O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Davlat xaridlari tizimini maqbullashtirish va ularga kichik biznes subyektlarini jalb etishni kengaytirish to‘g‘risida” 2011-yil 7-fevraldagi PQ-1475-son qarorini bajarish yuzasidan hamda davlat xaridlarini tashkil etishga doir normativ-huquqiy bazani takomillashtirish maqsadida Vazirlar Mahkamasi qaror qiladi:
Davlat xaridlari bo‘yicha Hukumat komissiyasining ishchi organi to‘g‘risidagi Nizom 1-ilovaga muvofiq;
Oldingi tahrirga qarang.
(1-bandning uchinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2012-yil 6-sentabrdagi 260-sonli qaroriga asosan chiqarilgan — O‘R QHT, 2012-y., 36-son, 411-modda)
Keyingi tahrirga qarang.
2. O‘zbekiston Respublikasi Hukumatining 3-ilovaga muvofiq ayrim qarorlariga o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritilsin.
3. Mazkur qarorning bajarilishini nazorat qilish O‘zbekiston Respublikasi Bosh vazirining birinchi o‘rinbosari R.S. Azimov zimmasiga yuklansin.
1. Ushbu Nizom Davlat xaridlari bo‘yicha Hukumat komissiyasi ishchi organining (keyingi o‘rinlarda ishchi organ deb ataladi) asosiy vazifalari, funksiyalari va ishlarini tashkil etish tartibini belgilaydi.
davlat xaridlari bo‘yicha axborot bazasini yaratish va doimiy ravishda yangilab borish, davlat xaridlarini amalga oshirishda narxlarni shakllantirish jarayonini nazorat qilish;
Davlat xaridlari bo‘yicha Hukumat komissiyasining (keyingi o‘rinlarda Hukumat komissiyasi deb ataladi) qonun hujjatlari bilan uning vakolatiga kiritilgan masalalar bo‘yicha materiallarini va qarorlari loyihalarini tayyorlash;
davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlari, tovarlar (ishlar, xizmatlar)ning davlat xaridlari jarayonida ishtirok etuvchi boshqa tashkilotlar va xo‘jalik yurituvchi subyektlar tomonidan Hukumat komissiyasi qarorlari bajarilishini nazorat qilish;
davlat xaridlari bo‘yicha axborot bazasini, shu jumladan davlat xaridlari bo‘yicha budjet mablag‘lari oluvchilar tomonidan joylashtiriladigan buyurtmalar, shuningdek budjet mablag‘lari oluvchilar tomonidan xarid qilinadigan tovarlar (ishlar, xizmatlar)ga narxlar bo‘yicha ma’lumotlarni shakllantirish va doimiy ravishda yangilab borish;
Keyingi tahrirga qarang.
Hukumat komissiyasining qonun hujjatlari bilan uning vakolatiga kiritilgan masalalar, shu jumladan tovarlar (ishlar, xizmatlar) davlat xaridlarining har bir turi bo‘yicha kichik biznes subyektlari, davlat budjeti hamda markazlashtirilgan boshqa manbalar hisobiga moliyalashtiriladigan tashkilotlar uchun kvotalar belgilash masalalari bo‘yicha qarorlari loyihalarini tayyorlash;
Keyingi tahrirga qarang.
Keyingi tahrirga qarang.
davlat xaridlari jarayonini va mamlakatimizdagi kichik biznes subyektlari uchun ajratiladigan kvotalarning bajarilishi monitoringini olib borish va tahlil qilish, Hukumat komissiyasining ko‘rib chiqishiga kiritish uchun tahliliy materiallar va takliflar tayyorlash;
Hukumat komissiyasining qarorlari va topshiriqlarini davlat va xo‘jalik boshqaruvi, mahalliy davlat hokimiyati tegishli organlariga, tovarlar (ishlar, xizmatlar)ning davlat xaridlari jarayonida ishtirok etuvchi boshqa tashkilotlar va xo‘jalik yurituvchi subyektlarga yetkazish, shuningdek ularning bajarilishini nazorat qilish;
Oldingi tahrirga qarang.
tovarlar (ishlar, xizmatlar)ning davlat va korporativ xaridlari to‘g‘risidagi yagona respublika maxsus axborot portalini yuritish uchun O‘zbekiston Respublika tovar-xomashyo birjasiga zarur axborotlarni taqdim etish;
(4-bandning oltinchi xatboshisi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2013-yil 11-iyundagi 166-sonli qarori tahririda — O‘R QHT, 2013-y., 24-son, 315-modda)
davlat xaridlari jarayonini belgilaydigan, shuningdek kichik biznes subyektlarining tovarlar (ishlar, xizmatlar)ni yetkazib berish yuzasidan davlat buyurtmalari olishini kengaytirishga yo‘naltirilgan normativ-huquqiy hujjatlar loyihalarini ishlab chiqishda qatnashish, davlat xaridlarini joylashtirishda oshkoralik, aniq-ravshanlik va raqobat muhiti qo‘llab-quvvatlanishini ta’minlash;
kichik biznes subyektlari uchun ajratiladigan kvotalar bo‘yicha davlat ehtiyojlari uchun xarid qilinadigan tovarlar (ishlar, xizmatlar) guruhlari ro‘yxatiga o‘zgartirish va qo‘shimchalar kiritish yuzasidan takliflar tayyorlashda qatnashish;
davlat xaridlari sohasida xalqaro shartnomalar loyihalarini tayyorlashda, xalqaro tashkilotlar bilan o‘zaro aloqani va hamkorlikni tashkil etishda qatnashish.
5. Ishchi organ o‘ziga yuklangan vazifalarga va bajaradigan funksiyalariga muvofiq quyidagi huquqlarga ega:
davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlaridan, boshqa tashkilotlardan o‘ziga yuklangan vazifalar va funksiyalarni bajarish uchun zarur materiallarni olish;
davlat xaridlari jarayoni qatnashchilaridan kichik biznes subyektlari uchun ajratilgan kvotalarni bajarishga taalluqli axborotlarni so‘rab olish.
6. Ishchi organ davlat xaridlarini amalga oshirishda, shu jumladan budjet mablag‘lari oluvchilar tomonidan tovarlar (ishlar, xizmatlar)ni sotib olishda narxlar oshirib yuborilgan holatlar aniqlangan taqdirda mavjud materiallarni O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligining Nazorat-taftish bosh boshqarmasiga va uning hududiy bo‘linmalariga topshirishi shart.
Keyingi tahrirga qarang.
7. Ishchi organ o‘z ishlarini ushbu Nizomga, O‘zbekiston Respublikasi qonun hujjatlariga, shuningdek Hukumat komissiyasi topshiriqlariga muvofiq olib boradi.
Keyingi tahrirga qarang.
Oldingi tahrirga qarang.
(2-ilova O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2012-yil 6-sentabrdagi 260-sonli qaroriga asosan o‘z kuchini yo‘qotgan — O‘R QHT, 2012-y., 36-son, 411-modda)
O‘zbekiston Respublikasi Hukumatining ayrim qarorlariga kiritilayotgan o‘zgartirish va qo‘shimchalar
1. Vazirlar Mahkamasining 1999-yil 3-sentabrdagi 414-son qarori (O‘zbekiston Respublikasi QT, 1999-y., 9-son, 51-modda) bilan tasdiqlangan Budjet tashkilotlarini xarajatlarini mablag‘ bilan ta’minlash (to‘lash) tartibiga quyidagi mazmundagi 381-band qo‘shilsin:
“381. O‘z bo‘linmalari uchun markazlashtirilgan xaridni amalga oshiradigan budjet tashkilotlari rahbarlari davlat xaridlarini tashkil etish va samarali amalga oshirish uchun qonun hujjatlarida belgilangan tartibda shaxsan javob beradilar”.
2. Vazirlar Mahkamasining 2000-yil 21-noyabrdagi 456-son qarori (O‘zbekiston Respublikasi QT, 2000-y., 11-son, 72-modda) bilan tasdiqlangan Xom ashyo, materiallar, butlovchi buyumlar va asbob-uskunalarni xarid qilish bo‘yicha tender savdolari o‘tkazish to‘g‘risidagi Nizomda:
“300 AQSh dollaridan 100 ming AQSh dollarigacha teng summadagi bitta kontrakt bo‘yicha yetkazib berishlarni amalga oshirishda xaridlar buyurtmachi tomonidan tashkil etiladigan maxsus komissiya qaroriga ko‘ra quyidagi yo‘llar bilan eng yaxshi takliflarni tanlab olish asosida tender savdolari o‘tkazmasdan (ushbu Nizomning 54-bandida nazarda tutilgan hollardan tashqari) amalga oshiriladi”;
3-kichik banddagi “eng kam ish haqining o‘n baravaridan” so‘zlari “300 AQSh dollariga teng” so‘zlari bilan almashtirilsin;
8-kichik banddagi “tegishli moliya organlari” so‘zlari “O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligi yoki uning hududiy bo‘linmalari (keyingi o‘rinlarda moliya organlari deb ataladi) bilan” so‘zlari bilan almashtirilsin;
“53. Ro‘yxati Davlat xaridlari bo‘yicha Hukumat komissiyasi tomonidan belgilanadigan markazlashtirilgan manbalar hisobiga davlat xaridlarini amalga oshiradigan tashkilotlar maxsus axborot portalida, mazkur Nizomning 51-bandi 1, 3-9-kichik bandlarida nazarda tutilgan hollardan tashqari, tovarlar yetkazib beruvchi, ishlarni bajaruvchi va xizmatlar ko‘rsatuvchini aniqlash sanasigacha kamida 30 kun oldin kelgusi xaridlar to‘g‘risida, shuningdek birja savdolarida tovarlar xarid qilish va Davlat xaridlari bo‘yicha Hukumat komissiyasi tomonidan belgilangan boshqa holatlar to‘g‘risidagi e’lonni joylashtirishi shart.
54. 300 AQSh dollaridan 100 ming AQSh dollarigacha summaga bitta kontrakt bo‘yicha ro‘yxati Davlat xaridlari bo‘yicha Hukumat komissiyasi tomonidan belgilanadigan tovarlar, ishlar va xizmatlarning ayrim turlari davlat xaridlari O‘zbekiston respublika tovar-xomashyo birjasi tomonidan tashkil etiladigan elektron auksion savdolar orqali amalga oshiriladi, ushbu Nizomning 51 bandi 1, 3 — 9-kichik bandlarida nazarda tutilgan hollar, shuningdek tovarlarni birja savdolarida xarid qilish va Davlat xaridlari bo‘yicha Hukumat komissiyasi tomonidan belgilangan boshqa hollar bundan mustasno”;
“kichik biznes subyektlari uchun ajratilgan kvotalar bo‘yicha o‘tkaziladigan tender qatnashchilari orasida ushbu toifa tashkilotlar bo‘lmasa”;
Keyingi tahrirga qarang.
3. Vazirlar Mahkamasining “O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Paxta tozalash sanoati korxonalarida hisob va hisobot tizimini takomillashtirish ustidan nazoratni kuchaytirish borasidagi qo‘shimcha chora-tadbirlar to‘g‘risida” 2002-yil 13-noyabrdagi PF-3161-son Farmonini amalga oshirish chora-tadbirlari haqida” 2002-yil 15-noyabrdagi 393-son qarorida (O‘zbekiston Respublikasi QT, 2002-y., 11-son, 69-modda):
a) 1-banddagi “71 nafardan” so‘zlari “uning hududiy bo‘linmalari xodimlari sonini tegishli ravishda qisqartirish hisobiga ko‘rsatilgan xodimlar sonini 4 nafarga ko‘paytirishni nazarda tutgan holda 73 nafardan” so‘zlari bilan almashtirilsin;
Keyingi tahrirga qarang.
“Budjetdan tashqari Ta’lim muassasalarini rekonstruksiya qilish, mukammal ta’mirlash va jihozlash jamg‘armasi mablag‘laridan maqsadli foydalanilishini nazorat qilish;
“Budjetdan tashqari Ta’lim muassasalarini rekonstruksiya qilish, mukammal ta’mirlash va jihozlash jamg‘armasi mablag‘laridan maqsadli foydalanilishini nazorat qilish va tekshirish;
davlat xaridlari bo‘yicha qalbakilashtirish, savdolar qatnashchilari o‘rtasida til biriktirish, korrupsiya aloqalari mavjudligi va soxta tender (tanlov) savdolari o‘tkazilishi belgilari bo‘lgan savdolarni aniqlash hamda ularni bekor qilish bo‘yicha belgilangan tartibda choralar ko‘rish”;
“Budjetdan tashqari Ta’lim muassasalarini rekonstruksiya qilish, mukammal ta’mirlash va jihozlash jamg‘armasi mablag‘laridan maqsadli foydalanilishini nazorat qilish va tekshirish;
davlat xaridlari bo‘yicha qalbakilashtirish, savdolar qatnashchilari o‘rtasida til biriktirish, korrupsiya aloqalari mavjudligi va soxta tender (tanlov) savdolari o‘tkazilishi belgilari bo‘lgan savdolarni aniqlash hamda ularni bekor qilish bo‘yicha belgilangan tartibda choralar ko‘rish”;
Investitsiya dasturlariga ajratiladigan markazlashtirilgan mablag‘lardan va Hukumat tomonidan kafolatlangan kreditlardan maqsadli foydalanilishini nazorat qilish bo‘limi;
Budjetdan tashqari Ta’lim muassasalarini rekonstruksiya qilish, mukammal ta’mirlash va jihozlash jamg‘armasi mablag‘laridan maqsadli foydalanilishini nazorat qilish shu’basi”;
“11.6. Muruvvat yordamidan va texnikaviy ko‘maklashish mablag‘laridan maqsadli foydalanilishini nazorat qilish shu’basi”;
“12.3. Investitsiya dasturlariga ajratiladigan markazlashtirilgan mablag‘lardan va Hukumat tomonidan kafolatlangan kreditlardan maqsadli foydalanilishini nazorat qilish bo‘limi”;
“12.5. Davlat xaridlari bo‘yicha tender (tanlov) o‘tkazilishini nazorat qilish va O‘zbekiston Respublikasi Davlat budjetining g‘azna ijrosini nazorat qilish bo‘limi.
12.6. Moliya vazirligi huzuridagi Jamg‘armalar mablag‘laridan foydalanilishini nazorat qilish bo‘limi”.
Keyingi tahrirga qarang.
4. Vazirlar Mahkamasining 2003-yil 3-iyuldagi 302-son qarori (O‘zbekiston Respublikasi QT, 2003-y., 7-son, 57-modda) bilan tasdiqlangan O‘zbekiston Respublikasi hududida kapital qurilishda tanlov savdolari to‘g‘risidagi Nizomda:
“Agar yopiq savdolarda qatnashishga rozilik bildirgan pudratchilar (yetkazib beruvchilar) soni uchtadan kam bo‘lsa, u holda tanlov shartlari aniqlashtirilgan va/yoki unga tuzatishlar kiritilgan holda takroriy tanlov savdolari e’lon qilinadi”;
“271. Ro‘yxati Davlat xaridlari bo‘yicha Hukumat komissiyasi tomonidan belgilanadigan markazlashtirilgan manbalar hisobiga moliyalashtiriladigan 500 mln so‘mgacha qiymatda bo‘lgan obyektlarni qurish va rekonstruksiya qilish bo‘yicha ishlarni bajarish uchun pudrat tashkilotlarini tanlash faqat kichik biznes subyektlari o‘rtasida amalga oshiriladi”;
v) 47-bandning o‘ninchi xatboshidagi “narx preferensiyalari” so‘zlaridan keyin “shuningdek qonunchilikka muvofiq kichik biznes subyektlari uchun ajratiladigan kvotalar miqdorlari” so‘zlari qo‘shilsin.
ikkinchi xatboshidan “ushbu Nizomning 25-bandida ko‘rsatilgan hollardan tashqari” so‘zlari chiqarib tashlansin;
“kichik biznes subyektlari uchun ajratilgan kvotalar bo‘yicha o‘tkaziladigan tanlov savdolari qatnashchilari o‘rtasida ushbu toifa korxonalar mavjud bo‘lmasa”.
Keyingi tahrirga qarang.
5. Vazirlar Mahkamasining “Tovar-xomashyo birjalari faoliyatini takomillashtirishga doir qo‘shimcha chora-tadbirlar to‘g‘risida” 2004-yil 31-maydagi 251-son qarorida (O‘zbekiston Respublikasi QT, 2004-y., 5-son, 50-modda):
“tovarlar (ishlar, xizmatlar)ning, shu jumladan o‘ziga xos xususiyatlarga ega bo‘lgan tovarlarning auksion savdolari”;
“birja a’zolari-dilerlar birja savdolarida ulgurji savdoni faqat ularda ulgurji savdoni amalga oshirish huquqiga litsenziya mavjud bo‘lganda amalga oshiradilar”;
“tovar-xomashyo birjalarining auksion va ko‘rgazma-yarmarka savdoni tashkil etishga xarajatlari bitishuvlar ishtirokchilaridan vositachilik yig‘imi olish hisobiga, shuningdek auksion va ko‘rgazma-yarmarka savdo qatnashchilariga ko‘rsatiladigan qo‘shimcha xizmatlar (reklama, axborot, maslahat berish, o‘quv, noshirlik xizmatlari va shu kabilar) hisobiga qoplanadi”;
“ixtisoslashtirilgan va mintaqaviy savdo maydonlari tarmog‘ini kengaytirish, shu jumladan ko‘rsatib o‘tilgan savdo maydonlarini birja, ko‘rgazma-yarmarka va auksion savdolarining elektron tizimiga ulagan holda yuridik shaxslarni akkreditatsiya qilish yo‘li bilan kengaytirish bo‘yicha choralar ko‘rish”.
6. Vazirlar Mahkamasining 2007-yil 20-martdagi 53-son qarori (O‘zbekiston Respublikasi QT, 2007-y., 2-3-son, 15-modda) bilan tasdiqlangan O‘zbekiston Respublikasi Moliya vazirligining G‘aznachiligi to‘g‘risidagi Nizomda:
“davlat xaridlari bo‘yicha axborot bazasini yaratish va doimiy ravishda yangilab borish, davlat xaridlarini amalga oshirishda narxni shakllantirish jarayonini nazorat qilish”;
oltinchi—sakkizinchi xatboshilar tegishli ravishda yettinchi — to‘qqizinchi xatboshilar deb hisoblansin;
“kichik biznes subyektlari unda keng ishtirok etishini nazarda tutadigan davlat xaridlarini amalga oshirishda tanlov va tender tartib-taomillarini takomillashtirish va ularni qo‘llashni kengaytirish yuzasidan takliflar tayyorlash”;
o‘n sakkizinchi—o‘n to‘qqizinchi xatboshilar tegishli ravishda o‘n to‘qqizinchi — yigirmanchi xatboshilar deb hisoblansin;
“davlat xaridlari bo‘yicha ma’lumotlar, shu jumladan davlat xaridlari bo‘yicha budjetdan mablag‘ oluvchilar tomonidan joylashtiriladigan buyurtmalar, shuningdek budjetdan mablag‘ oluvchilar tomonidan xarid qilinadigan tovarlar (ishlar, xizmatlar)ga narxlar bo‘yicha ma’lumotlar elektron bazasini shakllantirish va doimiy ravishda yangilab borish;
“Davlat xaridlari bo‘yicha Hukumat komissiyasining ishchi organi funksiyasini bajarish uchun davlat va xo‘jalik boshqaruvi organlari, mahalliy davlat hokimiyati organlari, boshqa tashkilotlardan zarur materiallarni olish;
davlat xaridlari jarayoni qatnashchilaridan kichik biznes subyektlari uchun ajratilgan kvotalarga rioya etilishiga tegishli bo‘lgan axborotlarni so‘rash”;
g) 11-bandning uchinchi xatboshidagi “budjetdan mablag‘ oluvchilar tomonidan sotib olinadigan tovarlar (ishlar, xizmatlar) narxlarining sun’iy ko‘paytirilishi” so‘zlari “davlat xaridlarini amalga oshirishda, shu jumladan budjetdan mablag‘ oluvchilar tomonidan tovarlar (ishlar, xizmatlar) xarid qilinganda narxlarni oshirib yuborish mavjudligi” so‘zlari bilan almashtirilsin.
7. Vazirlar Mahkamasining 2011-yil 7-yanvardagi 6-son qarori (O‘zbekiston Respublikasi QT, 2011-y., 1-son, 3-modda) bilan tasdiqlangan Xususiy tadbirkorlar yuridik shaxs tashkil etmasdan shug‘ullanishi mumkin bo‘lgan faoliyat turlari ro‘yxatiga quyidagi mazmundagi 67-pozitsiya qo‘shilsin: