O‘zbekiston Respublikasi Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi | ||||||||||||||||||||||||||||||
Qoraqalpog‘iston Respublikasi Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi, viloyatlar va Toshkent shahar bandlik bosh boshqarmalari | Tashqi mehnat migratsiyasi agentligi | Respublika bandlik va mehnat muhofazasi ilmiy markazi | ||||||||||||||||||||||||||||
Fuqarolarni chet ellarda ishga joylashtirish bo‘yicha mintaqaviy byuro* | Respublika mehnat organlari xodimlarining malakasini oshirish kurslari* | |||||||||||||||||||||||||||||
Tuman (shahar) bandlikka ko‘maklashish markazlari | ||||||||||||||||||||||||||||||
Chet ellarga jo‘naydigan fuqarolarni jo‘nab ketishdan oldingi moslashtirish markazlari | ||||||||||||||||||||||||||||||
Ishsizlarni va band bo‘lmagan aholini kasb-hunarga o‘qitish mintaqaviy markazlari | “Mehnat.uz axborot-kompyuter markazi” MChJ** | |||||||||||||||||||||||||||||
Agentlikning chet ellardagi vakolatxonalari | ||||||||||||||||||||||||||||||
Toshkent shahrida ishsizlarni kasbga tayyorlash, qayta tayyorlash va malakasini oshirish o‘quv markazi | ||||||||||||||||||||||||||||||
O‘zbekiston Respublikasi Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi huzuridagi Jamoat ishlari jamg‘armasi*** | ||||||||||||||||||||||||||||||
Odam savdosi qurbonlariga yordam ko‘rsatish bo‘yicha Respublika reabilitatsiya markazi (PQ-3352-son qarorga muvofiq o‘z kuchini yo‘qotgan) | ||||||||||||||||||||||||||||||
Hay’at | Vazir | Yordamchi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vazirning birinchi o‘rinbosari | Vazir o‘rinbosari | Vazir o‘rinbosari | Mehnat bozorini va mehnat migratsiyasini tahlil qilish yig‘ma axborot-tahlil boshqarmasi 3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Bandlik dasturlarini shakllantirish va monitoring qilish boshqarmasi 4 | Band bo‘lmagan aholini ishga joylashtirish bo‘yicha ishlarni tashkil etish boshqarmasi 3 | Kam ta’minlangan oilalarga nafaqalar to‘lash monitoringi boshqarmasi 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bandlikka ko‘maklashish davlat jamg‘armasi mablag‘laridan samarali va maqsadli foydalanish bo‘limi 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mehnat standartlari va mehnatga haq to‘lash boshqarmasi 4 | Kollejlar va oliy o‘quv yurtlari bitiruvchilarini ishga joylashtirish, ularni tadbirkorlikka jalb etish monitoringi bo‘limi 2 | Kam ta’minlanganlikdan chiqarish bo‘yicha yakka tartibdagi dasturlarni ishlab chiqish va tashkil etish bo‘limi 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Matbuot xizmati 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Davlat huquqiy mehnat inspeksiyasi 3 | Imkoniyati cheklangan shaxslarning bandligini ta’minlash bo‘yicha ijtimoiy dasturlarini ishlab chiqish bo‘limi 2 | Yuridik bo‘lim 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sobiq harbiy xizmatchilar va jazoni ijro etish joylaridan ozod qilingan shaxslarni ishga joylashtirish monitoringi sho‘basi 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kadrlar boshqarmasi 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mehnat muhofazasi va mehnat sharoitlari ekspertizasi bo‘yicha davlat inspeksiyasi 3 | Odam savdosi qurbonlariga yordam ko‘rsatish bo‘yicha respublika reabilitatsiya markazi (PQ–3352-son qarorga muvofiq o‘z kuchini yo‘qotgan) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jismoniy va yuridik shaxslarning murojaatlari bilan ishlash hamda ijro intizomini nazorat qilish boshqarmasi 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
XMT bilan hamkorlik qilish va xalqaro aloqalar sho‘basi 1 | Ishsizlarni kasb-hunarga qayta o‘qitishni tashkil etish bo‘limi 2 | Qoraqalpog‘iston Respublikasi Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi, viloyatlar va Toshkent shahar bandlik bosh boshqarmalari | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Birinchi bo‘lim 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bandlik va mehnatni muhofaza qilish ilmiy markazi | Bo‘sh ish joylari bo‘yicha ma’lumotlar bazasini shakllantirish sho‘basi 1 | Tashqi mehnat migratsiyasi agentligi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Buxgalteriya 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mehnat organlari xodimlarining malakasini oshirish respublika kurslari | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mehnat bozori infratuzilmasini rivojlantirishni muvofiqlashtirish bo‘limi 2 | AKTni rivojlantirish sho‘basi 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
“Mehnat.uz axborot-kompyuter markazi” MChJ | Ishlar boshqarmasi 3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
O‘zbekiston Respublikasi Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi huzuridagi jamoat ishlari jamg‘armasi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vazir | |||||||||||||||||||||||||||
Vazir o‘rinbosari | Tuman (shahar) bandlikka ko‘maklashish markazlari faoliyatini muvofiqlashtirish va bo‘sh ish joylari ma’lumotlar bazasini shakllantirish shu’basi 1 | Bosh yuriskonsult 1 | |||||||||||||||||||||||||
Mintaqaviy mehnat bozorini tahlil qilish, hududiy bandlik dasturlarini shakllantirish va monitoring qilish bo‘limi 2 | Kadrlar bo‘yicha inspektor 1 | ||||||||||||||||||||||||||
Bandlikka ko‘maklashish Davlat jamg‘armasi mablag‘laridan samarali va maqsadli foydalanish sho‘basi 1 | Jismoniy va yuridik shaxslarning murojaatlari bilan ishlash va ijrochilik intizomini nazorat qilish guruhi 1 | ||||||||||||||||||||||||||
Davlat huquqiy mehnat inspeksiyasi 2 | |||||||||||||||||||||||||||
Mehnat muhofazasi va mehnat sharoitlari ekspertizasi bo‘yicha davlat inspeksiyasi 1 | Kam ta’minlangan oilalarga nafaqalar to‘lash monitoringi va kam ta’minlanganlikdan chiqarish bo‘yicha yakka tartibdagi dasturlarni muvofiqlashtirish sho‘basi 1 | ||||||||||||||||||||||||||
Buxgalteriya 1 | |||||||||||||||||||||||||||
Mehnat muhofazasi bo‘yicha davlat texnik inspektorlari va mehnat sharoitlari bo‘yicha ekspert 6 i/x | |||||||||||||||||||||||||||
Tuman (shahar) aholi bandligiga ko‘maklashish markazlari | |||||||||||||||||||||||||||
AKT bo‘yicha mutaxassis | |||||||||||||||||||||||||||
Ishsizlar va band bo‘lmagan aholini kasb-hunarga qayta o‘qitish mintaqaviy markazi | |||||||||||||||||||||||||||
Boshliq | ||||||||||||||||||||||||||||||
Bosh yuriskonsult 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Boshliq o‘rinbosari | Tuman (shahar) bandlikka ko‘maklashish markazlari faoliyatini muvofiqlashtirish va bo‘sh ish joylari ma’lumotlar bazasini shakllantirish sho‘basi 1 | |||||||||||||||||||||||||||||
Kadrlar bo‘yicha inspektor 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Mintaqaviy mehnat bozorini tahlil qilish, hududiy bandlik dasturlarini shakllantirish va monitoring qilish bo‘limi 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Bandlikka ko‘maklashish Davlat jamg‘armasi mablag‘laridan samarali va maqsadli foydalanish sho‘basi 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Jismoniy va yuridik shaxslarning murojaatlari bilan ishlash va ijro intizomini nazorat qilish guruhi 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Davlat huquqiy mehnat inspeksiyasi 1-2 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Kam ta’minlangan oilalarga nafaqalar to‘lash monitoringi va kam ta’minlanganlikdan chiqarish bo‘yicha yakka tartibdagi dasturlarni muvofiqlashtirish sho‘basi 1-2 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Buxgalteriya 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Mehnat muhofazasi va mehnat sharoitlari ekspertizasi bo‘yicha davlat inspeksiyasi 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Toshkent shahrida ishsizlarni kasbga tayyorlash, qayta tayyorlash va malakasini oshirish o‘quv markazi | ||||||||||||||||||||||||||||||
Mehnat muhofazasi bo‘yicha davlat texnik inspektorlari va mehnat sharoitlari bo‘yicha ekspert 5 — 9 | Tuman (shahar) aholi bandligiga ko‘maklashish markazlari | |||||||||||||||||||||||||||||
Ishsizlarni va band bo‘lmagan aholini kasb-hunarga qayta o‘qitish mintaqaviy markazi | ||||||||||||||||||||||||||||||
AKT bo‘yicha mutaxassis 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Direktor | ||||||||||||||||||||||
Davlat huquqiy mehnat inspektori 1 | ||||||||||||||||||||||
Direktor o‘rinbosari* | ||||||||||||||||||||||
Bo‘sh ish o‘rinlari bo‘yicha ma’lumotlar bazalarini shakllantirish va yuritish sho‘basi 1 | ||||||||||||||||||||||
Ishsizlarni ishga joylashtirish va ijtimoiy qo‘llab-quvvatlash bo‘limi 1-2 | ||||||||||||||||||||||
Yuriskonsult 1 | ||||||||||||||||||||||
Vakant joylari yarmarkalarini, kasb-hunarga qayta o‘qitishni va jamoat ishlarini tashkil etish sho‘basi 1 | ||||||||||||||||||||||
Bir martalik vaqtincha ish bilan ta’minlash byurosi*** | ||||||||||||||||||||||
Kam ta’minlangan oilalarga nafaqalar to‘lash monitoringi va kam ta’minlanganlikdan chiqarish bo‘yicha yakka tartibdagi dasturlarni tashkillashtirish sho‘basi 1 | ||||||||||||||||||||||
Ishga joylashtirish bo‘yicha inspektor** (ishlab chiqarish xodimi) | ||||||||||||||||||||||
T/r | Hududlar nomi | Qoraqalpog‘iston Respublikasi Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi, viloyatlar va Toshkent shahar bandlik bosh boshqarmalari | Tuman (shahar) aholi bandligiga ko‘maklashish markazlari | |
boshqaruv xodimlari | ishlab chiqarish xodimlari | boshqaruv xodimlari | ||
1. | Qoraqalpog‘iston Respublikasi | 15 | 6 | 121 |
2. | Andijon viloyati | 15 | 6 | 129 |
3. | Buxoro viloyati | 15 | 6 | 105 |
4. | Jizzax viloyati | 15 | 5 | 105 |
5. | Qashqadaryo viloyati | 16 | 6 | 113 |
6. | Navoiy viloyati | 15 | 6 | 81 |
7. | Namangan viloyati | 15 | 6 | 97 |
8. | Samarqand viloyati | 16 | 6 | 129 |
9. | Surxondaryo viloyati | 15 | 5 | 113 |
10. | Sirdaryo viloyati | 14 | 5 | 89 |
11. | Toshkent viloyati | 15 | 9 | 145 |
12. | Farg‘ona viloyati | 16 | 8 | 154 |
13. | Xorazm viloyati | 15 | 5 | 89 |
14. | Toshkent shahri | 16 | 8 | 88 |
JAMI | 213 | 87 | 1558 |
T/r | Tadbirlar nomi | Amalga oshirish mexanizmi | Bajarish muddati | Mas’ul bajaruvchilar |
I. Aholi bandligini ta’minlash sohasida normativ-huquqiy hujjatlarni takomillashtirish va mehnat organlari faoliyatini yanada takomillashtirish | ||||
1. | “O‘zbekiston Respublikasining Mehnat kodeksiga o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritish to‘g‘risida”gi qonuni loyihasini ishlab chiqish va kiritish, unda quyidagilar nazarda tutiladi: “Elektron mehnat daftarchasi” joriy etilishini hisobga olgan holda xodimlarning mehnat daftarchasini yuritish tartibini o‘zgartirish; muayyan muddatga mehnat shartnomasi (muddatli mehnat shartnomasi) tuzishda ish beruvchilar va xodimlarning huquqlarini kengaytirish; mustaqil bandlik va kasanachilik mehnatining huquqiy maqomini belgilash; ayrim toifadagi xodimlar, shu jumladan yakka tartibdagi tadbirkorlarga yollanib ishlayotgan xodimlar, sportchilar, trenerlar, repititorlar va boshqa toifadagi xodimlar mehnatini tartibga solish xususiyatlari. | Qonun loyihasi | 2017-yil noyabr | Mehnat vazirligi, Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi, Kasaba uyushmalari Federatsiyasi Kengashi |
2. | “Aholi bandligiga ko‘maklashuvchi nodavlat tashkilotlari” (rekruting agentliklari) to‘g‘risida”gi qonun loyihasini ishlab chiqish va kiritish, unda aholini ishga joylashtirish va bandligiga ko‘maklashish sohasidagi faoliyat bilan shug‘ullanayotgan shaxslar va nodavlat tashkilotlarning huquq va mas’uliyati belgilanishi nazarda tutiladi. | Qonun loyihasi | 2017-yil noyabr | Mehnat vazirligi, Moliya vazirligi, Bosh prokuratura, Adliya vazirligi, Iqtisodiyot vazirligi, Kasaba uyushmalari Federatsiyasi Kengashi |
3. | Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi huzuridagi Jamoat ishlari jamg‘armasi faoliyatini tashkil etish bo‘yicha hukumat qarori loyihasini ishlab chiqish, unda quyidagilarni tasdiqlash: Jamg‘arma, uni shakllantirish manbalari va tashkiliy tuzilmasi to‘g‘risidagi nizom; Vaqtincha band bo‘lmagan aholini jamoat ishlariga jalb etish (safarbar qilish) to‘g‘risidagi nizom, unda Jamg‘arma mablag‘lari hisobidan moliyalashtiriladigan jamoat ishlariga jalb etilgan shaxslar ish haqidan majburiy ajratmalar to‘lashdan ozod qilinishi nazarda tutiladi. | Vazirlar Mahkamasi qarori loyihasi | 2017-yil 1-sentabr | Mehnat vazirligi, Moliya vazirligi, Iqtisodiyot vazirligi |
4. | Tadbirkorlik faoliyatini boshlash istagini bildirgan ishsiz fuqarolarga ishsizlik bo‘yicha nafaqa o‘rniga yakka tartibdagi tadbirkorlik faoliyatini ro‘yxatga olish bo‘yicha birinchi navbatdagi sarf-xarajatlarni bir yo‘la maqsadl� subsidiya qilib berish tartibini joriy etish va shartlarini belgilashni nazarda tutuvchi takliflarni ishlab chiqish va tatbiq etish. | Ma’lumot xati | 2017-yil noyabr | Mehnat vazirligi, DSQ, Moliya vazirligi, Iqtisodiyot vazirligi, |
5. | Yangi ish joylarini yaratayotgan, shuningdek, ijtimoiy madadga muhtoj aholi toifasi, avvalo kasb-hunar kollejlarining bitiruvchilari, imkoniyatlari cheklangan shaxslar, sobiq harbiy xizmatchilarni ishga joylashtirayotgan ish beruvchilarga ularning yutuqlarini tasdiqlovchi sertifikat topshirish yo‘li bilan ijtimoiy rag‘batlantirish choralarini qo‘llash tartibini ishlab chiqish. | Vazirlar Mahkamasi qarori loyihasi | 2017-yil noyabr | Mehnat vazirligi, Kasaba uyushmalari Federatsiyasi Kengashi, SSP, MTRK |
6. | Vazirlar Mahkamasi qarori loyihasini ishlab chiqish va kiritish, unda: chet ellarda fuqarolarni ishga joylashtirish sohasida xizmat ko‘rsatayotgan nodavlat tashkilotlarini litsenziyalash, ularning ko‘magida ishga joylashgan fuqarolarga nisbatan mehnat huquqlari va ijtimoiy kafolatlar ta’minlanishi uchun ana shu tashkilotlar javobgarligining qat’iy shartlari nazarda tutiladi. | Vazirlar Mahkamasi qarori loyihasi | 2018-yil avgust | Mehnat vazirligi, Moliya vazirligi, Bosh prokuratura Iqtisodiyot vazirligi, DSQ |
7. | Ish beruvchilar tomonidan mavjud bo‘sh ish o‘rinlari (vakansiyalar) to‘g‘risidagi ma’lumotlarni taqdim etish tartibini takomillashtirish, barcha ish beruvchilar — yuridik shaxslar tomonidan shunday ma’lumotlarni berish majburiyligi hamda ularni elektron holida yetkazib berish mexanizmlarini nazarda tutish. | Idoraviy normativ-huquqiy hujjat | 2017-yil oktyabr | Mehnat vazirligi, Davlat statistika qo‘mitasi, DSQ, Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi, SSP |
8. | Ish beruvchilar uchun i�timoiy muhofazaga muhtoj va ish qidirishda qiyinchiliklarga duch kelayotgan toifadagi fuqarolarni ishga joylashtirish uchun minimal miqdordagi ish o‘rinlarini belgilash tartibini takomillashtirish, mazkur toifadagi shaxslarning ishga joylashtirilishini ta’minlash nazorati va javobgarligini kuchaytirish choralarini nazarda tutish. | Vazirlar Mahkamasi qarori loyihasi | 2017-yil oktyabr | Mehnat vazirligi, Iqtisodiyot vazirligi, Adliya vazirligi, SSP, Kasaba uyushmalari Federatsiyasi Kengashi |
II. Bandlik va ish joylarini yaratish dasturlarini ishlab chiqish va amalga oshirish mexanizmlarini takomillashtirish | ||||
9. | Yangi ish joylarini yaratish va mehnat bozorining joriy hamda istiqboldagi talab-ehtiyojlarini inobatga olgan holda kadrlar tayyorlash davlat buyurtmasini shakllantirish tartibi tasdiqlanishini nazarda tutuvchi normativ-huquqiy hujjatni ishlab chiqish va qabul qilish. | Vazirlar Mahkamasi qarori loyihasi | 2017-yil sentyabr | Mehnat vazirligi, Iqtisodiyot vazirligi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi |
10. | Ishga joylashishga muhtoj aholi sonini belgilash metodikasini takomillashtirish, shu jumladan bandlik masalalari bo‘yicha uy xo‘jaliklarini tekshirish metodikasini takomillashtirishga oid normativ-huquqiy hujjatni ishlab chiqish va qabul qilish. | Idoraviy normativ-huquqiy hujjat | 2017-yil sentyabr | Mehnat vazirligi, Iqtisodiyot vazirligi Davlat statistika qo‘mitasi |
11. | Davlat ijtimoiy sug‘urtasi bo‘yicha faol badal to‘lovchilar soni va jismoniy shaxslarning daromad solig‘ini to‘layotgan jismoniy shaxslar soni o‘zgarishi to‘g‘risidagi ma’lumotlar asosida yaratilgan ish joylari, shu jumladan doimiy ish o‘rinlari sonini belgilash to‘g‘risidagi Nizomni ishlab chiqish va o‘rnatilgan tartibda tasdiqlash. | Idoraviy normativ-huquqiy hujjat | 2017-yil iyul | Mehnat vazirligi, DSQ, Moliya vazirligi |
12. | Mikrofirma yoki yakka tartibdagi tadbirkorlik faoliyati shaklidagi o‘z biznesini ro‘yxatdan o‘tkazgan kasb-hunar kollejlari va oliy ta’lim muassasalarining bitiruvchilariga lizing tashkilotlari tomonidan texnologik uskunalarni taqdim etish xizmatlari hajmini kengaytirishni nazarda tutuvchi chora-tadbirlar dasturini ishlab chiqish va qabul qilish. | Chora-tadbirlar dasturi | doimiy | Mehnat vazirligi, Moliya vazirligi, lizing tashkilotlari, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, SSP |
13. | Jismoniy shaxslarning daromad solig‘ini va davlat ijtimoiy sug‘urta badallarini faol to‘lab keluvchi fuqarolar soni o‘sishining belgilangan prognoz ko‘rsatkichlarini bajarish yuzasidan mahalliy ijro hokimiyati organlari harakatlar samaradorligini har chorakda tahlil qilishni ta’minlash. | O‘zbekiston Respublikasi Hukumatiga axborot | har chorakda | Mehnat vazirligi, DSQ, budjetdan tashqari Pensiya jamg‘armasi |
III. Kasb-hunar kollejlari, akademik litseylar va oliy o‘quv yurtlari bitiruvchilarining ishga joylashtirilishini ta’minlash | ||||
14. | Akademik litseylar bitiruvchilarining tayyorgarlik yo‘nalishlarini inobatga olgan holda ular tomonidan egallangan kasb va lavozimlar ro‘yxatini belgilangan tartibda tasdiqlash. | Bajaruvchilarning qo‘shma qarori | 2017-yil iyul | Mehnat vazirligi, O‘MKHTM |
15. | Yagona ijtimoiy to‘lov stavkasini pasaytirish huquqini beruvchi, tashkilotlar tomonidan taqdim etiladigan ma’lumotlarning ishonchliligi ustidan qat’iy nazorat o‘rnatish. | Idoraviy normativ-huquqiy hujjat | 2018-yil mart | DSQ, Moliya vazirligi, O‘MKHTM |
16. | Kollej bitiruvchilarining iqtisodiyot va moliya organlari hududiy bo‘linmalarining hamda Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi huzuridagi O‘MKHT Markazining ular ishga joylashtirilishi uchun javobgar bo‘lgan aniq bir xodimiga shaxsan biriktirib qo‘yilishini, bu ishning barcha darajalardagi hokimlarning birinchi o‘rinbosarlari tomonidan muvofiqlashtirilishini ta’minlash. | Bajaruvchilarning qo‘shma qarori | har yili fevralgacha | Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar, shaharlar va tumanlar hokimliklari, Mehnat vazirligi, O‘MKHTM, vazirlik va idoralar |
17. | Kasb-hunar kollejlari negizida bo‘sh ish o‘rinlari yarmarkalarini o‘tkazishning namunaviy reglamentini tasdiqlash va o‘z tadbirkorligini boshlashga ko‘maklashish. | Idoraviy normativ-huquqiy hujjat | 2017-yil oktyabr | Mehnat vazirligi, DSQ, Markaziy bank, Tijorat banklari, O‘MKHTM,SSP |
18. | Quyidagi jadvallarni tasdiqlash: Kasb-hunar kollejlari va oliy ta’lim muassasalarining bitiruvchilari, boshlovchi tadbirkorlar va yosh mutaxassislarning istiqbolli, amaliyotda sinovdan o‘tgan biznes loyihalaridan, zamonaviy texnologik uskunalar, moliyaviy, lizing va axborot xizmatlaridan foydalanishni ta’minlash nazarda tutilgan 28 ta yirik shaharlarda o‘z biznesini tashkil etishga ko‘maklashuvchi doimiy faoliyat yuritadigan mintaqaviy markazlarni tashkil etish; har bir tuman (shahar)da kasb-hunar kollejlari negizida kasb-hunar kollejlarining bitiruvchilariga tadbirkorlik faoliyatini amalga oshirish uchun mikrokreditlar hamda murakkab bo‘lmagan texnologik uskunalar va asboblarni lizingga taqdim etgan holda har yili biznes-loyihalar yarmarkalarini o‘tkazish. | Jadvalni tasdiqlash | jadvalga muvofiq | Mehnat vazirligi, DSQ, Markaziy bank, tijorat banklari O‘MKHTM, SSP, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar hokimliklari |
19. | Kasb-hunar kollejlarining bitiruvchilariga ishchi kasblari bo‘yicha malaka razryadlari (darajalar) berish tartibini takomillashtirish. | Vazirlar Mahkamasi qarori loyihasi | 2018-yil fevral | Mehnat vazirligi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, vazirlik va idoralar |
20. | Kasb-hunar kollejlari, akademik litseylar va oliy ta’lim muassasalarining o‘quv rejalariga intervyu berish, qisqa xulosalarni to‘ldirish va taqdim etish ko‘nikmalariga, mehnat huquqi asoslariga hamda ish beruvchilar va xodimlarning majburiyatlariga o‘qitish darslarini kiritish. | Bajaruvchilarning qo‘shma qarori | 2017-yil sentyabr | Mehnat vazirligi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, O‘MKHTM, |
21. | Kasb-hunar kollejlari, akademik litseylarning barcha o‘quvchilarini soliq to‘lovchilar sifatida davlat soliq xizmati organlarida hisobga qo‘yib, ularga soliq to‘lovchining identifikatsiya raqami (STIR) berish va haq undirmasdan Elektron raqamli imzo (ERI) taqdim etish. | Bajaruvchilarning qo‘shma qarori | 2018-yil 1-yanvardan, doimiy | DSQ, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi |
22. | Kasb-hunar kollejlarining bitiruvchilariga yakka tartibdagi tadbirkor sifatida ro‘yxatga olinganlik uchun to‘lovdan ozod qilish shaklida maqsadli subsidiyalar berish, shuningdek, mikrokredit olinganda sug‘urta haqini to‘lash xarajatlarining bir qismini bandlikka ko‘maklashish davlat jamg‘armasi mablag‘lari hisobidan qoplash tartibi va shartlari bo‘yicha takliflar ishlab chiqish. | O‘zbekiston Respublikasi Hukumatiga ma’lumotnoma xati | 2017-yil noyabr | Mehnat vazirligi, Moliya vazirligi, Iqtisodiyot vazirligi, �ikrokreditbank |
IV. Mehnat organlari faoliyati samaradorligini oshirishga qaratilgan tashkiliy chora-tadbirlar | ||||
23. | Mehnat organlari faoliyatining ochiqligi va shaffofligini oshirish maqsadida har oy asosida (har ikkinchi seshanbada) Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligining rasmiy saytida, ayrim OAVlarda mehnat va bandlik bozorining holati, shu jumladan mehnat organlariga ish izlab murojaat qilgan fuqarolar, ishga joylashganlar soni, ochilgan vakansiyalar, yaratilgan ish o‘rinlari hamda ish beruvchilar, investorlar va aholi uchun ahamiyatli bo‘lgan ko‘rsatkichlar to‘g‘risida e’lon qilishni ta’minlash. Mehnat va bandlik bozori holatining e’lon qilinishi lozim bo‘lgan aniq ko‘rsatkichlarini ishlab chiqish va tasdiqlash, shuningdek, ularni taqdim etish formatini belgilash. | Bajaruvchilarning qo‘shma qarori | 2017-yil iyun 2017-yil iyul | Mehnat vazirligi, Iqtisodiyot vazirligi, Davlat statistika qo‘mitasi |
24. | Ekspertlar, shu jumladan xorijiy ekspertlarni jalb etgan holda bandlik va mehnat munosabatlari vazirligining keng miqyosli funksional tahlilini o‘tkazish. | Bajaruvchilar qarori | jadvalga muvofiq, 2017-yil oxirigacha | Mehnat vazirligi |
25. | O‘tkazilgan funksional tahlil asosida mehnat organlari tomonidan ko‘rsatiladigan davlat xizmatlari reinjiniringini amalga oshirish | Davlat xizmatlari ko‘rsatishning yangi reglamentlarini joriy etish | 2018-yil mart | Mehnat vazirligi |
26. | Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi xizmatlaridan jismoniy va yuridik shaxslarning, shu jumladan fuqarolarning o‘zini-o‘zi boshqarish organlari, ta’lim muassasalari, jismoniy va yuridik shaxslarni jalb etish hisobiga foydalanish nuqtalarini kengaytir�sh. | Bajaruvchilarning qo‘shma qarori | 2018-yil mart | Mehnat vazirligi, “Mahalla” jamg‘armasi |
27. | Samaradorlikning eng muhim ko‘rsatkichlari bo‘yicha ish samaradorligi va sifatini baholash asosida mehnat organlari xodimlarining ayrim toifalar mehnatiga haq to‘lashning rag‘batlantiruvchi (ishbay, mukofot) tizimini joriy etish. | Idoraviy normativ-huquqiy hujjat | 2018-yil mart | Mehnat vazirligi, Iqtisodiyot vazirligi, Moliya vazirligi |
28. | Mehnat organlari xodimlarini attestatsiyadan o‘tkazish. Mehnat organlari tizimi xodimlarini attestatsiyadan o‘tkazish to‘g‘risidagi Nizomni belgilangan tartibda tasdiqlash. | Idoraviy normativ-huquqiy hujjat | jadvalga muvofiq, 2017-yil oxirigacha | Mehnat vazirligi |
29. | Mehnat organlar� xodimlarining malakasini oshirish respublika kurslari faoliyatini takomillashtirish bo‘yicha kompleks chora-tadbirlarni amalga oshirish, shu jumladan ishga joylashishga muhtoj shaxslar, jumladan imkoniyatlari cheklangan shaxslar hamda kam ta’minlangan oilalar bilan ishlashga nisbatan qo‘yilayotgan zamonaviy talablarni inobatga oluvchi malaka oshirish dasturlarini ishlab chiqish. | Idoraviy normativ-huquqiy hujjat | 2017-yil iyul | Mehnat vazirligi |
30. | Tuman (shahar) bandlikka ko‘maklashishi markazlari joylashgan binolar va xonalarni xatlovdan o‘tkazish va uning natijalariga ko‘ra bino va xonalarning namunaviy loyihalarini tasdiqlash, bandlik sohasida davlat xizmatlarini ko‘rsatish bo‘yicha “yagona darcha” rejimida ularning faoliyat yuritishini ta’minlaydigan binolarni qurish hamda kapital ta’mirlash dasturlari va jadvallarini ishlab chiqish. | Vazirlar Mahkamasi qarori loyihasi | 2017-yil dekabr | Mehnat vazirligi, “Davarxitektqurilish”, Moliya vazirligi Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari |
V. Zamonaviy axborot-kompyuter texnologiyalarini mehnat organlari faoliyatiga keng joriy etish | ||||
31. | Quyidagilarni ta’minlovchi apparat-dasturiy kompleksini yaratish bo‘yicha kompleks chora-tadbirlarni amalga oshirish: interaktiv davlat xizmatlarining Yagona portalida butunjahon Internet tarmog‘i orqali, shuningdek, Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligining rasmiy saytida “Ishga joylashtirish bo‘yicha shaxsiy yordamchi” va “Onlayn mehnat huquqiy inspektori” interaktiv xizmatlarini elektron shaklda joylashtirib, vakant (bo‘sh) ish o‘rinlari hisobini yuritish; tomonlarning raqamli imzolariga asoslangan, xodimlar bilan ish beruvchilar o‘rtasida elektron shakldagi mehnat shartnomalari (kontraktlarini) tuzish va ro‘yxatga olish; xodimlarning mehnat stajini, shu jumladan xodimlar tomonidan Moliya vazirligi huzuridagi Pensiya jamg‘armasiga davlat sug‘urtasi bo‘yicha to‘langan badallari to‘g‘risidagi ma’lumotlar asosida imtiyozli pensiya ta’minoti huquqini beruvchi ish davrlarini hisobga olish, xodimlarning “elektron mehnat daftarchasi”ni shakllantirish va yuritish. | Chora-tadbirlar dasturi | 2018-yil yanvar | Mehnat vazirligi, Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi, Adliya vazirligi, Pensiya jamg‘armasi |
32. | Yaratilayotgan va hisobdan chiqarilgan ish o‘rinlarini hisobga olish va nazorat qilish bo‘yicha “NewJob-2” apparat-dasturiy kompleksini tatbiq etish. | Apparat-dasturiy kompleks | 2017-yil oktyabr | Mehnat vazirligi, Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi, Iqtisodiyot vazirligi |
33. | Moliyalashtirishning aniq manbalarini belgilab, kompyuter hamda boshqa zarur orgtexnika va uskunalarni bosqichma-bosqich yangilab borish jadvalini tasdiqlagan holda aholining bandligi ko‘maklashish tuman (shahar) markazlarining zamonaviy kompyuterlar hamda boshqa orgtexnika va uskunalar bilan jihozlanganlik holatini xatlovdan o‘tkazish. | Bajaruvchilarning qo‘shma qarori | 2017-yil iyul | Mehnat vazirligi, Moliya vazirligi |
34. | Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi tomonidan jamoat joylarida o‘rnatiladigan axborot kiosklari va terminallari uchun mavjud vakant joylar to‘g‘risida axborot berilishini ta’minlaydigan zarur dasturlarni ishlab chiqish va tatbiq qilish. | Bajaruvchilarning qo‘shma qarori | 2018 — 2021-yillar | Mehnat vazirligi, Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi |
35. | Call-center faoliyatini takomillashtirish, shu jumladan telefon orqali murojaatni baholash, uning natijalarini rasmiy veb-saytda aks ettirish tizimini joriy qilish. | Bajaruvchilarning qo‘shma qarori | 2017-yil iyun | Mehnat vazirligi, Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi |
36. | Qishloq xo‘jaligi mahsulotlarini shaxsiy yordamchi uchastkalar va dehqon xo‘jaliklarida yetishtirish orqali aholi bandligini ta’minlash, qishloq xo‘jaligi mahsulotlarini yetishtirish shart-sharoitlari va metodlari to‘g‘risida axborot beruvchi tomorqa.mehnat.uz, maxsus saytini tashkil etish. | Bajaruvchilarning qo‘shma qarori | 2017-yil iyun | Mehnat vazirligi, Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi, SSP |
37. | interaktiv davlat xizmatlarining Yagona portali orqali ko‘rsatiladigan interaktiv davlat xizmatlari hamda vakansiyalar bazasini kengaytirishga, shuningdek, “Kadrlar” TISni yanda rivojlantirishga qaratilgan ish.mehnat.uz, saytini takomillashtirish. | Bajaruvchilarning qo‘shma qarori | 2017-yil avgust | Mehnat vazirligi, Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi, Adliya vazirligi |
VI. Kam ta’minlangan oilalarga nafaqalar to‘lash va moddiy yordam ko‘rsatish monitoringini tashkil etish hamda oilalarni kam ta’minlanganlikdan chiqarish bo‘yicha yakka tartibdagi dasturlarni ishlab chiqish | ||||
38. | Mehnat organlarining Qoraqalpog‘iston Respublikasi, viloyatlar va Toshkent shahri, tuman va shaharlar fuqarolarning o‘zini-o‘zi boshqarish organlarining faoliyatini muvofiqlashtirish bo‘yicha kengashlarning ijro etuvchi apparatlari bilan kam ta’minlangan oilalarga ijtimoiy yordam ko‘rsatish masalalari bo‘yicha o‘zaro mustahkam hamkorlikni tashkil etish. | Birgalikdagi tadbirlar rejasi | 2017-yil iyul | Mehnat vazirligi, Fuqarolarning o‘zini-o‘zi boshqarish faoliyatini muvofiqlashtirish bo‘yicha Respublika kengashi |
39. | Kam ta’minlangan oilalarning ehtiyojlari va iqtisodiy imkoniyatlarini tahlil qilish asosida ularni kam ta’minlanganlikdan chiqarish maqsadida kam ta’minlangan oilalarga ijtimoiy madadni tashkil etishning namunaviy variantlari va dasturlarini ishlab chiqish. | Idoraviy normativ-huquqiy hujjat | 2017-yil iyul | Mehnat vazirligi, Moliya vazirligi, Iqtisodiyot vazirligi, Fuqarolarning o‘zini-o‘zi boshqarish faoliyatini muvofiqlashtirish bo‘yicha Respublika kengashi |
40. | Ishga joylashtirish hamda kam ta’minlanganlikdan chiqarish yuzasidan yakka tartibdagi dasturlarni ishlab chiqish bo‘yicha, shu jumladan kam ta’minlangan oilalarga nafaqal�r tayyorlash va to‘lash hamda moddiy yordam ko‘rsatish masalalarida inspektorning yangi funksiyalari va vakolatlarini belgilash. | Bajaruvchilarning qo‘shma qarori | 2017-yil iyun | Mehnat vazirligi, Moliya vazirligi, Adliya vazirligi, Fuqarolarning o‘zini-o‘zi boshqarish faoliyatini muvofiqlashtirish bo‘yicha Respublika kengashi |
41. | Kam ta’minlangan oilalar registri va ma’lumotlar axborot bazasini shakllantirish va yuritish bo‘yicha takliflar kiritish. | Vazirlar Mahkamasi qarori loyihasi | 2017-yil dekabr | Mehnat vazirligi, Axborot texnologiyalari va kommunikatsiyalarini rivojlantirish vazirligi, Fuqarolarning o‘zini-o‘zi boshqarish faoliyatini muvofiqlashtirish bo‘yicha Respublika kengashi |
42. | Kam ta’minlangan oilalarni aniqlash, ularga nafaqalar tayinlash va to‘lash hamda moddiy yordam ko‘rsatish mexanizmlarini chuqur va tanqidiy tahlil qilish, zamonaviy talablarni inobatga olgan holda kam ta’minlangan oilalarga ijtimoiy madad ko‘rsatish mexanizmlarini takomillashtirish bo‘yicha takliflar ishlab chiqish. | O‘zbekiston Respublikasi Hukumatiga ma’lumotnoma xati | 2017-yil dekabr | Mehnat vazirligi, Moliya vazirligi, Iqtisodiyot vazirligi, Fuqarolarning o‘zini-o‘zi boshqarish faoliyatini muvofiqlashtirish bo‘yicha Respublika kengashi |
VII. Bandlikda teng sharoitlarni ta’minlash va erishish oson bo‘lgan muhitni yaratish | ||||
43. | Imkoniyatlari cheklangan shaxslarning bandligi va ijtimoiy integratsiyasi muammolarini chuqur tahlil qilish va ularni ishga joylashtirish bo‘yicha kompleks chora-tadbirlar dasturini ishlab chiqish. | Chora-tadbirlar dasturi | 2017-yil noyabr | Mehnat vazirligi, Sog‘liqni saqlash vazirligi, Moliya vazirligi, O‘zbekiston nogironlar jamiyati (BMT agentliklarining madadida) |
44. | Barcha darajalardagi davlat boshqaruvi tuzilmalarida xotin-qizlarning keng ko‘lamda bir xil va teng darajada ishtirok etishlarini ta’minlaydigan, insonning fundamental huquqlariga rioya etish asosini tashkil etuvchi iqtisodiy va ijtimoiy hayotdagi gender tengligi rivojlantirilishini ta’minlash nazarda tutilgan chora-tadbirlar dasturini ishlab chiqish va qabul qilish. | Bajaruvchilarning qo‘shma qarori | 2017-yil noyabr | Mehnat vazirligi, Xotin-qizlar qo‘mitasi, vazirlik va idoralar |
45. | Quyidagilarga qaratilgan kompleks qo‘shimcha chora-tadbirlarni ishlab chiqish va tasdiqlash: nogironlar va aholining kam harakatlanuvchi boshqa guruhlari hayot faoliyatining asosiy sohalarida ustuvor obyektlar va xizmatlardan foydalanishlarini ta’minlash; reabilitatsiya va tibbiy-ijtimoiy ekspertiza davlat tizimi sohasida xizmatlar ko‘rsatish mexanizmini takomillashtirish; ixtisoslashtirilgan ijtimoiy korxonalar, shu jumladan nogironlar uchun mo‘ljallangan korxonalar barpo etish, bunday korxonalarga imtiyoz va preferensiyalar berilishini nazarda tutish. | Qo‘shimcha chora- tadbirlar kompleksini tasdiqlash bo‘yicha bajaruvchilarning qo‘shma qarori | 2018-yil mart | Sog‘liqni saqlash vazirligi, Moliya vazirligi, Iqtisodiyot vazirligi, Mehnat vazirligi, DSQ, SSP |
46. | 3 yoshgacha bo‘lgan bolani parvarish qilayotgan ayollarga shu davrda kasb-hunarga o‘qish, qayta tayyorlanish, malakasini oshirish imkoniyatini berish chora-tadbirlarini ishlab chiqish va qabul qilish. | Bajaruvchilar qarori | 2017-yil oktyabr | Mehnat vazirligi, Xotin-qizlar qo‘mitasi, O‘MKHTM |
VIII. Xalqaro mehnat tashkiloti bilan hamkorlik va bahamjihat harakat qilish | ||||
47. | 2017 — 2020-yillarda O‘zbekiston Respublikasi tomonidan ratifikatsiya qilingan Xalqaro mehnat tashkiloti (HMT) konvensiyalarini amalga oshirish yuzasidan qo‘shimcha choralar ko‘rilishini va tegishli Respublika idoralararo komissiyasi tuzilishini nazarda tutuvchi Hukumat qarori loyihasini ishlab chiqish va kiritish. | Vazirlar Mahkamasi qarori loyihasi | 2018-yil mart | Mehnat vazirligi, Kasaba uyushmalari Federatsiyasi Kengashi, SSP, manfaatdor vazirlik va idoralar |
48. | HMTning quyidagi Konvensiyalarini milliy qonunchilikka implementatsiya qilish imkoniyatini o‘rganish: 17-son ishlab chiqarishdagi baxtsiz hodisalarda mehnatkashlarga tavon to‘lash to‘g‘risidagi; 81-son sanoat va savdoda mehnatni inspeksiya qilish to‘g‘risidagi; 97-son mehnatkash-migrantlar to‘g‘risidagi (qayta ko‘rib chiqilgan); 129-son qishloq xo‘jaligida mehnatni inspeksiya qilish to‘g‘risidagi; 132-son haq to‘lanadigan ta’tillar to‘g‘risidagi (1970-yilda qayta ko‘rib chiqilgan); 144-son xalqaro mehnat normalarini qo‘llashga ko‘maklashish uchun uch tomonlama maslahatlashuvlar to‘g‘risidagi; 156-son erkak va ayol xodimlar uchun teng imkoniyatlar va ularga teng munosabatda bo‘lish (oilaviy majburiyatlari bo‘lgan xodimlar) to‘g‘risidagi; 177-son kasanachilik mehnati to‘g‘risidagi; 183-son onalikni muhofaza qilish to‘g‘risidagi 1952-yilgi Konvensiyani qayta ko‘rib chiqish haqidagi; 187-son mehnat xavfsizligi va gigiyenasiga ko‘maklashuvchi asoslar to‘g‘risidagi; 29-son majburiy mehnat to‘g‘risidagi Konvensiyaga 2014-yilgi qo‘shimcha protokoli. | O‘zbekiston Respublikasi Hukumatiga ma’lumotnoma xati | 2017 — 2020-yillar | Mehnat vazirligi, Kasaba uyushmalari Federatsiyasi Kengashi, SSP, TIV, Inson huquqlari bo‘yicha milliy markaz |
49. | O‘zbekiston tomonidan ratifikatsiya qilingan HMT Konvensiyalarini amalga oshirish bo‘yicha respublikada olib borilayotgan ishlar to‘g‘risida xorijiy sheriklar bilan, shu jumladan O‘zbekiston Respublikasining diplomatik vakolatxonalari orqali keng ko‘lamdagi axborot-tushuntirish ishlarini amalga oshirish. | Axborot materiallarini tayyorlash | doimiy | Mehnat vazirligi, Kasaba uyushmalari Federatsiyasi Kengashi, SSP, TIV |
50. | Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi tuzilmasida Mehnatni normalash va ishchilarning asosiy kasblari bo‘yicha malakasini baholash byurosini tashkil etish to‘g‘risidagi takliflarni ishlab chiqish va kiritish, uning vazifalari etib quyidagilarni belgilash: texnika, texnologiyalar rivoji va ishlab chiqarishni tashkil etishning hozirgi holatini inobatga oluvchi ilmiy asoslangan mehnat normalarini ishlab chiqish va joriy etish; korxonalar va tashkilotlar organlarining buyurtmanomalariga ko‘ra kasbiy-malaka tavsiflari va talablarini, shuningdek, lavozim yo‘riqnomalarini ishlab chiqish; ishchilarga malaka razryadlarini bergan holda asosiy ishchi kasblari bo‘yicha malakani mustaqil ravishda baholash. | Tahliliy ma’lumotnoma xati | 2018-yil mart | Mehnat vazirligi, Kasaba uyushmalari Federatsiyasi Kengashi, SSP, Moliya vazirligi, Davlat test markazi |
51. | HMT Byurosining Sharqiy Yevropa va Markaziy Osiyo mamlakatlari uchun javobgarlik zonasiga kiruvchi davlatlarda ishlab chiqarishdagi shikastlanish, baxtsiz hodisalar va kasb kasalliklarining oldin olish holati to‘g‘risidagi axborot ayirboshlashni amaliyotga joriy etish. | O‘zbekiston Respublikasi Hukumatiga ma’lumotnoma xati | 2017 — 2020-yillar | Mehnat vazirligi, Kasaba uyushmalari Federatsiyasi Kengashi, SSP, TIV |
52. | Xalqaro mehnat normalari va standartlarini, shuningdek, HMTga a’zo mamlakatlarning ilg‘or amaliyotlarini milliy qonunchilikka tatbiq etish maqsadida HMT va boshqa xalqaro tashkilotlarning tavsiyanomalari bo‘yicha xorijiy tajribani o‘rganishni tashkil etish. | O‘zbekiston Respublikasi Hukumatiga ma’lumotnoma xati | doimiy | Mehnat vazirligi, Kasaba uyushmalari Federatsiyasi Kengashi, SS� |
IX. Aholi bandligi masalalari yuzasidan televideniye va radio orqali keng tushuntirish ishlarini olib borish | ||||
53. | Aholi bandligi masalalari bo‘yicha “Mahalla” teleradiokanalida keng tushuntirish ishlarini tashkil etish yuzasidan har yili mediarejalar, shu jumladan mavzuga oid studiyaviy va sayyor tele hamda radio eshittirishlar, realiti-shou, tok-shou, ijtimoiy tele va radio roliklar hamda boshqa turkumlar rejalarini tuzish va tasdiqlash. | Mediarejani tasdiqlash | har yili, yanvarda | MTRK, Mehnat vazirligi |
54. | Respublikaning shahar va tumanlarida aholi bandligini ta’minlash masalalarni yoritish bo‘yicha realiti-shoularni tashkil etish, jumladan: “Tadbirkor bo‘lmoqchiman” realiti-shousi, jumladan oliy va o‘rta maxsus, kasb-hunar ta’limi muassasalarining bitiruvchilari tomonidan o‘z tadbirkorlik ishini tashkillashtirish, shu jumladan biznes-g‘oyani shakllantirish va amalga oshirish, ruxsat beruvchi hujjatlarni rasmiylashtirish, biznesni tashkil etish uchun joy va xonalarni tanlash, biznes-rejalarni tayyorlash, tijorat banklarida kredit olish, tovarlar ishlab chiqarish va xizmatlar ko‘rsatish uchun uskunalar, asboblar va materiallar sotib olish, muhandislik kommunikatsiyalariga ulanish, marketing va reklama masalalari hamda boshqa masalalarni aniq misollar asosida yoritish; shaxsiy yordamchi va dehqon xo‘jaliklarini rivojlantirish masalalariga bag‘ishlangan “Tomorqam — xazinam” realiti-shousi, jumladan urug‘lik va o‘g‘itlar, sabzavot va mevali daraxtlar (limon, unabi, yong‘oq, intensiv mevali daraxtlar) ko‘chatlarini sotib olish, parrandachilik, chorvachilik, baliqchilik, asalarichilik, quyonchilikni rivojlantirish, issiqxonalar tashkil etish, bog‘da ishlatiladigan anjom va asboblarni xarid qilish, tijorat banklarida mikrokreditlar olish, shaxsiy tomorqa va dehqon xo‘jaliklariga xizmat ko‘rsatuvchi, shu jumladan yetishtirilgan mahsulotni qayta ishlash, saqlash va sotish bo‘yicha agrofirmalar va boshqa tegishli tashkilotlar faoliyatini rivojlantirish. | Mavzuga oid jadvalni tasdiqlash | 2017 — 2020-yillar | MTRK, Mehnat vazirligi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, SSP, O‘MKHTM, Qishloq xo‘jaligi vazirligi, DSQ, Markaziy bank, tijorat banklari, O‘zbekiston Yoshlar ittifoqi, Qoraqalpog‘isto� Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari |
55. | “Yoshlarga ish bering” studiyaviy va sayyor tok-shouni tashkil etib, yoshlarni ishga joylashtirish, band bo‘lmagan yoshlar, shu jumladan oliy va o‘rta maxsus, kasb-hunar ta’limi muassasalarining bitiruvchilari, Qurolli Kuchlar safidan bo‘shagan yoshlar, ularning ota-onalari, ish beruvchilar, mehnat organlari, boshqa manfaatdor idoralar va tashkilotlar, keng jamoatchilik vakillari ishtirokida mazkur sohada yuzaga keladigan to‘siqlar va muammolarni hal etish yo‘llarini xolisona tahlil qilish va muhokama etish. | Mavzuga oid jadvalni tasdiqlash | 2017 — 2020-yillar | MTRK, Mehnat vazirligi, Adliya vazirligi, Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi, O‘MKHTM, O‘zbekiston Yoshlar ittifoqi, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari |
56. | Mavzuga oid tele va radio eshittirishlar turkumini hamda fuqarolarning ishga joylashish va mehnat huquqlarini himoya qilish, “Tadbirkorlik — qonun himoyasida”, “Harakatda barakat”, “Tahlil va talqin”, “Biznes va taraqqiyot”, “Mehnat huquqi”, “Reporter”, “Qonunchilikdagi yangiliklar” kabi tadbirkorlik faoliyatini rivojlantirish bo‘yicha ruknlar tashkil etish, jumladan tadbirkorlik faoliyatini yuritish bo‘yicha imtiyozlarni, mehnat nizolarini hal etish mexanizmlarini yoritish, bo‘sh ish o‘rinlariga joylashish uchun hujjatlarni rasmiylashtirish, mehnat haqini hisoblab chiqarish va to‘lash, soliq majburiyatlari, kasb-hunar kollejlari bitiruvchilarini ishga joylashtirish imtiyozlari va boshqa masalalarni yoritish. | Mavzuga oid rejani tasdiqlash | 2017 — 2020-yillar | MTRK, Mehnat vazirligi, Bosh prokuratura, DSQ, DBQ, SSP, Adliya vazirligi, O‘zbekiston Yoshlar ittifoqi |
57. | Muvaffaqiyatlarga erishayotgan tadbirkorlar, turli tarmoqlarning professionallari tomonidan biznesni yaratish va rivojlantirishdagi tajribasini yoritish, yoshlarni tadbirkorlikka va kasb mahoratiga erishishga undan va rag‘batlantirish maqsadida ular bilan “Muvaffaqiyatim sirlari” maxsus tele va radio intervyu turkumini tashkil etish. | Intervyu jadvalini tasdiqlash | 2017 — 2020-yillar | MTRK, Mehnat vazirligi, SSP, O‘zbekiston Yoshlar ittifoqi |
58. | Quyidagi ijtimoiy teleradioroliklarni yaratish: Tadbirkorlik faoliyatining turli sohalarini ommalashtirish, o‘z tadbirkorligini ochish masalalarini yoritish, tadbirkorlik faoliyati sohasidagi imkoniyatlar va imtiyozlar to‘g‘risida axborot berish bo‘sh ish o‘rinlariga joylashish tartibini tushuntirish, kadrlarni tanlash va o‘qitishda biznes va ta’lim muassasalarining hamkorligi; kichik va xususiy tadbirkorlik sohasidagi biznes-loyihalarni tijorat banklari tomonidan moliyalashtirish tajribasi (tikuv sexi, go‘zallik saloni, avtoservis punkti, sartaroshxona, nonvoyxona, issiqxona, mebel, qurilish materiallari, qandolat mahsulotlar ishlab chiqarish va boshqalar); Respublikaning turli shaharlari va tumanlarida shaxsiy yordamchi va dehqon xo‘jaliklari faoliyatini rivojlantirishning ijobiy tajribasini yoritish. | Mavzuga oid rejani va ijodiy kreativ guruhlar tarkiblarini tasdiqlash | 2017 — 2020-yillar | MTRK, Mehnat vazirligi, SSP, O‘zbekiston Yoshlar ittifoqi, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari |
59. | Mehnat bozori, bandlik rivojlanishi, ishbilarmonlik faolligining o‘sishi, kichik va xususiy tadbirkorlikning rivojlanishi, to‘g‘ridan to‘g‘ri xorijiy investitsiyalarni jalb etish, eksport va hokazolarni kengaytirish dinamikasini aks ettiruvchi infografika va boshqa ko‘rgazmali materiallarni yaratish hamda efir vaqtida keng namoyish etish. | Mavzuga oid rejani va ijodiy kreativ guruhlar tarkiblarini tasdiqlash | 2017 — 2020-yillar | MTRK, Mehnat vazirligi, Iqtisodiyot vazirligi, SSP, Davlat statistika qo‘mitasi, Investitsiyalar bo‘yicha davlat qo‘mitasi, DBQ, DSQ |
T/r | Mehnat kuchi haddan ziyod bo‘lgan tumanlar nomi | Tayanch kasb-hunar kollejlari nomi | Band bo‘lmagan aholini kasb-hunarga o‘qitish, qayta tayyorlash va malakasini oshirish yo‘nalishlarining nomi* |
Qoraqalpog‘iston Respublikasi | |||
1. | Mo‘ynoq tumani | Mo‘ynoq sanoat-transport kolleji | Avtomobillarga texnik xizmat ko‘rsatish, tikuvchilik ishi, chilangarlik ishi |
2. | To‘rtko‘l tumani | To‘rtko‘l qishloq xo‘jaligi kasb-hunar kolleji | Tikuvchilik ishi, payvandlash ishi, qishloq xo‘jaligi mashinalariga texnik xizmat ko‘rsatish, chilangarlik ishi |
3. | Shumanay tumani | Shumanay qishloq xo‘jaligi kasb-hunar kolleji | Tikuvchilik ishi, payvandlash ishi, qishloq xo‘jaligi mashinalariga texnik xizmat ko‘rsatish, chilangarlik ishi |
Andijon viloyati | |||
4. | Ulug‘nor tumani | Ulug‘nor qishloq xo‘jaligi kasb-hunar kolleji | Avtomobillarga texnik xizmat ko‘rsatish, payvandlash ishi, chilangarlik ishi, qishloq xo‘jaligi mashinalariga texnik xizmat ko‘rsatish, tikuvchilik ishi |
5. | Paxtaobod tumani | Paxtaobod qurilish va kommunal xizmat ko‘rsatish kasb-hunar kolleji | Suv-gaz ta’minoti, tikuvchilik ishi, payvandlash ishi |
6. | Qo‘rg‘ontepa tumani | Qo‘rg‘ontepa qurilish kolleji | Qurilish, bo‘yoqchilik ishi, tikuvchilik ishi, yigiruvchilik ishi |
Buxoro viloyati | |||
7. | Olot tumani | Olot qishloq xo‘jaligi kasb-hunar kolleji | To‘qish ishi, tikish ishi, qishloq xo‘jaligi mahsulotlarini qayta ishlash |
8. | Romitan tumani | Romitan sanoat kasb-hunar kolleji | Payvandlash ishi, avtomobillarga texnik xizmat ko‘rsatish, tikuvchilik ishi, elektr ta’minoti |
Jizzax viloyati | |||
9. | Baxmal tumani | Baxmal qishloq xo‘jaligi kasb-hunar kolleji | Qishloq xo‘jaligi mashinalariga texnik xizmat ko‘rsatish, payvandlash ishi, chilangarlik ishi, avtomobillarga texnik xizmat ko‘rsatish, tikuvchilik ishi |
10. | Forish tumani | Forish qishloq xo‘jaligi kasb-hunar kolleji | Qishloq xo‘jaligi mashinalariga texnik xizmat ko‘rsatish, payvandlash ishi, chilangarlik ishi, avtomobillarga texnik xizmat ko‘rsatish, tikuvchilik ishi |
11. | Yangiobod tumani | Yangiobod qishloq xo‘jaligi va xizmat ko‘rsatish sohasi kasb-hunar kolleji | Qishloq xo‘jaligi mashinalariga texnik xizmat ko‘rsatish, payvandlash ishi, chilangarlik ishi, avtomobillarga texnik xizmat ko‘rsatish, tikuvchilik ishi |
Qashqadaryo viloyati | |||
12. | Dehqonobod tumani | Dehqonobod agrosanoat kasb-hunar kolleji | Payvandlash ishi, chilangarlik ishi, avtomobillarga texnik xizmat ko‘rsatish ishi |
13. | Mirishkor tumani | Jeynov sanoat kasb-hunar kolleji | Payvandlash ishi, chilangarlik ishi, avtomobillarga texnik xizmat ko‘rsatish ishi, elektr ta’minoti |
14. | Chiroqchi tumani | Chiroqchi qishloq xo‘jaligi va xizmat ko‘rsatish sohasi kasb-hunar kolleji | Qishloq xo‘jaligi mashinalariga texnik xizmat ko‘rsatish, payvandlash ishi, chilangarlik ishi, avtomobillarga texnik xizmat ko‘rs�tish |
Navoiy viloyati | |||
15. | Xatirchi tumani | Xatirchi xizmat ko‘rsatish sohasi va servis kasb-hunar kolleji | Tikuvchilik ishi, buxgalteriya, avtomobillarga texnik xizmat ko‘rsatish |
Namangan viloyati | |||
16. | Mingbuloq tumani | O‘zgarish maishiy xizmat ko‘rsatish kasb-hunar kolleji | Kompyuterlar va kompyuter tarmoqlarini ta’mirlash, qurilish, tikuvchilik ishi, elektr montaj |
17. | To‘raqo‘rg‘on tumani | To‘raqo‘rg‘on qishloq xo‘jaligi kasb-hunar kolleji | Avtomobillarga texnik xizmat ko‘rsatish, qishloq xo‘jaligi mashinalariga texnik xizmat ko‘rsatish |
Samarqand viloyati | |||
18. | Bulung‘ur tumani | Bulung‘ur milliy hunarmandchilik kasb-hunar kolleji | Duradgorlik va pol joylash, payvandlash ishi, chilangarlik ishi, Kompyuterlar va kompyuter tarmoqlarini ta’mirlash |
19. | Qo‘shrabot tumani | Qo‘shrabot xizmat ko‘rsatish va servis kasb-hunar kolleji | Avtomobillarga texnik xizmat ko‘rsatish, tikuvchilik ishi |
20. | Narpay tumani | Oqtosh qurilish va kommunal xo‘jaligi kasb-hunar kolleji | Qurilish, bo‘yoqchilik ishi, avtomobillarga texnik xizmat ko‘rsatish |
21. | Paxtachi tumani | Paxtachi qurilish va kommunal xo‘jaligi kasb-hunar kolleji | Kompyuterlar va kompyuter tarmoqlarini ta’mirlash, payvandlash ishi, chilangarlik ishi |
Sirdaryo viloyati | |||
22. | Xovos tumani | Gulbahor qishloq xo‘jaligi kasb-hunar kolleji | Avtomobillarga texnik xizmat ko‘rsatish, qishloq xo‘jaligi mashinalariga texnik xizmat ko‘rsatish, tikuvchilik ishi |
Surxondaryo viloyati | |||
23. | Boysun tumani | Boysun qurilish va iqtisodiyot kasb-hunar kolleji | Qurilish, bo‘yoqchilik ishi, avtomobillarga texnik xizmat ko‘rsatish, tikuvchilik ishi |
24. | Qiziriq tumani | Qiziriq qishloq xo‘jaligi kasb-hunar kolleji | Kompyuterlar va kompyuter tarmoqlarini ta’mirlash, payvandlash ishi, avtomobillarga texnik xizmat ko‘rsatish ishi, tikuvchilik ishi |
25. | Uzun tumani | Uzun maishiy xizmat ko‘rsatish kasb-hunar kolleji | Tikuvchilik ishi, kompyuterlar va kompyuter tarmoqlarini ta’mirlash |
Toshkent viloyati | |||
26. | Bekobod tumani | Dalvarzin maishiy xizmat ko‘rsatish kasb-hunar kolleji | Tikuvchilik ishi, avtomobillarga texnik xizmat ko‘rsatish, maishiy texnikani ta’mirlash |
27. | Bo‘ka tumani | Bo‘ka maishiy xizmat ko‘rsatish kasb-hunar kolleji | Sartaroshlik ishi, tikuvchilik ishi, maishiy texnikani ta’mirlash, avtomobillarga texnik xizmat ko‘rsatish |
28. | Chinoz tumani | Chinoz xizmat ko‘rsatish sohasi va iqtisodiyot kasb-hunar kolleji | Chilangarlik ishi, avtomobillarga texnik xizmat ko‘rsatish, payvandlash ishi elektr ta’minoti, maishiy texnikani ta’mirlash |
Farg‘ona viloyati | |||
29. | Uchko‘prik tumani | Uchko‘prik qurilish va xizmat ko‘rsatish sohasi kasb-hunar kolleji | Qurilish, bo‘yoqchilik ishi, sartaroshlik ishi, tikuvchilik ishi, avtomobillarga texnik xizmat ko‘rsatish |
30. | So‘x tumani | So‘x ijtimoiy-iqtisodiy kasb-hunar kolleji | Tikuvchilik ishi, buxgalterlik ishi, avtomobillarga texnik xizmat ko‘rsatish |
31. | Yozyovon tumani | Yozyovon qishloq xo‘jaligi kasb-hunar kolleji | Tikuvchilik ishi, payvandlash ishi, qishloq xo‘jaligi mashinalariga texnik xizmat ko‘rsatish, chilangarlik ishi, avtomobillarga texnik xizmat ko‘rsatish |
Xorazm viloyati | |||
32. | Qo‘shko‘pir tumani | Qo‘shko‘pir agrosanoat kasb-hunar kolleji | Chilangarlik ishi, avtomobillarga texnik xizmat ko‘rsatish, payvandlash ishi, tikuvchilik ishi |
G‘azavat maishiy xizmat ko‘rsatish kasb-hunar kolleji | Oshpaz, avtomobillarga texnik xizmat ko‘rsatish, tikuvchilik ishi, payvandlash ishi, servis xizmatlari va radioteleapparatlarni ta’mirlash | ||
33. | Yangiariq tumani | Yangiariq qishloq xo‘jaligi kasb-hunar kolleji | Tikuvchilik ishi, payvandlash ishi, qishloq xo‘jaligi mashinalariga texnik xizmat ko‘rsatish, chilangarlik ishi, avtomobillarga texnik xizmat ko‘rsatish |
34. | Yangibozor tumani | Yangibozor sanoat kasb-hunar kolleji | Non-bulka va makaron mahsulotlari ishlab chiqarish, avtomobillarga texnik xizmat ko‘rsatish, tikuvchilik ishi |