlari joriy etilsin.
1997-yilgi respublika budjetida qo‘shimcha ravishda ajratilgan xodimlarga sarflanadigan xarajatlarga zarur mablag‘larni nazarda tutsin;
moliya inspektorlari lavozimlarini bo‘lim boshliqlari va O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi Nazorat-taftish boshqarmasining Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri bo‘yicha bosh nazoratchi-taftishchilari orasidan yuqori malakali xodimlar bilan butlansin.
Keyingi tahrirga qarang.
7. Mazkur qarorning bajarilishini nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining o‘rinbosari B. S. Hamidov zimmasiga yuklansin.
“O‘zmevasabzavotuzumsanoat” uyushmasi | ||
1. | Nukus vino zavodi (Qoraqalpog‘iston Respublikasi) | 1 |
2. | Xo‘jaobod vino zavodi (Andijon viloyati) | 1 |
3. | Buxoro vino zavodi (Buxoro viloyati) | 1 |
4. | Shahrisabz vino zavodi (Qashqadaryo viloyati) | 1 |
5. | Navoiy vino zavodi (Navoiy viloyati) | 1 |
6. | Namangan vino zavodi (Namangan viloyati) | 1 |
7. | Samarqand “Zarafshon” zavodi (Samarqand viloyati) | 1 |
8. | Bulung‘ur vino zavodi (Samarqand viloyati) | 1 |
9. | Samarqand Xovrenko nomidagi vino zavodi (Samarqand viloyati) | 1 |
10. | Denov vino zavodi (Surxondaryo viloyati) | 1 |
11. | Sirdaryo vino zavodi (Sirdaryo viloyati) | 1 |
12. | Yangiyo‘l vino zavodi (Toshkent viloyati) | 1 |
13. | “Konvin” qo‘shma korxonasi (Toshkent viloyati) | 1 |
14. | Qo‘qon vino zavodi (Farg‘ona viloyati) | 1 |
15. | Urganch vino zavodi (Xorazm viloyati) | 1 |
16. | “Toshkentvino” kombinati (Toshkent shahri) | 1 |
“Yog‘moytamakisanoat” uyushmasi | ||
1. | “Xo‘jayli MEZ” OTAJ (Qoraqalpog‘iston Respublikasi) | 1 |
2. | “Chimboy MEZ” OTAJ (Qoraqalpog‘iston Respublikasi) | 1 |
3. | “Beruniy MEZ” OTAJ (Qoraqalpog‘iston Respublikasi) | 1 |
4. | “Andijon YoMK” OTAJ (Andijon viloyati) | 1 |
5. | “Asaka MEZ” OTAJ (Andijon viloyati) | 1 |
6. | “Buxoro MEZ” OTAJ (Buxoro viloyati) | 1 |
7. | “Kogon MEZ” OTAJ (Buxoro viloyati) | 1 |
8. | “Qarshi MEZ” OTAJ (Qashqadaryo viloyati) | 1 |
9. | “Koson MEZ” OTAJ (Qashqadaryo viloyati) | 1 |
10. | “Uchqo‘rg‘on MEZ” OTAJ (Namangan viloyati) | 1 |
11. | “Namangan MEZ” OTAJ (Namangan viloyati) | 1 |
12. | “Kattaqo‘rg‘on YoMK” OTAJ (Samarqand viloyati) | 1 |
13. | “Surxonoziqovqatsanoat” OTAJ (Surxondaryo viloyati) | 1 |
14. | “Guliston MEZ” OTAJ (Sirdaryo viloyati) | 1 |
15. | “Yangiyo‘l YoMK” OTAJ (Toshkent viloyati) | 1 |
16. | “Qo‘qon YoMK” OTAJ (Farg‘ona viloyati) | 1 |
17. | “Farg‘ona YoMK” OTAJ (Farg‘ona viloyati) | 1 |
18. | “Urganch YoMK” OTAJ (Xorazm viloyati) | 1 |
19. | “Toshkent YoMK” OTAJ (Toshkent shahri) | 1 |
“O‘zkimyosanoat” uyushmasi | ||
1. | Andijon spirt zavodi (Andijon viloyati) | 1 |
2. | Qo‘qon spirt zavodi (Farg‘ona viloyati) | 1 |
3. | Yangiyo‘l spirt zavodi (Toshkent viloyati) | 1 |
“O‘zbekneftgaz” milliy korporatsiyasi | ||
1. | “Sho‘rtangaz” GIB (Qashqadaryo viloyati) | 1 |
2. | “Muborakgaz” GIB (Qashqadaryo viloyati) | 1 |
3. | “Qarshineft” NIB (Qashqadaryo viloyati)� | 1 |
4. | “O‘zneftniqaytaishlash DIB (Farg‘ona viloyati) | 1 |
5. | “Urganchtransgaz” DK (Xorazm viloyati) | 1 |
6. | “O‘ztransgaz” DB (Toshkent shahri) | 1 |
JAMI: | 44 |
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Mazkur Nizom O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 1996-yil 9-avgustdagi PF-1504-son Farmoniga muvofiq ishlab chiqilgan va soliqlar to‘g‘risidagi qonun hujjatlariga muvofiq aksiz solig‘ining to‘g‘ri hisoblanishi, to‘liq va o‘z vaqtida tushishi uchun moliya inspektorlarining huquqlari, vazifalari va javobgarliklarini belgilab beradi.
1. O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligining moliya inspektorlari lavozimi aksiz solig‘i to‘lovchi korxonalarda O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi tomonidan tasdiqlangan ro‘yxatga muvofiq joriy etiladi.
2. Moliya inspektorlari O‘zbekiston Respublikasi Moliya vaziri tomonidan lavozimiga tayinlanadilar va lavozimidan ozod etiladilar.
Keyingi tahrirga qarang.
3. O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligining moliya inspektorlari joriy etiladigan korxonalar ularning ishini tashkil etish uchun ish joylari bilan ta’minlaydilar. Korxonalarning soliqlarini hisoblab chiqish funksiyasi yuklangan xizmatlari o‘z ishlarini moliya inspektorlari bilan bahamjihat amalga oshiradilar.
Moliya inspektorlari korxonaning ish kuni davomida ishlaydilar va quyidagi asosiy funksiyalarni bajaradilar:
aksiz solig‘i solinadigan mahsulotlarning amalda ishlab chiqarilishi, foydalanilishi va sotilishi hajmlarining buxgalterlik hisobi va hisoboti ma’lumotlariga mosligi, aksiz solig‘i to‘g‘ri hisoblab chiqilishi va o‘z vaqtida to‘lanishi ustidan nazoratni amalga oshiradilar. har o‘n kunda, buxgalteriya hisoboti ma’lumotlari asosida haqiqatda yuklab jo‘natilgan mahsulotlarni ularning sotilgan hajmlari bilan solishtiradilar;
Davlat soliq qo‘mitasining “Davlat soliq organlarida soliqlarning operativ-buxgalteriya hisobini va budjetga boshqa majburiy to‘lovlar hisobini yuritish tartibi to‘g‘risida” 1995-yil 24-martdagi 9-son Yo‘riqnomasiga muvofiq aksiz solig‘i solinadigan mahsulotlarning har bir turi bo‘yicha aksiz solig‘ini hisoblab chiqarish va to‘lash bo‘yicha shaxsiy schyotlar kartochkasini yuritadilar;
har kuni aksiz solig‘i solinadigan mahsulot yuklab jo‘natilganligi va haqi to‘langanligi, aksiz solig‘i to‘langanligi to‘g‘risida jamlama vedomostlar tuzadilar, ular asosida budjetga to‘lanishi kerak bo‘lgan aksiz solig‘i summasi hisob-kitobini tuzadilar;
har oyda korxonalarning ombor binolarida tayyor mahsulot qoldiqlarini tahlil qiladilar hamda ularning buxgalterlik hisobi ma’lumotlariga mosligini tekshiradilar;
aksiz solig‘i solinadigan mahsulotga aksiz markalari to‘liq markirovka qilinishi hamda sotib olingan aksiz markalarining ishlab chiqarilayotgan mahsulot hajmiga muvofiqligi ustidan nazoratni amalga oshiradilar;
O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligini, korxona joylashgan joy bo‘yicha soliq, moliya va huquqni muhofaza qilish organlarini tegishli chora-tadbirlar ko‘rish va qarshi tekshirishlarni tashkil etish qonun hujjatlari va spirtli ichimliklar va tamaki mahsulotlarini aksiz markalari bilan markirovka qilish tartibi buzilishi hollari to‘g‘risida operativ xabardor qiladilar;
debitorlik qarzlari mavjud bo‘lgan taqdirda debitorlar bilan solishtirish dalolatnomalari o‘z vaqtida o‘tkazilishi ustidan nazoratni amalga oshiradilar va qarzdor korxonaga muddatida to‘lanmagan aksiz solig‘i to‘lash hisobiga inkaso topshirig‘i berish maqsadida ularning natijalarini tegishli soliq organlariga ma’lum qiladilar;
korxonaning tegishli xizmati bilan birgalikda to‘lash muddatlari bo‘yicha avans to‘lovlari hisob-kitoblarini tuzadilar;
o‘z shaxsiy schyotlarining aksiz to‘lash muddatlari bo‘yicha avans to‘lovlari ma’lumotlarini soliq organlari ma’lumotlari bilan solishtiradilar va ularda tafovutlar aniqlangan taqdirda tegishli o‘zgartirishlar kiritadilar;
ishlab chiqarish ko‘rsatkichlari asosida aksiz solig‘i tushumlari prognozlarini tuzadilar va ularni yil choragi boshlanishidan bir oy oldin O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligiga va tegishli moliya organlariga taqdim etadilar.
Keyingi tahrirga qarang.
Moliya inspektorlarining o‘z zimmalariga yuklangan fuksiyalarini bajarishlarini ta’minlash maqsadida ularga quyidagi huquqlar beriladi:
aksiz soliqlarini hisoblab chiqish bilan bog‘liq bo‘lgan pul va buxgalteriya hujjatlarini tekshirish;
o‘z vakolatlarini amalga oshirish chog‘ida qonun hujjatlarida belgilangan tartibda soliq solish obyektlarini saqlash bilan bog‘liq bo‘lgan ishlab chiqarish, ombor binolarini tekshirib chiqish;
o‘z vazifalarini va o‘zlariga berilgan huquqlarni amalga oshirish chog‘ida zarur hollarda amaliy yordam ko‘rsatish uchun soliq, huquqni muhofaza qilish organlari, shuningdek, auditorlik xizmatlarini jalb etish;
banklarda aksiz solig‘i hisoblab chiqarilishini nazorat qilish uchun o‘z mijozlari hisoblangan korxonalarning operatsiyalari to‘g‘risida zarur bo‘lgan ma’lumotlarni so‘rash.
Keyingi tahrirga qarang.
O‘zbekiston Respublikasining soliqlar to‘g‘risidagi qonun hujjatlariga rioya qilinishi, aksiz soliqlari to‘g‘ri hisoblab chiqarilishi, to‘liq va o‘z vaqtida to‘lanishi ustidan nazoratni amalga oshirish;
amaldagi qonun hujjatlari buzilishiga oid hollarga doir materiallarni soliq organlariga o‘z vaqtida berish;
aksiz solig‘i belgilangan muddatlarda to‘lanishi, aksiz solig‘i tushumi to‘g‘risidagi hisobotni O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligiga va tegishli moliya organlariga taqdim etish.
Keyingi tahrirga qarang.