Keyingi tahrirga qarang.
“Bankrotlik to‘g‘risida”gi O‘zbekiston Respublikasi Qonuniga muvofiq hamda korporativ boshqaruv sifatini yaxshilash, xo‘jalik yurituvchi subyektlarning iqtisodiy ahvoli barqarorligi yuzasidan ularning rahbarlari va mulkdorlarining mas’uliyatini oshirish, shuningdek soxta bankrotlik, bankrotlikni yashirish va qasddan bankrotlikka olib kelingan holatlarini o‘z vaqtida aniqlash maqsadida Vazirlar Mahkamasi qaror qiladi:
1. Soxta bankrotlik, bankrotlikni yashirish va qasddan bankrotlikka olib kelish alomatlarini aniqlash qoidalari ilovaga muvofiq tasdiqlansin.
Keyingi tahrirga qarang.
2. O‘zbekiston Respublikasining Xususiylashtirish, monopoliyadan chiqarish va raqobatni rivojlantirish davlat qo‘mitasi bir oy muddatda:
Soxta bankrotlik, bankrotlikni yashirish va qasddan bankrotlikka olib kelish alomatlarini aniqlash qoidalari talablarini hisobga olgan holda tugatish boshqaruvchilarini tayyorlash dasturini ishlab chiqsin va tasdiqlasin;
O‘zbekiston Respublikasi Adliya vazirligi bilan birgalikda O‘zbekiston Respublikasining amaldagi qonun hujjatlariga ushbu qarordan kelib chiqadigan o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritish bo‘yicha O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasiga takliflar kiritsin.
3. Mazkur qarorning bajarilishini nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining birinchi o‘rinbosari R.S. Azimov zimmasiga yuklansin.
1. Mazkur Qoidalar sud boshqaruvchisi va davlat soliq inspeksiyalari xodimlari tomonidan qarzdorning moliyaviy-xo‘jalik faoliyatini soxta bankrotlik, bankrotlikni yashirish va qasddan bankrotlikka olib kelish alomatlarini aniqlash yuzasidan tahlil qilish (keyingi o‘rinlarda tahlil qilish deb ataladi) tartibini alomatlaydi.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
qarzdor — pul majburiyatlari bo‘yicha kreditorlarning talablarini qondirishga va (yoki) majburiy to‘lovlar bo‘yicha o‘z majburiyatini bajarishga qodir bo‘lmagan yuridik shaxs yoki yakka tartibdagi tadbirkor;
Keyingi tahrirga qarang.
to‘lov qobiliyati — qarzdorning pul majburiyatlari bo‘yicha kreditorlarning talablarini to‘liq hajmda qondirishga va (yoki) jiddiy qiyinchiliksiz yoki xo‘jalik faoliyatini to‘xtatmasdan majburiy to‘lovlar bo‘yicha o‘z majburiyatini bajarish imkoniyati;
to‘lovga qobiliyatsizlik — qarzdorning pul majburiyatlari bo‘yicha kreditorlarning talablarini qondirish va (yoki) majburiy to‘lovlar bo‘yicha o‘z majburiyatini bajarishga qodir emasligi, agar ular tomonidan majburiyatning boshlangan kunidan uch oy muddatda, shahar barpo etuvchi va unga tenglashtiriladigan korxonalar uchun esa — olti oy mobaynida tegishli majburiyatlar va (yoki) vazifalar bajarilmasa;
bila turib berilgan yolg‘on ma’lumot — kreditorlar bilan bitimlar tuzish va ularni haqiqiy moliyaviy holatdan chalg‘itishga olib borish maqsadida qasddan buzib ko‘rsatilgan ma’lumot;
soxta bankrotlik — xo‘jalik yurituvchi subyektning o‘z majburiyatlarini iqtisodiy jihatdan bajara olmasligi haqida bila turib, haqiqatga to‘g‘ri kelmaydigan e’lon berishi kreditorlarga ko‘p miqdorda zarar yetkazilishi;
bankrotlikni yashirish — xo‘jalik yurituvchi subyektning haqiqatga to‘g‘ri kelmaydigan ma’lumot va hujjatlarni taqdim etish, buxgalterlik hisobotlarini buzib ko‘rsatish yo‘li bilan iqtisodiy jihatdan o‘zining to‘lovga qodirligini yo‘qotganligini yoki iqtisodiy nochorligini boshqacha tarzda qasddan yashirishi kreditorlarga ko‘p miqdorda zarar yetkazilishi;
qasddan bankrotlikka olib kelish — shaxsiy manfaatlari yoki boshqa shaxslarning manfaatlari uchun yakka tartibdagi tadbirkor yoki yuridik shaxsning boshqaruv organi, kuzatuv kengashi tarkibiga kiradigan shaxs, muassis (ishtirokchi) yoxud yuridik shaxsning mulkdori tomonidan qasddan to‘lovga qobiliyatsizligini yuzaga keltirish yoki oshirish sodir etilishi, ushbu yakka tartibdagi tadbirkorning yoki yuridik shaxsning iqtisodiy nochorlikka (bankrotlikka) olib kelishi;
Oldingi tahrirga qarang.
sud boshqaruvchisi (muvaqqat boshqaruvchi, sanatsiya qiluvchi boshqaruvchi, tashqi boshqaruvchi, tugatish boshqaruvchisi) — bankrotlik taomillarini o‘tkazish maqsadida iqtisodiy sud tomonidan tayinlanadigan shaxs.
(2-bandning to‘qqizinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 19-yanvardagi 34-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 23.01.2018-y., 09/18/34/0605-son)
3. Sud boshqaruvchisi, o‘zi tayinlangan vaqtdan boshlab, mazkur Qoidalarda nazarda tutilgan soxta bankrotlik, bankrotlikni yashirish va qasddan bankrotlikka olib kelish alomatlarini aniqlash bo‘yicha harakatlarni amalga oshirishi hamda choralar ko‘rishi shart.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
4. Sud boshqaruvchisi tomonidan bankrotlik to‘g‘risida ish qo‘zg‘atishdan oldingi 2 yilgacha bo‘lgan davrdagi faoliyat tahlil qilinadi.
Keyingi tahrirga qarang.
v) qarzdorning mol-mulki o‘zgalarga o‘tkazilganligi yoki sotib olinganligi, aktivlar tarkibining o‘zgarganligi, kreditorlik qarzlarining ko‘payganligi yoki kamayganligiga asos bo‘lgan shartnomalar;
g) qarzdorning boshqaruv organlari tarkibi, shuningdek qarzdor uchun majburiy ko‘rsatmalari yoxud uning harakatini boshqacha tarzda alomatlash imkoniyatlarini berish huquqiga ega bo‘lgan shaxslar to‘g‘risidagi ma’lumotlar mavjud bo‘lgan hujjatlar;
d) qarzdorni bankrot deb e’tirof etish to‘g‘risida ariza berilgan sanadagi qarzdor mol-mulkining ro‘yxati, shuningdek qarzdorning tekshirilayotgan davrda sotib olingan yoki o‘zgalarga berilgan mol-mulkining ro‘yxati;
Keyingi tahrirga qarang.
e) qarzdorni bankrot deb e’tirof etish to‘g‘risida ariza berilgan sanada har bir debitor bo‘yicha debitorlik qarzining miqdorini ko‘rsatgan holda debitorlar ro‘yxati, shuningdek tekshirilayotgan davrda debitorlik qarzlarni talab qilib olish bo‘yicha ko‘rilgan choralarni tasdiqlovchi hujjatlar (qarzdorlik miqdori umumiy debitorlik qarzlarning 5 foizidan kam bo‘lgan debitorlardan tashqari);
Keyingi tahrirga qarang.
j) qarzdorni bankrot deb e’tirof etish to‘g‘risida ariza berilgan sanadagi va tahlil qilingan sanadan oldingi oxirgi hisobot sanasidagi asosiy qarzlar, jarimalar, penyalar va boshqa moliyaviy jarimalar miqdorlarini alohida ko‘rsatgan holda barcha darajadagi budjet va budjetdan tashqari jamg‘armalar oldidagi qarzlari to‘g‘risidagi ma’lumot;
Keyingi tahrirga qarang.
z) o‘rganilayotgan davrda qarzdorni bankrot deb e’tirof etish to‘g‘risida ariza berilgan sanada har bir kreditor bo‘yicha qarzdorlikning asosiy summasi, jarimalar, penyalar va majburiyatlar zarur darajada bajarilmaganligi uchun boshqa moliyaviy sanksiyalar hamda ularning bajarilishini boshlash muddatlarini ko‘rsatgan holda qarzdorning kreditorlari ro‘yxati (qarz miqdori umumiy kreditorlik qarzlarning 5 foizidan kam bo‘lgan kreditorlardan tashqari);
Keyingi tahrirga qarang.
i) qarzdorning biznesini baholash, mol-mulki to‘g‘risidagi hisobotlar, auditorlik xulosalari, muvaqqat boshqaruvchining kuzatuv tartibotini o‘tkazish to‘g‘risidagi hisoboti, taftish komissiyasining protokollari, xulosalari va hisobotlari, qarzdor boshqaruv organlarining protokollari va qarorlari;
k) qarzdorning affillangan shaxslar va shu’ba korxonalari to‘g‘risidagi, shuningdek ular bilan tuzilgan bitimlar to‘g‘risidagi ma’lumotlar;
n) qarzdorga beg‘araz berilgan va u tugatilganda davlatga qaytarilishi zarur bo‘lgan davlat mulki ro‘yxati;
o) qarzdorga saqlash uchun berilgan, ularning saqlanishi va butligini ta’minlash bilan bog‘liq bo‘lgan davlat zaxiralari, moddiy boyliklarning mavjudligi to‘g‘risidagi hujjatlar;
6. Sud boshqaruvchisi tomonidan tahlil qilish uchun zarur bo‘lgan hujjatlar qarzdorning rahbaridan, tegishli davlat organlaridan hamda zarur ma’lumotlarga ega bo‘lgan boshqa shaxslardan so‘rab olinadi.
Sud boshqaruvchisiga taqdim etilgan ma’lumotlar va hujjatlarning to‘liqligi va ishonchliligi yuzasidan javobgarlik qarzdorga, davlat organlariga hamda zarur ma’lumotlarga ega bo‘lgan boshqa shaxslarga yuklanadi.
7. Sud boshqaruvchisi ushbu Qoidalarning 5-bandida nazarda tutilgan ma’lumotlar va hujjatlarni o‘rganish uchun auditorlik va baholash tashkilotlarini jalb qilish huquqiga ega.
8. Bankrotlikning soddalashtirilgan tartibotini amalga oshirishda sud boshqaruvchisi tomonidan ekspertiza tayinlangan taqdirda xarajatlar O‘zbekiston Respublikasi Davlat budjeti mablag‘laridan qoplanadi.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
9. Qarzdorning arizasiga ko‘ra bankrotlik to‘g‘risida iqtisodiy sud tomonidan ish qo‘zg‘atishning barcha holatlarida soxta bankrotlik alomatlarini aniqlash sud boshqaruvchisi tomonidan amalga oshiriladi hamda kuzatuv tartiboti jarayonida ro‘yobga chiqariladi.
(9-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 19-yanvardagi 34-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 23.01.2018-y., 09/18/34/0605-son)
Oldingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
10. Qarzdorning uni bankrot deb e’tirof etish to‘g‘risidagi ariza bilan iqtisodiy sudga murojaat qilgan sanada pul majburiyatlari bo‘yicha kreditorlarning talablarini qondirish va (yoki) majburiy to‘lovlar bo‘yicha o‘z majburiyatini to‘liq hajmda bajarish imkoniyatining mavjudligi soxta bankrotlik alomati hisoblanadi.
(10-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 19-yanvardagi 34-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 23.01.2018-y., 09/18/34/0605-son)
11. Soxta bankrotlik alomatlarining mavjudligini (yo‘qligini) aniqlash uchun qarzdorning o‘rganilayotgan davrdagi to‘lov qobiliyati tahlil qilinadi.
Keyingi tahrirga qarang.
12. Qarzdorning kreditorlar oldidagi to‘lov qobiliyati darajasini tavsiflaydigan ko‘rsatkichlarga quyidagilar kiradi:
13. Qarzdor majburiyatlarining unga tegishli barcha aktivlar bilan ta’minlanganligi balans valyutasining joriy majburiyatlar summasiga teng bo‘lgan aktivlar balansining nisbati sifatida aniqlanadi.
Qarzdor majburiyatlarining unga tegishli barcha aktivlar bilan ta’minlanganligi qarzdorning qarz birligiga to‘g‘ri keladigan aktivlari miqdori bilan tavsiflanadi.
14. Qarzdor majburiyatlarining unga tegishli joriy aktivlar bilan ta’minlanganligi qarzdorning qarz birligiga to‘g‘ri keladigan joriy aktivlari miqdori bilan tavsiflanadi.
Qarzdor majburiyatlarining unga tegishli joriy aktivlar bilan ta’minlanganligi joriy aktivlar qiymatining joriy majburiyatlar summasiga nisbati sifatida aniqlanadi.
Sof aktivlar qarzdor aktivlari va uning majburiyatlari umumiy summasi o‘rtasidagi tafovut sifatida hisoblanadi.
16. Tahlil qilish ushbu Qoidalarning 12-bandida ko‘rsatilgan ko‘rsatkichlar dinamikasini, shuningdek o‘rganilayotgan davrdagi (mutlaqo, tez, joriy) likvidlilik ko‘rsatkichlarini o‘rganishni nazarda tutadi.
17. Kreditorlarning pul majburiyatlari bo‘yicha talablari va (yoki) majburiy to‘lovlar bo‘yicha majburiyatlar ta’minlanishini tavsiflaydigan ko‘rsatkichlarni ko‘rib chiqishda majburiyatlar tarkibida asosiy qarz qiymatidan tashqari, e’tirof etilgan jarimalar, penyalar va boshqa moliyaviy sanksiyalar miqdori hisobga olinishi kerak.
18. Soxta bankrotlik alomatlari mavjudligi va qarzdorning to‘lov qobiliyati to‘g‘risida xulosa chiqarish uchun quyidagi shartlarning mavjudligi asos hisoblanadi:
Keyingi tahrirga qarang.
a) qarzdor majburiyatlarining unga tegishli barcha aktivlar bilan ta’minlanganlik ko‘rsatkichi kamida — 1 bo‘lganda;
b) qarzdor majburiyatlarining unga tegishli joriy aktivlar bilan ta’minlanganlik ko‘rsatkichi kamida — 1.25 bo‘lganda;
Keyingi tahrirga qarang.
19. Qarzdorning to‘lov qobiliyatini tahlil qilish natijalariga ko‘ra quyidagi xulosalardan biri chiqariladi:
agar qarzdorning to‘lov qobiliyatini tahlil qilish qarzdorning pul majburiyatlari bo‘yicha kreditorlarning talablarini to‘liq hajmda qondirish va (yoki) jiddiy qiyinchiliksiz yoki xo‘jalik faoliyatini to‘xtatmasdan majburiy to‘lovlar bo‘yicha o‘z majburiyatini bajarish imkoniyati mavjudligini ko‘rsatsa, qarzdorning soxta bankrotlik alomatlari mavjudligi to‘g‘risida xulosa qilinadi;
Keyingi tahrirga qarang.
agar taqdim etilgan ma’lumotlar va hujjatlar asosida qarzdorning to‘lov qobiliyatini tahlil qilish qarzdorning o‘z majburiyatlari bo‘yicha hisob-kitob qilish imkoniyati yo‘qligini ko‘rsatsa, qarzdorning soxta bankrotlik alomatlari yo‘qligi to‘g‘risida xulosa qilinadi.
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
20. Agar qarzdor tomonidan qarzdorning pul majburiyatlari bo‘yicha kreditorlarning talablarini qondirish va (yoki) majburiy to‘lovlar bo‘yicha o‘z majburiyatini bajarish imkoniyati mavjud bo‘lgani holda iqtisodiy sudga ariza berilgan taqdirda, ushbu arizani bergan qarzdor, sud qaroriga ko‘ra, bunday arizani berish bilan yetkazilgan zarar uchun kreditorlar oldida javob beradi.
(20-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 19-yanvardagi 34-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 23.01.2018-y., 09/18/34/0605-son)
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
bankrotlik to‘g‘risida ish qo‘zg‘atishdan oldingi davr mobaynida, shuningdek bankrotlikning soddalashtirilgan tartibotlari jarayonida davlat soliq inspeksiyalari xodimlari tomonidan;
22. Bankrotlikni yashirish xo‘jalik yurituvchi subyekt tomonidan o‘zining to‘lovga qobiliyatsizligini yashirishda vujudga keladi hamda shaxs talabni qondirish yoki to‘lashdan bosh tortishga urinayotgan qarzga yoki har qanday turdagi qarzdorlikka nisbatan qo‘llaniladi.
Keyingi tahrirga qarang.
23. Qarzdorning kreditorlar talablarini qondirishdan qasddan bosh tortishi, shuningdek haqiqatga mos kelmaydigan ma’lumotlar va hujjatlarni taqdim etishi, buxgalteriya hisobotlarini buzib ko‘rsatishi yoki o‘zining iqtisodiy nochorligini boshqacha tarzda bekitishga qaratilgan xatti-harakatlari bankrotlikni yashirishning majburiy alomatlari hisoblanadi.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
qarzdorning xo‘jalik faoliyatini amalga oshirish bilan bog‘liq bo‘lgan har qanday hisobga olish hujjatlarini yashirishi, yo‘q qilishi, buzib ko‘rsatishi, qalbakilashtirishi;
boshqa yuridik va jismoniy shaxslarga mol-mulki (shu jumladan pul mablag‘lari)ning berganligini yashirishi;
xo‘jalik yurituvchi subyektning iqtisodiy qodirligini ko‘rsatish maqsadida moliyaviy hisobotlarni buzib ko‘rsatishi, ya’ni ularni qalbakilashtirishi;
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
25. Qasddan bankrotlikka olib kelish alomatlarini aniqlash iqtisodiy sud tomonidan qarzdorni bankrot deb e’tirof etilgan hamda tugatishga doir ish yuritish boshlangandan keyin, qarzdor uchun majburiy ko‘rsatmalar berish huquqiga ega bo‘lgan yoxud uning xatti-harakatlarini boshqacha tarzda alomatlash imkoniyatiga ega bo‘lgan shaxslarning g‘ayriqonuniy xatti-harakatlari asosida bankrotlikni keltirib chiqarilishini taxmin qilish asoslari mavjud bo‘lganda amalga oshiriladi.
(25-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 19-yanvardagi 34-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 23.01.2018-y., 09/18/34/0605-son)
26. Yuridik shaxsning bankrotligi yuridik shaxs uchun majburiy ko‘rsatmalar berish huquqiga ega bo‘lgan ushbu yuridik shaxsning muassisi (qatnashchisi) yoki mulkdori tomonidan faqat, agar u ko‘rsatib o‘tilgan huquqdan yuridik shaxs tomonidan buning oqibatida yuridik shaxsning bankrotligi boshlanishini oldindan bilgan holda yuzaga keltirilgan xatti-harakatlar sodir etish maqsadida foydalangan bo‘lsa, qasddan bankrotlikka olib kelish deb hisoblanadi.
Keyingi tahrirga qarang.
27. Qarzdorning qasddan bankrotlikka olib kelish alomatlari buning natijasida qarzdorning bankrotligi yuzaga kelishini oldindan bilgan holda quyidagi xatti-harakatlarni sodir etishida ifodalanadi:
Keyingi tahrirga qarang.
pul mablag‘laridan va boshqa mol-mulkdan qarzdorga qasddan ziyon yoki zarar yetkazgan holda jinoiy tarzda foydalanish;
muddati o‘tkazib yuborilgan debitorlik qarzlarni undirish bo‘yicha belgilangan muddatlarda chora-tadbirlar ko‘rmaslik;
asosiy faoliyatga (ishlab chiqarish, ishlarni bajarish va xizmatlar ko‘rsatishga) jalb etilgan qarzdor aktivlarining 50 foizdan ortig‘ini boshqa shaxslarga berish;
ijro etuvchi organ va/yoki kuzatuv kengashi tomonidan tegishli ravishda ularning vakolatiga kirmaydigan yirik bitimlar tuzish.
28. Qarzdorni qasddan bankrotlikka olib kelish alomatlarini aniqlash maqsadida tahlil o‘tkaziladi, u ikki bosqichga bo‘linadi.
Keyingi tahrirga qarang.
29. Birinchi bosqichda ushbu Qoidalarning 13 va 17-bandlarida ko‘rsatilgan ko‘rsatkichlar bo‘yicha qarzdorning to‘lov qobiliyati tahlil qilinadi va qarzdorning o‘z kreditorlari oldidagi majburiyatlari ta’minlanganligidagi o‘rganilayotgan davrda yuz bergan o‘zgarishlarni tavsiflovchi ko‘rsatkichlar hisoblab chiqiladi.
30. Birinchi bosqichda majburiyatlar ta’minlanganligi ko‘rsatkichlarida jiddiy yomonlashish aniqlangan taqdirda, ikkinchi bosqichda shu davrning o‘zida qarzdorning o‘z kreditorlari oldidagi majburiyatlari ta’minlanganligi ko‘rsatkichlaridagi jiddiy o‘zgarishlarga olib kelgan bitimlarni sodir etish shart-sharoitlari tahlil qilinadi.
31. Ko‘rsatkichlarning jiddiy yomonlashishi deganda biror-bir choraklik davrda ularning pasayishi sur’ati o‘rganilayotgan davrda ushbu ko‘rsatkichlar qiymatlari pasayishining o‘rtacha sur’atidan oshgandagi pasayish tushuniladi.
32. Qarzdorning bitimlarini tahlil qilish davomida bitimlar va qarzdorning boshqaruv organlari harakatlarining (harakatsizligining) qonun hujjatlariga muvofiqligi, shuningdek bozor shartlariga muvofiq bo‘lmagan shartlarda tuzilgan yoki bajarilgan, qarzdorning to‘lovga qobiliyatsizligi yuzaga kelishiga yoki ko‘payishiga sabab bo‘lgan va unga aniq ziyon yetkazgan bitimlar aniqlanadi.
Keyingi tahrirga qarang.
a) qarzdorning oldi-sotdi bitimlari hisoblanmagan, qarzdorning aktivlarini kamroq likvidli aktivlarga almashtirishga yo‘naltirilgan mol-mulkni o‘zgaga berish bo‘yicha bitimlari;
b) qarzdorning mol-mulki bilan amalga oshiriladigan, qasddan qarzdor uchun foyda keltirmaydigan shartlarda tuzilgan yoki qarzdorning xo‘jalik faoliyati to‘xtab qolishiga sabab bo‘lgan oldi-sotdi bitimlari;
v) qarzdorning mol-mulk bilan ta’minlanmagan majburiyatlari paydo bo‘lishi bilan bog‘liq bo‘lgan, shuningdek likvidli bo‘lmagan mol-mulk sotib olinishiga sabab bo‘lgan bitimlar;
g) ba’zi majburiyatlarni qasddan foyda bermaydigan shartlarda boshqa majburiyatlar bilan almashtirish bo‘yicha bitimlar.
34. Qarzdor uchun oldindan ma’lum bo‘lgan foyda bermaydigan shartlardagi bitimlarga quyidagilar kiritilishi mumkin:
vujudga kelgan bozor konyunkturasiga nisbatan yetkazib beriladigan (sotib olinadigan) tovarlarga (ishlarga, xizmatlarga) narxlarning pasaytirilishi yoki oshirilishi;
qarzdor mol-mulkining o‘zgaga berilishi yoki mol-mulkka majburiyatlar yuklanishining har qanday shakllari, agar ular qarzdorlik teng darajada qisqarishi bilan birga kechmasa.
35. Qarzdorning to‘lovga qobiliyatini va qarzdorning bitimlarini tahlil qilish natijalari bo‘yicha quyidagi xulosalardan biri:
agar qarzdorning boshqaruv organlari, yakka tartibdagi tadbirkor, qarzdorning muassisi (qatnashchisi) yoki mulkdori tomonidan qarzdorning bankrotligi yuzaga kelishiga sabab bo‘lgan, ularni sodir etish paytida mavjud bo‘lgan bozor shartlariga va ish muomalasi odatlariga muvofiq bo‘lmagan xatti-harakatlar yoki bitimlar sodir etilgan bo‘lsa, qasddan bankrotlikka olib kelish alomatlari mavjudligi to‘g‘risida;
Keyingi tahrirga qarang.
agar sud boshqaruvchisi tomonidan tegishli bitimlar yoki xatti-harakatlar aniqlanmagan bo‘lsa, qasddan bankrotlikka olib kelish alomatlari mavjud emasligi to‘g‘risida;
Keyingi tahrirga qarang.
tahlil qilish uchun zarur hujjatlar mavjud bo‘lmagan taqdirda qarzdorning qasddan bankrotlikka olib kelish alomatlari mavjudligini (mavjud emasligini) aniqlashning imkoniyati yo‘qligi to‘g‘risida xulosa chiqariladi.
Keyingi tahrirga qarang.
36. Qarzdor unga majburiy ko‘rsatmalar berish huquqiga ega bo‘lgan yoxud uning xatti-harakatlarini boshqacha tarzda alomatlash imkoniyatiga ega bo‘lgan uning muassislari (qatnashchilari) yoki mulkdorining aybiga ko‘ra bankrot bo‘lganda, qarzdorning muassislariga (qatnashchilariga) yoki mulkdoriga — yuridik shaxsga, qarzdorning mol-mulki yetarli bo‘lmagan taqdirda, qarzdorning majburiyatlari bo‘yicha subsidiar javobgarlik yuklanishi mumkin.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
37. Tahlil natijalari bo‘yicha sud boshqaruvchisi tomonidan soxta bankrotlik, bankrotlikni yashirish yoki qasddan bankrotlikka olib kelish alomatlari mavjudligi to‘g‘risidagi xulosa yoxud ushbu alomatlarning mavjud emasligi, shuningdek tahlil qilish uchun zarur ma’lumotlar va hujjatlarning yo‘qligi to‘g‘risidagi xulosa tuziladi.
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
v) iqtisodiy sudning nomi, ish soni, iqtisodiy sudning bankrotlikning tegishli tartibotini joriy etish to‘g‘risidagi qarori (ajrimi) chiqarilgan sana va iqtisodiy sudning sud boshqaruvchisini tayinlash to‘g‘risidagi ajrimi chiqarilgan sana;
(37-bandining “v” kichik bandi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 19-yanvardagi 34-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 23.01.2018-y., 09/18/34/0605-son)
d) soxta bankrotlik, bankrotlikni yashirish yoki qasddan bankrotlikka olib kelish alomatlari mavjudligi yoxud mavjud emasligi to‘g‘risidagi xulosa;
Keyingi tahrirga qarang.
e) hisob-kitoblar va soxta bankrotlik alomatlari mavjudligi yoxud mavjud emasligi to‘g‘risidagi xulosani asoslash;
Keyingi tahrirga qarang.
j) hisob-kitoblar va hisob-kitob bilan birgalikda qarzdorning to‘lovga qobiliyatsizligi yuzaga kelishi yoki ko‘payishining sababiga aylangan yoki sababi bo‘lishi mumkin bo‘lgan va/yoki qarzdorga zarar yetkazgan qarzdorning bitimlari va/yoki qarzdorning boshqaruv organlari xatti-harakatlari (harakatsizligi) ko‘rsatilgan holda qasddan bankrotlikka olib kelish alomatlari mavjudligi yoxud mavjud emasligi to‘g‘risidagi xulosani asoslash;
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
38. Soxta bankrotlik, bankrotlikni yashirish yoki qasddan bankrotlikka olib kelish alomatlari mavjudligi to‘g‘risidagi xulosa imzolangandan keyin 10 ish kunidan kechikmay kreditorlar yig‘ilishiga, iqtisodiy sudga va prokuratura organlariga taqdim etiladi.
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
Soxta bankrotlik, bankrotlikni yashirish yoki qasddan bankrotlikka olib kelish alomatlari mavjud emasligi to‘g‘risidagi xulosa imzolangandan keyin 10 ish kunidan kechikmay kreditorlar yig‘ilishiga, iqtisodiy sudga taqdim etiladi.
(38-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 19-yanvardagi 34-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 23.01.2018-y., 09/18/34/0605-son)
Oldingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
39. O‘zbekiston Respublikasining Xususiylashtirilgan korxonalarga ko‘maklashish va raqobatni rivojlantirish davlat qo‘mitasida xulosani hamda unga ilova qilingan materiallarni ko‘rib chiqish va ular bo‘yicha fikrni taqdim etish uchun doimiy ishlovchi Komissiya (keyingi o‘rinlarda Komissiya deb ataladi) tashkil qilinadi.
(39-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2017-yil 16-avgustdagi 638-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2017-y., 33-son, 863-modda)
Oldingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
40. Komissiya xulosani va unga ilova qilingan materiallarni iqtisodiy sud tomonidan murojaat tushgan paytdan boshlab bir oy muddatda ko‘rib chiqadi va zarur hollarda Komissiya sud boshqaruvchisidan qo‘shimcha materiallarni so‘rab olish huquqiga ega.
(40-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 19-yanvardagi 34-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 23.01.2018-y., 09/18/34/0605-son)
41. Komissiya ko‘rib chiqish natijalari bo‘yicha, taqdim etilgan materiallar asosida xulosani tasdiqlaydi yoxud uning asossizligini tasdiqlaydi.
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
42. O‘zbekiston Respublikasining Xususiylashtirilgan korxonalarga ko‘maklashish va raqobatni rivojlantirish davlat qo‘mitasi Komissiyaning fikrini iqtisodiy sudga taqdim etadi.
(42-band O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2018-yil 22-yanvardagi 40-sonli qarori tahririda — Qonun hujjatlari ma’lumotlari milliy bazasi, 23.01.2018-y., 09/18/40/0609-son)
43. Ushbu Qoidalarning buzilishida aybdor bo‘lgan shaxslar qonun hujjatlariga muvofiq javob beradilar.
Keyingi tahrirga qarang.