LexUZ sharhi
Mazkur qaror O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2018-yil 26-dekabrdagi PQ-4086-sonli “O‘zbekiston Respublikasining 2019-yilgi asosiy makroiqtisodiy ko‘rsatkichlari prognozi va Davlat budjeti parametrlari hamda 2020-2021-yillarga budjet mo‘ljallari to‘g‘risida”gi qaroriga asosan 2019-yil 1-yanvardan o‘z kuchini yo‘qotadi.
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “2017 — 2021-yillarda Orolbo‘yi mintaqasini rivojlantirish Davlat dasturi to‘g‘risida” 2017-yil 18-yanvardagi PQ–2731-son qarorini bajarish yuzasidan hamda Orolbo‘yi mintaqasida ekologik va ijtimoiy-iqtisodiy vaziyatni va aholining turmush sharoitlarini yaxshilashga va sifatini oshirishga yo‘naltirilgan loyihalar, tadbirlar va dasturlarni shakllantirish va barqaror moliyalashtirish maqsadida Vazirlar Mahkamasi qaror qiladi:
1. O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi huzuridagi Orolbo‘yi mintaqasini rivojlantirish jamg‘armasi mablag‘larini shakllantirish va ulardan foydalanish tartibi to‘g‘risidagi nizom 1-ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
2. O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi huzuridagi Orolbo‘yi mintaqasini rivojlantirish jamg‘armasi mablag‘lari hisobiga moliyalashtiriladigan manzilli dasturlarning o‘z vaqtida va sifatli amalga oshirilishini ta’minlashga doir ishlarni muvofiqlashtirish uchun 2-ilovaga* muvofiq tarkibda Komissiya tashkil etilsin.
Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi va Xorazm viloyati hokimligi, O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi va Iqtisodiyot vazirligining takliflari bo‘yicha 2017 — 2021-yillarda Orolbo‘yi mintaqasini rivojlantirish Davlat dasturi doirasida, obyektlarning amaldagi holatini va mintaqani ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirishning ustuvor yo‘nalishlarini hisobga olgan holda har yili Orolbo‘yi mintaqasini rivojlantirishning manzilli dasturlarini tasdiqlasin;
Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi va Xorazm viloyati hokimligi, O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi va Iqtisodiyot vazirligining asoslangan takliflari bo‘yicha moliyaviy yil uchun nazarda tutilgan mablag‘lar doirasida Orolbo‘yi mintaqasini rivojlantirishning manzilli dasturlari parametrlariga o‘zgartirishlar kiritsin;
Orolbo‘yi mintaqasini rivojlantirishning har yili tasdiqlanadigan manzilli dasturlarining bajarilishi yuzasidan tizimli monitoring olib borsin.
3. Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi va Xorazm viloyati hokimligi huzuridagi “Yagona buyurtmachi xizmati” injiniring kompaniyalari O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi huzuridagi Orolbo‘yi mintaqasini rivojlantirish jamg‘armasi mablag‘lari hisobiga moliyalashtiriladigan 2017 — 2021-yillarda Orolbo‘yi mintaqasini rivojlantirish Davlat dasturi tadbirlarini amalga oshirish yuzasidan buyurtmachilar etib belgilansin.
4. Vazirliklar va idoralar o‘zlari qabul qilgan normativ-huquqiy hujjatlarni bir oy muddatda ushbu qarorga muvofiqlashtirsinlar.
5. Mazkur qarorning bajarilishini nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining birinchi o‘rinbosari — “O‘zbekiston temir yo‘llari” AJ boshqaruvi raisi A.J. Ramatov va O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining o‘rinbosari R.S. Azimov zimmasiga yuklansin.
1. Ushbu Nizom O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi huzuridagi Orolbo‘yi mintaqasini rivojlantirish jamg‘armasi (keyingi o‘rinlarda Jamg‘arma deb ataladi) mablag‘larini boshqarish, shu jumladan mablag‘larni shakllantirish tartibini, Jamg‘arma mablag‘larini moliyalashtirish va ulardan foydalanilishini nazorat qilish tartibini belgilaydi.
2. Jamg‘arma O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2017-yil 18-yanvardagi PQ-2731-son qarori bilan tasdiqlangan 2017 — 2021-yillarda Orolbo‘yi mintaqasini rivojlantirish Davlat dasturi (keyingi o‘rinlarda Dastur deb ataladi) loyihalari va tadbirlarini amalga oshirishni moliyalashtirish uchun tashkil etilgan.
O‘zbekiston Respublikasi Tiklanish va taraqqiyot jamg‘armasiga o‘tkaziladigan mablag‘larning o‘n foizi;
avtomobillarga gaz to‘ldiradigan kompressor stansiyalari tomonidan realizatsiya qilinadigan tabiiy gazga maxsus investitsiya ustamalarining o‘n foizi;
O‘zbekiston Respublikasi Davlat budjetining maqsadli mablag‘lari, shu jumladan markazlashtirilgan investitsiyalar;
jismoniy va yuridik shaxslarning, homiylik jamg‘armalarining grantlari, ixtiyoriy badallari, xorijiy donorlarning mablag‘lari;
O‘zbekiston Respublikasi Tiklanish va taraqqiyot jamg‘armasiga o‘tkaziladigan o‘n foiz miqdoridagi mablag‘lar O‘zbekiston Respublikasi Tiklanish va taraqqiyot jamg‘armasi tomonidan hisobot davridan keyingi oyning 5-kunidan kechikmay har oyda Jamg‘armaga o‘tkaziladi;
avtomobillarga gaz to‘ldiradigan kompressor stansiyalari tomonidan realizatsiya qilinadigan tabiiy gazga maxsus investitsiya ustamalari summasining o‘n foizi miqdoridagi mablag‘lar “O‘zbekneftgaz” MXK tomonidan “O‘ztransgaz” AK va uning tashkilotlaridan mablag‘lar tushgan sanadan boshlab ikki ish kuni mobaynida Jamg‘armaga o‘tkaziladi.
6. Xalqaro moliya institutlarining va boshqa xorijiy donorlarning imtiyozli kreditlari (qarzlari), jismoniy va yuridik shaxslarning, homiylik jamg‘armalarining grantlari, ixtiyoriy badallari, xorijiy donorlarning, shu jumladan O‘zbekiston Respublikasi norezidentlarining mablag‘lari qonun hujjatlarida belgilangan tartibda Jamg‘armaning g‘aznachilik shaxsiy raqamlariga tushadi, xalqaro moliya institutlarining va boshqa xorijiy donorlarning tartibotlari yoki xorijiy kreditlar va grantlarni berishning shartlarida boshqacha tartib belgilangan holatlar bundan mustasno.
7. Jamg‘arma mablag‘lari O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligining Axborot tizimida ochiladigan g‘aznachilik shaxsiy raqamlarida jamlanadi.
8. Jamg‘arma mablag‘laridan Qoraqalpog‘iston Respublikasi va Xorazm viloyatida quyidagilarga yo‘naltirilgan loyihalarni amalga oshirishni moliyalashtirish uchun foydalaniladi:
issiqlik ta’minoti tizimini, shu jumladan mahalliy bug‘ qozonlari qurish hamda ko‘p kvartirali uylarga va ijtimoiy obyektlarga issiqlik energiyasi berish tizimlarini qurish yo‘li bilan yaxshilash;
drenaj tizimini, shu jumladan drenaj quduqlari va kollektorlarni mukammal ta’mirlash va qurish hamda sug‘orish tizimlarini mukammallashtirish yo‘li bilan yaxshilash;
Nukus va Urganch shaharlari uy-joy fondining ko‘p kvartirali uylaridagi umumiy foydalaniladigan va uylar ichidagi muhandislik kommunikatsiyalarini ta’mirlash, shuningdek bolalar maydonchalari barpo etgan holda uylarga yondosh hududlarni obodonlashtirish;
aholi punktlarini, Nukus va Urganch shaharlarini, shuningdek tumanlar markazlarini zamonaviy arxitektura-obodonlashtirish standartlari talablarini hisobga olgan holda obodonlashtirish tadbirlarini amalga oshirish, shu jumladan mavzelar ichidagi ko‘chalar, maydonlar va xiyobonlarni, kichik bog‘larni ta’mirlash hamda tashqi yoritish tarmoqlarini takomillashtirish;
chekka va borish qiyin bo‘lgan qishloq tumanlaridagi aholi uchun suvni sho‘rsizlantiradigan qurilmalar berish;
suv ta’minoti tizimini rivojlantirish va aholining toza ichimlik suvdan va kanalizatsiya xizmatlaridan foydalanish darajasini oshirish, shuningdek sanitariya va maishiy chiqindilarni utilizatsiya qilish tizimlarini yaxshilash;
madaniyat muassasalari, teatrlar, madaniyat va istirohat bog‘lari, bolalar maydonchalari va axborot-resurs markazlarining moddiy-texnika bazasini mustahkamlash;
suv resurslarini boshqarish tizimi yanada takomillashtirilishini hisobga olgan holda cho‘lga aylanishga qarshi tadbirlarni amalga oshirish;
Dasturga kiritilgan loyihalarning tashabbuskorlariga tijorat banklari tomonidan kreditlar berishda O‘zbekiston Respublikasi Markaziy bankining qayta moliyalashtirish stavkasidan ko‘pi bilan 4 foizga oshadigan foizli xarajatlarni qoplashga tijorat banklari tomonidan subsidiyalar ajratish;
Qoraqalpog‘iston Respublikasi va Xorazm viloyati aholisining turmush sharoitlari va sifatini yaxshilash bo‘yicha boshqa tadbirlar.
9. Jamg‘arma mablag‘larini boshqarish O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligining Investitsiyalar boshqarmasi tomonidan amalga oshiriladi.
zarurat bo‘lganda joyning o‘ziga borib Orolbo‘yi mintaqasini rivojlantirish bo‘yicha manzilli dasturlarni shakllantirishda ishtirok etadi;
Orolbo‘yi mintaqasini rivojlantirish bo‘yicha manzilli dasturlarni amalga oshirish doirasida obyektlarni qurish, rekonstruksiya qilish, modernizatsiya qilish, jihozlash va ta’mirlashning manzilli ro‘yxatlari bajarilishini tahlil qiladi va monitoringini olib boradi;
O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi huzuridagi Orolbo‘yi mintaqasini rivojlantirish jamg‘armasi mablag‘lari hisobiga moliyalashtiriladigan manzilli dasturlarni amalga oshirish bo‘yicha komissiyaga (keyingi o‘rinlarda Komissiya deb ataladi) taqdim etish uchun Jamg‘arma daromadlari va xarajatlarining prognozini hamda choraklar va oylarga taqsimlagan holda prognozning yillik bajarilishi to‘g‘risidagi hisobotni tayyorlaydi;
moliyalashtirish manbalari bilan bog‘liq holda Orolbo‘yi mintaqasini rivojlantirish bo‘yicha manzilli dasturlarni bajarishning asosiy yo‘nalishlari yuzasidan Komissiyaga takliflar kiritadi;
Jamg‘arma daromadlari va xarajatlarining oylar bo‘yicha ro‘yxatini tasdiqlash uchun O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi rahbariyatiga kiritadi;
Orolbo‘yi mintaqasini rivojlantirish bo‘yicha manzilli dasturlarni moliyalashtirish uchun nazarda tutilgan Jamg‘arma mablag‘lari hisobi yuritilishini ta’minlaydi.
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
11. Jamg‘arma daromadlari va xarajatlari prognozini tayyorlash, ko‘rib chiqish va tasdiqlash kelgusi yil uchun O‘zbekiston Respublikasi rivojlanish davlat dasturlari va Davlat budjeti loyihalarini tayyorlash bilan bog‘liq holda ushbu Nizomga muvofiq amalga oshiriladi.
(11-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 13-martdagi 197-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 14.03.2018-y., 09/18/197/0892-son)
12. O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi Iqtisodiyot vazirligi, Markaziy bank, “O‘zbekneftgaz” MXK, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi va Xorazm viloyati hokimligi bilan birgalikda har yili kelgusi yil uchun ushbu Nizomning 4-bandida ko‘rsatilgan manbalardan Jamg‘armaga mablag‘lar tushishi prognozlarini tayyorlaydi.
Keyingi tahrirga qarang.
13. Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, Xorazm viloyati hokimligi O‘zbekiston Respublikasi Iqtisodiyot vazirligi bilan birgalikda har yili 1-maygacha:
Orolbo‘yi mintaqasini rivojlantirish bo‘yicha manzilli dasturni shakllantirish uchun ishlab chiqilgan loyiha-smeta hujjatlari asosida xarajatlar prognozi bilan birgalikda obyektlarni qurish, rekonstruksiya qilish, modernizatsiya qilish, jihozlash va ta’mirlashning dastlabki manzilli ro‘yxatlarini belgilangan tartibda tayyorlaydilar;
Orolbo‘yi mintaqasini rivojlantirish bo‘yicha manzilli dastur loyihasini hamda Orolbo‘yi mintaqasini rivojlantirish bo‘yicha manzilli dasturni amalga oshirish uchun keyingi yil uchun zarur bo‘lgan xarajatlar prognozi loyihasini O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligiga taqdim etadilar.
Oldingi tahrirga qarang.
14. O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi Iqtisodiyot vazirligi va O‘zbekiston Respublikasi Investitsiyalar bo‘yicha davlat qo‘mitasi bilan birgalikda har yili joriy yilning 1-avgustigacha:
(14-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 13-martdagi 197-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 14.03.2018-y., 09/18/197/0892-son)
keyingi yil uchun Jamg‘armaga tushishi prognoz qilinayotgan mablag‘lar doirasida Orolbo‘yi mintaqasini rivojlantirish bo‘yicha manzilli dasturning yakuniy parametrlarini kelishadi;
Oldingi tahrirga qarang.
Orolbo‘yi mintaqasini rivojlantirish bo‘yicha manzilli dastur loyihasini, shuningdek Jamg‘arma daromadlari va xarajatlari prognozini keyinchalik ularni kelgusi yil uchun O‘zbekiston Respublikasi rivojlanish davlat dasturi hamda Davlat budjeti loyihalariga kiritish uchun ko‘rib chiqish va tasdiqlash uchun kiritadi.
(14-bandning to‘rtinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 13-martdagi 197-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 14.03.2018-y., 09/18/197/0892-son)
Bunda O‘zbekiston Respublikasi Markaziy bankining qayta moliyalashtirish stavkasidan oshadigan foizli xarajatlarni qoplashga ajratiladigan subsidiyalar summasi keyingi yil uchun Jamg‘arma daromadlari prognozining o‘n foizi miqdorida belgilanadi. Zarurat bo‘lganda ajratiladigan subsidiyalar summasi Komissiya qaroriga muvofiq aniqlashtiriladi.
15. Jamg‘arma daromadlari va xarajatlarining yillik parametrlari tasdiqlangandan keyin O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi 5 kun mobaynida keyingi yil uchun xarajatlarning belgilangan hajmlarini Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi va Xorazm viloyati hokimligiga yetkazadi.
Jamg‘arma mablag‘lari hisobiga moliyalashtiriladigan loyihalarni amalga oshirishning har yilgi manzilli dasturlarini shakllantirish ushbu Nizomga 1-ilovaga* muvofiq sxema bo‘yicha amalga oshiriladi.
16. O‘zbekiston Respublikasi Markaziy bankining qayta moliyalashtirish stavkasidan ko‘pi bilan 4 foizga oshadigan foizli xarajatlarni qoplashga subsidiyalar maqsadli hisoblanadi va tijorat banklari (keyingi o‘rinlarda banklar deb ataladi) tomonidan qat’iyan quyidagi yo‘nalishlar bo‘yicha amalga oshiriladigan loyihalarni moliyalashtirish maqsadlariga milliy valyutada kreditlar berishda ajratiladi:
qishloq xo‘jaligi mahsulotlarini, dorivor o‘tlar va o‘simliklarni, mahalliy mineral-xomashyo tabiiy resurslarini qayta ishlash asosida sanoat mahsulotlari ishlab chiqarish, shuningdek iste’mol tovarlari ishlab chiqarish loyihalarini amalga oshirish;
zamonaviy, suvni tejaydigan sug‘orish texnologiyalarini joriy etish, sovutish quvvatlari, zamonaviy chorvachilik, parrandachilik va baliqchilik xo‘jaliklari, go‘sht, sut, teri va mo‘ynani qayta ishlash korxonalari barpo etish asosida qishloq xo‘jaligi ekinlarini o‘stirish, intensiv bog‘lar va zamonaviy teplitsa xo‘jaliklari tashkil etishning yangi texnologiyalarini joriy etish.
17. Banklarning joylardagi filiallari ushbu Nizomning 16-bandida ko‘rsatilgan yo‘nalishlar bo‘yicha loyihalarni banklarning kredit siyosati doirasida belgilangan mezonlardan, shuningdek yangi ish o‘rinlari tashkil etishni, zamonaviy energiya va resurslarni tejaydigan texnologiyalarni joriy etishni, shu jumladan energiyaning tiklanadigan manbalarini (quyosh kollektorlari va boshqalarni) qo‘llanishni, ularni milliy valyutadagi kreditlarni jalb etish hisobiga amalga oshirishni mo‘ljallagan loyihalar tashabbuskorlari bo‘lgan yuridik shaxslar tomonidan taqdim etilgan Orolbo‘yi mintaqasidagi sanitariya-ekologiya vaziyatini yaxshilash chora-tadbirlarini nazarda tutadigan mezonlardan kelib chiqqan holda ko‘rib chiqadilar.
18. Amalga oshirishga tavsiya etilgan loyihalar ro‘yxati loyihalar tashabbuskorlariga kreditlar ajratish masalasini belgilangan tartibda ko‘rib chiqish uchun tegishli kredit qo‘mitalariga yuboriladi.
19. Banklarning joylardagi filiallari har qaysi kredit oluvchi bo‘yicha hujjatlar paketini tayyorlaydilar va ularni umumlashtirish uchun bosh banklarga yuboradilar.
20. O‘zbekiston Respublikasi Markaziy bankining qayta moliyalashtirish stavkasidan oshadigan foizli xarajatlarni qoplashga subsidiyalar ajratish uchun bosh banklar kreditlar rasmiylashtirilishiga ko‘ra har oyda, har qaysi oyning 25-kunidan kechikmay O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligiga ko‘rib chiqish uchun murojaatni quyidagilarni ilova qilgan holda taqdim etadilar:
loyihaning ushbu Nizomning 16-bandida ko‘rsatilgan yo‘nalishlarga muvofiqligi to‘g‘risida bosh bankning xulosasi;
kreditni qoplashning tasdiqlangan jadvali (ajratilayotgan subsidiya summasini oylarga taqsimlagan holda).
21. O‘zbekiston Respublikasi Markaziy bankining qayta moliyalashtirish stavkasi o‘zgargan taqdirda ajratilayotgan subsidiyalar summasi kredit rasmiylashtirilgan kunda qayd etilgan darajada o‘zgarishsiz qoladi.
22. Taqdim etilgan materiallar O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi tomonidan ular tushgan kundan boshlab 10 ish kunidan ko‘p bo‘lmagan muddatda ko‘rib chiqiladi.
Subsidiyalar ajratish uchun asoslar O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi tomonidan yetarli emas deb e’tirof etilgan taqdirda rad etishning sabablari izohlangan holda rad etish to‘g‘risida yozma xabarnoma yuboriladi.
23. O‘zbekiston Respublikasi Markaziy bankining qayta moliyalashtirish stavkasidan oshadigan foizli xarajatlarni qoplashga subsidiyalar ajratish bosh bank tomonidan har oyda hisobot davridan keyingi oyning 15-kunidan kechikmay, bosh banklarning buyurtmanomalari asosida, loyihalar tashabbuskorlari tomonidan amalda qoplangan kreditning foizli xarajatlari summasidan kelib chiqqan holda, subsidiyani chegirib amalga oshiriladi.
Loyiha tashabbuskori tomonidan O‘zbekiston Respublikasi Markaziy bankining qayta moliyalashtirish stavkasidan oshadigan foizli xarajatlarni qoplashga ajratiladigan subsidiyalar summasi kechikib qoplangan taqdirda kechikib to‘langan summa to‘lashning tasdiqlangan jadvalida qayd etilgan summadan ortiq bo‘lmasligi kerak.
Foizli xarajatlarni hisoblashga hamda O‘zbekiston Respublikasi Markaziy bankining qayta moliyalashtirish stavkasidan oshadigan foizli xarajatlarni qoplashga subsidiyalar ajratishga shartli misollar ushbu Nizomga 2-ilovada* keltirilgan.
* 1-2-ilovalar rus tilidagi matnda berilgan.
24. Banklar tanlangan loyihalarning ushbu Nizomning 16-bandida ko‘rsatilgan yo‘nalishlarga muvofiqligi va ajratiladigan subsidiyalar summasi hisob-kitobining ishonchliligi uchun javob beradilar.
25. Jamg‘arma mablag‘lari Jamg‘armaning O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi Axborot tizimida ochiladigan g‘aznachilik shaxsiy raqamidan sarflanadi.
26. Jamg‘arma mablag‘laridan foydalanish O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligida ro‘yxatdan o‘tkazilgan:
obyektlarni qurish, rekonstruksiya qilish, modernizatsiya qilish, jihozlash va ta’mirlash bo‘yicha qonun hujjatlarida belgilangan tartibda o‘tkazilgan tender (tanlov) savdolari natijalarini hisobga olgan holda — Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi va Xorazm viloyati hokimligi;
Dasturga kiritilgan loyihalar tashabbuskorlariga beriladigan kreditlar bo‘yicha O‘zbekiston Respublikasi Markaziy bankining qayta moliyalashtirish stavkasidan oshadigan foizli xarajatlarni qoplashga subsidiyalar ajratishni hisobga olgan holda, kreditni qoplashning tasdiqlangan jadvallari asosida tegishli banklar xarajatlarining tegishli smetalari asosida amalga oshiriladi.
27. O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligining G‘aznachiligi obyektlarni qurish, rekonstruksiya qilish, modernizatsiya qilish, jihozlash va ta’mirlash, shuningdek subsidiyalar ajratish yuzasidan majburiyatlar bo‘yicha shartnomalarni belgilangan tartibda ro‘yxatdan o‘tkazadi hamda ular bo‘yicha qat’iyan xarajatlar smetalarida nazarda tutilgan mablag‘lar doirasida xarajatlar to‘lovini obyektlarni qurish, rekonstruksiya qilish, modernizatsiya qilish, jihozlash va ta’mirlashning tasdiqlangan manzilli ro‘yxatlariga muvofiq amalga oshiradi.
28. Orolbo‘yi mintaqasini rivojlantirish bo‘yicha manzilli dasturlarni amalga oshirish doirasida obyektlarni qurish, rekonstruksiya qilish, modernizatsiya qilish, jihozlash va ta’mirlash bo‘yicha xarajatlarni to‘lash G‘aznachilikning hududiy boshqarmalari tomonidan to‘lov topshiriqnomalari hamda buyurtmachilarning bajarilgan ishlar va ko‘rsatilgan xizmatlar to‘g‘risida taqdim etilgan hisobot ma’lumotlari asosida quyidagi tartibda amalga oshiriladi:
a) obyektlarni qurish, rekonstruksiya qilish, modernizatsiya qilish, jihozlash va ta’mirlashni bajarish:
obyektlarni qurish, rekonstruksiya qilish, modernizatsiya qilish, jihozlash va ta’mirlash dastlabki ikki oy mobaynida prognoz qilinayotgan yil uchun tender (tanlov) savdolari natijalari bo‘yicha aniqlangan ishlar qiymatining 30 foizigacha miqdorda teng ulushlarda avans to‘lovlarini amalga oshirish;
har oyda, ajratilgan avansni mutanosib tarzda ushlab qolishni hisobga olgan holda, bajarilgan ishlar qiymatining 95 foizigacha miqdorida joriy moliyalashtirish;
ajratilgan avans to‘lovlarini ushlab qolgan holda, yetkazib berishlarning amaldagi hajmidan kelib chiqib har oyda joriy moliyalashtirishni amalga oshirish.
29. Jamg‘arma mablag‘larini Orolbo‘yi mintaqasini rivojlantirish bo‘yicha manzilli dasturlarda nazarda tutilmagan maqsadlar uchun sarflash taqiqlanadi.
30. Jamg‘arma mablag‘larining joriy moliya yili yakunlari bo‘yicha qoldiqlari olib qo‘yilmaydi va keyingi yilga o‘tkaziladi.
8-bob. Jamg‘arma mablag‘laridan foydalanilishini hisobga olish, hisobot topshirish va nazorat qilish
31. Jamg‘arma mablag‘larining tushishi va sarflanishi bo‘yicha hisobga olish va hisobot tuzish O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi tomonidan qonun hujjatlarida belgilangan tartibda amalga oshiriladi.
32. Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, Xorazm viloyati hokimligi va tegishli banklar har oyda, hisobot davridan keyingi oyning 5-kunidan kechikmay O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligiga obyektlarni qurish, rekonstruksiya qilish, modernizatsiya qilish, jihozlash va ta’mirlashga, shuningdek O‘zbekiston Respublikasi Markaziy bankining qayta moliyalashtirish stavkasidan oshadigan foizli xarajatlarni Orolbo‘yi mintaqasini rivojlantirish bo‘yicha manzilli dasturlarni amalga oshirish doirasidagi subsidiyalar tarzida qoplashga ajratilgan Jamg‘arma mablag‘laridan foydalanish to‘g‘risidagi hisobotlarni O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi tomonidan ishlab chiqilgan shakl bo‘yicha taqdim etadilar.
33. O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi har chorakda hisobot davridan keyingi oyning 10-kunidan kechikmay Komissiyaga Jamg‘armaning Orolbo‘yi mintaqasini rivojlantirish bo‘yicha manzilli dasturni bajarishga ajratilgan mablag‘laridan foydalanish bo‘yicha hisobotlarni taqdim etadi.
34. Jamg‘arma mablag‘laridan maqsadli foydalanilishini nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligining Nazorat-taftish bosh boshqarmasi va uning hududiy bo‘linmalari tomonidan amalga oshiriladi.
35. O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi Orolbo‘yi mintaqasini rivojlantirish bo‘yicha manzilli dastur doirasida bajarilgan ishlar va ko‘rsatilgan xizmatlar to‘g‘risida, shuningdek ularning birlamchi hujjatlarga (schyot-fakturalarga) hamda amalda bajarilgan ishlar (xizmatlar) hajmlariga muvofiqligi to‘g‘risida Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi va Xorazm viloyati hokimligining taqdim etilgan hisobot ma’lumotlari asosida Jamg‘arma mablag‘laridan maqsadli foydalanilishi monitoringini olib boradi.
36. Jamg‘arma mablag‘laridan Orolbo‘yi mintaqasini rivojlantirish bo‘yicha tasdiqlangan manzilli dasturlarga muvofiq maqsadli foydalanish yuzasidan javobgarlik Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashiga, Xorazm viloyati hokimligiga va tegishli banklarga yuklanadi.