T/r | Chora-tadbirlar nomlanishi | Amalga oshirish mexanizmlari | Ijro muddati | Mas’ul ijrochilar |
I. ELEKTRON TIJORATNI RIVOJLANTIRISh BO‘YIChA NORMATIV-HUQUQIY VA NORMATIV BAZANI TAKOMILLAShTIRISh | ||||
1. | O‘zbekiston Respublikasining “Elektron tijorat to‘g‘risida”, “Elektron hujjat aylanishi to‘g‘risida”gi Qonunlariga o‘zgartirishlar kiritish, bunda quyidagilarni hisobga olish: elektron tijoratda ishlatiladigan terminlarga aniq tushunchalar berish; elektron tijorat subyektlari o‘rtasida hamkorlikning zamonaviy usullarini joriy etish imkoniyatlarini berish; eletron tijoratda hujjatlarning elektron shakli va ularning yuridik kuchidan foydalanish masalalarini tartibga solish; elektron tijoratda, biznes (V2V) kabi, yakuniy iste’molchi (V2S) uchun ham mahsulotlarni eksport va import qilish masalalarini tartibga solish; elektron tijoratdan foydalangan holda raqamli tovarlar (dasturiy mahsulotlar, kontent mahsulotlar) va autsorsing xizmatlarini eksport va import qilish masalalarini tartibga solish. | Normativ-huquqiy hujjat | 2019-yil | Axborot va kommunikatsiyalarni rivojlantirish vazirligi, Innovatsion rivojlanish vazirligi, Savdo-sanoat palatasi, Markaziy bank, DSQ, DBQ, Moliya vazirligi, Iqtisodiyot vazirligi, Davlat raqobat qo‘mitasi, manfaatdor vazirlik va idoralar |
2. | Elektron tijorat subyektlariga xizmat ko‘rsatish, ularning manfaatlari va xorijiy tajribani hisobga olgan holda yetkazib berish xizmatlari faoliyatini takomillashtirish, shu jumladan: elektron shaklda (elektron chek) to‘lov qabul qilingani holatini fiskal ro‘yxatdan o‘tkazish yoki kassa chekini sotuvchidan xaridorga yetkazib berish xizmati orqali yetkazish; barcha tovarlar uchun sotuvchi/xaridor nomidan elektron tijoratda kelishuvlar bo‘yicha tushiriladigan tovarlarni deklaratsiya qilishga yetkazib beruvchi xizmatlarining huquqini nazarda tutadigan tartibni joriy etish. | Normativ-huquqiy hujjat | 2018-yil | Axborot va kommunikatsiyalarni rivojlantirish vazirligi, Savdo-sanoat palatasi, Innovatsion rivojlanish vazirligi, DSQ, DBQ, Moliya vazirligi, Iqtisodiyot vazirligi, Davlat raqobat qo‘mitasi, manfaatdor vazirlik va idoralar |
3. | Elektron tijoratda tovar-kuzatuv hujjatlarini rasmiylashtirishning soddalashtirilgan tartibini nazarda tutuvchi, xususan elektron tijorat yordamida import-eksportda sotiladigan va xarid qilinadigan tovarlarning (deklaratsiya qilinishi) bojxona rasmiylashtiruvi tartibini ishlab chiqish va joriy etish. | Normativ-huquqiy hujjat | 2019-yil | DSQ, DBQ, Adliya vazirligi, Moliya vazirligi, Axborot va kommunikatsiyalarni rivojlantirish vazirligi, Savdo-sanoat palatasi |
4. | Elektron tijorat ishtirokchilari manfaatlarini himoya qilish va aholining elektron tijoratga bo‘lgan ishonchini oshirish maqsadida, eksport kelishuvlarini hisobga olgan holda elektron tijorat ishtirokchilari o‘rtasida maxsus tartib-taomillarga muvofiq kelishmovchiliklarni ko‘rib chiqish bo‘yicha maxsus arbitraj joriy etish uchun normativ-huquqiy baza shakllantirish bo‘yicha takliflar tayyorlash. | Normativ-huquqiy hujjat | 2020-yil | Adliya vazirligi, Axborot va kommunikatsiyalarni rivojlantirish vazirligi, Savdo-sanoat palatasi |
5. | Iste’molchilar, elektron tijorat subyektlari va boshqa ishtirokchilarning huquqlarini himoya qilish normalarini nazarda tutgan holda belgilangan elektron tijorat qoidalarini buzganlik uchun belgilangan javobgarlikka doir O‘zbekiston Respublikasi qonun hujjatlariga o‘zgartirishlar kiritish. | Normativ-huquqiy hujjat | 2020-yil | Davlat raqobat qo‘mitasi, Axborot va kommunikatsiyalarni rivojlantirish vazirligi, DSQ, Adliya vazirligi, Savdo-sanoat palatasi, Intellektual mulk agentligi, DBQ, Moliya vazirligi, Iqtisodiyot vazirligi, manfaatdor vazirlik va idoralar |
6. | O‘zbekiston Respublikasi hududida elektron pullar aylanm�sini huquqiy tartibga solish, shuningdek, ular tomonidan, shu jumladan xorijiy elektron karmonlar bilan elektron tijoratda to‘lovlarni amalga oshirish bo‘yicha tartibni amalga oshirish. | Normativ-huquqiy hujjat | 2019-yil | Markaziy bank, Moliya vazirligi, Axborot va kommunikatsiyalarni rivojlantirish vazirligi, DSQ, manfaatdor vazirlik va idoralar |
7. | Elektron tijoratda intelektual mulk obyektlarini (dasturiy mahsulotlar, axborot mahsulotlari) bojxona deklaratsiya qilinishi, oldi-sotdi va eksport/import qilinishi holatlarini buxgalterlik hisobiga olish, shuningdek, onlayn-xizmatlarga litsenzion bitimlar yoki obuna bo‘lish asosida foydalanish huquqini rasmiylashtirish bo‘yicha zarur hujjatlarni rasmiylashtirish uchun normativ-huquqiy bazani shakllantirish. | Normativ-huquqiy hujjat | 2019-yil | Axborot va kommunikatsiyalarni rivojlantirish vazirligi, Intelektual mulk agentligi, Innovatsion rivojlanish vazirligi, Moliya vazirligi, DBQ, DSQ |
8. | Auksion savdolari orqali mazkur platformalar foydalanuvchilarining tovarlarini sotish bo‘yicha onlayn-platformalarni yaratish imkoniyatini taqdim etish maqsadida elektron tijorat ishtirokchilari uchun internet-auksionlar o‘tkazish tartibini belgilash. | Normativ-huquqiy hujjat | 2019-yil | Axborot va kommunikatsiyalarni rivojlantirish vazirligi, Davlat raqobat qo‘mitasi, Iqtisodiyot vazirligi, Savdo-sanoat palatasi, DSQ, Adliya vazirligi |
II. ELEKTRON TIJORATNI RIVOJLANTIRISh UChUN QULAY ShART-ShAROITLARNI YaRATISh BO‘YIChA TAShKIL�Y-TEXNIK ChORA-TADBIRLAR | ||||
9. | Elektron savdo Milliy platformasini yaratish. | Texnik chora-tadbirlar kompleksi | 2019-yil | Tashqi savdo vazirligi, Axborot va kommunikatsiyalarni rivojlantirish vazirligi, Investitsiyalar bo‘yicha davlat qo‘mitasi |
10. | Xorijiy mamlakatlarning tajribasini tahlil qilish hamda ID-kartalar orqali aholini identifikatsiya qilish tizimini amalga oshirish bilan integratsiya qilinishini hisobga olgan holda Mobile-IDdan (sim-karta ichidagi elektron raqamli imzo) foydalangan holda identifikatsiya qilish tizimini joriy etish. | Chora-tadbirlar kompleksi | 2019-yil | Axborot va kommunikatsiyalarni rivojlantirish vazirligi, DSQ, DPM, mobil aloqa operatorlari |
11. | O‘zbekiston Savdo-sanoat palatasi hamda uning hududiy bo‘linmalari tomonidan elektron tijorat sohasida xizmat ko‘rsatish, jumladan: tadbirkorlik subyektlariga, o‘z faoliyatlarida elektron tijoratni joriy etishda konsultativ qo‘llab-quvvatlashda; xizmatlarni, jumladan komissiya shartnomalari asosida elektron tijoratning xorijiy platformalarida tadbirkorlik subyektlarining tovarlari va xizmatlarini sotishni tashkil etishda; Businessinfo.uz. onlayn portali orqali elektron tijoratni yuritish bo‘yicha axborot xizmatlarini ko‘rsatishda. | Chora-tadbirlar kompleksi | 2019-yil | Savdo-sanoat palatasi, Adliya vazirligi, Innovatsion rivojlanish vazirligi, Axborot va kommunikatsiyalarni rivojlantirish vazirligi, O‘zbekiston elektron tijorat assotsiatsiyasi |
III. ELEKTRON TIJORAT SOHASIDA EKSPORT SALOHIYATINI OShIRISh VA XALQARO HAMKORLIKNI RIVOJLANTIRISh | ||||
12. | HoReCa (Booking.com, Tripadvisor va boshqa tizimlar) xizmatlari segmenti xalqaro axborot tizimi orqali milliy turizm xizmatlarini amalga oshirish mexanizmlarini ishlab chiqish. | Chora-tadbirlar dasturi | 2018-yil | Turizmni rivojlantirish davlat qo‘mitasi, Axborot va kommunikatsiyalarni rivojlantirish vazi�ligi, Tashqi ishlar vazirligi |
13. | Elektron tijorat sohasida mintaqaviy va xalqaro tashkilotlar bilan hamkorlikni yo‘lga qo‘yish bo‘yicha chora-tadbirlarni amalga oshirish, shu jumladan: ShHTga a’zo davlatlarning elektron tijorat bo‘yicha Savdo-sanoat assotsiatsiyasi; elektron tijorat (ETID) bo‘yicha JSTning ish dasturi; Tariflar va savdo bo‘yicha bosh bitim (GATT, JST tovarlarini sotish bo‘yicha Kengash); Xizmatlarni sotish bo‘yicha bosh bitim (GATS, JST xizmatlarini sotish bo‘yicha kengash); Intellektual mulk aspektlari bo‘yicha bitim (TRIPS, JST TRIPS bo‘yicha Kengash). | Tashkiliy chora-tadbirlar | 2019-yil | Tashqi savdo vazirligi, TIV, Investitsiyalar bo‘yicha davlat qo‘mitasi, Axborot va kommunikatsiyalarni rivojlantirish vazirligi, Savdo-sanoat palatasi, DBQ, DSQ, Adliya vazirligi |
14. | Markaziy Osiyo mintaqasida elektron tijorat uchun maxsus sharoitlar joriy qilinishini hisobga olgan holda, qo‘shni mamlakatlar (Qozog‘iston, Qirg‘iziston, Turkmaniston va Tojikiston) bilan trans chegaraviy elektron tijoratni rivojlantirish. | Hukumatlararo bitim | 2019-yil | Tashqi savdo vazirligi, TIV, Axborot va kommunikatsiyalarni rivojlantirish vazirligi, Investitsiyalar bo‘yicha davlat qo‘mitasi, Savdo-sanoat palatasi, DBQ |
IV. ELEKTRON TIJORATNING LOGISTIK INFRATUZILMASINI RIVOJLANTIRISh | ||||
15. | Elektron tijorat subyektlariga xizmat ko‘rsatadigan yetkazib berish xizmatlarini rag‘batlantirish bo‘yicha kompleks chora-tadbirlarni ishlab chiqish va tasdiqlash. | Kompleks chora-tadbirlar | 2019-yil | Axborot va kommunikatsiyalarni rivojlantirish vazirligi, Savdo-sanoat palatasi, Iqtisodiyot vazirligi, DSQ, “O‘zavtotrans” agentligi |
16. | Elektron tijorat orqali tovarlarni yetkazib berishga ichki talabni qanoatlantirish bo‘yicha respublika hududlarida logistika markazlarini shakllantirishni hisobga olgan holda davlat-xususiy sherikchilik mexanizmini joriy etishni hisobga olib logistika infratuzilmasini yaratish. | Normativ-huquqiy hujjat | 2020-yil | Axborot va kommunikatsiyalarni rivojlantirish vazirligi, Savdo-sanoat palatasi, “O‘zavtotrans” agentligi, “O‘zbekiston pochtasi” AJ, “O‘zbekiston havo yo‘llari” MAK, “O‘zbekiston temir yo‘llari” AJ |
17. | Elektron tijorat orqali tovarlarni eksport qilish hajmini oshirishga qaratilgan, O‘zbekistonda logistika markazini barpo etish masalalarini yirik trans milliy logistika kompaniyalari (FedEx, UPS, DHLva boshqalar) bilan ishlab chiqish. | Chora-tadbirlar kompleksi | 2019-yil | Axborot va kommunikatsiyalarni rivojlantirish vazirligi, Tashqi savdo vazirligi, Investitsiyalar bo‘yicha davlat qo‘mitasi, “O‘zbekiston pochtasi” AJ, “O‘zbekiston havo yo‘llari” MAK, “O‘zbekiston temir yo‘llari” AJ, “O‘zavtotrans” agentligi |
V. ELEKTRON TIJORAT SOHASIDA KADRLAR SALOHIYATINI ShAKLLANTIRISh VA RIVOJLANTIRISh | ||||
18. | Toshkent axborot texnologiyalari universiteti hamda Toshkent davlat iqtisodiyot universitetida elektron tijorat bo‘yicha bakalavr va magistratura ta’lim yo‘nalishlarini tashkil etish. | Normativ-huquqiy hujjat | 2019-yil | Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, Axborot va kommunikatsiyalarni rivojlantirish vazirligi, Iqtisodiyot vazirligi |
19. | Elektron tijoratning barcha ishtirokchilariga mo‘ljallangan, “Elektron akademiya” loyihasi doirasida elektron tijorat bo‘yicha ixtisoslashtirilgan onlayn kurslarni tashkil etish. | Chora-tadbirlar kompleksi | 2018-yil | Axborot va kommunikatsiyalarni rivojlantirish vazirligi, Savdo-sanoat palatasi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi |
VI. AHOLI VA TADBIRKORLIK SUBYEKTLARI ORASIDA ELEKTRON TIJORATNI TARG‘IB QILISh VA OMMALAShTIRISh | ||||
20. | Har yili o‘tkaziladigan ICTWEEK Uzbekistan axborot-kommunikatsiya texnologiyalari haftaligi doirasida elektron tijoratni rivojlantirishga bag‘ishlangan chora-tadbirlarni o‘tkazish. | Tashkiliy chora-tadbirlar | Har yili | Axborot va kommunikatsiyalarni rivojlantirish vazirligi, Savdo-sanoat palatasi, Investitsiyalar bo‘yicha davlat qo‘mitasi, Tashqi savdo vazirligi |
21. | O‘zbekistonda elektron tijoratni rivojlantirish bo‘yicha chora-tadbirlarni yoritishga doir teleradiokanallarda hamda bosma OAVda maxsus ko‘rsatuvlar va ruknlar tashkil etish, mahalliy va xorijiy elektron savdo maydonchalarida tovar va xizmatlarni sotishga oid tadbirkorlar uchun tanishtiruv materiallari e’lon qilish. | Tashkiliy chora-tadbirlar | doimiy | MTRK, O‘zbekiston Matbuot va axborot agentligi, Axborot va kommunikatsiyalarni rivojlantirish vazirligi, Savdo-sanoat palatasi, Investitsiyalar bo‘yicha davlat qo‘mitasi |
22. | O‘zbekiston Savdo-sanoat palatasining hududiy bo‘linmalari huzuridagi elektron tijorat bo‘yicha bahs-munozara maydonchalarini yaratish hisobidan, unda seminarlar, ko‘rgazmalar va forumlar o‘tkazishni o‘z ichiga olgan holda hududlarda elektron tijoratni kuchaytirish. | Kompleks chora-tadbirlar | 2018-yil 1-iyulga qadar | Savdo-sanoat palatasi, Axborot va kommunikatsiyalarni rivojlantirish vazirligi, mahalliy davlat hokimiyati organlari, O‘zbekiston elektron tijorat assotsiatsiyasi |
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining Qarori, 14.05.2018 yildagi PQ-3724-son
Кучга кириш санаси
15.05.2018
Рус
Ўзб
O’zb
O‘zb|Рус
Hujjat 31.10.2018 sanasi holatiga
Amaldagi versiyaga o‘tish |
Zamonaviy axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini joriy etish bo‘yicha amalga oshirilayotgan chora-tadbirlar iqtisodiyot tarmoqlarini raqamlashtirishda, shu jumladan elektron tijoratni rivojlantirishda muayyan natijalarga erishish imkonini berdi.
Shunga qaramay, mamlakatda elektron tijoratning to‘laqonli bozorini yaratishga, tovarlar (xizmatlar) ishlab chiqaruvchi mahalliy korxonalarning tashqi bozorlarga chiqishiga to‘siq bo‘layotgan qator muammo va kamchiliklar saqlanib qolmoqda. Xususan:
birinchidan, elektron tijorat sohasidagi munosabatlarni huquqiy tartibga solishning amaldagi tizimi soha taraqqiyotining jadal sur’atlardagi o‘zgarishlariga mos kelmaydi va o‘z navbatida aholi keng qatlami va tadbirkorlik subyektlari uchun elektron tijoratdan foydalanish imkonini ta’minlamaydi;
ikkinchidan, mahalliy tadbirkorlik subyektlariga tashqi bozorlarda to‘liq raqobatlashish, shuningdek, xarajatlarni optimallashtirish imkonini bermayotgan elektron tijorat orqali tovarlar (xizmatlar)ni eksport qilishning eskirgan byurokratik to‘siqlari saqlanib qolmoqda;
uchinchidan, elektron tijoratni rivojlantirishga yo‘naltirilgan zamonaviy axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini joriy etish jarayoni lozim darajada yo‘lga qo‘yilmagan, bu esa iqtisodiyotni raqamlashtirish va tadbirkorlik faoliyati rivojlanishining to‘xtab turishiga olib kelmoqda;
to‘rtinchidan, mahalliy to‘lov tizimlarining mashhur xorijiy analoglari bilan integratsiyasi yo‘qligi, mamlakat tadbirkorlik subyektlarining elektron tijorat sohasidagi yetakchi xorijiy tashkilotlar bilan to‘liq xalqaro hamkorlikda ishlashlariga, shuningdek, mahalliy bozorning eksport salohiyati va raqobatbardoshligiga ta’sir qilmoqda;
beshinchidan, elektron tijorat imkoniyatlari va afzalliklarini, jumladan, tovarlar (xizmatlar) uchun, ayniqsa, joylarda naqd pulsiz hisob-kitoblarni ommalashtirish darajasi pastligicha qolmoqda, bu esa xufyona iqtisodiyot hajmining oshishiga va davlat budjetiga soliq tushumlarining kamayishiga olib kelmoqda;
oltinchidan, amaldagi soliqqa tortish tizimi elektron tijorat sohasidagi tadbirkorlik subyektlari, jumladan, axborot vositachilari faoliyatini kengaytirishni rag‘batlantirmaydi, bu esa Internet tarmog‘i orqali mahsulotlarni xufyona ayirboshlash hajmi oshishiga olib kelmoqda, shuningdek, ushbu sohaga investitsiyalar va zamonaviy texnologiyalarni jalb qilishni cheklamoqda.
Mamlakatda elektron tijoratni rivojlantirish uchun qulay shart-sharoitlar yaratish, tovarlar (xizmatlar)ni Internet tarmog‘i orqali realizatsiya qilish uchun zamonaviy mexanizm va tartib-taomillarni joriy qilish, mahalliy tadbirkorlik subyektlari mahsulotlarini eksport qilish geografiyasini kengaytirish va hajmini oshirish maqsadida:
qonun hujjatlariga muvofiq elektron tijorat ishtirokchilari tomonidan xizmatlar ko‘rsatish jarayonida axborot tizimlari tomonidan shakllantiriladigan, bitimlardagi tomonlarni identifikatsiyalash imkonini beruvchi elektron cheklar, kvitansiyalar, xabarlar va boshqa usullar tovarlar (xizmatlar) uchun to‘lovlarni tasdiqlovchi kvitansiyalar, talonlar, chiptalar va boshqa hujjatlarga tenglashtiriladi;
tadbirkorlik subyektlari tomonidan elektron tijorat bitimlarini amalga oshirishda to‘lovlar virtual terminallar (E-POS) orqali xaridorga naqd pulni qabul qilganligi to‘g‘risida elektron chek yoki boshqa tasdiqlovchi hujjatni majburiy yuborgan hamda inkassatsiya qoidalariga qat’iy rioya qilgan holda pul mablag‘larini xizmat ko‘rsatuvchi bankka topshirish sharti bilan naqd pul shaklida qabul qilinishi mumkin;
elektron tijorat subyektlari savdo faoliyatini amalga oshirishda to‘lov terminallaridan foydalangan holda tadbirkorlik subyektlarining korporativ bank kartalari, shuningdek, elektron to‘lov tizimlari orqali to‘lovlarni qabul qilish huquqiga egadirlar;
Oldingi tahrirga qarang.
xalqaro to‘lov tizimi orqali to‘langan holda butunjahon Internet tarmog‘i orqali bitta invoys bo‘yicha 5 ming AQSh dollarigacha tovar (xizmat)larni eksport qilishda xaridor bilan yozma shartnoma tuzish talab etilmaydi va barcha yuridik va jismoniy shaxslarga umumqabul qilingan xalqaro amaliyotga muvofiq hisobot yuritgan holda Tashqi savdo operatsiyalarining yagona elektron axborot tizimiga axborot kiritmasdan hamda pochta aloqa xizmatlari ko‘rsatish qoidalariga muvofiq yukning bojxona deklaratsiyasini rasmiylashtirmasdan amalga oshirishga ruxsat etiladi;
(1-bandning beshinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018-yil 30-oktabrdagi PF-5564-sonli Farmoni tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 31.10.2018-y., 06/18/5564/2137-son)
virtual terminallar (E-POS) shu turdagi nazorat-kassa mashinalari va to‘lov terminallariga tenglashtiriladi.
elektron tijorat orqali realizatsiya qilingan tovarlarni yetkazib berish bo‘yicha xizmatlar ko‘rsatuvchi tadbirkorlik subyektlariga uchinchi shaxslar (tovarlarni sotuvchilar) uchun to‘lovlarni keyinchalik ularni belgilangan tartibda inkassatsiya qilish sharti bilan qabul qilish huquqi beriladi;
elektron tijorat orqali sotiladigan tovarlar (xizmatlar) uchun ularning umumiy qiymatidan majburiy 15 foizli oldindan to‘lov to‘lash talabi bekor qilinadi;
elektron tijorat orqali realizatsiya qilingan tovarlarni sotuvchiga va yetkazib beruvchiga shaxsiy mulk, ijara va boshqa foydalanish huquqiga asosan tegishli bo‘lgan avtomobil transportida O‘zbekiston hududi bo‘ylab yetkazib berishda shahar, shahar atrofi, shaharlararo va xalqaro avtomobilda yo‘lovchilar va yuk tashishlarni amalga oshirish uchun litsenziya olish talab qilinmaydi, qonunchilikda belgilangan holatlar bundan mustasno;
elektron tijorat orqali dori vositalari va tibbiyot buyumlarini realizatsiya qilish, faqat saqlash va yetkazib berishda ularning xavfsizligini ta’minlash tartibi va talablariga qat’iy rioya qilgan hamda qonun hujjatlari talablarini inobatga olgan holda amalga oshirishga ruxsat etiladi.
3. O‘zbekiston Respublikasi Tashqi savdo vazirligi Markaziy bank bilan birgalikda bir oy muddatda yetakchi xorijiy savdo maydonchalari (ebay, Amazon va boshqalar), to‘lov tizimlari (Paypal) bilan muzokaralar o‘tkazishni tashkil etsin va o‘tkazilgan muzokaralar yakuni bo‘yicha mahalliy tadbirkorlik subyektlariga ushbu savdo maydonchalari va to‘lov tizimlari orqali tovarlar (xizmatlar)ni realizatsiya qilish va hisob-kitoblarni amalga oshirish imkonini yaratish bo‘yicha aniq takliflarni O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti devoniga kiritsin.
4. O‘zbekiston Respublikasi Sog‘liqni saqlash vazirligi, Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi manfaatdor vazirlik va idoralar bilan birgalikda bir oy muddatda elektron tijorat orqali dori vositalari va tibbiy buyumlarni, ularni saqlash va yetkazib berish talablari va shartlarini inobatga olgan holda, realizatsiya qilish va yetkazib berish tartibini nazarda tutuvchi Hukumat qarori loyihasini kiritsin.
5. O‘zbekiston Respublikasi Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi:
ikki oy muddatda elektron tijorat sohasida davlat miqyosidagi ijtimoiy ahamiyatga ega loyihalarni moliyalashtirish mexanizmini inobatga olgan holda Axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini rivojlantirish jamg‘armasi to‘g‘risidagi Nizomga o‘zgartirishlar kiritsin;
mijozlarni mobil aloqa raqamiga bog‘liq holda masofadan identifikatsiya qilish mexanizmining samarali ishlashini ta’minlash maqsadida 2018-yil yakuniga qadar mobil aloqa tarmog‘i abonenti boshqa mobil aloqa tarmog‘iga o‘tganda telefon raqamini saqlab qolish tartibini ishlab chiqsin va tasdiqlasin.
6. O‘zbekiston Respublikasi Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi, Davlat bojxona qo‘mitasi, Davlat soliq qo‘mitasi ikki oy muddatda elektron dasturiy mahsulotlar, axborot mahsulotlaridan foydalanish huquqini rasmiylashtirish, shu jumladan “bulutli texnologiyalar” xizmatini xarid qilish va unga obuna bo‘lishning buxgalteriya hisobini yuritish va bojxona rasmiylashtiruvi (deklaratsiyalash) tartibini nazarda tutuvchi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi qarori loyihasini kiritsin.
7. O‘zbekiston Respublikasi Davlat soliq qo‘mitasi Markaziy bank bilan birgalikda 2018-yil yakuniga qadar mobil telefonlar (planshetlar) qo‘llanilishini inobatga olgan holda bank kartalari va naqd pul to‘lovlarini qabul qiluvchi yagona qurilmalarni (E-POS terminal va onlayn NKM bir qurilmada) joriy etish bo‘yicha zarur choralar ko‘rsin.
8. O‘zbekiston Respublikasi Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi, Adliya vazirligi va Davlat soliq qo‘mitasining 2018-yil 1-iyulga qadar muddatda Elektron tijorat ishtirokchilarining milliy reyestrini (keyingi o‘rinlarda Milliy reyestr deb yuritiladi) yaratish to‘g‘risidagi takliflari qabul qilinsin.
Milliy reyestrga ixtiyoriy va bepul asosda tovar (xizmat)larni elektron tijorat orqali sotishdan olgan daromadlari umumiy sotilgan tovarlar (xizmatlar) hajmining kamida 80 foizini tashkil etuvchi, shu jumladan elektron tijoratda elektron savdo maydonchalari, tovarlarni yetkazib berish, elektron hujjatlar va xabarlarni saqlash xizmatlarini ko‘rsatuvchi yuridik shaxslar va xususiy tadbirkorlar kiritiladi.
9. Milliy reyestrni shakllantirish, yuritish va kelgusida rivojlantirish vazifasi O‘zbekiston Respublikasi Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi huzuridagi “Elektron hukumat” tizimini rivojlantirish markaziga yuklatilsin.
Keyingi tahrirga qarang.
elektron tijoratni joriy etish va rivojlantirish holatining tizimli monitoringini olib borish va baholash, shu jumladan axborot tizimlari va resurslarini joriy qilishning samaradorligini o‘rganish;
elektron tijoratni samarali rivojlantirish uchun maqsadli tahlilini olib borish va amaldagi qonun hujjatlarini takomillashtirish bo‘yicha takliflar ishlab chiqish.
11. Belgilansinki, Milliy reyestrga kiritilgan yuridik shaxslar va xususiy tadbirkorlar 2 foiz stavka bo‘yicha yagona soliq to‘lovini to‘lovchilar hisoblanadi.
Keyingi tahrirga qarang.
12. 2018 — 2021-yillarda O‘zbekiston Respublikasida elektron tijoratni rivojlantirish dasturi ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
13. O‘zbekiston Respublikasi Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi, Davlat bojxona qo‘mitasi, Davlat soliq qo‘mitasi manfaatdor idoralar bilan birgalikda bir oy muddatda qonun hujjatlariga ushbu qarordan kelib chiqadigan o‘zgartish va qo‘shimchalar to‘g‘risida O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga takliflar kiritsin.
14. Mazkur qarorning ijrosini nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri A.N. Aripov va O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Davlat maslahatchisining birinchi o‘rinbosari B.M. Mavlonov zimmasiga yuklansin.
Keyingi tahrirga qarang.
LexUZ sharhi