Тизимнинг ушбу имкониятидан фойдаланиш учун Сиз авторизация қилинишингиз керак!
Рўйхатдан ўтишни хоҳлайсизми? Ёки тизимга ўз логинингиз билан кирасизми?

Авторизация қилиш Рўйхатдан ўтиш

×
 ×
Idoraviy normativ-huquqiy hujjatlarni tayyorlash va qabul qilish qoidalarini tasdiqlash to‘g‘risida

1-ILOVA
Idoraviy normativ-huquqiy hujjatlarni tayyorlash va qabul qilish QOIDALARI

1-bob. Umumiy qoidalar

1-§. Asosiy tushunchalar

2-§. Idoraviy normativ-huquqiy hujjatni qabul qilish bo‘yicha vakolatlar

3-§. Idoraviy normativ-huquqiy hujjatlarning turlari va amal qilish muddatlari

2-bob. Idoraviy normativ-huquqiy hujjatlar loyihalarini tayyorlash

1-§. Idoraviy normativ-huquqiy hujjatlar loyihalarining tayyorlanishini tashkil etish

2-§. Idoraviy normativ-huquqiy hujjat tuzilishi

3-§. Idoraviy normativ-huquqiy hujjatning mazmunini bayon etish

4-§. Idoraviy normativ-huquqiy hujjatlarga o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritish, shuningdek ularni o‘z kuchini yo‘qotgan deb topish to‘g‘risidagi loyihani tayyorlash

3-bob. Idoraviy normativ-huquqiy hujjatni rasmiylashtirish, kelishish va qabul qilish

1-§. Idoraviy normativ-huquqiy hujjatni rasmiylashtirish

2-§. Idoraviy normativ-huquqiy hujjat loyihasini kelishish

3-§. Idoraviy normativ-huquqiy hujjatni qabul qilish

4-bob. Idoraviy normativ-huquqiy hujjatning huquqiy ekspertizasi, davlat ro‘yxatidan o‘tkazilishi va kuchga kirishi

1-§. Idoraviy normativ-huquqiy hujjatni O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligiga huquqiy ekspertizadan va davlat ro‘yxatidan o‘tkazish uchun taqdim etish

2-§. Idoraviy normativ-huquqiy hujjatlarni huquqiy ekspertizadan va davlat ro‘yxatidan o‘tkazish

3-§. Idoraviy normativ-huquqiy hujjatlarning kuchga kirishi

5-bob. Yakuniy qoidalar

1-§. Idoraviy normativ-huquqiy hujjatlarga rasmiy sharh berish

2-§. Idoraviy normativ-huquqiy hujjatlarga o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritish yoxud o‘z kuchini yo‘qotgan deb topish

3-§. Idoraviy normativ-huquqiy hujjatlar amal qilishining to‘xtatib turilishi

4-§. Idoraviy normativ-huquqiy hujjatlarni e’lon qilish va ularning matnlarini tarqatish

2-ILOVA
O‘z kuchini yo‘qotgan deb topilayotgan idoraviy normativ-huquqiy hujjatlar RO‘YXATI

Hujjat 15.01.2018 sanasi holatiga
Amaldagi versiyaga o‘tish
O‘zbekiston Respublikasining “Normativ-huquqiy hujjatlar to‘g‘risida”gi Qonuni, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2011-yil 23-avgustdagi PQ-1602-son qarori bilan tasdiqlangan O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi to‘g‘risidagi nizom hamda O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 1997-yil 9-oktabrdagi 469-son “Vazirliklar, davlat qo‘mitalari va idoralar me’yoriy hujjatlarining qonuniyligini ta’minlash chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi hamda 2000-yil 19-maydagi 197-son “Vazirliklar, davlat qo‘mitalari va idoralarning me’yoriy hujjatlarini qabul qilish tartibini takomillashtirish to‘g‘risida”gi qarorlariga muvofiq, shuningdek vazirliklar, davlat qo‘mitalari va idoralar tomonidan normativ-huquqiy hujjatlarni tayyorlash va qabul qilish tartibini yanada takomillashtirish maqsadida buyuraman:
2. Ayrim idoraviy normativ-huquqiy hujjatlar 2-ilovaga muvofiq o‘z kuchini yo‘qotgan deb topilsin.
Mazkur Qoidalar O‘zbekiston Respublikasining “Normativ-huquqiy hujjatlar to‘g‘risida”gi Qonuni, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 1997-yil 9-oktabrdagi 469-son “Vazirliklar, davlat qo‘mitalari va idoralar me’yoriy hujjatlarining qonuniyligini ta’minlash chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi hamda 2000-yil 19-maydagi 197-son “Vazirliklar, davlat qo‘mitalari va idoralarning me’yoriy hujjatlarini qabul qilish tartibini takomillashtirish to‘g‘risida”gi qarorlariga muvofiq vazirliklar, davlat qo‘mitalari va idoralar tomonidan normativ-huquqiy hujjatlarni tayyorlash, rasmiylashtirish, qabul qilish, shuningdek ularni huquqiy ekspertizadan, davlat ro‘yxatidan o‘tkazish va kuchga kirish tartibini belgilaydi.
huquqiy ekspertiza — idoraviy normativ-huquqiy hujjatning O‘zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi va qonunlariga, unga nisbatan yuqori yuridik kuchga ega bo‘lgan boshqa qonun hujjatlariga, mamlakatda olib borilayotgan islohotlarning maqsad va vazifalariga, qonunchilik texnikasi qoidalariga muvofiqligi, shuningdek havola qiluvchi normalar qo‘llanilishining asosliligi va maqsadga muvofiqligini tekshirishni amalga oshirish.
2. Vazirliklar, davlat qo‘mitalari va idoralar (bundan buyon matnda vazirlik va idoralar deb yuritiladi) O‘zbekiston Respublikasining “Normativ-huquqiy hujjatlar to‘g‘risida”gi Qonuni, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 1997-yil 9-oktabrdagi 469-son “Vazirliklar, davlat qo‘mitalari va idoralar me’yoriy hujjatlarining qonuniyligini ta’minlash chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi qarori, shuningdek boshqa qonun hujjatlari, shu jumladan mazkur Qoidalarga muvofiq idoraviy normativ-huquqiy hujjatlar qabul qiladilar.
3. Vazirlik va idoralar idoraviy normativ-huquqiy hujjatlarni O‘zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi va qonunlari, O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarining qarorlari, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlari, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarorlari va farmoyishlari asosida hamda ularni ijro etish uchun qabul qiladi. Idoraviy normativ-huquqiy hujjatni qabul qilish, agar ko‘rsatib o‘tilgan hujjatlar bilan vazirlik va idoraga tegishli idoraviy normativ-huquqiy hujjatni qabul qilish bo‘yicha yoki tegishli munosabatlarni huquqiy tartibga solish vakolati berilgan bo‘lsa, ularning vakolatiga kiradi.
10. Buyruqlar va qarorlar bilan mazkur Qoidalarning 1 — 5-ilovalariga muvofiq ushbu buyruq yoki qarorning tarkibiy qismi bo‘lgan nizomlar, qoidalar, yo‘riqnomalar va boshqa hujjatlar tasdiqlanishi mumkin.
Oldingi tahrirga qarang.
Mazkur bandning ikkinchi xatboshisida nazarda tutilgan masalalar mavjud yoki mavjud emasligi yuzasidan shubha paydo bo‘lgan taqdirda, vazirlik va idoralar tegishli idoraviy normativ-huquqiy hujjat loyihasini ko‘rib chiqish uchun O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligiga yuborishi mumkin.
(19-band O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2014-yil 23-maydagi 138-mh-sonli buyrug‘iga (ro‘yxat raqami 2565-1, 23.05.2014-y.) asosan xatboshilar bilan to‘ldirilgan — O‘R QHT, 2014-y., 21-son, 253-modda)
20. Idoraviy normativ-huquqiy hujjatlar O‘zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi va qonunlariga, unga nisbatan yuqori yuridik kuchga ega bo‘lgan boshqa qonun hujjatlariga, mamlakatda olib borilayotgan islohotlarning maqsad va vazifalariga, shuningdek qonunchilik texnikasi qoidalariga muvofiq bo‘lishi shart.
Agar buyruq yoki qaror bilan nizom, qoidalar, yo‘riqnoma yoki boshqa hujjat tasdiqlanadigan bo‘lsa, mazkur Qoidalarning 1 — 5-ilovalariga muvofiq shakl bo‘yicha buyruq yoki qarorning nomida ushbu hujjatlarning tasdiqlangani ko‘rsatilishi lozim.
33. Qonun hujjatiga havola qilingan hollarda mazkur Qoidalarning 1 — 13-ilovalariga muvofiq uning turi, rekvizitlari va nomi ko‘rsatilishi ham shart. Bunda, boshqa idoraviy normativ-huquqiy hujjatga havola qilinganda, uning nomi, davlat ro‘yxatidan o‘tkazishda O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi tomonidan berilgan ro‘yxatdan o‘tkazish raqami, davlat ro‘yxatidan o‘tkazish sanasi ko‘rsatiladi.
O‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritilayotgan yoki o‘z kuchini yo‘qotgan deb topish to‘g‘risidagi idoraviy normativ-huquqiy hujjat loyihasining matnida o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritilayotgan yoki o‘z kuchini yo‘qotgan deb topilayotgan idoraviy normativ-huquqiy hujjat nomidan keyin mazkur Qoidalarning 6 — 12-ilovalariga muvofiq shakl bo‘yicha unga O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi tomonidan davlat ro‘yxatidan o‘tkazishda berilgan ro‘yxatdan o‘tkazish raqami va davlat ro‘yxatidan o‘tkazish sanasi, shuningdek e’lon qilishning rasmiy manbasi ko‘rsatiladi.
Agar idoraviy normativ-huquqiy hujjat yangi tuzilmaviy birliklar bilan to‘ldirilayotgan bo‘lsa, mazkur Qoidalarning 47-bandida nazarda tutilgan hollar bundan mustasno, unda ularni asosiy raqam yoki harf belgilari tepasiga qo‘yiladigan qo‘shimcha raqamlar bilan belgilash lozim (masalan, 21-band, “v1”-kichik bandi va h. k.).
63. Idoraviy normativ-huquqiy hujjat loyihasi grammatik, orfografik va punktuatsiya qoidalariga muvofiqligi yuzasidan tekshirib chiqilganidan so‘ng vazirlik va idoralarning yuridik xizmati loyihaning O‘zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi va qonunlariga, unga nisbatan yuqori yuridik kuchga ega bo‘lgan boshqa qonun hujjatlariga, qonunchilik texnikasi qoidalariga muvofiqligini, shuningdek havola qiluvchi normalar qo‘llanilishining asosliligi hamda maqsadga muvofiqligini tekshiradi.
Idoraviy normativ-huquqiy hujjat loyihasi O‘zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi va qonunlariga, unga nisbatan yuqori yuridik kuchga ega bo‘lgan boshqa qonun hujjatlariga, qonunchilik texnikasi qoidalariga muvofiq, shuningdek havola qiluvchi normalar qo‘llanilishi asoslangan hamda maqsadga muvofiq bo‘lsa, loyiha yuridik xizmat rahbari tomonidan imzolanadi. Imzolash loyihaning har bir betining orqa tarafiga imzo qo‘yish bilan amalga oshiriladi.
Idoraviy normativ-huquqiy hujjat loyihasi O‘zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi va qonunlariga, unga nisbatan yuqori yuridik kuchga ega bo‘lgan boshqa qonun hujjatlariga, qonunchilik texnikasi qoidalariga muvofiq, shuningdek havola qiluvchi normalar qo‘llanilishi asoslangan hamda maqsadga muvofiq bo‘lmasa, yuridik xizmat loyihani tegishli xulosa bilan loyihani tayyorlash uchun mas’ul bo‘lgan tarkibiy bo‘linmaga qaytaradi.
Oldingi tahrirga qarang.
(65-band O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2014-yil 31-dekabrdagi 317-mh-sonli buyrug‘iga (ro‘yxat raqami 2565-2, 31.12.2014-y.) asosan “g” kichik band bilan to‘ldirilgan — O‘R QHT, 2014-y., 52(I)-son, 654-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
(68-band O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2017-yil 13-oktabrdagi 335-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2565-4, 13.10.2017-y.) tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 16.10.2017-y., 10/17/2565-4/0110-son)
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
(69-band O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2017-yil 13-oktabrdagi 335-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2565-4, 13.10.2017-y.) tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 16.10.2017-y., 10/17/2565-4/0110-son)
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
(70-band O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2017-yil 13-oktabrdagi 335-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2565-4, 13.10.2017-y.) tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 16.10.2017-y., 10/17/2565-4/0110-son)
71. O‘zbekiston Respublikasining “O‘zbekiston Respublikasi Savdo-sanoat palatasi to‘g‘risida”gi Qonuniga muvofiq O‘zbekiston Respublikasi Savdo-sanoat palatasi tadbirkorlik subyektlari faoliyatiga oid masalalar bo‘yicha idoraviy normativ-huquqiy hujjatlar loyihalarini ishlab chiqishda ishtirok etish huquqiga ega. Bunday loyihalar tegishli vazirlik va idoralar tomonidan O‘zbekiston Respublikasi Savdo-sanoat palatasiga ko‘rib chiqish uchun taqdim etilishi lozim.
Oldingi tahrirga qarang.
(711-band O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2017-yil 13-oktabrdagi 335-mh-sonli buyrug‘iga (ro‘yxat raqami 2565-4, 13.10.2017-y.) asosan kiritilgan — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 16.10.2017-y., 10/17/2565-4/0110-son)
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
(712-band O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2018-yil 15-yanvardagi 27-mh-sonli (ro‘yxat raqami 2565-5, 15.01.2018-y.) buyrug‘iga asosan kiritilgan — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 15.01.2018-y., 10/18/2565-5/0565-son)
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
90. Bunda mazkur Qoidalarning 89-bandida ko‘rsatib o‘tilgan belgilardan biri yoki bir nechtasiga ega bo‘lgan idoraviy normativ-huquqiy hujjatlar huquqiy ekspertizadan va davlat ro‘yxatidan o‘tkazish uchun taqdim etiladi.
Oldingi tahrirga qarang.
j) ushbu bandning “v” — “e” kichik bandlarida nazarda tutilmagan texnik jihatdan tartibga solish sohasidagi hujjatlar. Ushbu kichik bandda nazarda tutilgan hujjatlarni texnik jihatdan tartibga solish sohasidagi normativ hujjatlarga tegishli deb topish O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi tomonidan amalga oshiriladi;
a) hujjat O‘zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi va qonunlariga, unga nisbatan yuqori yuridik kuchga ega bo‘lgan boshqa qonun hujjatlariga, mamlakatda o‘tkazilayotgan islohotlar maqsadlari va vazifalariga, shuningdek qonunchilik texnikasi qoidalariga zid bo‘lsa;
b) hujjat Vazirlar Mahkamasining 1997-yil 9-oktabrdagi 469-son qarori bilan tasdiqlangan Vazirliklar, davlat qo‘mitalari va idoralar tomonidan qabul qilingan normativ-huquqiy hujjatlarni huquqiy ekspertizadan va davlat ro‘yxatidan o‘tkazish to‘g‘risidagi nizom va mazkur Qoidalar bilan o‘rnatilgan idoraviy normativ-huquqiy hujjatlarni davlat ro‘yxatidan o‘tkazish uchun taqdim etish tartibini buzgan holda O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligiga yuborilgan bo‘lsa. Idoraviy normativ-huquqiy hujjatlarni davlat ro‘yxatidan o‘tkazish uchun taqdim etish tartibi buzilganligi sababli davlat ro‘yxatidan o‘tkazish rad etilsa, huquqiy ekspertiza o‘tkazilmaydi;
Mazkur Qoidalarning 94-bandi “b” va “v” kichik bandlarida ko‘rsatilgan asoslar bo‘yicha davlat ro‘yxatidan o‘tkazish rad etilganda (mazkur Qoidalarning 81-bandida nazarda tutilgan muddat buzish hollari bundan mustasno), vazirlik va idoralar bir oy ichida rad etish sabablarini bartaraf etishga va ushbu idoraviy normativ-huquqiy hujjatni davlat ro‘yxatidan o‘tkazish uchun takroran taqdim etishga yoxud hujjatni bekor qilish to‘g‘risidagi hujjat nusxasini O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligiga yuborishga majburdirlar.
Oldingi tahrirga qarang.
(100-band O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2014-yil 23-maydagi 138-mh-sonli buyrug‘iga (ro‘yxat raqami 2565-1, 23.05.2014-y.) asosan xatboshi bilan to‘ldirilgan — O‘R QHT, 2014-y., 21-son, 253-modda)
O‘zbekiston Respublikasi “Normativ-huquqiy hujjatlar to‘g‘risida”gi Qonunining 27-moddasiga muvofiq vazirliklar, davlat qo‘mitalari va idoralarning mansabdor shaxslari davlat ro‘yxatidan o‘tkazilmagan idoraviy normativ-huquqiy hujjatlarni amalga kiritganlik uchun ma’muriy javobgarlikka tortiladi.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
122. Mazkur Qoidalarning 121-bandiga asosan to‘xtatib turilgan idoraviy normativ-huquqiy hujjat yoki uning tuzilmaviy birligining amal qilishi uni to‘xtatib turish asoslari bartaraf qilingan taqdirda qayta tiklanishi mumkin.
123. Idoraviy normativ-huquqiy hujjatning yoki uning tuzilmaviy birligining amal qilishi mazkur Qoidalarning 121-bandiga muvofiq O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining buyrug‘i bilan to‘xtatib turiladi yoki qayta tiklanadi, buyruqning nusxasi ushbu idoraviy normativ-huquqiy hujjatni qabul qilgan organga yuboriladi.
Oldingi tahrirga qarang.
(125-bandning birinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2017-yil 13-oktabrdagi 335-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2565-4, 13.10.2017-y.) tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 16.10.2017-y., 10/17/2565-4/0110-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(1251-band O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2018-yil 15-yanvardagi 27-mh-sonli (ro‘yxat raqami 2565-5, 15.01.2018-y.) buyrug‘iga asosan kiritilgan — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 15.01.2018-y., 10/18/2565-5/0565-son)
Oldingi tahrirga qarang.
(125-bandning uchinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2017-yil 13-oktabrdagi 335-mh-sonli buyrug‘i (ro‘yxat raqami 2565-4, 13.10.2017-y.) tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 16.10.2017-y., 10/17/2565-4/0110-son)
Oldingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
(126-band O‘zbekiston Respublikasi adliya vazirining 2014-yil 23-maydagi 138-mh-sonli buyrug‘iga (ro‘yxat raqami 2565-1, 23.05.2014-y.) asosan xatboshi bilan to‘ldirilgan — O‘R QHT, 2014-y., 21-son, 253-modda)

Hujjatda xato topganingizda, uni belgilab Ctrl+Enter ni bosing.

© O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi “Adolat” нuquqiy axborot markazi”