LexUZ sharhi
Mazkur qaror O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2005-yil 14-fevraldagi 62-sonli “O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining Reglamenti to‘g‘risida”gi qaroriga muvofiq o‘z kuchini yo‘qotgan.
Vazirlar Mahkamasi tuzilmasi o‘zgarganligi munosabati bilan hamda Komplekslar, vazirliklar va idoralar rahbarlarining, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi Raisining, viloyatlar va Toshkent shahar hokimlarining ijro intizomini mustahkamlash yuzasidan mas’uliyatini oshirish maqsadida Vazirlar Mahkamasi qaror qiladi:
2. Vazirlar Mahkamasining “O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining Ish tartibi to‘g‘risida” 1997-yil 10-dekabrdagi 546-son qarori (O‘zbekiston Respublikasi QT, 1997-yil, 11-12-son, 38-modda) o‘z kuchini yo‘qotgan deb hisoblansin.
1. “O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi to‘g‘risida” O‘zbekiston Respublikasi Qonuniga muvofiq ushbu Ish tartibi O‘zbekiston Respublikasi Hukumati faoliyatini tashkil etish tartibini belgilaydi.
2. Vazirlar Mahkamasi iqtisodiyot, ijtimoiy va ma’naviy soha samarali faoliyat ko‘rsatishiga rahbarlik qilishni, qonunlar, Oliy Majlisning boshqa qarorlari, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlari, Vazirlar Mahkamasining qarorlari va farmoyishlari ijrosini ta’minlaydi.
3. Vazirlar Mahkamasiga yuklatilgan vazifalarni amalga oshirish Vazirlar Mahkamasi Raisining, Bosh vazirning, uning o‘rinbosarlarining — komplekslar rahbarlarining, vazirlarning, davlat qo‘mitalari raislarining, idoralar, korporatsiyalar, kompaniyalar, konsernlar, uyushmalar, Vazirlar Mahkamasining tarkibiga kiruvchi davlat va xo‘jalik boshqaruvining boshqa organlari rahbarlarining faoliyati, shuningdek Vazirlar Mahkamasi apparatining, doimiy, vaqtinchalik komissiyalarining, tegishli qarorlar bilan tashkil etilgan boshqa ishchi organlarining tashkiliy-amaliy ishi bilan ta’minlanadi.
4. Vazirlar Mahkamasi faoliyatiga rahbarlikni O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti — Vazirlar Mahkamasining Raisi amalga oshiradi. Vazirlar Mahkamasi Raisining topshirig‘iga binoan Bosh vazir Vazirlar Mahkamasi ishini tashkil qiladi.
5. Vazirlar Mahkamasi apparati va uning tarkibiy bo‘linmalarining ish tartibi Vazirlar Mahkamasi tomonidan tasdiqlanadigan tegishli nizomlar bilan belgilanadi.
Bosh vazir va Bosh vazir o‘rinbosarlari kotibiyatlari, Axborot-tahlil boshqarmasi, departamentlar, apparatning umumfunksional bo‘linmalari ishlarini muvofiqlashtirib borish Vazirlar Mahkamasi Apparati Rahbari tomonidan amalga oshiriladi.
Muhim davlat, xo‘jalik va ijtimoiy-madaniy muammolarni hal etish uchun Vazirlar Mahkamasining kompleks yoki maqsadli tadbirlari ishlab chiqiladi, ular Bosh vazirning o‘rinbosarlari — kompleks rahbarlari, Axborot-tahlil boshqarmasi boshlig‘i tomonidan Vazirlar Mahkamasiga ko‘rib chiqish uchun kiritiladi.
2. Ish rejasi loyihasiga masalalarni kiritish to‘g‘risidagi takliflarni Vazirlar Mahkamasi Rayosati a’zolari vazirliklar, davlat qo‘mitalari va idoralar, korporatsiyalar, konsernlar, uyushmalar, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklarining takliflarini hisobga olgan holda kiritadilar.
Umumlashtirilgan takliflar rejalashtiriladigan davr boshlangungacha 20 kundan kechikmay Rayosatga ko‘rib chiqish uchun kiritiladi.
3. Rejalashtirilgan masalalarni ko‘rib chiqish muddatlarini o‘zgartirishga yoki ularni chiqarib tashlashga Vazirlar Mahkamasining Raisi ruxsat beradi.
4. Vazirlar Mahkamasining Rayosati ish rejasining o‘tgan davr mobaynida qanday bajarilayotganligi to‘g‘risidagi hisobotlarni muntazam ravishda eshitib boradi.
1. Vazirlar Mahkamasining ko‘rib chiqishi uchun “O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi to‘g‘risida”gi Qonun bilan uning vakolatiga kiritilgan masalalar kiritiladi.
Vazirlar Mahkamasi majlislarida muhokama etish uchun masalalar vazirlar, davlat qo‘mitalarining raislari, idoralar, korporatsiyalar, kompaniyalar, konsernlar, uyushmalarning rahbarlari, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashining raisi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimlari, ular bo‘lmagan (xizmat safarida, mehnat ta’tilida bo‘lgan) hollarda esa ularning birinchi o‘rinbosarlari tomonidan kiritiladi.
Tuman va shaharlarning hokimlari, shuningdek respublikaning vazirliklar, idoralar va korporatsiyalar, konsernlar va uyushmalar, ittifoqlar tarkibiga kiradigan birlashmalari, korxonalari, muassasalari va tashkilotlarining rahbarlari Vazirlar Mahkamasiga faqat o‘zlarining yuqori idoralari orqali, davlat sektoriga kirmagan korxonalar esa — o‘zlari hududida joylashgan Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari yoki o‘zlarining yuqori respublika organlari orqali murojaat qiladilar va masalalarni kiritadilar.
2. Vazirlar Mahkamasiga kiritiladigan har bir masala bo‘yicha, odatda, davlat tilida aniq bayon qilingan, asoslangan qaror yoki farmoyish loyihasi, shuningdek hujjatning mohiyati bayon etilgan qisqacha xat taqdim etiladi. Amalga oshirilishi qo‘shimcha moddiy va boshqa xarajatlarni talab qiladigan qarorlar va farmoyishlar loyihalarini taqdim etishda moliyaviy-iqtisodiy asoslashlar ilova qilinadi.
Qarorlar, farmoyishlarning loyihalari amaldagi qonun hujjatlariga mos bo‘lishi, ularda ko‘rib chiqilayotgan masala puxta tahlil qilingan va xolis baholangan, ijrochilar oldiga aniq ifodalangan maqsad va vazifalar qo‘yilgan bo‘lishi, ularda amalga oshirsa bo‘ladigan muddatlar belgilanishi kerak.
Qaror yoki farmoyishning tayyorlanayotgan loyihasi bilan ayni bir vaqtda Hukumat qarorlariga o‘zgartirishlar, qo‘shimchalar yoki ularni o‘z kuchini yo‘qotgan deb hisoblash to‘g‘risidagi takliflar ko‘rib chiqiladi. Qarorlar va farmoyishlarning loyihalarida, zaruriyat bo‘lganda, ilgari qabul qilingan qarorlarga o‘zgartirishlar kiritish yoki ularni o‘z kuchini yo‘qotgan deb hisoblash to‘g‘risidagi taklif nazarda tutiladi.
3. Aynan shu masalalar bo‘yicha ilgari qabul qilingan qarorlar bajarilmagan hollarda (yangi vaziyatlar paydo bo‘lgan hollar bundan mustasno) Vazirlar Mahkamasiga ana shu masalalar bo‘yicha qarorlar va farmoyishlar loyihalari kiritilishiga yo‘l qo‘yilmaydi.
4. Davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari tomonidan Vazirlar Mahkamasiga kiritiladigan O‘zbekiston Respublikasi qonunlari loyihalari “O‘zbekiston Respublikasi qonun hujjatlarini tayyorlash to‘g‘risida” O‘zbekiston Respublikasi Qonunida bayon qilingan talablarga javob berishi kerak.
Boshqa vazirliklar, davlat qo‘mitalari, idoralar, korporatsiyalar, kompaniyalar, konsernlar, uyushmalar, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklarining manfaatlariga yoki vakolatiga daxldor bo‘lgan qarorlar va farmoyishlarning loyihalari, shuningdek ularga ilovalar Vazirlar Mahkamasiga kiritilgunga qadar davlat va xo‘jalik boshqaruvining mana shu organlari bilan kelishib olinadi.
Normativ tusdagi qarorlarning loyihalari O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi bilan ham kelishib olinadi.
Oldingi tahrirga qarang.
O‘zbekistonni ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirish dasturlarini hamda respublika budjetini amalga oshirish bilan bog‘liq bo‘lgan qarorlar, farmoyishlarning loyihalari yoki takliflar tegishli ravishda Iqtisodiyot vazirligi, Moliya vazirligi va Mehnat va aholini ijtimoiy muhofaza qilish vazirligi bilan, tashqi iqtisodiy faoliyat bilan bog‘liq bo‘lgan masalalar bo‘yicha — Tashqi iqtisodiy aloqalar agentligi bilan kelishib olinishi kerak.
(III-bobning 4-bandi to‘rtinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2003-yil 28-fevraldagi 112-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2003-y., 4-son, 42-modda)
5. Vazirliklar, davlat qo‘mitalari, idoralar, korporatsiyalar, kompaniyalar, konsernlar, uyushmalar, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklarining rahbarlari Vazirlar Mahkamasiga kiritilayotgan qonunlar, qarorlar, farmoyishlar loyihalarining asoslanganligi va sifati, keltirilgan ma’lumotlar va boshqa materiallarning to‘g‘riligi, shuningdek ularning manfaatdor tashkilotlar bilan tegishli ravishda kelishib olinganligi uchun shaxsan javob beradilar.
Ushbu Ish tartibida ko‘rsatilgan talablarga rioya qilinmasdan Vazirlar Mahkamasiga kiritilgan qonun, qaror, farmoyishlar loyihalari va respublika tashkilotlarining murojaatlari zarur tartibda rasmiylashtirish uchun qaytariladi.
6. Tayyorlangan va kelishilgan qonun, qaror, farmoyishlarning loyihalari imzolash uchun Bosh vazir o‘rinbosarlari kotibiyatlari mudirlari tomonidan Bosh vazirning tegishli o‘rinbosari — kompleks rahbariga, Bosh vazir o‘rinbosarlarining manfaatdor kotibiyatlariga, departamentlarga, Axborot-tahlil boshqarmasiga va yuridik bo‘limga imzolash uchun taqdim etiladi. Qonun, qaror va farmoyishlarning imzolangan loyihalari Apparat Rahbariga topshiriladi.
7. Vazirlar Mahkamasining topshiriqlari vazirliklar, davlat qo‘mitalari, idoralar, korporatsiyalar, konsernlar, uyushmalar, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari, davlat va xo‘jalik boshqaruvining boshqa organlari tomonidan hujjat jo‘natilgan kundan boshlab, agar boshqa muddat belgilanmagan bo‘lsa, 10 kalendar kun mobaynida, bajarilishi kerak.
8. Qonun hujjatlarini va Hukumat qarorlarini O‘zbekiston Respublikasining qabul qilingan qonunlariga muvofiqlashtirish bo‘yicha topshiriqlar davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari tomonidan, agar Oliy Majlis qarorida boshqa muddat nazarda tutilmagan bo‘lsa, bir oy mobaynida bajarilishi kerak. Ushbu topshiriqlarni Adliya vazirligi va yuridik bo‘lim bilan birgalikda bajarish mazkur qonunlarni tayyorlagan vazirliklarga, idoralarga, Vazirlar Mahkamasining kotibiyatlariga, departamentlariga (bo‘limlariga) yuklanadi.
9. Hujjatlarning boshqa turlarini tayyorlash va Vazirlar Mahkamasi rahbariyatiga bildirish tartibi, shuningdek ular bo‘yicha ijrochilarga topshiriqlar (ko‘rsatmalar, rezolyutsiyalar)ni yetkazish tartibi Vazirlar Mahkamasi apparatida ish yuritish bo‘yicha Yo‘riqnoma bilan belgilanadi.
1. Vazirlar Mahkamasining majlislari yilning har choragida kamida bir marta o‘tkaziladi. Vazirlar Mahkamasining doimiy organi sifatida Rayosat majlislari muntazam, har oyda kamida bir marta o‘tkaziladi. Majlislarni Vazirlar Mahkamasining Raisi yoki uning topshirig‘iga ko‘ra O‘zbekiston Respublikasining Bosh vaziri olib boradi.
Zaruriyat tug‘ilganda shoshilinch masalalarni ko‘rib chiqish uchun Vazirlar Mahkamasi va uning Rayosatining rejadan tashqari majlislari o‘tkazilishi mumkin.
O‘zbekiston Respublikasi Bosh vaziri tomonidan har haftada Bosh vazir o‘rinbosarlari, Axborot-tahlil boshqarmasi boshlig‘i va Apparat Rahbari ishtirokida yig‘ilishlar o‘tkaziladi. Ularda O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti topshiriqlarining ijrosini tashkil etish va Hukumat apparatining joriy faoliyati masalalari ko‘rib chiqiladi.
2. Vazirlar Mahkamasi Rayosatining ko‘rib chiqishi uchun Vazirlar Mahkamasining vakolatiga kiruvchi har qanday masalalar kiritiladi, “O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi to‘g‘risida” O‘zbekiston Respublikasi Qonuniga muvofiq faqat Vazirlar Mahkamasi majlislarida ko‘rib chiqiladigan masalalar bundan mustasnodir.
3. Vazirlar Mahkamasi va uning Rayosati majlislarida ko‘rib chiqish uchun masalalarni tayyorlashni Bosh vazir o‘rinbosarlarining kotibiyatlari, Axborot-tahlil boshqarmasi, departamentlar va boshqa bo‘linmalar Bosh vazir o‘rinbosarlarining hamda Apparat Rahbari rahbarligida tegishli vazirliklar, davlat qo‘mitalari, idoralar, korporatsiyalar, kompaniyalar, konsernlar, uyushmalar, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari, mazkur Ish tartibiga muvofiq Vazirlar Mahkamasiga masalalar kiritish huquqiga ega bo‘lgan davlat va xo‘jalik boshqaruvining boshqa organlari bilan birgalikda amalga oshiradilar. Zarur hollarda masalalarni tayyorlashni Vazirlar Mahkamasi yoki uning Rayosati tomonidan tuziladigan komissiyalar amalga oshiradilar.
4. Bosh vazir o‘rinbosarlarining kotibiyatlari, Axborot-tahlil boshqarmasi va departamentlar takliflari bo‘yicha tayyorlanadigan majlis kun tartibi loyihasi majlis boshlanishidan kamida 10 kalendar kun oldin Vazirlar Mahkamasining Raisi yoki uning topshirig‘iga binoan Bosh vazir va Apparat Rahbari bilan kelishiladi. Kun tartibi kelishilgandan keyin unga qo‘shimcha masalalar faqat ularning roziligi bilan kiritilishi mumkin.
5. Vazirlar Mahkamasi yoki uning Rayosati majlisiga kiritiladigan masalalar bo‘yicha materiallar Bosh vazirning tegishli o‘rinbosari — kompleks rahbari, Axborot-tahlil boshqarmasi boshlig‘i, Apparat Rahbari tomonidan ko‘rib chiqiladi, ular tayyorlangan masalalarning sifati uchun javob beradilar.
Qaror loyihasi Bosh vazirning tegishli o‘rinbosari — kompleks rahbari, yuridik bo‘lim, Bosh vazir o‘rinbosarlarining manfaatdor kotibiyatlari, departamentlar va bo‘limlar, tegishli vazirliklar, idoralar tomonidan imzolangan hamda Vazirlar Mahkamasining Axborot-tahlil boshqarmasida albatta ma’qullangan bo‘lishi kerak.
Loyihalar bilan bir vaqtda quyidagilar taqdim etiladi: muhokama qilish tartibi, majlisga taklif etiladigan mansabdor shaxslar ro‘yxati, qaror loyihasining manfaatdor vazirliklar va idoralar bilan kelishilganligi to‘g‘risidagi ma’lumotnoma, Bosh vazir o‘rinbosari kotibiyati, Axborot-tahlil boshqarmasi va departamentning, kiritilgan masalaning mohiyati qisqacha bayon qilingan xati.
Qaror loyihasini to‘liq kelishib olish imkoni bo‘lmagan favqulodda hollarda kelishilmagan masalalar asoslashlar, mulohazalar va takliflar bilan birgalikda kelishilganlik to‘g‘risidagi ma’lumotnomada ko‘rsatilishi kerak.
6. Vazirlar Mahkamasi va uning Rayosati majlislarida ko‘rib chiqish uchun kiritiladigan materiallar Bosh vazir o‘rinbosarlarining kotibiyatlari, Axborot-tahlil boshqarmasi va departamentlar tomonidan majlisdan kamida 7 kun oldin Apparat rahbariga topshiriladi.
7. Vazirlar Mahkamasi yoki uning Rayosati majlisiga taklif etiladigan mansabdor shaxslar ro‘yxati Vazirlar Mahkamasining Raisi yoki uning topshirig‘iga binoan — Bosh vazir yoki Apparat Rahbari bilan kelishiladi.
Vazirliklar, davlat qo‘mitalari va idoralar, korporatsiyalar, kompaniyalar, konsernlar, uyushmalar, davlat va xo‘jalik boshqaruvi boshqa organlari rahbarlarini, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi raisini, viloyatlar va Toshkent shahar hokimlarini hamda majlisga taklif etiladigan boshqa shaxslarni xabardor qilish, shuningdek, ularning majlisga kelgan-kelmaganliklarini nazorat qilish tegishliligi bo‘yicha Bosh vazir o‘rinbosarlarining kotibiyatlari, departamentlar va bo‘limlar tomonidan amalga oshiriladi.
Oldingi tahrirga qarang.
8. Vazirlar Mahkamasi majlisiga Konstitutsiyaviy sud raisi, Bosh prokuror, O‘zbekiston Respublikasi Oliy Sudining raisi, Oliy xo‘jalik sudi raisi, O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Apparati Nazorat inspeksiyasi rahbari, “O‘zdavteleradio” kompaniyasi, Markaziy bank, Tashqi iqtisodiy faoliyat milliy banki boshqaruvlarining raislari, O‘zA Bosh direktori, Iqtisodiyot vazirining o‘rinbosarlari, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashining Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Doimiy vakili, O‘zbekiston Kasaba uyushmalari Federatsiyasi Kengashi raisi doimiy ravishda, viloyatlar va Toshkent shahar hokimlari, ularning o‘rinbosarlari hamda ommaviy axborot vositalari vakillari esa — zaruriyatga ko‘ra taklif etiladilar. Boshqa mansabdor shaxslar majlisga faqat ularga daxldor masalalar bo‘yicha taklif etiladilar.
(IV-bobning 8-bandi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2003-yil 28-fevraldagi 112-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2003-y., 4-son, 42-modda)
9. Vazirlar Mahkamasi va uning Rayosati majlislarida Axborot-tahlil boshqarmasi boshlig‘i, Apparat Rahbari, Bosh vazir o‘rinbosarlari kotibiyatlari mudirlari, departamentlar boshliqlari, bo‘limlar va boshqa bo‘linmalar mudirlari qatnashadilar. Vazirlar Mahkamasi apparatining boshqa mas’ul xodimlari majlislarda tayyorlashda o‘zlari qatnashgan masalalar ko‘rib chiqilayotganda ishtirok etadilar.
10. Majlis materiallari Vazirlar Mahkamasi yoki uning Rayosati a’zolariga, tegishli masalalar bo‘yicha materiallar esa majlisga taklif etiladigan boshqa mansabdor shaxslarga ham majlisdan kamida 3 kalendar kun oldin tarqatiladi.
Kun tartibi va majlis materiallarini tarqatish, Vazirlar Mahkamasi yoki uning Rayosati a’zolarini, majlislarda doimiy ravishda qatnashadigan respublika idoralari rahbarlarini xabardor qilish, taklif etilganlarni ro‘yxatga olish va majlisga xizmat ko‘rsatish Umumiy bo‘lim tomonidan Bosh vazir o‘rinbosarlarining tegishli kotibiyatlari, departamentlar va bo‘limlar bilan birgalikda amalga oshiriladi.
11. Vazirlar Mahkamasi yoki uning Rayosati majlislarida masalalar Bosh vazirning o‘rinbosarlari, Axborot-tahlil boshqarmasi boshlig‘i, Apparat rahbari, vazirlar, davlat qo‘mitalarining raislari, idoralar, davlat va xo‘jalik boshqaruvi boshqa organlarining rahbarlari, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashining raisi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimlari, Bosh vazir o‘rinbosarlari kotibiyatlari mudirlari, departamentlar boshliqlari va bo‘limlar mudirlari tomonidan bayon qilinadi.
Muhokama etilayotgan masala bo‘yicha ma’ruza qilish uchun 10 minutgacha (rivojlanish istiqbollarini belgilash va respublika budjeti masalalari bo‘yicha — 15 minutgacha), qo‘shimcha ma’ruzalar va nutqlar uchun — 7 minutgacha, ma’lumotlar berish uchun — 3 minutgacha vaqt belgilanadi. Zarur hollarda majlisga raislik qiluvchi boshqa vaqtni belgilaydi.
12. Majlislarda qarorlar Vazirlar Mahkamasi va uning Rayosati a’zolarining ko‘pchilik ovozi bilan qabul qilinadi. Majlis tamom bo‘lgandan keyin qabul qilingan qarorning aniq ifodalangan matni Bosh vazir o‘rinbosari kotibiyati mudiri, departament boshlig‘i, bo‘lim mudiri tomonidan imzolangan holda majlis bayoniga kiritish uchun Umumiy bo‘limga beriladi. Majlis bayoni raislik qiluvchi tomonidan imzolanadi.
Vazirlar Mahkamasi va uning Rayosati majlislarida qabul qilingan hujjatlar qarorlar, farmoyishlar yoki majlis qarorlari shaklida chiqariladi.
Shoshilinch tusdagi masalalar bo‘yicha Vazirlar Mahkamasi yoki uning Rayosati ularning majlislari bayonida qayd etiladigan qarorlar qabul qilishi mumkin. Bunday qarorlar ijrochilarga majlis bayonidan ko‘chirma holida yetkaziladi.
Majlis tamom bo‘lgach qarorlar, farmoyishlar, majlis qarorlarining loyihalari hamda ular bilan bog‘liq bo‘lgan boshqa materiallar Umumiy bo‘limga topshiriladi.
1. Vazirlar Mahkamasi qarorlar, farmoyishlar va majlis qarorlarini qabul qiladi. Vazirlar Mahkamasining normativ tusdagi yoki muhim ahamiyatga ega bo‘lgan hujjatlari qarorlar shaklida chiqariladi, shoshilinch va boshqa joriy masalalar bo‘yicha hujjatlar Vazirlar Mahkamasining farmoyishlari yoki majlis qarori shaklida chiqariladi.
2. Vazirlar Mahkamasi yoki uning Rayosati majlislarida muhokama etish davomida mulohazalar bildirilgan, qo‘shimchalar yoki o‘zgartirishlar kiritilgan qarorlar loyihalari Bosh vazir o‘rinbosarlarining tegishli kotibiyatlari, departamentlar, bo‘limlar yoki majlislarda tuzilgan komissiyalar tomonidan puxta ishlanadi hamda, agar boshqa muddat belgilanmagan bo‘lsa, majlis bo‘lib o‘tgan kunning ertasiga imzolash uchun taqdim etiladi. Loyihalarga kiritiladigan o‘zgartirishlar Bosh vazirning tegishli o‘rinbosarlari, Axborot-tahlil boshqarmasi boshlig‘i bilan kelishilishi kerak.
Puxta ishlangan loyiha O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi Raisiga yoki Bosh vazirga axborot berish uchun Apparat Rahbariga taqdim etiladi.
3. Ayrim shoshilinch masalalar yoki Vazirlar Mahkamasi Rayosatida muhokama etilishi zarur bo‘lmagan masalalar bo‘yicha qarorlar loyihalari Vazirlar Mahkamasi Rayosati a’zolari bilan (so‘rab bilish tartibida) kelishiladi va rasmiylashtiriladi.
4. Vazirlar Mahkamasining qarorlari va farmoyishlari ular imzolangan sana bo‘yicha rasmiylashtiriladi hamda Bosh vazir o‘rinbosarlarining tegishli kotibiyatlari, departamentlar, bo‘limlar tomonidan tuziladigan tarqatish ro‘yxati bo‘yicha darhol ijrochilarga tarqatiladi.
5. Vazirlar Mahkamasining normativ tusdagi qarorlari O‘zbekiston Respublikasi Hukumatining qarorlari to‘plamida e’lon qilinadi.
6. Vazirlar Mahkamasining normativ tusdagi qarorlarida ularni kuchga kiritish muddatlari ko‘rsatiladi. Boshqa hollarda ular imzolangan kundan boshlab kuchga kiradi.
Vazirlar Mahkamasining farmoyishlari, agar ularda boshqa muddatlar belgilanmagan bo‘lsa, imzolangan vaqtidan boshlab kuchga kiradi.
7. Respublikani keng va tezkorlik bilan tanishtirish zarur bo‘lganda qarorlar va farmoyishlar Vazirlar Mahkamasi Raisining yoki Bosh vazirning topshirig‘iga binoan matbuotda, televideniye va radio orqali e’lon qilinadi.
1. Davlat hokimiyati va boshqaruvi yuqori organlarining qarorlarini hayotga tatbiq etishga ko‘maklashish, Vazirlar Mahkamasi qabul qilgan hujjatlarning qanday bajarilayotganligini nazorat qilish hamda vazirliklar, davlat qo‘mitalari, idoralar, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari, davlat va xo‘jalik boshqaruvining boshqa organlari faoliyatini muvofiqlashtirib borish maqsadida Vazirlar Mahkamasi tomonidan uning doimiy komissiyalari tuzilishi mumkin.
2. Davlat va xo‘jalik boshqaruvining alohida masalalari bo‘yicha takliflar tayyorlash, Vazirlar Mahkamasi hujjatlari loyihalarini ishlab chiqish uchun shuningdek, Vazirlar Mahkamasining alohida topshiriqlarini bajarish uchun Vazirlar Mahkamasining vaqtinchalik komissiyalari va ishchi organlari tuzilishi mumkin.
3. Vazirlar Mahkamasining doimiy, vaqtinchalik komissiyalarining hamda ishchi organlarining hujjatlari majlis bayonlari bilan rasmiylashtiriladi hamda tegishli ijrochilarga yetkaziladi. Ko‘rsatib o‘tilgan komissiyalar va ishchi organlarining majlis bayonlari ularga boshchilik qilayotgan rahbarlar tomonidan imzolanadi.
4. Doimiy komissiyalar tomonidan ko‘rib chiqilishi kerak bo‘lgan materiallarni tayyorlash hamda komissiyalar qarorlarining bajarilishini nazorat qilish Bosh vazir o‘rinbosarlarining kotibiyatlari, departamentlar va bo‘limlar, ularga tashkiliy-texnikaviy xizmat ko‘rsatish esa Ishlar Boshqarmasining tegishli bo‘linmasi tomonidan amalga oshiriladi. Zarurat bo‘lganda bu materiallarni tayyorlashga vazirliklar, davlat qo‘mitalari, idoralar, boshqa manfaatdor tashkilotlarning mutaxassislari jalb qilinadi.
Oldingi tahrirga qarang.
5. Doimiy va vaqtinchalik komissiyalarning majlislari Vazirlar Mahkamasining Rayosati tomonidan tasdiqlanadigan yilning har choragi rejalari asosida o‘tkaziladi. Doimiy va vaqtinchalik komissiyalarning rejadan tashqari majlislari Vazirlar Mahkamasi Rayosatining roziligi bilan o‘tkaziladi.
(VI-bobning 5-bandi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2002-yil 1-iyundagi 193-sonli qaroriga muvofiq kiritilgan)
1. Vazirlar Mahkamasining komplekslari tomonidan o‘tkaziladigan majlislar, qoidaga ko‘ra, Vazirlar Mahkamasining Rayosati tomonidan tasdiqlanadigan yilning har choragi rejalari asosida o‘tkaziladi. Zarurat bo‘lganda komplekslarning rejadan tashqari majlislari Vazirlar Mahkamasi Rayosatining roziligi bilan chaqiriladi.
Kundalik masalalarni hal etish joriy ish tartibida yoki ularni komplekslarning davrlar yakunlari bo‘yicha majlislariga qo‘shgan holda amalga oshiriladi.
Viloyatlar va Toshkent shahar hokimlarining o‘rinbosarlarini, joylardagi davlat boshqaruvi organlarining rahbarlarini Vazirlar Mahkamasida o‘tkaziladigan majlislar va yig‘ilishlarga taklif etish O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining birinchi o‘rinbosari bilan kelishilgan holda amalga oshiriladi, mazkur Ish tartibining VI bobida va ushbu bandning birinchi xatboshida nazarda tutilgan majlislar bundan mustasno.
(VII-bobning 1-bandi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2002-yil 1-iyundagi 193-sonli qaroriga muvofiq kiritilgan)
2. O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining Vazirlar Mahkamasiga tushgan farmonlari, farmoyishlari va topshiriqnomalari bo‘yicha topshiriqlar Vazirlar Mahkamasi Apparati Rahbari, Bosh vazir Kotibiyati mudiri tomonidan tarkibiy bo‘linmalar rahbarlari ishtirokida hujjatlar olingan vaqtdan boshlab uch soat mobaynida tayyorlanadi.
Vazirliklar, idoralar, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklaridan tushgan xat-xabar Bosh vazir Kotibiyati mudiri tomonidan tarkibiy bo‘linmalar mutaxassislari ishtirokida, Bosh vazir o‘rinbosarlarining yordamchilari tomonidan (shaxsan jo‘natilgani) ko‘rib chiqiladi va tushgan vaqtidan boshlab bir sutka mobaynida uning bo‘yicha topshiriqlar tayyorlanadi.
Respublikani ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirish dasturlarini amalga oshirish bilan bog‘liq bo‘lgan, bir necha vazirliklar, davlat qo‘mitalari, idoralar, hududlar manfaatlariga taalluqli, xorijiy davlatlar kompaniyalari, firmalari (va boshqalar) bilan kelishib olishni talab qiladigan hujjatlar bo‘yicha ijro muddati, agar boshqa muddat belgilanmagan bo‘lsa, 10 kungacha etib belgilanadi.
Agar topshiriq bir necha ijrochiga taalluqli bo‘lsa, u holda uni bajarishga mas’ul bo‘lgan vazirlik, davlat qo‘mitasi, idora, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyat yoki Toshkent shahar hokimligi, Bosh vazir o‘rinbosarining kotibiyati, departament, bo‘lim yoki muvofiqlashtirish (chaqirish) topshirilgan mansabdor shaxs uning bajarilishini tashkil etishga majburdir. Ijrochilar topshiriqlarning o‘z vaqtida bajarilishi uchun bab-baravar javob beradilar. Bajarish muddatlari faqat topshiriqni imzolagan rahbar tomonidangina uzaytirilishi mumkin.
Topshiriqda qo‘yilgan masalalar hal qilingan yoki asosiy masala bo‘yicha javob berilgan taqdirda u bajarilgan hisoblanadi.
1. O‘zbekiston Respublikasining MDHdagi muxtor vakolatxonasi (Minsk shahridagi muxtor vakolatxonasi) MDHda O‘zbekiston Respublikasi Hukumati nomidan vakillik qiladi hamda MDH davlat boshliqlari Kengashi va hukumat boshliqlari Kengashi majlislarini tashkiliy-texnik jihatdan tayyorlash va o‘tkazishni ta’minlash bo‘yicha doimiy tezkor aloqani amalga oshiradi.
2. O‘zbekiston Respublikasining MDHdagi muxtor vakolatxonasi o‘z faoliyatini Vazirlar Mahkamasi tomonidan tasdiqlangan Nizomga, MDH davlat boshliqlari va hukumat boshliqlari Kengashi qabul qilgan normativ hujjatlarga muvofiq amalga oshiradi.
3. O‘zbekiston Respublikasining MDHdagi muxtor vakolatxonasi Vazirlar Mahkamasini O‘zbekiston Respublikasiga taalluqli qarorlarning loyihalari, boshqa hujjatlar va tadbirlar haqida muntazam xabardor qilib turadi.
1. Vazirlar Mahkamasi o‘zining vakolatiga kiruvchi masalalar bo‘yicha vazirliklar, davlat qo‘mitalari, idoralar, davlat va xo‘jalik boshqaruvining boshqa organlari, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari faoliyati ustidan muntazam nazoratni amalga oshiradi.
2. Vazirlar Mahkamasi qarorlarining, farmoyishlarining, majlis qarorlarining va topshiriqlarining bajarilishini tashkil etish va nazorat qilish quyidagilar bilan ta’minlanadi:
respublika, tarmoq va hududni ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirishning eng muhim va ustuvor masalalari, shuningdek uzoq davrga mo‘ljallangan hujjatlar bo‘yicha nazorat rejasini ishlab chiqish va amalga oshirish;
tegishli tarkibiy bo‘linmalar, mansabdor shaxslar va xodimlar tomonidan amaliy chora-tadbirlarni tasdiqlangan muddatlarda amalga oshirish;
vazirliklarda, idoralarda, boshqaruvning hududiy tarmoq organlarida va joylardagi hokimiyat organlarida, bevosita korxonalarda, muassasalar va tashkilotlarda ularning bajarilishini maqsadli o‘rganish;
vazirliklar, idoralar, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklarining yuqorida ko‘rsatib o‘tilgan hujjatlarni bajarish yuzasidan qabul qilishgan o‘z qarorlarining bajarilishini ko‘rib chiqish;
respublika tarmoqlari va hududlaridagi ishlarning ahvolini kompleks o‘rganish, ularning yakunlarini Vazirlar Mahkamasi komplekslari majlislarida ko‘rib chiqish;
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti farmonlari, farmoyishlari va topshiriqlarida, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi qarorlari va farmoyishlarida qo‘yilgan vazifalarning o‘z vaqtida va to‘liq bajarilishini ta’minlamagan rahbarlar, mansabdor shaxslar va xodimlarga nisbatan shaxsan javobgarlik choralarini ko‘rish.
Vazirlar Mahkamasi apparatida nazorat faoliyatini muvofiqlashtirib borish Apparat Rahbari tomonidan amalga oshiriladi.
Respublika rahbariyati topshiriqlarining va Hukumat qarorlarining o‘z vaqtida va sifatli bajarilishini tashkil etish Bosh vazirning tegishli o‘rinbosarlari — komplekslar rahbarlari tomonidan ta’minlanadi.
3. Vazirlar Mahkamasi vazirlarning, davlat qo‘mitalari raislarining, idoralar, korporatsiyalar, kompaniyalar, konsernlar, uyushmalar, Qoraqalpog‘iston Respublikasi Vazirlar Kengashi, viloyatlar va Toshkent shahar hokimliklari rahbarlarining O‘zbekistonni ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirish bo‘yicha topshiriqlarning qanday bajarilayotganligi, davlat budjetining ijrosi, shuningdek davlat hokimiyati va boshqaruvi yuqori organlari qarorlarining bajarilishi to‘g‘risidagi hisobotlarini muntazam ravishda eshitib boradi, ularning so‘zsiz ro‘yobga chiqarilishini ta’minlash choralarini ko‘radi.
4. Bajarilgan qarorlarni nazoratdan chiqarish to‘g‘risidagi qaror Vazirlar Mahkamasi Rayosati tomonidan qabul qilinadi.
1. Vazirlar Mahkamasi apparatida fuqarolarning xatlari, arizalari va shikoyatlari bilan ishlash hamda keluvchilarni qabul qilish tartibi tegishli Nizom bilan belgilanadi.
2. Fuqarolarning xatlari, arizalari va shikoyatlari bilan ishlashni hamda keluvchilarni qabul qilishni tashkil etish uchun mas’uliyat Vazirlar Mahkamasining Fuqarolarni qabul qilish, xat va arizalarni ko‘rib chiqish bo‘limi mudiriga, Bosh vazir o‘rinbosarlari kotibiyatlari mudirlariga, departamentlar boshliqlariga va bo‘limlar mudirlariga yuklanadi.
Vazirlar Mahkamasi apparatida ish yuritish Vazirlar Mahkamasi Rayosati tomonidan tasdiqlanadigan Yo‘riqnomaga muvofiq amalga oshiriladi.