Ishlab chiqilayotgan investitsiya loyihalari sifatini yanada oshirish, loyihalashtirish jarayoniga loyiha ishlarini tashkil qilish va amalga oshirish ishlariga ilg‘or xorijiy tajribaga asoslangan zamonaviy usullarni joriy etish maqsadida:
1. O‘zbekiston Respublikasi Iqtisodiyot vazirligi, Moliya vazirligi, O‘zbekiston Respublikasi arxitektura va qurilish davlat qo‘mitasi, iqtisodiyotning bazaviy tarmoqlari xo‘jalik boshqaruv organlarining O‘zbekiston Respublikasi Iqtisodiyot vazirligi huzuridagi “O‘zog‘irneftgazkimyoloyiha” — O‘zbekiston elektroenergetika, neft va gazni qayta ishlash, kimyo va og‘ir sanoat davlat loyiha institutini — O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi “O‘zInjiniring” Respublika loyiha institutiga (keyingi o‘rinlarda — Institut) aylantirish to‘g‘risidagi taklifi qabul qilinsin.
2. Institut iqtisodiyotning bazaviy tarmoqlari buyurtmachi korxonalari bilan tuzilgan shartnomalarga muvofiq investitsiya loyihalarining, loyihaoldi va loyiha hujjatlarini ishlab chiqish bo‘yicha bosh pudratchi sifatida tasdiqlansin.
Iqtisodiyotning bazaviy tarmoqlari korxonalari buyurtmachilari, geologiya, yoqilg‘i-energetika kompleksi, kimyo, neftkimyo va metallurgiya sanoati sohasida, mazkur talabga qat’iy va so‘zsiz rioya etilishini ta’minlasin.
loyihaoldi va loyiha hujjatlarini, shu jumladan, DTIA/DTIH hamda TIA/TIHni ishlab chiqish, xorijiy loyiha tashkilotlari tomonidan ishlab chiqilgan loyihaoldi hujjatlarni texnik boshqarish va O‘zbekiston Respublikasi standartlari sohasidagi normativ hujjatlarga moslashtirish;
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2007-yil 7-iyundagi 110-sonli qarori bilan tasdiqlangan investitsiya loyihalarini ishlab chiqish, ekspertizadan o‘tkazish va investitsiya loyihalari hujjatlarini tasdiqlash tartibi to‘g‘risidagi Nizomga muvofiq tartibga solinadigan loyihalar bo‘yicha (loyihalashtirishga doir qismda) iqtisodiyotning bazaviy tarmoqlari loyihalarini texnik jihatdan kuzatib borish, loyihalarni tender savdolari tashabbuskorlari bilan birgalikda olib borish va ularga hamrohlik qilish;
Keyingi tahrirga qarang.
iqtisodiyotning bazaviy tarmoqlarini tarkibiy yangilash konsepsiyasini, tarmoq idoralari tomonidan ishlab chiqilgan geologiya, yoqilg‘i-energetika kompleksi, kimyo, neftkimyo va metallurgiya sanoati obyektlarini modernizatsiya va texnik rekonstruksiya qilishni ko‘rib chiqish va kelishuvini amalga oshirish;
iqtisodiyotning bazaviy tarmoqlari korxonalarini qurish va modernizatsiya qilish bo‘yicha O‘zbekiston Respublikasi Investitsiya dasturiga kiritish uchun taqdim etilgan investitsiya loyihalarini ko‘rib chiqishda qatnashish;
Keyingi tahrirga qarang.
O‘zbekiston Respublikasida loyihalashtirish jarayonlariga xorijiy loyiha va injiniring tashkilotlarini jalb etgan holda, ilg‘or chet el tajribasiga asoslangan loyiha ishlarini tashkil etishning zamonaviy usullarini joriy etish;
investitsiya loyihalari, loyiha (ishchi) hujjatlarini mustaqil ishlab chiqish yo‘nalishini rivojlantirish, shuningdek, iqtisodiyotning bazaviy tarmoqlari loyihalari bo‘yicha loyiha hujjatlarini ishlab chiqishda keyinchalik bosh pudratchi funksiyalarini o‘ziga yuklagan holda, xorijiy loyiha tashkilotlari tomonidan ishlab chiqilgan loyiha (ishchi) hujjatlarini moslashtirish;
investitsiya loyihalarining texnik-iqtisodiy asoslanishini aniq ishlab chiqish uchun subpudratchilar sifatida mahalliy va xorijiy ixtisoslashtirilgan loyiha institutlarini, yetakchi mutaxassislarni tanlov (tender) asosida jalb etish, shuningdek, ularning ishlarini muvofiqlashtirishni amalga oshirish;
Keyingi tahrirga qarang.
ishlab chiqarilayotgan mahsulotning yuqori unumdorligi va sifati, energiya hamda resurs tejamkorligi, shuningdek, ekologiya standartlarining zamonaviy talablariga javob beruvchi ilg‘or texnologiya va uskunalar jahon bozorini chuqur tahlil qilishni amalga oshirish, respublikaga istiqbolsiz, ma’naviy va jismoniy eskirgan uskuna va texnologiyalar olib kirilishini istisno qilish;
loyihalashtirishda ilg‘or yuqori texnologiyali, energiya tejamkor uskunalar va texnologiyalarni tanlab olish;
Institutning Ilmiy-texnika kengashida iqtisodiyotning bazaviy tarmoqlari loyihaoldi hujjatlarini ko‘rib chiqish;
Keyingi tahrirga qarang.
va loyiha, loyihaoldi hamda ishchi hujjatlarini ishlab chiqish, ekspertiza qilish va tasdiqlashda iqtisodiyotning bazaviy tarmoqlari ilmiy-texnika va ekspert kengashlari bilan uzviy hamkorlik qilish;
Keyingi tahrirga qarang.
xorijda ishlab chiqarilayotgan zamonaviy uskunalar va texnologiyalar, ularning texnik va ishlab chiqarish-iqtisodiy xarakteristikalari, samaradorligi va amaliyotda sinovdan o‘tganlik darajasi, shuningdek, yuqori texnologiyali uskunalarning asosiy xorijiy ishlab chiqaruvchilari va yetkazib beruvchilari hamda faoliyat turi bo‘yicha texnologiyalarni ishlab chiqaruvchi va litsenziyalovchilar to‘g‘risida axborot-tahliliy ma’lumotlar bazasini shakllantirish va doimiy yangilash;
sanoat korxonalarini qurish, rekonstruksiya va modernizatsiya qilish bo‘yicha xorijiy investorlar va kompaniyalardan kelib tushayotgan ma’lumotlarni yig‘ish va umumlashtirish hamda mahalliy xomashyoni qayta ishlash yo‘li orqali jahon va ichki bozorlarda yuqori talabga ega raqobatdosh tayyor mahsulot va yarim tayyor sanoat mahsulotlari ishlab chiqarishga mo‘ljallangan yangi investitsiya loyihalarini amalga oshirish bo‘yicha takliflar ishlab chiqishda qatnashish;
uskunalarga bo‘lgan narxlarning cheklangan parametrlari, shuningdek, taklif etilayotgan texnologiyalarga muvofiq “tayyor holda topshirish” loyihalarining narxi bo‘yicha tavsiyanomalar ishlab chiqish;
vazirliklar, idoralar, xo‘jalik boshqaruvi organlari buyurtmasi bo‘yicha iqtisodiyotning bazaviy tarmoqlari investitsiya loyihalarini mustaqil texnik-iqtisodiy ekspertizasini o‘tkazish.
Keyingi tahrirga qarang.
Institut davlat muassasasi shaklidagi yuridik shaxs hisoblanadi va o‘z faoliyatida O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga bo‘ysunadi;
Institut faoliyatini muvofiqlashtirish Hududlarni kompleks rivojlantirish va kommunal soha, transport, kapital qurilish, qurilish industriyasi masalalari Kompleksiga yuklanadi;
Keyingi tahrirga qarang.
Institutning asosiy tarkibiy bo‘linmalari etib, loyihaning bosh muhandislari tomonidan (LBM) boshqariladigan tarmoq byurolari hisoblanadi, ular loyihani ishlab chiqish va loyihani to‘liq yakuniga yetkazgunga qadar texnik jihatdan kuzatuvini tashkillashtirish uchun mas’uldirlar;
LBM byurolari institutning istiqbolli ixtisoslashuvini hisobga olgan holda yuqori malakali mutaxassis kadrlar bilan butlanadi;
iqtisodiyotning bazaviy tarmoqlarida ishlab chiqilgan investitsiya loyihalari, faqat Institut ilmiy-texnik kengashining ijobiy xulosasidan keyin belgilangan tartibda vakolatli organlarga ekspertiza qilish uchun kiritiladi;
Keyingi tahrirga qarang.
O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi “O‘zInjiniring” Respublika loyiha instituti ilmiy-texnik kengash a’zolarining tarkibi vakolatli vazirliklar va idoralar, ilmiy-tadqiqot institutlari, oliy ta’lim muassasalari, mustaqil kompaniyalar va boshqalarning yuqori malakali mutaxassislaridan shakllantiriladi va O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi tomonidan tasdiqlanadi.
Keyingi tahrirga qarang.
5. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi “O‘zInjiniring” Respublika loyiha institutining boshqaruv xodimlarining umumiy cheklangan soni 113 kishidan iborat tuzilmasi 1-ilovaga* muvofiq tasdiqlansin.
Keyingi tahrirga qarang.
Institutning tasdiqlangan tuzilmasiga belgilangan umumiy xodimlar cheklangan soni hamda mehnatga haq to‘lash fondi doirasida O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi Hududlarni kompleks rivojlantirish va kommunal soha, transport, kapital qurilish, qurilish industriyasi masalalari Kompleksi rahbari bilan kelishgan holda uning tarkibiy bo‘linmalari o‘rtasida shtat birliklari sonini qayta taqsimlash;
Keyingi tahrirga qarang.
loyihaoldi va loyiha hujjatlarini ishlab chiqish bo‘yicha tuzilgan shartnomalarga muvofiq zarur mutaxassislar kesimida ishlab chiqarish xodimlarini shartnoma asosida zarur miqdorda qo‘shimcha jalb qilish huquqi berilsin:
Institut direktori zimmasiga Institut faoliyatini samarali tashkil etish ustidan shaxsiy javobgarlik yuklansin.
iqtisodiyotning bazaviy tarmoqlari loyihalari bo‘yicha loyihaoldi va loyiha hujjatlarini ishlab chiqishda, ishlarning alohida turlari bo‘yicha ixtisoslashtirilgan subpudrat loyiha tashkilotlari bilan to‘g‘ridan to‘g‘ri shartnomalar tuzish;
tanilgan xorijiy loyiha institutlari, konsultantlar va ekspertlar bilan to‘g‘ridan to‘g‘ri shartnomalar tuzish hamda loyihaoldi va loyiha hujjatlarini birgalikda ishlab chiqish bo‘yicha konsorsiumlar tashkil etish huquqi berilsin.
loyihaoldi va loyiha hujjatlarini ishlab chiqishga shartnoma asosida ajratiladigan investitsiya loyihalari buyurtmachilari, loyiha-tadqiqot ishlarini amalga oshirish, loyihalar amalga oshirilishiga texnik hamrohlik qilishdan tushadigan mablag‘lar;
9. Belgilansinki, institut direktori buyrug‘i bilan ustav faoliyatidan hamda ajratilgan maqsadli budjet ajratmalaridan olinadigan daromadlar chegarasida Institut xodimlari ish haqlariga har oylik qo‘shimchalar belgilanishi mumkin.
10. Institut faoliyatini ta’minlash xarajatlari, shu jumladan, asosiy xorijiy kataloglar va nashrlarga obuna bo‘lish, shuningdek, ko‘rib chiqilayotgan loyihalarning mustaqil ekspertizadan o‘tkazish uchun mutaxassislarni jalb qilish loyihaning umumiy narxiga kiritilgan, ko‘rsatilayotgan xizmatlar hisobidan amalga oshiriladi.
11. O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi “O‘zInjiniring” Respublika loyiha institutining faoliyatini tashkil etish bo‘yicha Komissiya tarkibi 2-ilovaga muvofiq tuzilsin.
Komissiya (A. Ramatov) Institut faoliyatini tashkil etish bilan bog‘liq kompleks chora-tadbirlar amalga oshirilishini ta’minlasin.
ushbu qarordan kelib chiqadigan talablar va vazifalarni hisobga olgan holda Institut to‘g‘risidagi Nizomni tasdiqlasin;
Institutni zarur bilim va ish, jumladan DTIA/DTIH va TIA/TIHlarni tayyorlash va ishlab chiqish tajribasiga ega bo‘lgan yuqori malakali mutaxassislar bilan butlasin.
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “O‘zbekiston elektroenergetika, neft va gazni qayta ishlash, kimyo va og‘ir sanoat davlat loyiha institutini tashkil etish to‘g‘risida” 2006-yil 13-iyundagi PQ-377-sonli qarori;
O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “O‘zbekiston Respublikasi Iqtisodiyot vazirligi markaziy apparati tuzilmasiga o‘zgartishlar kiritish to‘g‘risida” 2010-yil 30-iyuldagi PQ-1376-sonli qarori, “O‘zog‘irneftgazkimyoloyiha” Instituti qismi o‘z kuchini yo‘qotgan deb hisoblansin.
Keyingi tahrirga qarang.
14. O‘zbekiston Respublikasi Iqtisodiyot vazirligi, Moliya vazirligi, “Davarxitektqurilish” davlat qo‘mitasi, O‘zbekiston Respublikasi tiklanish va taraqqiyot Jamg‘armasi, boshqa manfaatdor vazirliklar va idoralar bilan birgalikda bir oy muddatda qonun hujjatlariga ushbu qarordan kelib chiqadigan o‘zgartish va qo‘shimchalar to‘g‘risida O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga takliflar kiritsin.
15. Mazkur qarorning ijrosini nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri A. Aripov zimmasiga yuklatilsin.
LexUZ sharhi