O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2017-yil 14-martdagi “Iqtisodiyotning bazaviy tarmoqlarida loyiha ishlari samaradorligini oshirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi PQ-2831-sonli qaroriga muvofiq, shuningdek O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi “O‘zInjirining” Respublika loyiha instituti (keyingi o‘rinlarda — “O‘zInjiniring” RLI) faoliyatini samarali tashkil etish maqsadida:
1. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi “O‘zInjiniring” Respublika loyiha instituti to‘g‘risidagi Nizom ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2017-yil 14-martdagi “Iqtisodiyotning bazaviy tarmoqlarida loyiha ishlari samaradorligini oshirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi PQ-2831-sonli qarori, shuningdek Institut va uning Ilmiy-texnik kengashi haqidagi nizomlarning talablariga qat’iy rioya etilishi uchun — “O‘zInjiniring” RLI direktori;
tashabbus ko‘rsatib ishlab chiqilayotgan loyihalarning o‘z vaqtida kiritilishi, shuningdek loyihaoldi hujjatlarini, shu jumladan DTIA/DTIX va TIA/TIXlarni ishlab chiqish, ekspertizadan o‘tkazish, kelishib olish va texnik hamkorlik qilish uchun “O‘zInjiniring” RLIga taqdim etiladigan axborotning to‘liqligi. sifati va ishonchliligi uchun — iqtisodiyot bazaviy tarmoqlari, shu jumladan geologiya, yoqilg‘i-energetika kompleksi, kimyo, neft-kimyo va metallurgiya sanoati — O‘zbekiston Respublikasi Davlat geologiya va mineral resurslar qo‘mitasi, “O‘zbekenergo” AJ, “O‘zbekko‘mir” AJ, “O‘zkimyosanoat” AJ, “O‘zmetkombinat” AJ, “Olmaliq KMK” AJ, “Navoiy KMK” DK loyihalarining tashabbuskorlari — davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlarining rahbarlari shaxsan javob berishi belgilab qo‘yilsin.
Keyingi tahrirga qarang.
iqtisodiyotning bazaviy tarmoqlari korxonalarini va ishlab chiqarish quvvatlarini qurish hamda modernizatsiyalash bo‘yicha ishlab chiqilgan investitsiya loyihalari (O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2017-yil 19-apreldagi “Neft-gaz tarmog‘idagi loyiha ishlarini tashkil etish tartibini takomillashtirish to‘g‘risida”gi PQ-2901-sonli qarori talablariga muvofiq neft-gaz tarmoqlari bundan mustasno) “O‘zInjiniring” RLI Ilmiy-texnik kengashining ijobiy xulosasi mavjud bo‘lgan taqdirdagina vakolatli organlarga ekspertizadan o‘tkazish uchun kiritiladi;
O‘zbekiston Respublikasi Iqtisodiyot vazirligi va Investitsiyalar davlat qo‘mitasi “O‘zInjiniring” RLI bilan birgalikda iqtisodiyotning bazaviy tarmoqlari korxonalari xamda ishlab chiqarish quvvatlarini qurish va modernizatsiyalash bo‘yicha investitsiya loyihalarini keyinchalik vakolatli organlarga ekspertizadan o‘tkazish uchun taqdim etish va belgilangan tartibda O‘zbekiston Respublikasining Investitsiya dasturiga kiritish uchun ularni sinchiklab, puxta ishlab chiqish bo‘yicha harakatlarning birga muvofiqlashtirilishini ta’minlaydilar.
Keyingi tahrirga qarang.
“O‘zInjiniring” RLI direktori Vazirlar Mahkamasining hududlarni kompleks rivojlantirish va kommunal soha, transport, kapital qurilish, qurilish industriyasi masalalari kompleksi rahbarining taqdimnomasiga binoan Vazirlar Mahkamasi tomonidan lavozimga tayinlanadi va lavozimdan ozod qilinadi;
Keyingi tahrirga qarang.
“O‘zInjiniring” RLI direktorining o‘rinbosarlari Institut direktorining taqdimnomasiga binoan Vazirlar Mahkamasi tomonidan lavozimga tayinlanadilar va lavozimdan ozod qilinadilar.
5. “O‘zInjiniring” RLI Vazirlar Mahkamasining hududlarni kompleks rivojlantirish va kommunal soha, transport, kapital qurilish, qurilish industriyasi masalalari kompleksi rahbari bilan kelishilgan holda ikki hafta muddatda:
Institutning yangilangan ustavini ishlab chiqsin va tasdiqlasin, uning davlat ro‘yxatidan O‘tkazilishini ta’minlasin xamda Institutning shtatlar jadvalini tuzsin:
6. O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining birinchi o‘rinbosari — “O‘zbekiston temir yo‘llari” aksiyadorlik jamiyati boshqaruvi raisi A.J. Ramatov, “O‘zInjiniring” RLI Ilmiy-texnik kengashi to‘g‘risidagi tasdiqlangan Nizom talablarini hisobga olgan holda uning shaxsiy tarkibi bo‘yicha taklif kiritsin.
7. O‘zbekiston Respublikasi Davlat arxitektura va qurilish qo‘mitasi o‘n kun muddatda Institut zimmasiga yuklangan vazifalarni bajarish uchun zarur bo‘lgan litsenziya bitimlarini “O‘zInjiniring” RLI bilan belgilangan tartibda tuzilishini ta’minlasin.
8. “O‘zInjiniring” RLI O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlari, Vazirlar Mahkamasining qaror va farmoyishlari, vazirliklar hamda idoralarning normativ-huquqiy hujjatlari va statistika axborotlari tarqatilishi majburiy bo‘lgan tashkilotlar ro‘yxatiga kiritilsin.
9. Mazkur farmoyishning ijrosini nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining birinchi o‘rinbosari — “O‘zbekiston temir yo‘llari” aksiyadorlik jamiyati boshqaruvi raisi A.J. Ramatov zimmasiga yuklansin.
1. Ushbu Nizom O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2017-yil 14-martdagi “Iqtisodiyotning bazaviy tarmoqlarida loyiha ishlari samaradorligini oshirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi PQ-2831-sonli qaroriga muvofiq O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi “O‘zInjiniring” Respublika loyiha institutining (keyingi o‘rinlarda — Institut) asosiy vazifalari, funksiyalari, huquq va javobgarligi, faoliyatining tashkiliy asoslarini belgilab beradi.
2. Institut investitsiyaviy va infratuzilmaviy loyihalarning dastlabki va uzil-kesil texnik-iqtisodiy asoslanishi va hisob-kitoblarini (DTIA/DTIH va TIA/TIH)larni ishlab chiqish va moslashtirishni, shuningdek loyiha (ish hujjatlarini) hamda geologiya, yoqilg‘i-energetika kompleksi, kimyo, neft-kimyo va metallurgiya sanoati sohasida iqtisodiyotning bazaviy tarmoqlari loyihalarini (qurilish bosqichida) texnik kuzatishni amalga oshiradi (O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2017-yil 19-apreldagi PQ-2901-sonli “Neft-gaz tarmog‘ida loyiha ishlarini tashkil etish tartibini takomillashtirish to‘g‘risida”gi qarori talablariga muvofiq neft-gaz tarmog‘i bundan mustasno).
3. Institut o‘z faoliyatida O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasi va qonunlariga, O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarining qarorlariga, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlariga, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qaror va farmoyishlariga, mazkur Nizomga hamda boshqa normativ hujjatlarga amal qiladi.
4. Institut davlat muassasasi shaklidagi yuridik shaxs hisoblanadi, O‘zbekiston Respublikasining Davlat gerbi tasvirlangan va davlat tilida o‘z nomi yozilgan muhrga ega bo‘lib, o‘z faoliyatida O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga hisob beradi.
5. Institut faoliyatiga mutasaddilik qilish Investitsiyalar, innovatsion rivojlanish, erkin iqtisodiy va kichik sanoat zonalari faoliyatini muvofiqlashtirish, turizm masalalari bo‘yicha kompleks zimmasiga yuklanadi.
Keyingi tahrirga qarang.
6. Institut mustaqil balansga, bank hisobvaraqlari, shu jumladan valyuta hisobvaraqlariga, to‘liq operativ boshqarish huquqi bilan alohida mol-mulkka ega bo‘lib, o‘z majburiyatlari bo‘yicha mol-mulki bilan javob beradi, o‘z nomidan mulkiy va shaxsiy nomulkiy huquqlarni qo‘lga kiritishi va amalga oshirishi, zimmasiga majburiyatlar olishi, sudlarda da’vogar va javobgar bo‘lishi mumkin.
7. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2017-yil 14-martdagi “Iqtisodiyotning bazaviy tarmoqlarida loyiha ishlari samaradorligini oshirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi PQ-2831-sonli qaroriga muvofiq Institutning asosiy vazifalari quyidagilardan iborat:
loyihaoldi hujjatlarini, shu jumladan DTIA/DTIH va TIA/TIHlarni ishlab chiqish, xorijiy loyiha tashkilotlari tomonidan ishlab chiqilgan loyihaoldi hujjatlarini O‘zbekiston Respublikasining texnik tartibga solish va standartlar sohasidagi normativ hujjatlariga moslashtirish;
loyihalarni texnik kuzatish, iqtisodiyot bazaviy tarmoqlari loyihalarining tender savdolari (loyihalashtirishga taalluqli qismida) tashabbuskorlari bilan birgalikda ularni o‘tkazish va kuzatish;
iqtisodiyotning bazaviy tarmoqlarini tarkibiy o‘zgartirish, geologiya, yoqilg‘i-energetika kompleksi, kimyo, neft-kimyo va metallurgiya sanoati obyektlarini modernizatsiyalash va texnik rekonstruksiya qilishning tarmoq idoralari tomonidan ishlab chiqilgan konsepsiyalarini ko‘rib chiqish va kelishish;
iqtisodiyotning bazaviy tarmoqlari korxonalarini qurish va modernizatsiya qilish bo‘yicha O‘zbekiston Respublikasining Investitsiya dasturiga kiritish uchun taqdim etilgan investitsiya loyihalarini ko‘rib chiqishda ishtirok etish;
Keyingi tahrirga qarang.
xorijiy loyiha va injiniring tashkilotlarini jalb etgan holda, ilg‘or xorijiy tajribaga asoslangan loyiha ishlarini tashkil etishning progressiv usullarini loyihalash jarayonlariga tatbiq etish;
xorijiy loyiha tashkilotlari tomonidan ishlab chiqilgan loyiha (ishchi) hujjatlarini moslashtirish kabi yo‘nalishlarni rivojlantirish, keyinchalik iqtisodiyotning bazaviy tarmoqlari loyihalari bo‘yicha loyiha hujjatlarini ishlab chiqishda o‘z zimmasiga bosh pudratchi funksiyalarini qabul qilish;
to‘g‘ridan to‘g‘ri fuqarolik-huquqiy shartnomalar asosida investitsiya loyihalarining loyihaoldi va loyiha hujjatlarini ishlab chiqish uchun yordamchi pudratchilar sifatida mahalliy va xorijiy ixtisoslashtirilgan loyiha institutlarini, shuningdek yetakchi mutaxassislarni jalb etish;
ishlab chiqarilayotgan mahsulot sifati va unumdorligiga nisbatan zamonaviy talablarga, energiya va resurslarni tejash hamda ekologik standartlarga javob beradigan ilg‘or texnologiyalar va uskunalarning jahon bozorini chuqur tahlil qilish, bunda istiqbolsiz, ma’nan va jismonan eskirgan uskuna va texnologiyalarni respublikaga olib kirish, istisno etiladi;
loyihalashtirishda yuqori texnologiyali, energiya samarali ilg‘or uskunalar va texnologiyalarni tanlab olish;
Institutning ilmiy-texnik kengashida iqtisodiyot bazaviy tarmoqlarining loyihaoldi hujjatlarini ko‘rib chiqish;
loyiha, loyihaoldi ishchi hujjatlarini ishlab chiqish va tasdiqlash qismida iqtisodiyot bazaviy tarmoqlarining ilmiy-texnik va ekspert kengashlari bilan mustahkam hamkorlik qilish;
chet ellarda ishlab chiqarilayotgan zamonaviy uskunalar va texnologiyalar, ularning texnik va ishlab chiqarish-iqtisodiy tasniflari, samaradorligi va amalda sinalganlik darajasi to‘g‘risida, shuningdek, yuqori texnologiyali ishlab chiqaruvchi va yetkazib beruvchi, faoliyat sohasi bo‘yicha texnologiyalarni ishlab chiquvchi va litsenziya beruvchi chet ellardagi asosiy sheriklar to‘g‘risida axborot-tahliliy ma’lumotlar bazasini shakllantirish va doimo yangilab borish;
sanoat korxonalarini qurish, rekonstruksiya va modernizatsiya qilish bo‘yicha xorijiy investorlar va kompaniyalardan kelib tushayotgan takliflar to‘g‘risidagi axborotni yig‘ish va umumlashtirish hamda mahalliy xomashyoni qayta ishlash orqali jahon va ichki bozorlarda talab etiladigan raqobatdosh tayyor mahsulot va sanoat yarimfabrikatlari ishlab chiqarishga yo‘naltirilgan yangi investitsiya loyihalarini amalga oshirish takliflarini ishlab chiqishda qatnashish;
asosiy texnologik uskunalarning cheklangan narx parametrlari bo‘yicha, shuningdek, taklif etilayotgan texnologiyaga muvofiq “tayyor holda topshirish” loyihalarining qiymati bo‘yicha tavsiyalar ishlab chiqish;
iqtisodiyotning bazaviy tarmoqlarida xo‘jalik boshqaruvi organlari, vazirliklar va idoralarning buyurtmasiga binoan investitsiya loyihalarining mustaqil texnik–iqtisodiy ekspertizasini o‘tkazish;
iqtisodiyotning bazaviy tarmoqlarida loyihalashni rivojlantirishning asosiy yo‘nalishlarini belgilash, shuningdek, yuqori malakali muhandis-loyihachilarni tayyorlash masalalari bo‘yicha ixtisoslashtirilgan oliy ta’lim muassasalari, iqtisodiyot bazaviy tarmoqlarining korxonalari va loyiha institutlari o‘rtasida o‘zaro hamkorlikni amalga oshirish.
bosh pudratchi sifatida — iqtisodiyotning bazaviy tarmoqlaridagi investitsiya loyihalari bo‘yicha loyihaoldi hujjatlarini, shu jumladan DTIA/DTIH va TIA/TIHlarni ishlab chiqish va moslashtirishni amalga oshiradi;
loyihaoldi hujjatlari tayyorlanishi, shuningdek, tarmoq idoralari, shu jumladan geologiya, yoqilg‘i-energetika kompleksi, kimyo, neft-kimyo va metallurgiya sanoati — loyihalarning tashabbuskorlaridan olinadigan axborot asosida Hukumatning tegishli qarorlari bilan tasdiqlanadigan iqtisodiyot bazaviy tarmoqlaridagi loyihalarning amalga oshirilishini monitoring qiladi;
sanoat korxonalarini qurish, rekonstruksiya va modernizatsiya qilish bo‘yicha xorijiy investorlar va kompaniyalardan kelib tushayotgan takliflarga oid axborotni (shu jumladan iqtisodiyotning bazaviy tarmoqlaridagi loyihalarning tashabbuskorlari — tarmoq idoralarining axboroti asosida) yig‘adi va umumlashtiradi;
mahalliy xomashyoni qayta ishlash orqali jahon va ichki bozorlarda talab etiladigan raqobatdosh tayyor mahsulot va sanoat yarimfabrikatlari ishlab chiqarishga yo‘naltirilgan yangi investitsiya loyihalarini amalga oshirish takliflarini ishlab chiqishda qatnashadi;
iqtisodiyotning bazaviy tarmoqlarini tarkibiy o‘zgartirish, geologiya, yoqilg‘i-energetika kompleksi, kimyo, neft-kimyo va metallurgiya sanoati obyektlarini modernizatsiyalash va texnik rekonstruksiya qilishning tarmoq idoralari tomonidan ishlab chiqilgan konsepsiyalarini ko‘rib chiqish va kelishishda, iqtisodiyotning bazaviy tarmoqlari korxonalarini qurish va modernizatsiya qilish bo‘yicha O‘zbekiston Respublikasining Investitsiya dasturiga kiritish uchun taqdim etilgan investitsiya loyihalarini ko‘rib chiqishda ishtirok etadi;
Keyingi tahrirga qarang.
O‘zbekiston Respublikasida ham chet ellarda ham o‘z mutaxassislari va muhandislarini o‘qitish va malakasini oshirishni tashkillashtiradi, buning uchun mahalliy va xorijiy loyiha va injiniring kompaniyalarining yetakchi mutaxassislarini jalb etadi;
investitsiya loyihalarining loyiha (ishchi) hujjatlarini mustaqil ishlab chiqish, shuningdek, xorijiy loyiha tashkilotlar tomonidan ishlab chiqilgan loyiha (ishchi) hujjatlarini moslashtirish kabi yo‘nalishlarni rivojlantirishga qaratilgan ilg‘or xorijiy tajriba asosidagi loyihalashtirishning progressiv metodologiyasini loyiha faoliyatiga joriy etadi;
obuna bo‘lingan muntazam xorijiy va mahalliy nashrlar va kataloglar asosida axborot yig‘adi va energiya tejaydigan zamonaviy uskunalar, texnologiyalarni ishlab chiqaruvchilar va litsenziya beruvchilar to‘g‘risida ma’lumotlar bazasini shakllantiradi, ilg‘or texnologiyalar bozorini tahlil qiladi, keyinchalik ularni iqtisodiyot bazaviy tarmoqlarining obyektlarini loyihalashtirishda qo‘llaydi;
vazirliklar, idoralar, iqtisodiyot bazaviy tarmoqlarining xo‘jalik boshqaruvi organlari buyurtmasiga ko‘ra investitsiya loyihalarining mustaqil texnik-iqtisodiy ekspertizasini amalga oshiradi, shuningdek, taklif etilayotgan texnologiyalarga muvofiq asosiy texnologik uskunalar narxi hamda tayyor holda topshiriladigan loyihalar qiymatining cheklangan parametrlari bo‘yicha tavsiyalar beradi;
Institut zimmasiga yuklangan vazifa va funksiyalarni bajarish uchun vazirliklar, idoralar va boshqa tashkilotlardan zarur hujjatlar, statistik, tahliliy hamda boshqa ma’lumotlarni belgilangan tartibda beg‘araz asosda so‘rab olish;
loyihaoldi va loyiha hujjatlarini ishlab chiqishda, shuningdek xorijiy loyiha tashkilotlari tomonidan ishlab chiqilgan loyihalarni moslashtirishda, istisno tariqasida, ayrim turdagi ishlarga mahalliy ixtisoslashtirilgan loyiha tashkilotlari bilan to‘g‘ridan to‘g‘ri subpudrat shartnomalari tuzish, shuningdek, institut zimmasiga yuklangan vazifalar bilan bog‘liq ishlarni bajarish uchun xorijiy loyiha va injiniring tashkilotlari bilan to‘g‘ridan to‘g‘ri kontraktlar tuzish;
o‘rnatilgan tartibda tasdiqlangan texnik topshiriqlarning energiya samaradorligi, loyihalarda foydalanilgan texnologiyalar va uskunalarning zamonaviylik talablariga, ishlab chiqish uchun taqdim etilgan loyihaoldi hujjatlarning parametrlari mos kelmagan taqdirda — ularni buyurtmachilarga puxta ishlab chiqish uchun qaytarish;
amalga oshirilayotgan faoliyat doirasida loyiha tashkilotlari, vazirliklar, idoralar hamda boshqa tashkilotlarning, jumladan xorijning yuqori malakali mutaxassislarini maslahatchi va ekspertlar sifatida jalb etish;
o‘z xodimlarini yetakchi mahalliy loyiha institutlariga va xorijiy injiniring kompaniyalarining o‘quv markazlariga, shuningdek, ularning malakasini oshirish uchun ishlab chiqarish korxonalariga yuborish;
Institut negizida o‘z xodimlarini o‘qitish va malakasini oshirish uchun, shuningdek, shartnoma asosida boshqa tashkilotlarning mutaxassislari uchun kurslar tashkil qilish;
iqtisodiyot bazaviy tarmoqlarining investitsiyaviy infratuzilmaviy loyihalarini o‘z vaqtida va sifatli ishlab chiqish, moslashtirishni ta’minlash, shuningdek, loyihaoldi hujjatlarini o‘z vaqtida ilgari surish masalalari bo‘yicha loyiha tashkilotlarining ishtirokida yig‘ilishlar o‘tkazish;
shartnoma asosida marketing tadqiqotlarini o‘tkazish, institut zimmasiga yuklangan vazifalarni bajarish bilan bog‘liq konsalting xizmati va boshqa xizmatlar ko‘rsatish;
strategik muhim loyihalar bo‘yicha loyihaoldi va loyiha hujjatlarini ishlab chiqish uchun vazirliklar, idoralar va tashkilotlarning yuqori malakali mutaxassislarini jalb etgan holda muvaqqat ishchi guruhlarni, shu jumladan shartnoma asosida tuzish;
belgilangan tartibda noshirlik faoliyatini amalga oshirish, axborot materiallari, davriy nashrlar va boshqa bosma mahsulotlar chop etish va tarqatish;
O‘zbekiston Respublikasining har yilgi Investitsiya dasturini, shuningdek, iqtisodiyot tarmoqlarini eng yaqin va uzoq muddatli istiqbolda rivojlantirish dasturlarini shakllantirishda loyihalarning texnik iqtisodiy parametrlarini ko‘rib chiqishda ishtirok etish va ularni kelishib olishda takliflar kiritish;
Keyingi tahrirga qarang.
konsorsiumlar tashkil etish yoki konsorsiumlarda qatnashish, shuningdek, iqtisodiyot bazaviy tarmoqlarining loyihalarini ishlab chiqish va amalga oshirishda birgalikda ishtirok etish uchun yetakchi mahalliy va xorijiy injiniring kompaniyalari bilan qo‘shma korxonalar hamda o‘ziga qarashli shu’ba korxonalar va filiallarni tashkil etish;
iqtisodiyot bazaviy tarmoqlarining obyektlarini loyihalash va qurish sohasida mavjud normativ bazani takomillashtirish yuzasidan taklif va tavsiyalar kiritish;
zarur hollarda, iqtisodiyot bazaviy tarmoqlarining obyektlarini loyihalashda, shuningdek, O‘zbekiston Respublikasining texnik tartibga solish sohasidagi qurilish normalari va standartlariga muvofiqlashtirmagan holda loyihalarni xorijiy buyurtmachilar va investorlarning so‘rovnomalari asosida moslashtirish hamda O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining kelishuvida xorijiy va xalqaro standartlar va normativlarni qo‘llash;
xalqaro moliya institutlari (keyingi o‘rinlarda — XMI) tomonidan moliyalashtiriladigan investitsiya loyihalarini amalga oshirish uchun maslahatchilar sifatida jalb etiladigan kompaniyalar va mutaxassislar monitoringini amalga oshirish, iqtisodiyot bazaviy tarmoqlarida investitsiya loyihalarini amalga oshirish qismida texnik iqtisodiy asoslarni (keyingi o‘rinlarda — TIA) ishlab chiqish va hisobotlarni tayyorlash, boshqarish va nazorat qilish qoidalari va talablari doirasida xalqaro maslahatchilarni tanlash bo‘yicha xizmatlar ko‘rsatish;
TIAni ishlab chiqish va bosh pudratchi, konsorsium ishtirokchisi yoki subpudratchi sifatida hisobotlarni tayyorlash bo‘yicha xizmatlar ko‘rsatish uchun xalqaro maslahatchini aniqlashga tender savdolarida ishtirok etish;
tender savdolarini tashkil etish va o‘tkazishda tender tarkibi va loyiha hujjatlari bo‘yicha maslahatlar berish;
Institutning sifat menejmenti tizimini rivojlantirish va takomillashtirish, sertifikatlashtiruvchi organlar tomonidan sertifikatsiya auditlarini o‘tkazishga zarur mablag‘lar ajratish, maslahat yordami ko‘rsatish uchun maslahatchilarni jalb etish, shuningdek, Institut sifat menejmenti tizimining faoliyat yuritishi va takomillashtirilishi uchun mas’ul bo‘lgan xodimlarni moddiy rag‘batlantirish;
har qanday murakkablik darajasidagi loyiha ishlarini amalga oshirish uchun zarur litsenzion dasturlar va tizimlarni, shuningdek, istisno tariqasida, zarur uskunalarni ularning tayyorlovchilari yoki rasmiy dilerlari bilan to‘g‘ridan to‘g‘ri shartnomalar bo‘yicha xarid qilish;
Institutning rivojlanishini ta’minlash uchun xalqaro moliya institutlari va donor tashkilotlarning grantlarini jalb etish;
vakolatli organlar va tashkilotlar bilan birgalikda mehnat xavfsizligi va uni muhofaza qilish bo‘yicha xalqaro standartlar tizimini va boshqa standartlarni joriy etish;
ixtisoslashtirilgan tashkilotlar bilan hamkorlikda anjumanlar, shu jumladan xalqaro anjumanlarni tashkillashtirish, shuningdek, O‘zbekiston bozorida va chet ellarda o‘z xizmatlarini ilgari surish maqsadida xalqaro anjumanlar, ko‘rgazmalar va konferensiyalarda ishtirok etish;
10. Institut o‘z zimmasiga yuklangan vazifa va funksiyalarning samarali bajarilishi yuzasidan javobgar bo‘ladi.
15. Institutning ishlab chiqarish jarayonlari bilan band bo‘lgan asosiy tarkibiy bo‘linmalari quyidagilardan iborat:
loyihalarni tayyorlash va loyiha hujjatlarini ekspertizadan o‘tkazish monitoringi va ularni muvofiqlashtirish guruhi;
ilg‘or texnologiyalar va uskunalarning ma’lumotlar bazasini shakllantirish bo‘yicha axborot-tahlil bo‘limi;
Institut ishlab chiqarish bo‘linmalari (bo‘limlari) soni va nomlanishi mazkur Nizom 20-bandining beshinchi xatboshiga muvofiq o‘zgartirilishi mumkin.
Loyiha bosh muhandislari va loyiha bosh arxitektorlari maqomiga ko‘ra yetakchi bo‘lim boshlig‘iga tenglashtiriladi
loyihaoldi va loyiha hujjatlarini ishlab chiqishga, loyiha qidiruv ishlarini amalga oshirishga va loyihalar amalga oshirilishini texnik kuzatishga shartnoma asosida ajratilgan investitsiyaviy va infratuzilmaviy loyihalar buyurtmachilarining mablag‘lari;
17. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 1996-yil 12-apreldagi “Davlat hokimiyati va boshqaruvi organlari, sud organlari va notarial kontoralar xodimlari mehnatiga haq to‘lash bo‘yicha tarif setkasini joriy etish to‘g‘risida”gi 147-son qarorining 4-ilovasiga muvofiq O‘zbekiston Respublikasi davlat boshqaruvi organlari xodimlari uchun belgilangan mehnatga haq to‘lash shartlari Institut xodimlariga joriy etiladi.
18. Soliqlar va boshqa majburiy to‘lovlar to‘langandan keyin qolgan foyda Institut ixtiyorida qoladi va u quyidagi maqsadlarga mutanosib ravishda yo‘naltiriladi:
50 foizi — Institutning ijtimoiy rivojlanish va xodimlarni moddiy rag‘batlantirish jamg‘armasini shakllantirishga;
Institut direktori Vazirlar Mahkamasining Investitsiyalar, innovatsion rivojlanish, erkin iqtisodiy va kichik sanoat zonalari faoliyatini muvofiqlashtirish, turizm masalalari kompleksi rahbarining taqdimnomasiga binoan Vazirlar Mahkamasi tomonidan lavozimga tayinlanadi va undan ozod qilinadi.
Keyingi tahrirga qarang.
Institut direktorining o‘rinbosarlari Institut direktorining taqdimnomasiga binoan Vazirlar Mahkamasi tomonidan lavozimga tayinlanadilar va undan ozod qilinadilar.
Institut faoliyatiga umumiy rahbarlikni amalga oshiradi hamda Institut zimmasiga yuklangan vazifa va funksiyalarining bajarilishi yuzasidan shaxsan javobgar hisoblanadi;
Institut nomidan ishonchnomasiz harakat qiladi, shu jumladan uning manfaatlarini himoya qiladi va O‘zbekiston Respublikasining barcha tashkilotlarida va undan tashqarida bitimlar tuzadi;
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining Investitsiyalar, innovatsion rivojlanish, erkin iqtisodiy va kichik sanoat zonalari faoliyatini muvofiqlashtirish, turizm masalalari kompleksi rahbari bilan kelishgan holda, zarurat bo‘lganda, Institut xodimlari soni va tuzilmasiga o‘zgartirishlar kiritadi;
Keyingi tahrirga qarang.
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining Investitsiyalar, innovatsion rivojlanish, erkin iqtisodiy va kichik sanoat zonalari faoliyatini muvofiqlashtirish, turizm masalalari kompleksi rahbari bilan kelishgan holda so‘nggi hisobot davridagi buxgalteriya hisobotining ma’lumotlari asosida aniqlashtiriladigan Institut jami mulki qiymatining 25 va undan ko‘proq foizi miqdoriga teng summada bitimlar tuzish to‘g‘risida qaror qabul qiladi;
Keyingi tahrirga qarang.
so‘nggi hisobot davridagi buxgalteriya hisobotining ma’lumotlari asosida aniqlashtiriladigan Institut jami mulki qiymatining 25 foizdan kamroq miqdoriga teng summada bitimlar tuzish to‘g‘risida qaror qabul qiladi;
Institut asosiy vositalari va tovar-moddiy boyliklari qiymatini balansdan chiqarish to‘g‘risida qaror qabul qiladi;
“O‘zInjiniring” RLIning shtat jadvalini mustaqil ravishda tasdiqlaydi va belgilangan xodimlar umumiy soni doirasida unga o‘zgartirishlar kiritadi;
Institut xodimlariga yuksak malaka, professionalizm va ish sifati uchun har oylik va har choraklik ustamalar, biryo‘la beriladigan, shu jumladan loyihaoldi va loyiha ishlari yuqori sifat bilan o‘tkazilganligi uchun mukofotlar belgilaydi, shuningdek, amaldagi qonunchilikka muvofiq Institut qayta tashkil etilgan paytda ilgari amal qilib kelgan ustamalar (rag‘batlantirish koeffitsenti)ni saqlab qoladi, bu ustamalar Institut daromadlari doirasida to‘lab boriladi, shuningdek, xodimlar tomonidan o‘zlariga topshirilgan vazifalarni bajarish natijadorligini hisobga olgan holda ularni qayta ko‘rib chiqadi;
loyihaoldi va loyiha hujjatlarini ishlab chiqish bo‘yicha tuzilgan shartnomalarga muvofiq zarur mutaxassislar kesimida ishlab chiqarish xodimlarini shartnoma asosida talab etiladigan miqdorda qo‘shimcha jalb etadi;
o‘z vakolati doirasida Institut xodimlari tomonidan bajarilish majburiy bo‘lgan buyruq va farmoyishlar chiqaradi, ko‘rsatmalar beradi;
21. Institutni qayta tashkil etish va tugatish qonunchilikda belgilangan tartibda amalga oshiriladi.